Maalismammat 2013 :)

Heips

Suljettu facebook ryhmä kuulostaa kivalta, ei sitä joo oman pienen kuvia sitten tänne enää viitsi laitella mutta siellä facessa voi sitten privaatimmin :) ja oon mukana raskaudenjälkeisessä laihisryhmäss :D itellä ei oo kauheesti painoo tullu lisää mutta on sitä kuitenkin eli mielellään kyllä kutistuisin takaisin samaan kokoon kun olin, ja kuitenkin ollaan vielä nuoria kaikki niin ei paniikkia, kyllä se kroppa palautuu :)

Tigerina: ei kannata todellakaan ottaa itseensä neuvolatätien jutuista, on niin raskaudesta kiinni miten paino nousee jne. ja sinulla kuitenkin on tuo vauvamassu sellainen kookas niin sinne se painkoin varmaan kätkeytyy. Turhat huolet siis pois :) paisutaan yhdessä ja laihdutaan yhdessä sitten kun pienet on maailmassa :)
 
Faelivrin
Moips!

catnip90 - Kiva, että sulla sujui hyvin tuo sokerirasitus ja ettet sitä kovinkaan pahaksi kokenut. Ja tulehduksestakin olet päässyt eroon, hyvä hyvä. :)
Täällä odotellaan vielä tuota äitiyspakkausta. Kahden viikon sisälä sen pitäis tulla. Pääsee sitten itsekin tutkimaan, että mitäs kaikkea sieltä löytyykään. Vaikka katsoin kyllä kelan sivuilta itsekin, että osa vaatteista on aika poikamaisia minun mielestä, mutta eipä se varmaan niin kamalaa oo niitä tytölläkään pitää. :)

mamma_84 - Voi että, ihanaa kun näet liikkeet jo masun päältä. Täällä sitä vielä innolla odotetaan. :)

Myy* - Mukava kuulla, että neuvolassa totesivat kaiken olevan hyvin. Ei tarvitse siis sinunkaan enää siitä mahan koosta olla huolissasi. :)
Ja hyvä ettet sitten sen enempää jäänyt sitä pelotteluartikkelia miettimään. Eiköhän tässä ole aina tarpeeksi huolen aiheita muutenkin.. :)
Vai toivotaan teillä siellä pientä jalkapalloilijaa. Me oltiin miehen kanssa kans puhuttu aiemmin ennen raskautta, että pojista tulee kyllä sitten uusia maailmanmestareita jääkiekossa. Nyt sitä sitten pohditaan, että mitäs kivaa me tolle tytylle keksitään.. :)

Tigerina - Juu eiköhän se kannatakin jättää pois mielestä ne neuvolatädin puheet tuosta syömisestä. Eiköhän sitä jokainen itse osaa pitää ruokavaliostaan huolen näin raskausaikanakin. Älä siis ota siitä turhaa stresssiä. :)

Tuosta facebook-ryhmästä.. Mä en ainakaan siihen sitten valitettavasti mukaan pääse. Mä en facebookissa ole, enkä todellakaan aio olla tulevaisuudessakaan. Mulla ei kauheasti mitään positiivista sanottavaa ole kyseisestä sosiaalisestamediasta. :) Ja en kyllä aio laittaa lapseni kuviakaan minnekkään nettiin. Saa sitten itse tarpeeksi vanhana päättää, että laittaako itsestään kuvia vai ei. Mä oon melko tarkka yksityisyydestäni ja siksi minustakaan ei ainakaan tietääkseni enää löydy yhtäkään kuvaa netistä. :)

Mutta mutta.. Täällä alkaa onneksi flunssa helpottaa ja ajattelinkin vihdoinkin antaa luvan itselleni ja lähteä tästä lenkille! :) Sitä onkin jo odotettu.
Muuten ei mitään kummempia uutisia tällä suunnalla. Palaillaan!

Faelivrin & nuppunen 23+5
 
Huomenia kaikille!
Voi kun taas näin kauan meni että pääsin täällä käymään. Nyt täytyy vähän tsempata, kun täältä saa aina niin hyvän mielen :) Siis saa ajatella ihan rauhassa vaan vauvajuttuja, kun tuntuu että tutut ei aina jaksa niitä kuunnella :D
Niin pajon on tekstiä tullut että pahoittelen jos joku jää välistä, ja nimimerkeillä e pysty nyt vatsaamaan kun ei millään muista kuka nyt mitäkin oli laittanut. Pahoittelen!
Onnittelut kaikille näin pitälle pääsystä, ja poika- tyttö uutisita!!!
Rokote En ota, koska en muulloikaan ota. En näe mitään järkeä ottaa "turhia" rokotteita. Kyllä pieni sitten saa ne neukkulan rokotteet, mutta flunssarokotetta en ota. Olin viimeksi raskaana muuten silloin ku oli tämä "narkolepsia" rokote jaossa nkä siis silloinkan ottanut:)
Raskausarvet Mulla ei tästä vielä ole tullut, mutta huomasin että nahka alkaa jo vähän kiristää joten nyt rasvaan. Viimeksi rasvailin aluksi ahkerasti, mutta sitten kun mitään ei tullut lopetin viime metreillä. Nyt on sitten koko vatsa kirjavana valkoisia raitoja. Ne oli tullut sinne vatsan alapuolelle, etten niitä edes huomannut raskausaikana. Nyt tsempataan ettei tulisi enempää :D
Pinnasängyn suojasta Meillä on se vanhastaan ja sitä kyllä käytetään taas. Ja eipä ainakaan miedän eka tyttö edes likkunut nukkuessaa parin ekan kk:n aikana. Makasi kiltisti siinä asennossa, johon hänet laski :)
Tissit Esitettä mullakin tulee ja kutisee niin vietävästi. Miksei sitä saa puristaa pois vielä? Kun sitten ku laps syntyy on kyllä tää koko kirkas neste pois jo tisseitä, ainakin viimeksi tuli sitten jo pari viikkoa ennen syynytystä ihan valkostakin, jota en sitten puristellutkaan enää...

Sitten vähän omia juttuja: Oltiin ultrassa jo joku aika sitten, mutta ens en jälkeen ole käynyt täällä. Kaikki oli hyvin, hienosti kasvaa. Oli täsmälleen lasketun ajan kokoinen. Nähtiin jopa kun pieni alkoi syödä ja vatsalaukku kasvoi silmissä :) Toinen tyttö meille olisi nyt sitten tulossa. Oli tuleva isosisko siis ihan oikeassa, hän kun on koko ajan sanonut että pikkusisko siellä on <3
Nimeä tässä kovin pohditaan ja muutamia ehdotuksia onkin jo.... Mitään vaatteita ei nyt oikeastaan tarvita, kun kaikki on tallessa. Mä en enää voinu vastustaa kiusausta vaan piti ne vauvavaatteet hakea kellarista hypisteltäväksi :) Äityispakkausta en tällä kertaa ajatellut ottaa. Osittain juurikin tuon takia kun on aika poikamainen tällä kertaa ja tytön vaatteita jo löytyy.
Nyt alkaa olemaan se vaihe kun miettii sitä elämää synnytyksen jälkeen. Etenkin ristiäisten järjestystä :S Viimeksi anoppi ja äitini järjestivät ne, mutta nyt haluaisin pitää ne meillä kotona ja tehdä asiat itse.

Ihanaa loppuviikkoa kaikille! :)
 
Huomenta mammat ja mukavaa sunnuntaita

Pahoittelut laiskasta kirjoittelusta mutta ollut töitä niin vimmatusti että oon ollut ihan naatti niiden jälkeen...:( mietein tässä jo että mahtaakohan olla tällä neidillä hieman anemian poikasta kun tuntuu noi akut olevan ihan lopussa kokoajan. Vai kenties vaan tää sateinen ja ankea keli väsyttää ja liiat työt. Tiiä häntä.

Töissä onneksi nyt sit päättivät maksaa mulle sen äitiysrahan, täällä kun täytyy olla tietyn rajan yli tienesti viikossa että ko tuki maksetaan firman puolesta. Itellä onneksi meni sitten rajan yli, muutoin olisi ollut paperisota ns.kelan kanssa ja tukia olisi pitänyt hakea valtiolta jolloin on se vaara että niitä voi joutua maksamaan takaisin jos siippa tienaa enemmän kuin mitä sanottu siihen lomakkeeseen kun tukea on anottu, eli onneksi kaikki meni hyvin loppupeleissä ja saa huokasta helpotuksesta ja odotella mammaloman alkamista :)

Tällä on alkanut pikkuhiljaa myös masu pullahtaa ulospäin, en siis näytä välttämättä enää ylisyöneeltä vaan ihan raskaana olevalta :) Eli tässä masu 24+2

Aijaa.com - 11338991


Faelivrin
: Teidän pienestä prinsessasta vois sitten tulla vaikka huippu taitoluistelija :) mä sanoin jo ukolle että meidän poika kyllä oppii menemään eteenpäin myös luistimilla, että onhan pieni mies sentään puoliksi suomalainen, ja kiekkokulttuuri täytyy myös opettaa :)

Tigerina
: Sinulla on kyllä kunnon vauvamassu, suloinen :)

Tänne ei siis kummempaa, pieni mies kasvaa ja muljaa ja nyt oon huomannut että muljaus on aikamoista kun iskee nälkä, eli herralla on ilmeisesti isänsä ruokahalut kun heti aletaan mullittelemaan kun nälkä yllättää mulla :D suloista :)

Voikaa hyvin kaikki <3

Myy*+pikkumies 24+3
 
Herranjee jäi ihan toi aLimen teksti välistä, kuis niin pääsi käymään?! :)

Eli onnea hyvistä ultrauutisista ja tyttöuutisesta <3 en tahallani ignoorannut sun kirjotusta vaan ei siis näkynyt ollenkaan :/ mutta siis myöhäset onnittelut sinne <3
 
Kiitokset Tigerina infosta! Olis tällä mammalla menny kyllä muuten varmaan ohi... Ja sinältään likeltä liippaa, kun viime viikolla kävin viemässä paperit Kelaan, tosin halusin, että mun päivärahamäärä rahat lasketaan YEL:n mukaan.

Taas on viime kirjottelusta sen verran aikaa, kaikkien jutut olen kyllä lukenu, mutta en ala kommentoimaan nyt ketään erikseen...

Raskausarvista oli puhetta; itelläni tuli ekassa raskaudessa näitä "mukavuuksia" mahaan, rintoihin, reisiin :( nyt ei oo onneks vielä näkyny uusia. Ekassa odotuksessa koetin kovasti rasvailla, mutta ei auttanu. Tosin sain murrosiässäkin todella helposti raskausarpia.

Rintojen kutinasta ja kasvusta
kun vaan muistan rasvata, niin ei kutia. Kasvu on kyllä ollu tässäkin raskaudessa järkyttävää(!), normirintsikat alkaa jo ahdistaa pikku hiljaa. Hirvittää jo nyt tuleva imetysaika tai siis ei niinkään imetys, vaan rintojen kasvu maidon nousun myötä. Viimeeks jouduin hankkimaa raskausaikana yhden kuppikoon normaalia isompia rintsikoita ja imetysaikana 2-3 kuppikokoa isompia... Ennen ekaa raskautta kuppikoko oli siis B, raskausaikana C, imetysaikana D-E. Imetysajan jälkeen rintojen koko jäi tuohon C-kuppiin. Joku mun kaveri joskus sanokin, että jokainen lapsi kasvatti hänellä kuppikokoa yhdellä isommaksi. Toivottavasti pääsisin palaamaan tuohon C:n, oon ollu siihe tyytyväinen... Mutta minkäs teet, jos isommaks jää. Kaikenlaisia murheita ja mietteitä nää raskaudet aiheuttaakin.

Hiuksista ja kynsistä
Nyt raskausaikana kannattaa nauttia vahvoista kynsistä ja hyväkuntoisista hiuksista :) se ilo yleensä loppuu imetysvaiheessa. Mulla ainakin, niin tässä, kun ekassakin raskaudessa kynnet on paljon vahvemmat ja kasvaa nopeammin, samaten hiukset on kaikinpuolin hyvässä kunnossa. Kaikenlaisia vaikutuksia näillä hormooneilla onkin...

Omaa napaa (mikä meinaa karata mun mahasta kokonaan!)
neuvolakäynti oli 1,5 vko sitten, jolloin viikkoja oli 22+4, kaikki ok. Lähete napsahti odotetusti sokerirasitukseen, joka olis ylihuomisaamuna :( sitä en niin innolla odota. Ja sain vihdoin lähetteen myös pelkopolille, mistä soittivatkin jo heti neuvolan jälkeisenä päivänä. Tosin ensin kätilö ehdotti, että riittäiskö keskustelu synnytystapa-arvioinnissa n. rv 36, mihin sanoin, että ei todellakaan riitä. En missään nimessä jää enää miettimään näitä asioita yli 10 viikoks itekseni ilman ammattilaista ja että pahimmassa tapauksessa lapsi on jo syntyny rv 36. Sit selitin, et en haluu pelkokeskusteluun synnytystapaa vaihtaakseni, vaan sen vuoksi, että koen, että mun ekassa synnytyksessä kokemani asiat (raskausmyrkytys, synnytyksen pitkähkö käynnistely, suht nopea ensisynnytys ja synnytyksen jälkeen parin päivän päästä oireilemaan alkanut synnytysvamma) eivät oo vielä läpikäytyjä ja että niistä tai jostakin niistä, en osaa itsekään kohdistaa, että mistä, johtuu mun synnytyspelkoni. Sinällään en pelkää itse synnytystä, haluan edelleen synnyttää alakautta, jos se vaan on mahdollista, mutta tuo kaikki muu, etenkin tuo synnytysvamma aiheuttaa pelkoja. Varsinkin nyt, kun tuo vanha vamma paikka on välistä muistutellut itsestään nyt kun paikat taas leviää itään ja länteen. Sit sain sovittua keskusteluajan 11.12. Toivottavasti alkais siellä nuo solmut avautumaan ja, että se tois jotain selvyyttä ajatuksiin ja tuntemuksiin näiden asioiden suhteen.

Tänä iltana pääsee ihastelemaan kaverin pari viikkoa vanhaa pikku poikaa rotinoiden merkeissä :)

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!

Rva J. ja pikku kakkonen 24+2
 
Ja olen mukana myös suljetussa facebook -ryhmässä, sekä laihisryhmässä, joko täällä ketjussa tai sit facessa. Hyvä jos sais kilojen pudotukseen henkistä tukea ja kannustusta samassa tilanteessa olevilta.
 
Faelivrin
Myöhäis-iltaa mammat! :)

aLime - Kiva kuulla sinusta taas! Ja onnea tyttöuutisesta! Mukavaa, että utrassa on ollut kaikki hyvin. :)

Tigerina - Ihana tuo sun pallomasus. :) Täällä alkaa olemaan varmaan jotain suht' samaa kokoa. Ja kiitos tuosta linkistä, en olis varmasti ite huomannut ollenkaan moista uutista. Saa siis vaan odotella päätöstä entistä kauemmin.

Myy* - Kiva juttu, ettei sun tarvitse alkaa valtion kanssa käymään rahasotaa. :)
Alkaahan sielläkin pikkuhiljaa masu pyöristymään. Kyllä se siitä kohta oikein kunnolla pullahtaa, oota vaan! :)
Mä aloin jo sitten suunnittelemaan, että jos tosta tytöstä tulis vaikka joku oikein huippumuusikko. Me kun ei miehen kanssa kumpikaan osata soittaa mitään niin olishan se kiva, että joku perheestä edes osais. :)

Rva J. - Kiva kuulla sinustakin!
Mulla on ihan sama juttu ainakin noiden kynsien kanssa. Ne on nykyään niiiin pitkät ja kestävät, että monet onkin niitä kateellisena ihastellut ja kyselleet, että ovatko tosiaan mun omat kynnet. Pidän siis pitkistä kynsistä, mutta en koskaan oo tykännyt mistään rakennekynsistä tms. :)
Kovasti tsemppiä sokerirasitukseen sekä pelkopolille! Hyvä juttu, että pääset mieltä painavia asioita sinne selvittämään ja toivottavasti sieltä apuakin sitten huoliisi saisit. :)

Me oltiin viikonloppu jälleen sukuloimassa tuolla Turun suunnalla ja oli kyllä mukavaa. Anoppi oli aivan tohkeissaan mun pyöristyneestä vatsasta. Ja räpsikin valokuvia minkä kerkes. :D
Haettiin sitten ikeasta iso kasa kaikkea tarvittavaa pienelle. Ostettiin mm. pinnasänky, joka tänään jo kasattiin ja nyt en meinaa saada silmiäni irti siitä! Millään ei jaksaisi odottaa, että saa sen oman pienen tuohon unille laittaa. :)

Onko kellään muuten tietoa, että kuinka pitkään tämän vuoden vaunumallit ovat vielä myynnissä? Eli saanko vielä ostettua haluamani vaunut ensi vuoden puolella vaikka ne onkin tän vuoden mallistoa? :)

Sellaista tänne. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Faelivrin & banphrionsa 24+3
 
Hellou pitkästä aikaa!

On pitänyt kiirettä ihan vaan arjen pyörittämisen kanssa. Nyt on pari yövuoroa joten pitäisi olla aikaa kirjoitella ihan ajatuksella. No, joulukortit pitäisi myös askarrella tässä öiden aikana enkä todellakaan ole mikään askartelijatyyppi :whistle:

Tigerina Vatsantoiminta on alkanut hiukan elpymään sen pahimman ummetuksen jälkeen, onneksi. Mites sulla kävi, otettiinko näytteitä? Mulla oli myös ekassa sf-mittauksessa lukemat yli yläkäyrien. Nyt viime neuvolassa oltiin jo tultu keski- ja yläkäyrän väliin. Monesti se alkukasvu voi olla niin kiihkeää, että sitä oikein pelästyy millaiseksi jättipalloksi se masu kehittyy. Sitten se tahti siitä kuitenkin rauhoittuu. Mullakin on ollut näin näemmä kaikkien kolmen kohdalla. Ja tuosta painonoususta, toissa kerralla oli tullut liki 900 g/viikko-tahdilla. Nyt enää 600g/viikko. Ja napa tosiaan pullottaa paidan läpi :LOL:

Catnip90 Kiva kuulla, että sekä tulehdus että sokerirasitus on nyt selätetty! Ihanaa kun olet jo päässyt äitiyspakkausta hipelöimään =) Nuo selän säryt ovat kurjia kun niihin ei oikein mikään tahdo auttaa. Ainakaan iskias-tyyppiseen.

Myy* Kiva kuulla, että huolesi masun pienuudesta oli turha. Ja kyllähän se sieltä alkaa pilkottaa =). Hieno homma, että työnantajasi maksaa palkan!

mariana87 Paljon onnea poikauutisen johdosta!=) Kurjaa, että tuli hieman huoltakin rakenneultrassa. Yksityisellä käydessäni lääkäri mainitsi juuri tuosta munuaisaltaan laajentumasta munuaisia ultratessaan. Ei ole kuulemma mitenkään harvinainen ja tosiaan voi kadota jo raskausaikana. Toivottavasti näin käy teille!

Faelivrin Oih, siellä on jo pinnasänkyä kasailtu =)! Siihen onkin hyvä kasata kaiken maailman roinaa vauvaa odotellessa. Näin ainakin meillä kävi. Ja itse asiassa on ollut lehtien, puklurättien, tuttipullojen yms. varastona vielä pitkään vauvojen synnyttyä kun meillä ovat loppujen lopuksi perhepedissä nukkuneet :whistle:. Oletko vielä käynyt hölkkäilemässä vai siirtynyt jo kävelyyn?

Noss1 Vautsi, teilläkin nimet jo valmiina! Meillä tulee olemaan suuria ongelmia nimen keksimisen kanssa mikäli tämä kaverin on poika. Ja se poikafiilis mulla on aika vahva.

aLime Onnittelut tytöstä!! Tosiaan, minkälaista kaaosta se elämä mahtaa ollakaan kun tähän palettiin lisätään vauva :O! Tosin, riippuu niin paljon siitä, millainen tapaus sieltä putkahtaa. Jos on "helppo tapaus", niin eiköhän se siitä. Jos taas on koliikki-itkuja itkevä, niin ei tule olemaan helppoa. Meilläkin kun koko perhe nukkuu samassa huoneessa ahtaasti ennen kuin talo valmistuu.

Rva J. Toivottavasti saat käsiteltyä mieltä vaivaavia asioita pelkopolilla. Ja onneksi olit tosiaan noin jämäkkä, että vaadit enemmän kuin yhtä keskustelua polilla. Tsempit sokerirasitukseen!

Mulla ei ole kertaakaan raskausaikana tullut rinnoista mitään ennen kuin maitoa sitten kun se on synnytyksen jälkeen noussut. Ja tuosta rintojen koosta synnytyksen jälkeen, tai oikeastaan imetyksen jälkeen. Mulla rinnat katosivat kuin pieru saharaan jo heti esikoisen imetyksen jälkeen. Vain raskaus- ja imetysaikana ovat olleet kunnon rinnat. Muutoin muistuttavat hernepusseja. Ja tämä on ihan taivaan tosi. En olisi ikinä uskonut miten voivatkin muuttua. 75A on ollut kokoni ennen tätä raskautta. Onneksi rintsikat tekevät kummasti ihmeitä =) Olen kuitenkin erittäin onnellinen siitä, että olen saanut reilun vuoden imettää molempia lapsia. Olisi se kumma, jos ei vartalossa saisi yhtään näkyä, että on synnyttänyt ja imettänyt lapsiaan ;)

Karvojen kasvusta Mulla on niin päin, että sekä raskaus- että imetysaikana eivät ihokarvat kasva ollenkaan samaa vauhtia kuin normaalisti. Myös raskausajan alun jälkeen tuntuu, etteivät hiukset rasvoitu yhtä nopeasti kuin yleensä. Kynsistä en oikein osaa sanoa, kun ne on joka tapauksessa työn vuoksi pidettävä lyhyinä.

Minäkin voisi liittyä suljettuun fb-ryhmään! Jos vaan on aikaa koneella käymiseen enää kolmen kanssa ;) Kyllä se kroppa siitä palautuu itse kullakin. Jännä huomata, miten vaaka näyttää samoja lukemia näillä viikoilla kuin edellisissä raskauksissa. Yhteensä kiloja on tullut enemmän kuin aiemmin johtuen siitä että lähtöpainoni oli nyt matalampi kuin aiemmissa raskauksissa.

Täällä ei mitään ihmeempiä. Neuvolassa kävin viime viikolla ja nyt pitäisi yövuorossa hoitaa asiat Kelaan. Mulla ei taida olla neuvolalääkäriä koko odotusaikana! Th sanoi jotenkin niin, että eivät ne nuoret lääkärit oikein osaa aina sitä kohdunsuun tilannetta arvioida ja sydänääniäkin usein kuuntelevat ihan hassusta paikasta. Okei, tulipa luottavainen olo =). Mulla ei siis ole vielä seuraavallakaan kerralla lääkäriä, mutta eipä se haittaa. Ei siinä tutkimuksessa ole kuitenkaan mitään ihmeellistä ja ihan oikeasti tuollaisella kokeneella th:lla on varmaan parempi tuntuma normaalisti etenevään raskauteen kuin nuorella kandilla. Sitten myöhemmillä viikoilla jos/kun supistukset alkavat olla tiukkoja, voisi olla ihan kiva tsekkauttaa kohdunsuun tilanne.

Jätänpä jotain lätisemistä myös huomiselle yölle!

Amarinwa ja Arttu Wiskari 25+0 eli 10 viikkoa äitiyslomaan!!!
 
Laitetaanpa ihan ensin kuva päivitystä... Viikkoja kasassa huikeat 22+5..



Sitten vähän asiaa... Neuvolasta.. Mulla oli neuvola viime viikolla (22+1) eikä multa otettu mitään sf-mittaa.. Ei kuulemma oteta kun vasta neuvola lääkärissä mikä on ENS VUODEN ALUSSA! Tai no tarkemmin vasta tammikuun puolivälissä :S No kyllä se ton kohdunpohjan korkeuden koitti ihan sormilla ja sano että normaali kohdassa se on mutta ei mittaillu kyllä mitään.. :S Höh. Olishan se ollu mielenkiintosta tietää. :D

Täällä on ihan pyllystä noi Kelan hommelit.. Kuulemma kela edellyttää että sähköisesti täytyy hakemus laittaa menemään mutta kuitenkin raskaustodistus pitää kiikuttaa paikan päälle.. Eli en voi laittaa postissa enkä sähköisesti.. Samperi sentään tuntuu että täällä pääkaupunkiseudulla tehdään kaikki asiat maailamn vaikeimman kautta vaikka pitäisi nimenomaan helpottua kun tekniikka kehittyy... Huoh...

Kiitos Tigerina linkistä! Täytyy lukasta paremmin läpi kunhan tässä kerkeää.. Alkaa joulukiireet painaa päälle...

Myy Mä oon kyllä niin kateellinen sun pikkumasusta :D Mulla on niin hervoton pallo jo että alkaa ahdistaan jo sängystä nouseminen ja tuolista nouseminen ja jopa kenkien jalkan laittaminen... Ja ollaan vasta vähän yli puolenvälin...

Sokerirasituksen toinen testi olisi ennen joulua tulossa myös tänne.. Enemmän se tarvii henkistä valmistautumista koska se sokerilitku laittaa aina oksettaan ihan kauheesti :(

No eipä kai näillä näkyminen muuta tää oli taas tällanen pikapyrähdys, joten nyt takas neulomaan joululahja villasukkia :D
 
Viimeksi muokattu:
Pallomaha on kyllä täälläkin aika ahdistavainen välillä. Ei oo mitään asiaa sitomaan kengännauhoja (mä ostin juuri sen takia helpot tarralenkkarit mitkä helppo vaan sujauttaa jalkaan ja pois ja töihin avomalliset työkengät samasta syystä) eikä paljon muutenkaan kumarrella eteen.. Henkeä välillä ahdistaa kun on syönyt hyvin, tuntuu ettei saa vedettyä ilmaa sisään, sama ilmiö kun naurattaa, tuntuu että sen verran painaa toi maha palleaan et joutuu hetken aina haukkomaan..

Nimi vauvalleon valmiina! Se tuli miehen suusta lauantai-iltana ja mä makustelin sitä yön yli ja heti aamulla ilmoitin et joo, se on hyvä! Joitain nimiä pojalle oltiin vähän alustavasti mietitty mut toi miehen ehdotus osu ja uppos kyl samantien. Eli yks huoli vähemmän :)))

Amarinwa, joo täälläkin alkaa vatsantoiminta vähän jo elpymään, mulla ongelmana vähän enemmän se toinen ääripää kuin ummetus. Näytteitä ei sit tullu otettua, vähän rauhoittunut jo on, mut edelleenkään en osaa yhdistää mihinkään ruokaan. Oon kyl kahvinjuontia nyt vähentäny, katsotaan auttaako vielä.

Toivottavasti tää munkin painonkehitys rauhoittuu nyt ja toivotaan et se oli vaan sellainen kiihkeä alkupyrähdys.

Sokerirasitus olisi vielä kertaalleen edessä, edellisen kerran läpäisin kyllä, se otettiin alkuvaiheessa silloin sukurasitteen vuoksi, ja nyt olis ns. "normaali" seulonta. Multa otetaan samalla noita vasta-ainekokeita verestä ku mulla veriryhmä AB-.

Eipä täll erää muuta! Jaksamisia kaikille!

Tigerina 23+4
 
Heips kaikille!

Viime viikolla oli taas neuvola, joka oli aika pikainen kun perään heti oli ensimmäinen lääkärikäynti. Itsellä oli mies lääkäri, mikä oli ehkä hieman ahdistavaa, mutta ei kai sen niin väliä, työtään he vain tekevät. Paikat oli kiinni ja kaikki muuten hyvin.
Muutenkin vointi on ollut kumman pirteä viime aikoina. Olin mieheni ja ystävieni kanssa ensimmäistä kertaa raskausaikana baarissa viime viikonloppuna! Ostettiin minullekin sitten oikein alkoholitonta siideria pari tölkkiä. Ihmeen hyvin sitä jaksoi koko illan pysyä mukana ihan pilkkuun saakka, vaikka yleensä kotona väsy yllättää yhtäkkiä :) Oli ihan piristävää käydä jossain ulkona vaihteeksi :p
Täällä on kamalat jouluhössötykset päällänsä, on ripustettu verhoa ja laitettu jo valoa ikkunaan sun muuta. Samalla täytyy tietenkin vauvajuttuja hipustella ja selailla netistä! Ei täällä sen kummempaa tällä kertaa, voisin yrittää myös kuvaa masusta laitella tänne jos osaan :)


aLime Onnea ultrasta ja tulevasta tytöstä!

Tigerina Hieno masu on jo siellä! :) Kiitoksia kelan linkistä, en olisi varmaan koko asiaa huomannutkaan!

Myy* Nätti vatsa sinullakin ja täällä ollaan myös kateellisia pienestä masustasi, oma tuntuisi olevan jo liian iso ;D! Kiva, että sait äitiyspäivärahat ilman suurempaa sumplausta järjestetyksi, lomaa siis odotellessa! :)

Rva J. Kynsissä olen minäkin huomannut eron näin raskausaikana. Ennen on ollut ihan nysät ja katkeavat heti kun johonkin vähän osuu, mutta nyt kynnet kasvaakin sitten oikein huippuvauhtia! Jännä juttu :) Hyvä, että sait keskusteluajan pelkojesi vuoksi nopeammin. Kaikki menee kyllä parhain päin, voimia sinne ja toivottavasti saat ne solmut avattua keskustelun tuloksena! =)

Faelivrin Voi siellä on käyty jo shoppailemassa! Tuollaisia ei saa kirjoitella, rupeaa itsekin mieli halajamaan ikean suuntaan!! ;D Itse olen netistä valinnut jo pinnasängyn, mutta en ole vielä ajatellut sitä tilata... paitsi toisaalta kun muillakin näköjään on jo, miksen minäkin voisi... :p

Amarinwa Aika jännä ettei sitä neuvolalääkäriä nykyään ole kaikilla (ainakaan niin montaa kertaa). Itsellä oli nyt viime viikolla ensimmäinen ja toinen kuulemma tulee vielä loppuraskaudessa. Vaikka kyllähän se kai oireilisi jos paikat rupeaisivat aukenemaan yms. niin ei kai niitä siksi enää turhaan viitsitä jaella jollei mitään erityistä ole ollut :)

Noss1 Jos haluat sf -mitan tietää, uskon, että neuvolatäti sen kyllä mittaa jos pyydät :)


catnip90 + rinsessa 26+2
 
Faelivrin
Heissan!

Amarinwa - Heh, ois kyllä varmaan ihan kätevää kasata tuohon pinnasänkyyn kaikkea vauvan tavaraa, mutta mä olen sellainen ihminen, että kaikki pitää aina heti saada laitettua omalle paikalleen. Eli kaikki pienempi vauvantavara on jo vauvan omassa kaapissa hyvässä järjestyksessä. :)
Kyllä oon joutunut lenkkeilessä tahtia hidastamaan, alkaa kovemmassa vauhdissa aina vattaa vihlomaan niin oon sitten siirtynyt sellaiseen reippaaseen kävelyyn. :) Entäs siellä? Ootko ite vielä päässyt hyvin liikkumaan vaikka se juoksu onkin nyt tainnut sulta jäädä?

Noss1 - Vau mikä masu sulla! :)
Aika kummaa kyllä, että ei sitä sf-mittaa sulta otettu. Mutta tässä sitä näitä juttuja lueskellessa aina kyllä huomaa, että miten on eri käytännöt eri puolilla Suomea.
Eikös se kela ole aina tehnyt kaiken mahd. vaikeaksi? ;) Tai ainakin itsestä on aina siltä tuntunut. Nuo mammaraha laput sain kyllä onneksi kiikuttaa kaikki vaan paikanpäälle. Mä harvoin luotan siihen, että asiat hoituu netin kautta. :D

Tigerina - Onnea nimen valinnasta! :)

catnip90 - Mä olen taas aina ollut sitä mieltä, että on mukavempi käydä esim. gynellä jos se on mies. Jostain syystä se tuntuu mulle luonnollisemmalta. :D Kerran oli maailman epämukavinta käydä kun se gyne oli mun ikäinen tyttö! Oisin toivonut nytkin mieslääkäriä sinne neuvolalääkäriin, mutta nainen se kuulemma on. Onneksi ilmeisesti ainakin itseäni reippaasti vanhempi. :D
Mukavaa, että olet päässyt vähän tuulettumaan! :)
Minäkin meinasin aloittaa armottoman jouluhösäämisen kun koittaa tuo ensimmäinen joulukuuta. Mies sitä jo kauhulla odottaa. :D
Tuo sun masus on aivan ihana! Söpö pallo. :)

Tänne kuuluu kaikkea kivaa.
Saatiin valittua meille vaunut ja ne on jo tilattu liikkeeseen, jossa ne säilyttävät niitä meille tammikuuhun asti kun meillä ei vielä ollut niitä mahdollisuutta ostaa. Aivan täydellistä asiakaspalvelua kyseiseltä liikkeeltä! :)

Lauantaita odotan erittäin innolla, sillä me mennään silloin (jos vaan kaikki menee niin kuin pitää) ostamaan meille "uusi" auto! Pakko vaihtaa farmariin, että mahdutaan sitten helpommin liikkumaan vaunujen yms. kanssa. Meidän tän hetkinen auto on jo niin aikansa elänyt, että oon niin innoissani pelkästään siitä, että tästä uudesta autosta löytyy ilmastointi ja sähkökäyttöiset ikkunat! :D

Masuasukki jatkaa vaan junttaamista ja kasvamista. Pitäis munkin joskus muistaa ja kokeilla laittaa jotain masukuvaa :)

Faelivrin & tyty 24+5
 
Voi minkä menin tekemään!!!

Pakko oli TAAS ihan uteliaisuuttani käydä tossa Maaliskuun mussukat syyskuu-pinossa kattelemassa kuulumisia, ja enkö mä törmänny jälleen siellä jonkun kohdalla sattuneisiin huonoihin uutisiin: yksi odottaja menetti vauvansa 25+1 huomattuaan ettei enää tuntenut liikkeitä ja sydänääniä ei enää löytynyt tarkastuksessa. No tulihan mulle siitä itsellenikin kauhea paniikki ja vainoharhaisuus kun aamusella yritin vauvan liikkeitä tunnustella ja enkä tuntenu!! Mut sit mä muistin hyväksi havaitun konstin, istuin alas, join kylmää mehua ja tönin masua vähäsen, sitten söin puuroa ja siellä se vauveli heräs ja potkutteli :heart:

Huh, en kyllä halua enää mennä lukemaan noin huonoja uutisia, tossa pinossa tuntuu joka toisella olevan jos jonkinnäköistä ongelmaa raskauden kanssa!! Mä olen ainakin tyytyväinen et itsellä kaikki hyvin!

Huh, että täällä eteläisessä Suomessa pyryttää lunta ja jäisen kylmä tuuli osuu kasvoihin! Minkälaisia säitä siellä muualla on?

Huomenna poksutaan taas :) viikot vierii, äitiysloman alkuun (jos mitään ei tuu eteen) on 78 päivää! Joululoma alkaa 21.12. ja loppuu 6.1.2013 :) ihan tervetullut toi lomapätkä tohon (vaikkakin palkattomana jouduin anomaan) kun tänä vuonna olen lomaa pitänyt vain 1 viikon kesällä, ei oo ehtiny nykyisessä työssä kertymään niin paljoa lomapäiviä.

Koitetaan taas jaksella, viikonloppu on käsillä!!
 
Huomenia!
Tigerina Kiitos Kela infosta. Olisi sitä myöhemmin kiroillu että mikä kestää kun ei kuuluu mitään. Mutta nt tietää jo etukäteen, että saa odottaa vaika kuinka kauan :) Onnittelut nimestä! Ihana että kolahti niin hyvin. Meillä on täysin hakusessa, kun pitäisi uuden nimen jotenkin sopia meidän isomman tytön nimeen.
Rva J. Kurjaa ettei sun ekaa synnytystä ole käyty läpi sun kanssa. Etenkin kun oli tollanen "erikoistapaus". Mä myös olisin kaipaillu ekan synnytksen jälkeen läpi käyntiä, mutta ei se koskaan tapahtunu. Eikä niissä vauvahuuruissa tullut mieleen kysyä. Sen verran sain, että sairaalassa sain sen raportin jonka kirjoittavat kaikista. Ymmärsin että sitä ei olisi mulle edes kuulunu antaa. Kuvittelisi että nämä asiat käytäisiin aina läpi!
Faelivrin Voi vauvashoppailut jo vauhdilla käynnissä. Mä yritän välttää vauva juttujen tuomista ennen kun vasta joulun jälkeen. Muuten tulee niin paljon tavaraa :D
Eikös yleensä ole vaunujen edelliset "loppuun myynnit" tammi- helmikuussa. Mahdollisesti jopa maaliskuussa..... Näin muistelisin mainosten suhteen....
Amarinwa Joo toivotaan niin että ei tule koliikkilapsia! Meillä oli eka niin helppo, että nukkui kokonaisia öitä 1 kk-4kk iässä, ja sen jälkeenkin heräili vaan vähän. Nyt ollaan ihan varmoja että tulee joku kitisijä :D Mutta mitä mahassa on pyörinyt niin tuntuu rauhallisemmalta ja ehkä jopa "ujommalta" kun eka.

Kiitos kaikille kun olette lisäilleet kuvia! Ihana nähdä että ei tämä mun vatsa niin poikkeavan iso olekaan. On nimittäin niin tiellä koko ajan!! Vaatteet ahdistaa ja pukeminen.

Joulu tulee! Me ollaan sovittu miehen kanssa, etten laita mitään joulujuttuja tai puhu jouluhössötyksiä hänelle ennen ku tulee joulukuu! :D Kohta pääsee siis hänenkin kanssa suunnittelemaan. Sen verran kuitenkin että laitoin jo parvekkeen jouluvalon, että jos sitä lunta olisi tullut enemmänkin niin ei olisi ollut tiellä.

Nyt täytyy kiirehtiä, kohta olen myöhässä koulusta ;D
 
Myy* minä myös kateellinen mahastasi. Omani alkaa jo olemaan tiellä ja haittaamaan kenkien ja vaatteiden pukemista ym ym.

Sokerirasitus oli ja meni eilen. Meni mukavammin, kun odotin. Tämä osin siksi, että pienoisella neulakammoisella varustettuna, mun kohdalle osu (kerranki!) asiansa osaava labratäti. Mulla on sellaset liikkuvat/karkailevat suonet ja tää hoitsu jakso onneks ettiä oikean pistämiskohdan kunnolla sormin enne ku alkaa sitä neulalla ettimään. Selvisin siis kerranki kolmen verikokeen testistä neljällä neulan pistolla :) tylsää siellä tk:ssa oli jälleen odotella, onneks otin jälleen kirjan mukaan, ni aika kulu suht hyvin. Toivottavasti sokerit olis ok, ettei olis viittaustakaan mihinkään raskausdiabetekseen, pääsis sit nauttimaan jouluherkuista hyvällä omalla tunnolla :p

Ensi viikon keskusteluaikaa odotellen,
Rva J. & pikku kakkonen 24+5
 
Moi! En sitten tokana yönä päässyt kirjoittelemaan kun ei Kaksplussan sivusto toiminut. Sen sijaan hypistelin kestovaippoja, jotka työkaveri lahjoittin. Kyllä sillä jumalattomalla kassilla ja näillä mitä meillä jo kotona on, luulisi pärjäävän vaikka tulisi kolmoset! Kertsejä menee enää öisin, mutta nekin voisi kyllä vaihtaa kestoihin. Jotenkin olen vaan tottunut laittamaan yöllä kertsin. Kiinnostaako muita kestoilu tai onko harrastajia?

Tigerina Hyvä, että mahasi toiminta on normaalimpaan suuntaan jo. Kaikki turhat stressit raskausaikana on kurjia. Ja toki myös se, jos vessassa joutuu alvariinsa juoksemaan. Hei hienoa, että nimi on teillä valmiina! Millä ilveellä keksitte niitä..?! Meikäläiselle (ja miehelle) pojan nimen keksiminen tulee olemaan kyllä työlästä. Toki tulokas voi tyttökin olla, jolloin homma helpottuu huomattavasti. Vai on Maaliskuun mussukoissa paljon murhetta.. Aivan kamalaa tuo, että menettää vauvan vielä tässä vaiheessa raskautta kun häneen on liikkeiden ja ajan myötä kiintynyt jo valtavasti :(. Oi miten ihanan pitkä joululoma sulla tiedossa!!

catnip90 Kiva, että olet päässyt vähän tuulettumaan ja oikein pilkkuun asti jaksanut! Mulla oli myös viime pe liiton pikkujoulut ja kummasti sitä jaksoi. Puolen yön jälkeen jo lähdin, mutta oli pakko kun tiesin etten saa lasten kanssa aamulla nukkua ja iltavuorokin oli edessä. Mutta olisin kyllä jaksanut pidempäänkin jorailla!

Faelivrin Kiva kuulla, että lenkit kulkevat sielläkin hyvin edelleen =). Mä jätin juoksun silloin viikolla 20 kun lääkäri maalaili uhkakuvia kohdunlaskeumasta, jos en ala heivaamaan. Ekassa ja tokassa raskaudessa juoksin näille viikoille asti. Reipas kävely kulkee yleensä oikein hyvin, vain kerran on tullut niitä puukoniskukipuja alapäähän lenkillä. Hieman alkaa liitoskipuja myös ilmaantumaan reippaassa kävelyllä, mutta vielä eivät ole tahtia hidastaneet. Siis tuonne ristiselän/"yläpyllyn" tienoille tuntuu kipua. Salilla ja uimassa käyn silloin tällöin. Mutta olen ihan tyytyväinen, miten olen pystynyt pitämään liikuntalupaukseni, jonka tein itselleni silloin kun vuotojen jälkeen sain luvan alkaa liikkua. On ihan henkireikä, jotta jaksaa tämän vauhdikkaan arjen keskellä =). No varmasti on ihanaa saada "uusi auto"! Ja varsinkin jos on sellaisia herkkuja, joita edellisessä ei ole ollut =). Ja on kyllä hyvää asiakaspalvelua teidän vaunumyyjällä, kun suostuvat säilömään niitä viikkokaupalla.


Rva J.
Hyvä, että meni sokerirasitus kohtalaisen mukavasti. Ja vain yksi huti tuli pistämisessä =). Musta ei ikinä tulisi labrahoitajaa, olen aika tumpelo neulojen kanssa. Onneksi psykiatrisella puolella ei tarvitse verisuonia metsästää, siksi varmaan siellä töissä olenkin ;)

aLime Jouluvaloja olisin minäkin jo ripustellut, jos eivät olisi varastoituina mökillä. Meillä on jumalattomasti tavaraa mökillä säilössä kun ei tähän väliaikaisasumukseen mahdu kuin välttämättömät. Täytyy tehdä joku päivä reissu sinne, jotta saa jouluntunnelmaa! Sitä lienee luvassa eteläänkin huomisesta eteenpäin kun lumipyryn pitäisi ihan kunnolla tulla tännekin!

Ihania masukuvia olette laittaneet!

Nyt nukkumaan, jotta saisi kuitattua yövuorot vähän ripeämmin kuin viimeksi.. Viime yönä valvottivat alkuyöstä supistukset, jotka ovat nyt viime päivinä lisääntyneet. Liekö yövuoroilla osuutta asiaan..? Aamuyöstä sitten poika oli tullut viereen ja päästi kunnon pissat meidän sänkyyn eikä millään meinannut kukaan saada enää unenpäästä kiinni.

Amarinwa ja Wiskari 25+2
 
:heart: Heippa :heart:

:flower: Perjantaina poksui 24+0 :flower:

Tää on ihan ku vastarakastunu ilman erityistä syytä. Tai no, erityinen syy on ihana mieheni, meil oli eilen niin ihana ilta et voisin leijua viel viikon :) ja ku oikeesti ei tapahtunu mitään ihmeellistä, me vaan puhuttiin meistä ja siitä kuinka tärkeitä toisillemme ollaan, ja...

... no kyl mun mies kosi mua :heart:

:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mariana87
Moikka kaikki pitkästä aikaa..
Mennyt vähän tässä aikaa kun oltiin siellä ulkomailla lomailemassa. Matka meni hienosti. Kaikinpuolin hyvin.
Mutta masun asukista ollut rakanneultran jälkeen hieman huoli, eipä ole jaksanut puhua lainkaan koko vauva juttuja.
Rakenne ultrassa rv20 löytyi aivojen vasemmasta lohkosta jotain epämääräistä, turvotusta/laajentumaa. Sehän sitten aiheutti kaikkea mahdollista lisätutkimusta, odottelua, pahaamietä.. Olin jo jossain vaiheessa varma jotta minulle ehdotetaan raskauden keskeytystä. Onneksi pääsin 3d ultraan ja erikoislääkärille loppuviikosta ja lääkäri oli hyvin asiansa osaava, kertoi että vauva kasvaa hyvin ja näyttäisi aivan normaalille. Turvotus tasaantunut, ja kertoi sitten lohduksi että näitä aina sattuu löytymään rakanneultrissa ja aivot kehittyy eritahdissa ja raskauden edetessä yleensä korjaantuvat/kehittyvät. Eli olipa ianakin piinalliset muutama viikko tässä. Itketty niin että meinasi nestehukka tulla. Nyt suhteellisen rauhllinen mieli vaikka pelko jäi takaraivoon kummittelemaan. Selvisi myös näiden lukuista tutkimusten ja ultrien aikana että luulemani poika muuttuikin yllättäen tytöksi. Eli ensimäinen prinsessa tulossa perheeseemme. Toivon vaan hyvin hartaasti että kaikki jatkuu nyt hyvin ja voisin nauttia raskudestani vielä niinkuin ennen näitä kauhun päiviä.

Vaavi potkii kovasti, ja liikkeet näkyvät jo vatsan päältä hyvin, painoarvio oli 580g nyt. Eli hyvin kasvaa..
Suosittelen kaikille muuten 3d ultraa jos mahdollista, saa vauvasta aivan eri käsityksen, siinä näkyy kaikki kasvonpiirteetkin :)

Mutta oikein mukavaa ensimäistä adventtia kaikille.

Tigerina Suuret onnittelut tulevalle morsiamelle :)
 
Hei ja sunnuntaita kaikille :)

Tämä täällä ollut taas laiska kirjottelemaan, mutta on jotenkin niin veto pois tämän neidin housuista että tiiä mikä mahtaa olla...orastavaa anemiaako kenties?

Tigerina: Onnea Kihlauksen johdosta! Ihana kuulla että siellä leijutaan taivaissa :) rakkaus on vaan hieno asia <3 Täällä sää on ollut kirkas ja kirpsakka mutta sateita luvattu alkuviikkoon joten siinä meni ne kirpsakuudet. Sellasta englantimaista kostean kylmää täällä siis suurimmaksi osaksi. Suomeen on ilmeisesti ranatutunut kunnolla lunta viime päivinä, ainakin mitä kavereilta ja perheeltä olen kuullut :) kade oon lumesta. Sulla onkin ihanan pitkä joululoma, saat levätä ja nauttia kunnolla :)

RvaJ: Mukava kulla että sokerirasitus meni mukavasti, tai ainakin ilmeisesti paremmin kuin mitä oletettu oli :) toivotaan että tulokset on myös hyvät, peukut pystyyn sinne :) Oli varmaan ihana käydä ihastelemassa ystäväsi pientä, pian kun saa sen oman pienen jo syliin :)

Faelivrin: Ihanaa että siellä on jo pienen pinnis valmiina saapuvaa tuhisijaa varten :) Meillä pikkusen huoneen huonekalut on tullut mutta vielä paketissa kun siippa pyysi että josko hän saisi ne koota, on kovin innoissaan pikkumiehen huoneen sortteeraamisesta niin ajattelin että antaa mennä sitten :) Kiva kun vaunut ootte saaneet valittua ja toivottavasti olette körötelleet uudella autolla nyt muutaman päivän :)

Amarinwa: Toivottavasti supistukset ovat hellittäneet ja antaneet sinun myös huilata hieman. Itsellä on kanssa huomannut että jos on ollut kiirus töissä niin supistuksia tulee enemmän, itse kuitenkin kun olen aika aktiivinen niin kuin sinäkin noiden lenkkeilyjen sun muiden suhteen niin varmaan välillä menee vähän överiksi sitten töiden ja kaikkien kanssa. Ei nyt onneksi mitään hälyttävää, täytyy vaan muistaa levätä välillä :)

catnip90: Mukava kuulla että siellä on päästy tuulettumaan ja jaksettu loppuun asti :) Itse en varmaan enää pystyisi tohon, oon kyllä niin väsy jo 11 aikaan että. johtunee varmaan siitä että mun yöunet on ihan olemattomia, pikkumies herättlee tai sitten koira, tai vessahätä :D haha

Jouluhössötys on alkanut täällä, siipan pojan kanssa on laitettu kuusi jo pystyyn ja koristeltu, sekä joulusukat koristaa nyt takan reunaa. Täällä on kyllä ollut opettelemista noiden joulujuttujen kanssa kun on aika eri traditiot kun suomessa. Toivotaan että ensi vuonna sitten ollaan mun perheen luona suomessa viettämässä joulua, ajattelin että se olisi ihan kiva myös mun siipalle ja sen pojalle nähdä suomen traditio ja siipan poika pääsisi näkemään joulupukinkin :)

Muuten on siis mennyt ihan jees, väsy on iskenyt aikalailla ja silti mieli tekisi puuhata vaikka mitä. Päätin nyt ex tempporee maalata meidän yläkerran kylpyhuoneen, ihan kun ei olisi jo muuten tarpeeksi tekemistä töiden ja joulujuttujen suhteen :D Pikkumies on kovin vilkas ja hyvä niin, huolestuttaa heti jos on ollut hiljasempi päivä, tiedätte varmaan kaikki tunteen :)

Niin ja ihania massuja teillä kaikilla <3 tämä täällä edelleen kateellisena pienen kumpunsa kanssa :D

Voikaa hyvin kaikki mammat ja masukit :)

Myy*+pikkumies 25+3
 

Yhteistyössä