<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

voi kun aika juoksee, peikko on tiistaina jo 4vko =) 27.4 meillä vietetään ristiäisiä, siis leipoon tarttee ruveta ens viikolla :hug: sain muuten lisättyä profiiliin peikon kuvan, siinä hän on pari päivää vanha
 
Nemi olipas siellä suloinen peikko profiilissa :heart:

Ensimamma :hug: sinne,jotain positiivistä jos pitää ettii ni ehkä sua ei sit tarvii kauaa käynnistellä ku kuitenkin jo hyvin supistelee :hug: Täytyyhän teidät tosi yliaikaset saada eestä pois et myö muut päästäis perässä :/

Ootus joko sä oot menny vai iskikö niin suunnaton veetutus :headwall: ?

Mä kävin just neuvolas ja nyt oli paineet ok ja kaikki muutenki hyvin,eli nyt vaan ootellaan :headwall:

Turhautunut piitsi 40+6
 
Mä kävin tänään yhden jäljestä oma intuitio käynnillä Tyksissä.
Laittoivat käyrille 40min. Sydän sykki vauvalla oikein hienosti ja hoitajan esitti samalla kaiken maailman kysymyksii raskaudesta mm. onko supistellu johon minä et eipä ole tähän päivään mennessä supistellu. Hän jätti minut huoneeseen yksin jossa kuuntelin tasaiseen tahtiin tumpsuttavaa sykettä. Hoitajan tullessa takas hän kysäisi uudestaan et mites mun ne supistelut nimittäin MULLA SUPISTELEE KÄYRÄ MUKAAN KOKOAJAN 7-12MIN VÄLEIN !!!
Supistusprosentti kävi parhaimmillaan 40% ja mä en oikeasti tuntenut kun pientä painetta alhaalla.. ja senkin tunnistin vasta ku itse pääsin supistuskäyrää oikein seuraamaan.
Hoitaja oli ihan ällikällä lyöty eikä oikein pystynyt ymmärtämään tilannetta, niinku en minäkään. Sanoi vaan et "normaalisti" tässä vaiheessa pyydellään jo jotain kivunlievitystä... :LOL:

No pääsin ultraan ja sisätutkimukseen. Ja jotain on vihdon tapahtunut sielläkin. Olin niukasti kahdelle sormelle auki ja kanava kokonaan hävinnyt. Lapsivesimäärä normaali, napavirtaukset hyvät ja vauva näytti muutenkin voivan mainiosti. Tämän hetkinen painoarvio oli tasan 4kg, eli ei mikään ihan pieni vaavi =) niin ja varma tyttö

Nyt tässä sitten odotellaan vaan supistusten voimistumista. Lääkäri sanoi, että ei kannata supistusten kipeytyessä hirveästi jäädä kotiin odottelemaan kerta "kipukynnys" mulla noin valtavan korkea.. eli jos odotan siihen asti, etten enää voi koto olla voipi lapsi nähdä maailman jo kotona =( Toinen mitä sano et jos lapsivedet menee niin tulla saman tien myös sillä siitä alkaa supistukset rivakoitumaan varmasti aika nopsaa.

Että tälläista meille tänne tänään !! Aika hurja on meininki.. ja onneksi luotin intuitiooni !! :heart:

40+5
 
Angel onnea supistuksista, toivottavasti enteilis jotain =)
Mulla oli supistusprosentit pahimmillaan synnytyksessä vähän yli 100, ja usko että silloin sattuu =) Mut usein kun kävin äippäpolilla ja olin kans aina siellä käyrillä ennen lääkärille menoa, niin ne supistukset oli just tota 40%:n luokkaa enkä kans mitään kipua oikeestaan tuntenu. Mut toi on hyvä merkki et kanava on hävinny, mulla oli vielä synnytyssaliin mennessä kanavaa jäljellä.

Olin tänään vauvan kanssa neuvolassa, hienosti oli neidin paino lähteny nousuun, kotiutuessa lauantaina se oli 4452g ja tänään jo 4590g. Neuvolantäti kehui vauvaa muutenkin ja oli ihan lääpällään, kävipä jopa esittelemässä häntä kollegoilleen kun oli kuulemma niin syötävän ihana vauva :heart: ja niinhän hän onkin! Mun oli pakko herätellä häntä tossa viiden jälkeen kun oli nukkunu jo nelisen tuntia ja mun tissit alkoi olla jo aika pinkeinä. Sit hän söi ja nyt nukkuu taas :)

Sain mun synnytyspaperitkin, sinne synnytyksen kesto on merkitty vaiheittain näin:
I:
II: 00:16
III:00:09

Eli I-vaihe jääny kokonaan kirjaamatta :kieh: , mutta on suunnilleen 3,5h.

Että sellasta.

Nyt neidit synnyttään, on niin hieno ilmakin =)
:hug: Kaikille!!!

:heart: :Ninni ja Alexandra 8 vrk
 
Poika 3400g, 47cm, pää 33cm
Kivunlievityksenä pelkkä rukous ja lämmin vesi
Mukava kokemus!

Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä rupesi tapahtumaan: synnytys lähti kotona spontaanisti käyntiin napakoilla ja alusta asti säännöllisillä supistuksilla. Kuuma suihku helpotti oloa, mutta kahden tunnin päästä alkoi tuntua siltä, että sairaalaan voisi kiiruhtaa. Olin siellä sitten jo 5-6 cm auki. Oli ruuhkaa, mutta löytyi sitten meillekin sali. Pääsin ammeeseen, mutta enemmän helpotti mieheni selkääni suihkuttelema lämmin vesi. Rupesi peräsuolta painamaan ja kammettuani sängylle paljastui, että reitti on vauvalle kokonaan auki.
Ponnistusvaihe kesti puolisen tuntia. En tarvinnut mitään kivunlievitystä (halusinkin synnyttää mahd. luomuna) eikä tullut yhtään tikattavaa - olin varautunut johonkin paljon pahempaan. Koko homma oli oli neljässä tunnissa. Kätilö oli aivan ihana ja mies vielä ihanampi! Se hieronta supistusten aikana oli taivaallista!

Kotona ollaan ja ihastellaan tulokasta!
 
onnea vauvan jo saaneille :flower: täällä ollaan vielä kasassa ja maanantaihin asti toivottavasti kestetään..On niin paljon menoa viikonlopuksi ja olo raskauden kannalta vaan paranee kokoajan,allergia tosin pahentunut jo niin paljon,että ma on käynnistys..
Ja imetyksestä on tämän mamman turha edes haaveilla,kun pakko heti synnytyksen jälkeen alottaa vahva lääkitys.. :/
Nita&Iippa rv 41+1
 
Hurjasti onnea :hug: :heart:! Tulihan se sieltä ja hienosti oot luomusti kestäny, tarvii hattua nostaa, itestä ei ois moiseen!

Tässä muutama kuva neidistämme:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1869880.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1869900.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1869913.jpg

Laitan lisää kun saan kivoja kuvia otettua =)

Joko Angelille tuli lähtö?

:heart: :Ninni ja Alexandra-muru 8 vrk
 
Sienna hurjasti onnea :heart: :heart:

Ninni aivan ylisöpöjä kuvia :heart: tahtoo jo oman vaavin sylkkyyn :whistle:

Täällä vaan väki vähenee,huomenna meitä ei täällä montaa enää olekaan ku riinu ja ensimammakin lähtevät jakautumaan,tsemppiä vaan molemmille :hug:

Piitsi tunnin päästä 41 :/
 
Huomenta! Täällä edelleen yhdessä koossa. Eilinen ilta meni ollessa vaan ja yön nukuin super hyvin. En tiedä jatkuivatko supistukset, mut eivät ainakaan ole koventuneet..
Pientä menkkamaista vihlontaa on havaittavissa, mut en ajatellu sen menoa haittaavan. Suunta kohti Turun keskustaa taas =) Eipä tuo tunnu ainakaan makaamalla ulos putkahtavan !!

Kerroinko muuten et vauvan painoarvio oli eilen tasan 4kg ja tyttö sieltä tulee varmuudella =)

Saas nähdä, saisko vauvan vielä synttärilahjaksi tänään? Ninni, tänään siis 27v, jos teet päivityksii.. tai no ehkä turha tänne enää. Jos ilmoittelis sit tonne syntyneisiin..

Ninni, supes söpöjä kuvia pienokaisestanne. Kuulostaa kyllä muutenkin niin ihanne pakkaukselta. Mites teidän isommat neidit ovat ottaneet? varmasti riittää hoitoapua =)

Täytyy lähteä laittautumaan. Kurjalta näyttää keli.. miksi ei voi samalla tavalla paistaa aurinko ku eilen =(

Minä tänään 27v ja Voice 40+6

ps. Meitä on täällä nyt siennan jälkeen (tosi lämpimät onnittelut muuten, hieno synnytys) 8kpl !! Missä on Pitkäkoipi? ettei sit vaan ottanu varaslähtöö ja jätti mut tänne ??
 
Paljon onnea Siennalle! :flower: Mehän ollaan oltu sitten yhtä aikaa OYSissa kun etkö sä sinne ollu menossa?

Angel oli saanu sitten kivan yllärin :D Teillä taitaa olla sitten vauhdikas lähtö edessä :)

Mä täällä nautiskelen omasta ajasta ku mies meni esikoisen kanssa päiväksi anoppilaan ja vauva vaan nukkuu ja syö :heart:

Jospa sitä nyt kävis ilmottautumassa tuonne vauva-puolellekin :whistle:

Kovasti tsemppiä ja jaksamisia edelleenkin mahakkaille :hug:
Jokohan Ootus on päässy vauvan hakuun...

Pimmi ja pieni kohta jo viikon :heart:
 
Täälä vieläkin :wave:

En ole mihkään päässyt..
Päätin olla hetkenaikaa nettipimennossa, ja puuhailla ihan muita juttuja, niin jospa tämä meidänkin takiainen ymmärtäisi joskus näyttäytyä meille. Olo on ollut hyvä, mitä nyt tuota hermoa nakertaa..mutta pakko vain asennoitua, että keskiviikon käynnistykseen ei ole enää montaa päivää.

Paljon onnea vauvautuneille!

ootus 41+4
 
tää pinohan on ihan hiljentyny,taidetaan olla angelin ja ootuksen kans viimeset pinon pystyssä pitäjät :/ no josko huomenna yritettäis kaikki saada muksut pihalle =) tosin tääl ei kyl mitää merkkiäkään jakautumisesta :|

Piitsi 41
 
Myöhäistä iltaa...

Mukavasti mennyt päivä. Ystävien kans kaupungilla 3h joka sai aikaan mukavia supistuksia. Tulin kotiin ja otin 2h unet.. olivat hävinneet sinä aikana. Hö =(
Kyl se on jännä juttu miten pienestäkin tuskaisesta olosta voi tulla tässä kohtaa onnelliseksi ja toivoa vaan että tulis lisää lisää, kovemmin ja kovemmin Mut ei!
Mies lähti yövuoroon töihin ja mä koitan kukkuu täällä nyt et tulis yöuni...

Nyt on ollu havaittavissa mahan kovettumista. Toisaalta ihan sama mitä kehossa tapahtuu kuha tapahtuu. Mieletöntä oliski jos kaikki supistukset avaisivat paikkoja ja sit ku sairaalaan tulee lähtö ni olis jo kovinkin auki :whistle: No turhapa tuota on arvuuttelemaan..

Illasta käytiin saunassa, harrastettiin hiukan seksii ja holittoman oluenkin join.
Jospa noista keinoista jotain apuja =)

Mitäs jos Piitsi ja Ootus (muita kun ei kuulu, ei näy) mitäs jos lähettäis potkupuku vauvojen hakuun? kyl minusta jonku meistä täytys se kunnia saada... :heart:

Kovin on tosiaan palsta hiljaiseksi käynny, saa nähdä käykö yksinpuheluksi. Jos esim me kolme mentäis käynnistykseen asti, niin näillä näkyminen se olen minä täällä viimeisenä.
Mikäs skaban palkinto voittaja palkinto oli ;))

Voima halauksia vaan kaikille! ja te ryökäleet jotka vauvanne jo saitte niin tulekees ilmoittelemaan pian !!! Saadaan tämä pino pakettiin...

Minä ja voice ihan just 41 tasan
 
Angel Ikävä kyllä mä taidan jäädä viel tältäkin sunnuntailta tänne :kieh: ei tullu meille potkarivauvaa,jos ei nyt vallan ihmeitä satu täs päivän aikana.Yöllä kyllä supisteli paljon,mut ei varmaa mitenkää säännöllisesti ku oon aina nukahtanu eli tääl on vaan huonosti nukuttu yö takana supistusten takia joilla ei sit kuitenkaan ollu mitään tehoa :headwall:
Jos sinne käynnistykseen asti kaikki mennää ni mulhan on sit hyvät mahikset päästä tost viimisen kunniasta eroon :D mulla ku ruvetaa käynnistää jo tiistaina,jos ei oo nyt sit taas joku eri lääkäri,joka päättääkin et jatketaan vaan,musta ku nyt on jo outoo et oon näin pitkällä ku kuitenki raskausdiabetes täs mukana koko ajan,et synnytän varmaa sen kuuskilosen :eek: joo,mut mä siis kyl meinaan majoittautua koksiin tiistaina jos ei mua muuten sinne huoli :)
Ja teille ku on ekat vasta tulossa ni ehkä mulla on toiveita et saattaisin ehtiä alta pois :whistle: Pitää jotain positiivista yrittää etsiä =)

Piitsi 41+1

Nii Angel noista suppareista mun pitikin sanoa,et mä kun ekat tunsin esikoiselta ni se oli menoa silloin,et josko sinäkin oot jo yön aikana päässy lähtemään :whistle:

Nita vieläkö sä oot täällä?vai joko oot lähteny nyytinhaku reissulle?
 
ninnille onnea ihanasta pörröpäästä :D :heart:
ihan hillitön tukka toisella. ja noi kuvat.. ihania!!!
mulla syntyessään on ollut kanssa tukkaa tosi paljon, saivat rusetin laitettua takatukkaani silloin :D joten aikamoinen pehko on saanut olla.
tässä haaveilin juuri kovaan ääneen josko meidänkin tuleva prinsessa saisi kanssa tuollaisen tukan. kun mieskään ei kauhean karvaton ole.. :LOL: :whistle:

piti vielä kysyä että onko muillakin tytöillä ollut syntyissään noin ihana tukka??

*tahtoo vauvan just nyt heti tänne* :heart: :D

ja kaikille maalis-kärvistelijöille tsemppiä!!!!!! :hug: :wave:

pulttis ja tyttö huhtikuisista (37+1) :heart:
 
Huomenta !

Piitsi, niin paljon kun toivoinkin et ekat supistukset olisivat lähteneet vauhdilla käyntiin ja saavuttaneet ihanan lopputuloksen mut ei !
Ei yöllekään tapahtunut mitään vaikka kaikki kolme ässä tuli tehtyä illasta...
Hyvin oon 10h nukkunu, hiukan ehkä kyljet puutuneena mut muuten tosi hyvin.
Mennään tänään iltapäivästä kummitytön synttäreille ja sieltä heitän miehen töihin.
Jos vaan olo jatkuu näin seesteisenä niin aattelin myös pesasta lattiat ja muutenkin wc remontin jäljiltä hiukan putsata paikkoja, jos se lähtö tässä vaikka tuliskin.

Huomenna on mullakin aamusta neuvola eikä todellisuudessa kiinnostais yhtään mennä sinne taas kuulemaan että vieläkö se täällä istuu mahansa kanssa :ashamed:
Vaikkakin ihana neuvolatäti onkin =)

Vaaka, kiva kuulla sinusta. Tietty hurjat viikot sullakin jo meneillään, ootko saanu torstaille yliaikaiskontrollia? eikös sulla silloin ole 41+5 ? Pyydät sit vaan jäädä sisälle ja käynnistys kehiin. Minä ainakin meinaan niin tehdä perjantaina jos sinne asti mennään.
Kyllä se on sit fakta et jos ei ole siihen mennessä ittekseen tullu niin ei tule myöhemminkään... Tule siis ilmoittelemaan!

Ootteko muuten miettineet sellaista et esim 100v sitten kun ei ollut mitään ihme lääkäreitä eikä raskauksia sillee seurattu mitenkään niin kaikkihan vauvat ne ovat luonnollisesti masusta ulos tulleet?!? olisi mielenkiintoista tietää, kuinkahan pitkään hitaimmat ovat yksiössään sitten oleilleet? Siihen aikaan vauvat ovat olleet vielä paljon pienempiä kooltaan ja tietty hyvin usein kuolleetkin synnytykseen =( mut joku on saattanut olla oikeasti raskaana vaiks 11kk.. Tällaisia minä täällä pohdiskelen :LOL:

Nyt täytyy lähteä laittaan miehelle aamiaista ja valmistautuun synttäreille!

Hulluna supistuksia kaikille !

Minä + Voice 41 tasan

ps. se ryökäleen Pitkäkoipi sitten on varmasti jo vauva kainalossa. Toivotaan et sillä on menny kaikki hyvin, eikös se niin ollu et hänen miehensä palaa työreissultaan vasta tänään ?
Tulehan ilmoittelemaan sieltä, senkin hylkääjä ;))
 
Kyllä se varmasti on pitkäkoivella nyytti sylissä :heart: tai sit hän vaa kiusaa meitä poissaolollaan :/

Riinulla ja ensimammallakin ainakin jo tiukat paikat,jos ei vielä oo nyyttiytyneet,kai he on molemmat sisään jääneet ku ei oo mitään kuulunu :whistle:

vaaka kiva kuulla et vielä yks matti myöhänen löytyy :whistle: onhan meitä täällä sit kai 4?ja jos siellä taustalla vielä joku lueskelee nii mukaa vaan :wave:

Piitsi 41+1 suppailee kyl koko ajan muttei tee kovin kipeetä :(
 
Täällä on arki lähteny tyttöjen sekä pojun kanssa ihan hyvin rullaamaan,ulkonakin ollaan jo käyty ja vauva vaan nukkui koko ulkoilun ajan vaunuissa..

Mulla oli merkitty näin tohon lappuun että
1.vaihe kesti 00:35
2.vaihe kesti 00:09
3.vaihe kesti 00:06
ja kokonaiskesto oli vain 50min

mut nyt on taas mentävä,kun poju vaatii ruokaa..toivottavasti te loputkin saisitte pian mussukkanne syliin!!
 
Nostetaanpa vähän. Missä maalismammat nyt kokoontuvatkaan? Miten sinne löysi? Jos joku kerkeää laittaa opastusta, tai sanoa miltä sivulta se opastus löytyi.

Taaperotx3:n synnytystä ei voi kyllä pitkäksi haukkua..
 
simppu
Meille syntyi pikkuprinsessa torstaina 3.4. suunnitellulla sektiolla. Viime hetket olivat mitä mielenkiintoisemmat, sillä vedet menivät sektiota edeltävänä yönä.
Onneksi päädyimme sektioon pitkän pähkäilyn jälkeen, sillä tyttönen oli 4 kg, 52cm ja pipo 41cm!! Lääkäreiden tekemät kokoarviot menivät siis aivan päin mäntyä ja mikäli olisimme suostuneet alatiesynnytykseen, niin olisimme tod.näk. joutuneet kiireelliseen sektioon.
Kotiuduttu ollaan ja koko perhe voi hyvin. Isä ja äiti ovat onnesta soikeina!
=)
 
Onpa täällä hiljaista, jokohan te viimeisetkin ootte päässeet vauvanhakureissuun? Ei ainakaan kauaa siihen enää mene =)

Pulltis kiitos muistamisesta! Sullakin on pian h-hetki edessä =) .
Noista meiän neitien hiuksista, kaikilla ollu kyllä hiukset päässä jo syntyessään mut kyllä tämä kuopus vie selvästi voiton, on niin paksut hiukset neidillä ettei mitään määrää! Saas nähdä miten saan hänen hiukset laitettua nätisti ristiäisiin, tuppaa oleen sellanen mohikaani hänellä nyt vallan :LOL:

Mut nyt neiti kutsuu taas, palaillaan...

Ninni ja Alexandra 11 vrk
 
Simppu onnea prinsessasta :flower: :heart:

Vieläkö täältä muita löytyy mun lisäks??en jaksa enää,ukko taas vattataudissa edellinen oli viikko sit :x tää ipana ei näytä ominee syntyvän :headwall: itepäinen jo ennen syntymäänsä :/

pitää kai sit taas tänää siivota,ne kuuluisat viimeiset siivoukset yhes koossa
:whistle: jokohan tepsis ;)

Piitsi 41+2,en mä vielä näin pitkään oo raskaana ollutkaan :|

Ninni oltiinki samaan aikaan linjoilla :) juu ei täältä mihkään olla lähetty eikä varmaan lähetäkään :kieh: ainakaa ominee,jos sen käynnistyksen huomiseks sais :whistle:
 
Heippa taas.
Täällä vielä minäkin, edelleen...
Ollut ongelmia nettiyhteyden kanssa, mutta nyt taas pelittää B)
Eli skabassa olen edelleen mukana.. :LOL:

Palaan myöhemmin kirjoittelemaan lisää ja lukemaan viikonlopun aikana tulleet jutut, piti vain heti päästä kertomaan että edelleen olen yhdessä paketissa.

ootus + takiainen 41+5

muoks. mä menen käynnistykseen keskiviikkona, eli olenkos sitten se kuuluisa The viimeinen maaliskuinen...voi ei, tuolta kunnialta voisin kyllä vältyä.. :LOL:
Mutta nyt taas jaksaa, kun tietää että enää kaksi yötä niin ees jotain alkaa tapahtumaan.
 

Yhteistyössä