MAALISMASUKIT 2007

Heippa...

En o pahemmin jaksanu käydä kirjottelemassa.
Mulla vähän pukkaa sellasta alakuloa, jotenki tuntuu että toi kaikki stressi ja ahdistus mikä liitty Onnin sairasteluun, saman aikasiin ristiäisiin, sydän hommelit, ja muitakin juttuja joita oon tässä vähän surenu (muidenki asioita pitää nääs surra..) on jotenki laukassu mulle jonkun asteisen masiksen...
Väliin tuntuu että tekis mieli pelkästää huokailla... (kotona joka paikassa pyykkiä, roskia, sotkua, leluja, tahroja) Ja mäen saa aikaseks mitään muuta ku huokailua. Onneksi lapsille oon jaksanu olla ihan ok.

Nyt alkaa kyl jo tuntuu paremmalle, viime viikko oli tosi väsyttävä. JOten eiköhän se tästä kun asiat alkaa selkenee.

Onnin kanssa mennää ultraan siitä sydämmestä kunhan kutsu käy, ja silloin aletaan miettimään että mitä tehdään, koska tehdään, miten tehdään vai tehdäänkö. Voikun se aika tulis pian kun jännittää niin. Onneksi sydämen vaajatoiminnan oireita ei ole ilmaantunut, se on sinänsä jo hyvä asia.
Mutta ainakin kuulema näkee että "lupaileeko" reikä mennä umpeen...Voiku voiku voiku...


Meidän Onni on keksiny hienon rytmin..Joka toinen yö nukutaan koko yö ja joka toinen herätään 2 tunnin välein.. OOlrait, kyl se mulle kelpaa;)

Nyt tuli tooooosi omaa napaa... mut ihanaa jos jaksoit lukee..


<br><br>
 
Viiviliinalle :hug: ja kovasti jaksamista. Toivotaan, että reiät menevät itsestään umpeen eikä Onni joudu operaatioihin.

Tänne ei sen ihmeempiä. Poika on niiiin ihana ja suloinen. Välillä kyllä äitiä väsyttää, jos poitsu sattuu sille tuulelle, ettei oikein nukuta.
 
Viiviliinalle kovasti voimia ja jaksamista :hug:

Luppana....mulla huomattiin tuo synnynnäinen WPW vasta 15 vuotiaana ja silloin sain lääkitykseksi siihen Atenol 50 mg . Jotenkin kai murkkuikä laukas ne oireet mulla pahemmaksi vaikka kyllä mä aina olin ihmetelly mun rintakipuja ja sitä että liikkatunnilla oli aina niin hengästynyt ja sydän hakkas hulluna :\| Lopetin lääkityksen kun aloin esikoista odottamaan ja hyvin on mennyt...joskus tykyttää harvoin, mutta sitte juon kylmää vettä ja nostan koivet kattoon =)
 
Viiviliinalle isot voimahalitukset :hug:
varmasti onkin rankkaa kun on monta pientä hoidettavaa, ja mielessä varmasti koko ajan pienen Onnin terveys.
Lähettelen sulle auringonpaistetta ja lämpimiä ajatuksia, ota koppi!! :)

Itteeni lähinnä ahdistaa tuo harmaus ulkona...jossain on hellekin, miksi meillä vaan on harmaata ja kokoajan tuntuu että pian sataa ja kaatamalla...toivottavasti se aurinko löytää joskus tänne keski-suomeenkin..

Esikoinen odottaa kovasti lauantaita...koulu loppuu ja pääsee mummun kanssa mökkeileen!! Mummulla alkaa loma kans nyt perjantaina. Jos se aurinko tosiaan löytää tänne suunnalle niin voipi olla että meen Ronjan kanssa sit mökille ens viikolla, matkaa sinne on 200km joten ei tartteis mummunkaan ajella sit tyttöä kotia tuomaan..tai tiedä tuota jos se haluukin olla siellä pitempään, voi olla että äitillä on ennemmin kova ikävä ja hätä saada lapsi kotiin kuin lapsella itsellään.. B)

Nyt mars kylille ja kauppaan...Ronja nukkuu vaunussaan, nukkunut jo tunnin, vielä kerkeen kävellä ton kauppareissun (yht. n.3,5km) ennenku heräilee.
:wave:
 
synnevi
Viiviliinalle täältäkin voimia ja :hug:

Neealla ollut nenä tukkonen pari päivää, hankalaa välillä kun ei tahdo saada syödyks ja uniakin haittaa varsinkin yöllä. Ulkona nukkuu hyvin, kai tuo kostea, viileä ilma helpottaa. Tosiaankaan ei täällä Keski-Suomessa oo helteistä tietoa, nytkin 12 astetta... Kohta etsin pitkät kalsarit takasin jalkaan!!

Mutta ykskätisenä eikä ajatuskaan oikein luista kun viime yön unet oli huonot, joten seon :wave:
 
Viiviliinalle jaksuja ja :hug:

Tiipeli kiitos kutsusta! Mitä meinaatte siellä tehdä? Houkuttelis kyllä tulla. Katsotaan nyt päästäisiinkö ja mikä keli on. Nyt en kyllä heti tiedä missä se viiminen parkkipaikka on...ja mistä päin katsottuna :ashamed: :headwall: (mikä tie)???

Öitä :wave:
 
Jos nyt pitkästä aikaa minäkin kirjoittaisin. Lukenut olen kyllä, mutta kun ei ole tuntunut olevan mitään kommentoitavaa. Viime viikolla oli 3 kk:n neuvola ja pojun mitat olivat: paino 6.010 g, pituus 63 cm ja pää 41 cm. Ja ollaan tällä viikolla aloiteltu maistelemaan maissivelliä, kun neuvolassa kysyi että olenko ajatellut jo aloittaa kiinteitä. Elikkäs kun pojun pituus menee keskikäyrästä jonkun verran yläpuolella ja paino taas vastaavan verran käyrän alapuolella, että ei hän nyt ihan suoraan vielä sanonut että pitää aloittaa kiinteitä, mutta sanoi että kohta voi pikkuhiljaa aloittelemaan. Eli oliko se Katjuska joka pohti tuota kiinteiden aloitusta, vai miten se nyt menikään. Mutta siis lyhyesti sanottuna ajattelin aloittaa pojulla sen perunan maistelun ehkä viikon päästä, kun on 3.5 kk, jotta tuota lihaakin saataisiin luiden ympärille. Vaikka ei tuo poika nyt mikään ruipelo olekaan, hoikka kuin isänsäkin. Ja rytmeistä sen verran, että pisin jakso syömättä öiseen aikaan on ollut 7,5h. Jos saan viimeisen syönnin ajoitettua klo 21:een, niin sitten yösyöttö venyy noin 4-5:een. Mutta aika useasti poika on syönyt iltamaidon 19 aikaan ja sitten nukahtanut pahimmoilleen yösyöttöä ajatellen ja herää sitten syöpöttelemään 1-2 aikaan ja sitten vielä 4-5 aikaan.

Mutta täytyy päästä suihkuun. Viiviliinalle :hug: , täälläkin podetaan vaihtelevasti mielialan kanssa, kylläkin eri syistä.
 
synnevi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 20:53 ellirilli kirjoitti:
Tiipeli kiitos kutsusta! Mitä meinaatte siellä tehdä? Houkuttelis kyllä tulla. Katsotaan nyt päästäisiinkö ja mikä keli on. Nyt en kyllä heti tiedä missä se viiminen parkkipaikka on...ja mistä päin katsottuna :ashamed: :headwall: (mikä tie)???
Ei meillä vielä sen kummempia suunnitelmia sinne ollut, kunhan nyt kokoonnutaan...
Mä laitoin Nintzulle ohjeita tonne "kokoontumiset, jyväskyläläiset". (mitä nyt ekaks meni vasemmat ja oikeat sekaisin :ashamed: ) Itse kun tuun Taulumäen kautta, niin neuvoin sitä tietä mistä itsekin tuun, mut Tiipeli neuvoi etsimään karttahaun kautta, niin sieltä löytää ittelle lyhimmän reitin. Toivottavasti pääsette!!

Unten maille suunnistettava, hyvää yötä!
 
Jaahas ja tääl on näköjään koko palsta menny uusiks :eek: No kaipa tähänkin tottuu sitte... Tässä vaan testailen tätä, mutta missäs on nyt sitte omat viestit osio vai onko ollenkaan :kieh: jos joku muu löytää niin vinkkiä tännekin päin ku sieltä oli niin helppo etsii aina nää pinot minne on kirjoittanut...
 
No johan nyt on maailmankirjat sekaaaasin..Tää palsta :eek: |O Ihan tyhmä :ashamed: .

Kiitos kaikille tsempistä.. mä nappailin joka halin ym kiinni :whistle: . Olo ihan eri jo..muutamana päivänä mä sain varmaan pienen pientä hitusta siitä mitä masennus ehkä voi olla... Aiemmin sitä on ollu vaikea käsittää mutta nyt musta tuntuu että mua ahdisti niin että rintaa puristi. Mutta nyt siis olo jo parempi.

Onnin olo taasen ei.. Kun taasen pukkaa yskää ja hengitys uhkaavasti alkaa pihisemään, saapas nähdä kuin jätkän käy. Jos nyt sairaalaan vaikka joutuu niin pääseepähän sit nopeempaa siihen ultraan, näin mulle inffottiin lasten polilta.

Tällä viikolla on juhlittu urakalla kevätjuhlia, 3 juhlat jo juhlittu. Huomen viiminen eskaripäivä pojalla ja sit meil alkaaa LOMA.. Ei enää kello pirise aamulla, korkeintaan nuo 4 ihanaa nahkavekkaria soi aamuisin mutta onneksi niilläkin on aika hyvät torkkutoiminnot... (eli siis ota itse kaapista, laita video, pyydä veikalta jne.. :whistle: :D ).

IHANAA KESÄÄ KAIKILLE Ja erityis :hug: rutistukset kaikille joille päivä on harmaa ja mieltä painaa... Pian paistaa aurinko, uskokaa vaan!!!!

Nyt nukkumaan... :wave:
 
Heipsis,
Täällä juuri kotiuduttiin 2kk neuvolareissulta. Painoa Venlalla nyt 5825g ja pituutta 60cm. Nyt odotellaan tiheän imun aikaa jonka aika taitaisi olla :)

Nyt pitääkin alkaa valmistautumaan mummolareissua varten, 350km edesssä... Niin ja huomenna taas juhlat kun on Venlan nimmarit ;)

Oikein hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Täältäkin vielä haleja niille joilla on mieli maassa! :hug:
Onnille nyt supervoimistava hali!! :hug: Antullakin vaan nuha ja limaisuus jatkuu! Vähän parempi taas, mutta joka päivä saa limoja imeä. :x
Se oli sitkeä se rs-virus ja sen jälkeen vielä joku kumma jälkiflunssa. Epäilin/epäilen vieläkin välillä kyllä jotain allergiaa (siitepöly?) kun jatkuu vaan jo monetta viikkoa!

Rytmeistä oli puhetta. Meillä myöskin mennään nukkumaan yhdeksän kymmenen aikaan, herätään ensimmäisen kerran kolmen-viiden aikaan. Syödään ja jatketaan heti unia. Sitten nukutaan seitsemään kahdeksaan ja ruokailun jälkeen vielä nukutaan yhdeksään kymmeneen. Sitten aamupuuhasteluja, pesut, leikkimatto jne. Kahdentoista aikaan ulos nukkumaan ja kolmen aikaan taas ruokailua ja seurustelua. Viiden kuuden aikaan päikkärit ja sitten yö unille.

Mites teidän päivärutiinit muuten? Mitä puuhailette vauvojen kanssa. Välillä tulee niin huonon olo kun ei jokaista sekuntia, jonka Anttu on hereillä jaksa höpötellä. :ashamed:

Aina kun on virkeä niin kyllä seurustellaan ja höpötellään ja melkoinen hymypoika meillä onkin. :heart: Viihtyy liiankin hyvin sitterissä! Leikkimatolla pikkuhiljaa pidempiä aikoja, mutta ei milloinkaan puoltatuntia kauempaa. Turhautuu mahallaan jo tosi pienen ajan päästä vaikka koitankin aina pitää niinkin päin. Päätä kannattelee melko hyvin aina vain pidempiä aikoja.
Jännää kuinka nopeasti vauvat kasvaa! Vasta ne oli sellaisia ihan sippanoita.

Me ollaan ihan täpinöissä kun muutetaan kolmioon heinäkuun alussa. Anttukin saa oman huoneen. Tai ainakin Antun tavarat. :)

Eipä täällä kummempia tällä kertaa.

:wave:
 
:'( itku aivan pääsi, ku halailitte tätä voimatonta :) Kiitos. Tai ainakin mie omistin itelleni osan noista. :whistle: :ashamed:

Äläkä Tyyne yhtään pode huonoa omaatuontoa siitä, jos et jaksa joka sekuntti höpötellä pikkusen kanssa. Meillä Teo on valitettavasti suurimman osan päivästä ja hereilläoloajasta ihan itekseen. Nuo isommat pojat vie niin huomion, että oikeastaan monena päivänä hänen huomioimisensa on pakollisissa toimenpiteissä, vaipanvaihdossa ja syötössä eikä hän kovin kärsineeltä näytä :heart: . Iloinen veikka.

Mutta nyt jatkuu taas tää karsee päivä, et moikka! :wave:
 
Tää on kyllä niin outo tää palsta...

Ja ei mullakaan sen kummempia,kunhan tulin päivitteleen :whistle:
Ja kovasti minäkin kaipaan niitä omia viestejä,että jos joku etsivä löytää ja viittii kertoa muillekin,niin kiiiiitooooos :D
 
tiipeli
Huomenta!

Takana erittäin huonosti nukuttu yö.. Eka en saanut unta, sit esikko näki unia ja itkeskeli ja puhui unissaan: piipaa-auto...ei oteta...ajaa autolla...Konstan auto... Heh, taisi nähdä unta, että joku vei siltä piipaa-auton :D Sitten kun alkoi taas nukkumaan, alkoi Elvis heräillä. Eipä ookaan pitkään aikaan yöllä herännyt syömään, niin nyt heräs senkin edestä!

Ellirilli: Joko löysit ohjeet perille? Viitaniementie se on. :)

[/b]viiviliina: voimia kovasti! Me rampattiin esikoisen sydämen vuoksi sairaalassa muutamia kertoja noin vuoden ikään saakka. Sillä kuului aluksi sivuääniä, jotka kuitenkin hävisi melkeinpä heti, mutta seurattiin, koska miehen puolen suvussa on ollut paljon sydänperäisiä sairauksia, sairauskohtauksia ja kuolemiakin nuorella iällä. Nyt sit sai vapautuksen seurannoista sekä mies että pojat, kun miehen DNA-tutkimusten tulokset tuli ja selvis, että sillä ei ole sitä geeniä, joka noita juttuja on aiheuttanut. Niillä on koko suku tutkittu, kun ovat sen geenin löytäneet. Todella suuri ihme oli, että miehellä ei ollut sitä, mutta esim. sen serkuilla ja tädeillä oli kaikilla. Nyt mies on miettinyt, olikohan sen siskolla se geeni, se kun kuoli nuorena aikuisena nukkuessaan ja kuolinsyytä ei löydetty. Tosin se geeni aiheuttaa aina jotakin, esim sydänlihaksen paksuuntumaa, eikä sillä siskolla sellaista ollut. No, nyt meni pahasti asian vierestä, piti siis sitä sanoa, että itsellä oli Konstastakin suuri huoli, vaikkei sillä oikeastaan mitään todettukaan, mutta aina se tuntui pahalta mennä sydänultraan. Niin että voimia teille ja toivotaan, että Onnin sydämessä oleva reikä umpeutuu itsestään! Muistan sydänlääkärin sanoneen (Elviksenkin sydän tutkittiin, vaikkei enää niin hätää sen periytyvän geenin takia ollut) että monesti umpeutuu itsestään. Se lääkäri oli muuten joku sydänspesialisti oikein Ruotsista saakka ;)

Tietääkö joku, voiko niitä yksityisviestejä lähettää enää lainkaan??

Me täällä jännätään, tuleeko nuo pojat taas kipeäksi! Konstalla alkoi eilen nenä vuotamaan. Toivottavasti ei tule, niin päästään maanantaina sinne Jkl:läisten kokoontumiseen! Mukavaa & aurinkoista viikonloppua kaikille! :wave:


Tiipeli & Elvis, tänään 3kk (profiilissa uusi kuva :heart: )
 
Tuoltahan ainakin osa viimeisimmistä viesteistä löyty,kun meni kattoon oman nimimerkin kohdalta profiilia.Huomasin kun katsoin tiipelin pojun kuvaa.Ja suloinen kuva olikin =)
Tänään ollut ihana hellepäivä,onneks ei tarvi olla viimesillään :D
 
maarith
huomenna meijän neito saa nimensä..hassua,kun ei vielä ole iskeny stressi huomisesta..voi tietysti johtua siitä,kun ostettiin lähes kaikki valmiina ja ainoastaan suolaset (kolmioleivät+porkkana ja kurkkusuikaleet/dibbi) laitetaan..tai mä laitan ne kohta valmiix vaikka miehestä ne kerkee huomennakin,mutta mä uskon,että kiire tulis tän lauman kanssa,joten teen ne nyt kun mies bändinsä kanssa keikalla. :D kunhan tää teletappi rauhottuis eikä itkis sylissä :/
mutta tulen huomenna sit kertomaan mikä tui nimex :wave:
 
Onpa muuttunut kyllä ihan tyhmäks tämä kaksplussa!!! :( Onpas ulkona ihana ilma. Jaksas vaan ulos lähtee. |O Meijän tyttö on kasvanut hyvin. 2 kk neuvolassa painoa oli 5395 g ja pituutta 59 cm. (Syntyessä siis 3295 g oli paino.) (Rintaruokinnalla siis on kokonaan.) Niin harvoin tänne kirjottelen niin ei oikein tiiä mitä kirjottelis. :whistle: Päätä kannattelee myös tosi hyvin jo, oikeestaan ei paljoo tarvii niskoja tukea enää. Mites teillä on kehittyneet vauvelit? En tiiä ootteko mistä kaikesta kirjotelleet, kun en aina kaikkia tekstejä lue. Kovasti myös aina hermostuu jos yksin "joutuu" olemaan esim. sitterissä tai lattialla. Heti kun joku sitten menee siihen viereen, niin asiaa ois hirveesti ja hymyilee myös. :) Yöt menee hyvin. Nukahtaa siinä n. 22-23 edelleen ja sitten herää aamuyöstä usein n. 3 aikaan ja sitten joskus 6 maita, mut vaihteleehan ne. Joskus toki useemmin ja joskus harvemmin. Joskus jopa ei ole herännyt kun vasta ihan aamusta! Päivällä joskus nukkuu tosi huonosti, kun ei ole mahdollisuutta ulkona nukuttaa, tietysti vaunuajelulla, mut parvekkeella ei voi nukuttaa, kun päivällä aurinkokin sinne paistaa ja ei oo täällä ylhäällä niitä vaunuja edes...

Jos tästä jotain lähtis tekemään. On kyllä hyvä ilma! :wave:
 
Hei vaan kaikille! Päätinpä liittyi myös seuraanne näin kirjoittamalla. Palstaa oon seurannut reilun vuoden verran, ensin vauvakuumeisissa , odottajissa ja nyt luonnollisesti täällä. Eli meille syntyi tyttö 16.3, 3285g ja 50 cm oli syntymämitat. 2 kk neuvolassa painoa 5,1 kg ja pituutta 59,5cm, hattu 39 cm. Pelkällä rintamaidolla on tyttö ollut, kun maitoa tulee niin hyvin ja vielä tissi maistuu. Tyttö on ollut ja on vieläkin ns. "helppo" vauva elikäs ei oo itkeskellyt suurempia, nukkumaan menot illallla on helppoja ja nukkuu yöt hyvin. Yhdellä aamuyön tissittelyllä on kaikki yöt menneet ja omassa pinnasängyssä on tyttö meillä nukkunut alusta saakka ja hyvin siihen tottunut. Nyt muutamana päivänä on viihtynyt paljon sylissä ja syliin "vaatinut" vaikka normaalisti tykkää paljon olla puuhamatolla ja sitterissä. Nyrkkiä on imeskellyt melkein syntymästä asti paljon mutta nyt muutama viikko sitten löysi peukalonsa, joita nyt sitten ahkerasti haluaisi imeskellä. Ollaan kyllä yritetty kitkeä tapaa antamalla aina tutti kun peukku on suussa. Onnex tykkää myös tutista. Ympäristö ja lelut on nyt pikkuhiljaa alkaneet kiinnostamaan. Yrittää tarttua jo puuhamaton roikkuviin leluihin mutta eipä vielä onnistu ja se joskus kiukuttaa tyttöä. Matolla ollessa on tytöllä kova yritys kääntyä selältä mahalleen mutta vielä jää kyllä kylkiasentoon ihmettelemään.
Rotarokotteen sai vajaa kaksi viikkoa sitten ja ei onnex tullut mitään sivuvaikutuksia siitä. Juhannuksen jälkeen sit toinen satsi ja ensimmäinen piikkirokote.Mutta nyt seurustelemaan tytön kanssa...
 
maarith
Nyt sitten meijän tytöllä on jukisestikin nimi,jonka se sai eilen Ruska Valeira tuosta tyttösestä tuli.Juhlat meni ihan hyvin ja järjestelytkin onnistu,joten ihanaa,että ne on ohi.
Meillä On kämppä ihan sekasin ja täällä on todella likasta :ashamed: ei vaan jotenkin saa aikasex siivousta,kun lapset sotkee aina toista päätä samalla,kun siivoon toista päätä. :/ ei paljon huvita ja muutenkin oon mielummin ulkona lasten kanssa tai teen muuten vaan jotain muuta..kuten lorvin täällä netissä :ashamed: no ehkä se tästä,kun mies vaan lopettais ton vinkumisen kaikesta ja ite siivois,jos sitä häiritsee likasuus.
 

Yhteistyössä