MAALISMASUKIT 2007

Sadetta...yksityisviestit saa lähetettyä noista kirjekuoren kuvista jotka on nimimerkin alla...omaasi et nää, mutta muiden kyllä :)

Juu edelleen niitä popsin ja menkat oli myöhässä vaikka kuinka paljon, mutta kyllä ne nyt sieltä sitte tällä viikolla alkoivat ja ootan jo että loppuisivat mokomat :kieh: kauheet kivut taas ollu neljä päivää :headwall: Jotkut onnekkaat saavat noilla pillereillä kokonaan menkat pois...mulla näköjään tulee vaan joka toiset sitte noin suurinpiirtein... kp 49 alkoi nyt, mutta itellä sellainen olo, että ne tulee varmaan ihan miten sattuu :$ ja voihan olla, että siksikin venyi pitkäksi kun vuosi silloin ekalla kerralla sen kolme viikkoa :x toivottavast nyt pääsis vähän helpommalla..nyt 5. päivä menossa

kyl on taas kuuma....kellarissa kävin kattoo nuutille seuraavan koon vaatekertaa ja hiki vaan virtas

jaksuja kaikille :hug:
 
Käytiin eilen sitten sielä 3kk neuvolassa ja saatiin tosiaan se rokote ja lisäks annettiin toinen osa rotarokotteesta. Kuumetta ei noista noussu,mut kova kätinä oli koko illan päällä(ja Rasmus ei ikinä oikeestaan kätise mistään jos ei oo todella joku kova hätä esim. äly kova nälkä).Yöunilleki nukahdettiin vasta joskus 12 aikaa(yleensä mennää 10),mut tänään on ollu jo aikalailla oma ittesä :)
Painoa oli pojulle kertyny jo mukavasti 5135g ja pituutta huimat 60cm,joten mukavasti poju kasvaa,kyl tuohon ruoka määrään pitää kasvaakin.Puhuttiin neuvolantädin kanssa kiinteiden alottamisesta jo hän oli kans samaa mieltä et alotellaan pikku hiljaa..joten alotin vellit tänään ja sitten kun niit on pikku aika menny otan perunan mukaan kehiin...saa nähhä miten toisen maha kestää...
Silmätulehuskin Rasmuksella on,käytiin tänään lääkäris ja saatiin silmätipat,samalla katto ihon kuntoa ja totes et saattais olla atooppinen ihottuma mikä miullaki on,mut noin pienellä ei voi varmasti vielä todeta...mut saatiin kunnon rasvaa siihen.
Tässäpä meidän kuulumisia =)
 
Meillä oli tänään Kasteen vahvistus,nimi pysyi samana; Kasper Ilari.Tilaisuus oli koskettava ja meni hyvin,Kasper vain tuijotti pappia suurilla silmillään ja hymyili =) :heart: Oli kyllä ihana päivä ja ollaan niin kiitollisia,että "päästiin" tänne asti.
Tiistaina meillä oli siis se kontrolliaika sydänlääkärin luona ja sydän näytti ultraäänessä hyvältä kuin myös sydänfilmissä.Lääkäri sanoi,että rytmihäiriö kyllä selittää kaikki Kasperin aikaisemmatkin oireet ja diagnoosi on siis tämä wpw-syndrooma (sydämessä ylimääräinen johtorata) johon menee lääkityksenä prorpal 4x pvässä. Johtorata voi "kuivua" itsestäänkin pois lapsen kasvaessa,mutta jos näin ei käy isompana voidaan tehdä ablaatio,jossa johtorata poltetaan pois,mutta toivotaan,että jäisi itsekseen pois. Eipä minulla tämän ihmeempiä,täytyy lähteä tästä takaisin herkuttelemaan kakkua ym. :p hauskaa lauantai-illan jatkoa kaikille :)
 
Huomenta :wave: me ollaan täällä nuutti, tyttö ja minä kaikki ihan räkänenuja :snotty: kaikilla kuivaa yskää ja nenät tukossa...liekö sitte allergista vai mitä :/

Luppanalle piti sanoo, että ihanaa kuitenkin, että syy on nyt varmasti selvillä ja tosiaan minä täällä elän ihan täysipainoista elämää vaikka se johtorata siellä edelleen ylimääräisenä on :) pitää vaan toivoo, ettei vanhempanakaan tulis moisesta riesaa

kiinteitä täällä jo muutki alkanu maistelemaan...meillä on nyt maistettu maissivelli, peruna-porkkanavelli ja ruusunmarjasose ja ihan soseena perunaa myös...

mutta nyt pitää lapsukaisille seuraa :wave:
 
Jo on lämpöö piisannut,mutta sopii mulle :p Ukko parkaa vaan käy sääliks,kun tekee kellon ympäri töitä katoilla ja on sitten palanutkin sen mukaan...Nytkin varmaan 100 vesikellukkaa rintakehässä ja hartioissa,mutta ei voi pistää rasvaa,ei... |O :headwall:

Täälä Minka on kans ihan viittä vaille kääntymässä.Enää pieni punnistus kun löytys loppuun,niin sit onnistuis meno selältä masulle. =)

Ens vkolla 3kk neuvola,tuun sit kertoon kuulumisia lisää.Menkkoja tässä odotellaan,että sais sit laitettua sen kuparikierukan...Toivon todella että sopis,niin ei tarvis murehtia ehkäsyäkään enää.
Nyt mä taidan mennä ettiin jostain hääpukujen kuvia.Mulla on hääkuume :whistle:
 
Hengissä ollaan edelleen eilisen Ideapark vierailun jälkeen. On se vaan rankkaa toi ostoksilla käyminen. Aikaa vierähti sellaiset 6 tuntia siellä ostoksilla ja melko hyvin jaksoi Ainokin matkassa mukana. Kolmisen kertaa tissiteltiin reissun aikana. Kahdet unet Aino otti matkarattaissa ja ihmeissään muuten katteli ympäristöä. Välillä Aino vähän kitisi ja sit kun pääsi sylistä katsomaan maailmaa niin taas oli hyvä. Oli toi kantoreppukin siellä mukana, joten sai Aino totutella siihenkin siellä. Nähtiin muuten siellä tosi pikkuinen vauva, oisko ollut kuukauttakaan vanha. Siihen kun vertas niin kyllä meidän Aino on vaan jo iso tyttö. Illalla sit oltiin molemmat niin poikki, että Aino meni jo kahdeksalta yöunille ja meikäläinen kans jo puol kymmeneltä. Aino nukkuikin sit kuuteen asti aamulla yhtä soittoa.
Tosta ehkäisystä piti mainita, et otin jälkitarkastuksessa Cerazette reseptin ja sain ensimmäiset pillerit neuvolasta, mutta päätettiin kuitenkin, et en ala niitä syömään vaan jos sattuu niin, et imetys ei ehkäise niin kakkonen on tervetullut. Menkat ei oo vielä alkaneet ja täysimetyksellä mennään, joten voipi olla et vielä ei tarvi vähään aikaan miettiä uutta raskautta. No, aika näyttää.
Mut nyt Aino jo puhkuu pois sängystä joten mentävä on. Heips!
 
maarith
Kiitos kaikille nimi onnitteluistaKivoja nimiä teijän muidenkin lapsosilla.

Meijän Ruskalla oli nyt 2,5kk neuvola ja neuvolatäti on nyt uusi.En tykänny siitä yhtään.Alko mua heti syyllistämään,kun en ole halunnu alkaa syömään pillereitä vielä.Mulle tuli noista cerazeteista viimex masennusta,seksittömyyttä,yms oireita,joten sen takia pitkitän niiden alottamista mahdollisimman pitkään.Ei kyllä muutenkaan huvittais alkaa syömään niitä ollenkaan.Mä olen ihan valmis saamaan lisääkin lapsia,mutta mies ei halua enää.Sille tää 5 riittää kuulemma erittäin hyvin.On se vaan niin väärin,kun miehille ei ole mitään ehkäsyä vaan me naiset joudutaan ottamaan kaikkia systeemeitä kehoon,jotka sekottaa kaikki hormoonit ja muutkin.
Sit tuo neukka piti mulle esitelmän siitä kuinka voin opettaa lapset siivomaan,yms ja että voinhan mä hankkia kotiapua..niin varmaan joo,kun ei täällä sitä edes saanu sellanen äiti,jolle synty kaksoset niin kuinka sitten sellanen,joka ei kaipaa lastenhoitoapua vaan siivoojaa :/ no samapa tuo.kyllä mä jotenkin hoidan tän siivouksen vielä joskus..viimeistään juhannuksex.tai sitten sen jälkeisellä viikolla..tai joskus. :LOL:
Ruska oli neuvolassa nyt 62cm pitkä 5680g(josta tuli sanomista,kun ei ole tullu tarpeex) ja pipo oli 40,2cm
neito nukkuu yöt putkeen eli n.8tuntia ja päivälläkin vetää kunnolla päikkäreitä.eipä tuo ole ehtiny opettelemaan mitään.pitäis varmaan siivota lattia,jotta sen vois laittaa tuossa uudessa leikkimatossa sinne opettelemaan uusia taitoja.Nauraa kyllä jo ääneen ja kääntyy kyljelleen,muttei vielä tartu leluhin eikä käänny masulleen.No kerkeehän se vielä..koko elämä vasta edessä kuitenkin. :hug:
Tällästä tänne suunnalle..ai niin ja meillä neidolla ollut näinä kuumina päivinä lyhyt hihanen body tai hellepuku.Todelle kuumaverinen neitonen,joka hikoilee paljon,jos on liikaa päällä.öisin sitten nukutaan pelkällä vaipalla,joka sekin tuntuu välillä olevan liikaa
:kieh:
 
Huomenta!
Meidän neiti täytti lauantaina 3kk ja heti sunnuntaina otti ja käänty masulleen. Sit se on ihana, kun huojuu päänsä kanssa kotvasen, kädet levällään sivuille. :heart: Sit kun sen kääntää takas selälleen, kattoo ihmeissään et mitähän tapahtui. :LOL:

Menkat alkoi(tietty heti seuraavana päivänä kun lopetin imetyksen) ja kyllä onkin runsaat! :eek: Toivottavasti nää tästä tasautuu jatkossa. kipuja ei oo, mut syönkin nyt aamuin illoin Buranaa, nyt kun saan(tähän selkäkipuun). Hartiat tuntuu jo vähän rentoutuvan, kohta vois ajatella menevänsä hierojalle, jos sais taas ittensä kuntoon. Mulla kun noi hormoonit tekee tän jäykkyyden. Nyt kun lopetin imetyksen, myös paino rupes heti tippuu. Jee! :D Enää 2,5 kiloo ylimääräistä, mut kiinteytystä kaipaa hän! :whistle:

Täytyy ruveta valmistautumaan neuvolaan, tuun sit kertoo tytön mitat.
 
Moikka vaan kaikki!

Mä tääl ahkerasti käyn lukemassa teidän ja helmiäisten juttuja, mutta tää kommentointi aina tahtoo jäädä, annettakoon se anteeksi.

Kyll meidän poika on oikea jättiläinen kun vertaa teidän vauvojen 3 kk mittoihin. Tuomas 5.6 3 kk neuvolas (6.6 ikää 3 kk) 7 445 g ja 64 cm pitkä. Eli kilon painavampi kuin teidän lapset! SIlti poika on ihan sopusuhtainen, ei ihan niin kuikelo kuin toi esikko, mutt ei mikään "makkaraläjäkään". Esikon ja Tuomaksen kokoero pysynyt samana kuin syntyessä eli Tuomas 500 g painavampi ja 1 cm pidempi! Muuten meillä mennään mukavaa vauva-arkea. Tuomas nukkuu klo 21-3-5 välisen ajan ja sitt syö silloin ja taas sitt klo 6 aikoihin. Noustaan sitten ylös klo 7-8 aikoihin. Pikku tirsat n tunnin nukkuu sitten aamupäivällä ja päikkäreitä kolme tuntia, se on ollut aika vakio.Illalla saattaa nukahtaa hetken. Rintamaidolla mennään edelleen, kiinteät kyl aloitan heti kun tuntuu tarvetta olevan.

Näin siis meillä, Tuomas on onneksi suht helppo vauva, tois isompi (kohta siis 3 v) raastaa äitinsä hermoja sitten urakalla, isälleen on kuin mikäkin enkeli!

Hoitsuäippä ja pojat
 
Aamupäivää kaikille!!
Ja terveisiä mökiltä! Ronjan kanssa mökkeily sujui tosi hyvin, ja kelitkin suosi. Itsekin sain oikein maata ja löhötä auringonpaisteessa kun mummu oli lapsenvahtina. Ihanaa!!! Esikko ei vielä malttanut kotiutua vaikka puhe oli että lähtee meidän kyydillä, sehän on siellä jo mökkeillyt yli viikon, eli meni sinne mummun kanssa heti kun koulut loppui ja me mentiin Ronjan kanssa vasta keskiviikkona. Mutta mummun mökki on maailman paras paikka ja koskapa mummukin mielellään pitää tyttöä siellä niin antaapi tytön nyt lomailla B) . Kai siellä olis meidänkin aika kulunut pidempäänkin mutta isillä oli Ronjaa (ja kai muakin? ;) ) jo niin kova ikävä että tultiin sitten kotiin. Ymmärrän kyllä, viis päivää on noin pienen elämästä jo tosi pitkä aika ja isi jo pelkäsi että rimprenssa oppii siellä kohta jo puhumaan ja kävelemään :LOL: .

Viiviliina, niin mäkin pidän Ronjaa vastasyntyneenä...kyllä se lattiallakin makoilee mutta enimmäkseen sylissä ja tissillä köllöttelee, ja tuntuu että tosiaan monien lapset osaa jo niin paljon enemmän....Ronja ei vielä käänny eikä naura, hymyilee kyllä kovasti ja yrittää sitä nauruakin etsiskellä mutta aina saa yskäyken aikaiseksi :heart: . Nyt vähän huitoo käsillään että saa lelut liikkeelle mutta eikyllä mihinkään vielä tartu kiinni.. Vellejä ja kiinteitä en vielä ole edes miettinyt, ehkä sitten "kesemmällä"..

Muuten, juoko teidän vauvat vettä? Täysimetyksellä kai ei veden tarvetta olekaan, mutta kyllä nauratti kun tuolla mökkireissulla yritin useaan kertaan Ronjalle vettä tarjota ihan vaan "varuiksi", niin neitipä aina vaan irvisteli ja melkein yökkäsi kun eihän se ollut lainkaan yhtä hyvää kuin maito :LOL: ..pullosta kyllä maistuu tissistä lypsetty maito eli ei ollut kiinni siitä etteikö olisi pullosta tykännyt, vaan oikeesti se vesi oli niin pahaa.. :p .
Jaahans.....joskohan yrittäisi taas tehdä muutakin kuin koneella istuskella...
:wave:
 
Nyt on jälkitarkastuksessa käyty ja pyrstö tarkastettu. Kaik ok. Papa kokeeseen lähete ja kierukkaa varten soittoajat ym. Harmi vaan kun heinäkuussa ei kierukoita laitella joten menee se sitten tonne elokuulle.. Johan mä kerkeen pamahtaa gravidix ennen sitä (vitsi vitsi ;) ).

Juu, ja töissäkin kerkesin Onnin kanssa pyörähtää, olipa outoa käydä siellä pitkästä aikaa. Täytyy sanoa että pieni kaiho tuli kyl työpaikale (onneksi se on väliaikanen mielenhäiriö).
Tammikuusta aion kuitenkin alkaa keikkaa vääntämään ihan vaan oman itseni ja ammattitaidon takia ja saahan siitä vähän taskurahaakin... Lähinnä siis satunnaisia viikonloppuja jne..

Manta amalia:
Mä olen pari kertaa tarjonnu Onnille vettä ku pukkaa epävarmuutta siitä että saako poika tarpeeksi nesteitä. Irvistyksia tulee Onniltakin ja melkein oksentaa ku maistuu muka pahalle ja sitten taas jekovitit on tooosi herkkua, oikein nam nam Onnin mielestä :p Vähintääkin outo lapsi :D .

Nyt pitää alkaa syöttämään lapsia ja työntämään niitä sitten jalkkiskouluun..Palataan ja nauttikaahan immeiset kesästä (ja kärpäsistä)!

Niin ja viel huhuilen..Missä on poppy&piper ja ruutis????
 
Hyvin näyttää vauvoilla menevän pääsääntöisesti ja taitojakin on jo osa maalismasukeista oppinut! :heart:

rytmistä Meilläkin ollaan vielä pikkuvauvoja Tommin kanssa. Tissiä vaan syödään ja äitin viekussa viihdytään. Yöuniin on (liekkö väliaikaisesti) tullut alkuun vähän pitempi pätkä jopa 5 tuntia unta alkuun omassa sängyssä. Sitten en jaksa nostaa takas enää, vaan nukutaan vierekkäin (enkä yleensä koskaan pysy hereillä, että voisin nostaa). Päiväunia ei meillä ole toistaiseksi nähty vaan pikku torkuilla mennään. Vaunuissa voi 30 min nukkua jos ne keikkuu ja sängyssä vierellä myös jos muutkin nukkuu. Eiköhän nekin joskus sieltä löydy sitten syksymmällä.

Helteellä Tommi ei kyllä suostunut vaunuissa juuri olemaan kun oli niin kuumaa ja kun rupesin sylissä pitämään, niin hän on nyt muka niin iso poika, että pitäis aina olla näkemässä mitä tapahtuu... Olen kyllä yrittänyt hänelle sanoa, että pikkuvauvat nukkuu enemmän :hug:

Jahas nyt Tommi huomas, että äiti livahti vierestä pois, joten se on moro :wave:

piti vielä tulla lisäämään kiinteiden alotuksesta, että mä aattelin miettiä sitä sitten kun se vanha 4 kk tulee täyteen, jos ei ihmeitä tuu ennen sitä. meinaako joku täällä vetkuttaa siihen suositukseen saakka huimat 6 kk. tuntuu utopiselta musta, mutta kai se on mahollista jos joku viisas on sen keksiny.

ja nuista taidoista vielä, kyllä tommikin hymyilee ja vähän röhähtää nauramaankin välillä. tarttuminen ja kääntyminen ei vielä oikein luonnistu, mutta ei tässä vielä ole ihan 3 kk täynnäkään.
 
Neuvolakuulumisia...

Pituus: 61,5cm
paino: 6120g
pää: 40,8cm

Rokotuksesta ei ollu moksiskaan, toivottavasti ei tule oireita illaksikaan. Neuvolatätille oli taas "juttuja" kovasti. Kiinteille saatiin "lupa". Aattelin aloitella maissivellillä, sit annan peruna-porkkanavelliä, iltaisin.

Täytyy ruveta huiliin, kun Oonakin nukkuu. Heips!
 
Heippa!

Ensimmäinen mökkiviikonloppu takana Tinjan kanssa. Meni hyvin, Tinja oli hyväntuulinen ja nukkuikin paemmin kuin kotona.

Mä olen ollut vähän kärttyinen ja masentunut viime aikoina. Keskitän kaiken huomion Tinjaan, ja mies jää vähemmälle huomiolle, joten parisuhderintamalla on melkoisen hiljaista. Tämä taas aiheuttaa molemminpuolista kärttyisyyttä. Lisäksi musta tuntuu välillä, että joudun kaiken yksin tekemään, ja pinna palaa (miehen suhteen) tosi nopeasti. Saatiin kyllä nyt puhuttua ja toivottavasti tämä tästä alkaa kohentua. Luulen ja toivon, että miehen lomat tuovat parannusta asiaan. Miten teidän muiden parisuhteet voi vauvan syntymän jälkeen?

Tinjakaan ei vielä tartu esineisiin tai kääntyile, ei pahemmin viihdy lattialla. Ehtiihän sitä myöhemminkin :)

Meidän on tarkoitus yrittää 6 kk täysimetystä, mikäli vaan maitoa piisaa. Ainakin toistaiseksi hyvältä näyttää.

Keskiviikkona on seuraava neuvola, ja saadaan rokotuskin. Auts!

Hyvää uutta viikkoa kaikille!
 
Olittepas olleet ahkeria ja mukavaa kuin pikkuiset kasvaa ja oppii uusia juttuja, mutta tosiaan jokainen omalla tahdillaan =) Joskus kun sitä törmää siihenkin jossain hiekkalaatikolla, että äidit vertailee lapsiaan joskus aika karskistikin ja toisen mieltä pahoittaen...kaikki lapset ne taidot oppii ja kiinteitä ehtii pupsimaan tän elämän aikana ihan tarpeeks ;) Joten lasta kuunnellen vaan eteenpäin niin hyvää tulee :D

Parisuhteesta kirsikka kyseli, niin kyllä meillä tuon miekkosen kanssa ihan mukavasti on mennyt Nuutin syntymän jälkeen, mutta kyllä välil vähän sanaharkkaakin on ollut joka enimmäkseen johtuu väsymyksestä ja noista mun pillereistä kun saa hormonit sekaisin. ja sitte ukko oli tuon kevään viikot koulussa ja viikonloput töissä niin sitä yhteistä aikaa ei paljoo oo ollut, mutta yritellään aina nauttii niistä pienistäkin yhteisistä hetkistä kun on. Ei mittään ihmeellistä tehdä vaan ollaan vaan perheen kesken. Sitä tuo isäntä välil miettii, ettei vaan Nuutti jossain vaihees alkais vierastamaan omaa isukkiaan kun syksyllä on taas edessä koulua, työtä ja päättötyötä :| Ja jottei nyt ihan omaan piikkiin kaikkee eripuraa laita niin on kyl tuo ukkokin välil aika hankala tapaus :kieh: :LOL:

Mul menee hermot näiden menkkojen kanssa taas |O 7 päivää jo vuodettu ja vieläki tulee ku saavista kaatais ja kivut sen mukaiset...ja ei tää flunssa tee oloo sen paremmaks :snotty:

mutta mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille maalismasukeille B)
 
synnevi
Terveisiä aurinkoisesta Tukholmasta! Oltiin siis lasten kanssa reissussa, ei maratonilla, ettei vaan kukaan erehdy luulee et jaksaisin!! :LOL:
Tosi hienosti meni reissu, vaikka lähtiessä epäilin isompien lasten sietokykyä. Neeahan nyt syö ja nukkuu ihan omaan tahtiinsa oltiinpa sit kotona tai kylillä. Välillä pidin liinassa, mut pelotti vähän auringonpaahde ja toisekseen hikihän siinä tuli meille kummallekin. Vaunut suojasi ainakin suoralta auringonpaisteelta.

Neea oli 2½ kk, kun eka kerran kääntyi mahalleen. Pötkötteli lattialla ilman vaippaa, ja siitä vahingossa pyörähti. Itkuhan siinä tuli, kun sätki kädet ja jalat ilmassa. Mutta siitä sisuuntuneena kääntyilee nyt jatkuvasti, myös yöllä. Alkuun käänsin aina takas kyljelleen, mutta koska usein heräs siihen niin oon antanut nukkua niinkuin haluaa. Joskus on jotenkin puoliks mahallaan, puoliks kyljellään ja vielä kaula kenossa, että ajattelin ergonomisempaa asentoa. No, Neea on vielä nuori, nätti ja notkee...itse kun on vähemmän niitä kaikkia :/
Mutta esim. tuo meidän esikoinen kääntyi "vasta" 5½-kuisena, enkä ainakaan muista että sitä ois mitenkään neuvolassakaan päivitelty hitaaksi. Jokainen tahtiinsa.

Ellirilli Mä yritän 4-5 kk saakka pelkästään imettää ja sit hissukseen aloitella eka velliä ja jonkun ajan päästä esim. perunaa. En pidä kiirettä, jos Neean paino vaan nousee hyvin, saa rauhassa totutella eri makuihin. Mutta jos painonnousussa tapahtuu taas hidastumisen merkkejä, niin sitten alkaa kiinteet aiemmin ja nopeemmalla tahdilla. Sen alkuvaikeuden takia kun Neea on jo muutenkin aika rimpula, vaikka leikkauksen jälkeen painoo on tullu reilu 200g. per viikko.
Mites muuten teidän tyttöjen leiripvät meni?

Jaa, tarttis kai siivoilla ettei kukaan kompastu eteisessä oleviin hiekkakasoihin. :ashamed: Tyhmä kun olin niin lupasin taas kerran pitää tupperikutsut, kohta tulee esittelijä. Ja kun niin oon vannonut ettei meille enää tule yhtään TOSIhalpaa ja TOSItarpeellista muovikippoa!! |O

Kirsikalle :hug:
Yritän vielä illemmalla tulla jatkamaan juttuja, jos jaksan. Aurinkoista viikon jatketta, vaikkakin hiukka viileämpää toivoo tämä!
 
:) hymyilyttää...kuhan vain...

Joo, kyl me syödään tissii tuo 6kk:tta niinku edellistenki kaa...toivottavasti siis, lisäisin. :heart:

Ja parisuhteesta...nooh. Kolmen pienenpienen lapsen perheen mukaisesti tää parisuhde nyt menee. Päästään ukon kaa kahdestaan (siis vain pienin mukana) heinäkuun lopussa viikonlopun reissuun ja jännään sitä kovasti. Tosin kyseessä on ystäväpariskunnan häät, että siinähän se taitaa häähumussa mennä sit seki aika...mut kahestaan kuitenkii...tai siis ainaki melkein :whistle: . Mitä sitä nyt osais kertoa. Me ei osata tapella tai kiistellä - ei olla koskaan osattu että siltä osin aina menny mukavasti. Semmosta vähän autiomaa-aikaa tää on parisuhteen kannalta, kun sen hoitamiseen ei kauheasti oo jaksuja. 24h vuorokaudessa lasten kaa 7 päivänä viikossa...eli jonkinlaista irtautumista tuo parisuhteen vaaliminen tarkoittais minun mielestäni ja siihen me ei olla vielä ainakaan kyetty tän kummemmin. Illalla on ihan raato, että vois kai tätä kuvailla sillai, et välttämättömät hoidetaan...tekohengitystä...toivon, että me ollaan kohta eloisana ja kukassa myös tän parisuhteen suhteen ja uskon kyllä niin. Aikasemmin halittu paljon jne. ja nyt tuntuu ettei siihenkään oo aikaa...

:flower: B) :flower:

Nyt on nyt ja lapset määrää aikapaljolti tän arjen tahdin ja niinhän sen pitääkin olla! :heart:

Mutta hei...onko monilla alkanu jo mensut?!?! Kuulostaa ihmeelliseltä, ku mulla aina vasta sitten joskus alkanu, ko on imetys ihan totaalisesti loppunu. Mutta kai tää on sit kans hurjan yksilöllistä...

Kuinka monella on vauvakuume? :headwall: :D :wave: :p ..mulla juu...
 
Moikka! On taasen aikaa vierähtäny siitä, kun viimeks kirjottelin, jotta mistäköhän sitä nyt sit alottais...

Neuvolassa on käyty viimeks sillon kun Lauri oli viikkoa vajaa 2kk ja mitat oli tuolloin 5900g ja 56cm, syntyessä 3680g ja 49cm. Eli kyllä on poika ollu ruoka-aikaan kotona :whistle: .

Vyöhyketerapiassa käytiin kolmesti ja sinne jäi mahan kipristelyt. Mahakin alkoi toimimaaan samantien; jokaisella kerralla Lauri teki kakan hieronnan aikana ja lisäks piereskeli hirmusesti. Nyt hieron poitsun jalkapohjia pari kertaa päivässä vyöhyketerapeutin ohjeiden mukaan.

Helle sotki täälläkin unet. Vaunuissa nukutut 2-4 tunnin unet vaihtui korkeintaan puolen tunnin torkkuihin. Eikä sisälläkään nukuttanut sen paremmin. Mutta ihmeen hyvin noinkin pieni jaksaa päivän muutamilla lyhkäsillä unilla.

Imetys/kiinteät: meillä mennään täysimetyksellä, kiinteitä alotellaan varmaan samoihin aikoihin kun esikoisenkin kanssa eli tuossa 5kk:n ikäsenä. Siis sikäli mikäli poika kasvaa riittävästi pelkällä tissimaidolla.


Menkat pysyy toivottavasti tälläkin kertaa pois imetyksen lopettamiseen asti. Esikoista imetin 1v1kk:n ikäiseksi ja viikko imetyksen lopettamisesta alko menkat.

Parisuhde...hmmmm...mikä parisuhde???!!! Juu eipä tässä oikein aika tahdo riittää parisuhteen hoitamiseen. Välillä ollaan aika pahastikin törmäyskurssilla mutta ainakin vielä on saatu asiat selvitettyä. Meillä on suurin ongelma se kun musta tuntuu että nämä lapset ja koko tämä huusholli on liikaa yksistään mun vastuulla. Ja vaikka tiedän sen että mies raataa päivät pitkät töissä meidän perheen hyväksi niin silti toivois että toinen olis enemmän kotona!!! Niin ja tuo mies on yrittäjä elikkä työaika ei tosiaankaan jää siihen kaheksaan tuntiin... |O

Lomasuunnitelmat: Rakennusalan yrittäjälle on tämä kesä vähän huonoa aikaa lomailla mutta Muumimaailmaan ja Korkeasaareen ois kuitenkin aikomus lähteä heti juhannuksen jälkeen. Sit Särkänniemessä meinataan kans käydä jossain vaiheessa kesää. Ja kenties Ähtärin eläinpuistossa. Mutta varsinainen lomamatka odottaa syyskuun lopussa kun lähdetään Kreikkaan Rhodokselle 10 päiväksi B) .

Mutta nyt kutsuu nukkumatti.

Kauniita kesäpäiviä kaikille!

:wave:
 
minä :wave:
Lukasemassa olen teidän juttuja käynyt kyllä, mutta aina on omat kommentit jäänyt kirjoittamatta :ashamed:
Kiva lukea teidän kuulumisia ja kauniita nimiä teidän lapsilla!!

Meillä menee ihan hyvin tytön kanssa, on niin kiltti ja ihana tapaus :heart:
Ja joku tuossa kyseli vauvakuumeesta, niin pakko sanoa että täällä on kuumetta, vauvakuume jatkuu vaan vaikka vauva on jo maailmassa :D

Menkoistakin oli puhetta, mullakin taisi jo alkaa...
:eek: vaikka imetän siis vielä...en kyllä täysimetä, mutta... :xmas: onko teillä muilla näin aikaisin alkanut?? Synnytyksestä on siis pari kk.

Mutta mukavaa kesää kaikille, lukasemassa kyllä käyn teidän juttuja ja koitan päästä useammin kertomaan omiakin kuulumisia :)

Poppy ja tyttö :wave:

 
tiipeli
Moikka!

Vettä sataa ropisee.... Ihan kiva välillä, malttaa istua koneella ja tuijottaa tyhjää ruutua :eek: tekee siis opinnäytetyötä. Yrittää ainakin...

Imetys/kiinteät: suunnitelmissa täysimetys. Onnistumiseen vaikuttaa, saanko lyosettyä riittävästi maitoa pakkaseen, kun mulla on 4viikon työharjoittelu heinä-elokuussa. Oon ottanut talteen maidonkerääjään imetyksen aikana ja lypsänyt perään. Kiinteät aloitetaan sitten puolen vuoden iässä, ellei jostain syystä tarvetta tule aiemmin. Ja imetystä ajattelin jatkaa noin vuoden ikään, jos kaikki menee hyvin eikä Elvis ala puremaan sitten kun hampaita tulee.

Parisuhde: yhteistä aikaa kaipaisi enemmän. Olis kiva päästä miehen kanssa yhdessä urheilemaan, luistelemaan, uimaan, pelaamaan tennistä jne. Tosin jos päästäis yhdessä niin tiiän että mulla menis kuitenkin hermot...sillä on paha tapa alkaa neuvomaan ja opettamaan. Liikunnanopettajaksi kun on opiskellut. Mutta näin ajatuksissa ainakin olisi kiva päästä yhdessä! Ei vain oikein ole lastenhoitajia tarjolla (paitsi MLL:n maksullisia ja niin kova hinku ei ole).


Menkat: ei oo kuulunut eikä näkynyt. Hyvä! Toivottavasti ei tulekaan vielä piiiiitkään aikaan.

Vauvakuume: Sain itseni kiinni "kateellisista" ajatuksista, kun katsoin pieniä isoja masuja puistossa. Onneksi tuli pian mieleen, että ne masut kasvaa siitä SUUREKSI ja olo on sitten tosi ikävä, hankala, vastenmielinen jne.... Eli kunpa ne menkat vaan pysyisi poissa :D

Loma:Meil olis ajatuksissa lähteä torstaina lomaretkelle johonkin. Ei oo vielä päätetty mihin! Koskaan ei jää mikään viime tippaan! :LOL: Jos tietäisin, niin stressaisin kuitenkin turhaan kaikkea mahdollista, joten hyvä jättää viime tippaan ;) Keli näyttäisi huonolta... Onko kellään suositella mitään lomakohdetta, missä huono keli ei haittaisi?? Saisi olla jotain tekemistä meille aikuisille ja vajaa 2v taaperolle.

Ei kai täsä sen kummempia. Täytyis jotain saada aikaseks nyt kun Elvis nukkuu ja isommat pojat on reenaamassa/päiväkodissa. Huomisen jälkeen aloitan parin-kolmen viikon loman, enkä ajattelekaan koulutöitä! :D
Jaa no Elviksen kuulumisia vielä... Viime viikon helteillä heräiltiin öisin kolmen tienoilla, onneksi viime yönä taas nukkui lähes koko yön. Lattialla viihtyy hyvin joko leikkien tai nukkuen :LOL: Leikkiminen tarkoittaa "lentämistä" ja katselemista, päätä, yläkroppaa ja jalkoja kohottaa hienosti. Leluihin tarttuu ja kaiken tunkee suuhun. Jonkinmoista jokeltelua osaa ja nauraa ääneen. Suloista :heart:

Mukavaa viikkoa kaikille!

Tiipeli & Elvis 3kk
 
Mä ihmettelen kyllä kans ettei mua oo sinne papa-kokeeseen käsketty sen kierukan laiton takia,vaikka eikös se yleensä niin tehdä...Huomenna mulla se aika pitäs olla ja siä sanottiin,että jos menkat ei oo alkanut,niin aika pitää vaihtaa.Eli eikös ne sen sitten ois huomenna heti laittanut :ashamed: Jostain tosin luin että 10 pvän aikana menkoista riittää se laitto.
No anyway,mulle kuitenkin sanottiin että menkkojen aikana se laitetaan ja huomenna mitä tod.näkösemmin sinne soitan ja ajan muutan,koska eivät alkanu oo,niin täytyy kysästä siitä papa-kokeesta samalla :/
Ja voiko muuten olla kamalampaa kun mennä levitteleen jalkojansa ventovieraalle ihmiselle menkkojen aikana :x :whistle:

Tänään meillä oli 3kk neuvola.Minka oli "vaatimattomat" 6915g ja 60,5cm.Pipo 42.Kovin yritti neiti mahalla ollessa liikuskella =) Persuu oli niin koholla kun olla ja voi ja yritti nykiä itteensä,mutta eihän se nyt vielä mihinkään päässyt :D
Ihoon on ilmestynyt vatsan kohdalle aika iso vaalea läiskä,jota seurataan ja lääkäri kattoo sitä ens kuussa kun on neuvola-lääkäri.
Rokotuksen Minka sai ja neiti vaan naureskeli kun täti pisti piikin reiteen.Sano kyllä se neuvolan täti että ei se aina tunnu kun on tossa reidessä tavaraa mihin laittaa :whistle: Noooh,onhan sillä jonkun verran makkaroita,mutta pitäpä pienistä ;)

Lauantaina meikä lähtee siskon miehen 30v juhliin,isäntä on yön töissä,esikko menee omalle isälleen ja kaks nuorinta anopille yökylään :) Sille päivälle toivon aurinkoa,että pääsis terassilla poikkeen :whistle: B)
 

Yhteistyössä