MAALISMASUKIT 2007

Ihanaa luppana et kasperilla asiat selkiää... Täällä toisen sydänpojun mamma..
Meidän pojun diagnoosi on VSD eli kammioiden välisiä reikiä, suurin kooltaan 8mm.
Seuranta linjalla mennään pojan kanssa tällä hetkellä..<br><br>
 
maarith
tää on taas ihan ulkona kaikista aiheista..eli olisin kysyny...että asuuko kukaan täältä Oulussa tai Ylivieskassa...olisin todella kaivannut jommasta kummasta paikasta ihmistä,joka mahdollisesti kävisi aina välillä kärkkäinen nimisessä kaupassa.
Siellä olisi sellanen tarjous josta täällä voi vaan haaveilla...

http://www.karkkainen.com/index.php?lehtituote=12202&osasto=41&tarjoukset=2

olisin halunnut ostaa tuon setin,mutta kysynkin nyt,että voisiko joku käydä sellasen ostamassa ja lähettää sen meille??? maksan kyllä kulut ja tuon setin ilman muuta.
Meillä tytöt on haaveillu tollasesta ja siinä riittäis kaikille leikittävää.

jos joku on niin ihana niin laittakaa pikaisesti viestiä,kun tarjous näyttää loppuvan 28.5,jos niitä enää siellä onkaan ollenkaan jäljellä.

maarith@yahoo.com

:attn: :attn:
 
Jaksamisia kovasti perheille joiden vauvoilla terveysongelmia, toivotaan että kaikki järjestyy. Olen kuullut sanonnan, että mitä hankalampi alku niin sitä rakkaampi vauvasta tulee.

Meidän Iia kutsuttiin semmoseen B-hepatiitti -rokotetutkimukseen ja aiotaan osallistua. Hän saa sitten siellä tutkimusklinikalla kaikki muutkin rokotteet vuoden ikään asti eikä siis neuvolassa anneta mitään.

Mutta tuota tää rupiaa nyt päiväkahville kun vauva viihtyy jumppalelun kanssa lattialla ja isompi saa hetken pelata netissä jotain lastenpeliä.

Kiitosta vaan katjuska, toinen ja kolmas nimi on mummilta ja mummolta, etunimi ihan omanlaisensa.
 
Luppanalle ja Viiviliinalle iso hali :hug:

Me oltiin 3 kk neuvolassa ja poika sai myös rotavirusrokotteen ensimmäisen annoksen. Mun piti ostaa se etukäteen apteekista, muut rokotteet sai suoraan. Hinta oli ok, reilun kympin, olen kuullut, että Suomessa se ilmeisesti on paljon kalliimpi. Muutenkin täällä annetaan enemmän rokotuksia, pitäisikin vähän vertailla Suomen rokotusten kanssa, ettei toisaalta jotain tärkeää jää antamatta. Calmettea täällä ei anneta, mutta katsoin netistä, että Suomessakin siitä ollaan nyt luovuttu ja annetaan vain riskiryhmille. Pituutta oli pojalla 57 cm ja painoa 4920 g joten alakäyrillä mennään edelleen. Hyvin kuitenkin jaksaa ja kehittyy mainiosti.

Meillä on muuten päivisin sama rytmi kuin Lumipallolla ja Iidalla. Yöt menevät edelleen vaihtelevasti. Toissa yönä poika söi kahden tunnin välein, kun taas viime yönä nukkui klo 23-9 vain yhdellä syötöllä. Aamuisin on tosi vaikea lähteä liikkeelle, jos pitää jossain olla ennen puoltapäivää...

Semmoisia täällä, niin ja oli taas kivoja nimiä pikkuisilla.

t. laventeli ja poitsu
 
Sorry, lumihiutale eikä lumipallo...

Piti vielä kysyä, että onko täällä siitepölyallergiasta kärsiviä imettäviä äitejä? Mä olen ihan tuskissani, kun lääkäri kielsi ottamasta antihistamiinia, voi kuulemma tukkia vauvan hengityksen. Oletteko keksineet mitään lääkkeitä, mitä voisi imetysaikana allergiaan syödä?
 
maarith
laventeli mulla on siitepöly allergia,mutta mä en jostain syystä ole nyt saanu oireita enkä myöskään raskaus aikana.Mutta jos noita tulee niin pelkkä nenäsuihke riittää mulla ja silmätipat.Lomudalia kummatkin.
 
Minulla on siitepölyallergia ja paha sellainen. Pelkät sumutteet ja tipat ei riitä millään. Meidän lääkäri ei myöskään määrännyt muuta kuin noita edellä mainittuja. Imetyksen lopetuksen myös mainitsi, sitä en edes harkitse. Kävin selvittelemässä asiaa allergia ja astmaliiton järjestämällä allergia auton vierailulla. Siellä täti sanoi, että hänelle 2 eri lääkäriä sekä farmaseuttia oli sanonut että zyrteciä voi imettäessä käyttää ja tätä oli lääkäri hänelle määrännyt. Tätä oli täti sitten syönyt viime kevään ja kesän ja imettänyt koko ajan. Itse myös siitä rohkaistuneena olen siitä asti sitä syönyt.
 
Lumikki
Ronjanäiti: Saako kaikki rokotteet tutkimuskeskuksella???
Me mentiin kanssa mukaan b-hepatiitti tutkimukseen, ja neuvolassa sanoivat et saa kaikki rokotteet tutkimuskeskuksella, vaan eipä saakkaan..
Oltiin jo ekassa rokotteessa, eikä tullut mitään oireita :)

Terkuin Lumikki ja Eemeli
 
Siitepölyallergiasta ja allergialääkkeistä, minulle lääkäri määräsi Xyzalia (sama vaikuttava aine kuin Zyrtec, onko zyrtec nimellä edes enää?) kun ihottuma on kamalana ja ennen kuin pääsin ihotautiläkärille niin jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi että imettävät ja raskaana olevatkin syövät paljon Xyzalia, vaikka tutkimusta niistä ei oikein ole (eikä tule, kuka raskaana olevan uskaltaa olla koekaniini?). Eli ei ainakaan ole teratogeeninen eli aiheuta epämuodostumia yms. Minä olen ottanut muutaman päivänä, koska olen koivulle allerginen, niin saattaa pahentaa ihottumaa. Tästä lähtien se on lähinn' kutinan varalta, lääkäritkin mielellään välttää sen syöötämistä...Mutta sanoisin et uskaltaa syödä sitä jos on pahat oireet.

Mulla kans ollu lievät oireet koivusta, en muista miten viime vuonna mutta joinain päivinä nyt on silmät vuotanu ja nenä vähän, mut lievästi. Ja silmien vuotamisesta en oo varma johtuuko koivusta vai oonko esim hieronu rasvasills käsillä silmiä (sillon jotenki välillä jää vuotavaks silmät). Ehkä hormonijutut lieventää? Ruoka-ainesitakaa en saa yhtä pahoja oireita kai, nimittäin ennen raskautta sain ihan hengitystieoireita monista ruuista ja raskaana kokeilin jotai ni ei tullu muuta ku ihottumaa. Mutta iho onki sit pahentunu senkin edestä...Kaikkea ne hormonit teettää :\|

Pikkusen nauratti kun minua kutsuttiin täällä lumipalloksi :LOL: Mietin hetken että ompa jollain samankaltainen nikki ja lapsen nimi :D Tajusin sitten.

Voi että tuo tyttö on rakas, se rakkaus vain kasvaa :heart: oma iho vaivaa mutta nyt oon saanu läkäriltä apua siihenkin ja tehtiin myös päätös että lopetan imetyksen kun tyttö 3kk...Tuntuu että asiat järjestyy vielä, kesä tulee ja aurinkokin auttaa B)

Lumihiutale ja Iida (tasan 2kk :heart: )
 
Roosa06
Moi vaan kaikille tasapuolisesti!

Laiskuus iskeny totaalisesti ja kirjoittelu jäänyt. Lukemassa oon kyllä muistanut käydä! :)

Meidän pieni ihanainen mies painoi tuossa 2kk iässä reilut 6,5kg ja pituutta löytyi 61,4cm.

Ronjanäiti ja Lumikki me ollaan kans mukana siinä tutkimuksessa. Eka kerralla nousi lämpöä ja ilta oli aikamoista kitinää, mutta muuten ei mitään kummempaa. Ja kyllä ainakin meille sanottiin, että kaikki rokotukset annetaan tutkimusklinikalla.

Maarith mä asun Oulun lähellä ja saattaa olla asiaa kaupungille viikonlopun aikana. Laita yv:tä jos ei oo kukaan muu vielä ilmottautunu.

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)
 
Lumikki
Aika jännä juttu, koska vielä erityisesti sitä kysyin kun siellä oltiin, et tuleeko kaikki rokotukset sit sellä, niin sanoivat et tähän ne eivät kuulu. Mielenkiintoista olis hauska tietää, missäpäin ootte käyny rokotuttamassa? Me käytiin EspoonTapiolassa.
Saatiin samalla myös rota-rokote, ja kuten aiemmin sanoin, ei mitään oireita tullu, ei edes vatsan löysyyttä, mitä oikeastaan melkein odotin. Meillä kun poika kakkii vain 6 päivän välein.... heh, ja sitäkin tujumpaa kamaa....

Nyt nukkumaan, et jaksaa olla yön syöttökoneena
Lumikki & Eemeli
 
Hei lumikki ja roosa: Me ollaan täällä kotkassa menossa sinne rokotusklinikalle, vielä ei olla käyty..4.6 ensimmäinen aika ja puhelimessa sanoi että siellä tulee sitten kaikki rokotukset vuoden ikään asti.

On se jännä että me otetaan mielellämme ylimääräsiäkin rokotteita jotta suojaisi lasta mahdollisimman hyvin ja sitten on olemassa äitejä jotka kieltäytyyvät niistä suositelluista neuvolarokotteistakin.

Alku meillä oli soputumista tähän uuteen perheenjäseneen itse kullakin..
Tuo vajaa 4v.oli aika kovasti mustasukkainen ja huomionhakuinen, alkoi tulla pissa- ja kakkavahinkoja harvasepäivä ja kiukunpuuskat oli melkoisia. Mua itseä ahdisti, että tätäkö tämä taas on että jämähdän tänne neljän seinän sisään ja olen aamusta iltaan silmät ristissä ym. äitiyden ihanuuksia. Mies sai kärsiä kun olin kaiken aikaa väsynyt ja kiukkuinen, eikä ehkä käsittänyt että olisin tarvinnut kotitöissä ja lapsenhoidossa enemmän apua..sanoi ymmärtävänsä muttei musta tuntunut siltä kun kiukutteli takaisin.

No mutta nyt näyttää jo paremmalta :)
Pienelle on löytynyt rytmiä ja muutenkin hänestä on tullut hirmu tyytyväinen vauva. Isosisko ei ole kolmeen vkoon tehnyt housuihin- tehtiin hänelle seinälle taulukko johon saa hymynaaman aina kun asiat on hoidettu vessassa ja sehän on toiminut.
Minä aloin käymään salilla kun Iia oli 4vkoa ja olen muutenkin päässyt ihmistenilmoille eikä enää ahdista.
Miehenkin kanssa tullaan jo toimeen :) Onko täällä muita ketkä ei ole vielä seksiä koettaneet?? Ei vaan ole ollut innostusta/tilaisuutta ym. nää lapset vie kyllä aika hyvin mehut ja mies nukkuu sohvalla iltaisin jo viimeistään kymmeneltä eikä Iia vielä silloin nuku..
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

On taas muutama päivä vierähtänyt, niin etten ole ehtinyt kirjoitella. Kiva, että Luppanan Kasperi pääsi kotiin, toivottavasti asiat alkavat nyt selvitä ja lääkitys pitää rytmihäiriön kurissa. Viiviliinanko pojalla oli sydämessä reikiä? Mun pikkusiskolla oli myös syntyessään, tosin taisi olla vain 2 mm, mutta umpeutui itsestään, eikä ole mitenkään vaikuttanut tytön elämään. Toivottavasti teilläkin kävisi näin :)

Tinja voi hyvin, kasvaa kovasti, viimeeksi oli n. 4750 g ja 57 cm. Seuraava neuvola on reilun 3 kk iässä, silloin saadaan ensimmäiset rokotukset. On niin hauskaa, nyt kun Tinja kovasti hymyilee ja juttelee, ihan erilailla saa kontaktia kuin silloin aluksi.

Mulle iski joku ihme pöpö torstaina. Olin isän perheellä kylässä, yhtäkkiä alkoi selkää särkeä kovasti. Sitten kipu siirtyi vatsan puolelle, ja sitten aloinkin oksentaa. Mies lähti kesken töiden meitä hakemaan, käytiin hakemassa mun äiti Tinjaa hoitamaan, ja mies palasi töihin. Mä sitten oksentelin aamuyöhön asti, mies palasi joskus yöllä töistä, ja äiti nukkui Tinjan kanssa olkkarissa. Tinja nukkui onneksi melkein koko yön, heräsi syömään kuudelta, puoli yhdeksältä, ja sitten nukkui vielä johonkin yhteen-kahteen, niin saatiin levätä. Viime yönä heräsin taas siihen, kun ylävatsaa/kylkiä särki, mutta onneksi taisi mennä ohi. Pitää nyt tarkkailla tilannetta, mistäköhän moinen oikein johtui...

No juu, voisin yrittää mennä vielä hetkeksi nukkumaan :)

Hyvää jatkoa kaikille!
 
Heipsan...nyt on hääjuhlat vietetty ja kotona taas ollaan =) Ihan kivasti ne meni...

Ihanaa, että Kasperin tilanne on taas parempi ja jotain ajatustakin sitten siitä, että mistä johtuvat...ei teille WPW-synromasta oo mitään puhuttu? mietin vaan kun sanoit tuosta ylimääräisestä johtoradasta...itsellä meinaan just tuollainen

Mutta voimia edelleen sinne ja viiviliinan sakille kans...toivottavasti menis ne rei'ät itellään kiinni :hug:

Mitäs muuta olikaan kirjoiteltu...tuossa äsken Nuutti sylissä luin niin nyt sitte jo unohtu kaikki :whistle:

no pitänee myöhemmin uudestaan lueskella niin palautuu mieleen :kieh:

mukavaa lämmintä sunnuntaita kaikille :wave:
 
Heipsis pitkästä aikaa!
Täällä on vihdoin ristiäiset ohi, meni koko viime viikko aika tehokkaasti valmisteluissa. Tytsistä tuli Venla Selma Lumia :heart:
Kirkossa oli tosi kiltisti vaikka oli hereillä koko ajan ja muutenkin juhlat meni hyvin, pienellä porukalla tosin juhlittiin.l
Nyt onkin saannut itse herkutella kakulla ja pikkuleivillä ettei vaan raskauskilot pääse häviämään :p

Nytpä unohtui mitä on keskusteltu :ashamed:
Kantoilijat, millaisia liinoja käytätte?
Minulla on trikooliina eikä tuo tytsi aina siitä innostu.Arvelin ostaa rengasliinan tai Amazonas Cuddly Wrapin, onko kellään kokemuksia?

Mukavaa viikkoa kaikille! Nyt mentävä suihkuun ennen Venlan iltaruokaa =)

Nupsuliina ja Venla 3kk huomenna
 
Venlalle onnea kauniista nimestä!! :flower:

Kylläpäs täällä on hiljaista....kevätkö kaikki mammat pitää kiireisinä vai mikä??
Itekkin kyllä paljon asustellut pihatöissä, tänään vesisateen ansiosta en oo ulkona käynyt muutakuin kuistilla Ronjaa nukuttamassa...

Meillä kotonakin nyt niin kovin hiljaista, tytöt nukkuu, Ronjakin nukahti makuupussiinsa..esikko varmaan pyörii vielä hereillä peiton alla, raukkaa jännittää kun aamulla on elämän eka kevätretki...toivottavasti nyt saa nukuttua edes jonkinverran :) . Isäntäkin lähti yöksi töihin.

Kai sitä vois itekkin sänkyyn jo suunnistaa...jos vaikka kattos kerrankin rauhassa sinkkuelämää. Yleensä nauhotan sen ja katon sit päivällä sohvalla köllötellessä, iltasin ku en viiti taistella isännän kanssa kaukosäätimestä =)

Hyvää yötä,
toivotaan huomiselle auringonpaistetta !!<br><br>
 
maarith
Tänään oli aivan ihanaa herätä hyvin nukutun yön jälkeen,kun vauva hymyili ja oli aivan ihanalla tuulella.Nyt se on nukkunu jo 5 yötä putkeen illasta aamuun asti.Kyllä se päivän valasee,jos vauva herää hyvän tuulisena eikä kiukkusena.On se vauvan hymy sen verran tehokas piristämään.

Ainakin täällä Loviisassa on nyt aamusta taas harmaata.Tuntuu,että aina,kun meillä on puistossa kerhoa niin tulee vettä tai on muuten vaan todella kylmä :/ eilen kyllä tuli vettä koko kesän edestä ihan parissa minuutissa,kun oli kova ukkonen.
Mutta ei anneta harmauden pilata päivää.
B)
 
Huomenta maalismasukit :wave: Meillä ei taas yö mennyt ihan putkeen kun täällä kerrostalo kämpässä on pikkasen kuuma :$ Nuutti nukkui pelkällä vaipalla ja ois varmaan nahkansakin halunnu viel ottaa pois jos se ois mahdollista :whistle: Todella painostavaa ollut muutaman päivän ja ees ukkoskuurot ei oo muuttanu asiaa mihinkään. Edellisenä yönä kyllä tuo poika nukkui 10 tuntia putkeen ja sitte oli äitiki aamulla yhtä hymyä :D Tänään olemus on taas tämä :$

En tiedä mitä pitäs tehdä kun tuo poika kiukkuaa niin kauheesti välillä iltaisin kun maitoa annan... tietää et ois parempaakin tarjolla ja huutaa tasan niin kauan, että saa maissivelliä nassuunsa :kieh: Eilenkin sitten oli pakko kahesti illalla antaa sitä kun maitopullo suussa vaan huudetaan... Täs vaan mietin, että pitäskö sitä sitten vaan se perunakin aloitella... Onko kellään muulla ollut tällaista esim. aikaisempien mukeloiden kanssa?

Ihanan nimen oli Nupsuliinan tyttö saanut :heart:

nyt vissiin pitäs siirtyy pankin sivuille laskun maksuun :kieh:

mukavaa paahtavan painostavaa päivää kaikille B)
 
:wave:

On se kiva että tällä puolella on vähän hiljasempaa kun odotuspuolella.Pysyy siis jutuissa vähän paremmin mukana,vaikka muutaman päivän oliskin pois :D

Kiva tosiaan että Kasperilla tilanne parempi :flower:

Täällä vaan sitä tasasen tappavaa arkea..Syödään ja hyvin voidaan :D

Viime yönä tuli Minkan unienkat,kun söi klo 20 aikaan,nukahti ennen klo 21 ja sit herättiin klo 6.30 syömään :) Että hyvin menee täälä...

Nyt ettiin jotain hyvää soittoääntä kun eilen ostin uuden luurin :whistle:
Ja vielä kun oppis käyttäänkin sitä :eek: :LOL: <br><br>
 
Heipsan kaikki!

Ihan HILLITTÖMIÄ unia teidän lapsoset nukkuu!!! Huh...meillä pääasiassa kolmentunnin välein on herätys ja syönti, joskus useamminkin. Muutamat viiden tunnin pätkätkin ollaan kuiteski jo koettu tähän 2,5kk:n ikään mennessä. Ja massuvaivat jatkuu...odotan, että ne kuitenkin helpottavat, kun tuo ihmeellinen kolmen kuukauden ikä saavutetaan. NIIN monet kertovat itkujen loppuneen kuin seinään! :)

Muutoin Teo voi hyvin ja raatailee ja hymyilee kovasti! Meillä oli just keskimmäisen 2vee synttärit ja isoveli tuli sit tietty nuhaan ja kemut peruttiin :/ , mut ihan mukavaisestihan ne meni perheen keskenkin :) .

Nii, ja mulla on tuo väsymys semmosta pysyvänpuolesta laatua ja masistakin ilmassa - saapi nähä kuis akan täs viel käy... :whistle: :ashamed:

Mutta voikaatten hyvin. Tänne en useinkaan enää kurkistele, kyllä meinaan tämä kolmikko pitää sen verran kiireisenä...
Heippa! :wave:
 
Hei vaan!

Täällä JKL:n seudulla ei oo helteestä tietookaan, tosi kylmää. Kova tuuli on ja 11 astetta lämmintä. Katjuskalle puhallellaan vähän viilentävää tuulta täältä päin \|O

Meilläkään ei nukuta tuollasia kokoyön unia -ei sinne päinkään. Kaks pätkää voi mennä pidemmillä noin 3 h väleillä, mutta sitten syödään 1-2 tunnin välein loppuyö. Tyytyväinen oon kuitenkin siitä, että vauva noudattaa suunnilleen samaa rytmiä kuin muu perhe. Nukkumaan noin klo 21-22 ja aamu on klo 7-8.

Meidän Tommi muuten pyörii lattialla mahallaan ollessa akselinsa ympäri, nyt on juuri kääntyny 180 astetta toiseen suuntaa. Tyytyväinen vauva on ja aivan ihanasti juttelee ja seurailee.

Minäkään en paljon täällä ehi pyörähtämään kuten umppalumpallakin nuo kolme lasta pitää kiireisenä. Luen kyllä välillä aina muiden juttuja. Mies vielä meni polttamaan kesälomansa kun vaihtoi työpaikkaa. Nyt tekee 10-12 tunnin työpäiviä.

Mukavaa kesää kaikille :wave: <br><br>
 
Hei kaikille! Katjuska puhuit siitä,että itselläsi on wpw-syndrooma...Kasperin kohdalla epäillään vahvasti juuri tätä juttua, se ei vain ole selkeästi näkynyt otetuissa sydänfilmissä eikä myöskään holter rekisteröinnissä.Lääkäri jotain mainitsi,ettei se välttämättä aina ole niin selkeästi nähtävissä..Silloin ihan ensimmäisessä ekg:ssä(mikä otettiin silloin,kun Kasper oli huonossa kunnossa) näkyi delta-aalto,mikä liittyy tähän wpw:hen.Nyt siis Kasperilla menee neljästi päivässä lääkityksenä rytmihäiriöön Propral, joka ilmeisesti ainakin tähän mennessä on pitänyt rytmihäiriöt kurissa..Jos tulee uusia rytmihäiriöitä,tulee rinnalle toinen lääke,mutta toivotaan,että niitä ei tulisi. 5.6 on Kasperilla aika sydänpolille,nii siellä sitten selviää tarkemmin,onko kyse juuri tästä ylimääräisestä johtoradasta,luulisimme niin. Nyt Kasper on voinut hyvin,kauheasti juttelee ja hymyilee :heart: =) Taitaa tulla samanlainen hurmuri,kuin isoveljestään :D Yöt nukkuu tosi hyvin,usein menee niin,että rupeaa nukkumaan 21-22 ja herää aamulla viideltä syömään =) Ja hyvin ruoka maistuu,on tullu jo kivat posket =) Seuraava neuvola on meillä 13.6,silloin tulee se eka rokote.
Niin sitä minun piti vielä kysyä sultaKatjuskaettä milloin sulla todettiin tämä wpw-syndrooma ja mikä lääkitys sulla siihen menee,onko rytmihäiriöitä ollut sulla lääkityksestä huolimatta vai tarviiko sinun yleensäkkään syödä siihen lääkkeitä?
No mutta..eipä meille tämän ihmeempiä kuulu..mukavaa illanjatkoa kaikille ja palaan taas.. :wave:

Luppana ja Kasper
 
tiipeli
morjensta!

pikaviesti näin iltapalan lomassa...

ellirilli: sä siis olit kans Jkl:n seudulta! Jos nyt vielä satut lukemaan tässä lähipäivinä, ehdit, haluat ja pääset ....niin tule maanantaina 4.6. Viitaniemeen! Kokoonnutaan muutaman muun kans täältä, klo 10 vikan parkkiksen luona. Toivotaan hyvää keliä vihdoinkin tännekin, maanantaiksi viimeistään ;)

heipsan taas, hyviä öitä! :wave:
 

Yhteistyössä