~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

eihän se uni tule, ei. tunti sitten tulin töistä ja tuntuu että käyn vieläkin ihan ylikierroksilla..

Ninnille kiitokset uudetsa pinosta!

uusille tervetuloa!!
Pimmi:Oot samoilta suunnilta =) ite tosin hiukan etelämpänä.

maalainen: ite ainakin oon tehny ihan samoja juttuja mitä tähänkin asti. siis tarkotan tuota urheilua.. tosin mulla se rajoittuu lähinnä lenkillä käyntiin :LOL: Ja työssäkin joudun nostelemaan painavia laatikoita mut niitten nostelussa otan kyllä verkkasesti.. ainut mitä en tehny niin en heinäpellolle lähtenyt paaleja nakkelemaan :D

Täällä ei taho mikään lämminruoka mennä alas.. ja voikaritkin tökkii.. nyt oon muutaman päivän syöny lihapiirakoita ja nakkeja kera juuston, kurkun ja tomaatin :ashamed: mihinkähän sitä seuraavaks vaihtas.. :whistle: ja imelää ei tee juurikaan mieli.. Toisin oli esikoista odottaessa. Mies sai selkä vääränä kantaa kaiken maailman vanukkaita kauapasta :LOL: nyt ei ees jäätelö maistu hyvältä :|

Meillä ei pääse mies mukaan eka neuvolaan kun on iltavuorossa. Mutta varmaan ultriin lähtee mukaan niin kun esikonkin aikaan jos vaan työvuorot sattuu sillä tavalla.

Huomenna olis tämän viikon vika työpäivä ja sitten 3 pv:n loma =)
Attelin siivota ja varmaan nuo marjatkin pitäs jonkun tuolta puskista poimia...

mut nyt öitä kaikille!

danjuksa ja nuutti rv 7+5 ehkä..

niin ja Ninnille.. voit minun iäks laittaa 22v.. tässä parin viikon päästä tuommosen summan täytän..
 
Laitanpa minäkin itseni tänne, vaikka täysi salaisuushan tämä vielä on.
Elikäs la on loppukuusta, en vielä tiedä tarkemmin. Kolmas tulossa ja EKKS on sairaala. Niin ja minulla ikää vielä 26 vuotta, täytän parin vkon päästä 27.

Tutuille terveisiä ja toivon vaitioloa, koska ei haluta näin alussa asiaa tuoda "julki". :D

Niin vointi; Normaalia pikkuällötystä, tissien vihlontaa, hikoilua ja mahakipuilua.

Miehen vointi; Autokaupat kierrelty läpi (väistämättä edessä isomman, tila-auton osto). Ja hänellä mahakipuja (jännittää).

Niin joo ja meijän heinähippu 2006 täytti juuri vuoden viimeinen päivä heinäkuuta.


:heart:
 
Onnea taas uusille ja tervetuloa!

Must on tullu kauhea lörppösuu,lähes jokaselle vastaantulleelle tutulle pitäny kertoo :whistle: onhan tätä raskautta pitkään ja hartaasti odotettukin,mut esikoisen kohdalla oli huomattavasti helpompi pitää leipäläpisä kiinni =) Tosin kaikkien hösääjien kohdalla ei oo ollu vaikeeta,ku hermot menee jos joku on koko aika hiplailees mahaa yms. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piitsi82:
Onnea taas uusille ja tervetuloa!

Must on tullu kauhea lörppösuu,lähes jokaselle vastaantulleelle tutulle pitäny kertoo :whistle: onhan tätä raskautta pitkään ja hartaasti odotettukin,mut esikoisen kohdalla oli huomattavasti helpompi pitää leipäläpisä kiinni =) Tosin kaikkien hösääjien kohdalla ei oo ollu vaikeeta,ku hermot menee jos joku on koko aika hiplailees mahaa yms. :/
Onko teilt muilt otettu papa-koetta raskauden aikana?ku mulle tuli kutsu sinne ja soittelin ja oisin samal varannu neuvola-ajan ni täti totes vaan ettei mielellään oteta raskaus aikana,sama se mulle on,mut kuhan mietiskelin.

Piitsi ja Iisakki 5+4
 
Taisin liian ajoissa hehkuttaa parempaa oloani, nyt meinaan yököttää niin paljon! :LOL:
Mulla on kans niin et toi lämmin ruoka ei oikeen uppoo... Se mikä maistuu pitäis olla jotain kylmää ja raikasta! Toisaalta parempi niin ettei tuu heti kauheesti mässäiltyä =)

Mun tekis kans mieli kertoa jo niin monelle, mut oon koittanu pitää tietävien piirin pienenä toistaiseksi ainakin....

Heili Karjalasta: Tervetuloa :flower: . Lisään sut listaan kohtaan missä vielä ilman laskettua aikaa olevat ovat. Päivitetään sitten se päivä kun oot jossain ultrassa ollu!

Jaahas, pitäis aloitella työvalmisteluja, töissä oon jo....

-Ninni78 ja nimetön 7+4 :heart: :heart: -
 
myymä
Heipä hei taas! :)

Nyt ois sitten taas saatu nukkua pitkään kun on iltavuoro. Onhan tää välivuoro aika perseestä, kun menee 11 ja pääsee vasta 19. Ei oikein mitään ehdi tekemään... Noh, ostoksilla täytynee käydä vielä töiden jälkeen!

Aamulla oli huono olo herätessä mutta syöminen auttoi. Nyt sitten vedänkin jälkkäriaamiaiseks vähän namia ;) Näin se paino pysyy kurissa.. eh

Alle viikko enää neuvolaan! AIVAN ihanaa! Odotan sitä niin kovasti ja toivon että neuvolantäti ottaa ihan samallatavalla huomioon kaikki asiat kuin esikoisenkin kohdalla, vaikka tässä jo toista kertaa ollaan, mutta kun kaikki on jo unohtunut.... Aivan kuin esikoista odottaisi :)

Mun ikäkohtaan voi muuten laittaa 22 :)

Hei sitten tahtoisin teidän mielipiteen babyshower juhlista. Onko teidän mielestänne tarkoitus järjestää JOKAISEN lapsen odotukseen? Minulla oli aivan ihanat babyshower juhlat esikoisesta ja siskolleni sitten järjestin myös kun odotti esikoistaan. Nyt hänellekkin on tulossa toinen, niin mietin vain, että järjestänkö uudestaan kun omasta mielestäni on sitten jo vähän niinkun "nähty" juttu, eikä enää sama asia. En myöskään odota hänen järjestävän enää minulle... Tai sitten otan asian puheeksi hänen kanssaan ja sovitaan ettei järjestetä ;)

NYt sitten töihin lähtö ->

Myymä + pikkukakkonen 8+3
 
Päivää vaan kaikille. Täällä sitä ollaan töissä ja olen huomannut että huono olo tulee vasta kun olen saanut syötyä aamupalan ja saapunut työpaikalle. :LOL: Hassua kuinka huono olo tulee vasta töissä.
Mua meinaa aika usein pyörryttääkin täällä töissä ja olen ihan hirveän väsynyt, eilenkin yks työkaveri sano et oon ihan väsyneen näköinen ja palveluammatissa vielä oon. :D No onneks ei ole tätä työtä kuin elokuun loppuun asti sitten pääsee taas muuta tekemään ja olemaan vähän rennommin.
Meinaa kyllä kieltämättä jänskättää kun lukee kaikkien juttuja kun ootte ollu jo ultrassa ja sydänääniä kuunneltu ja minä kun en pääse ensimmäiselle käynnille neuvolaan vielä ainakaan 2 viikkoon, siellä kyllä sit varmaan kuunnellaan niitä sydänääniä. Ultra laitteita täällä meillä ei oo joten sinne pitää mennä vähän kauemmaks.
No jos sitä rupeis tekemään taas töitä.
 
Päivää vaan kaikille. Täällä sitä ollaan töissä ja olen huomannut että huono olo tulee vasta kun olen saanut syötyä aamupalan ja saapunut työpaikalle. :LOL: Hassua kuinka huono olo tulee vasta töissä.
Mua meinaa aika usein pyörryttääkin täällä töissä ja olen ihan hirveän väsynyt, eilenkin yks työkaveri sano et oon ihan väsyneen näköinen ja palveluammatissa vielä oon. :D No onneks ei ole tätä työtä kuin elokuun loppuun asti sitten pääsee taas muuta tekemään ja olemaan vähän rennommin.
Meinaa kyllä kieltämättä jänskättää kun lukee kaikkien juttuja kun ootte ollu jo ultrassa ja sydänääniä kuunneltu ja minä kun en pääse ensimmäiselle käynnille neuvolaan vielä ainakaan 2 viikkoon, siellä kyllä sit varmaan kuunnellaan niitä sydänääniä. Ultra laitteita täällä meillä ei oo joten sinne pitää mennä vähän kauemmaks.
No jos sitä rupeis tekemään taas töitä.
 
Heipparallaa!!
Tänne on iskenyt hirvee väsymys!! Koko ajan vaan nukuttais. Pahoinvointi on kaikonnut, finnejä tulee koko ajan lisää ja tissit on ihan älyttömän kipeet!! Niin, ja ruoka ei maistu, kauhee jano vaan koko ajan.

varhaisultra on 7.8 ja neuvola on 14.8. jännittää :heart: :heart:

muuten, etusivulle vois muuttaa ton mun nikin "oikeeks".. kun siis on tuollakin nikillä yks palstailija.. ;) :whistle:

eipä tänne kummempia, poitsu tuli eilen viikon reissusta ruotsista, oli isänsä ja sen avokin kanssa sukuloimassa B)

jonna ja manta 7+1
 
Täytyypä kirjoittaa jotakin tähänkin pinoon, olen lähinnä taustaillut viime kuussa.

Eka neuvolalääkäri on nyt takana ja sydänäänet kuultu vatsan päältä :heart: Löytyivät heti ja yllättävän korkealta, kohtu on jo paljon ylempänä kuin esikosta. Maha on silti pienempi! :eek: Toivottavasti suunta jatkuu samana, esikon aikana edessä alhaalla oleva piukea pallo teki mm. istumisen todella hankalaksi.

Pikkuvaemo, mulla myös masu on iltaisin isompi. Olen ajatellut sen johtuvan päivän aikana kertyvästä turvotuksesta ja suolen täyttymisestä, kun se toimii nyt hitaammin. Yöllä nesteet ainakin lähtee liikkeelle ja vessassa saa ravata, ja yleensä maha litistyy yön aikana.
 
ninni la 15.3 ja ikää on 23v.

sain ekan neuvolan 23.8 (rv 11) ja ultran 3.9 (rv 13). mies ei varmaan tohon ultraan tällä kertaa pääse mukaan.

uusi lista muuten hieno :)

nojoo, nyt nukkumaan päikkäreitä kun sen verran väsyttää... jos sillä sitten taas jaksaisi...

maya rv 8
 
Terppa taasen :wave:

Aamusella käytiin siis tytön hammaslääkärissä! Ei siellä ihmeempää ollut, hoitaja valisti ja mä hymyilin ja nyökkäilin :D Tyttö meinas vaan hermostua paikan päällä ku ei mitään tekemistä ja muuta mut helpotti sit ku lähettiin ja sai uuden oman hammasharjan :heart:

Tervetuloa ja onnittelut Julietta, laura, ahaa ja heili :flower:
Ja lokalle onnittelut sykkeestä :heart:

Mulla jääny toi liikunta aika vähäseen :ashamed: Eli käydään joka päivä kävelyllä ja kävellään kauppaan ja silleen mut eipä muuta.. Vatsoja tein pari päivää mut rupesin pelkää et pinnistelen liikaa ja on haitaksi. Mut paino on mulla mun mielestä noussuki kilon tai kaks mut yritän pitää kurissa syömällä oikein ja niin, ei kuitenkaan kiinnosta evätä iteltäni herkkuja ku on aina päivän pelastus se karkkiaski tai muu :snotty:
Niin ja mulla vaihtelee kans toi mahan näkyvyys et välillä pönöttää tosi paljon ja välillä ei yhtään.. Ja tosiaan mulla kans maha alkaa näyttää ihan ku olisin pidemmälläki, pitää pukeutua jo noihin t-paitoihin :whistle: Mut housut ei piukota yhtään muualta eli ei oo onneks vielä suurentunu arse :LOL:

Ja maalaiselle et mulla kans ottaa helposti mahasta aamuisin just ku vaihdan asentoo tai nousen tai kierrän vartaloo ni äkisti vihlasee ja tuntuu tosi ilkeeltä..

Mua kans väsyttää ihan hirveesti! Jos en ota päikkäreitä ni oon ihan naatti koko illan ja vielä seuraavanki päivän ja aamulla vaikee nousta ylös.. Tytön vein taas nukahtaa omaan sänkyyn joku aika sitte ja sormet ristissä et kohta nukahtaa ja pääsisin mäki lepuuttaa =)

Suvitus+Yrsa 6+6
 
Morjens pitkästä aikaa!

Kiitos Ninni78:lle uudesta kuukausiketjusta! Mulle voit laittaa ikää 26 v.

Vatsa on kokoajan niin turvoksissa, että kaikki housut kiristää. Tekis mieli pitää kokoajan vaan verkkareita, mutta töihin en niitä oikein viitsi laittaa. Jos alkuaikana maha toimi liiankin sukkelaan, niin nyt se toimii todella huonosti.

Reilu viikko pitäis vielä odottaa ensimmäiseen neuvolakäyntiin. Jos vaan sais selville, että pikkuinen olisi oikeassa paikassa ja sydän löisi, niin tämä odotus olisi paljon mukavampaa. Onko muilla vielä menkkamaisia kipuja? ns. särkyä? Miltä kohdun kasvamisen pitäisi tuntua? :ashamed:

neitikevät 7 + 5
 
Kauheesti taas uusia plussanneita! Paljon onnea ja tervetuloa! :wave: :heart:

myymä: Aika mukava masuhan sulla jo on. Mulla maha alkaa näkyä vasta illan mittaan. Kaasupallo se enemmänkin taitaa vielä olla. :LOL:

Mä poistun nyt sukuloimaan ja palaan sunnuntaina! Hyvää viikonloppua kaikille ja auringonpaistetta!! :wave:
 
Mulla on tota elopainoa vähän enemmän kuin suositeltavaa olis, etten ole niin sanotusti langan laiha. Ei vielä huomaa että maha olisi kasvanut, mutta tuntee kuinka se on kovettunu. Ihanaa, siitäkin voisi jo varmaan päätellä että jonkinlaista elämää siellä täytyy olla. Jänskättää, vielä kun päsis sinne neuvolaan pian. =)
Toisaalta on kyllä hyvä että on vähän pyöree ni pystyy paljon paremmin peittelee raskautta, ei oo kaikki kyselemässä ennen ku itekkään tietää varmaksi koko asiaa.
 
Tänään kävin lääkärissä ja ultrassa kaikki on, toukka maagiset 12mm! Lekuri sano, että ruskeeta vuotoa näköjään sitten on...olin että onko ei ole ollu kyllä sitten viime viikon? Nyt sitten töissä ja mahakivut alko ja se ruskee vuoto runsastuun! Huomenna lähtö sinne Turkkiin ja minä vaan väännän itkua huolesta :'( Onko kellään ollu tämmöstä jatkuvaa pientä vuotelua jota välillä on ja välillä ei! Vatsakipu tosin tuntuu liittyvän tähän vuoteluun, että kait sitten jotain supistelua on :( Millään en tässä vaiheessa haluaisi sitä reissuun lähtöä perua, mutta pelottaaa aivan kauheesti! Täällä töissäkään ei tahdo jaksaa kun haluais vaan pitkälleen kotiin ja rauhottumaan, tämä jatkuva stressikään tee hyvää Toivottavasti muut voivat paremmin ja huolettomammin! :eek:
 
Tutteli, voi harmi. Koittaapa tuossa sitten nauttia lomasta kun tuollaista huolta mielenpäällä. Lohduttaude sillä että tuollainen tiputtelu on kumminkin aika yleistä, ja jos se vuoto on ruskeaa, niin eikö sitä sanota että se on vanhaa verta? Joskus lääkäri mulle sanoi että jos ollut verenvuotoa, niin sitä ruskeaa vuotoa saattaa tulla vielä kahdenkin viikon päästä. Oisko sulla mahdollisuus saada sairaslomaa vuodon takia? Saisit levätä.

Rajatapaus ja kuutonen 7+4, kai...
 
kolmatta viikkoa saikulla ja ensi viikko on jo kirjoitettu. Saas sitten nähdä jatkuuko vielä senkin jälkeen. Neuvolassa käyty, ja on aivan ihana paikka :) todella lämmin ja ehkä vähän liiankin huomioonottava hoitaja. Sanoin että oksentelen about 5-7 kertaa päivässä ja oli tosi huolissaan mutta sanoin kyllä että saan juotua tosi paljon eikä se niinkään ruoka ole mitä ylös tulee vaan sappinesteitä (siis ruokaakin mutta useimmiten ei) joten tuskin on kuivumisvaara ihan välitön.

Soitti kuitenkin seuraavana päivänä kotiin että oli keskustellu lekurin kanssa ja kirjoittanut lähetteen kättärin päivystykseen jos mulla olo huononee. Se oli kai maanantaina. Sitten eilen soittivat kätilöopistoltakin että mikäs mun olo on, että pitäisikö käydä pyörähtämässä. Otin päivystyksen numeron ylös jos olo huononee (eilen illalla olin kyllä jo melkein menossa kun toista tuntia itkin enkä taas pystynyt liikkumaan pahalta ololtani) mutta katsotaan nyt vielä. Ja pyytämättä olivat varanneet mulle keskiviikoksi ajan sinne joka tapauksessa. En sitten tiiä mitä ne siellä tekee mutta menenhän minä. Lähinnä ihmettelin että kun kummatki soittaa kotiin vaikken itse ole soitellut heille. Hyvää palvelua selvästi :D

Eli neuvola oli maanantaina, ens ke on kättärillä joku aika (ilmeisesti ultraavat sielläkin) ja sitten se ultra-aikakin on varattuna jo 15.8 neuvolalekurille.

Hui :D

Onnittelut vielä uusille plussanneille ja siirryn taas taka-alalle kunnes parempi olo voittaa.

Terv. Oikukas (23v) + Karjaleena 8+3
 
Hoh hoi lomallehan nyt tämän illan jälkeen jään ja on aikaa sitten levätä ja ottaa lunkisti, mutta toivottavasti se ei ole vielä myöhäistä! Ihmettelen vaan mistä sitä vuotoa riittää kun alapää ollut täysin suljettu tila, ei seksiä tms.ärsytystä joka voisi tiputtelun selittää :eek: Pitäkää peukkuja, että hengissä ja yhtenä kappaleena tullaan takaisin!

tutteli78 ja kolmonen 7+3
 
Minttu82 Tervetuloa ja Onnea :flower:

Mä olin jo viime yönä synnyttämässä :eek: oli järkyttävän todellinen uni... Kuopuksen syntymä oli senverran raju kokemus et mieleen jäi pieni pelonpoikanen. :( Aion siihen synnytystoive lappuun laittaa et kaikki puudutukset heti kun astun synnärin ovesta sisään.(viimeksi en ehtinyt saada mitään).



[/b]myymä Ihan selvä vauvamasu jo. =)

Hope08+Sintti rv7+1
 
viestiä tulee päivittäin niin että...

autosta niin minkälainen teidän perheellä on ja tuleeko siihen vauvan myötä muutos? meillä VW golf farmari -06 ja se pysyy. mutta mulle ollaan kakkosauto hankkimassa, pieni automaatti kiitos :)

vaunuista niin minkälaiset haluaisitte / teillä on tulevaa varten? meillä esikoisen BRIO kombit -06, ne saa kelvata, sen verran kalliit oli kun ostettiin viime vuonna ;)

juu mutta sohvalle makaa...

maya rv 8
 
Alkuperäinen kirjoittaja tutteli78:
Hoh hoi lomallehan nyt tämän illan jälkeen jään ja on aikaa sitten levätä ja ottaa lunkisti, mutta toivottavasti se ei ole vielä myöhäistä! Ihmettelen vaan mistä sitä vuotoa riittää kun alapää ollut täysin suljettu tila, ei seksiä tms.ärsytystä joka voisi tiputtelun selittää :eek: Pitäkää peukkuja, että hengissä ja yhtenä kappaleena tullaan takaisin!

tutteli78 ja kolmonen 7+3
Jep, tietty sulla nyt alkaa loma kun matkallekin lähdet. Enpäs taas miettinyt tarkemin ja tämä ketjukin tulee niin huonosti luettua, paljon tekstiä kun niin aktiivisia kirjoittajia. Mukavaa lomaa, koeta rentoutua. =)

 

Yhteistyössä