~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

moi, Ninni mun synnäri on KYS ja ikää on 24, tai laita vaikka listaan jo 25 kun täytän sen ihan pian parin viikon päästä, niin ei tarvii heti muuttaa. Huomenna kyllä selviää luultavasti tarkempi la:kin kun on vihdoin se ulra, mut tarkennetaan sitä sit jos se muuttuu.

Mä tulen kirjottelemaan huomenna lisää kun tuun sieltä ultrasta. Pitäkää peukkuja et kaikki olis hyvin.

Huomiseen, enne ja myttynen 8+6
 
myymä
Tervetuloa uusille :)

Nyt se sitten todistettiin, että ei tätä raskautta enää voi peitellä. Tänään yksi työkaveri tuli kysymään, että odotanko vauvaa. Vastasin myöntävästi ja kysyin, että kuinka niin, niin hän sanoi että "hyvinhän tuo sinun masu jo näyttää pyöristyvän" ;) Eli siis sellanen pömppä on jo tällä mamalla, että oksat pois! (hoikka kun olen muuten niin pienikin pömppä kyllä näkyy)

Yhden kerran on taas tänään oksennettu. Jee jee! Onneksi töissä passittavat vähän väliä tauolle syömään, jottei ihan nälissään joudu olee ;)

Tulen illalla kertomaan sitten enemmän kuulumisia kun olen päässyt töistä :p

Myymä ja pikkukakkonen 8+1
 
Juu ei mullakaan mitään hirveitä kauhukuvia jääny mut ei ollu musta niin tarpeellista..
Mä ainaki viimeks ymmärsin niin et ku halus sinne kättärin haikaranpesään ni noi synnytysvalmennukset oli pakollisia.. Ja oli lisäks jotain vapaaehtosia kursseja joihin en sit menny.. Kahessa valmennuksessa piti käydä ja sit siinä synnytyskeskustelussa joka oli kiva :) Mut viimeks oltiin ainaki kaikki ensisynnyttäjiä joten ehkei se sitten oo mulle enää pakollinen, toivotaan :D

Tänään olis kanakastikkeen vuoro eli jääkaapissa paistisuikaleita :p Oliskos jotain hyvää kanakastikereseptiä kellään? Ite tuppaan tekee aina sitä samaa ja vaihtelu virkistää!

Tänään ollu hyvä päivä, en ees menny päikkäreille :wave:
Mut johtunee hyvästä säästä B)

Suvitus+Yrsa 6+4
 
Ninni78; laita mulle ikää 31v. Kiva, kun olet tehnyt hienon listan:flower:
Mimmi-78 ihania uä uutisia sulla :) Mulla uä vasta 6.9 ja kadehtien luen teidän muiden ultra kuulumisia. Sitten unista. Minä näen kans mielenkiintoisia unia, jos poitsu ei herätä niin tiheään, että ehdin uni maailmaan asti. Seksi on usein unessa, varmaan johtuen siitä, että mun peloista johtuen sitä ei muuten ole.. :D
Veera-81 mulla on molemmissa aikaisemmissa raskauksissa ollut päänsärkyä, yhtä soittoa ainakin viikon verran. Panadol on auttanut jonkin verran ja ole sitä ottanut, kun jostain kuulin, että vauvalle on parempi vaihtoehto panadolia syövä äiti kuin hirveät stressihormonit erittävä, pääkipuinen äiti.. Vielä päänsärkyä ei ole tullut, mutta luulenpa, että kohta alkaa jyskyttää :(
Nimimerkeistä mun nimimerkkiä käyttää joku muukin. Mustana siis. Miten se on mahdollista? Onko jollain muulla käynyt niin? Huomasin, kun luin oman profiilini. Siinä ei mitään ole, mutta viesteistä huomasin, että siellä on vaikka mitä kirjotuksia, jotka ei todellakaan ole mun..
ainoa oikea mörkö 8+1 :heart:
 
Mimmi: Onnittelut ultra uutisista! :hug: :heart:

enne: Täällä peukut pystyssä huomiseen ultraan! Kyllä kaikki on hyvin ja saat palata iloisten uutisten kanssa! :hug:

Mä nään myös tosi selkeitä unia! Ja sekavia, tuntuu, etten olis nukkunut ollenkaan. Nyt oon käyny lenkillä ja ajattelin vielä salilla mennä käymään jo se auttais tohon nukkumiseen.
Aion siis jatkaa liikkumista ihan kuin tähänkin asti, pitää vaan katsoa, ettei nostele raskaita juttuja ja muuten tee mitään epäilyttävää.

Meillä mies oli ekassa neuvolassa mukana ja tulee ainakin ultraan myös mukaan. Ja varmaan lääkäriinkin jos sitten sydäntä kuunnellaan, mutta niille rutiini käynneille ei varmaan lähde mukaan.

Tervetuloa uudet mammat! :wave:
 
Hei hieno lista!!Kiitos!! :flower:

Mulle voi laittaa synnärin Jorvi ja ikää 31.

Mä varasin ekan ultran, joka on kolmen viikon päästä, iik, miten jaksan odottaa. Lähistön yksityisille ei ollut aikaa.

Mä en itse huomaa rinnoissa muuta kun että ne on kipeet. Mä olen sen verran rintava, että menee varmaan tovi kun huomaa niiden kasvaneen...

Mitään muuta ihmeellistä ei oikein ole. Syödä täytyy usein, muuten heikottaa. No kait niitä oireita tulee myöhemmin.....

Nyt mun tekee mieli mennä sohvalle, oli sen verran rankaa työpäivä, ja unetkin jäivät viime yönä vähiin.

Heippa!

Tuizu ja tyyppi 9+3
 
Elokuuta maalismasuset! Mie etin kanssa, että missäs se meidän ketju oikein onkaan!! Mulla vaihtu vähän tuo laskettu, kun pääsin tänään ultraan. Viikkoja olisi jo 9+3 ja laskettukin sitten 2.3. Toisen pääperämitan mukaan la ois 29.2 ja toisen oli tuo äskeinen. Mut elän tuo myöhemmän mukaan. Pikkuisella oli voimakas syke ja heilutteli kättäänkin! Aika kivaa oli nähdä pikkuinen. Ja synnyttämään on ajateltu mennä Kättärille.

Syömisistä oli monessa viestissä. Maksaa ei todellakaan saa syödä ja allergisoivia aineita sekä lisäaineita ei ainakaan ahmia kannata. Sillä VOI välttää lapsen allergioita.

Mutta nyt saunaan ja syömään!
 
Mihin päivään haluat et vaihdan sun lasketun ajan?
2.3 vai :) ?

Kääks, huomenna paluu töihin loman jälkeen, ei yhtään jaksais kiinnostaa, varsinki kun on elokuulle luvattu helteitä...

Tarvis varmaan koittaa saada syötyä vielä jotain ettei ala taas heikottaan. Täällä tais olla muitakin yökukkujia, mäkin olin viime yönä hereillä 04-06. Heräsin neljältä pissalle ja sit ei uni enää tullukaan. Toivottavasti ens yönä sais nukuttuu kun aamulla täytyy töihin nousta.

Hei taas...

-Ninni78 ja nimetön 7+2 :heart: :heart: -
 
Aatelkaa, heräsin tänään vasta vähän ennen seitsemää, mieletöntä! Siis olen matkalta tulon jälkeen (la-ilta) herännyt joka aamu neljän-viiden välillä. Ihana olo kun on nukkunut tarpeeksi, ei ees okseta.
On muutenkin huono olo vähän helpottanut, lieneeköhän syynä liikunnan aloittaminen taas loman jälkeen.
Mutta toi nälkä, aivan järjetöntä! Voisin syödä aivan koko ajan. Onneksi himot on aika terveellisiä kuten kaurapuuro ja tuoreet vadelmat. Pojan kanssa eilen poimittiinkin iso kulhollinen villivadelmia, ja syötiin ne samantien koko perheen voimin, nam.
 
myymä
Huomenta kaikille! Töissä taas istuskelen...
Kunpa nämäkin työt vaan loppuis ja pääsis nauttimaan sitten pelkästä raskaudesta.. muutama kuukaus vielä sinnekkin... yhyyy...

Misupai Kyllä sitä maksaa saa syödä mutta kohtuudella, eli siis vähän :) Itse söin eilen maksamakkaraa, enkä edes hirveen vähän :ashamed: mut neuvolassa sanottiin että vähän voi syödä :)
 
Heippa!
Hieno ketju, pitää myöntää =) :flower:

Hei nyt tarviin jeesiä!!
Tunnetteko OIKEESTI että teidän kohtu olis kasvanut/pyöristynyt selvästi, jos olette esim. selällään ja tunnustelette käsillä????

Musta tuntuu, että mun kohtu on pienentynyt siitä, mitä oli esim. kaksi viikkoa sitten :'( Se oli selvästi pyöreempi toiselta puolelta kohtua, muistan saman esikoisen odotusajalta. Ja osasin kyllä silloinkin tunnustella, että kohtu on kasvanut. Mut nyt, se oikeesti ei oo yhtään pyöree mistään kohtaa. Vaan ihan littana!! :/ Mä pelkään, että on mennyt oikeesti kesken. Kipuja/vuotoja ei oo, mut silti..eihän niitä aina tuu.
Horisenko mä nyt vaan?
Mulla on kuitenkin "jo" 10. vikko menossa, ja vanhoista kuvistakin näkee (otin masukuvia esikon kaa), et varsinkin viikon 11-12 tienoilla maha näkyi joi selvästi pyöreenä..

NYYYHH :'(

Mä ja kamu toivon mukaan 9+4
 
Tervetuloa uusille!

Pitäis kai kohta täst penkist nousta ja ruveta siivomaan ja kaupas käydä ku tuol meidän neitil ois lauantaina nimipäivät,ni oi kiva pyytää pari kaverii kylää,ku niin harvoin tulee nähtyy,jospa sen inspiksen jostai sais :whistle:

Piitsi ja Iisakki 5+3
 
myymä
Maria82 Kyllä mulla on ihan selvästi turvoksissa mutta kyllähän tuo masun koko voi vaihdella :) Sit vielä kun sitä ite kuvittelee toisin niin äkkiähän se siltä tuntuukin...

Itseäni on alkanut pelottamaan kun jo nyt tunnen sellaisia pieniä supistuksia... Ei ole kivuliaita mutta sen verran napakoita että tuntee kuitenkin. Toivottavasti tästä ei ole haittaa... YKsi kivulias tuli kaupassa kun kannoin äärettömän painavaa koria, sen jälkeen en hirveen painavia ole uskaltanut kantaa. En edes tiennyt että voi näin aikasin jo tulla jonkkin näkösiä supistuksia :O

Myymä + pikkukakkonen 8+2
 
Nii ja sit yks juttu viel. Joo, raskauden erilaisia mut mut..ei lohduta :ashamed: Ni neuvolas täl viikol tosiaan hb oli peräti 136 eli mun normaali luokkaa. Kun esikoisen kaa viikol 9 se oli pudonnut jo 116:een!!! Eli tääki viittais siihe, ettei mitään pikkukaveri oo joka veis äidin verivarastot :|
 
Huomenta :)

Hmmm, menin äsken selälleni makoilee ja tunnustelee mut en mä mitään tuntenu :eek: Mut en kyl uskaltanu kovin paljoo ronkkiakaan.. Mut en mä huolestu enää turhaan ku sen saa sit muutaman viikon päästä tietää ja sillä selvä ;)

Mut aamulla ku vaihdoin asentoo pikaseen ni tuntu ilmeisesti semmonen repäisy mahassa ja oli inhottavaa!

Näin taas seksiunta yöllä :whistle: Ja mies on taas viikonloputki töissä ni en tiiä miten sillonkaan sit jaksan ku ei oo päikkäriaikaan kotona :/

Mut nyt aamupalalle!

Suvitus+Yrsa 6+5
 
Siellä näkyi köllöttelemässä yksi elävä sikiö!Vastaa viikkoja tasan 9, eli LA pysyy samana 6.3. Huoh, sainpa todella huokaista. Käsiä, jalkoja tms ei vielä selvästi erottunut mutta pikkuinen liikkui siellä vähäsen. Siksi voinkin suositella että jos voitte millään valita niin menkää esim. viikolla 10 tai 11 mielummin kuin 9 jos haluatte nähdä enemmän. Itselleni oli tärkeintä se että pikkuinen on oikeassa paikassa kun pelkäsin kuollakseni sitä kohdun ulkoista.. Muita ultratutkimuksia ei täällä Kuopiossa järjestetäkään normaalisti.

Huh, olipa ihanaa saada nyt todeksi tämä jännitys.. oli ihana nähdä vauva, vaikka pikkuinen näyttikin enemmän pienelle pavulle tai katkaravulle :D

Lähden tänään tampereen suunnille siskoni luo pariksi viikoksi pojun kanssa auttelemaan kun sisko on siellä viimeisillään raskaana. Pääsen kyllä nettiin välillä, mutta harvemmin kuin nyt kun siellä on pieniä poikia useampi niin varmasti on hulinaa tiedossa.

Kaikille paljon haleja :hug:

enne ja papunen tasan 9 rv
 
Onnittelut enne hyvistä uutisista! :heart: :hug:

Täällä ei mitään uutta asiaa. Pyykit pyörii koneessa ja ulkonakin jopa kuivahko sää! Huomenna lähdetään vanhempien luo viikonlopuksi, joten olen poissa muutaman päivän. Älkää mahdottomasti kerätkö mulle luettavaa! Tosin varmaan vielä aamupäivällä täällä pistäydyn ennen lähtöä.. :wave:
 
Hyvä että ennellä oli kaikki hyvin :)

Meillä päin ei kunta kustanna kuin sen rakenneultran 20 viikon paikkeilla eli on vielä pitkä odotus edessä :whistle: Mä en ainakaan näillä näkymin käy yksityisellä ku kyllähän vaavin tilanne selviää sitten kun sydänäänet saadaan kuuluviin... Mainitsin kylläkin eilen miehelle yhdestä yksityisetä neuvolasta jossa 2 ultraa maksais vaan 40 euroa, mutta jospa me maltettais odottaa :) Kauheesti kyllä polttelis kun lukee teidän kuulumisia :)

Meille ei mitään ihmeempiä... Poju päikkäreillä ja minä ihmettelen että mitä söis... Kauhee nälkä vaivannu jo eilisestä lähtien mutta mikään ei maistu. Sama homma oli tuota esikoista odottaessakin ja sen takia sitten paino laski ensimmäisen puoliskon aikana reilu 10 kiloa :/
Huono olo oli aamulla ja vieläkin nieleksityttää mutta tuskinpa mä ihan oksentamaan joudun kun en oo ennenkään *koputtaa puuta*

Mä en oo tunnustellu mahaa ku ei oo tullu mieleenkään :eek: En usko että tuntisin mitään ku en tuntenu edellisessäkään raskaudessa vaikka yritin tunnustella joskus 16 viikolla :D
Eiköhän sulla Maria oo kaikki ihan hyvin. Ymmärrän kyllä että huolestuttaa varsinkin ku tunsit ensimmäisessä! Itestäki tuntuu siltä että jos jokin onkin erilailla kuin ekassa raskaudessa niin hyppisin seinille... Ekaa kun odotti niin oli helppoa kun ei tienny mitä odottaa :)

Joku tais mainita verenpaineet... Mulla oli kans Lassin odotuksen ajan paineet tosi matalalla. Yläpaineet tais olla 70-80 ja alapaineet 60 paikkeilla. Ei ollu hauskaa ku koko 9 kuukautta huippas, mutta sain ainakin syödä salmiakkia niin paljon ku halusin :D
Jospa ne ei tällä kertaa menis ihan niin alas...

Mutta täytyy kait sitä keksiä jotain syötävää ku päätä meinaa jo särkeä :/

Pimmi 6+0
 

Yhteistyössä