**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

moikka!

ilkeekö taaaaas sanoo että voi elama tätä väsymystä |O
2 yötä mennyt valvoessa.
Ensinnäkin tuon toisen koiran takia ja eilen pamahti hirveä kurrkukipu päälle jonka kanssa viime yö meni kärvistellessä.. Ja vaavi potki rakkoa koko ajan ja vähän väliä piti laukata vessassa kun tuntui että rakko halkeaa kun toinen niin monottaa. |O
Taitaa vaistota äiskän stressin.. nyt päivän sitten korsannut ilmeisesti ihan kunnolla...

Iines: Itsellä myös vähän samat mietteet että joudunko yksin synnärille..
Miehen vanhemmat 135km:n päässä ja ovat jo sen verran iäkkäitä että ei keskellä yötä kehtaa hätyyttää.. omat vanhempani 200km:n päässä ja äitillä sattuu just kuntoutus la:n paikkeille..
Täällä ei oo oikein ketään kelle vois keskellä yötä soittaa että tulla esikkoa vahtimaan.
Ainut vaihtoehto vaan on että hieman "kytätä" mahdollisia oireita ja hyvissä ajoin jo ilmoittaa. Ja varmaan pikku sisko tulee kyläilemään viikonloppuja lasketun ajan tietämillä mutta meidän tuurilla lähtö tulee viikolla.

Mimmukka: Itse myös vähän pähkäillyt noita supistuksia.. kun niitä kai voim olla kivuttomia ja sitten kivuliaita.. ja vaikka yhden lapsen saaneena niin voin tunnustaa että hieman mysteerista tämä homma. itsellä ollut alamahan polttavaa kipua joka polttaa myös aivan alaselässä... ja gyne sanoi että supistukselta kuulostaa kun kuvailin.. mut otappa aina selvää.. toisinaan tuon polttelun lisäksi on tosi voimakas menkamainen kipu ja kerran jo luulin että nyt menee kesken kun poltti niin voimakkaasti tuo kivun kanssa.

Marais: onko vuotoa tullut enemmän?

Kaatjuska: Meillä kävi esikoisen aikaan niin että myöhästyttiin vakuutuklsen ottamisessa kun jätettiin viime tippaan ja sitten unohdettiin.. ja ois tullut tarpeeseen.

Jossulle onnittelut harjoittelupaikasta!

Annas: mitä ne sulle sano tänään??

Emmmaa: Miks sinulla noita tarkastuksia.. sori on mennyt varmaan ohi osittain.. Ja Ouluun astikko pitää sieltä lähteä?

Uimassa meinattiin tänään käydä kun keli on mikä on.. onneks ei kuitenkaan lumet vielä sulaneet!

sitten vielä tuosta haalari asiata.. kun itsekkin pähkäillyt että ostaakko toppapuku vai ei.. kun saisihan ohuemman puvun alle villaa laitettua väliin ja lämpöpussi vaunuissa.. mutta kun en yhtään osaa ilmoja sanoa.. täällä kuitenkin kevät vähän myöhemmin tule kuin ihan etelä suomessa vaikka ei nyt ihan pohjoisessa asutakkaan :D
Toisaaltya oon aatellut että jos halvan toppiksen löytää niin eihän se haittaa vaikka ostaiskin. ei sitten tartte väliin laittaa mitään jos ilmat ei kovin kylmät.

no, mut jos lähtis jotain hyödyllistä tekemään... :whistle:

danjuska ja vilma 23+2

on tullut muutes mieleen että jos masukki on sittenkin poika vaikka oulussa ultraaja heti varman kuuloisesti sanoi että tyttö.. puenko pojan sitten keltaiseen ja vaaleanpunaiseen :LOL: no onneks pojan pienet vaatteet saa äkkiä vintiltä ;)
 
Anopista ei mullakaan suurempaa moitittavaa. Aikoinaan muutin anoppilaan kesäksi seurusteltuamme mieheni kanssa vasta muutaman viiko...! Anoppi otti lämpimästi vastaan ja meistä tuli paljon läheisempiä kuin oman äitini kanssa :ashamed: .

Helmikuussa 2001 anoppini sai aivoverenvuodon ja sen seurauksena asiat vähän muuttui, kun tuo sairaushan vaikuttaa jollain tasolla myös ihmisen persoonallisuuteen. Nykyään anoppi on paljon"hössömpi" kuin ennen sairastumistaan ja se mua välillä riepoo. Eikä anopista ole huonon kävelyn vuoksi enää seuraksi ennen harrastamillemme maratonshoppailuille... Lisäksi nyt rakennusaikanamme anoppia ja appiukkoa näki välillä liiankin usein meillä... Mutta eipä siis juuri valittamista.

Kiitokset vielä vauvavakuutuskeskusttelun aloittaneelle - meillä olis kyllä kans menny aivan ohi koko homma ilman tän palstan seuraamista - kuten Danjuska kirjottelit teille käyneen esikon aikana...

 
Kaa: En tiedä näkeekö mun silmät harhaa, mut en itseäni enää joulukuun listasta löytäny....mukana ollaan kuitenkin, vaikka kirjottelut jää kahden pienen kanssa tosi vähiin!! Vai onko joku uus systeemi?! La on siis 18.3. kolmas tulossa ja sairaalana SatKs. Itsellä ikää 24v.
 
Kaaoksen keskeltä pikaisia kuulumisia. Mies tekee vessaremonttia ja minä kunnostan lapsen huoneen hyllyä, joten joka paikka on täynnä rojua. Tänne ei paljon huvita joulukoristeita levitellä. Tähtäimessä on että itsenäisyyspäiväksi saisi paikat jotenkin ihmismäiseen kuntoon.

Oma olo on ihan hyvä, paitsi että tänään on toinen poski särkenyt, jos huomenna tuntuu samalta täytyy poiketa lääkärissä tarkastuttamassa ettei flunssa ole muuttunut poskiontelon tulehdukseksi. Viime raskauden aikana sain lääkäriltä haukut kun olin venyttänyt liian kauan lääkäriin menoa poskiontelontulehduksen kanssa. Suu ei sitten lopulta auennut sen vertaa että olisin lusikalla saanut ruokaa suuhun. Jos tällä kertaa menisi jo vähäisemmistä oireista...

Masussa on iltaisin kova möyrintä käynnissä ja lapsetkin ovat jo tunteneet vauvan potkut, kovin oli molemmista jännää.

Metsälauha & Pyry 25+5
 
iltaa!!

Kiitos kaikille synntyspelkotsemppauksesta! Ehkä tää menee ohi.. pitää jutella neuvolassa, joka on viikonpäästä.

IINES: mulla kans on tullu tää keskiraskuden hyvinvointi "myöhään". nykyään ei enää väsytäkään niin sairaasti ku pari viikkoa sitten. Ja sitten toi kävely alkaa olla vähän hankalaa.Ilmeisesti liitoskipuja. Tuntuu välillä et koko alapää halkee keskeltä kahtia.

Jossu: onnittelut harjoittelupaikasta. Mä oli 2 viikkoa pois ja joudun korvaamaan joka ikisen harjoittelutunnin... (eli joskus vuonna 2017 sitten..)

Anoppi: mulla on ihan jees anoppi ku en nää sitä enkä kuule siitä mitään :LOL: ei vaan toisinaan meillä menee ihan jees, toisinaan mulla on sen kanssa niin hermot tapissa ettei mitään rajaa. Mut välimatkaa on 15 km ja onneks se ei oo ikinä käyny meillä (on kuulema niin pieni asunto, et se oottaa et me muutetaan isompaan... :whistle: )

oma mahanapa: Maha kasvaa ihan silmissä. Välillä tuntuu et nahka repee, mut ei kai se irti lähe :LOL: oon yrittäny muistaa rasvata mahaa, mut joskus tuo unohtuu, mut ei se mitään... vauva on toisina päivinä TOOOOSI aktiivinen ja toisinaan tuntuu et onks se elossakaan enää. mulla on vähän sama ku zoella et vaavi viihtyy auton kyydissä. Johtuu varmaan siitä et istun autossa keskimäärin 3 tuntia autossa..
mut iloista tiistai- iltaa kaikille!!
ps pitää lähtee ostaan suklaakalenteri... :ashamed:
voimia kaikille jotka on kipeenä, mulla on flunssa jo ohi menossa!! onneks
 
myymä
Voimia teille, jotka joudutte mahdollisesti jättämään miehen esikoisen vahdiksi :(


Pakko tulla hehkuttamaan että keksin miehelle vihdoin joululahjan. Mun mies tykkää hirveesti iskelmämusiikista ja niistä artisteista ja monta kertaa ollaan oltu menossa johonkin konserttiin kunnes aina on tullut jotain estettä. NOH, minäpäs nyt sitten aion ostaa liput iskelmä gaalaan tampereelle meille ja sitten mennään hotelliin yöksi :) Päivällä tietenkin käydään ravintelissa yms... :) Eiköhän mies tykkää kun siellä on paljon sen lemppariesiintyjiä ;)

toivottavasti mies ei osaa löytää tätä kirjoitusta ;)

myymä ja pikkuveli 24+5 :)
 
Tänään käyty ultrailemassa (klexane pistosten vuoksi kontrolloidaan).
Oli noin kilon painoinen jötikkä, kovin nyrkkeili ja teki kuperkeikkaa.
Samalla kävin miehelle ostamassa kaikkea pientä joululahjaan..teen sellasen isyyspakkaus/ isän selviytymispakkauksen. Ostin miehelle REINOT :D , seppälästä löytyi aamutakki missä luki isolla ISKÄ, paljon energiajuomaa, kahvia, suklaata, baby blues kirjasen, vauvan lakanat (löytyi ihanat anttilasta, nalle puh sarjaa ja pinnasängyn suojus) sit kaikkee muutakin kuten tuttipulloa, tuttia, vaippoja, rasvaa, pesuaineita ym ym.
Oli ihan hauskaa etsiskellä kaikkea kaupoista, vaikka budjetti venyikin hieman yli rajojen...mutta mitä se isi ei ansaitsisi sekä esikoinen.
Onneks tulee veronpalautukset ja pääsee vähän lisää shoppaa sitterii, vaunuu, autoistuinta ym.. (iskenyt näin laman alla shoppailu kärpänen)

lisäys vielä:
odotellaan siis esikoista ja Salon sairaalassa olis tarkoitus synnyttää ja tämä mamma on 26v, maaliskuussa täytän 27..saa nähdä tuleeko kuinka lähellä omaa syntymäpäivää..jos vaikka tulee synttärilahja. (Oli hauska tietopaketti mammoista ketjun alussa)

Pitää alkaa ahkerammin käymään täällä sivustoilla.
Jää katsomatta viestiketjut kun ei tule mitään muistutusta s-postiin että ketjussa tapahtuu..

fazerina82 plus tuitui 26+3
 
Kaa
Vattihattu; me pidettiin tuossa loka-maaliskuussa sellainen kuukauden mittainen nimenhuuto, koska lista oli hurjan pitkä. Haluttiin tietää, ketkä seurasivat listaa ja ketkä eivät. Sinut on nyt lisätty taas listaan. =)
 
Moikka! Vuotoa ei ole tullut lisää ja vuorokausi on vaihtunut, joten jotain muuta kuin lapsivettä se onneksi oli.

Anopista: hössöttää, eikä aina löydy yhteistä säveltä. Itse olen (ainakin kuvittelen olevani) enemmän järki-ihmisiä, joten törmäysvaara on olemassa :)

Voimia kaikille flunssan kourissa kärsiville!

T.Marais ja Mökö 26+2
 
Hellou!

Sain äitiyspakkauksen tänään! :heart: Kivaa oli miehen kanssa tonkia sitä kilpaa.. Molemmat katsottiin toisiamme ihmeissään, kun huomattiin naisten kondomi.. oli aika huge! :D Sorry, ei voi mitään mut rupes naurattaa.. Vakuutus pitäis varmaan huomenna käydä hoitamassa kuntoon.

Tuota isyyspakkausta olen ajatellut kasata jouluksi, menis kivasti siinä pakettejen kylkiäisenä. :) Jos ostais jotain yleistä vauvvakamaa, mitä muutenkin tarvii, sekä jotain pientä "iskäroipetta". ;) Mies oli niin söpö kun tuumaili ja valitteli tänään että miksi miehille ei oo isyyspakkausta, samassa päätin, että pakko kai se on tehdä, niin toinen ilahtuu. :heart:

Hiukan tylsä viikon alku ollut, ulkona losottaa vettä ja lumet sulaa vauhdilla.. Sinne tais mennä minun talvi. :( Kihlajais kahveja pitäis alkaa hiljalleen valmistelemaan, paistan ainakin pullaa ison pinon tässä viikon sisällä jo valmiiksi, siitä riittää sitten jouluksikin. Kinkku pitäis varmaan ostaa myös, että saadaan just oikeen kokoinen.
Vauva on ollut melko kiltisti hissuksiin nyt päivä aikoina, illalla sit se riehuminen alkaa aina ja kestää kauan aikaa. En jaksais millään oottaa ens torstaihin, että pääsee sinne 4d:hen! Odottavan aika on pitkä...

Niinu & itiö 26+5
 
iltaa taas kaikille ja kaalle kiitos uudesta ketjusta :wave:
neuvolassa tuli tänään käytyä ja melkein kaikki hyvin.
painoa oli tullut hieman liikaa minkä nyt tiesin itsekkin :ashamed:
nyt otin itseäni niskasta kiinni ja päätin herkutella vain kerran viikossa ja jos vaan pystyn niin poljen taas pari kolme kertaa viikossa. kyllä tuli hyvä olo kun tänään taas poljin pitkästä aikaa.
verenpaine,pissa ja muut olivat hyviä mutta hemppa oli hieman laskenut. rautaa jo tarjoi mutta en vielä ottanut kun sanoi että sen pitäisi kohta ruveta jo nousemaan.
vihdoin sain kelan paperit ja huomenna tarttis pistää postiin. pakkauksen nyt kummiskin meinaan ottaa =)
täällä oli myös juttua anopeista. mulla on kanssa aivan ihana anoppi mutta kuten aika monella muullakin tuppautuu aina välillä liikaa varsinkin lapsen hoitoon.
moni aina sanookin että kadehtivat kun anoppi ottaa mielellään tytön heille hoitoon mutta kun välillä hän haluaisi liikaakin. harvoin kenelläkään on näin päin ;)
kaksi viikkoa ollaan jännitetty töissä kun alkoi yt neuvottelut ja tänään sitten saatiin asiasta tietoa. ketään ei nyt potkita pois eli vain lomautuksia ja miun onneks en kerkee lomautuksille kun jään äitiyslomalle juuri kun alkavat :D

cadillac ja toukka 27+0
 
Heips =) Ilmoittaudunpa mukaan tähän maalismasujen joukkoon! Meillä on pikkupeikko = poikavauva lupailtu syntyväksi 31.3 (tai siinä vaiheilla ;)). Synnärinä meillä on OYS. Perheeseen kuuluu lisäksi mies ja 3 tyttöä.

Hirmu kiire syksy (lue: koko kulunut vuosi!) takana, mutta toivottavasti tahti rauhoittuu ensi vuoden alusta. Ehtis nääs orientoitua enemmän näihin niiiiin ihaniin vauva juttuihin. Nyt ajattelin kuitenkin ryhtyä edes palstailemaan muiden vauvamasujen kanssa siten kuten aika antaa myöten... Reipasta mieltä ja iloista odotusta kaikille!
 
Hellurei!

Olin tänään siellä sokerirasituksessa. Ei mikään kiva kokemus. Se glukoosilitkun hörppiminen aamusella tyhjään mahaan ei sujunut kovinkaan helposti, mutta lukuisien yökkäyksien siivittelemänä sain koko pullon tyhjennettyä ja pidettyä sisälläni. Onneksi täällä on laboratoriossa ns. ''rasitushuone'' jonne pääsee pedille omaan rauhaan pötköttelemään kokeiden välissä. Huomenna menee tulokset neuvolaan, soittanevat sieltä heti jos jotkin arvot heittävät, muutoin kuulenkin tulokset vasta ensi torstaina lääkärineuvolan yhteydessä.

Marais mulla kanssa lirahtaa välillä ihan kunnolla valkovuotoa pöksyihin. Koskaan ennen en ole pikkuhousunsuojia käyttänyt, mutta nyt on pakko kun kesken koulupäivän on hiukan hankalaa mennä vaihtamaan alushousuja.

Mulla on maailman ihanimmat appivanhemmat ja anoppi on ihan mielettömän ihana ihminen. Asuttiin vesivahingon vuoksi edelliskesä anoppilassa eikä ristiriitoja tullut laisinkaan, meillä oli itse asiassa todella mukava kesä. Muutenkin kun mies on reissussa, saatan mennä anoppilaan yökylään kun en tykkää olla kotona yksin.

Myymä se on niin kivaa kun keksii jollekulle jonkun just täydellisen lahjan!

upupa ja Multeri 26+1
 
Iltaa!

Mullakin olis tuo sokerirasitus edessä parin viikon pääsät ja kauhulla jo sitä odottelen... Inhottava homma, mutta kai sinne on "pakko" mennä...

Mäkin ostin miehelle joululahjaks reinot. =) Sit innostuin ja ostin pikkureinot meidän 1,5 v poitsulle ja itelleni pinkit reinot. Meidän koko perhellä on sit reinot jouluaattona jalassa. :LOL: Meinaan omatkin reinot laittaa pakettiin, kun mies ei tiedä et oon semmoset ostanu.

Mä täyttelin tänään noita Kelan papereita ja päätettiin nyt sitten kuitenkin ottaa äippäpakkaus rahana. Vai kerroinkohon sen jo täällä... Noita pikkusia vaatteita on kuitenkin sen verran kertynyt ja makuupussit sun muut löytyy myös, niin laitetaan se 140 euroa vaunukassaan. Vaunut on oikeastaan ainoa asia mikä meidän pitää ostaa, joten niihin nyt panostetaan. Tosin en vieläkään osaa päättää ostanko tuplat vai yhdistelmät :eek:

Masussa on kaikki hyvin; vauva potkii ja liikkuu päivittäin ja paljon! Liitoskivut on ainoat mitkä on nyt vähän vaivanneet, mutta muuten olo on loistava. Eilen kävin just ostamssa vähän uusia äitiysvaatteita ja kengät pitäis vielä löytää. Meidän koira kun innostui tuossa syämään mun yhdet parhaimmista kengistä. :kieh:

marza ja masuvauva 24+2
 
Danjuska Mulla on vasta-aineita veressä ja nyt seuraillaan vaavin veren virtauksia. On otettu lapsivesinäytekin mutta sen ne sit jostain syystä oli sössiny. Toivottavasti noi vasta-ainetiitterit nyt pysyy kurissa ku olivat taas nousseet. :|
 
Miina72 Meillä on noin 40 neliön kaksia ja tää on tosiaan turhan ahdas. Riittäisi ihan hyvin 60neliön kaksiokin tms sillä en liikaa tarvitse niitä neliöitä. Eilen kövin kaupungilta kyselemässä mut ei niilläkään ollut mitään tarjota. Ois johonkin kohteeseen päässyt heti mutta kun on kuukauden irtisanomisaika... jospas helmikuussa tärppäisi. On myös ruvennut risomaan tää asunto. Ikkunoista vetää ja siitä on ollut taloyhtiön kokouksessakin jotain. Uudet ikkunat tuntuu siis tuulettavan todella hyvin..joopa. Ei oo pesukoneliitäntää, varmaan tossa kylpyammeessa pesen kestovaipat :eek: . Juu, ei. Isompi on siis saatava.

Eilen oli töitä 23 asti ja tänään moinen vuoro. Heräsin jo kuuden maissa. Varmaan nukahdan illan aikana |O . Jotenkin oon kääntynyt aamuihmiseksi. Unikaan ei meinannut tulla kun mies kuorsasi ja vauva rymysi. Ei tainnut sekään saada unta äänekkäältä isukiltaan :LOL: .

Ja kirpparilta tarttui mukaan vaaville housut ja body :whistle: . Ei tarvi neperon ainakaan alasti kulkea

Hansku ja Sintti23+5
 
myymä
Huomenta!

Teille, jotka pohditte miksi äippärahapäätös kestää niin sain kelalta tällaisen vastauksen:
"Kun oikeus vanhempainpäivärahaan alkaa vuoden 2009 puolella, sitä ei voida tällä hetkellä tehdä, koska vuoden 2007 verotulot ei vielä ole käytettävissä siitä syystä, että päätöstä työtulosta tehtävän työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksun määrästä ei ole tehty. Verotiedot tulee käyttöön tämän vuoden puolella, mutta tarkkaa päivää en osaa sanoa."

PAINOKRIISI ja järkyttävä sellainen onkin!!! Oon litkinyt koko viikon töissä glögiä ja pipareita ajattelematta lainkaan seurauksia. Mun paino on noussut AIVAN hirveesti. Eli siis lähtöpaino on 55kg ja nyt on sitten 63,5 kg !!!! Mun on pakko saada tää painonnousu hidastumaan. Nyt loppui siis mun herkuttelu!!! *nyyhkis*

myymä itkun partaalla kera pikkuveljen 24+6
 
Vauvavakuutuksesta: sain eilen päätöksen ja vakuutus on kunnossa heti kun olen sen maksanut. Kannattaa tosiaan olla ajoissa liikkeellä. meillä kävi niin että piti hakea neuvolasta vielä joitain tietoja kun puuttui mm. veriryhmä ja vasta-aineet. siinä sitten meni viikko sitä selvitellessä.

äitiyspakkausta innolla odotellaan. kuinka kauan teillä on mennyt sen saamisessa?

Inkaliina ja AnniAapeli 23+6
 
Huomenia!

myymä: kiva vastaus kelalta! :eek: Painokriisiin: Sie oot niin hoikka muutenkin,että ei taida paljon sinussa kilot näkyä? Ainakaan kuvista. :) Mulla kanssa tullut painoa nyt varmaan ihan saman verran, vaikka en oo edes ihan holtittomasti mässänny. Mut tuntuu et tuo paino vaan nousee itsepäisesti. Päätin just itsekin eilen, et nyt täytyy rajottaa sillai että ei tarviis ihan joka päivä saada kahvipullaa tms. Asiasta kukkaruukkuun, saanko kysyä tuleeko teille (mikä?) talopaketti vai tetteekö ihan ns.suorasta tavarasta? Mun miehellä on rakennusfirma, niin siks kiinnostaa kysyä, kun oon ehkä joutunut/saanut jos jonkinnäköistä nähdä.. :)

Niinu & itiö 26+6
 
myymä
Niinu86 Toki saa udella, meille tulee alakerta ihan harkoista ja yläkerta sitten pitkästä tavarasta ja siis itse tehdään pääosin kaikki. Tai siis mies tekee. Valmistuu juuri timpuriksi ja on ennestään sähkäri :) ei musta siellä vielä mitään apua ole :p


 
Ohhoh, sun mies varmaan on sit ennenkin rakentanut taloja? Meinaan ennen valmistumistaan? Muutama poitsu, jotka ovat olleet lähellä valmistumistaan (amiksesta) on ollut mieheni firmassa työharjoittelussa ja ovat kuulema olleet ihan sormi suussa. :eek: Käytännön kokemus tuonee varmuutta parhaiten. Mun ukkokulta on rakennus inssi, mutta meinas että josko lukis vielä di-tasolle, tai vaihtais kokonaan ammattia, vaikka eläinlääkäriks! :D
 
Palailin juuri työterveyslääkäriltä. Poskiontelon tulehdus ja antibioottikuuri. Voi pahus, ja maha on muutenkin jo vähän väliä sekaisin ja kaikin mahdollisin tavoin kipeä, antibiootit varmaan tekevät tilanteesta vielä paremman.

Anopista oli juttua. Minulla on ihan mukava anoppi ja tulemme hyvin toimeen. Erilaisia ihmisiä toki olemme, joten yhteentörmäyksen mahdollisuuksia kyllä olisi, mutta taidamme kumpikin pyrkiä joustamaan, niinpä asiat sujuvat mukavasti.

Nyt minä painun nukkumaan, ehkä paraneekin sitten joskus.

Metsälauha, viikot hukassa
 
Huomenta tai siis aamupäivää!

Väsyttää!!! Eilen olin työpaikan pikkujouluissa ja vaikka kotona olin jo 21.30, niin olin aivan puhki. Yö meni päin mäntyä, koko kroppa huusi armoa, kun en ollut saanut levätä illalla ja heräilinkin varmaan tunnin välein. Esikoinen herätti parkumalla, kuten aina, kun on ollut illalla anoppilassa hoidossa :/ . Aamulla tulinkin kaupan kautta töihin, kun oli semmoinen olo, että tarvin sokeria. Pikkuhyvä-pussi tuli kaupasta mukaan :ashamed: .

anoppi risoo mua päivä päivältä enemmän :headwall: . Sorry kun valitan siitä mutta miehelle en voi koko ajan avautua. Nyt se sitten on ostanut pojalle nimipäivälahjaksi Duplo-rekan eli järkyttävän kalliin lelun! Pojalla on tässä kuussa nimipäivä ja anoppi oli eilen hyvissä ajoin ilmoittanut mitä hän on ostanut. Aikoo ilmeisesti antaa lahjan just ennen kun mun vanhemmat tulee käymään :headwall: . Meillä ei vietetä mitenkään nimipäiviä, siis me vanhemmat saatamme muistaa poikaa jolloin pienellä autolla (joka siis maksaa n. 2?) eikä todellakaan järjestetä mitään kahvituksia. Eli siis ainoa anopin motiivi on osoittaa jotain ihan ihmeellistä mun vanhemmilleni |O . Tän on pakko johtua siitä, että vanhempani tulevat meille jouluksi :headwall: . Ja vielä lisäys, me ei edes tykätä mistään suureellisesta lahjomisesta, eli itsekään ei pojalle ostella isoja lahjoja. Viime vuonna eivät edes muistaneet pojan nimipäivää, tänä vuonna on ostettu jo pitkälti etukäteen kallis lahja |O . No niin, tässä viimeiset avautumiset anoppiaiheesta.

myymä: Kunnioitan kyllä kovasti teitä, kun jaksatte vääntää taloa pitkästä tavarasta. Niin ja vielä itse tehden. JA kun vauvakin tulee kesken raksa-ajan. Meille oli tarpeeksi rankkaa se, että alun maatyöt ja pohjat tehtiin omin voimin. Okei, maatyöt oli rankat, kun talo tuli tien päälle ja tie piti siirtää. Samoin puita piti kaataa paljon ja kaivinkone kävi kaivamassa rinnettä paljaaksi. Eli maatyöt oli meillä todella rankat. Mut meille tuli talopaketti ja meillä oli koko ajan vähintään 1 kirvesmies tekemässä eka autotallit/varasto/lämpökeskusta (joka kyllä tehtiin pitkästä ) ja sen jälkeen taloa sisältä. Ja oli ihan tarpeeksi rankkaa aikaa. Mies oli kaikesta huolimatta AINA raksalla, tosin talo ja "talousrakennus" olivat täysin valmiina jo 8 kk:n päästä aloituksesta eikä meillä tehty kovin kovalla tahdilla valmiiksi.

Mehän muutettiin uuteen taloon seuraavana päivänä siitä, kun kotiuduin sairaalasta, jonne jouduin pahoinvoinnin takia. Oli siis aika rankka muutto, kun voimaa ei ollut yhtään ja piti muuttaa. Onneksi olin silloin kesälomalla ja oli hyvin aikaa palautua ja laittaa kamoja paikoilleen.

Jospa tekisin välillä töitä... ;)

Iines ja Sintti 26+4
 
myymä
Niinu86 Ei ole ennen taloa rakentanut ja siks oonkin ihan ihmeissäni miten hitossa sillä on niin paljon tietoutta asiasta! Se tekee kun vanha tekijä enkä voi ymmärtää miten se voi osata...
Jos tulee ongelma niin ottaa puhelimen käteen ja soittaa ammattilaiselle :p
Tosin hirveesti se kyllä ottaa selvääkin kun istuu illat pitkät internetin ihmeellisessä maailmassa selvittämässä kaikkea rakentamiseen liittyvää. ja talon piirustukset pyörii jatkuvasti siinä meidän keittiön pöydällä ;) heh!

Iines79 Joo ihme kyllä ollaan toistaiseksi vältytty kriisiltä. Mun mies on vaan sellainen "työnarkomaani" että jos sillä ei ois tota raksaa niin se tod. näk keksis jotain muuta. Se on meidän yhdessäolon aikana lähes aina ollut päivät töissä ja illat koulussa (tälläkin hetkellä vielä sähkölupia varten yksi koulu kesken mitä suorittaa 3 iltaa viikossa kevääseen asti) eli oon tottunut siihen ettei miestä näy joka päivä klo 17.00 kotona ;)

Osaa se sitten onneksi ottaa vapaa päiviäkin vain perheen hyväksi.
Kovasti myös lupaili että kun talo on valmis niin sit hän hoitaa vaan ne päivätyöt eikä keksi mitään uutta iltashowta :D

En mä jotenkin edes huomaa sitä että mies ei ole niin usein maisemissa kuin monissa muissa perheissä. Tietysti tilanne voi muuttua kun toinenkin lapsi astuu kuvioihin mutta se on sitten sen ajan murhe, sitä suuremmalla syyllä mies pakertaa nty ettei jäisi sitten ensi vuodelle NIIN paljon :)
 

Yhteistyössä