**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

oli tänään se ultra!
vauvan painoarvio nyt 1030g :heart:
lapsivettä oli reilusti..vähän sen takia jouduinki vissiin tarkistukseen mutta lääkäri katsoi vauvan aika tarkasti ettei ole mitään poikkeavuuksia ja se sanoi ainakin ettei se kyllä mitään poikkeavuuksia voi sanoa eikä nähnyt!en kehannut udella kumpi siellä näkyy ku ensin ihan paniikissa onko kaikki hyvin ja sitten ajattelin että parempi ku pidän suuni kiinni :) omahan se olis ollut asia mutta noh..6viikon päästä uus ultra niin jos kysyn sit siellä tai sit en ollenkaa..(en oo muiltakaa kysyny) :)

myymä: sulla ei kyllä todellakaan näy missään nuo kilot!!toisin ku itellä..ärsyttää vaikka kuin yrittää olla ettei painoa tule niin sitä vain tulee...oon aina sit raskauden jälkeen parin kuukauden päästä tiputtanut raskauskilot ja siinä onkin mennyt sit 3-4kk..pääasia että on saanut kaikki pois mitä on tulllut ja joka kerta vähän lisää :D vaatii vain itseltä vähän kurinpitoa!

yhdistelmien ostosta: minä ainkain kiinitin huomion niiden laatuun ja kuin kevyet työntää..aisan säätö ehdoton juttu varsinkin jos miehen kanssa pituuseroa, heitto aisa on ollut ihana mut ei pakollinen minun mielestä, itse halusin pehmeän kantokopan tosin nyt on alkanut vähän halutaan kovaa kantokoppaa..saa nähdä josko sen hankkisin tälle pienelle :) siis sitten emmaljungiin päädyttiin ja ne ollut nyt kohta 4vuotta eikä ole mennyt miksikään ja ei yksinkertaisesti miinuksia ole löytynyt, kehuja vain!

annas00: on kyllä jotku lääkärit niin per***stä että punasta näkee..vois niinku ottaa vähän vakavammin asiat..niille on vissiin se palkka tärkeämpi entä ihminen ku ei tosiaan voi joskus kiinnittää juuri mitenkää johonki asiaan huomioa tai sit ei vaan tiedä eikä kehtaa sanoa...

yöt ollut mullakin vähän huonompia kun yleensä..kääntyminen ei oikein onnistu mitenkään enää!olis ihana jo alkaa pikkuhiljaa laittaan vauvan tarvikkeita valmiiksi vaan jotenkin ei ihan vielä osaa..ehkä muutaman viikon päästä sit =) :heart:

SaBiNe ja pikkuinen 26+6
 
morjens!

Niin lapsivakuutus on otettu, otetiin siitä missä kaikki muutkin on. vaihdetiin esikoisen vakuutus tapaturmavakutuukseen kun ei poika ole ollu niin kipeä että hän tarvitsi se sairasvakuutus

vaunut: minä sitten tutkin aika paljon silloin kun ostin vaunut. tärkein on... missä asut, onko se kerrostalo missä ei ole hissiä niin pehmeäkantokassi, missä käyt kävelyllä? onko niissä riitävän pitkä makutila että esim 3 v voi nukkua niissä. onko ne helppo siirrtää yhdellä kädellä ym.,ym

kävin neuovlalääkärillä maanataina ja kaikki ok

kiloja tullu lisää 9,6kg alkupainosta
RR 105/65
sf mitta 23
Hb 112
vauvan sydänäänet 150-154
pää jo alaspäin



silloin kun kävin niin minulla oli 25+5 mutta mitta näytti 26+3, yhtä monta päivää oli ero kun ekassa ultrassa


nukkuminen nukun todella huonosti olen todella väsy. kaikki on väärin yöllä,asento, peitto kuuma, kylmä ja mitä vieläkin... GRRRR.... nukun vaan koiranunta.


katsoin että minulla on aivan kauhea "lukkari" joulun jälkeen. 28 tuntia yhteensä ja niistä olen korjaamossa 25 tuntia ja 3 teoria tuntia... Nyt minulla on 5 korjaamotuntia ja sekin on painajainen.... haen varmasti sairaslomaa tammikuun alussa. olen sanonut työkavereille jo että en tule enään joulun jälkeen. Pomo ei yhtään tykkänyt siitä... grr :kieh: miehet

tänään kävin sokerirasitustestissä ja vielä tunnen sen litkun suussa. huono olo ollu koko päivän, en kykene syömään kun tuntuu siltä että oksentaisin heti jos laitan jotain suuhun.

Nyt pitää laitaa poika nukkumaan


minä ja molly 26+0

 
Moi vaan!

Paljon olitte ehtineet jutella taas, kommentoin kun ehdin pitempään istua koneella. Oma napa oli eilen ultrassa ja lapset voivat hyvin. KOhdun kaulan sisämitta oli lyhentynyt ja nyt 3,5cm, viimeksi 5,5cm. Toi 3,5 on oikein hyvä uudelleen synnyttäjälle mutta katoaminen on tapahtunut viimeisen neljän viikon aikana ja jos neljällä seuraavalla viikolla on sama vaikutus niin alkaa jännittää. Sain seuraavan ultra-ajan vasta 30.12 mutta aion tunkea käymään ennen joulua kerran varmuuden vuoksi. Viimeksi sairaalaan joutuessani kanavaa oli jäljellä 1,5cm. Pikkukekkoset olivat kasvaneet varsin hyvin, A-vauva on pää alaspäin ja painoi 824g, B-vauva oli nyt perätilassa (viimeksi poikittain) ja painoi 786g. Tosin painoero voi johtua mittavirheestä sanoi lääkäri, molempien vartalon ympärysmitta oli sama. B vaan tuppaa liikkumaan niin että on hankala saada hyvää kuvaa, aina on jonkun muunkin jalka tai käsi tiellä.
Lapsivakuutuksesta soitin Pohjolaan viime pe ja paperit tuli tänään, sain onneksi postiin saman tien. Aika tyyristä puuhaa tuo vakuuttaminen... Siis pakkohan ne on olla jos jotain tulee mutta kolmesta alle kaksivuotiaasta 325?/lapsi on aika paljon...

Mies kutsuu nukkumaan, öitä kaikille!

BiaBia ja kekkoset 25+4
 
Kiitos Zoe-F linkistä. Nyt se toimi ku olin omalla koneella. eilen olin koulun koneella.

Joo mullaki on alkanu yöunet olemaan vähän mitä sattuu. Pitää nykysin olla tyyny selän sekä vatsan puolella. Se ratkasu vie tilaa ja sit mieski nukkuu huonosti. :/

Meän poika joka on 2v niin on alkanu öisin kuorsaamaan ku joku aikuinen mies. Siis tosi hurjan kuulosta ja sit sen takia käytin sitä eilen lääkärissä. ennen sitä lääkärireissua kurssikaverit kerto kauhu juttuja kita/nielurisojen leikkauksesta. Hui!! Noh sitte ku oltiin sielä tohtorin luona niin mie raukka itkusilmässä sepitän miksi tultiin käymään. :LOL: :LOL:
Onneksi lääkäri ei löytäny mitään. Tuumas vaan että tavallinen nuha vaan. =)

Sit eilen koittelin vatsaa niin nyt vauvan tuntee jo niin hyvin että tunsin sen pyllyn. se on siis tällä hetkellä raivotarjonnassa. Ja ku se kädellä työnsi kohdun seinää tunsin sen nyrkin. Kyllä tuli taas muutama tippa silmään. :heart: :heart:

Vaunuista: Meillä on Brion vaunut vuodelta paavo. On olleet hyvät. Meidän piti vaan uusia renkaat. Todella kevyt työntää. Ainut vaan että mie en tykkää siitä kankaasta. Haluasin uudet vaunut, mut mies ei suostu edes ajattelemaan sellasta. Meillä on tosin kovalla kantokopalla se.

Jaa mut mun pitää taas mennä

Jossu ja Tilli 27+4
 
Huomenta,

Täällä kanssa väsynyt mamma. Yö meni taas ihan persuuksilleen. Eka oli kylmä, sit heräsin siihen, kun oli ihan hikisen kuuma. Sitten heräsin vessareissulle ja sen jälkeen alkoi valvominen. Valvoin 3.45-5.30 välisen ajan, kun työjutut stressaa niin paljon :/ . Sitten kun kello pärähti soimaan, niin olin tietysti parhaassa unessa :headwall: . Niin ja taas oli Sintin mielestä äidillä koko yön ajan huono asento. Hirmuinen jyskytys alkoi aina kun korjasin asentoni mukavaksi ja loppui salamannopeasti, kun vaihdoin asennon mulle huonoksi. Jääräpäinen kaveri tulossa.

Vauvauni: Muistin aamulla nähneeni ekan kunnon vauvaunen. Tosin tuntui enemmän painajaiselta. Unessa heräsin yöllä koviin supistuksiin rv 32 ja se oli menoa. Vauva syntyi pienen pienenä keskosena ja voi syntyessään aika kehnosti. Sen enempää en unesta muista mutta aamulla olo oli apea ja surumielinen. Onneksi Sintti jysäytteli oikein kovin ajaessani töihin ja ilmoitteli, että kaikki on hyvin.

Vaunuista: Meillä oli esikoisen aikaan kriteereinä se, että mahtuvat vanhan kerrostalon pieneen hissiin (asuttiin viidennessä kerroksessa), ovat lämpimät syysvauvalle, kunnon isot tukevat renkaat, jotka käy myös maalaismaastoon ja että aisaa saa säätää. Me valittiin Emmaljungat, joissa on iso kova koppa. Niissä siis ratasosa vaihdetaan erikseen. Olivat tosi hyvät, kun vauvan ekat kuukaudet oli syksyä ja talvea. Keväällä/kesällä vaihdettiin ratasosaan. Vaunut mahtuivat juuri ja juuri hissiin, samoin kopan kanssa farmarin takaluukkuun. Ollaan oltu erittäin tyytyväisiä ja niillä mennään vielä seuraavat 3 vuotta.

Painosta: Ihan turha stressata tässä vaiheessa painosta. Stressataan sit keväällä ja kesällä :) . Siis jos painonnousu on hurjaa ja tuntuu turvotukselta, niin silloin olisin huolissani, muussa tapauksessa en. Täällä kuitenkin aika moni on aivan normaalipainoisia, joten saa sitä vararavintoa tullakin. Koitetaan muistaa, että meidän kropat on uskomattoman hienoja kapistuksia, jotka kerää sitä painoa vain vauvan parhaaksi. Siitä vararavinnostahan tulee pohja meidän ihanuuksien ravinnolle -> äidinmaidolle. Joten nautitaan hyvällä omallatunnolla jouluherkuista (järjellisesti nautittuna) ja vaihdetaan kevyeen linjaan uuden vuoden jälkeen. Jookos? :)

Iines ja Sintti 26+5
 
Huomenta!

Kuulostaa hyvin tutulta tuo teidän rakentajien tilanne. :) Meilläkin mies on lähes aina illat ja viikonloput raksalla. Tuntuu välillä et oon yksinhuoltaja, mutta itepähän on tämä tilanne valittu... Ite oon yrittänyt käydä välillä raksalla siivoamassa ja auttelemassa, mutta eipä siellä kauheesti ole semmoista mitä voisin tehdä. Eikä mies annakaan mun enää auttaa kauheesti siellä tuon masun takia. :) Meillä olis tarkoitus päästä ens kesänä muuttaan, mutta mitään tiukkaa aikataulua meillä ei oo, joten stressiä ei asiasta oteta vaikka muutto myöhästyiskin.

Nyt on pakko jatkaa töitä, kirjoittelen paremmalla ajalla lisää.

marza
 
Daa, ny ollaan taas kotona. Olipa reissu tuolla kajaanissa. :eek: Saatiin kasa karkkeja ja tavaroita mukaan. Hihii. Vauveli potki koko junamatkan kovasti.
Ainiin, mittasen btw mahan ympäryksen. xD Tuli jtn 112cm. Normiymp on jtn 80-90cm luokkaa. Must tuntuu et maha ei kasva eteenpäin vaan kaikki leviää sivuille. :D

Mää kyllä tasan ny kohta meen hakee uudet verhot makkariin. Menee järki tohon yhteen sivuverhoon, hirveetä. :kieh:


Mömmis & potkija 24+5
 
myymä
Huomentarallaa!
Mä tulin hetki sitten hammaslääkäristä.. se viisuri mihin laitettiin perjantaina väliaikapaikka rupes vihottelemaan ja nyt jouduttiin vaihtamaan siihen lääkepaikka. plah. Hirveetä sähläämistä!

Tänään ei mitään uutta eikä vanhaakaan :D

Ollaan menossa ikaalisiin kylpylään uuudeksi vuodeksi isommalla porukalla (mun sisarukset perheineen eli 6 aikuista ja 4 lasta) ja niitä oon tässä nyt järjestellyt ja en oikein malta oottaa että pääsen rentoutumaan!
Vielä kun ei tulis mitään akuuttia hätää alakertaa niin saan sitten pulikoidakkin ;)

myymä ja pikkuveli 25+0 :)
 
Vois pjärkele, kävin aamulla koululla ryhmänohjauksessa ja selvittämässä sitä, saisinko viime jakson kurssisuoritukset todistukseen vasta ensi vuoden puolella. Kaksi opettajaa olivat ehtineet jo hakata arvosanat (kiitettävät :saint: ) koneelle, ja yhden englannin kurssin olen jo käynyt aikaisemmin! Mistäs mä nyt revin kolme kurssia? Mulla menee tammi-helmikuun tukiasiat ihan sekaisin, jos en ehdi kaksiin yo-kirjoituksiin. Tai siis jos en maaliskuun puolella ehdi, niin joudun palauttamaan koko alkuvuoden tuet ja tammikuulta en saisi mistään takautuvasti penniäkään. Tää on liian hankalaa :(
Lisäks menin hakemaan tänään niitä silmälaseja, ja toisia täytyy väännellä vielä että saan ne aikaisintaa huomenna. Onneksi nämä toiset kaupanpäällislasit ovat oikeastaan kivemmat kuin muistin, tuntuu päässä mukavilta ja näkeekin hyvin.

Kävin muuten terveydenhoitajalla mittauttaa hempan, joka ei kolmen viikon Kräuterblutsaft-kuurista huolimatta ollut noussut kuin 110->113. Täytyy käydä hakemassa jotain ytympää rautavalmistetta, terkka suositteli Obsidania.

Josko tämä päivä paranis tästä...

upupa ja Multeri 26+3
 
moikka

Ihan ekaks kaikile väsyille voimia antava :hug:
täällä itse puoli kuolleena.. flunssa iski ihan todella päälle ja en ole nukkunut aamuyön jälkeen.. ja kaiken lisäksi näyttää siltä että poika ei aio nukahtaa päikkäreille joten itekkin pitää sinnitellä. Joka paikkaa särkee ja pää tuntuu olevan ihan turvoksissa ja ja ja :kieh: :|

Iines:
Koita viitata kintaalla työasioille kotona. :hug: täällä kans just kun ehdin torkahtaa vaille seiska niin poika tuli herättämään |O

Itse näin kans unta jossa olin äitin kans ostoksilla.. menin käymään vessassa ja tuli verta.. olin huolesta soikeena ja en oikein muuta unesta muitsa.. kun heräsin unesta niin olipa helpottunut olo vaikka jäikin hieman mielen päälle pyärimään.

Annas: Ei hitto että osa lääkäreistä osaa olla sitten niiin kivoja :headwall:
Itellä ois tammikuussa neuvolalääkäri ja en odota yhtään sen huuhkajan tapaamista.. jäi niin kiva mieli eka kerrasta :whistle:

vaunuista.. meillä siis pojalla olleet abc:n yhdistelmät, jotka menee kakkosellekkin.. merkistä en kovin kauheesti tykkää mutta ovat toimivat joten en nää syytä alkaa vaihtamaan.. meillä vaunuissa pehmeä kantokoppa, aisaa saa säädettyä työntäjän pituuden mukaan, heitto aisa ja hyvät isot renkaat eli on helppo työntää vaikka tiellä ois lunta/sohjoakin.

masu kaveri vilkas ja miestä nauratti illalla kun maha oli vaikka minkä muotoinen ja napa nousi ja laski kun pikkuinen kieppui :D

Myymä: itsellä heittelee tuo paino kans aika paljonkin. aamulla saattaa näyttää 67 ja illalla 68.8.. joku päivä pysyy siinä 68:ssa..

jeh.. "kuule äiti, minua ei nukuta" kuului juuri pojan huoneesta.. no lähden köllimään meidän sänkyyn vesselin kans.. jos vaikka sattuis nukahtamaan (juu.. niin varmaan :whistle: , mut ainahan saa toivoa ;) )

danjuska ja vilma 23+5
 
Kaa Luin tuosta nimenhuudosta. Välillä tekstiä tulee niin paljon ettei osa jutuista menee ohi, ei se silti tarkoita etteikö palstailisi. Musta on vähän törkeätä heittää porukkaa pois. Olkoonkin etteivät kaikki niin aktiivisia ole ja vaikka lista olisi kuinka pitkä. Ainakin kuopuksen kohdalla (elo -07) lähestulkoon kaikki kuitenkin ilmoittelivat kun vauvat olivat syntyneet jne. Joten suurinosa seurailee palstaa aina kun voi.

Myymä; Toivottavasti ette ole heitelleet ketään esim. vuodelevon vuoksi pois... :whistle:
 
myymä
Capri Eipäs nyt tehdä kärpäsestä härkästä, mutta munkin mielestä on turha lojuttaa ihmisiä täällä roikkumassa jos eivät koskaan mitään kirjoittele, tän palstan tarkoitus on kuitenkin vaihtaa kuulumisia.
Ja onko se nyt niin vakavaa jos nimi on pois listalta koska aina voi paikata jos on mennyt ohi nuo keskustelut! :) Siitä pidettiin ihan yleinen "äänestys" täällä että sopiiko jos kaa tekee tällaisen "listan siivouksen" joten ei ole Kaan oma päätös tämä!

 
Zoe-F: Joo niin taitaa tehdä, mullaki oli mielessä et onkoha tää sittenki tyttö. Ultraaja ei voinut sanoa sukupuolesta mitään. Jäämme jännittelemään maaliskuuhun asti. :p

Jes. Mies hakee tänään sen äp. Wuhuu!
 
Heips!

Veronpalautukset tuli tänään, jippiiiiiii!!! B) Aloin heti kasaamaan isyyspakkausta sen kunniaksi kokoon. Tilasin netistä super-logolla varustetun isipaidan ja papa is the best tutin ja kahvapullon. :) Kaupasta ennätin ostaa jo peppupyyhkeitä, sinkkivoidetta ja baby oil pesuainetta.
Ajattelin hommata vielä settiin ainakin vauvan petivaate setin (anttilassa oli nyt tarjouksessa vink vink muillekin), kylpyankan, energiajuomaa, maitotuttipulloja pari kpl (tommy tippee- laatua) baby blues sarjiskirjan ja purulelun (ettei iskää kaluta :D ).

Oletteko muuten jo keksineet jotain ohjelmaa itsenäisyyspäivälle? Me käydään ainakin ravintolassa syömässä, muuten vielä auki..

Niinu & itiö 27+0 ( :eek: )
 
Capri: Olin samassa elokuisten pinkassa ku sinäki mutta eri nimimerkillä :)

Kyllä minustaki on ihan ok että pidettiin nimenhuuto. Ei sille varmaan toista kertaa tarvista ole. Eikä täältä tietääkseni ketään ole pihalle nakattu muuta ku just nimi pois listasta jos ei IKINÄ kirjota mitään :)
 
Heipparallaa!

(.) Kaikki oli masussa hyvin eilen. Painoarvio tällä hetkellä 913g =) Verenpaine huiteli pilvissä mutta eipä se hoitaja siitä huolestunu. 16.päivä olis sit Rovaniemellä kontrolli ja 22.päivä pitää taas mennä Ouluun. Sitten kun rv30 tulee täyteen siirrytään viikottaisiin kontrolleihin. Rasittavaa reissailua mutta minkäs sille mahtaa.

Tekis jo niin mieli tilata Hobbyhallista Carenan Double Swing-rattaat mutta mies kielsi. Ehtiihän sen kyllä ens vuoden puolellakin tilata.

Jipii, huomena pääsee hypistelemään äippäpakkauksen vaatteita =)

emmmaa ja masukki 26+3
 
Zoe-F korjaamo tunteja on sähköoppia ja alustaa. Jousitus, ohjaus ja alusta. Että kaikkia erilaista autosta. Tänään oli oppituntia hallissa 3 tuntia... GRRR... selkä kipeä ja tuntuu heti jalkojen välistä....
 

Yhteistyössä