**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 1.

Sori, on ollut järjetön kiire töissä enkä ole ehtinyt palstalle mutta nyt: 4D-ultrakuulumisia! Eli vauva oli todella vilkas ja upeasti nähtiin kasvojen piirteet ym. Painoa oli vähän vajaa 400 grammaa ja kuulemma vastaisi viikkoa 21+0 (meillä oli eilen 20+1) mutta laskettu aika ei muutu. kaikki rakenteet oli kuten pitääkin ja lopuksi vielä paras yllätys: vauva on TYTTÖ! Siis luoja että mä repesin itkemään ja lääkäri luuli että olen surullinen...ennen kuin sain soperrettua että toivoin niin kovasti tyttöä mutta en kellekään ääneen sitä sanonut koska arvelin vauvan kuitenkin olevan poika (kun ei kummankaan suvussa juuri muita ole). Noh, ilta ja yökin meni pienessä shokissa, lajittelin vauvan vaatteita joita olen saanut ja ihastelin vaaleanpunaisia asuja :) Olo on onnellisen euforinen ja maailma näyttää nyt niin vaaleanpunaiselta... :heart:

en ehdi nyt muuta kommentoimaan mutta onnea muillein ultrassa kävijöille!
 
No kiva Ärrieri, että sait hyviä uutisia :flower: En jaksanut lähteä pläräämään pinoa taaksepäin, mutta mitä teille sukupuolesta sanottiin rakenneultrassa vai sanottiinko mitään? Tohon 4D-ultran näkymään voi kyl varmaan luottaa jo täysin ja ostella sitä vaaleenpunasta.... :)
 
Heips!

Ultrakuulumisia: Toukalla kaikki kunnossa, rakenteet sun muut ok. Ja lääkäri sano että tais siellä haarovälissä näkyä kivekset ja pippelikin, satavarma ei kuitenkaan ole.. :) Mitat vastas viikkoja, eli laskettu aika pysyy samana. Kuvia ei valitettavasti saatu kun en tajunnut siinä ultratessa pyytää, eikä lääkärikään tajunnu niitä ottaa.. Se kyllä harmittaa kovasti, mutta minkäs teet. Mies oli mukana, oli rassukka ihan paniikissa (ja tippa linssissä ).. Sano taas ettei usko et vois synnytykseen tulla kun pelkkä ultrakin otti jo noin koville. Pelkää kovasti pyörtyvänsä tai jotain.. Mut katotaan nyt miten se asia tästä etenee, en tietenkään "pakota" mukaan, vaikka kivahan ois jos mies ois mukana. Tuntuu jotenkin hurjalta yksin synnyttää..

rv 21+2

muoks. Nähtiin ultrassa kun pikkunen teki kädellään heilutusliikkeen, lääkärikin siitä oikein erikseen mainitsi ja ihmetteli ettei yleensä nää tollasta.. :)
 
Hattivatti, tuota mieltä oli mun mies kanssa kun esikkoa ooteltiin, siis että uskaltaako tulla, pyörtyykö siellä tms. Kun ne kätilöt hoitaa kuitenkin sitä äitiä, isiä ei ole aikaa alkaa virvoittelemaan.... :D . Tuli kuitenkin mukaan synnytykseen ja on selvinnyt kaikesta kolmesta pyörtymättä, vaikka kuulemma alkaa pyörryttää kun verta näkee. Esikon synnytyksessä oli jossain vaiheessa tehnyt pahaa, mutta oli siinä vaiheessa katsonut muualle ja olo oli mennyt ohi, onneksi.

Tänne ei sen erikoisempaa kuulu, tavan arkea. Töihin paluu on edessä tammikussa, hetkeksi... Jonkun viikon käyn siellä pyörimässä ja sitten äippävapaalle. :whistle:

Muija ja kevätmyrsky 21 + 3
 
Heips,

Tyks-kuulumisia täältäkin. Sokereiden puolesta oon oikein hyvässä hoidossa. Tällä kertaa jatkettiin myös sitä virallista rakenneultraa, joka jäi kaksi viikkoa sitten kesken. Tälläkin kerralla siellä oli opiskelija mut lääkäri-sellainen. Sydäntä tutkivat viime sekunttiin saakka ja lopuksi (ilmeisesti) totesivat että kaikki kunnossa. Lääkäri ehti jo sanomaan, että joutuu luovuttamaan ja ettei pysty sanomaan että onko sydämen rakenteet ihan kunnossa, kun niitä ei näe. Sit jotain tapahtui, joko vauva kääntyi tai he käänsivät anturia ja vissiinkin sit kaikki on ok :/ . Siis ihan oikeesti, mulle on jo toistamiseen jäänyt TODELLA huono fiilis tuosta Tyksin äitipolista. Mullahan oli kaveri mukana, sillä mies on työmatkalla ja jopa kaverini kysyi saisko selkokielellä suomeksi selityksen siitä mitä jälleen juttelivat keskenään. Jos ei oltais kysytty, en varmaan olisi saanut mitään vastausta.

Jälleen kerran jäin miettimään vauvan terveyttä. Laitteet jolla mut ultrattiin, oli aika kehnon oloiset ja mun tekis mieli vieläkin mennä 4d-ultraan tarkistuttamaan se vaavin sydän. Voi olla että oon ihan ylikierroksilla menevä stressaantunut pessimisti joka odottaa vaan huonointa mahdollista. Mut mitä jos jos jos... mistäköhän vois laittaa palautetta, mä nimittäin koen ettei mua juurikaan tässä ajateltu :( .

Iines ja Sintti 22+3
 
Moikka kaikille! Mulla on huomenna tuo rakenneultra ja alkanu vähän jänskättää. Toivon mukaan kaikki olisi kunnossa. Kiva kuulla muittenkin ultrakuulumisia!
Painoa mulle on tullut kanssa n. 6kg. Viime aikoina oon aika lailla herkutellu, joten nyt pitää taas ryhdistäytyy.

Suunnistaja ja rakas mussukka 19+3
 
Heips,

täällä vaivannut tänään väsymys ja niska- ja selkäsärky. Mun tarttis muistaa varata aika tuonne kuntoutusneuvolaan, raskausaikana käyntimaksu on vain 6e eikä siitä ainakaan haittaa voi olla jos vaikka saisin jotain uusia jumppaliikkeitä sun muita. Hierojalla käynkin jo, seuraava aika on ensi viikolla ja täytyykin varmaan siirtyä makuuasennosta istuma-asentoon hierottaessa kun alkaa mahallaan makaaminen tuntua epämiellyttävältä.
Mukavaa että muutkin ovat saaneet kivoja ultrakuulumisia! Iines79, mä uskon että vauvallasi on kaikki OK mutta sinuna antaisin kyllä hiukan palautetta sinne Tyksiin, kurjaa että joudut tuollaisten takia murehtimaan.
hattivatti-09 meillä kanssa mies on herkempää sorttia veren suhteen mutta on kyllä urhoollisesti luvannut tulla mun tueksi ja turvaksi synnytykseen mukaan
=)

Eipä tässä kummempia, hammaslääkärissä löytyi yks alkava reikä :ashamed:

upupa ja Multeri 22+2
 
No nih, nyt kirjoitelen sit paremmalla ajalla...mitäs kaikkee te oottekaan höpisseet hmm..

liikunnasta: minä käyn 2 krt vkossa vesijumpassa sekä päivittäin pienillä kävelylenkeillä koirien kanssa. Agilityn jätin pois alkusyksystä, koska juokseminen ja äkkiliikkeet ei tuntuneet ajatuksena hyvältä (ja kun oli vielä niitä vihlomisia siihen aikaan). Erään muunkin harrastuksen olen nyt jättänyt nyt tauolle sen "rajuuden" vuoksi.

mielialasta: eilen oli paha päivä. Anoppi kertoi, että he (anoppi + appiukko) syttyvät vähän hitaasti tähän ajatukseen. Minä kysyin että ai tyttövauvan tuloonko niin hän sanoi että ylipäätään koko vauvan tuloon. Kivaa. Tuntuu todella mukavalta. Anopilla on aina ollut tyylinä tällainen mielen pahoittaminen ja yleensä ne kommentit tulee aivan puskista, täysin odottamatta. Taitaa olla parasta että jätän yhteydenpidon sinne suuntaan. No, sitten pisteenä iin päälle kotona tuli riitaa pojan ja miehen kanssa. Poika edelleen erittäin mustasukkainen vauvasta ja kokee että tämä pilaa hänen elämänsä. Ja mies nyt ärsytti muuten vaan... Anteeksi tämä vuodatus mutta pakko oli purkaa...

ultrasta vielä: Pöttis, tarkoititko kysyä minulta että mitä sanottiin sukupuolesta? Meille siis tyttö luvattiin, selkeästi näkyi kun jalkansa levitti (ja ihan normaaliultrakuvassa, ei 4D:ssä). Tuo 4D oli kyllä tosi kiva, saatiin puolen tunnin dvd-video kotiin muistoksi ja sitä onkin katsottu monta kertaa ;) Kasvonpiirteet näkyvät ja nenä taitaa olla kuten isällään :p

Iines79: voit kirjoittaa esim. sähköpostia kyseisen yksikön osastonhoitajalle ja kertoa kokemuksistasi. Viesti menee silloin oikealle henkilölle. Suosittelen kyllä tuota 4D ultraa sinullekin jos sulla on vaan mahdollisuus ja varaa mennä siihen. Siellä käytiin ihan tajuttoman tarkkaan kaikki läpi.

ärrieri 20+3
 
Onpa huonosti nukuttu yö takana, lonkat särkee ihan tajuttomasti öisin vaikka yritän kuinka tunkea tyynyä polvien väliin ja vaihtaa asentoa. Tosin mahdollisia vaihtoehtoasentoja on tasan kaksi, oikea kylki ja vasen kylki :/ Lemppari asentoni puoliksi mahallaan ja puoliksi kyljellään ns. pikkulapsi asennossa ei enää tunnu mukavalta kun maha (joka ei todella ole mikään pieni) tuntuu painuvan littuun. Mieskin sanoi, että "olipa sulla levoton yö", koko sänky kuulemma heilui kun kääntyilin ja tuhersin sen tyynyn kanssa. Lisäksi kävin 3 kertaa pissalla, ja nyt on aikast uupunut olo |O , mutta kai se tästä taas lähtee. Tällä palstalla vierailu usein piristää :)

Ärrieri niin tarkoitin just sitä että mitä sukupuolesta sanottiin rakenneultrassa, kun itse olen miettinyt kun meillekin tyttöä siinä veikattiin, että kuinka varmasti siihen uskaltaa luottaa (lue: täytänkö jo kaapit vaaleanpunaisella?) vai pitäiskö odottaa vielä siihen 4D-ultraan. Ollaan siihen kyl menossa kun haluisin kans sellasen videon ja "oikeen näkösiä" kuvia vauvasta ja vielä varmistuksen et kaikki ok. Asiasta toiseen, sun anoppis on kyl aika kylmä tyyppi :/ Tollaset ihme kommentit kannattaa kyl jättää omaan arvoonsa, vaikka tietysti se on vaikeaa ja niitä tulee mietittyä. Tollaset sutkautukset kertoo mun mielestä ainoostaan siitä, että kyseessä ei ole kovin fiksu ihminen ainakaan mitä tulee ihmissuhdetaitoihin.

Marais onpa sulla ikävä pomo :/ Mulle on hommattu jo sijainen joka aloittaa ens viikolla, että jää kunnolla aikaa perehdyttämiseen ja lisäksi on huomioitu se, että jos en pystykkään olemaan sinne tammikuun loppuun töissä niin ei tule sitten paniikkia töiden puolesta. Sä olet toiminut ajattelevaisesti työpaikkaasi kohtaan kun olet ajoissa ilmoittanut raskaudesta, mutta valitettavasti tällainen toiset huomioiminen ei tartu. Toivottavasti asia ratkeaa jotenkin sopuisasti kuitenkin.

Pöttis tasan 23 rv
 
myymä
Huomentarallaa! :)

Tänne ei taaskaan mitään uutta, mutta onpahan tullut rutiini kirjoittaa joka aamu tänne :D Olo on mainio! Jännää, että jo ensi viikolla kirjoitetaan kelan paperit! :) Joku kanssa täällä jo maintsi että rupee tuntumaan enemmän todelta ja tottahan seon, siltä se alkaa kyllä tuntua :)

myymä ja pikkuvelisisko 20+6 :)
 
Täällä myös nyt rakenneultra takana. Vauvelin koko oli 380g ja tyttö edelleen tulossa. Kaikki oli onneksi hyvin:) Kelan papereita pitäisi alkaa täytellä ja vakuutuskin pitäisi ensi tilassa varata.

Sokereita mittailtu ja onneksi saa herkutellakin eikä nosta liikaa sokeriarvoja. Tänään mennäänkin työpaikan kanssa syömään ravintolaan. Ei olisi uskonut että näinkin pienestä asiasta kuin syömisestä, voi nauttia niin kovasti.

Hammaslääkärissäkin on nyt käyty ja hampaat laitettu kuntoon. En olisi uskonut että kunnalta saa ajan samaksi päiväksi, tosin oli peruutusaika mutta kuitenkin pääsin hammaslääkäriin heti ja nyt enää hammaskiven poisto tuossa joulukuussa.
 
Marais suonikohjuista kyselit,mulle tuli kolmatta oottaissa toiseen jalkaan suonikohjuja, ja ne hävis synnytyksen jälkeen, neljännellä tuli taas, ja ne jäi kans.nyt ostin tässä raskaudessa instrusta tukisukat, eka päivänä ne oli tosi hyvät,sen jälkeen ne ei vaan oo pysyneet jalassa, en tiedä mistä johtuu, oikean kokosetki pitäs olla, mutta tosi pettymys.
 
Heh, täällähän on ollut muitakin huuto netistä huutelemassa kestovaippoja :wave: . Minä oon kans sieltä joitain huudellut ja muutamia on tulossa muuta kautta. Vielä pitää joitain hommailla mutta onhan tässä vielä aikaa.

Meinaa väsyttää nuo työt välillä. Tällä viikolla oon tehnyt iltapainotteista. Ei silti, rahaahan se vaan tietää. Menee vaan rytmit sekaisin kun aamut vahtii kelloa että millon pitäs lähteä. Illalla sitten puolisen tuntia odottelin unta ja tunnustelin kun Sintti potkiskeli ja tuuppi asuntonsa seiniä :D

Hansku ja Sintti 19+5
 
mie en oo pahemmin vielä laitellu vauvalle vielä mitään valmiiksi tai ole pari tytön vaatetta ostanu. Ihan semmonen tunne että tyttö olis tulossa. Täälä on niin ikävät lääkärit että eivät kerro kumpi tulee.. Edellinen siis oli poika ja pojan vaatteita on varastossa vaikka kuinka paljon. Pitäis ne sieltä hakia ja pessä, mutta kyllähän sitä ehtii sitte ku lomalle jää.

Tänään koulussa aloin ihan hulluna poraamaan ku en osannu yhtä tehtävää. voi minua. :LOL: Mun ois siis pitäny ääneen kääntää englannin kielinen lause ja yhen sanan sanoin väärässä muodossa. :attn:

Mulla ei kyllä ole ollu suonikohjuja, mutta suonta on vetäny jaloista ja sen jälkeen jalkoja on rampannu kauan aikaa. Yks tuttava sano että pitää syödä magnesiumia niin niitä ei tuu niin helposti. Juu tässäpä taas kuulumiset vähäksi aikaa

Jossu ja tilli 23+3
 
Täällä yksi mattimyöhänen tulossa keskusteluihin mukaan... tuolta helistimen puolelta... mutta ei oikein irronnut sieltä sitä mitä halusin... :eek: Joo tässä tietoja... Laskettu aika on 14.3.2009 ja synnyttämään menen Taysiin... =) Nyt viikkoja menossa 21+4.. potkut on ruvennut tuntumaan voimakkaammilta tällä viikolla oikeastaan... potkuja tosin olen tuntenut jo kuukauden verran...
vointini on loistava... mitä nyt selkä välillä vihottelee... mutta saan sen kasaan kun venyttelen...
Töissä olen Rautakirja oy:lla elikkäs R-kioskin täti olen... =) töitä olen painanut tässä kuin pieni sika... joten ehkä palkitaan sitten tämä uurastus äippärahoilla... :LOL: mulla tosiaan on kaksi lasta ennestään jo... tyttöjä :hug: 5v3kk ja kohta 4v... ultraaja tosin viime viikolla mainitsi vissiin vahingossa tämän tulevankin sukupuolen... vaikka ei oltaisi haluttu tietää... "kysyi multa että kumpias on ennestään? niin sitten sanoi että KIVA SITTEN TYTÖT LEIKKII KESKENÄÄN... mulkasin vaan pahasti ja sitten alkoi lääkäri että eeee-een siis kattonu sitä sukupuolta... joten voin vaan laskea yksi plus yksi... :eek: ensi tiistaina oliskin neuvola... pitää kysellä todistusta niin haemme isompaa ja halvempaa asuntoa... ja huomenna haemme huonekaluja uusia... kun joku villitys iski sisustamisen suhteen.... :ashamed: mutta kirjottelen taas kun kerkiän...
 
Hei vaan!
Kiitos Kaa uudesta pinosta taas! Kva kun jaksat nähdä vaivaa!

Meillä huomenna taas ultra, maanantaina olin sokerirasitustestissä ja kohta pitäisi tuloksia kysellä että saan ne ylös huomista äippäpolia varten. Molemmat kekkoset jytää nykyään aika paljon, suursuosikkini mämmi saa kunnon bileet aikaan. Pissalla saa juosta jatkuvasti ja nukun kanssa kyljellään/mahallaan tyyny jalkojen välissä ja peittorulla vielä vatsan ja jalan alla niin ettei rakkoa paina..

Yritän päästä ajank kanssa kommentoimaan, piti vaan päästä korkkaamaan uusi pino :D

Hyviä vointeja

BiaBia 21+4
 
Pöttis: Meidän likka levitti jalkovälinsä ihan levälleen ja näin kaksi valkoista aluetta vierekkäin. Huudahdin siihen että pallithan siellä on niin lääkäri sanoi, että ei kyllä ole palleja tällä vauvalla, ne on häpyhuulet. Eikä penistäkään näy. No, sanoin sitten että ei kai nää ihan 100% varmoja koskaan ole että mikä on ns. virhemarginaali tässä tapauksessa niin lekuri sanoi että kyllä se on ihan varmasti tyttö, ei epäilystä. Noh, kotona kun katoin sitä videota niin näkyyhän siiinä sitten ne häppärit ja hilloviivakin ihan selvästi (anteeksi kielenkäyttöni, en tiedä millä sanoilla kertoisin). Lähtiessä vielä sanoin lääkärille että ei kai tässä muuta ku vaaleenpunasta vaan seinään niin se vaan sanoi että kuulostaa hyvältä :D

Kiitokset Pöttis ja Zoe lohdutuksen sanoista tässä anoppiasiassa, pattiin ottaa kyllä ja kunnolla. Ja mun mies on vielä surullisempi, tottakai kun ovat hänen vanhempansa...

maalismamma tervetuloa! Tunnistinkin tuon kirjoituksesi kun minäkin siellä Helistimen puolella vähän roikun :D Ei se ole läheskään näin hyvä paikka kuin tämä meidän pino täällä ;)

mmiisa: Meillä 4D maksoi 197 euroa. Aika paljon mutta olis se raha mennyt johonkin turhempaan kuitenkin.
 
Iltapäivää,

Täältä kotoa kirjoittelen. Flunssa ei tunnu menevän ohi vaan jyllää koko ajan, joten pidän saikkupäivän lepoa ajatellen. Tosin, poika on kotona mun kanssa, kun on taas korvatulehduksessa :/ .

ärrieri: Mun tekis kyllä mieli mennä 4d-ultraan, eikös se ole paljon tarkempi kuin normaali 2d-ultra? Kun miettii, niin pienihän panostus tuommoinen pari satasta on, jos saadaan vauvan mahdolliset rakenneviat tietoon jo ennen syntymää. Ja sen oon jo huomannut, että mielenrauhasta maksaisin melkein mitä vaan :ashamed: .

Vaatteisiin/tarvikkeisiin meillä ei juurikaan mene rahaa. Vaatteita on esikoiselta ja ystävän kahdelta pojalta jääneitä, melkeinpä uudenveroisia kaikki. Ja kun saatiin jo kolmas poikalupaus niin pakkohan se on uskoa :) . Ihanaa, salaa toivoin toista poikaa :ashamed: , kun sitä osaa kerran hoitaa ja ne pojathan on tunnetusti äidistä riippuvaisia. Kaveri totesi eilen (kun hänellä on 2 poikaa), että meillä on 15-20 vuoden päästä hirmuinen homma arvioida poikien tyttöystävät, harva kuitenkaan pääsee läpi valintakokeiden :D . Niin juu, vielä niistä tarvikkeista, vaippojen hankinta on vielä kesken mut täytyy nyt mettiä miten paljon niitä käytän. tyydynkö osakestoiluun vai koitanko täyskestoilla. Muutama uusi Aventin pullo ja pullotutti pitänee ostaa varalle. Vanhoja pulloja on tarpeeksi mut ehkä muutama uusi pumppua varten olis paikallaan. Muuta ei varmaan tarvi ostella. Tuntuu hassulta, ettei juurikaan tarvi hankintojen kanssa hätäillä senkun vaan vauva syntyy ja tuodaan kotiin :) .

Mä taidan vetäytyä välillä pitkäkseni, kun poikakin on päiväunilla. Tai siis unilla, joo'o, kauhea älämölö kuuluu lastenhuoneesta. Saa nähdä koska pikkumies rauhoittuu.

Iines ja Sintti 22+4
 
täällä on ihan hirveä päivä ollut...ihan älytön allapäin olo koko ajan..toivottavasti ei kauaa kestä!!!!!!!!!!!!!saa vaan märistä ja huutaa.....

eilen illalla oli todellinen huoli päällä..itkettiin jo mieheni kanssa että taasko joudutaan menettämään vauva kun puoli tuntia yritin herätellä ja liikutella vauvaa niin ei mitään liikettä...sitten ihan pieniä potkuja tuli muutama ja sitte pysty jo vähän rauhottumaan ja unta ootteleen vaan sitäpä sitten saiki ootella ainakin 3 tuntia..varmaan siitä tämänpäivän pahantuulisuuski saa osansa!?

nyt vauva on kumminkin aika paljon liikkunut muttei ihan niin paljon kun normaalisti..mistähän johtuu!?? :'(

liikunnasta sen verran etää voin käydä kävelyllä muutamia kertoja viikossa sillain että vanhempi poika kävelee..ei pysty kovaa käveleen..alapäähän sattuu ja alkaa supisteleen..on näitä vaivoja vaikka muille jakaa..paitsi ei kyllä halua toisien niitä kokea kumminkaa..tuntuu välillä että per***stä koko raskaus mutta toisaalta jotenkin tuntuu että tätä osaa niin rakastavaisin mielein odottaa..

pakko yrittää laittaa poika nukkuun ku sekin vaan mäsrtsää...

tämmönen purkaus nyt vain..pitää paremmalla tuulella tulla uudestaan!!!

vointeja kaikille!! :hug:
 
Neuvolakuulumisia!

Kelan lappusia täyteltiin yhdessä ja käytiin vielä ne läpi kysymyksien kera. Jees.

Sit ne muut tiedot:
rv 20+4
Paino 92kg (vk +729g sain tuosta "noottia") :ashamed:
RR 122/73
Hemo 114 (rautakuuri määrätty)
Sf-mitta 19cm
Vauvan syke 155 +
Liikkeet ++

Siinä ne tärkeimmät. D-vitskua kans alotetaan vetää täällä. Painon kanssa kyl nyt aion olla skarppina. :D En maha tolle painonnousulle mitään. Pissanäytettä en pystyny antaa ku kerkesin jo kotona vahingossa pissata. Voi nolo mua....


Mömmis ja potkija 20+4
 
moi

Maalismammalle tervetuloa mukaan ja onnea!

Ärrieri: No onpas anoppi! Siis toki jokaisella oma mielipiteensä mut eikö tuommoset mölyt vois pitää mahassaan :eek: :headwall: ois sulatellu ihan omassa mielessään eikä tullu teille ränkättämään. :hug:
Silloin kun esikoista aloin odottaa ja kerrottiin uutiset miehen vanhemmille niin anopin ilmeestä näki että ei tiedä miten suhtautua... mutta sen jälkeen ei mitään ongelmaa ja poika on kaikki kaikessa.. nyt kun tätä kakkosta odotan niin viikko sitten kysyi ekan kerran vointia ja otti koko asian puheeksi.. hän on ehkä hieman hitaasti lämpenevää sorttia näille asioille mutta mukana kyllä täysin sitten kun siihen sitten ottautuu. Kuitenkin arvostan sitä että on tietty etäisyys molemmin puolin vaikka hyvin juttuun tullaankin.

Sabinelle arempaa mieltä :hug:
Itsellä kans välillä tuntuu että liikkeitä ei juurikaan ole ja joku päivä sitten masussa taas meuhkataan ihan urakalla.
Viimeksi kun oli pari päivää ettei liikkeitä tuntunut ja pääsin kipujen takia ultraan niin sikiö oli kaiketi vaan kääntynyt niin että potki istukkaa joka vaimensi liikkeet.

Ihanaa kun noin moni on kiinostunuit kestoilusta =) Itsestä ei siihen vaan ole :ashamed:

oma olo on.. ähkyssä :LOL: :whistle: syötiin just ja jälkkäriks tein pannaria kera omppuhillon :p
olossa ei mitään kummempaa.. sain jopa nukuttua viime yön :D tänään masu ollut taas hieman kireen oloinen mutta muuten mieli ihan virkku.

liikunasta taisi olla juttua.. itse en varsinaisesti mitään harrasta mutta lenkillä tulee käytyä useaan otteeseen päivässä koirien kanssa.. ja sitten muuten vaan ulkoiltua poitsun kans. uimassa käydään kerran viikossa/kahdessa.
tänään aloitankin tuon pennun kans koirakoulun.. vähän hirvittää mitä siitä tulle vai tuleeko mitään :whistle:

danjuska ja toukka 19+4
 
Mä kans tota D-vitamiinia aloin popsimaan viime neuvolakäynnin jälkeen ku sitä pitäis kuulemma saada 10 mikrogrammaa per päivä ja mun niissä kalsium-tableteissa oli vaan 5 mikrog. Kalaa tulee syötyä sen verran harvoin vaikka onkin hyvää, että päätin ottaa sen vitamiinin purkista.

Mulla oli viimeks neuvolan pissanäytteessä leukosyytit plussalla, mut johtunee valkovuodosta, mitä ei ihan vähää tule...koska mitään tulehdusoireita ei ole kuitenkaan eikä tää kyllä hiivaakaan ole (on sen verran monta kertaa se vaiva ollut että sen kyllä tunnistaa) joten asiaan ei sen kummemmin puututtu.

Aika paljon hintaeroja noissa 4D-ultrauksissa on, täällä päin (Turus) sen saa halvimmillaan 130 euroon (omavastuu). Aion mennä.
 
[/b]maalismamma09 tervetuloa muiden kaltaistesi pariin!

Mietin muuten yks päivä, että miten muut ootte "eksynny" tänne pinoon? Mulla tämä kyllä hyvää säkää - en ole aikasemmin harratellu tällasta palstailua. Googletin sillon heinäkuun lopulla hakusanan "oireeton alkuraskaus" ja tänne se minut heitti - GREAT!

Onko muilla jo kipeen tuntusia potkuja ? Itsellä muutamia ikäviä "sähköiskuja" (siltä ne todella tuntuu).

Kaatjuska + Kunto (21+3)

Ps. Tunnin päästä eka perhevalmennuskerta, ootteko muut käynny?
 
ÄRINÄÄ!!! kyllä nuo miehet osaa olla välillä niin mulukkuja että savu korvista nousee! Äsken tapahtunutta: myö on sovittu että laitan ruuan neljäks päivittäin että mies kerkii syömään ennen navetalle lähtöä, niin tein tänäänkin ja paistoin muikkuja. Miestä ei kuulu eikä näy niinpä myö pojan kanssa syötiin. No ukko tulee sitten puol viis, jolloin muikut on jo tottakai kylmiä, sanoin että lämmitän ne äkkiä mikrossa, ei mene kuin minuutti. Purpatti ettei ehdi syömään mutta jäi kuitenkin, kun olin lämmittänyt muikut ja muussin, mies alkoi syömään ja sanoi ettäö ei kärsi syödä kun on nyt niin kuumaa!!! Lähti sitten jo pöydästä kun minä aloin karjumaan että loppuu minun ruuanlaitto tässä huushollissa kun mikään ei tunnu kelpaavan!!!!!!!!!!! :kieh: No mies palasi pöytään ja söi pari haarukallista kunnes tokaisi: Kiitos ruoka oli hyvää mutta en jaksa syödä nyt enempää! Voi vittu että hermot menee, tiiän tasan tarkkaan että ukolla on kiljuva nälkä kun ei oo syöny koko päivänä, en taas tiiä mikä perkele sitä viiraa!!!!!!!!!!! Ihan kun joku pikkupentu, ei voi syyä kun on niin kuumaa!! Ei kait se perkele minun vika oo jos ei osaa tulla syömään sillon kun on sovittu! Huh, kylläpä ees hieman helpottaa kun saa avautua jonnekin.

Sitten muihin asioihin... Suonikohjut Mulla on ollu niitä jo vaikka kuinka monta viikkoo, ja nyt niitä on tullu jo häpyhuuliinkin, kauheen näköset kun roikkuuvat... :ashamed: Mä oon pitäny tukisukkia koko ajan ja on kyllä pakkokin pitää, en oo ostanu mitään kalliita instrun sukkia vaan ihan tokmannilta norlynin tukipolvisukkia, maksaa jotain 3,5e pari. Ei varmaan oo yhtä hyviä kun jotkut laadukkaammat mutta eipä oo vara muihin. Sitä paitsi kun ne on sitä samaa materiaalia kuin sukkahousutkin niin ei ne ainakaan mulla kestä kun viikon korkeintaan.

Vauva melskaa mahassa tasaseen tahtiin, illalla on aina mahottomat jumpat käynnissä! :heart:

Myhkäri+mahamölliäinen 22+4
 

Yhteistyössä