**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 1.

myymä
mianjo ja meille tulee vain tyttöjä :) Mun kummallakin sisaruksella on pelkkiä tyttöjä ja meillä tyttö, en mä silti masennu, jos saadaan taas tyttö! En tiedä oonko ainoa mutta itse en voi ymmärtää....
 
Pakko tuohon sukupuoli asiaan viitaten sanoa, että mulla vaihtelee kyllä useasti mieli siitä kumpaa toivoisin, elikkä vissiin molempia yhtä paljon. Tuo minun poikaolokin on laantunut hirveesti,tuntuu ettei enää osaa veikata kumpi siellä köllöttää ja viuhtoo. :heart: Ois niin kiva tietää etukäteen 100% varmaksi kumpi on, niin voisi jo ostaa tytölle röyhelöitä ja kittyjä, tai pojalle snoopyja ja vaaleensinistä.. Mutta maltettava lienee maaliskuulle malttamattoman.. :)
 
Pikaisesti kuulumisia, ei ole vähään aikaan ehtinyt kirjoitella..

Rakenneultrassa on käyty, 4d:llä tekivät. Kaikki oli tällä hetkellä niin kuin pitääkin, mutta sehän ei kerro varmuudella mitään lapsen terveydestä. Täytyy vain iloita siitä, että ainakaan vielä mikään ei näyttänyt huolestuttavalta. Painoarvio oli 450g.
Neuvolassakin kävin eilen. Rutiinit ok. Hb laskenut vaikka rautaa syön, muutenkin rautavarastot vähissä labrojen mukaan :/ Pelkällä raudalla yritetään vielä saada niitä kohenemaan. Sf-mitta 23cm, käyrien yläpuolelle meni.
Vuodelevossa olen edelleen, tosin voinnin mukaan saan touhuilla. Nyt onkin ollut pari viikkoa jo vähän parempi olo, ei ole tullut pitkiä supistelujaksoja vain yksittäisiä kipeitä suppareita. Ens viikolla äitiyspolille aika, toivottavasti paikat on vielä kiinni ja sais alkaa touhuilemaan vähän enemmänkin =)

Mä olen myös aivan täysin jouluihminen :xmas: Glögiä on kulunut jo monta litraa ja joulutorttuja syöty :p Kunpa vaan pääsis pois sohvan pohjalta, niin sais alkaa laittamaan joulua kunnolla =)

Tuplarattaiden mietintä on meilläkin käynnissä. Meillä tosin on varmaa se, että ne ostetaan kun esikoinen on alle 2 vuotias vauvan syntyessä. Pitäs vaan osata päättää minkälaiset rattaat ostaisi. Lenkkeilyyn pitäs olla hyvät, mutta silti olis kiva jos niillä mahtuis jossain kaupoissakin liikkumaan.. Hankalaa tulee olemaan valinta..

Mä en myöskään voi ymmärtää jos petytään jompaan kumpaan sukupuoleen :| Mutta mä näen myös punaista lauseesta, "kunhan vaan on terve". Miksi se ei voi vaan olla, "toivottavasti lapsi olisi terve" :/

Hyviä vointeja kaikille!

-Pauko ja Peppi22+3
 
Iltaa!

Meni taas hetki et sai luettua kaikki sivut kun oli tullu niin paljon tekstiä. =)

Täälläkin on vihdoin kerrottu pomolle raskaudesta. Kovasti pomo onnitteli ja vähän hämmästeli miks oon näin kauan pihdannut asiaa. :LOL: Kertoi myös et harmittaa kun joutuu taas luopuun hyvästä työntekijästä vähäks aikaa. =) Tuli kyllä hyvä mieli itselle tuosta keskustelusessioista pomon kanssa ja voin hyvillä mielin jäädä äippälomalle.

Tuosta sukupuolesta; mä tavallaan ymmärrän mitä Zoe-F tarkoitti tuolla pettymyksellä. Mä olin esikoista odottaessani ihan varma et meille on tulossa tyttö, ja kun tulokas paljastuikin pojaksi, kyllä mun mielessä vilahti siinä synnytyspedillä pieni pettymys asiasta. Samana iltana makasin osastolla ihastellen ihanaa poikaani, ja mietin että tietenkin se on poika. Eihän se olis mitään muuta voinut ollakaan. Ja jotenkin tuossa hetkessä mulla syttyi se paljon puhuttu äidinrakkaus. :heart: Nyt ei osasi kuvitellakaan et esikoinen olis tyttö. Tästä toisesta raskaudesta mulla ei ole samanlaisia odotuksia sukupuolesta. Toisaalta olis ihanaa saada se pieni tyttö, mutta toisaalta olis myös ihanaa saada toinen poika. Nykyään on niin paljon lapsettomuutta, joten on jo erittäin iso asia että saa lapsia, joten aivan sama kumpaa sukupuolta ne on.

Täällä myös mietitään edelleen kuumeisesti ostaako tuplat vai yhdistelmät? Olin jo kallistunut noiden yhdistelmien kannalle, mut nyt oon taas alkanut miettiin et olisko sittenkin parempi ostaa tuplat...

Nyt nukkumaan kun aamulla on herätys jo 6.00!!! :(

marza ja masuvauva 20+4
 
myymä
Zoe-F Käsitin ehkä tosiaan liian radikaalisti sinun vastauksen mutta oon jotenkin ihan kauhuissani kun joku mainitsee "pettyvänsä" sukupuoleen tai jopa MASENTUVANSA! ei voi ymmärtää!!

Pauko Mä nään kans punaista tohon "kunhan on terve" - lauseeseen mutta uskon että suurinosa kuitenkin tarkoittaa, "toivottavasti" vaikka toisin asian ilmaiseekin! :)

Täällä hyvin nukuttu yö takana tytöt rakkaat, se ois PERJANTAIIII! :) Jippii!

Taidan poistua tänään töistä jo hieman aiemmin, ehkä jo 15.30 :)

myymä ja pikkuvelisisko 21+1 :)
 
Huomenta!

Taallakin on ultrassa kayty ja kaikki vaikuttaa olevan hyvin! =) Oli ihanaa nahda pikkuinen siella huitelemassa ja suuta aukomassa... ja pippelia ei nakynyt, joten tyttoa veikkaavat!! :eek: :heart: Makin olin niin jo ajatellut poikaa, kun ei kenellakaan tutulla ole tyttoa, mutta niin vaan vaittavat... Mulle tuo sukupuolen tietaminen tekee asiasta jotenkin todellisemman- vaikka eihan siina ole mitaan jarkea, kun jo ennen sita nahtiin pieni ja liikkeet... kai ma oon vahan outo! :LOL:

Ma kanssa ymmarran nuo sukupuolitoiveet ja terveysjutut sellasina harmittomina hommina... suurin osa ihmisista ymmartaakseni rakastaisi sita syntynytta pienta, vaikka se olisi karvainen apina, vaikka muuta olisi alunperin oletettu tai toivottu... eika sita koskaan mihinkaan muuhun haluaisi vaihtaa! Sellaista se on se aidin- ja isanrakkaus... Minakin poikaa toivoin ja odotin, mutta en tata pienta vaihtaisi mihinkaan koskaan! :heart:

Tosi kiva, etta tyonantajasi oli noin mukava Marza! Meidan kaikkien pitaisi muistaa kehua toisiamme enemman!

Mina myos odotan viikonloppua nyt todella paljon, taa viikko on ollut todella vasyttava! Menen ehka sitten myos vahan paremmalla ajalla katselemaan muutamaa vaatetta tytolle... mina en tykkaan pinkista horheloista ja eilen kun katselin, kaikki tuntui olevan juuri sita... tai joulumekkoja... No ehka katon jotain ensijouluksi! =) Paljon ei auta ostaa, kun esikolta on jaanyt niin paljon vaatetta...

Ihanaa ja ainakin meilla pain sateista perjantaita kaikille!

Latte melkein 21 viikkoa!! :wave:
 
Huomenta maalismasut ja oikein hyvää perjantaita!

Kylläpäs perjantai taas tuntuu upealle :D ! Täällä myös yksi jouluihminen :wave: . Joulukoristeita ei ole vielä kaivettu esiin, tosin eilen mietin josko yhden modernin kynttelikön kaivais varaston uumenista. Kynttilöitä poltellaan ahkerasti takanreunuksella. Mä jo suunnittelen mitä ostan kaikille joululahjaksi sillä myös minä tykkään antaa lahjoja. Tänä vuonna saan veronpalautuksia niin roimasti, että niillä ostaa kyllä hyvät lahjat :) .

Meillä on tänä vuonna eka joulu, kun ollaan kotona. Ihanaa! Eka joulu omassa talossa ja kaiken lisäksi saan vanhempani ja siskon poikaystävänsä kanssa meille kylään. Mä rakastan kokkailla ja leipoa ja nyt jo suunnittelen joulupöydän antimia ja todennäköisesti alan ens viikonloppuna tehdä laatikoita pakkaseen. Mä pidän jouluviikolla pari talvilomapäivää, joten saan olla ihanasti kotona jo pari päivää ennen joulua :) .

Sukupuolesta: Mä en nyt kommentoi tuohon pettymysasiaan mitenkään. Omalla kohdalla yllätyin lähinnä, kun aikoinaan kuulin esikoisen olevankin poika. Sen jälkeen oli hetken hämmennystä, että enhän mä tiedä pienistä pojista mitään. Jo ennen pojan syntymää oli aivan itsestään selvää että siellä on poika. Nyt en tiedä miten olisin suhtautunut tyttöuutisiin. Salaa kuitenkin toivoin poikaa vaikka mulla se tyttöfiilis olikin. Ehkä mun reaktio olis ollut vähän samantyyppinen, hämmennystä ja lopulta niin täysin varma, että tottakai se on tyttö. Tosin, edelleen koen pojan nimen olevan paljon vaikeampi keksittävä :whistle:.

Minäpä lähden tästä aamukahville, että ehdin ennen lääkärireissua. Flunssa vaivaa edelleen niin kovana, että varasin ajan työterveyslääkärille.

Iines ja Sintti 22+6
 
Huomenta täältäkin!

Sukupuolesta: Olen kyllä samoilla linjoilla myymän kanssa siitä, että masentuminen tiettävästi terveen lapsen sukupuolesta on kohtuutonta, suorastaan lapsellista. Eikö osata arvostaa, että ylipäätään voi saada lapsia, saatika että se olisi terve lapsi, olipa sitten tyttö tai poika...? Masennusta voi aiheuttaa tieto lapsen vakavasta sairaudesta, huoli tulevaisuudesta jne. mutta ei tieto sukupuolesta!

Joku kirjoitti, että suvussa on vaan poikia ja toivoisi tyttöä kovasti. Ymmärrän kyllä sinuakin aivan täysin. Meillä kummankaan suvussa ei juuri tyttöjä ole, poikia riittää sitäkin enemmän. Siksipä olinkin varma, että poika meille tulee ja asennoiduin sillä tavalla. Kun sainkin tiedon tytöstä, se tietenkin oli mielettömän ihanaa. Toivoa saa ja toiveita pitää ollakin mutta ei saa unohtaa sitä tärkeintä eli iloa että ylipäätään saa oman lapsen.

No nih, tässä oli minun perjantaisaarnani :LOL:

Synnytysvalmennuksessa kävin ja heräsi mielenkiinto TENS-hoitoa kohtaan kivunlievityksenä. Onko kellaan kokemusta/tietoa asiasta?

Joulua minäkin odotan, se on ihanaa aikaa perheen ja hyvän ruoan merkeissä. Tarkoitus oli tehdä tänä vuonna poikkeus ja mennä viettämään aattoiltaa anoppilaan mutta taidetaan jättä väliin sattuneesta syystä... :/

ärrieri 20+5
 
Terveisiä lääkäristä.... Ei mikään ihme että on ollut hiukan kehno olo. Mulla nimittäin on poskiontelotulehdus ja -tattadadaa- alkava korvatulehdus! Mun on pakko saada jotain hyvä äiti -pisteitä, kun näin kokonaisvaltaisesti asetun pojan asemaan ja hankin itelleni vielä korvatulehduksen. No, enpä viiti asiaa kuulutella, kun saan kuitenkin kommentteja lastentaudista :ashamed: .

Tulehduksien hoitaminen onkin sitten oma ongelmansa raskauden aikana. Yksi ainoa antibiootti löytyi eikä sekään ollut aivan täsmä juuri näihin vaivoihin. Mulla on penisilliiniallergia, joka rajoittaa aina antibioottien kirjoa. Nyt siis löytyi vain yksi :/ .

 
Tervehdys tännekin pitkästä aikaa!

En ole täälläkään käynyt pitkään aikaan kertomassa kuulumisia. Ei ehdi ja toiseksi ei vaan välillä sitten vaan jaksa.

Listaan voi päivittää synnäriksi OYS. Täällä tosiaan taistellaan noiden vasta-aineiden kanssa ja pari kertaa olen jo oulussakin käyny. Ekalla kerralla otettiin lapsivesinäyte josta ei sitten saatu tarvittavia asioita selvitettyä.
Keskiviikkona kävin sit taas oulussa. Tällä kertaa seurattiin vaavin veren? virtauksia. Kaikki näytti olevan ok mutta nyt joudun käymään rovaniemellä kerran viikossa seurannassa seuraaviin vasta-ainetuloksiin asti.

Välillä tulee epätoivoinen fiilis että miten ihmeessä minä jaksan joka viikko käydä jossain ultrassa. Pitäis poika hoitaa ja muutenki olis tekemistä. Ukosta ei ole mitään hyötyä tällä hetkellä kun hän on tällä hetkellä viikonloppuisä.

Uudelle tulokkaalle pitäisi ostaa kaikenlaista. Pinnasänky, hoitopöytä, kaukalo, tuplat.. Kaikkia ei varmana osteta uusina ja vaatteita on onneksi ennestään kaapit täynnä.

Liikkeet on alkanu tuntumaan paremmin. Se kunnon jumppatuokio on aina iltaisin juuri ennen kuin laitan nukkumaan. Kylläpä ne potkut tuntuu jänniltä vaikka onhan tämä jo koettu.

Tällainen vuodatus tällä kertaa.

Ja joulua odotellessa =)

emmmaa ja masukki 22+4
 
Iltoja
Nyt on työviiko takana ja saapi nauttia vlopusta. Meinasihan nuo illat olla vähän väsyttäviä mutta eipä se mitään.

Puolivälissä ollaan. Nopeesti tää aika tuntuu vierähtävän. Töissä kävin puntarilla ja pahus näytti viitisen kiloa lisää lähtöpainosta, nyt siis 67 kiloa. Vähän meinas kirpasta kun pelkään liian nopeaa painon nousua ja joulukin tulee...suklaata niin himoitsisi :ashamed: . Mies lähti vlopuksi maalle vanhempiensa luokse ja minä jäin kotio. Tässä tuumailen että pitänee kasvonaamiot laittaa ja muutenkin itteään hemmotella. Jos vielä jotenkin taipuisi kauniisti koristelemaan varpaiden kynnet :LOL: . Ei nyt ihan vauvamaha paina mutta tuppaa turvottamaan ja vatsaläskit kivasti estää turhan notkistelun ja kumartelun.

Ti rakenneultra ja sitä odotellen. Toivin vaan että siellä ei olisi kovin montaa opiskelijaa yms. Kys opetus sairaala ja jotenkin ahdistaa jos kaikki käy pällistelemässä. Ei silti, hyvä asiahan heidän on opetella, tulevaisuuden hoitajia ja lääkäreitä. Kaverilla vain oli ilkeä tilanne neuvolan jälkitarkastuksessa kun ympärillä parveili viitisen opiskelijaa :/

Sukupuolella ei ole minulle juurikaan merkitystä. Aluksi toivoin salaa tyttöä mutta nyt on ollut poikaolo pari kuukautta. En ole sen kummemmin kerennyt muodostaa toiveita vauvan sukupuolesta tai siis pidän häntä vielä neutraalina tapauksena. Vaikea selittää mitä tarkoitan. Meille tämä lapsi on todella toivottu ja kauan yritetty niin siksikin on itselleni toive että kaikki menisi hyvin. Kun ei niitä lapsia niin vain kaikille tule...Työkaverinikin varaili aikaa gynelle jotta pääsisivät pikku hiljaa tutkimuksiin.

Hansku ja Sintti 20+0
 
iltaa kaikille :wave:
minunkin täytyy kommentoida tuohon sukupuoli asiaan.
ensimmäistä odottaessa toivoin tosissaan tyttöä ja poika tuli mutta en kyllä yhtään ollut masentunut vaikka niin kävi päinvastoin olin vain niin onnessani että oli terve. toista kun odotin niin silloin taas toivoin tyttöä koska jo poika oli ja tyttöhän se sieltä tuli =)
nyt ei kyllä tosiaan ole väliä kumpi tulee ja voin sanoa kunhan on vaan terve ja rauhallinen.
molemmilla lapsilla kun on ollut pientä koliikkia, tytöllä enemmän ja sitten on poika vielä sairastanut leukemian niin tosissaan toivoo etä jos nyt pääsis vähän helpommalla.
kyllä on meidän perheessä sairasteltu ihan tarpeeksi :(

cadillac ja toukka 23+4
 
Zoe-F, muistan tosiaan sen tyrmistyksen minkä koin silloin kun selvisi viikolla 36 että helmille oli kasvanut munat..... Oli sopeutumista siihen, että poika tulee. Onneksi se meni pian ohi. :hug: . Niin, ja onnittelut valmistumisen johdosta. :flower:
 
Zoe-F : onneksi olkoon, nyt sitten löytyy joku kenen kanssa voin puhua ammattiasioista!! :D :D

olen itse autoinsinööri ja opetan ammattikoulussa autoasentajaa. Minä vaan en enään kykene korjaa ja tehdä tavallisia huoltoja enään.

viime viikolla sanoin yhdelle asiakkaalle kun hän sanoi että voisin vaihtaa renkaat X5een että "Minä en tällä mahalla mitään läskiä alle vaihdan, odota niin haen oppilaat" asiakas vähän alkoi nauramaan...

sukupuolesta niin tulee mitä tulee mutta tyttöä toivon todella paljon. kun en ajo hankkia tämän jälkeen lisää. Minulle taas en olisi masentunut vaikka minulle tulis vammainen lapsi.. olen oppinut olemaan niiten kanssa ja minulla on yks veli kenellä on lievä vamma. Mutta toivotaan että terve lapsi tulee.

meillä täälläpäin ei tehdä mitään rakenneultraa juttuja... Don't ask me Way... tehdään vaan tavalliset 2d ultrat.

nyt menen saunaan.... :wave:
 
Zoe-F :Onnea opintojen päättymisestä! Ja vielä tuosta istukka-asiasta, kun oli sun kanssa aikasemminki puhetta: Sulla siis siitynyt kokonaan pois kohdunsuulta? Hienoa, jos oikein näin ymmärsin!

Nyt kerrottu koulussa kaikille oppilailleni (noin 100). Ihania kommentteja ja onnitteluja. Toki osa aina tyytyväisiäkin sijaisen tulosta... luulevat kai pääsevänsä vähemmällä... Paras oli tänään, kun kaksi viime vuoden ysiäni (poikia) pölähti koululle ja kysyivät että millonkas se heidän kummilapsensa syntyy B) .

Rentouttavaa viikonloppua mammoille!

Kaatjuska + Kunto (21+5)
 
myymä
Huomentarallaa! :)

Tulin tässä vaan "merkkaamaan" että tähän asti olen kuulumiset lukenut ;)
Tänään touhukkaaseen päivään sisältyy kyläilyä sekä mun kaverin luona että siskon!
Suunnittelin myös käyväni pikaisesti tontilla viemässä miehelle ja sen kavereille sinne pullaa ja kahvia kenties..

myymä ja pikkuvelisisko 21+2 :)
 
Kaa
Huomenia kaikille!

Nukuin viime yönä kellon ympäri... *huokaus*. Milloin tämä väsymys kaikkoaa?

Noh, jotain positiivista. Taidan tuntea (itseasiassa myös juuri nyt!) natiaisen liikkeet! :heart: Vihdoinkin. Samantyyppisiä tuntemuksia on ollut jo viikon verran, mutta nyt olen suht varma että ne ovat niitä paljon puhuttuja "potkuja". Tunne on sellainen tylppä tämähdys aina tuonne kohdun sivuseiniin.

Sukupuolta ja lapsen terveyttä ollaan täällä paljon pohdittu. Itse olen tyytyväinen kumpaan tahansa sukupuoleen, mutta ymmärän osittain tuon harmistuksen tunteen joillakin toisesta sukupuolesta. Ja mitä terveyteen tulee, olen nähnyt niin paljon tuota sairaan lapsen kanssa elämistä, että tottakai toivon, että lapsi on terve. Mutta olen myös realistisesti asennoitunut siihen, että lapsella on jokin vaiva tai vamma. Helppoa se ei tulisi olemaan, koska ymmärrän mitä se vaatii koko perheeltä. Mutta se on vain sitten jaksettava ja kestettävä perheenä.

Nyt lähdetään ostamaan tietokoneelle uutta pöytää, se kun joutuu evakkoon huoneestaan pinnasängyn tieltä. Isäntä siis joutuu keskelle eteistä tekemään tietokonehommiaan tulevaisuudessa. :D Ihanaa tää pienessä asunnossa asuminen.

Kai 21+4... ehkä.... =)
 
Puff.

Isänpäivä huomenna. Kurjuus kun ei ole rahaa ostaa herkkuja. :headwall: Noh, ainakin mies kyllä ymmärtää. Lupasin tuoda aamiaisen sänkyyn. Se kuulemma ois ihanaa. :heart:

Oma matu: Potkii potkii kyllä ja riittävän usein. Hyvin ollaan nyt jaksettu, jos ei lasketa selkäkipuja.


Mömmis ja potkija 21+0
 
Huomenet!

Täällä yöpakkaset vaihtuivat vesisateeksi, ja pitäisi lähteä kaupungille ostamaan matto, päiväpeitto, loput tavarat siihen isyyspakkaukseen sekä laatikko johon ne tavarat laitan. Ei nappais yhtään, mä vihaan sadetta yli kaiken! Tänään oli Hesarissa matkailusivuilla juttu Gambiasta, jossa oltiin miehen kanssa tammikuussa ja voi pojat että tuli kamala kaipuu takaisin sinne lämpimään... Näen viikottain unia Vietnamista, jonne meidän piti lähteä ens tammikuussa, mutta ''jouduttiin'' sitten perumaan reissu kun Multeri ilmoitti tulostaan. Te, joilla on jo lapsia, oletteko matkailleet heidän kanssaan? Ensi vuosi ollaan varmaan ihan kokonaan Härmässä, jollei nyt jotain pientä Viro/Latvia/Liettua-reissua tule tehtyä, mutta sitten kun lapsi on hiukan isompi, voisi harkita jonkinlaista reissua johonkin lämpimään.

Eilen taas oli masussa hyperaktiivisuuspäivä, mulla menee koulussa puolet opetuksesta ohi jos Multeri alkaa potkimaan kun uppoudun ihan täysin tunnustelemaan ja kuulostelemaan pienen melskausta :)

Täytyy varmaan pukeutua ja hipsiä kaupungille, muuten jumiudun tähän loppupäiväksi.

upupa ja Multeri 22+5
 
Heippa kaikille!

Onnea Zoe-F valmistumisesta!

On: Torstaina illalla alkoi särkemään kylkeä ylhäältä. Yön aikana kipu paheni. Eilen kävin lääkärissä, ihan kuullakseni, että se on sitä normaalia kohdun kasvukipua. Otettiin veri- ja pissatestit. Menin kotiin ja lääkäri soitti perään, että nyt pitää mennä päivystyspolille. Menin tietenkin, kun lääkäri epäili tulehtunutta umpparia. Vietin eilen illalla 8 tuntia sairaalassa. Puoli kaksi päästiin kotiin nukkumaan ja aamulla takaisin verikokeisiin ja pissatesteihin. Lääkäri epäili munuaiskiviä ja alkavaa pissatulehdusta. Loppuun asti harkitsivat umpparin leikaamista! :eek: Rankka vuorokausi takana. :ashamed: Onneksi kaikki on hyvin ja menee buranalla ja antibiootilla ohi. Munuaiskivistä on joku kontrolli kuukauden kuluttua.

Ainoa hyvä puoli reissussa oli, että näin vauvelin ultralla, samalla kun etsittiin jotain poikkeavaa sisuksista. Ultraaja sanoikin, että ahaa täällä on lapsikin. :LOL: Harmi, etten tajunnut järkyttyä uutisesta enempää!

Nyt menen takaisin sohvalle köllimään ja nauttimaan oman kodin rauhasta!

Mimmu ja Furuno 23+2
 

Yhteistyössä