Maalismasut 2009:stä vauvautuneet, kesän ketju

Huomenta kaikille!

Saas nähdä kuinka kauan ehdin tässä kirjoitella ennen kuin huuto päikkäreiltä alkaa. Onko muilla ollut vielä sellaista että aletaan huutamaan vaunuissa päikkäreille mennessä. Meillä Kalle on selkeästi väsynyt mutta haluais kattella vaan maisemia. Sitten kun laittaa harson eteen niin karmea huuto kestää jonkin aikaa ja sitten simahdetaan. On nyt kaikki päikkäreille menot ollu samanlaisia pitemmän aikaa. Toivottavasti tää on taas vain yks vaihe, joka menis ohi.

Zoe-F: minä kanssa tilasin vauva-lehden ja otin sen kantopussin, mutta... se oli ihan perseestä. Se oli sellainen malli, että vauvan olisi pitänyt olla siellä niin sykkyrässä ettei ainakaan meidän poika sellaisesta tykänny yhtään. Meni sit tuo pussi suoraan roskikseen. Hankittiin nyt sitten Manducan kantoreppu ja siitä Kalle tykkää.

Kiinteistä: Olen tässä miettinyt että mitenköhän tuo kiinteiden syönti tulee vähentämään imetystä?? Miten teillä, jotka imetätte ja annatte jo reilummin kiinteitä on käynyt?? Meillä tosiaan mennään vielä imetyksellä ja mietiskelen että milloinka sitä alottais ruokien maistelun.

Onnittelut kaikille vauvojen uusista taidoista. Äkkiä se aika vain menee
=)

Riksu ja Kalle
 
Vaunuitkut, meillä ihan samanlaista kun teillä Riksu, hirveä huuto kun laskeetaan vaunuihin niin ettei nää maisemia. Nukahtaa kuitenkin sitten tosi nopeesti. Tota on nyt kestänyt viikon verran..

Kirkuminen täälläkin tyttö kirkuu jos on nälkä/väsy itkun sijaan.

Hei tännekin kelpais kahvittelu/vaunuttelu seura, mikäli ihmisiä Tampereen suunnalta!


Jaahas. Neiti kutsuu jo. Jatketaan myöhemmin. :wave:
 
outius: Ymmärrän kyllä jos ei oo motivaatiota laihduttaa varsinkin jos mies mainittee vähän väliä ylimääräsistä kiloista. Mulla kans sama homma. Toki mieskin on lihonu ja pääsen kuittaamaan takasin. Mutta ärsyttää ku puntarissa vaan numerot kasvaa. no eiköhän ne kilot sitte karisi kuhan vauvelit lähtee konttaamaan ja muutenkin liikkumaan. eipä siitä kannata ottaa stressiä.

Hiustenlähtö: Mulla kans lähtee hiuksia ihan mahoton. Esikoisen aikaan lähti kans ja mulla hiusraja pakeni taaksepäin melko näkyvästikki vielä. Oli muuten erilaiset hatut kova sana sillon. :LOL: saas nähdä sit kuinka pahasti nyt lähtee. se vissiin johtuu jotenki hormoneista tai jotain, Imettävillä nimenomaan.

Vauvan kakka: Juu ennen Ninni kakkas joka päivä ja nyt on alkanu kakkaamaan joka toinen päivä. Pitäs varmaan syöttää luumuaki vähän joka ruuan kans.

Käytiin tänään neuvolassa. Suluissa 3kk mitat
paino7880g (7060g.)
pituus64,6cm (61,9cm)
päänympärys 42,4 (41cm)

"Kääntyy vatsalleen. suoristaa käsivarret vatsamakuulla. Tarttuu leluun. varaa painon jaloilleen. Hymyilee ja on hyvin kontaktissa. Hengitys välillä raskasta ja äänekästä"

Ja tän rohisevan hengityksen takia meidän pitää ens tiistaina käydä lääkärissä. Neuvolantäti sano että ei se varmaan mitään vakavaa oo, mut parempi se on tutkia. ninni siis kuorsaa tosi kovaa ja välillä se henki pihisee silleen ikävästi. Ja keittosuolatipat, höyrykylpy ja niistäjät ei helpota ku hetkeksi.

mitäs muuta asiaa meillä olikaan.... noh eiköhän ne tuu myöhemmin sit mieleen.

Jossu ja Ninni 4kk
 
Kaa
4 kk neuvolassa käyty. Hienosti taas kaikki kehittynyt. "Seurustelee ihanasti" :) Pituutta oli tullut neljä ja puoli senttiä kuukaudessa, nyt 66.2 cm. Paino 7340 g, äitin arvaus meni pieleen 10 grammalla. :D Kaikki mainiosti. Saatiion vielä "lupa" jatkaa rintamaidolla, kiinteitä ei ole kiire aloittaa. Hyvä niin. Toisaalta ne saa aloitta jo jos haluaa, mutta kiirettä ei kuulemma ole kun rintamaidolla kasvaa noin hyvin ja tasaisesti.

Huomenna viikonlopuksi suolle... :p

Kaa ja poika 4 kk
 
Hei taas kaikki!

Mikael kävi äsken päiväunille niin kerkesin lueskelemaan mitä tänne on tullu :)

Kiinteistä: Meillä on syöty jo peruna-porkkanaa,maissia (huomenna olisi tarkoitus maistaa parsakaalia),hedelmistä omenaa,banaania,mustikkaa,vadelmaa,persikkaa ja päärynää. Kaikki muut on maistunu hyvin paitsi peruna-porkkana, siitä alkaa hirmu huuto. :) Maissia taas syötäs ihan loputtomat määrät hymyssä suin.
Tänään ostin riisipuuroa pojalle, ajattelin koittaa illalla että miten Mikael sen ottaa vastaan, jos vaikka sen avulla pikku hiljaa koittais nukkumaankäynti rytmiä kääntää vähän aikasempaan.

Vauvan kakka: Mikael kakkas ennen joka päivä mutta nykyään voi mennä muutamakin päivä ennen kuin tekee kakan. Ostin tänään luumusosetta, ajattelin jos sitä antais niin helpottais, taitaa nimittäin olla maha vähän kovana.

Jossu84; meillä oli joku aika sitten kans pojalla nenä aika tukossa, koitettiin kans keittosuolatippoja mut ei oikeestaan mitään vaikutusta. Sit rupesin puhistamaan nenän niistäjän avulla päivittäin niin nyt on alkanut helpottamaan.

Pikkunen89 ja Mikael 4kk ja 2vk.
 
Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Kaa Mitäs meette suolle? Miä oon vuosii käynny, ihan pienest asti, keräämässä marjoja. Se on tosi rauhottava paikka omal tavallaa :)

Lakat ja karpalot odottavat kerääjäänsä (minua juu) vielä jonkin aikaa, mutta tänään lähdetään suolle "urheilun" varjolla. Eli kainuussa on suopotkupallon MM-kisat, ne kutsuvat. :D

www.suopotkupallo.fi
 
Moikka!

Kaatjuska, joo meidän neiti kasvaa aika maltillisesti. Itseasiassa meidän tytöillä on ollut aika samanlaiset mitat 3 kk:n neuvolassa. =) Meidän tyttö oli 59,2 cm ja 5745 g.

Marais, vautsi vau! Teidän Ilarilla oli sitten kiire liikkumaan. =) Vähän aika menee nopeaa, kun nyt jo meidän pikkuiset alkaa ryömimään. Kohta ne jo kävelee...

Riksu, kuulostaa niin tutulta tuo päikkäreille meno. :LOL: Meillä kans huudetaan ja kitistään ja kun tyttö saa rätin namalle, menee hetki kun tyttö hiljenee ja nukahtaa.

Outius, mulla oli samanlainen tilanne esikoisen jälkeen; laihdutin juuri ennen raskaaksi tuloa 17 kg ja kaikki kilot tuli raskauden aikana takaisin. Aloitin kovan kuntokuurin ja muutama kilo lähti ihan nopeestikin ja sit tulin taas raskaaksi. Onneks tokan raskauden aikana kiloja ei tullut kun 5 ja nekin lähti heti pois. Mutta edelleen siis ne kilot on ekasta raskaudesta jäljellä. Tavoittena olis pudottaa ainakin 15 kg ens kesään mennessä, mut katotaan kuinka käy.... En jaksa enää stressata asiasta. Harmi kun miehesi naljailee kiloista. :eek: Kyllä sitä enemmin kaipais tukea ja tsemppaamista kun vinoilua ja sanomista.

Tipsy, mä oon Tampereelta, ja kahviseuraa ei ole ikinä liikaa. =) Missäs päin Tretta sä asut? Me asutaan Länsi-Tampereella.

En sit ollut muistanut kirjoittaa ylös tytön uusia taitoja, kääntymisiä ja nauruja, mutta onneks oon tänne ne kirjoittanut niin löydän tarkat päivämärät täältä. Osaako joku muuten neuvoa, miten saan kaikki omat kirjoitukseni "esille" ilman et mun tarvis kahlata koko ketjua läpi? Muutenkin on tuo vauvakirjan kirjoittaminen jäänyt. Pitäis oikein ottaa asiakseen kirjoittaa omia tuntemuksia sinne, ettei aivan unohdu.

Tyttövauvojen äideille mulla olis semmoinen kysymys, eli onko teidän tytöillä jommassa kummassa tississä tai molemmissa semmosta kovaa pattia? Ikään kuin tissi alkaisi kasvaa? Meidän neidillä on toisessa tississä kova patti, jota aluks pelästyin suuresti. Ajattelin tietysti heti pahinta et nyt sillä on vähintään rintasyöpä :LOL: . Mutta mun kaveri sanoi et se on tyttövauvoilla ihan normaalia. Ja siitä voi tulla myös maitoa. :eek: Menee kuulemma ajan kanssa ohitse ja johtuu hormooneista. Meillä on ens viikolla neuvolalääkäri, jossa aion vielä varmistaa asian.

Laitoin aamulla karjalanpaistin uuniin, täytyy mennä katsomaan josko liha olisi jo mureaa. =)

marza
 
Heippa! Oltiin kaverin mökillä pari päivää. Lapsia oli mukana yksi komeviikkoinen, meidän 4kk, yksi 7 kk, kolmevuotias, 6v ja 8v. Aika menoa kyllä!

Annoin eilen ekaa kertaa Tobiakselle kiinteitä. Maissilla aloitettiin. Aika kiva lisä päivään tuo ruoka-aika! Ainakin tässä vaiheessa vielä...

Eilen oli 4 kk neuvola. Mitat olivat: 68cm, 7890g ja pipo 43cm. Painoa oli siis tullut kuukaudessa 785g ja pituutta 2,5 cm.

Tervetuloa kaikki uudet! Nyt pitää taas mennä. Taisi Tobias haistaa, että äiti meinaa syödä jotain, kun piti herätä.
 
4kk-neuvola takana. Nuppi kasvanut hienosti ja pituutta tullut neljässä viikossa 3cm, mutta painnonnousu notkahtanut. Terkkari arveli syyksi tuota reipasta venymistä ja toisaalta aktiivisuuden lisääntymistä: sen jälkeen kun neiti oppi kääntymään, ei ole viihtynyt hetkeäkään selällään vaan on koko ajan mahallaan sätkimässä. Maitoa tulee tosi hyvin, eikä neiti oikeastaan koskaan syö kuin yhden rinnan kerrallaan ja vaikuttaa sen jälkeen tosi tyytyväiseltä. Vaippojakin kastuu ja energiaa piisaa, enkä toisaalta voi syömäänkään pakottaa.

Kiinteitä päätettiin kokeilla vasta 5 kuukauden rajapyykin jälkeen. Terkkari ei arvellut niistä olevan apua kilojen kartuttamiseen - annokset on kuitenkin aluksi tosi pieniä ja itse asiassa äidinmaidossa on moninkertaisesti kaloreita johonkin porkkanaan verrattuna.

Hyväntuuliseksi ja temperamenttiseksi tytöksi terkkari Ada kuvaili. Neidillä ei ole tosiaan kuin kaksi olotilaa: loistava tai kamala. Kamala johtuu useimmiten väsymyksestä, jonka pitää olla tosi kova ennen kuin hän suostuu nukkumaan. Parin haukottelun jälkeen on turha yrittäkään - jää vain sänkyyn riehumaan ja huutelemaan, vaikka pariksi tunniksi.
 
jospa nyt ennättäisin kirjotella :)

Ollaan siis oltu reissussa koko alku kuukausi.. siis meidän kotipaikoilla lähinnä.
Tohinaa on ollut ja poika jäi mummolaan vielä kun me lähdettiin miehen ja Jennan kans käymään kotona leikkaamassa nurmet jne.. huomenna ajetaan sitten takas.

Jenna on pääsääntöisesti mitä aurinkoisin neiti =) Monena päivänä on pitänyt ihan ääneen ihmetellä kuinka helppo vauva meidän neitokainen on. Ja jos kitisee niin sille on aina jokin selvä syy.
Yöt meillä alkoi mennä aika resuisiksi ja viikko sitten aloitettiin varovasti vellin antaminen.. ja se on pidentänyt meillä yö unia huomattavasti.. itseasiassa mennään nyt yhdellä syötöllä yö.. herää siinä 3-4 aikaa ja sitten herätään n.7.30. iltaisin käy viimestään ysiltä nukkumaan..

Soraya: En oikein tiedä olisiko meillä tuosta maidon tilauksesta kyse.. kun mulla on maitoa vaikka muille jakaa.

Riksu: kuulostaa aika tutulle tuo kiukuttelu nukkumaan mennessä. Meillä tämä tapahtuu yleensä silloin jos pääsee liian väsyneeksi. Ja aika usein myös päivän viimeisille unille meno on yhtä kitinää ja parkua. Muuten ei yleensä tartte kun laittaa tyttö sänkyyn/vaunuihin ja riepu kainaloon, josta vetää sen naamalleen, ja alkaa nukkua.

Meillä käännyttiin maanantaina ekan kerran mahalleen :D Sitä ennen ei edes yrittänyt.. Nyt ähkii ja huhkii koko ajan lattialla että mahalleen ois päästävä. tänään pyörähti sitten toisen kerra. Tekniikassa on vähän hiomista vielä ;)

Marza: En ole ainakaan Jennalla huomannut moista pattia.

Outius: :hug: tsemppiä kovasti!
Jotenkin tuo kirjoitukses oli kuin minun suusta osittain.. Itse laihduin pojan syntymästä lähtöpainoon ja siitä vielä -7kg... eli painoin sillon 63 ja risat ja voi sanoa että olin silloin tyytyväinen kroppaani. Nyt on reilun kilon verran vielä jäljellä raskaudesta tullutta mutta en vaan oo mitenkään tyytyväinen ihteeni. Tuntuu että itsetunto on pahasti kärsinyt ja on jotenkin niin vaikea hyväksyä muutoksia omassa kropassa.
Mies on tosin mulla erimieltä asiasta ja sanoo kyllä että oon hyvä näin jne.. mutta kun se vika on omissa korvien välissä :ashamed: Välillä tuntuu että kaikki tunteet on yhtenä oksettavana klönttinä päänsisällä ja niitä itsekseen vatvoo..

Ihana kun on kesä ja mies on kotona meidän kanssa (tai toisinsanoen reissussa meidän kanssa :) ) ollut aika stressaavaa ja uuvuttavaa kun miehen työmatka piteni.. yhteinen aika tuntuu olevan kortilla ja kumpikin väsyneitä. Se varmaan myös osittain kalvaa meikäläisen mieltä ja oon sitten kärttyinen ja itkuinen välistä. Mulle kun on tärkeetä se joka päiväinen läheisyys ja pienet hellyyden osoitukset.

nyt tyheni taas pää ja en muista yhtään mitä piti kirjoitella.. lisäänpä tähän vielä kuvan Nennusta.. on otettu 3.4, milloin neiti oli tasan 3kk :)



danjuska ja jenna 3kk2vk (noin)
 
pikaiset kuulumiset

Neuvolassa käytiin tänään, 6300g(6150), 63cm(62) tosin neuvolaväli oli juhannuksen vuoksi vain vajaa 3vko. Mutta kuitenkin oli knaftisti kasvanu. Mitään kiirusta ei kuitenkaan kiinteiden alotukselle oo, mut jos tuntuu et maito ei riitä niin sit tosiaan voi alotella. Vielä on ollu tyytyväinen ja maito riittänyt, kun välillä tiheällä imulla lisää nostattaa :D Jotenkin se kiinteiden alotus tuntuu kuin luopuis vauvasta ja mä en oo siihen vielä valmis :ashamed: No tulee se aika kuitenkin pian, josko hetken ensin valmistuis henkisesti niihin kiinteisiin.

Marza: meillä ei nyt oo sellasta pattii ollu, mut ihan ensiviikkoina oli ja maitoakin tuli. Ensin luulin et napa erittää, mut kun alko paidat olee kainalosta läikkysiä, ei ollu muuta vaihtoehtoa.

Danjuska: ihana kuva Jennasta :) ja onnea uudesta taidosta!

Hiuksia multa lähtee ihan hirveet määrät ja niitä on ihan joka paikassa, hiukanko ärsyttävää :) Pirulaiset kun tukkivat viemärit, eikä ketään jolla riittäs energiaa siivota. Yks aamu mä varmaan herään kaljuna :LOL:

 
Nyt sain otettua itseäni niskasta kiinni ja kirjoitettua tänne. Olen kyllä käynyt lukemassa kirjoituksia aina silloin tällöin. :D

Meidän pikku herra on kasvanut kovaa vauhtia. Nyt hänellä ikää 4 kk 1 vko.
Viimeksi ollaan käyty 3 kk neuvolassa, jolloin painoa 6368g (3720g), pituutta 63,5 cm (51,5cm)
Joten hyvin on poika kasvanut.

Rytmi alkaa pikku hiljaa muodostumaan. Hän menee illalla nukkumaan jo 19.30-20.00, herää yöllä noin 3.30 syömään. Sitten nukkuu tuonne 5.00-6.30 saakka (vaihtelee) eli heräilee aika aikaisin. Aamulla valvoo pari tuntia ja ottaa siinä pienet unet. Pidemmille päikkäreille n 2-3 tuntia rupeaa noin 10.00-11.00. Sitten loppupäivästä ottaa parit lyhyet päikkärit, (1/2 tuntia.)
Joten äipän täytyy rueta kanssa aika aikaisin että jaksaa herätä noin aikaisin...
Ei olla saatu rytmiä siirrettyä myöhempään, tuntuu että aamuaurinko herättelee pikkuista vaikka meillä on pimennysverhot...

Poika on tosi suloinen ja valloittaa kaikki ihanalla hymyllään. Kovasti tulee kuolaa suusta, joten näinköhän jo hampaita tekee.
Rintamaidolla on kasvanut ja vielä ei ole tarvinnut antaa soseita ja ajattelin ainakin tonne 5 kk ikään odottaa ennenkuin rupean makuannoksia antamaan. Mikäli nukkuu noin hyvin kuin tähänkin saakka.
Moni onkin jo aloittanut soseita tarjoamaan, mutta se on hyvin yksilöllistä...

Minullakin lähtee hiukset päästä. Kun on vielä pitkät hiukset niin tuntuu että karvoja on joka puolella taloa ja kun käy suihkussa niin hyvä ettei viemäri ole tukossa.
Jospa tämä on vain väliaikaista ja vitamiinejä olen yrittänyt syödä, mutta tuloksetta.

KAA, olisi ihan mukava tavata, kun sinäkin Kuopiossa asustelet. Minulla 2 koululaista kotona+mies, joten ainakin sitten kun koulut alkaa (elokuun puolessa välin) minulla on aikaa aamupäivät. Olisi kiva vaihtaa kuulumisia ja käydä vaikka kaffella.

Mukavia kesäpäiviä mammat ja lapset

t. Savan ja poika 4 kk 1vko

B) :hug:
 
taas olisi viikonloppu edessä. kylläpäs nää viikot menee nopsaan.
me olimme lasten kanssa särkänniemessä keskiviikkona ja ihan hyvin jerekin jaksoi mukana.
taisi kyllä olla viimeinen kerta kun menemme heinäkuussa huvipuistoon. oli ihan järjettömät jonot joka paikkaan ja ruokaa jonotettiin 1,5 tuntia |O onneks sentään noiden lasten laitteissa oli jonoa hieman vähemmän. itekkin piti uskaltautua koittaa sitä uutta tyrskyä mut eipä viitsiny jonottaa.
jos sitten ensi vuonna menis jo toukokuussa.
meillä maisteltu eilen ensimmäisen kerran päärynäsosetta ja näytti maistuvan =)
perunaa,bataattia,maissia ja porkkanaa ollaan myös maisteltu ja melkein puoli pilttipurkillista menee ruokaa.
vielä tissitellään mutta taitaa kohta sekin huvi loppua. ei jerelle tunnu riittävän se mitä sieltä tulee. täytyy vielä vaan sinnitellä kun en jaksais öisin lähteä hakee maitopulloa alakerrasta. on paljon helpompaa antaa tissiä öisin.
marza kysyit siitä patista. mulla on ihan sellainen olo että meidänkin tytöllä oli sellainen patti juuri samassa iässä. neuvolasta sitä vissiin kysyin mikä on mutta en nyt muista mikä oli mutta ei mikään vaarallinen. tytöille sellaisia tulee ja jonkun ajan päästä hävisi.
täällä kärsitään univelasta :/ mies tekee pitkiä päiviä ja mie en saa päivisin mitään tehtyä kun jere kaipaa huomiota ja kun hän nukkuu ollaan tytön kanssa ulkona.
sitten kun saan jeren yöunille rupean siivoilee. eilenkin meni melkein puoleen yöhön ennen kun pääsin nukkuu.
jere menee nukkuu kahdeksan aikoihin niin tarttis joku kerta vaan mennä samaan aikaan.
mutta nyt valmistautumaan ulos lähtöön. aivan ihana aurongonpaiste B)
mainas vallan unohtua tervetuloa uusille tulokkaille :wave:
 
Neuvolakuulumisia.

Nyt oli siis 3 kk neuvola,mutta ikää Annikalla on jo 3.5kk. Suluissa 2kk mitat.

Paino 6410g (5250g)
Pituus 63,7cm (61,3cm)
Pään ympärys 41,4ccm (39,4)

"Suloinen neiti. Katsekontaktit + hymy tulee. Kehitys ikätasoa MEED:n mukaan. Kasvat hienosti. Rokotukset saatu."

Ens tiistaina olisi sitten 4 kk lääkäri. Huih. Terkka sanoi,että pieni tyttö, mutta johtunee kai tuosta painosta..

Outius ja Annika.
 
Mimmukka: Viimeksi kirjoiteltiin n. kk sitten, että ompa meidän pojat samankokoisia. Nauratti, kun katsoin kirjoittamasi Tobiaksen neuvolamitat, meidän Ilari kävi eilen neuvolassa, ja painoi myös 7890g =) Et aika samoissa mennään edelleen, heh! Pituutta meillä tosin oli 3,5 viikossa tullut vaan sentti.

Kiva muuten, anopilla on sit huuliherpes. Koko ajan saan olla muistuttamassa käsienpesusta ja vahtimassa ettei vaan pusuttele poikaa. Kun on vauvasta ihan sekaisin (niinkuin omatkin vanhemmat tietty). Mutta herpes olisi pojalle aivan älyttömän kurja vaiva :/

T. Hermoraunio Marais ja Ilari Savon tuulissa
 
Marais Aika hassua, että pojat on grammalleen samanpainoisia! Ilarin pituuskasvu sitten tasoittui. Tobias on vielä ainakin siellä +2 käyrällä. Ehkä seuraavan kuukauden aikana vähän hidastuisi tuo pituuskasvu.

Nyt on kolme päivää syöty maissia. En ole huomannut mitään muutoksia pojan olemuksessa. Päivisin Tobias ei suostu suurin surminkaan syömään enää tissiä. Aina kuitenkin yrittelen ja puoliunisena saattaa joskus vähän imutella. Kieltäytyy melkein aina toisesta tissistä. Puoliunisenakin, joten maidontuotanto on keskittynyt nyt toisen tissin tehtäväksi. Vähän surettaa, että tämä päättyy näin. Eikä imetys ole ollut mitenkään helppoa rintakumien takia.

Meilläkin Tobias on aurinkoinen ja nauravainen poika, varsinkin kun ympärillä tapahtuu ja ollaan liikenteessä. Kotonaolo sen sijaan on välillä aika puuduttavaa ja tylsää, mutta kai se on lapsen kannalta hyväkin välillä istua kotona ja tylsistyä..

Ruokailusta Koska aloititte toisen ruoan antamisen ja koska velliä tai ensipuuroa? Ja mihin aikaan toinen ruoka kannattaisi antaa?

Ja hiuksista vielä täälläkin on karvanlähtöaika. Inhottavaa.

Danjuska Söpö kuva Jennasta! Se on kyllä vaikeeta, kun mies on työmatkalla. Sekoittaa arjen ja pitää olla vastuussa lapsesta koko vuorokauden ympäriinsä.. Jaksamisia!

Tänään pitää mennä ostamaan joku kolttu hääjuhlia varten. Hyvää kesäistä viikonloppua!
 
Heipä hei taas piiiiiitkästä aikaa..;)
aika niin vierähtänyt että ei oo paljon joutanut kirjoitella..

Meillä kasvetaan hurjaakin hurjempaa vauhtia,poitsu oli neuvola käynnillä 4kk1vko ja mitat oli 68,8cm,10320kg ja pää 47,5cm.......että kyllä poika on ruoka-aikana kotona ollu,isoopäisyys tulee suvusta ja on vielä suhtees muihin mittoihin ok,kun sitä jahkuloitiin.
Eka hammaskin meille puhkes toissapäivänä ja tänään käännyttiin ympäri eli ei mikään köntys vaikka iso onkin..;)
soseita on kans pikkuhiljaa maisteltu ja hyvin maistuu.yöt nukkuu kuin tukki,sekin ilmeisesti perittyä ..:D illalla maata n.21-22 sit nukkuu putkeen 6-7 ja syö ja torkahtaa vielä 2-3h..
mutta nyt siihen laihin vaikeroidaan että ruokaa pitäisi mennä antamaan.
 
Meripäiville miäkin oisin halunnu, muttei ehtiny ku oli koiran näyttelyitä ja sit ku toi rakas ukko-kulta ei päästäny... :( tai ei suostunu jäämää lapsenvahdiks kun ei uskonu että olisin menny vaan katselemaan.

Meidän pikkutytöllä tuntuu (ja näkyy pikkusen) eka hammas! Ilmankos on päristelly sylkeä noin viikon verran.. Ja pari yötä nukkunu aikas huonosti. Huonosti nukkumiseen kyl vaikuttaa myös se, että meidän makkarin lämpötila on illalla 27 astetta, vaiks on ikkuna auki koko päivän. :x
Ois tolla tyttösellä vaan kiire päästä liikkumaan! Hirveä ähellys ja riehuminen päällä kun on lattialla. Nyt kun oppi kunnolla kääntymään masulleen, niin pitäisikin jo päästä heti eteenpäin. :D
 
Tervetuloa uusille!

Hiustenlähtö on jotain ihan järkyttävää. Hiuksia lähti jo raskaana ollessa, sitten oli puolen vuoden tauko ja nyt tippuu taas.

äiree82: melko samaa kokoluokkaa meidän pojat, paitsi teidän poika on vielä isompi. =) Meillä siis 4 kk -mitat 68 cm ja 9750 g.

Olin eilen siskon polttareissa ja miesväki oli keskenään 12 h. En ole tainnut itsekään olla koskaan vauvan kanssa noin kauaa kahdestaan. Hyvin oli mennyt kuitenkin koko päivä. Mun isä kävi jossain vaiheessa kylässä ja Velmo vierasti kauheasti. Eivät ole nähneet yli kuukauteen, mutta silti en ihan ymmärrä, millä perusteella poika vierastaa. Jotain meidän kavereita ei kuitenkaan ole vierastanut, vaikka on nähnyt ne vain kerran aikaisemmin joskus ihan pienenä.

Misstra + Velmo 4,5 kk
 
Helloou pitkästä aikaa.
sara täytti eilen 4 kk ja sen kunniaksi pyörähdettiin ekan kerran ympäri ja tänään aamulla toisen kerran. Perunaa ollaan maisteltu tällä vvime viikolta ja niin se sitten on että se ihan pikkuvauva-vaihe on ohi... ekat kiinteämmät kakat pyöräytti eilen. Siit se sitten lähtee. Mutu-tuntuma on, että tämä kasvaa pituutta. xseur. nlaan on kuitenkin viel n. 4 vkoa.

Muija ja Sara 4 kk 1pv
 

Yhteistyössä