Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

tapamisaika tuo klo.12 kuulostaa hyvältä. yritetään keretä siihen siksi. jos nyt ei kuulu niin ei tarvitse odotella. eiköhän me sinne sisälle löydetä. tuo neiti kun syö rauhallisesti....kysäses marza kun haet avaimen niin onko se alaovi auki. eli jos joku tulee myöhemmin niin pääseekö sisään. muuten voidaan vaikka vaihtaa numeroita.
outius suklaa maistuu täälläkin. liiakin hyvin :ashamed: oon suklaaholisti |O nyt vaan yrittänyt olla ilman ;) mutta kaipa sitä tapaamisessa muutaman voi syödä :D
pottailusta meillä ei olla vielä edes koitettu. jos huomenna pistäis pojun istumaan.
housuvaipat ollaan muutaman kerran käytetty ja heti kun jere vaan seisoo sujuvammin vaihdetaan niihin. tuo vaipan laittaminen on yhtä tuskaa kun ei millään pysyisi selällään.
turvaistuin jerellä käytössä tytön vanha britax two way elite (toivottavasti kirjoitin oikein) ollut käytössä jo muutaman kuukauden.
veikkaan että jäi taas jotain kommentoimatta niin ja onnea upupalle valkolakista. meinasin unohtaa.
nyt nukkumaan kun univelkaa löytyy ja huomenna taas nuuskitaan jeren korvaa jos tarvii lähtee näyttää. haisee ihan hirveälle. tytön kanssa olen kaks kertaa mennyt haisevan korvan takia lääkärilla ja molemmilla kerroilla ollut tulehdus.
 
moikka moi!

ekaks omaa napaa ( tai siis jennan.. )

Ilmeisesti tyttö tartti lääkärinlausunon että on terve :whistle: ;) Viime yönä nukkui heräämättä 20.45-3.30... jonka jälkeen olikin sitten niin virkku että meni yli tunti ennen kuin taintui takas..
On ollut hieman tuulella käypä tänään.. yhdessä hetkessä räkättää ihan kauheasti ja toisessa hetkessä jo kitisee minkä ehtii |O vähän ootan jännityksellä että tuleeko uusi tulehdus.. voi tietty olla hampaistakin johtuvaa.. meillä tehtiin ekat 2 5kk:n iässä ja sen jälkeen ei ole näkynyt.

Täällä ei ole vielä pottaa otettu käyttöön.

Meillä vaippana käytetään päivisin liberon housuvaippoja ja yöllä muumeja.

Iines: kiitti ruoka vinkeistä =)
Itse myös laitoin hitusen valkopippuria kun esikoiselle tein soseita sillon.
Jennalle menee pääasiassa tällä hetkellä perunaa, bataattia, porkkanaa, kesäkurpitsaa, omenaa.. joku aika sitten tein uusia soseita jossa on kukkakaalia, parsaa, sipulia, persiljaa... näitä aina jonkinmoisena koktailina.. lihaa menee broileri ja possu.. viime viikolla annoin myös nautaa kun mummolassa oltiin.. pitäis tännekkin tehdä satsi naudan lihasta.. Mulla lihat erikseen pakkasessa ja siitä otan aina sitten sopivan määrän.
Tosin ne kun loppuu niin teen ihan "valmiita" soseita niin ei tartte erikseen enää pakastaa.
Ajattelin kanssa että pitäis esim. riisistä tehdä pakkaseen soseita, mutta on näitten sairastelujen takia jäänytkin ihan ajatuksen tasolle..
viljoista meillä menee riisi, kaura, speltti, maissi.. ohran otan seuraavaksi ja vehnä ihan vikana.. Ruista ei varsinaisesti oo annettu ( esim. puurossa ) mutta on saanut leivän kantaa jäystää.

danjuska ja jenna 7kk1vk ja risat
 
Upupalle tosiaan onnittelut yo-lakista. Mä nostan hattua kaikille, jotka jaksavat työnteon, lastenhoidon tms. ohessa opiskella.

cadillac: aika jässikkä teillä. Velmo taitaa olla melko samaa kokoluokkaa, muttei kuitenkaan ihan noin iso, kun ainakin kotivaa'an mukaan on n. 12 kg.

Turvaistuin on meillä Recaro Polaric. Haluttiin isofix-kiinnitteinen selkä menosuuntain päin-malli ja niitä ei ollut ihan kauheasti.

Tapaamiseen ollaan tulossa edelleen, jos vain ollaan terveitä. Mulla on tänään ollut kurkku kipeänä, joten katsotaan, iskeekö nyt joku flunssa. Tullaan varmaan suoraan sinne paikkaan, kun autolla saapumisaika ei ole niin tarkka.

Täälläkään ei syljetä suklaarasiaan; on aina maistunut hyvin, mutta kerrankin syöminen ei heti näy kiristävinä housuina.

Marais: kiva, että teillä on ainakin yksi yö mennyt hyvin. Antaa vähän toivoa. Toivottavasti sun kipuilut menee nopeasti ohi.

Meidän unikoulu menee ihan perseelleen. :headwall: Neljä yötä takana, ja Velmo on herännyt joka yö vähintään 8 kertaa, toissayönä peräti 17! No joo, sen verran edistystä on taphtunut, että aika usein saa rauhoitettua tassuttelemalla tai sylittelemällä, mutta silti. Muutaman kerran on käynyt kuitenkin niin, ettei mikään auta ja sylissäkin vaan vetää pään taakse, selän kaarelle ja pistää kaikin tavoin vastaan. En tiedä, mitä noissa tilanteissa pitäisi tehdä. Olen sitten imettänyt, kun tuntuu, ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin se tai huudatus. Missään tassutteluohjeissa ei oteta huomioon sitä vaihtoehtoa, että vauva ei rauhoitu syliin. :headwall:

Tsemppiä päksylle, Violalle ja kaikille muille, joilla on ongelmia nukkumisen kanssa.

Ai niin ja Mama22:lle tervetuloa.

Misstra + Velmo 8 kk
 
Iltaa!

Oli muutaman päivän nettipimento. Läppäri jälleen prakas täälläkin, samoin kuin Zoella.

Tapaamiseen ollaan edelleen tulossa. Varasin Holiday Club esittelyhuoneiston kahdeksi vuorokaudeksi, joten päästään oikein kylpyläänkin samalla reissulla. Lähdetään matkaan jo perjantaina aamupäivällä ja palaillaan kotiin sunnuntaina. Tarkotuksena tavata kaveripariskunta, mun opiskelukaveri ja mies käy myös kilpakeilaamassa. Miehellä viimeinen isyyspäivä pitämättä niin ottaa sen sillon perjantaina.

Ymmärsinkö oikein, että tapaaminen oli sovittuna Sokoksen eteen klo 12, jos tuntuu, että ei itse ehkä löydä perille?

Tarjottavista lupasin hoitaa joulutortut. Joudun ne tekemään jo perjantai aamuna kotona, mutta eiköhän se ole iahn OK. Juokos joku glögiä, jos sitä toisin myös?

Suklaa kelpaa ehdottomasti, kiitos Outius tarjouksesta!!!

Upupalle paljon onnea valkolakin johdosta! Minunkin mielestä hieno saavutus mammalomalaiselta - ei siihen kaikki pysty :flower:

Sikaflunssa rokeotteen Siiri on saanut tutkimuksessa mukana ollessaan. Viimeinen näytteenotto oli eilen ja rokote annettin kahdessa osassa, joista jälkimmäinen pari viikkoa sitten. Täysi suoja siis pitäis jo olla. Mieheni kanssa otetaan myös rokotteet - kunhan vain saadaan!

Pottailua ollaan pikkasen harjoteltu, mutta liian harvoin muistan tai jaksan. Saldona on kuiten kaksi kakkaa ja yksi pissa, joten ihan hyvin tuolla harjottelumäärällä.

Housuvaippoja ei olla käytetty. Tällä viikolla tuli näytevaippa postissa, mutta sekin on vielä käyttämättä. Siiri ei edelleenkään käänny eikä ryömi, joten tavalisen vaipan laittaminen on vielä suht helppoo. Housuvaipan laittaminen varmaan onnistuis kyllä jo, koska Siiri seisoo ihan tukevasti tuettuna.

Unikoulutsemppiä kovasti kaikille, jotka sitä tarvii! Meillä koulutus jatkuu ja täytyy sanoa, että kyllä opettajien lapset taitaa olla kovapäisimmät :LOL:
 
...jatkan vielä edellisestä, piti käydä pikaseen tassuttelemassa Siiriä...

Edelleen meillä heräillään useamman kerran yössä, mutta tyyntyy nopeammin kuin aikaisemmin. Syötän edelleen yöllä ja sitten aamulla viiden-kuuden välillä toisen kerran.

Pari yötä nyt alkuviikolla oli ihan pyllystä. Siiri heräs vähintään kerran tunnissa ensimmäiset kuus tuntia (klo 22-04). Kun tätä jatku jo toista yötä, niin laiton supon ja se auttoi nukkumaan neljä tuntia putkeen. Epäilin hammaskipua vaikka mitään valmista ei näy. Kaks alahammast Siirillä on, mutta luulen pikkuhiljaa lisää tulevan.

Pitänee lähteä nukkumaan. Siis Öitä!

Kaatjuska ja Siiri 7,5 kk
 
Huomenta

Tulossa ollaan tapaamiseen jos vain parannutaan. Ollaan molemmat pojan kanssa sairaana, mutta on tässä kuitenkin viikko aikaa parantua :) Minä lupasin tuoda kahvin ja teen. Jos meitä ei näy Sokoksen edessä 12 niin yritämme eksyä sinne varsinaiseen tapaamispaikkaan.

Rasmus on nyt käynyt istuskelemassa viikon verran potalla, ja lähes joka kerta tulee pottaan pissat. On jopa 3 kakannutkin pottaan :)

Nyt täytyy mennä taas lepäämää, kun poikakin nukkuu....

Misa75
 
Huomenta :)

Eilen oli taas vauvauinti, ja kivaa oli. Tyttö ei suostu enää nukahtamaan kauheen helpolla :eek: Eilen oli sitten hereillä 12.30-20.00. Ihan kiva, ihan selkeesti väsyny, mutta ei, kun laittaa sänkyyn, virkistyy heti ja alkaa sekoilla siellä niin että pää kolisee pinnoihin |O

Ei oikeen meinannu sukeltelut pahemmin onnistua ku toinen oli ihan ku koomapotilas siellä :LOL:

Nyt kuitenkin sain nukkumaan aamupäiksyjä, jee =)
Me saadaan tänne lauantaiksi hoitoon yks pikkunen vauva, 4kk vanha :D Onkin vahtimista ettei toi meitin tyttö kauheesti rökitä tätä pikkusta kun ei ees pakoon pääse :D

Hmm mitäs muuta, pottailu! Mulla iski kauhee paniikki nyt kun luin että jotkut on jo alotellu, pitäisköhän meijänkin kokeilla :whistle: ... ekaks pitäis vaan se potta ostaa :D

Mitä kaikkea teitin vauvat osaa? Ootte varmaan moneen kertaan ne täällä jo kertonukkin, mutta en millään jaksais lukea noita kaikkia ketjuja :ashamed: Ei oo pakko luetella ellei jaksa :D

Pitäis varmaan alkaa siivoushommiin nytkun tyttö vielä nukkuu ja kummitäti tulee kahville pian ... ihan varmasti neiti kyllä herää kun tästä nousen ja alan tekemään jotain :p :attn:

:wave:
 
Aamupäivää!

Zoe: Mä laitan perunaa, porkkanaa, bataattia, kukkakaalia, parsakaalia, purjoa, sipulia, palsternakkaa jne. Lihoista kanaa, naudanlihaa ja lohta. Sitten vielä riisiä ja spaghettia. Ja meillä menee lihasosetta melkein 500 g päivässä... :/ . Joona siis huitaisee pari isoa lihasosepurkkia päivässä ja joskus ison purkin päälle on annettava hedelmäsosetta, kun poika tuntuu nälkäiseltä. Maitoa huitaisee n. puolen tunnin päästä päälle. Eli kyllä meidän sosemäärillä alkaa kaupan purkit olla samoissa hinnoissa. Puhumattakaan siitä millaisia määriä mä saan sitä sosetta tehdä, jos teen edes viikoksi kerrallaan :eek: .

Nukahtamisesta: Ei mua häiritse vaikka sängyssään sähläiskin mutta kun tuo pitää esikoisen hereillä. Esikko ei suostu enää nukkumaan päiväunia mutta haluais mennä jo klo 20-20.30 nukkumaan. Eilenkin sitten esikoinen pyöri sängyssään ja itkeskeli vielä 21.30, kun Joona mökelsi tunnin pinniksessä. Parina iltana on ollut pakko nostaa se sieltä pois, jos vartissa ei hiljene. Käy sääliksi esikoista, kun ei saa nukkua rauhassa vaikka on kova väsy :( .

Kuinka monet päiväunet teillä muilla nukutaan? Joona on nukkunut n. kuukauden verran kahdet unet mut nyt alkaa näyttää siltä, että toiset on liikaa. Aamulla herätään klo 8.00 ja kahdentoista paikkeilla ollaan ihan virkeitä eikä edes hierusta silmiä. Illalla ei sais enää viiden jälkeen nukkua päikkäreitä tai ilta on pelkkää energiapaukkua. Joten, eihän tuohon klo 12-17 väliin millään mahdu kaksia päikkäreitä, jos yhdet kestää vajaa pari tuntia. Tänään meillä siis tehdään testä, että siirrytäänkö yksiin päikkäreihin. Viikonloppua vasten kannattaa testailla, niin mieskin on mukana mun kokeiluissa :D .

Jaahas, josko jois viimeisen aamukahvikupillisen. Oonhan mä sentään herännyt jo 7.30 ja jopa nyt ehdin juomaan aamukahvia....

Iines ja Joona
 
Zoe: Juu niin oli mullakin esikoisen aikaan ja silloin kanssa väänsin niska limassa sosetta mutta nyt kun on tämä isompiruokainen vauva ja vielä esikoinenkin, niin menee muksujen kanssa oleminen edelle. Mut tosi halvalla sä niitä kasviksia löydät, ei meidän kaupasta löydy noin halpoja.
 
Kiitos, kiitos, kiitos ihan kauheasti onnitteluista! :flower:

Ja hep, ollaan tulossa tapaamiseen kera karjalanpiirakoiden ja munavoin! Päksy, laitan sulle yv:tä...

Mimosa on jo ihan oma itsensä, eilen ei enää ollut kuumetta mutta oli vielä vähän väsy. Viime yön nukkui hyvin, mutta kaksi edellistä ei todellakaan! Reppanalle nousi yöllä kuume, heräsi about 20 kertaa yön aikana ja rauhoittui vain syliin tissille, ei siis edes viereen ottaessa lopettanut itkemistä! Arvatkaa kenellä on niska ja selkä ihan solmussa kun kaksi yötä ''nukuin'' istuma-asennossa vauva sylissä... Tunnen suurta myötätuntoa teitä kaikkia kohtaan, joiden vauvoilla on jatkuvasti levottomia öitä. Kävelin melkein ovenkarmeja päin kun olin kahden huonosti nukutun yön jälkeen ihan rättipuhkipoikki.

Minä kans ajattelin raskausaikana, että tottakai teen lapselle sitten soossit itse, mutta kuinkas sitten kävikään... :ashamed: Ehkä kerran viikossa saa äiskän pöperöjä, muuten ruoat ovat purkkiruokaa. Hipp'in luomuaterioita ollaan ostettu lähinnä. Ruokaa menee aamu&iltapalaksi aikuisten annos puuroa, lounaaksi kasvissose+hedelmäsose, välipalaksi hedelmäsose ja päivälliseksi iso purkki lihasoossia. Oon antanut omalta lautaselta makupaloja vähän kaikesta, esim. perunamuusia, sieniä, linssejä, kasvispaloja, viiliä yms. Pikkuisen kun antaa kerralla niin tuskinpa on mitään haittaa, vaikkei vielä esim. tavallisia maitotuotteita suositella annettavankaan.

Nukahtaminen on edelleen hankalahkoa, mutta kuten joku sanoikin jo, niin tämä taitaa olla hankalahko ikäkausikin...

Pottaan tulee monet pissit päivässä, kakannut ei vielä ole kuin vaippaan ja hoitopöydälle :D

Ai niin, Mimosa alkoi kipeänä ollessaan harjoittelemaan tukea vasten kävelemistä, ja yrittää myös kovasti kiivetä :eek: Nousee seisomaan sohvapöytää vasten ja yrittää nostaa toista jalkaa pöydän päälle :LOL: Ei kyllä ihan onnistu, mutta hoksasi kuitenkin idean. Meillä mennään mukkelismakkelis joka päivä, mutta yleensä tupsahtaa eka pyllylleen ja siitä selälleen ja pää pysyy jo aika hyvin ylhäällä. Itku tulee aina, mutta se johtuu enemmän pelästymisestä kuin sattumisesta - ainakin se loppuu heti, kun äiti näyttää jotain mielenkiintoista, esim. kännykkää...

Nyt siivoamaan, Mimosan kummitäti eli mun paras ystäväni tulee kylään! Me nähdään aivan liian harvoin, tänä vuonna vaan pikaisesti Mimosan nimiäisissä ja kummitädin valmistujaisissa. Nyt ehditään oikein höpöttelemään, kun hän jää yöksi ja mieskin lähtee viikonlopuksi yhteen edustajistokokoukseen :)

hyvin nukkunut ja iloinen upupa sekä Mimosa 8,5kk
 
Heippa!

Ai niin multakin Upupalle onnea! Minulta ei kyllä opiskelu vauvanhoidon ohella onnistu, pää lyö ihan tyhjää kun koittaa jotain järkevää miettiä :)

Kävin eilen illalla lääkärissä, kun kurkku oli/on niin kipeä että vedet silmistä valuu. Ja hikeä puskee, ja on sellanen epätodellinen voipunut olo. Ihme juttu, ei ole nuhaa, vähän meinaa vaan yskittää. Sain sit Tamiflu-kuurin, jonka aloitin tänään. Kuulema possunuha voi olla kuumeetonkin, ja on hyvä syödä tuo kuuri varmuuden vuoksi, suojaa vauvaakin sitten. Eivät suostuneet testaamaan labrassa onko mulla tota possutautia vai ei. Oma mielipide on että ei ole, mutta syödään nyt se kuuri sitten kuitenkin.

Muuten, jos ollaan kipeitä (toivottavasti ei olla) kun on tuo tapaaminen, niin tuleeko joku pk-seudulta autolla, niin saisi nuo näytepaketit sitten kyytiin? Ihan vaan varuilta tiedustelen, jos kävisi niin onnettomasti, että Leo saisi tän taudin multa....

Täällä kans yksi soseiden keittäjä, bataattia, kukka- ja parsakaalia ja possua yleensä laitan. Myös porkkanaa on + nyt kanaa :) Omenaakin tein, mut tuli sellanen irvistys pojalta, et ei taida tehdä kauppaansa... Hedelmäsoseet ostetaan kaupasta, pääasiassa päärynää, päärynä-persikkaa, luumua ja kuningatarta.

T:Marais ja Leo
 
heips

mistähän aloittas.. no, josko alkas oman navan purkamisesta ;) :D

Eli siis toissa yö meillä meni päin männikköä taas niin että soi.. sitä edellinen yö antoi vähän toivoa, mutta ei.. no, eilen tyttö oli iktuinen ja kiukkuinen koko hemmetin päivän ja ei viihtynyt missään muussa kun sylissä. oli tosi tuskaisen oloinen... nukkui pari 45min pätkää |O illasta tuntui jo siltä että on pakko lähetä päivystykseen. ( olin varma että korva on tulehtunut kun keskiviikkona punoitti ) vien kuitenkin muksut kylpyyn ja siellä neitokainen vähän rauhoittui. Tuumin sitten että mennään aamulla päivystykseen jos on tarvis kun sillon on auto ja mieskin kotona..
Viime yön nukkui kuitenkin 3.30 asti yhdellä herätyksellä :) ja sitten jatkoi unia seiskaan. Ja aamulla oli niin kui ei mitään :eek: =)
Ollut oikein pirtsakka tyttö. Lähdettiin siis aamulla ostoksille ja vähän kartoittamaan joululahja juttuja. Sen jälkeen lähdettiin uimaan koko perhe ( jenna eka kertaa :D ) ja tykkäs kovasti! Vähän meinas hermot mennä sitten kun puettiin, mutta muuten pärski ja naureskeli kun veli poika sukelteli :D
Nyt on nukkunut 2h ja nukkuu edelleen..

Zoe: onpas teillä ollut kurja yö :| Mites Roni nyt??
Toisinaan iskee kyllä flunssa päälle ihan yks kaks.. pojasta oon sen huomannut että saattaa ihan yllättäen alkaa aivastelemaan ja sitten on hetken päästä ihan tukossa.

Upupa:
ihanaa että teillä aletaan ola terveinä!! jaksuja kovasti.
jos on fyysisesti raskasta kun lapsi sairastaa niin on se myös henkisestikkin kun aina miettii että mikä on jo mikä auttas ja ja ja :kieh:

Iines: meillä oltiin jo välillä kaksissa pitkissä päikkäreissä mutta meni koko systeemi sekasi kun nuo korvat vaivaa.. nyt nukutaan joko 2 tai 3.. jos nukkuu kahdet pienet ja ei rupea kolmansille niin sitten kiukutaan |O

Soseista..
Itse olen pääasiassa tehnyt jennalle itse soseet.. siis kasvis- ja liha.. hedelmä ja marja soseet ostan kaupasta.
Esikoiselle aluksi tein itse mutta sitten oli kuitenkin niin kätevä hakea valmista kaupan hyllyltä :D
Eilen tein risottoa, jossa oli riisiä, pakastevihanneksia ja broiskua.
Sitten tein sika-nauta jauhelihasta kaksi eri versiota; toisessa oli porkkanaa, parsaa, perunaa ja toisessa porkkanaa, perunaa kesäkurpitsaa ja omenaa.
Mustikoita pitäis ottaa pakkasesta sulamaan.. niitä tykkäsi mummolassa nassutella kun veli sormin suuhun lykki :heart:
Tänään otettiin ohra mukaan.. pitäis vielä ruis ja vehnä sitten kokeilla.
Muistelin että poika oli aika sihti kurkku ja tökki jonkun verran normi hiutaleista tehty puuro, mutta jennalle uppoaa :) kätevää keittää molemmille puuro samaan aikaan.. ottaa vaan jennalle puuron ennen kun lisää suolan.

Nyt perheen pariin. Tuntui tyttökin heräävän.
 
Kiitos Iines ja kaikki muut ruokavinkeistä. Unohdin viimeksi kirjoittaa, että meilläkin siis saanut myös mm. bataattia alusta asti. Ja viljoista syö jo kaikkea, joten spagettia voisi kokeilla. Riisiäkin olen antanut kasvis-liha-soseen joukossa. Ja makeita kiisseleitä olen tehnyt, lisäksi antanut kaupan hedelmä- ja marjasoseista. Nyt vaan tosiaan tuntuu siltä, että tärkeintä on poika, eikä oma paha olo välttämättä salli nyt kaiken tekemistä, mitä haluaisi tehdä. Ja sain myös paljon lohtua siitä, että kaupan soseetkin on ok. Kiitos siis teille. Pitääpä miettiä tätä juttua. Ja Zoe, minulla kans jostakin iskostunut ajatus, että pitää muka tehdä itse.

Marais: paranemisia kovasti sinulle, ja toivottavasti pikku-Leo ei sairastu. Meidän perhepiirissä myös ollut sikaflunssaa, mutta ei ainakaan vielä meillä (koputtaa puuta). Poika saa rokotteen maanantaina. Hirveä se 2-vuotiaan kuolintapaus nyt, sai todellakin pahalle mielellä. :(

Voimia kaikille nukkumisen kanssa taisteleville! Liityn taas joukkoon. Juuri kun pääsin sanomasta, että toistaiseksi menee hyvin yöt, niin eipäs sitten menekään. Nyt on neljänä yönä valvottu. Kahtena ensimmäisenä yönä poika itki niin lohduttomasti, että annoin supon, kun maitokaan ei kelvannut. Ikenistä se siis taitaa olla kyse nyt. Teettää ylös lisää hampaita. Kaksi muuta yötä ollut nyt vähän parempia, mutta sylitellyt olen ainakin tunnin tai kaksi yössä, kun mikään muu ei auta.

Joku puhui, että on vauva herää pieneenkin ääneen juuri, kun on nukahtanut. Meillä välillä vähän samaa, joten ajattelinkin, että ehkä omaan huoneeseen siirtäminen auttaisi. Täytynee alkaa harkita, kuten Mama22 kai ehdottikin.

Tuntuu kurjalta, kun ollaan nyt miehen kanssa kahdestaan viettämässä hotelliyötä toisessa kaupungissa (kuitenkin 100 kilsan säteellä). Varattiin aikaa sitten, jouluostoksille piti päästä ja laatuaikaa viettämään. En olisi halunnut jättää poikaa nyt, kun muutama yö mennyt huonosti, mutta oma äitini lohdutti, että kyllä he pärjäävät. Kyse on vain hampaista. Niin yritän ajatella. Nyt kun saisi levätä ja hoitaa kerrankin vain itseään ja masuasukkia ja tietenkin miestä, niin ei sitä sitten osaakaan. No, kohta lähdetään ulos syömään. Eiköhän se tästä. Mutta sitä ennen pitää ottaa vielä puhelu kotipuoleen. :p

Mukavaa lauantaita mammat ja vauvat! Ja tämä palsta on kyllä ihan paras. <3
 
Minea toivottavasti nautitte laatuajasta miehen kanssa pojan ikävöinnistä huolimatta! Olitteko ensimmäistä kertaa yötä poissa ilman poikaa? Toivottavasti sait levättyä myös kunnolla noiden rikkinäisten öiden vastapainoksi.

Zoe eihän vaan ole mahdollista, että Roni olis saannu allergisen reaktion sun porukoilla? Vai olikos heillä koira? Tuntuu niin erikoiselta, että Roni oli tukossa ja sit seuraavana päivänä ei juuri mitään. Ja tuli räkäisyys niin puskista.

Mama22 tervetuloa munkin puolesta! Oot jo monta päivää kirjotellu, mutta tervetulotoivotukset oli unohtunnu edellisestä viestistä! Mukavaa vaan, kun porukkaa kasvaa. Ei täällä aktiiveja koskaan liikaa oo. Itellä ainakin päiviä, että odottaa oikeen muiden kirjotuksia vaikka itse ei jaksa joka päivä osallistua keskusteluun. Minean sanoja lainaten: tää palsta on ihan paras ja tärkeä juttu!

Sit jotain kommentoimatta jääneitä juttuja.

Päikkäreitä meillä nukutaan kahdet, joskus harvoin kolmet. Nukkumisrytmi on ollu vakiintunnu nyt jo pitempään ja on seuraavanlainen:

8 herätys
10 päikkäreille (nukkuu 2-3 tuntia)
15 päikkäreille (nukkuu noin tunnin)

21-21.30 yöunille

Iltapäivän päikkäreiltä heräämistä varhaistettiin tunnilla. Aikaisemmin pidin takarajana kello 17, mutta kello 16 on nyt osoittautunut paremmaksi. Yleensä Siiri heräilee ihan itekseen tunnin jälkeen iltapäiväunilta, mutta joskus herättelen, että ei nuku klo 16 jälkeen. Tämä aika oli annettu Vau`-kirjan oppaassa Lapsen kehitys ja tuntuu meille ainakin olevan kohdallaan. Yöunille nukahtaminen on helpompaa tällä rytmityksellä. Toisaalta sama opas kertoo, että vauvan pitäisi olla illalla sängyssä viimeistään seitsemän jälkeen... No, onhan yhdeksänkin seitsemän jälkeen :LOL:

Soseita en just nyt tee itse, kun Siirille ne ei enää maistu. Enkä ihmettele: luin teidän muiden soseohjeita ja totesin omieni olevan turhan yksipuolisia. Kiitos vinkeistä! Pitää rueta laittamaan vähän mausteita joukkoon. Sit tuota riisiä ja herne-maissi-paprikaa vois kokeilla myös lisukkeena.

Taas jäi eilen vauvauinti välistä toisen ohjaajan sairastumisen takia. Kyllä harmittaa kun uinnit on jäänny tosi vähille loka-marraskuussa. Siiri oli niin onnellinen viikko sitten, kun ei ollu kolmeen viikkoon sitä ennen päässy harrastamaan. Meillä siis vauvauinti on lauantaisin, missä on sekä hyvät että huonot puolensa. Ens viikonloppuna siellä Tampereen kylpylässä on tarkoitus käydä koko perheen voimin altaassa.

Nyt pakkasesta isäinpäiväkakkua sulamaan ja kahvit tippumaan.

Leppoisaa sunnuntaipäivää!

Kaatjuska ja Siiri 7,5 kk
 
Hipheihurraa, arvatkaas kenelle nousi eilen melkein 39 asteen kuume puolessa tunnissa? Yht'äkkiä tuli huono olo, alkoi päätä ja kurkkua särkemään ja sit tunsin ku alko kuume nousemaan. Viime yönä kuumetta oli neljänkympin tienoilla, joka paikkaa särki niin h**vetisti ettei pystynyt välillä edes kylkeä kääntämään. Soitin SI-vastaanottoon ja kuulemma oireet sopivat täysin sikainfluenssaan. Eli me emme Mimosan kanssa tule ensi lauantaina, en uskalla ottaa riskiä että voisimme tartuttaa vielä muita.

Mies on Lappeenrannassa ja tulee sieltä illalla, mun isä haki meidät mun porukoille eilen mikä oli hyvä juttu koska en jaksanut välillä pitää Mimosaa edes sylissä ku olo oli niin huono. Nyt toivon vaan ettei Mimosa tai miehen riskiryhmään kuuluvat, rokottamattomat vanhemmat saa tätä... tai tietysti muutkaan, mutta heidän puolesta pelkään eniten.

upupa ja Mimosa, 8kk 3vkoa
 
Koita jaksaa Upupa! Ja pidetään peukkuja pystyssä, että Mimosa ja sun vanhemmat säästyisivät taudilta. Muistahan mennä kipin kapin päivystykseen, jos tulee hengitysvaikeuksia tms, niin saat sitä Tamifluta.

Nim. toinen Tamiflu-kuurilainen, mutta luultavasti popsin nuo lääkkeet ihan perus-räkätautiin....
 
sunnuntaita kaikille.
täällä taas mennyt kaksi yötä päin honkia. en tiedä mikä jereä vaivaa mutta nukkuu tosi huonosti. jos nyt ne ylähampaat sitten olisi tulossa mitkä piti tulla jo pari viikkoa sitten. tai näin hammaslääkäri meinas....
upupa :hug: koitahan parantua ja toivotaan ettei mimosa saa kyseistä tautia. täällä kanssa yhdellä tutulla sama tauti ja kuulin että lihas särky on ihan hirvittävä. sattuu kuulemma pistää ihan yöpukukin päälle.
oltiin jeren korvia näyttämässä perjantaina ja lääkäri kyseli onko jere jo saanut rokotuksen. keroin että on ja sanoin että vielä kun itse saisi. siihen sanoi että heti jos oireita tulee niin hakemaan tuo tamiflu-kuuri. eli mie menen suoraan pulssiin jos oireita ilmenee. ne ei varmaan edes anna aikaa tuohon tk:lle. niin ja korvat oli kunnossa vihdoin =)
viimeistään tiistaina saa vanhemmat lapset rokotuksen. ja nyt aattelin että pysyttäis pois tuolta ihmismassasta jotta pysyttäis terveinä et päästäis tapaamiseen =)
soseista on se ihanaa että jotkut viitsii ja jaksaa niitä tehdä. minulla ei yksinkertaisesti aika riitä ja kaikki tulee ostettua kaupasta.
nyt valmistautumaan untenmaille :wave:
 
Huomenta kaikille!

Pitkästä aikaa jaksaa kirjoittaa jälleen jotain. Ollaan oltu flunssan kourissa, onneksi ei kuitenkaan vielä sikainfluenssaa. Mutta kamalaa tämä pelkkä nuha ja kurkkukipukin on. Neiti sairastui tähän keskiviikkona ja kolme yötä valvottiin sitten koko perheen voimin. Itse sain nukuttua vain kaksi tuntia per yö. Ja edelleen hirvittävästi univelkaa vaikka pari yötä mennyt kivasti. Tässä miettinytkin että jos tuo pahempi versio tulee, niin kyllä silloin koetellaan toden teolla, eikä mitään tietoa miten tulee jaksamaan. Mies on onneksi piikitetty mutta me muut edelleen odotamme rokotusta.

Eilen kävin prisman ale päiviltä ostamassa neidille vauvapulkan ja se oli todella mieleen. Istua tökötti siinä koko illan ihan innoissaan:)

Ihailtavaa kun jaksatte tehdä noita soseita ihan urakalla:) Itse teen vain parin päivän satsin aina jääkaappiin. Liha, kukkakaali ja kesäkurpitsa vain on kuutioina pakastimessa, josta lisään ne perunan ja porkkanan joukkoon. Meillä on ihan yksipuolinen ruoka ja tällä mennään. Tarjolla on vain aamulla kaurapuuro joko mustikoiden tai omenasoseen kera, ruokana perunaa,porkkanaa ja lihaa sekä kukkakaalta tai kesäkurpitsaa, sekä hillakiisseliä välipalana. Niin ja imetän vielä ja maitoa menee ihan reippaasti. Mutta onneksi tuo ruoan kanssa tappeleminen on helpompaa ja kun vaan saa ekan lastin suuhun, niin sitten homma alkaa luistaa.

Enää neljä viikkoa ja töihin:( Tuntuu tosi kurjalta vaikka helpottaahan se kun mies jää kotiin mutta tosi haikeaa silti.

Lotta ja neiti 8kk

 
Kaa
Huh... olisi sitten noin 20 sivua luettavana. En taida jaksaa, ainakaan nyt. Lähden siis ns. puhtaalta pöydältä kommentoimaan juttuja tästä eteenpäin.

Muutettu on, netti saatiin juuri toimimaan, joten olen back in action. =)
 
maanantaita!

Meillä otettiin ekat konttausaskeleet tänä aamuna :D kovin horjuvasti, mutta määränpäähän pääsi =) Tavoitteli veljen traktoria ja niin sen sai :D

Upupalle voimia ja pikaista paranemista!! :hug: Kaikki sormet ja varpaat ristissä että ei muu lähisuku saisi tartuntaa!!

En tiedä meinaako itselle pukata jotain jälkitautia tms, mutta eilisestä lähtien ollut otsa ja poskipäät kamalan kipeet ja päätä jyystänyt :headwall:
Ja vaikka yö meni suht hyvin ( mitä nyt tunin Jenna pälpätti sängyssään ) niin väsymys on jotain aivan kamalaa |O

Kaa: Kiva kun saitte muuton tehtyä :D
Tulehhan kertoilemaan kuulumiset jahka ennätät!

nyt suuntana sohva.. jenna nukkuu ja esikoinen katsoo ruuan päätteksi hetken lastenohjelmia.
 

Yhteistyössä