Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

Hellou :)

Meitin koiruli kävi keskiviikkona leikkauksessa ja kaikki meni hyvin. Nukutuksen jälkeen oli totaalisen töttöröö koko illan. Liikkeelle ei saanu oikein mitenkään ja sitte ku vähän virkustu ni sai käyä aina laittaan takas maahan kun ei reppana itte päässy ku jala oli niin spagettia :LOL: Suurin totuttelu on pojulla ollu tuohon törppöön päässä, mut onneks ei ole enää montaa päivää niin saa tuonkin pois :)

Upupa: PALJON VOIMIA!!!! :hug: Kuulin kans eilen tutustani, joka aika viimeisillään raskaana ja oli saanut tartunnan ja lisäksi vielä jälkitaudin!!! Nyt kuitenkin kaikki ok, mut aika peloissaan tuntu poloinen vielä olevan :/ Ittestä tuntuu et olen Saagan puolesta vieläkin ihan hermona, ettei pieni sairastuisi. Perjantaina tulisi se 2vkoa rokotuksesta, joten jos sitä sitten vähän uskaltaisi jo hengähtää!!!

Soseista: Täällä kans ilmoittautuu joukkoon yksi äippä, joka alkuunsa luuli että kaikki soseet teen/pitää tehhä itse :wave: tein aluksi jopa hedelmä ja marja soseita itse, mut jossain vaiheessa huomasin kuinka helppoa tuolta kaupanhyllyltä on valmista hakea ja kuinka paljon se helpottaa tätä arkea kotona kun ihan kaikkea ei itse tee. :) Ja näyttäähän tuo neiti tulevan kaupansoseillakin yhtälailla tyytyväiseksi! Teen itse viikottain pakkaseen isomman satsin soseita (en lähellekkän yhtä isoa kuin zoe :) ). Lisäksi ostan kaupasta soseita, vähän eri sisällöillä kuin itse tehdyt. Omissa soseissa käytän bataattia, perunaa, porkkanaa, riisiä ja lisänä maissia, parsa/kukkakaalta, kurkkua. Nyt maustoin ekaa kertaa osan soseista joko sipulilla, tillillä tai persiljalla. Keitän nuo kaikki kerralla ja soseutan sit soseiksi vähän erikoostumuksilla niin tulee vähän vaihtelua makuihin. :) erikseen pakastan lihat kuutioiksi. Hintaa en ole laskenut, enkä usko et sillä isoa eroa on. Itse teen soseita itse koska oletan että ne oisi terveellisemiä kuin kaupan ja sit oppisi pikkuhiljaa syömään äipän pöperöitä!!!

Iines: Täällä kans tuntuisi imetys vetelevän viimeisiä :ashamed: Ja huono omatunto ja haikeus vaivaa mieltä vaikkei ehkä pitäisi. Inhottavaa että olet jo joutunut kuuntelemaan syytteleviä kommentteja. Mut ymmärrän kyllä että jos toinen rinnat verelle puree, niin siitä on enää huumori kaukana. Ja kuitenkin jo olet minun mielestä todella pitkälle imettänyt, ettei varmasti tarvitse kantaa huonoa mieltä. Jostain luin et 8-9kk ikäinen ei enää saa äidin maidosta vastutuskykyä, syytä en kyllä enää muista mihin perustui, että tärkeimmän ajan olet jo pystynyt imettämään :) Ja joillakinhan imetys ei vain onnistu alusta astikkaan ja silti lapsista kasvaa terveitä, eli itsensä syyllistäminen on turhaa!!! Mulla toisesta rinnasta ei maitoa enää tule. Kokoajan ollut hiipumaan päin, ja nyt Saaga ei ole enää moneen päivään siitä imeny, eikä se ole enää täyttynyt.. :( Olen yrittänyt tarjota, mut ei vaan rupea millekkään... Nyt sit sit toinen "toimivampi" rintakin on osottanut että ei enää maitoa nouse yhtälaillakuin ennen, et lopetus taitaa lähestyä täälläkin ja jotenkin on itsellä paha mieli asiasta, vaikka kaiken tuon tiedänkin minkä sinullekkin kirjoitin... :/

Pottailusta Meillä Saaga on käynyt pöntöllä kakalla siitä asti ku ekat kiinteämmät kakata tuli. Toisella kakkaus teetti niin työtä et otin sen ekoja kertoja sellaseen riuku asentoon syliin pöntön päälle ja sit sai hyvin kakattua. Olen sit joka kerta kiikuttanut pöntölle istumaan, kun huomaan et kakalle alkaa... Eilen sit kävin potan investoimassa ja tänää saatiin jo eka satsi pyydykseen :D Meillä tuo kakkaaminen on opittu kuin vahingossa, vaikkei itsellä vielä ollut mitään tarkoitusta opetellakkaan koko pottailua. Mut kyllä se vain vähentää vaippojen menekkiä kun kakat menee pottaan eikä vaippaan :)

Mama22: Me käydään Saagan kanssa vauvauinnissa, muskarissa ja avoimen päiväkodin vauvaryhmässä. Mun mielestä nuo harratukset tuo mukavaa vaihtelua näihin kotipäiviin meille molemmille kun välillä tuntuu et seinäät kaatuu päälle :D
Meillä Saaga ei vielä liiku eteenpäin, mut kierii jo vauhdilla napaa ympäri, kääntyilee molemmin päin ja pakittaa. Eilen nousi mun sylistä istualtaan tukea vasten seisomaan :eek: ja yritti jo tukea pitkin kävelläkkin :D Lisäksi Saaga osaa vilkuttaa ja taputtaa pyynnöstä ja juttelee kovasti :D

Juttelusta puheen ollen... sain itselleni taas hirveän stressin kun kuulin et jo monet 7kk+ jokeltaa paljon tavuja... Ensin ajattelin etten kysy täällä etten saa vaan isompaa stressiä, mut kysynpähän nyt kuiteki et joko teillä kaikilla vauva osaa jokeltaa paljon tavuja???? Saaga juttelee kyllä paljon mut juttelu on pääasiassa semmosta öööääeeooii, ölinää, kiljuntaa, muinaa, pörinää ym. ääntelyä. Ja lisäksi semmosia tsi-tsi, ishsi, äishi tavuja tulee, mut ei mitää ma-ma tai pä-pä-pä juttuja... Joko kaikki siis osaa tavuja vai oonko ttas kehittänyt yhen turhan paniikki-ressin :eek: :snotty: B)

Tulipas taas semmonen maratooni et toivottavasti joku jakso lukea :)

terkuin,

viola & Saaga pian 8kk :eek:
 
Kaa
Joskos vaikka ottaisin tavoitteekseni kolme viimeisintä sivua ja kommentoin niiden juttuja... elikkäs:

Mama22 tervetuloa! Lisäsin sinut alun listaan.

Moni on kirjoitellut uniasioista. Se taitaakin olla melkoisen pinnalla oleva aihe tämän ikäisillä. Meillä nukutaan entiseen tapaan (nukkumaan klo 20-21, heräilyä monta kertaa klo 24 saakka, imetys, jonka jälkeen nukutaan hyvin ja syödään klo 02, 05 ja 07). Eli uni on hyvää, mutta nukahtaminen on ongelma. Eilen jo kirosin mielessäni tätä tilannetta ja päätin ottaa selvää unikoulusta. Mutta tarkemmin asiaa ajateltuani päätin että se aloitetaan vasta joulun jälkeen. Antaahan nyt rauhassa kasvaa tämän kehitysvaiheen läpi ennen kuin otetaan mitään radikaalimpaa mukaan. Jotenkin tähän on tottunut, kun ei ole nukkunut kolmea tuntia pidempää pätkää kahdeksaan kuukauteen... Päiväunia nukutaan kahdet, noin kahden tunnin ja yhden tunnin mittaiset.

Tampereen tapaamiseen en ole tulossa. Mutta tuo mahdollinen Oulun tapaaminen kiinnostaisi kovasti. Onko siitä ollut mitään puhetta?

Paranemisia sairastaville ja onnittelut uusia taitoja oppineille.

Pottailua ei olla vielä edes harkittu. Otetaan mukaan sitten kun poitsulla on hieman paremmat valmiudet siihen. Ja äidillä.

Poitsu syö tällä hetkellä montaa eri kasvista ja hedelmää, kahta eri lihaa ja kahta eri viljaa. Seuraavaksi voisi kokeilla ottaa mukaan sen kananmunan. Ja tuon lisäksi imetän noin 8 kertaa vuorokaudessa. Eli rauhassa mennään meillä ruuan suhteen. Eipä tässä kiire ole.

Housuvaippoja on ollut meillä käytössä. Nyt vain kestot vie ison osan vaippajutuissa, mutta housuvaippoja on kyläreissuille sun muille käytössä.

Jokeltelun suhteen taidetaan olla aikalailla keskivertoja, eli ääntä lähtee ihan riittämiin ja tavujakin sieltä löytyy. Suosituimpia äänteitä ovat blärb-blärp-blärp ja vau-vau-vau. Etenkin tuo ensimmäinen on hauskan kuuloista.

Muita taitoja pojalla on nyt viimeisimpänä tulleet konttaus (lujaa ja joka suuntaan), tukea vasten nouseminen ja istuminen. Siis sellainen asennosta kuin asennosta istumaan meneminen.

Muutto meni hitaasti, mutta varmasti ja suurin osa tavaroista alkaa olla jo paikoillaan. Nyt vaan pitäisi saada aikaiseksi se viimeinen puristus jotta voisi kutsua ihmisiä uuden kodin kahveelle. =)
 
Huomenta kaikille!!! :wave:

Onpas täällä vain hiljaista :)

Kaa: Onnea uuteen kotiin!!!! Muutto on kyllä aina melkonen urakka!!! Met oomma muuttanu neljä kertaa 3wee sisällä ja keväällä varmaan taas töiden perässä muutto eessä :/

Vihvi: ISO KIITOS, tuosta fakta tiedosta jokeltelu jutussa!!!! =) En tiiä mistä revin aina välillä nää hirveet ahistus ressit, ku ei mua haittaa yhtään vaikka Saaga ei kaikkea justiinsa oppikirjan mukaan opikkaan, mut sit jos jotain taitoa ei kuulu niin alan panikoida että toinen ei sitä ikinä opikkaan... Esim. nyt jo ehdin kehitellä päässäni ties mitä...ettei Saaga opi ikinä puhumaan, vaikka tiedän senki että tässä vaiheessa on ehkä aivan liian aikasta es sellasta ajatella :D :attn: En kyl tiiä mistä nää järjettömyydet päähän tulee, ku toinen on muuten kyllä niin kommunikoiva, puhelias ja reipas pikku tyttö... Nyt lupaan taas rauhottua, ENKÄ ENÄÄ STRESSAA!!!!! (Saapa nähä kauanko muistan taas ;) )

Ootteko muut käyneet vauvakirkossa? Täällä oli sunnuntaina, ja oli kyllä mun mielestä tosi mukava käydä siel!!! Kesti noin 30min ja siel laulettiin lasten virsiä ja leikittiin lorujen mukana! Aika paljon siellä oli vauvoja perheineen! Ittelle tuli ihanan joulunen olo ku kotiin kävellessä vielä satoi lunta :heart: Nyt haluttais jo hirveesti laittaa joulukoristeita ja -valoja ym.,mut ehkä vielä muutaman viikon maltan :)

Pinsettiotteesta oli kans juttua! Meillä Saagalla alkaa olla pinsettiote kohillaan. Poimii jo ihan pieniäkin murusia lattioilta ja pöydiltä, mut kovin näppärästi se ei vielä käy.. Kauan sihtaa ja pyörittelee ennenku onnistuu, mut siitä se kehittyy pikkuhiljaa :) Monesti pinsetit on peukun tyvinivelen ja etusormenkin välissä vielä :D

Upupa: Alkaako vointi yhtään helpottaa?

Voimia muutenkin kaikille sairasteleville ja huonosti nukkuville!!! :hug:

Nyt neitokainen kuulostaa heräilleen, joten hyvää tiistai- päivän jatkoa kaikille mammoille

-Viola-
 
Kaa
Vauvakirkkoa olin ajatellut itsekkin. Täällä olisi tulevana sunnuntaina klo 10-10.30. "Normaalielämässä" olen lähes agnostikko ja kirkossa käyn vain häissä, ristiäisissä ja hautajaisissa. Mutta nyt ajattelin tehdä poikkeuksen, ihan vaan fiiliksen vuoksi. =)
 
tulipa sitten nukuttua viime yönä vain pari tuntia. jere sylissä nojatuolissa tai sitten makasi mun päällä sängyssä |O on aivan tukkoinen :headwall:
mitään kuumetta ei ole ja muutenkin ihan reipas joten possunuhaa ei varmaankaan ole. nyt vaan toivon että nukkuis edes päikkärit hyvin.
toivotaan nyt että menis äkkiä ohi. kyllä harmittais jos nyt sinne tapamiseen ei päästäis. jos jere näyttää siltä että on vielä tuhisevainen loppuviikosta niin huolisittekos mut ja tytön sinne silti mikäli ei olla kipeinä :/
marza pistin sulle postia =)
kaa onnea uuteen kotiin. muuttaminen on ihanaa jos vaan joku pistäis ne tavarat paikoilleen :whistle:
jokeltelu meillä ei mitään sanoja vielä tule. välillä tuntuu kun sanoisi äiti tai isä. viime viikolla kaupassa ollessa ihan kuin olisi huutanut äiti. kaverikin sanoi että huusi mutta tais tulla ihan vahingossa.
pinsettiote ei vielä onnaa. koko nyrkillä otetaan. yritys on kyllä hyvä.
nyt viilaa kynnet puhtaiks että saa uudet tilalle ja hakemaan tytölle possu rokote. vihdoin.
 
Heipat!

Meillä vihdoin tapahtunu edistysaskel nukkumisen suhteen :D Neiti jätti itse yötissin pois kun ikää tuli 8kk täyteen, heräilee toki vielä tarkistamaan onko äippä menossa mukana. Su-ma välisenä yönä huus 00.30-03.30, ilmeisesti jotain vatsavaivaa, mutta tissiä ei hamunnu, enkä sitä sit tarjonnu. Viime yönä heräili tunnin välein 01-05, viideltä halus muutaman imun ja nukku puol kasiin. Siis kaks yötä takana ja toivottavasti monta edessä. :saint:

Sikapiikki saatiin eilen, illalla tyttö oli normaalii väsympi, mut nyt jo ollu ihan normaali ittensä. Toivotavasti ei tulis enää mitään.

Jokeltelusta, meillä tyttö hakee sanoja tai tavuja ja äänteitä oikeemmin. Yrittää toistaa perässä tosi paljon tai sit se on vaan niitä helpompien tavujen yhdistämistä :LOL: Mut äiti tulee aikasta selkeesti ja ihan oikeessa kohtaa. Toki mennessään hokee kak kak, pappapa, mut myös siten niitä äänteitä kuin yrittäis tulla ymmärretyksi. Usein tulee myös hyvvää, ja nih. Sit on niitä brölp, prull murinaa ja kiljahtelu ym. epämääräsiä ääniä. Usein on isoveljet kääntämässä mitä milloinkin sanoo. Ehkä nuo lapset sit vaan ymmärtää toisiaan helpommin ja niillä on paljon parempi mielikuvitus :LOL: :LOL:
 
Moikka!

Kaikenmaailman flunssat karsii tapaamisporukkaa kovalla kädellä :/ Kuinka moni meistä on edelleen pääsemässä osallistumaan? Ja Cadillac: Totta kai olette tytön kanssa tervetulleita :)

Oma vointi edelleen tukossa, ja nyt pojalla 37,9. Voi tosin johtua eilen saadusta possurokotteesta. Tätä toivon, tää mun tukkoisuus on ollu karmeeta. Oon desinfioinu ja pessy käsiä hulluna, ja hyvä et oon uskaltanu hengittää pojan läheisyydessä. Jospa välttyis nyt! Eli meillä seuraillaan nyt torstaihin asti, mikä meidän vointi on, 1 terve päivä olisi hyvä olla välissä. Misa: laitan sulle yv:nä puhelinnumeroni, jos tulee tarve tuotepakettien roudaukselle.

Pinsettiotetta meillä harjoitellaan (lattialla oleviin leivänmuruihin), välillä onnistuu:) Taputellaan molemmin käsin, juttelua oli ajoittain tavujakin, mutta nyt on ollut parin viikon kausi, että ollaan kiljuttu ja pärisytetty. Meillä selkeesti on erikseen liikkumisvaiheet ja jutteluvaiheet.

Onnea Ronille tukea vasten kävelemisestä! Kohta poika juoksee Zoe jo sinua vastaan :D

Outius: Auttaisiko, jos juttelisit miehellesi vielä? Muuten, olet ilmeisesti Makeisilla, meinaatko äitiysloman jälkeen palata samaan paikkaan? Me oltiin pari viikkoa sitten siellä pojan kanssa miehen "vieraina", istuttiin kahviossa ja käytin myymälässä ja "karkkikäytävällä", ja mies kierrätti poikaa työkavereittensa ihmeteltävänä :)

Miten Upupalla sujuu? Onko kuume yhtään laskemaan päin? Ja vastaa tosiaan vasta sitten, kun jaksat, nyt olet varmaan aika kanttuvei.

Leo sai tänään ekaa kertaa perunaa, annoin Oolannin pakasteperunamuusia :)

T.Marais ja Leo, toivottavasti parannutaan ajoissa!!
 
heips

josko kerkeis tässä välissä kirjotella..

Viola:
Ei tosiaan kannata turhia stressata!! kyllä se jokeltelu sieltä vielä tulee kun on aika.
Meillä tulee mamamamamaa ja vävävää..
Vauvakirkossa ei ole käyty, mutta perhekirkossa on..vai liekko samaasia ;)

Zoe: Puuro asiaan kommentoin sen verran että joskus oon itse tehnyt sillä tavalla, että jos puuroa jää yli aamu-/iltapallalla, niin laitan lopun jääkaappiin.. sitten seuraavalla kerralla laitan väähn vettä/nannia sekaan ja lämmitän mikrossa.
Mutta yleensä heitän hiutaleet veden sekaan ja levyn päälle kun herätään ja tullaan alakertaan. Nopsaan joutuu.

Kaa: sen suurempaa ei ole vielä puhuttu tapaamisesta.. vähän paikkaa mietitty.. Mutta siis.. ketkä olis halukkaita tulemaan Oulun tapaamiseen?? :attn:

jää nyt lyhyeks mutta palaan illemmalla...
 
ja jos jatkas...

Cadillac:
Pikaista paranemista pojalle!!

Zoe: voip hyvinkin olla poskiontelon tulehdus :snotty: on kyllä niin p*ska olo ja tuntuu että pää posahtaa kun yhtään kumartuu.. kokeilla noilla homeopaattisilla ekaks, enen kun menen tk.lle näytille.

Lotta:
:hug: varmasti tuntuu kurjalta/haikealta lähteä töihin.

nyt seuraa sitten kysymys :attn: liittyen kotihoidontukeen
Jos jään vuoden alusta tyttömäksi liiton rahoille ja jos en kesää ennen löydä töitä ja kesällä käyn 2-3kk töissä ( on varma paikka jos vaan päätän ottaa työn vastaan ), ja sen jälkeen jään sitten kotihoidontuelle, niin vaikuttaako se kesätyö pätkä kotihoidontukeen millä tavoin?? hmm... olikohan tarpeeks monimutkaisesti selitetty.
Ite oon ihan ulalla näitten kanssa ja pää tuntuu halkeevan jo nyt kun pitäis kaikkee moista miettiä.

Sitten vielä Jennan napaa..
Meillä meni viime yö taas metikköön |O heräs 00.30 vaatimaan maitoo ja jakso kitistä ja karjua 1,5h enne kun nukahti.. sitten nukkuikin 5 asti, söi ja nukkui 7.30.
Saattaa vaikuttaa tulevat hampaat tai sitten osakseen oli massu kipeä kun illalla veti ehkä turhan tuhdin iltapalan :whistle:
Ja sitten kun oon noitten korvatulehdusten aikaan antanut joka änähdykseen maitoa niin on alkanut vaatia sitä aina kun uni katkeaa. Välillä nukkui jo 3-4:ään yhdellä tutin laitolla.

Tänään kuitenkin virkee neiti ja kovasti laajenta reviiriään :D hetki mennään horjuen kontaten ja sitten ryömitään loppumatka kun jalat ja kädet menee solmuun ;)

tässä mietitään lähdetäänkö to mummolaan junalla vai ei.. saas nähdä mihin pääsytään..

danjuska ja jenna n. 7,5kk
 
Tsemppiä Maraisille, upupalle ja kaikille muillekin sairastaville!

Tapaamiseen ollaan näillä näkymin tulossa edelleen koko perheen voimin. Mulla on kyllä viikon verran ollut vähän nuhaa ja yskää, mutta kuumetta ei ole ollut missään vaiheessa. Luotan, että nämä muut oireet häviävät viikonloppuun mennessä, mutta täytyy tietenkin katsoa tilanne vielä perjantaina. Olisiko hyvä sopia joku sellainen, että kaikki pikkujouluihin ilmoittautuneet maksaisivat vaikka 5 eur, vaikka eivät pääsisikään? Mietin vaan, että jos käy kauhea kato ja tapaamiseen tulee vain pari tyyppiä, niin tulee aika paljon maksettavaa osallistujille.

Iines: :hug: Myötätunto on puolellasi. Muistan, että oli ihan kauheaa, kun Velmo yhdessä vaiheessa puri niin paljon, että itkin vain ja olin ihan hajoamispisteessä. Eikä täällä edes veri roiskunut. Olisin kyllä itsekin lopettanut imettämisen, jos pureskelu olisi jatkunut. Ei siinä vaan ole silloin vaihtoehtoja, vaikka kuinka harmittaisi. Violalle myös jaksamisia imetyksen vähentyessä/loppuessa.

Pinsettiote on täällä tuloillaan. Pikku-mies usein tarttuu tavaroihin koko kouralla, mutta sitten jossain vaiheessa kääntelee jutut peukalon ja etusormen väliin. Jotenkuten siis ote toimii, mutta harvoin noukkii mitään suoraan tuolla otteella.

Jee, mies sai pojan tänään nukahtamaan! Mitään muuta hurrattavaa meidän uniasioissa ei sitten olekaan.

Misstra + Velmo 8,5 kk
 
Pieni tovi onkin vierähtänyt siitä kun viimeksi oon kirjotellut... Välillä oon käynyt kurkkimassa kyllä! :) Mutta oikein hartaudella täytyy vielä perehtyä teidän juttuihin, kun tarvin vinkkejä päivän rytmiin ja unikouluun ainakin! Kiva kun ootte laittaneet soseohjeita! Zoen mahdoton purkkimäärä sai mut inspiroitumaan, että voisi taas vetäistä itsekin muutamat soseet! Me kun ollaan vähän niinkuin vahingossa lipsahdettu ihan valmissosepuolelle, hih... En tunne siitä suinkaan mitään syyllisyyttä, nehän on ihan täyspainotteista ravintoa. Mutta mutta... Kun on vain yksi lapsi ja äiti kotona, niin täytyyhän sitä nyt edes jotain sentään survimella saada aikaiseksi. :)

Mä en haluaisi sikainfluenssarokotetta antaa pojulle. Mua pelottaa enemmän rokotteen terveellisyys kuin tautiin kuoleminen. :/ Mies sen kyllä haluaa antaa. Onneksi vielä hetken voi jahkailla päätöksen kanssa, sillä meidän paikkakunnalla rokote-erä on ainakin jo kaksi kertaa loppunut kesken... Nytkin odotellaan seuraavaa erää loppuviikoksi saapuvaksi.

Ootte tapaamista suunnitellut. :) Muuten olisin kyllä voinut tulla, kun vieressä asutaan, mutta olen äiti-lapsi leirillä juuri silloin, harmi. Toivottavasti teillä on kivaa!

Potta löytyy ja kolmesti käytiin siinä peräkkäin, kun poju näytti änkeemisen merkkejä. Mutta mitään ei tullut ja pottu on jäänyt nurkkaan odottamaan. Ehkäpä piakkoin taas tutkaillaan tilannetta.

Meillä ei tykätä edetä. Ei ryömiä, ei kontata. Istutaan vain ja vähän saatetaan hilata siinä itseä johonkin päin. Vatsallaan olo alkaa harmittaa heti. Luulen, että maan tasolla eteneminen jää kokonaan väliin ja noustaan sitten suoraan kävelemään. Tukea vasten ei nouse itse vielä, mutta käsistä tai kainaloista pitämällä ottaa askelia.

Tavuja tulee kahta, jotka erotan: mam-mam-mam-mam ja tä-tä-tä-tä-tä silleen, että t taipuu vähän deeksi.

Tissiä syödään vielä paljon ja välillä tuntuu, että kiinteitä ei mene tarpeeksi. Kovasti saa houkutella ja väkisinkin laitan muutaman lusikallisen, jos näyttää siltä, että ei uppoaisi mitään. Joskus saattaa suu olla auki kuin linnun poikasella, mutta harvoin menee koko purkillinen ja todellakaan ei viittä kertaa päivässä syödä. Kolme, neljä kertaa yleensä. Höh. Muusta en ole huolissani, mutta saako tarpeeksi rautaa... Muuten luotan vielä oman maitoni ravintorikkaaksi. :) Entä pitääköhän jo alkaa tarjota vettä? Onko teillä nokkamukit käytössä? Ehkä ootte puhuneet jo asiasta, mutta on voinut mennä itseltäni ohi tässä selatessa.

Ai niin, ja ensimmäinen korvatulehdus kärsittiin juuri.

Soraya ja poju 8kk&16pv
 
Moikka!

Mukava kuulla Sorayasta pitkästä aikaa! :wave: Ja Jadekettukin lupasi kirjoitella :)

Misstra: Meilläkin unikoulut on ollu nyt hakusessa, kun en oo kipeenä jaksanu muuta kuin antaa joka hätään maitoa. Pitää sit ottaa uusintakurssi joskus ensi kuussa. Pojalla ei ollut nyt aamulla enää kuumetta, toivottavasti ei iltaa kohti nousisi. Eilen oli nukkumaan mennessä 38.2.

Mun mielestä on hyvä idea, että ne jotka ovat ilmoittautuneet, mutta eivät pääse osallistuisivat tuolla 5 eurolla.
Pitäisikö ne laittaa jonkun pankkitilille? Cadillacin? Pitäisikö esim. kaikkien, jotka ovat ilmoittautuneet, mutta eivät pääse, laittaa yv Cadillacille, johon C voisi sitten laittaa vastauksena pankkitiedot? Siis tällaista mun nuhainen pääni nyt mietti, voi olla helpompiakin tapoja =)

T. Aina vaan umpitukossa oleva Marais ja Leo
 
Heipsan,

Hohhoijaa, täällä ollaan ihan väsyksissä. Meillä on taas molempien lasten korvat kiusanneet. Itse tulehdusta ei ole ollut mutta muutoin. Eilen aamulla herättiin miehen kanssa klo 6 herättelemään poikia aamupuurolle, jotta ehditään pitää 4 tunnin paasto ennen tuubitusta. Molemmat siis saivat tuubit korviin yhdellä reissulla. Operaatioiden jälkeen korvalääkäri sanoi, että ihan tarpeelliset oli molemmille. Esikoisella oli liimakorva ja Joonalla molemmat korvat niin täynnä nestettä ja limaa, että tulehdus olis ollut ihan lähellä.
Molemmilla on varmasti ollut korvat kipeenä. Lääkäri sanoi, että noilla korvilla aikuinen olisi jo ollut petikunnossa nappailemassa paketillisen Buranaa :/ . Nyt pitää vaan toivoa, että tuubit auttaa molempien korviin.

Voihan nenä, Joona alkaa jo hyytymään, taitaa eilinen painaa sittenkin päälle. Tuun jatkamaan myöhemmin lisää :) .
 
Huomenta
Marais laitoin sulle yv:tä.
Me ollaan tulossa lauantain tapaamiseen, kurjaa vaan, kun väki vähentynyt niin paljon, mutta sille ei mahda mitään. Olimme pojan kanssa sairaina viime viikolla, mutta nyt ollaan onneksi terveinä :) Ketäs kaikkia on nyt tulossa lauantaina Tampereelle? Ajattelin vain, että jos meitä on vain muutama tulossa niin olisko syytä siirtää tapaaminen?

Misa75
 
Moikka taas!

Kartoitetaan vähän tulijoita

Eli nyt mun laskujen mukaan tulossa: Cadillac, Marza+tyttö, Misstra, Misa, Kaatjuska, Päksy... ja ehkä allekirjoittanut, jos ehdin/ehditään parantua!

Lentsuisia ja muuten "estyneitä": Upupa, Zoe, Outius....

Hetkinen, lunttailen vanhoja viestejä :)


Cadillac: Jos meitä vielä sairastuu enemmän/sairaat pysyvät pedissä --> tapaaminen päätetään siirtää, niin millaiset peruutusehdot paikassa oli? Eli onko mahdollista perua ilman kustannuksia nopeallakin varoitusajalla?

T.Marais
 
Soraya tosi mukava kuulla teistäkin! Meinasinkin tässä yks päivä jo huhuilla peräänne, kun ei ollu aikoihin kuulunut. Siiri taitaa kanssa lähtee suoraan kävelemään aikanaan. Ihan kuten kirjoitit, täälläkään ei lattiatasossa etenemiseen ole ollut juurikaan yritystä. Samoin meidän pikkuisilla tuntuu olevan yhteinen "kieli" :D
Harmi, kun ette pääse tapaamiseen.

Tavuista käytössä on lähinnä mam-mam-mam ja tä-tä-tä. Uusina tällä viikolla on kuultu kerran, pari nam-nam, pa-pa. Tänä aamuna Siiri otti käyttöön jo toisen kotimaisen, kun en muuten tuntunut uskovan, että puuroa ei enää uppoa. Tomerasti tuli nej, nej, nej :LOL:

Tissittely täälläkin jäämässä aika vähälle, lähinnä yöllä kerran ja aamulla kerran. Siiri välillä puree päiväsaikan, mutta ei vielä pahasti ole sattunut. Maitoa ei taida nousta kovin hyvin - ainakaan tuntemuksia ei ole ja Siirikään ei päivällä viitsi kauan yrittää imeä.

Leikkiminen rupee Siirin kanssa olemaan jo tosi kivaa. Isolla pallolla pelailu on uusin leikki äidin kanssa. Viikon verran on jaksanut hämmennellä soppakattilaa, jossa keittelee duploja ja purkinkansia. Kaikki kurkistusleikit on jo pitkään ollu mieluisia. Keittiössä on mukava leikkiä purkeilla ja eilen pottaleluna oli vitamiinipurkki, jolla oli loistava musisoida. Virikkeitä pitää keksiä jatkuvasti lisää, joten olisko hyviä leikkivinkkejä muilla?

Tsempit vielä kaikille sairastaville!

Kaatjuska ja Siiri 7 kk 3 vko
 
tapaamisesta elikkäs jos koko paikka perutaan nyt niin joutuu joka tapauksessa maksamaan paikan. jos peruutus olisi tehty 7-13vrk ennen niin sitten olisi pitänyt maksaa vain puolet. minä kyllä suostun maksamaan osan vaikka en pääsisikään. täytyy nyt toivoa että pääsen. jeren kanssa tuskin tulen mutta katsotaan miten tytön käy. tuleeko kipeeks vai ei. ja miksei sitä yksinkin voisi tulla :D
kyllä sovittiin tapaaminen huonoon aikaan kun tätä flunssaa on nyt liikkeellä.
noh jos tehdään uusi tapaaminen ens kesänä. lähdette perheen kanssa lomareissulle turkuun ja muumimaahan =) tänne meille voi hyvin tulla. on rauhallinen paikka ja pihaa missä lapset voi temmeltää =)
:hug: myös kaikille muille kenellä sairastetaan
 
Heips,

Käytiin tänään Annikan kanssa neuvolalääkärissä. Kaikki oli hyvin. Oli oikein mukava lääkäri. Neidin mitat on nyt 8110g/72,7cm.
Odotushuoneessa Annika lähti seuraamaan yhtä isompaa poikaa, joka oli äitinsä ja pikkusiskonsa kanssa neuvolassa. Konttausmetrejä kertyi mukavasti. Tollasissa tilanteissa on vaan se,kun ei tiedä haluaako se toinen äiti,että vieras muksu tulee koskemaan ja seurailee. Oli vähän nolo hetki.

Kukas se oli joka ehdotti sitä 5 e maksu vaikka ei pääse paikalle? Mä nimittäin juuri eilen illalla mietin,että voin kyllä maksaa vaikka koko osuuden paikan vuokrasta. Pääasia,että te muut pääsette turisemaan. Nyt taitaa vaan jäädä Maraisille (?) ylimääräsiä lahjapussukoita. Saiskohan niitä kulkemaan postissa pois jääneille?

Olisi kans todella kiva,jos joku viittis ottaa teistä yhteiskuvan ja laittaa tänne. Jos lapset pysyy enää sen aikaa paikallaan.

Ukko ei taivu sitten millään, että päästäis meijät lähtemään tapaamiseen. Oon lauantaina varmaan kuin perseeseen ammuttu karhu,kun sapettaa ihan huolella. :headwall:

Te jotka pottailette jo, niin miten putsaatte potan,kun sinne tulee tuotosta? Mä oon kipannu pissat ja kakat pyttyyn ja laittanu vauvoille tarkotettua pesuainetta ja huuhdellu puhtaaksi. Ei mikään paras vaihtoehto, mutta toiminu tähän asti.

Käykö muiden muksujen suut tyhjinäkin? Annika nimittäin pureskelee tyhjää. Onko outoa?

Kokeilin eilen,että osaako Annika seisoa ilman tukea. Tyttöpä yllätti ja seisoi paikallaan joka 10 sekunttia. Olisittepa nähneet neidin ilmeen, kun tajusi mitä teki. :heart:

Hammastahnasta olitte jossain vaiheessa puhuneet. Me käytiin neuvolassa suuhygienistin tapaamisella joskus syksyllä ja saatiin sieltä hammasharja ja tahna. Tarkistin, että siinä oli fluoria 1000 ppm. Eli yli suositellun, mutta luotan tuohon, kun asiantuntija sen antoi. Pesen tytön hampaat aamu ja iltapuuron jälkeen. Pesen myös ikenet, että tottuu siihen, että sieltäkin pitää pestä, kun hampaita sinne joskus tulee. Nyt Annika on vaan alkanut tekemään niin, että tunkee kielensä hammasharjan eteen, enkä pääse hampaisiin käsiksi.

Onko teidän vaunuissa remmejä tai vastaavia,joilla köytätte lapsoset kiinni vaunuihin? Meillä on ja ne on aika törkeen näköset. (Halvat) En tykkää käyttää niitä. Enkä ole nähnyt, että joku muu käyttäisi niitä. Kun käydään kävelyillä annan Annikan olla ilman remmejä,vaarana on tippuminen, kun kurkottaa liian pitkälle. :( Onneksi likka nukahtaa aika pian ulospääsyn jälkeen.

Paljon tsemppiä sairaina oleville ja nukkumisongelmista kärsiville.

Outius ja Annika 7,5kk
 

Yhteistyössä