*** MAALISMASUT 2009! ***

Varovaisesti kurkistelin tänne. =)

Mä plussasin tänään. :heart:
Pää on aivan sekaisin, en voi uskoa tätä vielä todeks. Mahaa kipristää ja jännittää ihan kauheesti. Voiko tää tosiaan olla totta?!?

Laskureiden mukaan La olis 17.03 ja toista odotellaan. Rv:t olis siis nyt 5+3. Esikoispoika täytti kesäkuussa vuoden ja vappuna päätettiin antaa toisen vauvan tulla jos on tullakseen. Yhdet menkat ehti tuleen, tosin ne "käynnistettiin" terolut-kuurin avulla, koska menkkoja ei synnytyksen jälkeen ollut kuulunut.

Pakko mennä ostaan vielä toinen testi...

 
Heissan,

täällä on raskaus siis aivan alkumetreillä. Viikkoja on jo 3+6, eli lauantaina aina vaihtuu. Testin tein tosiaan 16.6. Arvasin olevani raskaana, kun olen reilun viikon verran ollut ihan sairaan väsynyt ja on ollut huonoa oloa. Muutaman kerran olen oksentanut.

Varasin tänään ekan neuvolan. Se on 13.8, sopivasti lomani aikaan. Ei tarvitse töissä selitellä, että miksi olen poissa kesken päivää.
 
Moikkelis.

Meillä toi kiinalainen kalenteri on näyttäny että kaks ekaa ois poikia, tyttöjän nuo näyttää olevan ja kolmannesta näytti tyttöä. Katottiin kaverin kanssa sormuksella ja kolmas näytti olevan sen mukaan poika, näytti myös aikasemmat lapset ihan oikein.

Mie ite käytän nyt tuota nestemäistä rautavalmistetta kun hb on sen verran alhainen 90 jotain tällä hetkellä. Tabletit eivät imeydy ollenkaan.

Aamupahoinvointi on käynnissä täyttä päätä, ja painoa pudonnut 2 KG. Toisen aikaan multa putos toista kymmentä kiloa painoa kun ei ruoka vaan mennyt alas vaikka mitä teki.

Matami ja vaava 7+4
 
myymä
Tervetuloa uudet! :flower: :heart:
Jadekettu Mulla kanssa lomalla ensimmäinen ultra mikä on kyllä tosi kiva juttu!

Onko muilla samanlaista tunnetta kuin mulla. Eli mulla alavatsassa on sellainen "paine". Varsinkin just kun on syönyt. Ihan kun ois kestosupistus päällä, mutta ei kuitenkaan kivulias... omituista!
Repäsykivut on mun todellinen riesa.. Ei voi aivastaa, ei yskästä ja ylös istumasta pitää nousta ERITTÄIN hitaasti jos ei halua hirveetä viiltoa tuntea massussa...

Tämmöstä taas vähän aamupäivän ratoksi :)

myymä ja pikkuvelisisko 5+0
 
Huono olo nostaa päätään, äsken piti tosissaan tsempata ruuan laiton yhteydessä, ettei pitänyt vessaan juosta :x

Edellistä odotellessa lähdin töistä pariin otteeseen kotiin, kun tuli kiire halailemaan pönttöä . :ashamed:

Asiakaspalvelutyöstä hankala lähteä yhtäkkiä litomaan, ja jättää asiakas odottamaan h-moilasena. Melkein jo soitin ja kyselin, että oisko saanut tänään jäädä kotiin, mutta maltoin mieleni, ellei tule oikeasti ylös.
 
Saakos ilmoittautua mukaan uusi odottaja? Vihdoin ja viimein clomien avulla plussasin eilen (kolmella eri testillä ) ja nyt saan minäkin siirtyä tänne odottajien puolelle!
Tässä tietojani:

ärrieri..........21.3.................toinen............K-SKS........ 32v.

Edellisestä vauvastani on jo 11 vuotta aikaa, joten pidän itseäni kyllä aivan ensikertalaisena ;)
 
HEippa taasen!
marza Onnea plussasta!! Mehän mennään ihan täysin samoissa rv:n ja la:n suhteen! =) Ainakin siis vielä.
Tässä just pähkäilen että varaanko aikaa yksityiselle varhaisultraan. Siinä sit ainakin selviäis tarkat viikot ja päivät, kun kierroissa kuitenkin on pientä heittoa ollut. Ja muutenkin tietäis sitten missä mennään, että onko kaikki niinkun pitää... Neuvola-ajan jo varasinkin ja sain reilun viikon päähän jolloin olis rv:t tasan 7+0.
Tänne tulis kiinalaisen kalenterin mukaan poika, saas nähdä. ;) Mietiskelin tässä tota kalenterin merkitystä ja miks sellanen on ylipäätään tehty. Kun ottaa huomioon kiinan "yhden lapsen politiikan", niin tuohan on aika selvä peli, eli kai siellä koitetaan sitten aina tähdätä lapsentekoa noihin poikakuukausiin kun tyttövauvat ei ole niin suuressa suosiossa... Mene ja tiedä, tällänen vaan heti tuli mieleen. :|
myymä mullakin on noita repäsykipuja, tosin vähän millon sattuu. Välillä sattuu äkkinäinen liike, aivastus, nauraminen tms. ja välillä ei mikään. Muutenkin tuolla alakerrassa kaikenlaista ihmeellistä tunnetta ja nippailua, varsinkin oikeessa nivusessa koko ajan paineen tunne. Ja kestokrapula jyllää. :D Oksentaa ei ole vielä tarvinnut mutta lähellä kyllä ollut. Olen sellaisessa työssä, jossa joudun monta kertaa päivässä tekemisiin ihmisten "jätösten" kanssa niin sillon kyllä on pitkäsylki lähellä... :x
Mutta muuten kyllä aika höntin onnellinen olo! :heart:

Riine & Rokkitoukka 5+3
 
Moi! Tuntuu että on ikuisuus siitä kun tänne kirjoitin viimeksi (taitaa olla ehkä pari päivää siitä vaan)

Uusille taas tervetuloa ja onnea oikein paljon!

Tuosta ultrasta. Meilläkin rakko tyhjänä on pitänyt käydä. Nyt viimeksi minulla oli muka rakko melko täynnä lääkärin mukaan ja siitä sanoikin muutaman kerran ettei kunnolla meinaa siksi näkyä. Kävin kyllä vessassa ennen ultraa, taisi vaan jännittää niin kamalana niin pissatti koko ajan :)

Riine: tsemmpiä jätösten ja pahan olon kanssa! Minä olin ekan raskauden aikaan vielä töissä ja samojen jätösten kanssa päivittäin tekemississä. Kyllä täytyy sanoa että pahoja paikkoja oli ne kun piti vanhuksen maha toimittaa ja tuseraten vielä. Piti koittaa hengitystä pidättää, noloa olisi ollut lähteä oksentamaan kesken kaiken.

Täällä ei mitään uutta. Sama olo kun ennen. Noita ilkeitä repäisyjä on täälläkin noustessa ja aivastaessa. Viime yönä näin keskenmenosta unta... kyllä tuntui todelliselta, ihana oli tajuta aamulla ettei se ollut totta.

 
Pakko se nyt on sitten uskoa. Tein äsken vielä toisen testin ja kyllä siihen ihan selvä plussa tuli! :heart:

On vaan niin vaikea uskoa tätä todeksi, mulla kun on pco ja lääkäri joskus sanonut että raskautuiminen tulee luultavasti olemaan hankalaa. Esikoinen sai aikanaan alkunsa ekasta kierrosta ja samoin kävi nytkin. Hiiteen lääkärit sanon minä! :LOL:
 
myymä
Zoe-F No niinpäs onkin!! Ja meidänkään tuttavapiiriin ei muuten poikia synny!! :) Mun siskolla on 2 tyttöä, mun veljellä on 1 tyttö ja mulla on 1 tyttö. MYös mun kaveri piiriin on syntynyt 4 tyttöä eikä yhtään poikaa! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Moikkelis.


Mie ite käytän nyt tuota nestemäistä rautavalmistetta kun hb on sen verran alhainen 90 jotain tällä hetkellä. Tabletit eivät imeydy ollenkaan.


Matami ja vaava 7+4

Tekeekö tuo nestemäinen rauta mahaoireita? Mulla melkein kaikki tekee ihan kamalat vaivat ja oireet.. Mut pakko on kärvistellä.. Mulla kans imeytyy huonosti tabletit, mutta en kyllä tiedä saisinko nestemäisenä rautaa alas, koska olen ihan pienestä asti kammonnut nestemäisiä lääkkeitä. Ne ei vaan mee alas vaan jää pyörimään suuhun.

Napa: Mulla on kevyttä kuvotusta varsinkin iltaisin. Savun haju tekee pahaa, samoin likaiset tiskit. Ja eilen miehelle yritin tosissaan väittää että maito johon tein tyttären puuron haisi ihan kamalalle :) Mies haisteli ja haisteli sitä ja väitti vaan että ihan normaalia maitoa tämä kyllä on! Huomautti vaan että sinähän olet raskaana ja kaikki haisee pahalle :ashamed: Äsken pesin tytön kakat ja koko ajan tuntuu että jossakin se kakkavaippa haisee vaikka se on varmasti roskiksessa ja omassa pussissa :) Pitää varmaan mennä nukkumaan niin saan tuon kakan hajun nenästä pois!

Vähän jännittää tuo ultraan meno, kun kuulin yhdeltä kaverilta että imetys saattaa hillitä pahoinvointia ja siis tämä raskaus voi olla pidemmällä kuin kuvittelen. Siis iloinen olen oli raskaus missä vaiheessa vaan kunhan vaan pikkuinen on kunnossa. Mutta vähän jää vaivaamaan, että olenko vaikka lääkkeitä ottanut jotenki luvattomasti tms..

annas00 + isosisko 10/07+ pikkuinen
 
Huh, mulla on mukamas ollu niin kauheasti tekemistä, etten ole kerinnyt tänne kirjoittelemaankaan. Mun pahoinvointi on vähintään tuplaantunut, ainoa ruoka mikä menee kunnolla alas ovat tuoreet tomaatit :)

annas00: apteekista ja luontaistuotekaupoista saa kroitersplussaft-nimistä (en ole varma kirjoitetaanko noin?) rautalitkua joka on ihan hyvän makuista, ei töki ollenkaan.

Reilu viikko ultraan, oon jo ihan malttamaton! Mitä mieltä ootte, kannattaako mun varata neuvolaan aika nyt vai vasta ultran jälkeen, ku itse ajattelin ottaa yhteyttä vasta kun on varma että tuolla myllertäisi joku...?

upupa ja Multeri 7+0
 
upupaepops: Kai voit neuvolaan soittaa ennenkin. Noin paljon jo viikkoja menossa. Millä viikolla teillä yleensä on eka neuvola? Meillä olen kaikki kolme kertaa käynyt ekan neuvolan 9+jotain eikä meillä ainakaan saa aikoja ihan pienellä varoitusajalla. Mutta kaikkihan riippuu paikkakunnasta. Jaksamista pahoinvoinnin kanssa :)

Nalle-Puh: Eiköhän se viiva vahvistu parin päivän päästä. Haalempikin viiva on plussa.

m a r z a: Niin, eihän lääkärikään aina oikeassa ole, ja hyvä niin tässä tapauksessa :) Onnea toisesta plussasta :flower:

Onko kenelläkään jo rytmi muuttunut? Minä olen tässä alkanut kärsimään unettomista öistä. muka olen todella väsynyt koko ajan, mutta kuitenkin sänkyyn mennessä ei uni tule aikoihin ja öisin heräilen usein. Sitten aamulla herään aikaisin, enkä saa unta enää. Ennen olin kaikkea muuta kun aamuvirkku. Ja semmoinenkin riesä on tullut kun painajaiset. Toissayönä näin unta keskenmenosta, viime yönä näin unta että mies jätti, kahdesti olen nähnyt että sillä olisi joku nainen tai jotain :) Liekkö vaan tämä raskaus laittanut pään hieman sekaisin ja kaikki "pelot" noin ilmestyy. Vaikka tuon miehestä en kyllä tietoisesti ole edes ajatellut noita asioita nyt, keskenmenoa tietenkn olen pelännyt tässä tilassa.

Pitäsiköhän olla reipas ja pestä ikkunat tänään.. Olen siirtänyt sitä hommaa jo ikuisuuden.

Ai niin, pikkuisen on huolettanut semmoinen että nuo oireet on alkaneet lievenemään. Ei muuten mutta se jatkuva nälkä ja paha olo ei ole enää niin pahaa... onkohan pienellä vielä kaikki hyvin.

 
Moikka!

Upupaepops, ihan hyvin voit soittaa jo neuvolaan kun kuitenkin viikkoja jo ton verran kasassa. Itekin ajattelin odotella tuonne rv 7 viikolle, ennen kun neuvolaa alan varaileen.

Riine, huomasin että meillähän on sama synnärikin. =) Tamperelainen olen ja taysiin synnyttämään menen minäkin. Ollaan siellä sit samaan aikaan ponnistamassa. :LOL: Ootko säkin Treelta?

Nalle-Puh, ei sillä ole väliä onko testissä haalea vai tumma viiva. Haalea viiva tarkoittaa yleensä sitä et raskaus on niin alussa et raskaushormonia (hcg?) erittyy vielä vähän. Ja riippuu testistäkin et kuinka herkkä testi on, kuinka tumma viiva tulee. Mulla tuli ensin kaupan halpistestiin tosi haalea viiva, sit kävin ostaan apteekin oman testin ja siihen pamahti heti tosi tumma viiva. Ja siis samana päivänä testit tein.

Mulla ei ekassa raskaudessa ollut mitään oireita, pientä väsymystä lukuunottamatta. saas nähdä miten mun nyt käy.
 
Moi!

Uusi odottaja ilmoittautuu! Laskurin mukaan laskettu aika on 8.3. Aika onnellinen olo on, vaikka vielä ei uskalla tuuletella kuin ainoastaan miehen kanssa..

Mitään muita oireita ei ole, kuin satunnainen väsymys (sekin on mahdollista ihan muutenkin), joten vähän huolestuttaa tuo oireettomuus. Testejä tein peräti 3, joista kaikki näytti plussaa.

Neuvolan onnistuin varaamaan jo ensi viikolle (Espoossa sai aikoja nopeasti), joten vielä ehtii viimeisellä kesälomaviikolla B)
 
annas ei oo ainakaan vielä aiheuttanu mitään oireita mahaan, oon parempiakin litkuja juonu mutta kyllä tuo alas menee kun laittaa menemään.. suht arvokasta vaan 250ml pullo maksaa pikkistä vaille 16 ?.

Kauheeta on suorastaan tää turvotus mahassa, näyttäs niinkun oltas jo puol välissä menossa kun iltaa kohi masu turpoo turpoomistaan :D

Tiistaina eka varsinainen neuvola käynti täällä ja rv 12 on sitten ultra tuolla PKKS:ssä, joku seulonta juttu ja sitten rv 20 tienoilla on seuraava, liekkö sitten se rakenneultra. Muuttunut on tuo käytäntö sitten tuon kakkosen :)

Hyvää vkloppua kaikille.

 
Huomenta!

Taalla voidaan hyvin, vielakaan ei juuri mitaan oiretta...valilla mietin, etta testaan uudelleen... :D

Mulla nuo vauvajutut on mielessa vahan kaiken aikaa, nytkin alessa oli pakko katella niita lastenvaatteita... pojille oli kaikkia ihania ja sopoja juttuja! En oikein osaa tytolle kattoa, kun oon niin poikiin orientoitunut, mut kyllahan se mieli muuttuu, jos sielta tytto tulee...

Olen tassa miettinyt, koska kertoa raskaudesta lahimmille ja jotenkin jannittais kertoa, kun naita oireita ei juuri ole ja jos raskaus meneekin kesken...mut olis kiva jakaa tata joidenkin kanssa...mieskaan ei varmaan jaksa pitaa suutaan kiinni enaa kovin kauaa... :LOL:

Minakin olen tilannut ensimmaisen laakariajan...se tekee koko tilanteesta vahan todemman! :heart:

Niin ja tanaan on tekayn mukaan 4+6!
 
Ai niin, ja tuli into ottaa selvää käytännön asioista:Kävin Kelalla hakemassa opaste-vihkosen sekä kyselemässä tarkemmin äitiys- ja vanhempain vapaiden käytännöistä sekä äitiyspäivärahojen laskemisesta. Aika selkeää oli, uudistuksista huolimatta!

Ja verokortti täytyy uudistaa ensi vuodelle, sekä laskea, ovatko tulot nousseet vuodelta 2006 vähintään 20%, jolloin äitiysraha laskettaisiin edellisen vuoden tai edellisen 6kk tulojen mukaisesti. Näin se nopeasti muistellessani meni.

Hyvää oli myös se, että nykyisin isä voi jäädä lapsen syntymästä 3kk:den jälkeen kotiin yhtä lailla, joten voidaan tulevan isukin kanssa pohtia, tehtäisiinkö jossain vaiheessa "vahdin vaihto"
 
Moikka kaikille! Kirjoitin äsken toodella pitkät jutut, mutta teksti katosikin. :ashamed:

Olin eilen siskoni häissä kaasona. Ajattelin, että vaikea selitellä, miksi ei juo mitään. Eikä kiinnijääminen olisi ollut kivaa, koska se olisi hieman varastanut huomiota kauniista morsiamesta. Noo, kukaan ei huomannut, että en juonut mitään! Oli niin paljon kaason tehtäviä, että en paljoa istuskellut sukulaisten ja tuttavien seurassa. Sitten kun juhlat loppuivat, odotin että kaikki vieraat lähtivät. Sen jälkeen ajaa huristelin autolla kotiin! :LOL:

).( Paha olo vaivaa aamuisin ja iltaisin. Pönttöä ei ole tarvinnut halailla, mutta kyllä tämä etova, krapulainen olo on ihan tyhmää. :ashamed: Se on melkein ainoa oire, mitä on tällä hetkellä. Rinnat eivät ole enää niin kipeät, kuin viikko sitten. Repäisykipuja on ollut todella vähän. Ehkä kaksi tai kolme. Painontunnetta on ajoittain.

Sen kiinalaisen kalenterin mukaan meille tulisi poika. Ja poikaa odotamme itsekin. Miehen suku on niin poikapainoitteista.

Meillä on neuvola ylihuomenna! Jännittää! =) Toisaalta ultra jännittäisi vielä enemmän, kun silloin näkis pienen! Pitäisköhän varata varhaisultra..

Jaksamisia kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Ja muille myös! :heart:
 
Kaa
Tervetuloa uusille!

Itsellä olo on taas ihan normaali, ei siis oikeastaan mitään muuta suurempaa oiretta kuin nännien arkuus. Ei siis rintojen, vaan nännien. Outoa. Mutta siis ihan normielämällä mennään eteenpäin. Kaikki vatsakivut ja repäisyt ovat hävinneet, välillä vaan jomottaa vatsanseutua. Ikävä kyllä ruokahalu on lisääntynyt, vaikka kuinka yritän olla syömättä liikaa... painossa näkyy jo. Pitää yrittää saada se hallintaan. Väsymyskin tekee vasta tuloaan ja etova olokin katosi. Oikeastaan kaikki ne oireet, joita minulla oli, kestivät vain sen ajan kun kuukautiseten olisi pitänyt olla. Ja niinhän se monesti meneekin. Katsellaas nyt mitä tulevat viikot tuovat tullessaan.

Terveisin suossa rämpijä :D
 

Yhteistyössä