Maalismasut 2011

Onkohan muita maalismasuja täällä, ajattelin kerätä meille oman ketjun, toki muutkin alkuvuoden odottajat ovat enemmän kuin tervetulleita. Ajattelin jakaa neuvolakuulumisia yms kun h-hetki lähestyy:)

Me odotetaan ensimmäisiä lapsia La 26.3, tänään siis 31+4. Identtiset pojat tulossa.

Eilen käytiin neuvolassa, 31+3. Poikien sydänääniä yritettiin kuunnella a-vauvalla 130 ja b-vauva alkoi taas protestoimaan joten syke nousi 150, siitä tulee sitten itsepäinen kaveri:)
verenpaine hiukan noussut 133/85. painonmuutos +350g/vko. tähän mennessä yhteensä painoa tullut 5kg. Sf-mitta otettiin ekaa kertaa ja se oli 40. Ensi viikolla sairaalakäynti taas niin mitataan poikien koot, jännittää..viime viikolla 1446g ja 1485g:heart:
 
Heips

Täällä on myös laskettu aika maaliskuussa. Tosin viikot on nyt jo 34 + 4. A mukulan perätilan takia viime ultra käynnillä lääkäri kehotti henkisesti varautumaan sektioon joskus viikoilla 36 - 38. Eli tod.näk. ei maaliskuulle mennä. Tännekin olisi identtiset luvassa, sukupuolesta ei tietoa. =)
 
Hei vain taas.. Ei sitten tosiaan tullu maaliskuussa nämä ei..
Eli identtiset kaksostytöt synty 7.2. Pääsin ku pääsinki Porvooseen tekemään, koska viikot oli just 36+1 :)
Kattelin että kr1sse sulla se odotus vielä jatkuu.. joten tsemppiä loppusuoralle!
No, mukulat heräs, joten mentävä mun on! :D
 
Hei Raistlin81! Ensinnäkin onnittelut tytöistä! :) Minäkin oon Porvoosta ja eivät ottaneet mua synnyttämään sinne, kun viikot oli mullakin vaan 36+1. Olis pitäny olla tasan 37. Meidän pojat tosin on nyt jo 9kk, mutta jännä miten eri käytäntöjä täällä päin on. Oliko sulla ihan spontaani synnytys vai tuliko jotain komplikaatioita minkä vuoksi käynnistettiin? Mulle kun tuli raskausmyrkytys ja poikien kasvu oli taittunut, joten päädyttiin kiireelliseen sektioon, että voihan se tietty siitäkin johtua...
 
Hello seeprah.
Aika jännä toi rv juttu.. Varmaan on johtunu tosta sun raskausmyrkytyksestä, tai sit niillä vähän käytänteet vaihtelee. Tiedä häntä.
Mulla käynnisty ihan luonnollisesti, mutta sitten jouduttiin sairaalalla laittamaan estolääkitys, kun A vauva oli edelleen perätilassa, jalka suorana tulossa. Kärvisteltiin aamuun asti, jolloin sitten mentiin sektioon.
 
Hei vaan kaikille.

Olen kirjoitellut tänne monikkopuolelle viime vuonna. Siirryin jossain vaiheessa yhtä odottavien puolelle, kun täällä on ollut vähän hiljaista.

Ajattelin taas tulla "moikkaamaan" tännekin, vaikka meillä on laskettuaika tosin vasta huhtikuussa 23.4. Toivottavasti ei haittaa, vaikka tungin tänne maaliskuisiin. Toivon, että saisin sektioajan aiemmin, sillä B vauva on perätilassa, enkä halua koittaa mahdollisesti molempia tapoja. Minkälaiset ajatukset teillä muilla on synnytyksestä? Onko vauvat miten päin jne.? Miten olette suunnitelleet synnyttävänne? Onko kukaan jo synnyttänyt täällä?

Toivottavasti kaikki äidit ja vauvat voivat hyvin.

P.s. Rv 35+6 menossa.
 
Ei sitten tullutkaan kaksosten äitiä:-(

Synnytin 17.3 identtiset pojat joista toinen oli menehtynyt ennen synnytystä:-( Mutta sain syliini Jesse-pojan 2820g ja 48cm täysin terveenä. Toivottavasti kaikilla muilla menee hyvin:heart:
Ei sitä voi käsittää että viime hetkellä synnytyksen käynnistyessä aivan normaalisti olinkin menettänyt toisen. rv:t 38+5 ja kaikki oli mainiosti vielä maanantain kontrollikäynnillä
 
Kiitos osanotosta...
Mä en edes ajatellut missään raskaudenvaiheessa mitään tapahtuvan...jotenkin uskoin niin kovasti että minun poikani selviävät. Epäilivät sairaalassa ttts-oireyhtymää.mikä olisi vain kehittynyt tosi nopeasti ja raskauden loppupuolella( vaikken tiennyt vaaraa enään olevan ja kun pojat olivat samankokoisia.) Tosin maanantaina painoarvio oli 2700g vaikka poika ei ollut tosiasiassa kasvanut yhtään 4 viikkoon ( syntymäpaino 2400g) Ruuminavaus tehdään tämän viikon loppupuolella, toivon vain sydämmestäni että sieltä löytyis jotain jotta olisi mukamas helpompi käsitellä asiaa.
Älä missään nimessä sydänsydän pelkää etukäteen asioita, jotta jos niitä ei tapahtuisi olet murehtinut turhaan ja vaikka tapahtuukin olet murehtinut turhaan 2 kertaa. Kait sitä pitää luottaa johonkin elämää suurempaa joka korjaa heikommat pois tieltä. Onni onnettomuudessa, olen hyvin onnellinen etten joutunut synnyttämään elävää vauvaa joka olisi menehtynyt käsilleni joku päivä tai sitten joutunut kantamaan kuollutta vauvaa sisälläni mitään 3 kk, niinkuin joillekkin on käynyt. Toivottavasti sinulla kaikki menee hyvin..mulle ei ainakaan jäänyt traumoja synnytyksestä, nyt vain uutta vauvaa putkeen heti kun lääkäri antaa luvan. Minulla tuntuu olevan tyhjiö joka pitää täyttää:)
 
Voi ei Kr1sse! Tosi ikävä kuulla, että kävi noin. Onneks tosiaan sait Jessen! Hienoa että jaksat kuitenkin olla positiivisella mielellä.

Sydänsydän, mä oon synnyttäny jo helmikuun puolella, oli tosiaan laskettuaika maaliskuussa, mutta päättivät tosiaan tulla noin kuukautta aiemmin. Olin kuvitellut synnyttäväni alateitse ja pelkäsin sektioon joutumista. Asiaa hieman vatvottiin lääkärikäynneillä sillä A vauva oli perätilassa ja jalkatarjonnassa. Lopulta synnytys käynnistyi spontaanisti, mutta jouduin sektioon, koska A vauva ei ollut muuttanut tarjontaa. Jos se olisi vetänyt kintun allensa, olisin saanut synnyttää alateitse, mutta kun ei niin ei.
Sektio oli kyllä melkoinen kokemus, kun esikoinen tosiaan tuli normaalisti. En kyllä haluu kokea uudestaan. Toisaalta ymmärrän, jos halutaan sektiosynnytys riskien välttämiseksi, kyllä mekin mietittiin, että lääkäreitä kuunnellaan, eikä aleta väkisin vääntään alateitse. Kun se tuomio leikkaukseen lähdöstä tuli, ei kyllä tullut mieleenkään väittää vastaan.
Sulla sydänsydän on jo tosi hyvät viikot, ootko mahdollisesti jo saanut lapset maailmaan? Kerro toki miten meni. Ja kr1sselle myös tsemppiä jatkoon! :)
 

Yhteistyössä