<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Hei!

Täällä olisi yksi maalismamma, jolla laskettuaika 23.3. Mahtuuko mukaan seuraan? Äitiysloma alkoi virallisesti 16.2 eli nyt on aikaa seurailla keskustelua! :)

Olen 20-vuotias ensisynnyttjä Pohjois-Savosta ja KYS:iin sitä pitää synnyttämään mennä.

Vaavi on perätilassa ja taitaa sinne jäähäkin. On alkanu olla painetta alamasussa ja välillä tuntuu tukalalta kävellä. Kai se laskeutumaan alkaa. Kiloja tullut viisi eli aika vähän. Pienikokoinen olen itsekin ettei tässä nyt mitään isoa olla odottamassakaan maailmaan synytyväksi. Ensi viikolla on synnytystapa-arvio ja ajan saa sektioon jos ei ole kääntynyt.

Alkaa tuo odottaminen rassata. Olisi mukava saada se vauva jo tänne! Maha ei ole tiellä, mutta lonkassa ja persuuksissa silti kipuja. :(

Onko täällä muita odottajia, joilla laskettuaika samoihin aikoihin??
 
Tervetuloa joukkoomme Kinsella!

Me6, paljon voimia sinne! Mun kaverin melkein täysaikanen vauva sai tuollaisia hengityskatkoksia kahteenkin otteeseen päästyään kotiin. Siellä oltiin todellakin pelästytty, mutta onneksi kaikki on tänäpäivänä hyvin. Syyksi hänellä selvisi sairaalan tutkimuksissa hieman alikehittyneet keuhkot, mutta sekin korjautunee ajan kanssa itsellään. Toivon parasta teidän pikkuisellenne! :hug:

Oma olo on nyt kääntynyt päälaelleen. Todellista väsymystä ilmassa (en usko hb:stä johtuvan, kun syön koko ajan rautaa), ehkä maailman huonoiten nukutuista öistä on kysymys. Heräilen välillä janoon, välillä vessaan, välillä kyljen kääntämiseen ja välillä muuten vaan. Eräskin yö katselin kelloa tunnin välein.. :( Väsyneenä minusta tulee huonotuulinen, esikoinen kokeilee hermojani, joita ei tosiaankaan ole ja voitteko kuvitella:? Reilu 1.v. kaveri saa äitykälle vedet silmiin!! :eek: Siis tämä on jotain ihan mahdotonta? Ei oo sit näin kurjaa oloo ollu vie ikinä! Onko kellään muulle ns. ennen aurinkoiselle ihmisille käyny näin ja onko olo menny ohi? Mä alan olla aika epätoivoinen itseni suhteen.

-mamma-miia rv34+2
 
Tervetuloa joukkoon Kinsella! ja mulla la 24pvä ja myös kysin synnyttäjä.

Sittempä neuvola kuulumiset...

Eli siis tänää oli neuvola ja siellä kaikki ok, hemppa oli hyvä 133 ja painoa nyt 9kg tullut lisää yhteensä. masu ei ollu kasvanu olleskaa sf mitta 30cm, mutta vauva oli jo laskeutunut ja kiinnittynyt... Aikasemmissa raskauksissa tuota ei ole tarahtunut vasta kun 1/2vko ennen synnytystä ja nyt siis rv35+0. Tosin tuon vauvan laskeutumisen itekkin arvelin kun on sen verran "törröttävä alapää" jos sen nyt nätisti kuvailis....mutta toisaalta en uskonut että se ois niin valmiina tuloillaan siellä. Onko muita joilla kiinnittyminen ois tapahtunu näin aikaisin???

Amalia 35+0
 
ja tervetuloa Kinsella minunkin puolestani ! Kyllähän tänne kirjavaan joukkoon aina uusia mukaan mahtuu. :)

Amalia-, mulla myös tapahtui toi laskeutuminen viikolla 35 jotain, ja nyt on vauvan pää jo todella alhaalla, muutama päivä sitten kuulemma vielä vähän tuntui anopin (kätilö ) käteen siltä ettei ois aivan kiinnittynyt, mutta tuskinpa tosta laskeutumisesta kovinkaan kauaa siihen menee.

Mulla huomenna neuvolalääkäri + synnytystapa-arvio, joita oon odottanut kuin kuuta nousevaa. Viime lääkärissä oli jo supistelut pehmentäneet paikkoja joten nähtäväksi jää mitä temppuja ne on siellä nyt tehneet kun ovat jo tosi napakoita ja päivittäisiä (ja tuon pehmentymisen aikoihin lähinnä kovettumista...). Synnytystapa-arvioon lähettää mut luultavasti suoraan äitiyspolille myös että kattoo ton vauvan painoarvion tarkemmin ultralla, kun oon tosiaan sen hurjat 154cm ja papereissakin lukee ensimmäisenä että "pienikokoinen synnyttäjä". :LOL: Jes. Vaikka on niitä minua pienempiäkin, pööh .. Luottavaisena kuitenkin ootan pääseväni ainakin yrittämään synnyttämistä alateitse, kun vauva on tuonne häpyluunkin taakse hienosti mahtunut laskeutumaan, eli eiköhän siellä tilaa oo. Ja ihan sinttihän hänkin on, muutama päivä sit anoppi arvioi n. 2,5 kg.

Ja mun mahavaivat pahenee vaan. Viikonloppuna vielä sain jotain toimintaa aikaseks kun vedin luumusosetta ja kahvia, ja sit sorruin eilen pizzalle .. Tänä aamuna alkoi sitten ihan järkyttävä vatsakipu ja jälleen kerran makasin raatona vessan lattialla tunnin ja siinä ei paljon enää mitkään soseet auttanu. Kipu oli niin kovaa etten ois saanu ees puhelinta haettua ja miestä soitettua hätiin jos mun sisko ei ois ollu täällä... Eli rupee menemään jo aika pahaks kyllä. :( Mies ajo sit tuhatta ja sataa apteekkiin, ja toi peräruiskeen (ei ollut vesipohjainen, kuulemma liian iso riski näillä viikoilla että käynnistää synnytyksen), mutta kyllä se kumminkin auttoi. Sain niitä peräruiskeita nyt sit muutaman tonne kaappiin mutta niiden käyttöä pitäis kuulemma välttää - laukaisee supparit, niin kävi tänäänkin mutta onneks vaan muutama kivulias tuli peräkkäin... Sit mies toi vielä Duphalacia jota rupeenkin nyt sit syömään päivittäin synnytykseen asti. Toivottavasti jäi toi tämänpäiväinen kohtaus nyt sit viimeiseks. Pizzaa en ainakaan ehkä enää koskaan syö. |O

Valivalei,
mam-L & Onnirakas 36+4
 
Kiitos vaan :)

Huomenna on neuvola. Sf-mitta on vk 30 ollu samassa eli 29 cm. Terkkari ei ollu huolissaan, sanoi että näkeehän sen painon sitten synnytystapa-arviossa. Epäili että on alkanu laskeutumaan. Pitää kai sitten huomenna kysyä, onko hänen mielestään alkanut laskeutumaan kun on tuota paineentunnetta alavatsassa.

Mullakin on maha välillä ollut sekaisin. On saattanut yht`äkkiä tulla ripuli, kuulema kohtu painaa suolistoa joka saa sen aikaan.

Hieman huolettaa tuon sf-mitan kanssa... :'(
 
... täällä ollaan Pikkuvaemo! Ollaan oltu koko päivä liikkeellä ja sit noi meiän pikkuapinat oli vallannu koneen koko illaksi. Tänään ollu vielä vähän sappikohtauksen jälkeista kuitinaa, mut selvästi jo lähössä pois, onneksi!

Me6 täältä kanssa iso voima :hug: !

Kleopatra ei tutkittu kohdunkaulaa eikä -suuta lauantaina, mut oon aamulla menossa neuvolalääkärille ni si voin tulla kertoon mikä alakerran tilanne on =) Toivottavasti supistukset ois saanu jotain jo aikaseks, alan oikeesti olla ihan loppu tähän raskauteen, tai en nyt varsinaisesti raskauteen mut kaikkiin noihin vaivoihin mitä mulle on sen myötä tullut :ashamed: Vauva on jo kuitenkin arviolta sen 3,2 kg ni ihan hyvän kokonen baby siellä köllii :heart:

Keskiviikkona tarvii varmaan mennä taas verikokeisiin, maksa- ja sappiarvot pitäis tutkia, soitin tänään äippäpolille ton kutinan takia ja siellä sitä suosittelivat. Antihistamiinin meinaan taas ottaa ennen kun meen nukkuun, hillitsee edes vähän kutinaa, mulla oli meinaan niin tuskanen viime yö, haarukalla raavin jalkoja kun niin paljon kutisivat :kieh:
En oikeesti jaksais millään odottaa sitä aikaa kun vauva on pois masusta ja oon saanu kunnolla hoidettua itteni kuntoon, sappivaivoille kun on nyt niin vähän tehtävissä...

Kinsella piti vielä toivottaa tervetulleeksi, päivitän huomenna ton listan, nyt oon liian väsy...

Eipä nyt muuta, palailen huomenna kun oon käyny neuvolassa!!!

:heart: :Ninni ja Muru 36+1
 
Täällä sitä ollaan jo hereillä... :kieh:
Paikat päässyt yöllä puutumaan niin ettei pysty nukkumaan kun on ihan jumissa ja lonkat/selkä kolottaa!!!! Raskauden suurimmat ilot pääsevät valloilleen näillä viikoilla... ;)

Synnytysvalmennuksesta
: Oli kyllä todellinen pettymys tuo eilinen! Kätilö toisti itseään 1,5h eikä päässyt missään vaiheessa kertomaan mitään hyödyllistä. Tämän opin, että synnytys sattuu, kipu ei ole vaarallista, ja että se todella polttaa ja sattuu.. Hengitys ja muut jutut jäivät kokonaan mainitsematta. Video oli hassu, siinä synnytyksestä sai sen kuvan että se on hauska ja leppoisa tapahtuma. Synnyttäjä naureskeli siinä eikä näkynyt pisaraakaan verta eikä hikeä.. :)

(valivalivali)

Ninni:
Hyvä että olet jo paranemaan päin! Kurjaa saada jokin tuollainen juuri nyt kun ei voi ottaa mitään kunnon troppiakaan!

Tänään tutustumaan sinne synnärille.. Nyt kun kerrankin olen hereillä tähän aikaan niin vois vaikka alkaa silittää pyykkejä ja tehdä jotain hyödyllistä. Meidän kodissa on jo sellainen vauvatuoksu kun tulee noista pyykeistä ja kaikista hänen puteleistaan..
:heart:

Aamupalalle jos raahautuis...

Laura & pikkuinen 37+1
 
Yö meni ihan mukavasti, jopa minä nukuin taas sikeästi ja yhdellä vessakäynnillä selvisin. Tyttö ei ole oksentanut eilisen iltapäivän jälkeen, eikä toistaiseksi kukaan muukaan meistä. Sainpa tuossa juuri tytön syömään hieman kaurapuuroa, katsotaan kuin käy :p

kinsella mukaan vaan, tänne mahtuu. Tervetuloa! :wave:

Laura mä tiedän tasantarkkaan mistä sä puhut. Mä olen jo muutamia viikkoja kärsinyt noista puutumisista ja ennenkaikkea lonkkasäryistä. Se on niiiiiiiiiiiiiiiin tuskaa *autch* Itse huomaan sen just jos olen vaikka liian kauan toisella kyljellä niin lonkka kipeytyy niin pahasti että seuraavana päivänä kävely tekee kipeetä.
Niin ja ikävää, että synnytysvalmennus oli niinkin huono. Itse kun esikkoa odotin niin yritin imeä kaiken sisääni mitä synnytysvalmennuksessa sanottiin ja silloin oli vielä niin että Taysissa ei edes synnytyssaliin päässyt. Sit harjoiteltiin istumista jakkaralla ja pallolla ja tehtiin hengitysharjoituksia :eek:

Meilläkin olisi tänään tutustuminen Jorviin, mutta menen sinne varmaan yksin kun ei viitsi tuota tyttöä vielä hoitoon viedä. :(

ISO kiitos kaikille eilisen myötätunnosta :hug:

Ainiin, hitsi mun piti ensitöikseni juhlistaa sitä, että äippärahapäätös oli tehty eilen ja tänään ilmestynyt tuonne kelan sivuille. :D Johan sitä 2 kuukautta odottelin. :whistle:

Käynpä lukee tytölle pari kirjaa ja palailen kohta :wave: (roikkuu meinaan tuossa vieressä kaiken aikaa)

kleopatra ja ihmemies
 
Yö meni ihan mukavasti, jopa minä nukuin taas sikeästi ja yhdellä vessakäynnillä selvisin. Tyttö ei ole oksentanut eilisen iltapäivän jälkeen, eikä toistaiseksi kukaan muukaan meistä. Sainpa tuossa juuri tytön syömään hieman kaurapuuroa, katsotaan kuin käy :p

kinsella mukaan vaan, tänne mahtuu. Tervetuloa! :wave:

Laura mä tiedän tasantarkkaan mistä sä puhut. Mä olen jo muutamia viikkoja kärsinyt noista puutumisista ja ennenkaikkea lonkkasäryistä. Se on niiiiiiiiiiiiiiiin tuskaa *autch* Itse huomaan sen just jos olen vaikka liian kauan toisella kyljellä niin lonkka kipeytyy niin pahasti että seuraavana päivänä kävely tekee kipeetä.
Niin ja ikävää, että synnytysvalmennus oli niinkin huono. Itse kun esikkoa odotin niin yritin imeä kaiken sisääni mitä synnytysvalmennuksessa sanottiin ja silloin oli vielä niin että Taysissa ei edes synnytyssaliin päässyt. Sit harjoiteltiin istumista jakkaralla ja pallolla ja tehtiin hengitysharjoituksia :eek:

Meilläkin olisi tänään tutustuminen Jorviin, mutta menen sinne varmaan yksin kun ei viitsi tuota tyttöä vielä hoitoon viedä. :(

ISO kiitos kaikille eilisen myötätunnosta :hug:

Ainiin, hitsi mun piti ensitöikseni juhlistaa sitä, että äippärahapäätös oli tehty eilen ja tänään ilmestynyt tuonne kelan sivuille. :D Johan sitä 2 kuukautta odottelin. :whistle:

Käynpä lukee tytölle pari kirjaa ja palailen kohta :wave: (roikkuu meinaan tuossa vieressä kaiken aikaa)

kleopatra ja ihmemies
 
Lentsuiset terveiset :snotty:

Se sit rantautui meille tääki tauti, kurkku ollu pari päivää ku raastinrauta ja keuhkoihin sattunu. Teetä tässä sitten olen lipitelly ja pastilleja popsinut. Nokka ei kyllä vuoda, ihme homma? Mut lämpöä vissiin ollu öisin kun ihan hikisenä oon heränny moneen otteeseen. Tosi rasittavaa. Muutenki on niin hiivatin "ruusunen" olo, ni sit vielä tääki tähän. Toivottavasti kerkee mennä ohi ennen synnärille lähtöä.

Eilen oli taas käynti ÄP:llä. Otettiin sydänkäyrää puolisen tuntia, pieni sydän jumputti oikeinkin reippaana. Kamu rupes siihen samaan syssyyn jumppaamaan ja kätilö naureskelikin että ompas touhukas kaveri. Paino ei ollu mulla nyt noussu, lapsivettä normaalisti, raivona mennään, sykkeet 150 ja kamun painoarvio nyt 3,3kg. Kaikki siis enemmän kuin hyvin. Perjantaina neuvolan jälkeen menen taas sydänkäyrille.

mama-L: onpas sullakin kyllä inhat oltavat! Noita peräruiskuja kyllä tosiaan kantsii välttää, niitä ku käytetään sairaalassa synnytyksen edistämiseen. Kummaltaki oon ottanu sen ja lähtee muutes sit laps tulemaan! Ja mitä todennäkösemmin pyydän tälläkin kertaa, onpahan sit hieman siistimpääkin kun ei suolityhjene siihen pöydälle kun ponnistelee.

Kinsella: tervetuloa :wave: Tännehän mahtuu :)

Juu mut nyt sohvalle kölliin ja kattomaan meille tuli vauva-ohjelmaa.. :wave:

Marmeladi *joka on kans NIIIIN kyllästyny jo tähän raskaana oloon* & Masuasukki *tiuhtiviuhtivauhtivouhti* 38vko
 
Mä en pääse edes yläkertaan antamaan ohjeita remppamiehille kun jalat puutu aamun automatkalla ja nyt reidet niin kipeet etten portaita pääse yläkertaan! On tämä kanssa kun aika matelee ja mitään ei pysty eikä jaksa tehdä :kieh:

Onneks mummo on nyt täällä ja ottaa vetovastuun arjen pyörityksestä, saan oikeesti olla LOPPU!
 
tutteli hyvä että sulla apuvoimia siellä. Miitä minäkin olisin eilen kaipaillut kun tuon tytön oksennuksia pesin ja pyykkäsin. :eek:

Mulla muuten ollut nyt 2 päivää vatsa sekaisin ja tullut sitä limaista vuotoa. Mitähän tää on?
Siis ei mitään vatsatautiripulia vaan juna vaan kulkee hiivatin hyvin ja lujaa nyt :LOL:
Eilen illalla hieman supistelikin ja kohdunsuulla ollut sellaista viiltävää kipua. Yöllä kun kävin vessassa niin nivuset oli ihan perhanan kipeät ja kävely oli vaikeata.

Taas siis vain "omaanapaa" :ashamed:

Ihana toi tyttö, kun makaa tuolla sängyllä rakentaen palapeliä ja laulaa tuiki,tuiki tähtöstä :heart:

kleopatra *edelleen väsynyt raskaana olemiseen*
 
Mie liityn kans raskauteen kyllästyneiden kerhoon! Kai tätä esikoista odottaa niin kovasti ja tahtoo kaiken heti ja nyt. Vauva varmaan oikein tietoisesti piinaa vanhempiaan ja odotuttaa itseään, varmaan kaks viikkoa yli... Joka ilta toivon, että tulispa lähtö ja päivälläkin yritän touhuta, ettei pääsis vaan paikat lepäämään. Tosin oon tullut siihen tulokseen, että perusfysiikka on sen verran kova, että pienet liikunnat ei tätä vauvaa ulos tuo. Mikään ässä ei auta.

LauraN: Mie olin kans ja mies myös tosi pettyneitä meidän kunnan synnytysvalmennukseen. Katottiin video Kätilöopistolta, jossa sellainen vaalea rouva synnyttää lasta. Oli jotenkin niin epätodellisen siistiä hommaa ja kaikki meni tuosta vain. Olisi kiva, jos saisi nähdä synnytyksen siitä sairaalasta, mihin on itse menossa. Ei mitään fyysisiä neuvoja, täti kertoi meillä PowerPointina saman, mitä video jo kertoi. Kertaus on siis opintojen äiti... NKL:n synnytysosastovierailu oli ihan kiva. Kesti alle tunnin ja kätilö kertoi mitä osastolla on ja mitä pitää tehdä, kun epäilee synnytyksen lähteneen käyntiin. Kertoi myös kivunlievityksistä sekä ponnistusasennoista. Se amme on just avautumisvaiheen kivunlievitystä varten, lämmin vesi rentouttaa. Itse aion kylpeä suihkussa tai ammeessa, jos vapaana. Ja toki niitä kaurapusseja kans, kiitos.

Oma napa on jees. Masu pullottaa tossa edessä ja vauva siellä kovasti liikkuu. Eilenkin elokuvissa riehui, minkä kerkesi!! Ja kyse oli 8 päivää ensi-iltaan-leffasta!! On muuten hyvä, suosittelen, jos pidätte kotimaisista. Hauskasti oli katsojat jakautuneet: vanhuksia, teinejä kattomassa Mikko Leppilampea alasti ja sitten meidän ikäisiä pariskuntia.

Meinasin tuossa kaappeja siivota vielä, kun niistä aina löytyy jotain järkättävää. Pyykitkin vois viedä ja samalla ajattelin ottaa vaunut varastosta tuohon rappuun. Jospa se vauva sit tulisi, kun kaikki on valmiina vaunuja myöten...

Aurinkoista kevätpäivää kaikille, menkäähän ulos nauttimaan. Mie olin jo kerran. Toisen kerran sit iltapäivällä. Niin, ja juna kulkee täälläkin taas...

Misupai ja Helmis 38+3
 
Tervetuloa joukkoon Kinsella.
Minä myöskin Pohjois-savosta ja LA on 20.3 ja KYSiin menen vauvaa synnyttämään.
Ensi maanantaina on synnytystapa-arvio, jota jo innolla odottelen. Vauva on jo niiiin alhaalla ja kiinnittynyt joten leikkaus-aikaa vaan odottelen.
Kinsella laita YV:tä jos tahdot jutella paremmin, samoilta suunnilta kun ollaan. =)

Paksuja oloja kaikille.

viivi ja vagner 35+5
 

Mä kävin neuvolassa, kaikki hyvin, vauva raivotarjonnassa, syke 140, sf-mitta 34 cm, pissa puhdas, hemoglobiini 119, verenpaine 120/80, painoa tullu 800g 2 viikossa, yhteensä nyt 6 kg. Sain lähetteen sappi- ja maksakokeisiin missä kävinkin jo samantien, toivottavasti iltapäivällä ois jo tuloksia tullut! Eli kaikki ihan hyvin!
Yks mikä mua ihmetytti oli toi kohdunkaulan pituus. 2 viikkoa sitten TYKS:n lääkäri sanoi et kaulaa 1,5 cm jäljellä, ja neuvolalääkäri sanoi et 3 cm :eek: kun ei se oo voinu takasinkaan kasvaa ni kumpaa lukua nyt sit uskois??

Nyt ei taas muuta...

:wave:

:heart: :Ninni ja Muru 36+2
 
Ninni itseasiassa se kanava kyllä voi kasvaa takaisin. Minäkin ihmettelin samaa asiaa joulukuussa, kun ensin oli kokonaismitaksi saatu 3,5 senttiä ja siitä parin viikon päästä mitta oli 6 senttiä (siis ultralla katsottuna). Lääkäri sanoi, että kyllä se on mahdollista!
Toi on kyllä outoa sitten taas, että sormelle saa noinkin erilaiset mitat. Itse luottaisin enemmän sairaalan lääkärin arvioon kuin nla-lääkärin arvioon.
Mullahan synnärin lääkäri sanoi, että kohdunsuu reilusti sormelle auki, mutta nla- lääkäri oli sitä mieltä että kiinni on :eek:

Meen nukuttaa tuota neitiä nyt :wave:

*kleopatra TAAS*
 
Riksulle onnittelut minultakin! :flower: :heart:

Ja erityissympatiat Ninnille ja Kleopatralle, toivotaan että kaikenlaiset kohtaukset ja taudit jättäis teidät nyt rauhan loppuajaksi!

Mama-L : Mä olen käyttänyt säännöllisen epäsäännöllisesti (eli n. 2-3 kertaa/kk) Microlax pienoisperäruiskeita jo pari vuotta ihan gastroenterologin suosituksesta, koska mun 15 vuotta kestäneeseen ummetukseen ei muu auta! Ja nimenomaan tuo Microlax ei laiskista tai ärsytä suolta kuten esim. Levolacin yms. pitkäaikainen käyttö. Ja sitä VOI käyttää raskauden aikana ja mä olen joutunutkin nyt käyttää hieman useammin kuin aiemmin, ja yhä edelleenkään mä en ole ainakaan tunnistanut yhtäkään supparia koko raskauden aikana! Että kannattaa tuota käyttää jos sullakin on oireet noin pahana.

Me käytiin eilen kattomas sitä rivarikolmiota vuokralle, kun saatiin tosiaan tämä meidän kaksio myytyä, ja se oli onneksi vuokra-asunnoksi hyvätasoinen ja me päästään muuttamaan ens maanantaina! Pikkasen helpotti kun nyt pääsee vihdoin laittamaan vauvan tavaroita paikoilleen! :heart:

Mutta tämä muuttaminen on kyllä varmaan aika mielenkiintoista näin viimeisillään raskaana... :whistle: tavaroita oon tietysti jo pakkaillu ja sitä pystyn tekemään hyvin, mutta mikään kantaminen ei kyllä onnistu senkään puolesta että muhkea maha on tiellä koko ajan... Sitten kun mä oon tottunut muuttaja, oon tehny sen niin monta kertaa, niin mä osaan tehdä sen ripeästi ja yleensä likkaporukalla ollaan saatu hommat hoidettua, ja koskaan ei oo mitään hajonnu. Mutta kun , miten sen nyt kauniisti sanoisi, tuolla mun miehellä on monia hyviä ominaisuuksia, mutta nopeus/ripeys ja käytännöllisyys ei oo niitä... ;) Ja hyvin suurpiirteistäkin on toiminta välillä, niin musta tuntuu että mun mielenterveyden ja parisuhteen hyvinvoinnin kannalta olis parempi kun mä en olis näkemässäkään sitä touhua kun se kavereineen siirtää näitä tavaroita! Mun on muutenkin vaikea olla vaan ja kattoa kun toiset touhuaa ja vielä kun se tehdään tod. näk. hieman eri tyylillä kuin minä itse tekisin. No, pitää vaan yrittää laskea sataan ja hengitellä syvään... ;) ja voihan olla että koenkin positiivisen yllätyksen. :)

taimi & vatsataimi 34+3
 
Voima :hug: kaikille sitä tarvitseville, ja :hug: myös kaikille raskauteen kyllästyneille: Itse voisin liittyä samaan kerhoon...ei vaan enää jaksaisi. Eniten rassaa se, kun ei tiedä että "kuka" se mahtaa tuolla omassa masussa aikaansa viettää. Onko hän tyttö, vai poika? Onko hän terve? Onko hänellä enemmän minun vai isänsä ulkonäköä, tummahiuksinen vai vaalea hiuksinen jne...Toisaalta on kivaa jännittää, mutta nyt alkaa olemaan jo hurjan kärsimätön olo. Onhan tätä jo odotettukkin pieni ikuisuus.

Mä olin imemässä D-vitamiinit itseeni tuolla ulkona auringonpaisteessa, aivan mahtava ilma! Nyt sen tajuaa, kuinka ankeat ilmat on meidän raskauden matkassa kulkenut. Toivotaan sitten hyviä kevätsäitä kun olemme vauvamme saaneet ja pääsemme ulkoilemaan.

Tervetuloa Kinsella! =)

Meillä on tuo synnytysvalmennus edessäpäin..Saa sitten nähdä onko sitä paljonkin viisaampi sen jälkeen, mutta ei siitä ainakaan haittaa voi olla. Yleensähän nuo ns. opetusvideot ovat sellaisia "pehmoja" ja kaunistelevia. Varotaan säikäyttämästä ihmisiä..mulle kyllä kelpaisi sellainen video, mikä on täyttä faktaa tuskaisine kipuineen päivineen. osaisipahan sitten varautua...kait. Tälleen ensikertalaisena ei taida mennä jakeluun mikään ennalta sovittu. Jotenkin sitä vain sitten "tarttuu hetkeen" sellaisenaan kuin se meille annetaan.

Onko kellääm muulla aamuisin sellainen tukkoinen, kipeä olo. Mulla on hengitystiet ihan tukossa, kasvot turvoksissa ja muutenkin sellainen "tuhnu" olo. Sitten pari tuntia heräämisestä on taas ihan ok.

Nyt taidan ottaa päikkärit.

Ootus ja pikkuinen, huomenna rv 35. Jeeeee B)
 
Neuvolassa käyty!
Painoa 800g/viikko :eek:
Turvotus +
Paineet 122/82 (alapaine hiukan koholla)
Hb 119
Sf 31
Tarjonta rt
Sykkeet n. 142

Terkka ei ensin meinannu löytää sykkeitä ja siinä kyllä omat sykkeet kävi varmaan pilvissä. Sitten yhtäkkiä alkoikin pieni tykytys kuulumaan. Ne kuuluivat vain niin alhaalta, ettei meinannu löytää oikeeta paikkaa. Sitten kun terkka kokeili vauvan asentoa, niin sanoi, että onpas vauvalla jo hyvin pää alhaalla. No niin! Hyvä sitten, että asento on vihdoinkin tämä rt! Kun ei ole aikasemmin ollu varmaa tietoa siitä, miten päin vauva massussa kellii!

Nyt päiväunille! :wave:

mamma-miia rv 34+3
 
Aurinkoista tiistai päivää!! B)

Tervetuloa kinsella!! :flower:

Tänään oli neuvola. Kaikki oli ok. Pissa puhdas, hb 128, paino -800g, verenpaine128/79, Sf-mitta 37cm, Sykkeet n. 120 (oli nukkumassa). Raivotilassa mennään ja ei oo laskeutunut, joten sen suhteen synnytystä saa odottaa. Neuvolatäti heitto paino arvioksi 3700g (jos syntyy lasketunajan aikoihin), eli hyvän kokoinen kaveri olisi tulossa. Seuraava neuvola käynti sitten ensi viikon maanantaina. Toivottavasti lähtis tämä kaveri ensi viikon aikana syntymään. =)

Mutta nyt katsomaan meille tuli vauva ohjelmaa!!

Muumi82 ja eppu 39 tasan ( enää viikko laskettuun)
 
Aurinkoista tiistaita!

Kylläpä tuollainen ihana aurinkoinen pakkasilma piristää! Voisi olla ulkona koko päivän. Ainoa huono puoli on, että kaikki pöly näkyy kotona liian hyvin. Tekisi mieli tehdä kunnon suursiivous, mutta tyydyn ehkä tavalliseen viikkosiivoon... Kummasti se auringon valo pistää heti hormoonit hyrräämään kun ei ole kyllä aikoihin ollut mitään siivous puhteita :)

Tsemppiä kaikille, joilla on hankalaa oloa :hug: Kaikennäköistä tautia on liikkeellä ja raskaana ollessa on etenkin harmi aina sairastella. Toivottavasti Kleopatra säästyt itse siltä vatsataudilta! Meillä kanssa sitä liikkeellä täälläpäin ja todella toivon, ettei tulisi meille. Jotenkin omaa sairastumista kamalammalta tuntuisi jos mies sattuisi saamaan sen juuri kun lähtö synnytykseen tulee. En millään haluaisi mennä yksin synnyttämään kun on niin asennoitunut siihen, että mies on siinä vierellä...

Hyvä, että Ninnin olo alkaa helpottaa. Todella ikävä vaiva, mutta toivotaan, että seuraavaksi menet sairaalaan synnyttämään eikä enää kipujen takia =)

Marmelaadille pikaisia paranemisia! Lepäile ja juo paljon, toivottavasti olo alkaa helpottamaan :hug:

Melkein nolottaa sanoa, mutta itsellä olo on vielä loistava. Kyllästymistä tähän oloon ei ole vielä tullut. Toki sitä odottaa, että näkee oman pikkuisen, mutta nautin kyllä näistä päivistä kun saa touhuta oman mielen mukaan. Ymmärrän kyllä hyvin, että jos olo ei ole kovin hyvä, niin ihan varmasti silloin toivoo vauvan syntyvän mahdollisimman pian.

Onko kellään tietoa missä vaiheessa vauvat yleensä laskeutuvat ja kiinnittyvät? Kun tuntuu, että teillä kaikilla muilla näin on jo käynyt. Tämä meidän vauveli se vaan makoilee ylhäällä eikä ilmeisesti pidä mitään kiirettä ulostulon suunnittelussa =) Mietin vaan, että tarkoittaako tämä sitä, että mennään se kaksi viikkoa yli. No ainakin vielä olo on niin hyvä, että ei haittaisi. Luulen tosin, että kolmen viikon päästä saatan olla eri mieltä ;)

Alisa rv 38+1
 

Yhteistyössä