<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

tosta kohdunkaulan pituudesta piti sanoa että ultralla mitattuna tulee siksi niin paljon isompi luku kun sillä näkee myös sisäkaulan pituuden (vai mikä se nyt onkaan) jota ei sormilla lekuri tunne. Ihmettelin nimittäin ihan samaa 6cm mittaa silloin päivystyksessä ja kätilö sanoi sen johtuvan tästä. Se ulkokaula oli silloinkin 3cm, niinkuin mulla ollut siihen asti aina.

Nyt lekuri sanoi 2,5cm viimeks mutta mun mielestä se ei kyllä oo mitenkään oleellinen tieto enää tässä vaiheessa raskautta minkä pituinen se on ja onko auki vai kiinni. Synnytyksen alkua kun ei silti voi mitenkään ennustaa, joillakin tosiaan ollut auki jo viikkokausia ja lyhentyy joka kerta ja silti he saattavat olla ne yliaikaiset. Vaihtoehtoisesti se voi sitten lyhentyä ihan yhtäkkiä ja kun synnytys käynnistyy vaikka olisi ollut kiinni ja 3cm joka lekurissa :D

Mä en taida vielä liittyä raskauteen kyllästyneiden -kerhoon, onko muita vielä samoilla fiiliksillä? ei taida kovin montaa olla :LOL: kyllä mä jännitän ihan hurjasti mitä vauva tuo tullessaan ja miltä hän näyttää ja kuinka ihana hän on mutta tosiasiassa odotus ei enää VOI olla kovin pitkä ja sen jälkeen ei sitten enää ookkaan raskaana eikä isoa mahaa (huonot puolet tietty tässäkin ja omaa -24kg olemustanikin kaipaan). Tiedän vaan ihan varmasti että tulee tätäkin olotilaa ikävä niin ei oo tulipalokiire :D

Nyt vähä pakkelia naamaan ja katsomaan National Treasure 2 :)
Ulkona on muuten aivan mahtava sää täällä Helsingissäkin! jaksoin paahtaa koirapuistoa ympäri ylimääräisiä kierroksia jopa x)

Terv. Oikukas 36+5
 
Oikukas: Kiva, että löytyy muitankin, jotka vielä pystyy tästä olosta nauttimaan =) Ja sitä omaa kroppaa kaipaan kyllä minäkin. Kevätuutuuksia kun katselee kaupassa niin tekisi mieli päästä shoppailemaan jo "oman kokoisia" vaatteita. Vaikka näitä kiloja on kyllä tullut sen verran, että täytyy varmaan odottaa enemmänkin ensi kevään tarjontaa ;)
 
Mun mahassa kiertää... kunpa ei vaan :x

Täälläkin olisi tosi mainio ulkoilusää tänään, mutta en viitsi vielä tuota tyttöä ulos viedä. Toivotaan, että huomenna olisi samanlaista niin voitaisiin käydä lenkillä ja leikkipuistossa.
Ja tosiaan tuo toi aurinko nää kodin murheenkryynit todella hyvin esille. Viime viikolla tein kunnon suursiivouksen ja nyt sitten taas huomaan kuinka tarpeen se jälleen olisi. Taidanpa tosin nyt jättää senkin väliin, kun en viimekertaisen rehkinnän jälkeen illalla voinut muuta kuin kontata :(

Mä en ymmärrä itseäni ja sitä miksi olen niin väsynyt tähän olotilaan. Tuossa juuri tyttöä nukuttaessa mietin kuinka pirun nopeasti aika on mennyt. Siis paljon nopeammin kuin aiemmat raskaudet ja silti minä en vaan enää jaksa. Tosin en myöskään edelleenkään :ashamed: ole laittanut vauvalle mitään valmiiksi. Vaattet on pesty, mutta tuossa ne vielä on pyykkikorissa. Ja mullahan on kuitenkin mahdollisesti vielä 2 kuukautta jäljellä tätä raskaanaolemisen olotilaa :eek:
Jospa tuo kevätaurinko hieman piristäisi mieltä ja osaisin ottaa tämän loppuajan nautiskelun ja fiilistelyn kannalta. B) Tämä kuitenkin luultavimmin on meidän viimeinen vauva... Tosin niin piti tuon tytönkin olla :LOL:

Nyt meen laittaa itseni kuntoon että olen valmis lähtemään sinne Jorviin kun tuo tyttö heräilee. Taustailen vielä hetken aikaa... :wave:

kleopatra ja ihmemies
 
Tuolla se ulkona killistelee taivaalla ja mie möllistelen sisällä. *plää* Päikkärit tossa otin ja koneenki täytin kun ei astiat itestään osanneet koneeseen mennä. Kumma juttu. Kylmä ja kuuma vuorottelee. eka pitää vetää niskaan villatakkia ja sukkaa ja sitten hetken päästä pitää jo ikkunaa aukoa ku tuntuu että just hiki kaatuu päälle. Kyllä tää on niiiiin ihanaa..

Mie niin kateellisena teidän juttuja luen, jotka on saaneet koko ootus ajan olla ilman sen kummempia vaivoja. Liikkua ootte saanu ihan samaan malliin ku ennenki. Se kyllä hieno homma. Mutta siltikki olen täällä ihan vihreänä ;)

Alisalle kiitos stemppauksesta :) Kauhulla jo tänne oottelen tuota samaista oksennustautia mikä kleopatran tytöllä on, muksujen koululla jyllänny sekin tauti jo kuukauden verran. Että eiköhän sekin riemu meijän kohalle satu tässä kohta puolin. Stemppiä Kleopatralle :hug:

Jospas sitä taas menis teen keittoon.. :wave:

Marmeladi *oonkohan mää epähuomiossa nielassu raastinraudan?* & Masuasukki 38vko
 
Lääkärineuvola + synnytystapa-arvio 19.2.08

Raskausviikot: 36+5
Painonnousu: +700g/vk
Turvotus: -
Pissa: Puhdas
Verenpaine: 101/66
Hemoglobiini: 118
SF: 32cm
Raivotarjonta
Lapsiveden määrä normaali
Syke: +155
Liikkeet: ++

Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, kanavaa jäljellä 3cm edelleen, ja kohdunkaula pehmentynyt.

Painonnousua olikin nyt sitten vähän runsaammin, viime viikolla kun oli tippunut paino 400g/vk. Sairastin tossa sen 4pv vatsataudin niin nyt ne kilot tuleekin aika vauhdilla takas. Raskauskiloja yhteensä nyt se about 10, joten ihan tyytyväinen oon eikä yhtään huonoa omaatuntoa :) Hemoglobiini oli vähän matala, mitä ihmettelin ite koska oon ollu vaan tosi energinen. Täti suositteli aluks rautatabuja mut sain sen ylipuhuttua ettei mun tarvii niitä aloittaa kun tekee pahaa masulle ja mul on nyt muutenkin tosi paljon mahavaivoja. Aavistus tuli vihreää pissatestiin glukoosin puolelle mutta kun kuitenkin oli enempi keltaisella niin ei siitäkään sen enempää narinoita tullut. SF oli kasvanut mukavasti, 2cm 2 viikossa eli taitaa "pikku" kasvupyrähdyksiä nyt ottaa toi meidän sintti.

Ja ei nähnyt lääkäritäti mitään estettä miksei mahtuisi lapsi alateitse syntymään, jipii! Ei tarvitse edes lähteä äitiyspolille ultraan painoarvioon vaan seuraavan kerran mennään sitten vaan synnyttelemään. \o/ Että kyllä me pienetkin siinä pärjätään, niih! Kovasti ihmettelen ku ei oo supistelut mitään tuhoja tehneet, mutta parempi tietysti niin että pysyis vielä ainakin muutaman viikon kyydissä ja pulskistuisi (nyt siis n. 2,6kg) + kypsyttelisi keuhkoja pieni. Muuten kyllä mennään jo aika lähtökuopissa eli pää on ihan alhaalla, lääkäri tunsi sen kättäänkin vasten sieltä jostain kohtaa. Sitä limatulppaakin olin bongaavinani muutamana päivänä, joten nähtäväksi jää millon tästä jakaudutaan...

taimi, juurikin noita Microlaxin peräruiskeita on mulla tuolla kaapissa jemmassa. Kovasti oli mies farmaseutin kanssa pähkäillyt että miten tehdään ja mikä on turvallista ja olivat sit lääkäriä konsultoineet. Ja kyllä toi mulla toimi, mutta mitään kertatyhjennystä ei kyllä tapahtunut (heikkohermoiset voi skipata tän kohdan nyt ihan yli vaan :D ) Tuntuu vaan kokoajan et ois hirveesti ilmaa nyt sit mahassa, mut mieluummin mä pörisen vaikka kokoajan ku otan enää yhtään tollasta kohtausta missä makaan linkussa vessan lattialla.

Mulla on kanssa samoja ajatuksia kuin Oikukkaalla ja Alisalla. Eli vielä ainakaan en liity raskauteen kyllästyneisiin. Kyllähän nää vaivat ottaa pattiin ja haluais jo nähdä oman palleroisen mut toisaalta pelottaa aika kovastikin ja nyt on ihanan seesteisiä nää päivät, oon koittanu oikein ottaa projektiksi vaan nauttia olostani - tämmöinen hiljaiselo on niin harvinaista laatuaikaa... Ja tiedän että satavarmasti tulee masua ikävä jossain vaiheessa. Toisaalta ihana päästä shoppailemaan itsellekkin jotain, eikä näytä aina ihan ryhävalaalta joka asussa, ihon paranemista odotan myös kun tollanen nätti viljelmä on ollu ihan koko raskauden ajan naamassa - eli mistään muusta kuin finnien hehkumisesta ei kyllä tietoakaan.

Nyt sit sitä palstatilaa taas muillekkin,
:heart: mama-L & Onni 36+5
 
Nyt on sitten tutustuttu synnärille.. Oli positiivinen reissu! Kätilö oli innoissaan asioista joista puhui ja se kyllä tsemppasi pelokasta tulevaa äitiä. :)
Lupaili myös ettei epiduraalin laittoon ole juuri esteitä siellä (NKL). Nyt hieman huojentuneena voin jatkaa synnytyksen odottelua..
Ja mikä tuuri meidän ryhmällä kävi!!! Synnytysosaston käytävällä oli 2 tuntia vanhat kaksoset kätilöiden kanssa.. :heart: :heart: Olivat sitten AIVAN ihanat. Kyllä oma nyytti kelpaisi jo kainaloon..

Misupai
: Meillä katsottiin se sama video siellä valmennuksessa.. Oli tosiaan aika epätodellinen synnytys mun mielestä.. Meillä oli vielä sellainen terkka pitämässä sitä joka vaikutti siltä että ois halunut lähteä kotiin.. ;) Nyt sitten muuten sai vihdoin "virallista" infoa siitä perhehuonevalmennuksesta vasta tuolla sairaalassa..

Jos keittäis päiväkahvit ja alkais siivouksen! Äiti tulee huomenna kylään....

Laura&pikkuinen 37+1 edelleen
 
Eilen käyty neuvolassa. Kohdunkaulaa vieläkin jäljellä se 0,5cm. ja kohdunsuu n. sormelle auki.
Vauva oli korkealla, eli ei laskeutunut vielä lähtökuoppiin. Vauva painoi jo 3,6Kg. Kiva, jos syntyy vasta 2viikkoa yli lasketun ajan, niin on todellakin iso. Mitenhän mahtuu syntymään alakautta:(


Kyllä mäkin voisin jo ilmoittautua raskauteen kyllästyneiden kerhoon:D Ei muuten, mutta on jo niin turhautunut ja levoton olo... Niin mielellään ottaisin vauvan jo syliin :heart: :heart:

Nyt lähden laittaan vaatetta itselleni ja pojille päälle, sitten kauppaan ja ulos leikkiin lasten kaa:)

LOE ja Rakas 38+5 (Kyllä noi viikot tai päivät menee eteenpäin, vaikkakin hitaaaasti...)

Ps. Mitä kivunlievitystä olette ajatelleet ottaa sitten synnytyksessä??
 
Heip kaikille ja lämpimiä haleja kaikille tuskissaan ja vaivoissaan kärvisteleville :hug: , ei käy kateeksi kipu ja särky. Tulee ihan huono omatunto kun nautin itse koko raskaudesta vaikka loppuikin lyhyeen.. Komppaan Oikukasta ja Alisaa
Etelä-Suomen vatsatautiaalto ei ole vielä ehtinyt meille mutta tasapuolisuuden nimissä eilen molemmat koirat ripuloivat yhtä aikaa.. Olin sylitellyt Pullaa monissa pätkissä, reppanalla oli ilmaa masussa, kun vessasta kuului outoa ääntä. Nuorempi koirista onneksi käyttää kylppäri/vessan lattiaa mutta hoitaa asiansa kuulantyöntäjän lailla takajalkojensa varassa pyörien niin lentää tuotosvarmasti kunnon kaareen. Tämä muutamaan otteeseen ja vanhempi koristeli keittiön villamaton laitaa kunnes sain molemmat wchen täydennysjoukkojen (mies) saapumista odottelemaan. Kun kulta tuli kotiin istuin olohuoneessa lapsi rinnalla ja aamuinen, kahdesti mikrossa lämmitetty kahvi vierelläni. Oli aika maanantaifiilis. Onneksi koirat eivät lähteneet oksulinjalle...
Käytiin tänään ostamassa kangas ristiäispukuun, sain ristiäisiä käsittelevän kirjan babyshowerlahjaksi ja siellä oli kaavoja. Oli tarkoitus ostaa kaunista pellavaa mutta nämäpä eivät olleet kauniita (tähän tarkoitukseen) ja ostin luonnonvalkoista raakasilkkiä. Enää tarvitsee ottaa sakset ja neula kauniiseen käteen.

ootus mulla oli tasan koko raskauden aamuisin nenä hieman tukossa ja limakalvot saharankuivat, meni ohi aina just parissa tunnissa.

Kyselen kanssa täältä löytyiskö päiväsaikaan kahviseuraa Helsingistä, toi pk-seudun mammaketju on taas valahtanut jonnekin ja viimeisin viesti taitaa olla mun.. nim. viimeisen kahden viikon aikana 6 päivää itiksessä, seuraa yhtenä päivänä.

Tsemppiä me6 ja voimahaleja :hug: . Olette mielessä, toivottavasti kaikki taas paremmin :heart:

BiaBia ja Pulla 27 vrk (siis huomenna kuukauden, pakko juhlia?!) =)
 
BiaBia mulla ollut koko raskauden nenä aamuisin tukossa ja ollut kahdesti poskiontelot tulehtuneet, vaikka viimeksi kärsin lapsuudessa sellaisista. Voiko nuha johtua hormooneista?

Tänään neuvola ja vauva oli aika alhaalla, kun terkkari ei saanut alhaalta tunnusteltua onko se pää vai peppu siellä.. No ensi viikon ultrassa selviää.. Ja sf-mitta 30 cm.. 1 sentin kasvanut ja painoa tullut kilon kahdessa viikossa, nyt yhteensä 6 kg!

Onko muualla päin Suomea ollut kaunis ilma? Täällä Savossa on aurinko paistanut ja avokin kanssa käytiin ulkoilemassa. Olisi niin mukava päästä vaunuja työntämään. :)

Te tulevat äidit, jotka jo mammalomalla olette, miten saatte päivänne kulumaan? Itse en voi paljoa siivota, kun issias ilmoittelee itsestään ja on pakko mennä lepäämään. Tuntuu ettei keksi mitään hommaa. :(
 
Oikukas, mama-L ja Alisa mua ei kyllä myöskään vielä kyllästytä - ottakoon pikkukaveri oman aikansa kunhan pysyy kunnossa. Ja onhan se sieltä potkutellut! Toki omaa kokoa ja liikkumiskykyä on vähän ikävä, mutta vaihteeksi ei ole juri kipuja ja olo on tosi energinen. Minä en kylläkään usko, että masua tulee ikävä tai "pikku" potkuja. Kukas se joskus niin osuvasti sanoi, että on kuin kaveri sormillaan kaivelisi paikkoja ja raivaisi tilaa...

Kinsella mun aika on mennyt tähän saakka jumpatessa, opiskellessa ja leffoja katsoessa (Paksuna oli muuten aika hauska!). Lisäksi on kutsuttu joka viikolla vieraita, niin on muuta ajateltavaa. Kannattaa kokeilla! Jos jää luppoaikaa, voi sen toki tuhlata netissä.

Tsemppiä kaikille, jotka eivät ole olleet vointien suhteen yhtä onnekkaita tai joita muuten kyllästyttää jo tämä odottaminen!

Skog 39+1 (Ei oo enää viikkoa laskettuun aikaan!!)

P.S. Vuorovaikuttavatko muuten teillä vauvat kovasti? Täällä satelee potkua kommentiksi puheeseen tai kosketukseen. HAuskaa. Ja kyllä jännittää, kumpi sieltä on tulossa, tyttö vai poika! Kun nyt vaan ois terve...
 
Kinsella: Mie olen ollu nyt jo useemman viikon äippälomalla ja ohjelman puutetta ei ole, siitä pitävät huolen nuo kaksi isompaa rakkauten hetelmää ;) Mut väliin kuuluu tietty päiviä ettei jaksa tätä kotia hoitaa ja tulee tehtyä sit vaan ne pakolliset jutut. Ja kuuluu myös niitäkin päiviä että tekis mitä vaan jos vaan sais. Oli tossa parin viikon lepo käsky kun supisteli niin maan perkuleesti! Sillon mie luin ja kattelin teeveetä ja nettailin. :) Nytpä sit tässä vaan lähinnä kuulostelen niitä kunnon subbareita, mut eipä niitä nyt kuulu eikä näy! Viime viikon olen härnäilly siivoamalla joka päivä pikkusen ja nyt viikonloppuna tein kunnon siivouksen ikkunoita lukuun ottamatta. Oisko ne sit seuraavana? Kaikesta tästä huolimatta tylsyys iskee ajoittain, syy lieneen korvienvälissä :LOL: Kovin on jo malttamaton olo, sais jo nyytti tulla maailmaan.

Marmeladi *teekupin kera*
 
Marmeladi , miltä ne supistukset tuntuu? Pöhkö kysymys, tiedän, mutta omasta mielestäni en ole tähänkään asti tuntenut mitään mahan kovettumista ym.. Joskus sitä miettii, alkaakohan se synnytys koskaan. Vaikka kuinka rehkisin, ei masussa tunnu miltään. Pakarassa alkaa vaan juilimaan. Huomasin tänään että vasemmanpuoleisessa pakarassa lonksuu joku kun kävelen. Tiiä mitä sitten on? :)

Torstaina on kampaaja. Kivaa kun pääsee värjyyttämään ja leikkaamaan ennen synnytystä tää kuontalo. Tuntuu että raskauden aikana hiukset kasvaa nopeasti, mutta kyllä niitä hiuksia irtoaakin enemmän kuin normaalisti.

Jospa sitä jotakin tekemistä keksisi... Jos vaikka leipoisi vaihteeksi tai menisi enemmän ulkoilemaan. Ei se pahaa tee.

T. Kinsella 35+2
 
LauraN: Hyvä, että jäi positiivinen maku synnytysosastosta. Mulle tuli siellä sellainen olo, että voisinpa jo jäädä synnyttämään, kun viikkoja oli jo 37+5 silloin. Me ei nähty vauvoja eikä nähty perheosastovalmennuksellakaan. Harmi, mutta itkua kyllä kuului. Ne ei tosiaan taida mainostaa sitä valmennusta, koska meille ainakin vain ohimennen siitä monisteen sivusta mainitsi. Se on sen verran uus juttu siellä, niin luulen että siksi. Mutta tärkeintä on, että päästäisi sinne!!

Kinsella: Kyllä tätä puuhaa on riittänyt, vaikka aluksi vähän jännitin lomaa. Meille tää on esikoinen, joten ei muita lapsia vahdittavana. Oon pyykännyt, pessyt kaappeja, järjestellyt tavaroita, ulkoillut, lukenut lehtiä (kirjastosta saa hyviä lapsiaiheisia), neulonut varastoon ja tapaillut kavereita sekä humputellut kaupoilla.

Kivunlievitysgallupiin: Haluaisin synnyttää luomuna, mutta en ole ehdoton asian kanssa. Epiduraalin voin ottaa jos tarve tai sitten sen pudendaalin kohdunsuulle... Muuten ajattelin pärjätä lämpimällä vedellä ja kaikenmaailman kaurapusseilla... Mut kerronpa sitten synnytyksen jälkeen, miten kävi!!! Ekakertalaisena on varmaan tosi luottavainen ja usko korkealla omiin kivunsietoihin...

Toivottavasti kukaan maalismasu ei saa tuota noro-virusta. Ei olisi kiva olla puolikuntoinen näin loppuvaiheesta. Pienten vaavien kanssa pitää sitten seurailla, miten RS-virus kehittyy, koska nythän se jo jyllää tosi kovana pääkaupunkiseudulla. Onko jonkun lapsilla ollut RS:ää?

Misupai ja Helmis 38+3
 
me6 :hug: ja toivottavasti nyt kaikki menisi hyvin ja saisitte pikkuisenne pian kotiin

Mä tääl kävin eilen illalla pikaseen vain kuulumiset lukemassa,joita oli kyl tullutkin päivän aikana taas ihan mukavasti,mut ku tekee nyt tää istuminen aika tuskaa,ku alko eilen illalla suppailee,ei ne nyt muuten tehny kipeetä,mut istuminen tekee tiukkaa,samoin ne alko nytkin ku tähä istahin,joten taidan kömpiä tonne sohvalle pikaisesti takaisin,onneks saa nyt vaan olla ku mummi haki esikon tänään yökylään =) toinen oli niin innoissaan kun pääs pitkästä aikaa yksin yökyläilemään =)

Kinsella tervetuloa joukkoon

Piitsi ja VilmaIisakki 34+3
 
..täällä :ashamed: Maksa-arvot olivat sitten ihan reilusti koholla ja tulikin sitten kiire äippäpolille. Sain nyt sitten lääkityksen epäillyn hepatoosin takia, huomenna sappihappokokeisiin ja to tai pe taas äippäpolille käyrille ja varmaan ultraankin ja jos ei oo arvot laskenu ni luultavasti otetaan sisälle osastolle ja sit katotaan et tarviiko kenties käynnistää synnytys. Tarvii nyt myös olla ekstratarkkana vauvan liikkeiden kanssa, jos tuntuu olevan hiljasta masussa ni äkkiä pitäis TYKS:iin mennä.
Että sellanen päivä tästä tulikin. Mieli on aika maassa, en mä nyt ihan tällastakaan halunnu vaikka oonki jo ollu ihan kypsä tähän olotilaan. Niin ja neuvolasta ei mulle soitettu arvoista mitään vaan pyysin mun äitiä katton tulokset töissä ja hän soitti äippäpolillekin ja kysyi mitä pitäis tehdä, neuvolasta kun ei mulle vastattu edes. Saas nähdä tuleeko sieltä huomenna edes soittoa niistä tuloksista, luulen et mua ei ainakaan kiinnosta sinne soittaa ja taas ite selitellä tilannetta. Tulipa sekavasti... Nyt en jaksa kommentoida muiden juttuja, tarvii varmaan mennä hetkeks huilaan jos tää mielialakin vähän vaikka kohenis :ashamed:

:heart: :Ninni ja Muru 36+2
 
Onneksi asia tuli nyt selville.. Ja jos joudut osastolle, niin ainakin sinä ja vauva olette hyvissä käsissä :heart: :hug: Jostain olen lukenut, että tuossa tilanteessa synnytys käynnistetään viim. rv38... Pääasia, että asia on nyt selvillä :heart: Sinuna kyllä soittaisin neuvolaan, jos sieltä ei kuulu moneen päivään mitään, että mikä on homman nimi!!!! Just tuon takia itse valitsin yksityisen neuvolan, koska kunnallinen on välillä mitä on:(:(

Lollukka ja Raksunen :heart: 38+5:)
 
Ninnille paljon jaksamisia :hug: Onneksi sinullakin viikkoja ihan hyvin ja vauvakin taisi olla jo hyvän kokoinen, joten ei hätää sen puolesta, vaikka joutuisivatkin käynnistämään. Ikävää toki tuollainen vaiva kaikesta huolimatta.
 
Ninnille jaksamaisia ja toivotaan parempaa vointia!

Täällä olo entisellään, oon puunannut kotia kuntoon. Uusina tuntemuksina on vihlaisut ja tökkimiset alapäässä viimeisen viikon aikana. Vauva on tooosi ylhäällä ja hengittäinen vaikeeta!


Onko kukaan tehnyt trikoista kantoliinaa itse? Kyselisin vähän mittoja, jos vaikka nakittais äitin tekeen sellaisen...

Ja sit vähän tyhmä kysymys: Jos steriloin vauvan tutit, tuttipullon ja rintapumpun osat jo nyt, niin onko ne sit käyttövalmiita parin viikon päästä?
Eli jos säilytän niitä vaikka puhtaassa muovirasiassa tms. kunnes vauva syntyy. Auttakaa ensikertalaista! :snotty:

funny + masuasukki 36+5 :heart:
 
Moi!


Harmillisia uutisia Ninnillä! Iso :hug: sinne ;) Onneksi kuitenkin, että selvisi oireidesi syy ja nyt saat tarvittavaa hoitoa. Ihme käyttäytymistä sun neuvolassa :eek:
Kaikkea hyvää myös vauvalle masuun :heart:

Ainiin vielä siitä kohdunkaulan/ -suun tilanteesta. Mulle on kanssa käynyt niin, että äitipolilla lääkärit on sanonut tilanteesta erilailla ja sitten vielä neuvolalääkäri myös. Mähän jouduin levätä rv 31-33, kun sillon äitipolilla sanottiin, että kanavaa vajaa 2cm jäljellä, ihan pehmentynyt ja kohdunsuu noin sormelle vai kahdelle auki. Sen jälkeen on ollut, viimeksi viime viikollakin kanavaa 2,5 cm jäljellä ja pehmeä, mutta siitä kohdunsuun avoimuudesta ei oo enää puhuttu mitään. Hyvähän se on, ettei vauva oo liian aikaisin pois tullu. Nyt sais tulevan viikon aikana syntyä.

Mulla on myös ihan ok vointi ja nautinkin toisaalta vielä masusta, kun tietää ettei se enää kauaa tossa ole. On vaan kauheet pelot, että jotain vauvalle sattuu, jos yliaikaiseksi menee.. En tiedä miksi, mutta hirveetä on :'( Onko kellään muulla tälläisiä ajatuksia?

Tervetuloa Kinsella minunkin puolesta joukkoomme =)

Mama-L: Ei täälläkään olla kuin 161 cm/siro muutenkin Ja hyvin on mahtunut 3700 kg syntymään. Maasta ne pienetkin ponnistaa :D Ensimmäistä kun odotin silloin kanssa mua mittailtiin tarkasti, mutta eipä ne sitten enää. Itseä vaan jännittää mahtuuko tuleen, jos vauva neljä kiloiseksi kasvaa..

Kleopatra:Toivottavasti et saa itse oksutautia. Se on kyllä kamalaa ja jos vielä synnyttämään joutuisi heikkona! Meissä se oli tosi lievänä sillon pari viikkoa sitten. Miehellä pahin, poika oksensi 2 kertaa illalla ja aamuksi oli onneksi parantunut. Mulla kulki juna lujaa ja masua kouristeli yhden yön kunnolla. Tyttö selvisi terveenä. Mun neuvolantäti sanoi, että vatsatauti raskauden lopussa voi käynnistää synnytyksen. Mulla tuli sillon kipeitä supistuksia, mutta onneksi loppui kuitenkin.

Tosiaan meidän kuukausi alkaa jo ens viikolla :D On sitä kyllä odotettukin.

Funny: Mun mielestä säilyy tutit, tuttipullot jne. käyttövalmiina, jos jo nyt steriloit. Säilytät vaan just puhtaassa paikassa.

Mun piti vaan pikaisesti kirjottaa. Huomena on neuvola, tuun kertoon sieltä kuulumiset illalla.
Paljon oli kommentoitavaa. En varmaan kaikille edes muistanut vastailla kenelle piti.
Mutta joo huomiseen!


Jade 37+6 :heart:
 
Jade80:Mulla myös pelkoja. Pelkään, että jotain vauvalle sattuu ja sen takia haluais vauvan tuohon vierelle tutkittavaksi :heart: Ja nyt pelottaa tuo synnytys ja ahdistaa, jos vauvalle siinä sattuu jotain.. Kunpa kaikki menisi hyvin ja olisi synnytys pian pois alta...
 
Ninni: Tulipas kurjia uutisia. Paljon tsemppiä loppurutistukseen ja kaikki menee varmasti hyvin! :hug:

Kinsella: Tervetuloa mukaan näin loppusuoralla! :wave: :D

funny: Mä ainakin oon jo purnukat ja muut steriloinu. Eihän sitä sitte enää jouda muutenkaan kun niitä pitäisi olla jo käyttämässä.. =)

mama-L: Mulla oli kans tullut viikkopainoa tuo 700g. :eek: Olin aika järkyttyny, mut nyt täytyy sit syödä vähä järkevämmin loppuaika. On tullu grillillä vierailtua pari kertaa. :ashamed: Ja kun mahakaan ei oo kunnolla toiminu ni oli tuossa punnituksessa kunnon lasti vielä kyytillä. :LOL:

Kipeähköt supparit ovat nyt sitte löytäneet tiensä meille ja viime yö meni vaan sängyssä pyöriessä ja ähkiessä. Panadol ja lämmin kauratyyy autto uneen viimein joskus 7n maissa ja nukuinki sit yhteen saakka. :ashamed: Tänäänki on muutamaan otteeseen tullu kunnon supparikausia, mutta tuskin nää vielä sitä itseään on. Huomenna aamulla ultraan ja sitten ollaan viisaampia.

Rhea rv 37+0
 

Yhteistyössä