<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Heissan!

Voimia Ninnille! :hug: Itselläkin otettiin keskiraskaudessa nuo sappi ja maksa-arvot kun kutisi iho, mutta ei niissä ollu mitään. Kyllähän tuo iho välillä raskausarvista kutisee, mutta se on kai normaalia kun iho venyy? :)

Tänään yritetty siivota, mutta heti alkaa issias ilmottelemaan samoin nivusseutuun koskee. Alkaa jo rampa olemaan. :(

Kaikki toisaalta sanoo että ole onnellinen kun ei ole supistuksia, mutta olisi se mukava tietää mitä ne on. Uteliaisuus herää. Tuntuu että teillä kaikilla supistelee jo.

Onko teille kellekään tehty keisarinleikkaus? Minä varmaan joudun siihen, kun perätilassa tuo vaaveli öllöttää. Onko se niin kamala, kun kaikki väittää? Itsellä ihan kylmänhikeä pukkaa kun ajattelen. Mutta pakkohan se jotenkin on synnyttää.

Aurinko alkaa täälläkin paistamaan! Jospa sitä jaksaisi ulkona käväistä ja aikaa saada kulutetuksi. B)

Ja tervetuloa iinux! :flower:
 
Voi Ninni, paljon tsemppiä ja haleja! :hug:

iinux tervetuloa!

Kinsella, älä turhaan pelkää sektiota etukäteen. Suunnitellussa sektiossa toipuminen on yleensä tosi ripeää. Itsellä takana yksi sektio (syynä myöskin perätila) ja toivuin kyllä salamavauhtia. Eli perjantaiaamuna leikattiin, illalla istuin jo sängynlaidalla ja lauantaiaamuna sain nousta ylös ja mennä suihkuun.
Hoidin vauvaa itse ja miehen kanssa viikonlopun ja heti maanantaiaamuna päästiin kotiin. Kotona en ottanut enää mitään kipulääkettä. (vertailun vuoksi tähän, että viisaudenhampaan poiston jälkeen söin kaksi viikkoa Panacodeja)
Kävelyllä oltiin jo kotiutumispäivänä.

Toki kauhukertomuksiakin varmasti löytyy, kuten myös alatiesynnytyksistä. Eli avoimin mielin matkaan, paljon tsemppiä sullekin.

t. pikkuvaemo ja ihmepoika 35+5
 
Tervetuloa uusille!! :flower:

Ninnille lisää voima :hug: ! Kyllä sua nyt koetellaan, toivottavasti kaikki menee hyvin!! :heart:

Ja kaikille muillekkin joita sairaudet vaivaa, niin iso :hug: !!

Eilen illalla meikäläiselle tuli kauhea itkukohtaus. Itkua tuhersin vaikkei hirveesti mitään syytä. Jotenkin vaan ahdista tämä oma olotila ja kun mitään ei tapahdu, niin kun synnytyksen suhteen!! Mutta nyt on sitten paljon helpottuneempi olo. Jotenkin tuli voimia tosta purkauksesta eikä enää tressaa niin pahasti tää olo. Positiivisella mielellä nyt sitten odottelen laskettua aikaa, sitten varmaan alkaa taas kauhee hermoilu!! :LOL:

Tänään ollut ihana ilma ulkona. Aamusta satoi hieman pakkaslunta, sitä sitten tytön kanssa kolailtiin pois pihasta. Oltiin yli kaksi tuntia ulkoilemassa ja sekin virkisti ihanasti omaa oloa!!

Tulipas omanapa kirjoitus, nyt kuitenkin kattomaan vauva ohjelmaa ja nauttimaan omasta rauhasta kun tyttö päikkäreillä!!

Muumi82 ja eppu 39+1
 
Ninnille voimia ja :hug:

Iinux tervetuloa :wave:

Peloista teille ollut puhetta mua on pelottanu alusta asti,eikä oo oikein osannu iloita tästä,ku tätä raskautta saatiin odottaa kolme vuotta,niin nyt oon vaan ollu koko ajan varma et joku menee pielee,eikä meille oo suotu toista lasta :/ onneks esikoinen auttaa asiassa paljon,eikä sitä ehdi niin aina miettimään,mut nyt ku hänkin taas ollut mummilla yökylässä ni mitäpä mulla on muutakaan ollu ku aikaa miettiä ja mun mielikuvitushan laukkaa :kieh: toisaalta sit taas miettii et ku niinkin kauan tätä tehty ni ei täs voi mikää mennä pieleen,mul ei varmaa kyl enää mielenterveyskään kestäis :/

Kaveri tos kertoi ku oli nähny musta unta,oli tää vaavi syntyny kuukauden etuajassa,painoa oli ollu kevyet 4kg :eek: :LOL: oli sit kyl lääkärit epäilly et ois la laskettu väärin,niin ja oli poika.Mun serkkukin näki kesällä unen jossa synnytin pojan,eikä ees viel silloin tienny et oon raskaana,mä vaan sille naureskelin ku laittoi viestiä unestaan :whistle:

Profiilissa muuten päivitetty masukuva rv 34,aikani sain tapella et sain sen sinne näkyviin :kieh: kaikkine kauniine raskausarpineen :(

Piitsi ja VilmaIisakki 34+4
 
Kerrankin hetkinen aikaa istahtaa koneelle, vaikka tosiasiassa pitäneisi alkaa lypsylle jälleen kerran, mutta lykkään sitä nyt hetkisen, että ehdin kirjoitella kuulumisiani, teidän juttujanne tuossa jo selaillen lueskelinkin.

Ninnille ekana :hug: !

iinux, tervetuloa minunkin puolestani, vaikka itse olenkin jo "tervemenoa-osastolta" ;) Minäkin olen btw Kainuusta; oletko ihan tästä maakunnan pääkaupungista vai jostain toisesta kunnasta?

Meillä ei sinänsä ole tilanne muuttunut miksikään, tyttö on edelleen keskolassa, mutta tämän viikon loppua on väläytelty, että josko pääsisi jo kotiin. Mikään muu ei kotiinlähtöä enää estä, kuin bilirubiiniarvot. Neiti on ollut nyt vissiin 3 vai 4 kertaa sinivalossa, mutta aina arvot on pompsahtaneet nopeasti takaisin ylös ja on pitänyt laittaa aina uudelleen valoon. Tänään arvo oli 215, eli pudonnut hyvin, joten nyt jännätään, pysyykö kurissa, vai vieläkö nousee.. Kuulo tutkittiin tänään, se oli ok =) Verikokeet otettiin myös tänään, semmoiset isommat, ja ne oli myös ok. Paino on noussut hyvin, 2870g oli se syntymäpaino, ja alaspäinhän se aluksi lähtee, jossain 2600 grammassa se kävi, mutta nyt on jo 2820 g taas, joten hyvin on noussut! Mahottomia määriä maitoa kiskoo, eilenkin yhdellä syötöllä tissistä söi 95 g, kun eilinen "annoskoko" oli 65 g. Siis se 65 "pitäisi" syödä, ni hän veteli ruhtinaallisesti yli sen! Ja pullostakin oli yöllä pistellyt 70 g, 80 g.. reiluja annoksia. Eipä siis ihme että paino nousee hienosti.
Joten eipä tässä siis hätiä mitiä, muuta kuin ne bilit, niitä nyt jännätään, että vieläkö ne nousee. Ihana olisi kyllä saada pikkuinen jo kotiin, peti tuolla jo valmiina odottaisi ja vaippapakettikin on jo haettu.

Oma mieli on vähän matala ajoittain, sitä tahtoo syyllistää itseään, että teinkö jotain väärin, olisinko voinut estää tapahtuneen jotenkin. Mikä meni pieleen, miksi en voinut suojella tyttöä tältä.. miksi en saanut pidettyä häntä sisälläni, mikä sai aikaan kalvojen puhkeamisen... tulehdushan mulla oli, kohdussa ilmeisesti.. en tiedä. Ni että olisinko vaikkapa paremmalla hygienialla voinut estää tulehduksen? Turhaa miettiä, tiedän, mutta ajatuksia ei oikein voi estääkään, niitä vaan tulee.

Semmoista pohdin tässä, että missä minä jatkossa kirjoittelen vauvakuulumisiani..? Maalisvauvoissa, vai helmikuisissa, kun neiti syntyi helmikuussa..?

En nyt suuremmin osaa kenellekään mitään kommentoida, kun niin ylimalkaisesti pikaseen luin pari viimeistä sivua kirjoituksianne :ashamed: . Toivotan kuitenkin kaikille ihanaa loppuodotusta, ja yrittäkää nauttia niistäkin vaivoista, mikä tahansa on kuitenkin parempaa kuin tämä; ikävöidä vauvaa kotona, kun hän on sairaalassa. Pohtia, koska hänet saa kotiin. Itkeä väsymystä, kun pitää jaksaa painaltaa pää kolmantena jalkana sairaalan ja kodin ja huomiota kaipaavan esikoisen väliä. Teillä on vauvat masussa hyvässä tallessa, ihan siinä teidän lähellä, turvassa teidän sisällänne. Nauttikaa siitä, vaikka loppusuora onkin vaivoja pullollaan. Parempi se kuitenkin on niin, kuin näin kun meillä nyt. Siis en tarkoita silleen katkeralla sävyllä tätä, ei-ei-ei =) , vaan niin, että vaikka hankalaa välillä olisikin, niin vauvalle ja äidille on kuitenkin parempi viihtyä sisätysten nämä viimeiset tukalatkin viikot. Nauttikaa niistä, ne hujahtaa ohi nopeammin kuin uskoisikaan! =)

Teitä vähän kadehtien, mutta toisaalta ihanasta pikku tyttärestä ihan mielettömän hurjasti ylpeänä,
Ippu :heart: neiti 12 pv

muoks:
Laitan vielä kuvia =)

Tästä näkyy silmätkin, meni aika kauan että saatiin kuva jossa silmät oli auki =)

Ihanat hörhelöpöksyt piti saada kuvaan ;) Tässä hän on jo ihan tavallisessa sairaalan vauvakopassa, joten voi vähän päätellä neidin kokoa; ei hän siis mikään ihan mini-mini ole! =)

Kylvyn jälkeen

Tämä kuva ihan tuon tukan takia, kun tästä hyvin näkyy, miten tuuhea tumma tukka neitokaisella on. Ihana :heart:
 
Kuulumisia äippäpolikäynniltä,eilen siis käytiin kontrollissa siä ja mieskin oli mukana :)
Vauva kasvaa keskikäyrällä,painoarvio on nyt 3300g. Kanavaa jäljellä 2,5cm kohtuullisen kiinteänä. RR 114/83,pissa puhdas,raivona mennään.
Seuraava käynti,vointikontrolli ois 6.3.Jos ny ei sitä ennen synny LA 3.3. Toivon kyllä tosiiiiii hartaasti vauvan sitä ennen syntyvän.

Tänään kävin sappikokeissa,kun on hiukan ollu ihon kutinaa ja päänsärkyä ajoittain. Että voidaan sit varmuudella todeta ettei oo hepatoosia. Odottelen tässä siis soittoa äippäpolilta,kun lupasivat ilmottaa JOS kokeissa jotain mainittavaa. Jänskättää.... :|

Ninnille jaksuja!!! :hug: Tuuhan sit ilomotteleen,kun taas jotain uutta tiedät.

Uusille tervetuloa munkin puolestani!! :flower: =)

Täälä kans yks mamma joka jo lopen kyllästyny tähän odotteluun....... huoh!! |O
Haluaisin niiiiiiin kovin jakautua jo! Mutta ei mitään merkkejä moisesta...paitti että taitaa tulla ennemminkin tosta kyljestä nahan läpi,kun niin kovasti myllää.... :D

Kivunlievityksestä synnytyksessä En oo ees moista miettiny,mutta kaippa sitä jotain roppia haluan taas. Esikoisesta sain spinaalipuudutuksen,ja se autto. :)

Ippu Kuulostaa niiiiin tutulta...ettei tiatoo koska kotiutuu vauvan kanssa... Meillä kun esikoinen synty rv35+3,niin jouduttiin oleen sairaalasssa ensin 9pvää,sit yö kotona ja kontrolliin bilirubiineista,ja noussuhan ne taas oli,joten takas sairaalaan sisälle ja valoihin, siä meni taas 3pvää,jonka jälkeen päästiin toistamiseen kotio ja parin päivän päästä oli taas kontrolli,mutta onneks arvot oli nyt hyvät,ettei enää tarvinu valoihin mennä ja päästiin vihdoin alottaan vauva-arki kotona. :) Se oli aika raskasta aikaa,kun huonekaverit vaihtu ja itellä ei tiatookaan kotiin pääsystä ja sielä ku en ees tienny mistään bilirubiineista ennen esikoista.... :'( Mutta nytpä tiän. ;)
Toivottavasti teillä pian arvot laskee ja pääsette kotiin!! =)
Mä myös mietin sillon,mitä olisin voinu tehdä toisin,ettei ois vedet menny ja jouduttu käynnistään,kun mulla oli crp koholla ja sen takia sit käynnistettiin....
Mutta ihan turhaa sellasia miettimään,pääasiahan on,että tekin voitte molemmat vauvan kanssa hyvin! =) Eikö vain? :hug:

Mies tossa pomolle ilmotti,että laskettuaika lähenee ja että jää sit syntymästä isyyslomalle ainakin kaheks viikkoo. Pomo oli "toivonu " :LOL: että vauva vois syntyä laskettunapäivänä,että mies olis sit viikot 10 ja 11 lomalla,kun sillon ei oo juuri muita lomalla. ;) Saa nähdä kuin käy.....

Nyt kokkaan jotain sapuskaa perheelle. Maha kurnii...taas... :ashamed:
Sori jos jotain oleellista jäi kommentoimatta,mutta ei taakaan pää toimi....

JAKSUJA KAIKILLE MAALISMAMMOILLE!!! :hug:

Mamuliini the plussapallo :D ja masukki the nähän läpi punkeeva :D 38+2

Muoks! Muoks! Ippu Olit laittanu kuvia sillä välin kun kirjuuttelin..
Ihana tummatukkainen prinsessa teillä!!! :heart: Suloinen,söpöjä kuvia! :heart:
 
Ippu[/b] Ihania kuvia vaavista =) Ihan tuli mieleen meidän esikoistyttö, kun painoi syntyessään vain 2kg ja oli niin pieni kirppu =)
Mä asustelen täällä Vuokatissa, sä siis vissiin Kajaanissa? Jos oikein ymmärsin =)
Meidän esikoinenhan joutu olee n. kuukauden verran keskolassa syntymän jälkeen. Mullahan oli kohdussa tulehdus, jonka lääkäri tutki vasta synnytyksen jälkeen ku mulla tulehusarvot yli 200. Ja sitten tyttö joutu kans antibioottikuurille niinku minäki.
Tyttö joutu lähinnä siks olemaan keskolassa, kun painoa ei ollut tarpeeksi ja ekat päivät joutu olee nenämahaletkusyötöllä ja tissiä ei osannu imeä, kun toisella niin pieni suu, niin ne hoitajat ainaki sanovat. No yritin minä parin viikon ajan joka päivää antaa tissiä, muttei kerralla saanu ku 35g ja joskus ei sitäkään. Ja sittenpä tyttö oppi nopeesti pullosta syömään keskolassa ja sitten jouduin ite vaan lypsämään. Ja bilirubiiniarvot meidänkin neidillä oli vähän väliä koholla ja joutu olee sinivalohoidossa. Ite vietin sairaalassa sektion jälkeen 6pvää ja senpä jälkeen pääsin kotiin mutta oli se ikävää jättää vaavi sairaalaan :( Ja vielä kuukaudeksi ja varsinki ku ei tiedetty minkä aikaa joutuu olemaan siellä. Pari päivää ennen tytön kotiin pääsyä oltiin keskolan perhehuoneessa yö tytön kans, vähän niinku harjottelemassa vauvan hoitoa =) Että itsekin tiedän millasta on olla kotona ilman vauvaa :(
Ja tuntu kun ite sairaalasta pääsi kotiin ilman vauvaa, että ihan ku olis käyny vaan jolleki muulle synnyttämässä ja vielä ku sektiolla syntyi, niin vielä vähempi tuntu siltä, että olisin ees käyny synnyttämässä.. Ja vielä ku ensimmäinen lapsi niin teki olon entistä enempi epätodeksi. Mutta se on kyllä sit lopussaankin ihana tunne, kun sen vauvelin kotia vihdoinki saa :heart: Jospa te saisitte pienen tyttönne pian =)

Täältäkin kovasti jaksamisia Ninnille! :hug:

Voisin tänne kirjoitella viime maanantain neuvolakuulumiset =)
Eli
viikkoja oli tuolloin 37+3
Paino 642/vk yht. tullu n. 12kg
Turvotus +
RR 116/77
Hb oli viime kerralla 112 ja nyt maanantaina ei sitä enää otettu ku yhen rautatabun syön päivässä.
Syke 146+
Raivotarjonnassa
Samalla pyysin lääkäriä katsomaan kohdunsuun tilanteen ja kahelle sormelle auki ja kanavaa 1cm jälellä. Ja pehmeä, sitten tuleekin vaavin päälaki vastaan ;)
Liikkeet ++

Minähän oon käynyt tän raskauden aikaan tiheästi seurannoissa ä-polilla. Nyt oon pari viimestä kertaa käyny kahen viikon välein synnärillä kontrollissa. Ovat ottaneet puol tuntia käyrää kummallaki kerralla. Ens maanantaina on kontrolliaika synnärillä taas.
On kyllä oloa helpottanut, kun nyt ovat seuranneet tätä raskautta koko ajan tiheään. Rakenneultran jälkeen kävin kuukauden välein kontrolleissa, nyt parin viikon välein ja synnärillä. Katsotaas kerkeenkö ees maanantaina enää kontrolliin vai joko olen synnyttämässä/synnyttänyt ;) Toivottavasti ei tartteis kauaa enää ootella =)

Mitenköhän pitkä litania tästäkin nyt sitten tuli :whistle:

Mutta nyt jottai hommailee... :wave:

-iinux & masuasukki 37+5-
 
Kiva kuulla sinusta Ippu!!! Mahdottoman paljon hyvää energiaa teille lähettelen!! :heart: Teillä on todella suloinen ja ihana tyttö! Ai että!! :heart: Tahtoo pian jo saada omankin syliin! :D Minusta ainakin olisi mukava kuulla teidän kuulumisianne täällä maaliskuisissa jatkossakin!! :wave:

-mamma-miia rv34+4
 
mama-L: Täälläkin oli ultratäti ihan ihmeissään noista eroista eri kunnissa ku kerroin Jyväskylän meiningistä. Ultraaja sano, että vauva täyttää aikalailla koko mahan ja sillä on kuulemma lyhyet raajat.. eli taitaa tulla äitiinsä siinä. :LOL: Mulla vasta pari päivää ollu kipeämpiä suppareita, joten oiskohan se avautuminen alkanu ihan vasta äskettäin.. :/

Ippu: Kyllä sun täytyy maaliskuisissa kirjoitella edelleen.. ehdottomasti!! :p Ja ihana tumma kaunotar teillä! :heart:

Ja taas supistaa.. meen istuun nyt keittiöön ja kommentoimaan isännän kokkaamista. ;)
 
Ippu: Aivan ihana pikkuinen prinsessa teillä!!! Söpö kuin mikä ja mahtavat hiukset! Kyllä miusta olisi kiva, että täällä kirjottelet, perustellaan sitten syntyneiden pinoa, kun meitä olisi enemmänkin.

Täällä on ollut laiskuuspäivä. Aamulla tosin heräsin ajoissa, kun mies halusi leipoa pullaa, nimenomaan "kamerapullaa". Eli korvapuusteja. No mie kiltisti teen hänelle taikinan ja hän sitten leikkaa ja muotoilee pullat, ja tietenkin laittaa sokerit päälle!!! Meillä on tosi pienet omat huvit. Muuten en oo mitään tehnyt, yökkärinkin vaihdoin vasta äsken pois päältä. Toisaalta on väsyttänyt, toisaalta ei. Sit kun nukuin, niin tuli ihan mieletön hiki. Nyt sitten pitää lähteä ulos viilentymään, inhottava plussakeli, kun aamulla ihana pakkaslumisade.

Ja olishan se ihan kiva, jos joskus supistelisi oikein kunnolla. Mulla on niin sellainen tunne, että yliajalle mennään ja sitten suunnilleen leikataan. Kyttään vauvan liikkeitä ahkeraan ja omaa vointia myös. En tahdo, että mitään pahaa tapahtuu enää tässä vaiheessa. Se olisi niin kamalaa, jos nyt, täysiaikaisena tulisi joku ihme juttu. Sit mietin tuota lapsivesiasiaa. Mistä mä tiedän, jos sitä vaikka tihkuukin välillä??? Kun kalsarit on muutenkin aina kosteahkot ja ei se pikkarisuojassa varmaan näy... No, olipa taas juttua.

Jospa sitä raahautuisi pukemaan ja sinne ulos. Sit vois tulla takasin sisälle syömään pullaa... joita on tänään mennyt aika monta.

Hyvät voinnit kaikille tasapuolisesti ja ekstajaksamista erikoisongelmien kanssa painiville!!

Misupai ja Helmis 38+4
 
Misupai Mä oon kans miettiny tota lapsivesiasiaa, kun soitin tossa yks päivä synnärille ja kyselin vähän mistä sattuu ja tuli puheeks sit tuo lapsivesi, että mistä tietää millon sitä tulee ja jos tulee tihkumalla, että mistä sen tietää onko se sitä vai ei. Kätilö sano, että voi laittaa vaikkapa pikkuhousunsuojan pöksyihin ja jos se alkaa mennä ihan märäks ni siitä tietää et se on lapsivettä. Mulla ku on se ongelma, että mulla on valkovuotoa ja se voi välillä olla semmosta juoksevaakin ja mistä mä tiedän minkä väristä lapsivesi on, jos se on kirkasta, kun valkovuotokin voi olla kirkkaampaa... :|
Mut en tiiä.. Kait sen sit huomaa. Esikoisenkaan aikaan mulla ei tullut lapsivettä, paikat oli täysin auki sairaalaan mentäessä ja lapsiveet tuli vasta leikkuupöydälle.
Ja mulla on synnytykset käynnistyny supistuksilla, mistä siis voin ees arvata mikä on lapsivettä...?

Minuakin siis askarruttaa...
Nyt on selkääkin jomottanu, tai on sitä kestäny jo muutaman päivän, mut nyt on muuttunu semmoseks polttelevaks kivuksi, niinku supistukset, semmosta jomotusta välillä. Ja sit ollu ihan semmosia mitkä tuntunu vatsanki seudulla... siis supistuksia.
Onneks tänään sauna =)
Tekis niin mieli lämpimän suihkun alle :D

Pitääpä mennä syömään tässä ku mieski tulee kohta töistä...

-iinux & masuasukki 37+5-
 
Ajattelin kirjoitella pitkästä aikaa, olen kävässy pikaseen lukasemassa teidän kuulumisia.

Ippu: Meidän neidit ovat sitten samassa keskolassa ;)

Tänään lääkäri antoi kotiutuspäivän, LAUANTAINA! :eek: Kuvittelin että aikaisintaan ensi viikon loppupuolella, kun nyt on vasta 38 viikkoa täynnä. Alma ja Bertta kuitenkin syövät hyvin ja painon nousu on tasaista, joten ei esteitä kotiutumiselle. Tuli vaan kiire laitella turvakaukalon jalustoja autoon, pinnistä pedata ja ostella vaippoja yms tavaroita kotiin.

Siinä mielessä ihanaa saada tytöt kotiin. pääsee rauhoittumaan ja tutustumaan vauvoihin, kun en ole oikeastaan synnytyksen jälkeen päässyt rauhoittumaan, koko ajan pitää joko lypsää tai olla menossa tyttöjen luo. Olo on tosiaankin niin kuin Ippukin kuvasi, ristiriitainen, kun kotona isommat sisarukset kaipaavat osansa ja ajatukset ovat vauvojen luona... :ashamed:

Muutenkin teidän kannattaa nauttia viimeisistä päivistä vaikka tiedän kuinka tuskaisaa se voi olla.

Korven tyttö, Alma ja Bertta 21vrk :heart: :heart:
 
Kaikille teille: Masun koosta? Onko teillä iso potkupallo vai pieni ja siro pakkaus? Mua ärsyttää kun itsellä sellainen pieni ja kiinteä vatsa ja kukaan ei meinaa uskoa että ensi kuussa syntyy! Synnytysvalmennuksessa kätilö kysyi laskettua aikaa ja kun sanoin että kuukauden päästä, kaikki katsoi ihan outona. Siellä kun oli sellaisia joilla syntyy huhti - toukokuussa ja niilläkin on isompi masu! Tiedän, ettei koolla väliä, mutta kyllä ne ihmisten kommentitkin sattuu. Ihan kuin mitä isompi maha sitä parempi vauva ja terve. Ja mitä enemmän kiloja, sitä parempi. Minulla kun ei ole vielä mitään ongelmia tän mahan kanssa (paitsi nyt on alkanu kävelylenkeillä painaa alamasussa), yöt saan nukkua hyvin ym.. Voisin vaikka mahallaan nukkua, mutta en kuitenkaan enää halua vauvaa litistellä. :) Alkuraskaudessa odotin kovasti milloin näkyisi.. Kohtukin taaksepäin kallistunut, joten varmaan asiaan vaikuttaa. 24 vk pieni kumpu.. Vasta 30 vk vähän isompi. Yhdet äitiyshousut olen ostanut ja vieläkin mahtuisi yhdet jo ennen raskautta käyttämäni housut. Mutta kai se luonto on sen verta viisas, ettei tälläiselle lyhyelle (158 cm) ja sirolle ihmiselle laita isoa vauvaa kasvamaan sisään. Ei kai siitäkään tulisi mitään. :) Mutta olisi se kiva tuntea olevansa KUNNOLLA raskaana. Edes yksi päivä. Nyt vaan potkut muistuttaa, että siellä masussa todella on joku eikä vaan ilmaa.

Tulipahan taas valitettua! :)

T. Kinsella ja tyttö (niin ainakin epäilty ultrassa paristi) 35+3

Ja niistä ultrista: Täällä Savossa on eka lääkärin ultra vk 9-10, np-ultra vk 12, rakenneultra vk 18-20, toinen lääkäriultra vk 28 ja synnytystapa-ultra vk 36. Täällä on kuulema kaikki mahdolliset ultrat mitä vaan saa. Ihmettelen eri kuntien käytäntöä. Saisi tulla se laki voimaan, missä kaikilla äideillä olisi paikkakunnasta riippumatta mahdollisuus ultriin, kun jotkut joutuu vaikkapa rakenneultran maksamaan yksityisellä omasta pussista! :kieh:
 
Tervehdys!

Iinux, tervetuloa joukkoon!
Ninni: Mun ystävällä oli tuo kutina/maksasairaus rv28 alkaen. Synnytys kännistettiin vkolla 37. Hyvin he Tyksissä hoitavat ja pitävät huolen joten elä nyt turhaan siellä yhtään murehdit. keskityty nyt vaan ilolla ajatukseen et pian on nyytti sullakin kainalossa.
Ippu: Tottakai sä pysyt maaliskuisissa, vaikka pienokainen syntyikin jo helmikuussa. Pidät kato meidät muut odottelijat pirteänä omilla vauvatarinoillasi. --me kato saadaan täällä sitten haaveilla omistamme =) Varmaan Ninni (jos halunee ylläpitäjänä jatkaa) perustaa meille oman yksikkönsä sitten tuonne syntyneet osastolle kun syntyneitä on hiukan enemmän. Siellähän me jatketaan sitten turinoita, vauvoista ja siihen kaikkeen liittyvästä =)

Sitten hiukan omaa napaa.
Tänään oli neuvola ja hiukka taas pänni ku oma terkkari ei taaskaan paikalla vaan joku "hei olen 20v just sairaanhoitajaksi valmistunut eikä mulla ole käryäkään millaista on odottaa vauvaa, ku ite alotin just ekakertaa seurustelemaan, enkä mä oo vielä edes seksiä harrastanut" Oikeasti !
Eli enpä halunnut häneltä sitten sen kummempia kysellä, muutako nämä normaalit
Paino: tullu yhteensä nyt 16kg (turvotus +++)
hemoglobiini: 112
verenpaine: 125/72
vauvan syke: 150-170 Innostu oikein kunnolla jumppaamaan kun häntä kuunneltiin.
sf-mitta: 34, eli yläkäyrällä mennään, mut niin menty alusta asti

Vauva on jo laskeutunut tosi alas, voipi enteillä ennen aikaisesta synnytyksestä ja mun puolesta voiskin syntyy vaikka vkolla 38. Ultrien mukaanhan vauva on mennyt kokoajan viikko edella laskettua aikaa, mut sitä ei lähdetty muuttamaan.

Oikeastaan nyt vasta viimeiset päivät ovat tuntuneet raskailta. Vauveli painaa tuonne alas ikävästi, nukkuminen on ollut katkonaista ja aina kyljeltä toiselle kääntyminen vaatii kauhean tyynyrumban. Muutenkin mua ärsyttää tää turvotus ku se tekee jalat levottomiksi. Ei siihenkään oo muita apuja ku juoda paljon ja leputtaa jalkoja ylhäällä.. plaah.

Sanoinkin miehelleni eilen, että nyt ekakertaa on sellainen olo et haluan eroon tästä isosta mahastani ja kömpelöstä olostani. Hän vain tuumasi että pitkät 6vkoa edesssä... ;)

Meillä on tänään seurustelun 2v päivä ja edellispäivänä oli puolivuotis hääpäivä! Mieheni toi minulle 10 kpl valkoisia pitkiä ruusuja. Kuulemma ne jää viimeisiksi seurustelun vuosipäivämuistamisiksi. Seuraavaksihan me saadaan ruveta juhlistamaan Kokonaisia häävuosipäiviä =))

Tänään ollu ihana aurinkoinen päivä, oikein keväinen. Olisi ihana käydä pitkillä kävelylenkeillä kun normaalisti, mut eipä voikaan. ajatuskin puistattaa =( Sitä vaan odottaa,että kohta sitä pääsee kärryjen kanssa kävelemään ja sitten onkin jo paljon aurinkoisempaa ja keväisempää!

Voikaa hyvin.

Minä + voice 34+3
 
Ippu Ihania kuvia vauvasta. Tahtoo oman kanssa pian. =)

Kinsella Mulle on tehty keisarinleikkaus perätilan takia. Pääsin itse kyllä aika helpolla. Pari ensimmäistä päivää olin melko kipeä,mutta heti alkoi helpottamaan kun lähdin kävelemään. Mitä nopeammin lähtee liikkeelle niin palautuu nopeemmin. Parissa viikossa olin jo melko normaalissa kunnossa. Ei se niin kauheeta ollu vaikka mä kans pelkäsin sitä enemmän kuin synnytystä.

Oon tyytyväinen kun tämä toinen on raivotarjonnassa niin saan todennäköisesti kokea myös normaalin synnytyksen. =)
 
Olittepa eilisen illan jälkeen kirjottanut paljon. Erityisen kiva oli kuulla Ipun
kuulumisia =) Ihana prinsessa teillä..toivottavasti saatte hänet pian omaan kotiin.

Mulla oli aamulla neuvola.Sen jälkeen ollaan menty koko päivä. Heti kun kotiin päästiin aloin tekeen nuudeli-kana salaatin ja oli pakko leipoa mokkapaloja. Tuli niihin niin kova himo:p Raastoin vielä kuorrutteen päälle suklaalevyn ja koristeeksi suklaa karkkeja..ei ainakaan pääse laihtumaan:D

Neuvolakuulumiset:

rv 38 tasan :heart:
paino 500g vko, yht. 8kg
sf-mitta 37
pissa puhdas
ei turvotusta
hemoglobiini 127 (vaikka en oo syöny yli kuukauteen rautaa)
verenpaine 117/75
rt (vauva tosi alhaalla)
Syke 145

Kaikki oli onneksi hyvin. Neuvolantäti veikkas, että vauva syntyy viimeistään laskettuna aikana. Eli jo kahden viikon päästä! Mä en usko, kuitenkin pitää meitä jännityksessä. Ja mun ajatukset turhan laukkaavina:/

Tervetuloa Iinux kirjoitteluun mukaan :)

Mulle sano tänään pariin otteeseen tuntemattomat ihmiset, että mun masu kohta poksahtaa jos vauva ei kohta tuu pois sieltä. Se on kyllä totta! Tää on niin pinkee, iso ja ihan tossa edessä. Luulis. että kohta räjähtää, kun siltä välillä tuntuukin :LOL: Ja se vielä näyttää senkin takia suurelta, kun oon lyhyt.
Eilen illalla lasten päiväkodin talvirieha tapahtumassakin tutut ja vähän vieraammatkin tuli vähän väliä taputtaan mun masua. On kuulemma ihana ja niiiiiiiin iso. Mä itte tykkään, että on raskausmahaa, mutta ei tää nyt enää hieno oo. Rv:lla 30 oli, nythän mä näytän ihan valaalta. Eikä sekään oo kivaa, jos koko ajan kuulee jotain kommenttia tai tuntemattomat tulee taputteleen. Kyllä mä sen vauvan jo mielummin ottaisin tänne.

Joopajoo, lupasin mennä leikkiin tytön kanssa muumitalolla.

Jade 38 :heart:
 
Nyt tulee limaisia juttuja jos joku ei kestä lukee....

Huh, oon taas pitkin päivää touhunnut kaksivuotiaan uhmikseni kanssa ja nytkin iltapäivää kontannut lattialla leikkien legoilla ja istuskellut muutenkin lattiatasossa paljon. Äsken mentiin suihkuun ja poika kylpyyn niin pestessä alapäätäni huomasin et multa tuli ihan isoja vanoja sellaista .. limaa. Väri ehkä aavistuksen harmahtavaa ja valkeaa. En osaa oikein selittää mut aika paljon sitä tuli. Esikoista odottaessa lähti limatulppa synnytyksen aamuna mut se oli selkeä "tulppa" tai sellanen "möykky", tää oli vaan sitkeää limavanaa.. liekkö se tulppa voi irrota osissa? vai mitähän tuo meinaa. Supistele ei erityisesti, pitkin päivää muutamia tullut niinku jo useempana viikkona.

Maha on valtava, ja tosi ulkoneva ja vois melkeen sanoa et se on alkanu viime päivinä oikein roikkumaan tuossa edessä! :whistle: Vauva potkii kipeästi, tai en tiedä edes selkeästi potkiiko, hakee varmaan vaan parempaa asentoa ja tilaa, tuntuu olevan ahdasta tuol yksiössä.

enne ja aarre 37+6
 
Ai nii ja kinsellalle piti vastata toho mahan kokoon,mulla on kunnon potkupallo ja anoppi jo joulukuussa oli sitä mieltä et ku maha on niin iso ni tää syntyy jo tammikuussa viimeistää :kieh: mut hyvin on tähän asti sisäl pysyny.
Joo ja kävin värjäyttääs kulmat ja ripset joulukuussa ni täti sit totes et pitäs kestää niin kauan ettei tartte heti vauvan synnytyy miettiä mille naama näyttää ku ulos lähtee :whistle: no aika ihme aineit se ois mulle saanu laittaa et neljä kuukautta pysyy :LOL: en sit vaa jaksanu ruveta hälle korjaamaan et onhan tässä viel muutama kuukaus aikaa :D
 
Piti päästä hieman omia ajatuksia rauhoittelemaan joten käytiin lasten kaa saunassa. Kylläpä teki hyvää, kun tein oikein kuorinnat ja kaikki. Meni taas tänään miehen kaa PINNA... :headwall: Se onneksi tajusi sitten, että taitaa olla parempi lähteä tontille kuin jäädä tän myskyn alle :LOL: Siellä se on vieläkin...

Käytiinkin sitten tänään tytön kaa jumbossa ja löysin sieltä itselleni tossut synnärille mukaan ja lapsille hieman vaatteita. Ei kyllä olisi rahaa törsäillä mutta jotenkin piti ilahduttaa itseä ja lapsia :saint:

ippu Aivan ihana pieni peikkoprinsessa teillä :heart: Kiva kun tulit kertomaan kuulumisia ja ehdottomasti jatkat turinointia meitin kanssa, kun ollaan kuitenkin jo "tutuiksi" tultu :D

iinux tervetuloa mukaan joukkoon. Kiva kun meitin porukka kasvaa ja keskustelut senkuin tihenee ;)

enne Mulla samanlaista vuotoa tullut jo viikkotolkulla. On terkan mukaan vain valkovuotoa, mutta eilen synnärillä sanoivat että limainen vuoto voi myös olla merkki kohdunsuun kypsymisestä :eek:

Niin paljon oli tullut tekstiä päivän aikana, että en nyt millään muista mihin kaikkeen piti jotain sanoa. Mutta jatkan sitten huomenna. Nyt pitää mennä nukuttaa tuota neitiä ja tankkailemaan vettä (on sitten yöllä jotain tekemistä kun ei uni tule - voin juosta vessassa) :p

Mukavaa illanjatkoa!

kleopatra ja ihmemies
 
Kinsella: mulle on tehty 3 sektiota ja kaikki mennyt todella hyvin. Itse leikkaus ollut nopea ja kivuton. Toipuminen myös todella nopeaa. Tulossa taas leikkaus ja oikein luottavaisin mielin sinne menen.

Ippu: ihana tyttö teillä! Melkein tunsin sen ihanan vauvatuoksun jo nenässä. Ja tosiaan jatkat tietysti juttua meidän "tuttujen" kanssa.

Korven tyttö: kiva kuulla teidänkin kuulumisia. Kohta sitten olette kotona.

Mitäköhän muuta...?

Mulla on ollut tänään sellainen laiskiaispäivä. On väsyttänyt kovasti, enkä mitään ole saanut tehtyä. Vetelin parin tunnin päiväunetkin, mikä on mulle aika harvinaista. Nyt ei sitten varmaan uni tule ennen aamuyötä, kun muutenkin on tuo unen saanti iltaisin hankalaa...

Ai niin sen verran piti vielä kertoa tuosta kontrollista, että painoarvio vauvalla on tällä hetkellä 3,3 kg, saas nyt sitten nähdä minkä verran sitä painoa viikon päästä on.

Oonaliina 36+0
 
Ihania ootte kaikki, kiitos! Äiteen mieltä vallan lämmittää moinen kehuminen ;) =)
Ja minäpä siis vartoilen teitä, ja voisin tietty ootellessa jo perustaa vauvat-puolelle sen ketjun meille, jahka saan päätettyä että jaksanko sit toimia listan päivittäjänä... ja mitä asiasta tuumaa Ninni?

Korven tyttö No minä jo mietinki muutama päivä takaperin, että mahtaisko olla niin jotta sinä se oot! ;) Ilmankos se tuntuikin niin kotoisalta kanssasi jutella, että niinku ois jossain tavattu. Ka täällähän sitä siis! =)

Ippu :heart: neiti 12 pv
 
Olin tänään sappihappokokeissa, yläraja 6 ja mulla arvona 5, jee! Mut huomenna äippäpolille taas kuitenkin, päätetään varmaan et aletaanko (ens viikolla ilmeisesti) käynnistään. Sopii mulle, oon kauheen stressantunu nyt tosta asiasta, vauvan kunnosta ja liikeseurannasta. Ja tänään on taas kutissu vähän enemmän, nappaan kohta kuitinalääkkeen ja sit taitaa tulla uni kun se on kolmiolääke ja kuulemma väsyttää.

Ippu ihana paksutukkainen söpö prinsessa teillä :heart:
Ja jos vaan jaksat sen pinon tonne vauvat 0-12kk puolelle perustaa niin voin testamentata tehtävän sulle, luulen et mulla tulee oleen kiire vauvan ja tyttöjen kanssa, ainakin aluksi!

Nyt en jaksa kommentoida enempää :ashamed: tuun huomenna kertoon äippäpolin jälkeen mitä siellä meinaavat! Ja kiitos kaikille edelleen tsempeistä ja myötätunnosta!


:heart: :Ninni ja Muru 36+3

Ai niin, neuvolasta ei olla edelleenkään soitettu, ei oo heitä näköjään ne mun maksakokeiden tulokset paljoa kiinnostanu :eek: Onneks on äiti joka hoitaa hommat :heart: !
 

Yhteistyössä