<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Nopeasti kirjoitan ennenkuin lähden viemään poikaa eskariin.
Olipa pitkästä aikaa todella hyväuninen yö. Pissallakaan ei, ihme kyllä, tarvinnut käydä kertaakaan. Mut unet oli sitten jotain ihan muuta. Näin kaiken aikaa unta entä limatulpaa irtosi ja rupesin odottamaan koska synnytys alkaa... :eek: Alkaa siis näkäjään tuo synnytys täälläkin pyöriä ajatuksissa runsain mitoin =)

ninni Ihanaa ajatella että ensi viikolla sulla saattanee olla oma pienenpieni muru kainalossa :heart:

Poika laittoin juuri tuossa college- housut jalkaan, jotka vielä pari kuukautta sitten oli sille yli 5cm liian pitkät. Nyt on sitten niin, että hyvä jos lahkeet tulevat juuri ja juuri tuohon nilkan kohtaan :eek: Poika vissiin hieman kasvanut. Miten tä aika menee näin nopeasti :D

Nyt pitää lähteä :wave:

kleopatra ja ihmemies 34+3
 
Kaikki vissiin nukkumassa vielä, kun on niin hiljaista... Tai sitten minä vain yksin täytän taas tänään palstan :D

Kaurapuuro on hautumassa ja kuppi kahvia nenän edessä :p
Pitäisi tänään taas lähteä hoitelemaan noita raksajuttuja. Ei kyllä yhtään huvittaisi, kun olisi täällä kotonakin hommia odottelemassa.

Tein eilen hankintoja vauvalle... Ostin meinaan Prismasta sitterin, jonka ovh. oli 60? niin nyt se maksoi vaan 15?. Sit ostin yhden paketin noita sideharsoja. Meillä kun tytöllä käytössä omasta pakkauksestaan vielä unirätteinä harsot, niin nyt on sitten molemmille omat, eikä tytölle tule tunne, että joutuu vauvan takia luopumaan kaikesta... :heart:

Mulla on tullut HIMO :p tuohon kaurapuuroon. Onneksi edes johonkin terveelliseen...

Kylläpä tulee taas kirjoiteltu jonninjoutavia, joten taitaa olla paras siirtyä taustalle!

kleopatra täällä TAAS :wave:
 
Ei joo vaan mitään kirjoittamista... Tympii vaan... Niin innolla jo synnyttäisin, mutta kun vauva haluaa vielä olla yksiössään, niin olkoon... Jos tää menee yliaikaiseksi, niin mun pää ei kestä... huoh... sori tää valitus..

Kleopatra: Sait kyllä todella halvalla tuon sitterin:) Mä voin täällä kirjoitella sun kaa:D Jos sais muutakin ajateltavaa;)

Ninni: On kyllä todella törkeää tuo neuvolan käytön tai siis se, kun ne ei tee työtään:( Sulla on pian pieni kainalossa :heart: Mitä sun äiti tekee työkseen, jos on kerta pystynyt ne tulokset saamaan ja asioita hoiteleen neuvolan puolesta...

LOE ja Rakas 39+0
 
Malla29
Ninni, kiva että sappi oli ihan normaali, sehän se "paha" on, ei ne maksa-arvot niinkään. Mutta kyllä ne noilla sun arvoilla saattaa käynnistääkin jo, koska loppua kohden ne vaan nousee.
PAITSI mulla. Mulle arvot tekivät yllärin, eilisissä kokeissa vain yksi karvan verran koholla, siis muuten yhtäkkiä normaalit! Kätilökin tätä kovasti ihmetteli kun suunnan pitäisi olla juuri päinvastainen. Ihanan vapautunut tunne, kun just maanantaina kirosin etten mene sairaalaan edes synnyttämään, niin ottaa niiden asenne päähän. Mutta nyt ei sitten tarvitsekaan hetkeen mennä, voin kuvitella ainakin tällä hetkellä että saisin synnyttää ihan normaalisti, lähteä kotoa sitten kun supistelee. Enkä kulkea jatkuvasti lääkärillä kuuntelemassa mitä tällä kertaa sanovat ja jatkuvasti jännittää vauvan vointia. Täytyy nauttia nyt kun ei tiedä milloin arvot saattavat pompsahtaa ylöspäin.

Ja se kutinalääke todellakin väsyttää, ihan puolikaskin turruttaa koko yön ja puolet seuraavasta päivästä. Siksi olenkin tarvittaessa ottanut vain 1/4 tablettia, sillä saa unen päästä kiinni mutta ei ole tokkurainen koko päivää. Vauvakin hiljenee tuon lääkkeen vaikutuksesta, saa osansa rauhoittavaa.

Malla
 
Onpas tullut tekstiä, kun ein ole pariin päivään päässyt koneelle!

Tervetuloa kaikki uudet!! Tänne mahtuu!

Ninnille tsemppiä!

Omaa napaa:
Eilen oli neuvola. Mulla oli vähän verta pissassa ja kun täti alkoi kysellä, niin mullahan on ollut ihan kaikkia raskausmyrkytyksen oikerita, en oo vaan millään tajunnu, vaan "selitellyt" niitä itselleni tyylii, "pää on vähän kipeä kun niskat jumissa" ja "silmiin sattuu ja valot lentää kun ei ole puoleen vuoteen aurinko paistanut". Tänään saan klo 12 tietää verikokeen tuloksen, että onko mulla myrkytys vai ei. Lisäksi mulla on paino noussu viikossa 2 kg (!!!) ja naama aivan turvoksissa. Ja verenpaine 130/80. Ja ollut huono olo muutamana päivänä. Ärsyttää, kun ei ole tajunnut huolestua :kieh: tai edes vastata siihen nvltädin rutiinkysymykseen "miten olet voinut", jotain muuta kuin "oikein hyvin!". ONNEKSI vauvalla voimakkaat sydänäänet ja liikkuu pirteästi aivan kuten ennenkin. Mutta kun kaikki on tähän asti mennyt niin hyvin, tuntuu tämmöinen jotenkin musertavalta, vaikka tiedän, että jos mulla on myrkytys, se vois olla paljon pahempikin.

Onneksi kahden tunnin päästä oon jo viisaampi.

Onko tässä pinossa muuten ketään, jolla raskausmyrkytys?

Sopuli ja pikkuinen 37+1 (onneksi viikkoja jo noin paljon!)
 
Voi ärripurri :headwall: Kirjoitin taas tarinaa ja hupsheijakkaa kaikki vaan hävisi...

Voin hyvin kuvitella LOE miltä susta alkaa tuntua kun viikkoja jo paljon ja lasta ei vaan kuulu eikä näy... Ja limatulppakin on jo ulostautunut! En edes uskalla ajatella kuinka hajalla minä olen sitten muutamien viikkojen kuluttua tuossa tilanteessa, varmasti hypin seinille, kun suurin osa maaliskuisista kuitenkin jo vauvansa saanut ja minä kärvistelen joukon hännillä. Tosin en kyllä haluaisi että se vielä pihalle tulee, täytyy vielä kerätä viikkoja kasaan =)
Meillä kun ei ole ikinä mitkään ässät auttaneet asiaan. Rivakoilla lenkeillä ja rappusten kiipeämisellä olen saanut tilannetta kypsytettyä, mutta mene nyt sitten tuonne loskaan ja paskaan rämpimään. Kiitos mutta ei kiitos :(
Meillä kun noi aiemmat on kesän lapsia niin silloin on kaikki ollut jotenkin helpompaa :whistle:

sopuli 2 maaliskuista raskausmyrkytyksistä kärsinyttä on jo saanut vauvan. Aika hurjia kokemuksia olleet. Toivottavasti sulla kaikki hyvin :hug:
 
Kiitos haleista, kleopatra! Kyllä on onni, että tässä vaiheessa neuvola on viikon välein, että tää huomattiin ja otettiin testit. Oli verenpaineet melko pilvissä, kun täti kuulusteli ensin noita oireita, sen jälkeen kertoi että oli verta virtsasssa ja sitten alettiin mitata paineita... Otettiin kolme kertaa uusiks, kun mulla tietty sykekin pomppas korkeuksiin. ONNEKSI mies oli mukana ja rauhoitteli, niin saatiin edes jotenkin säädylliset paineet, vaikka ne onkin joka kerta nousseet. Ja muutenkin miehen läsnäolo oli kyllä ihan paras juttu. Kun minä vielä olin samonut, että ei sen tartte näille viimeisille käynneille tulla, kun ei siellä mitään tapahdu, rutiinihommat vaan... Mutta mies sanoi, että haluaa jokatapauksessa tulla, hyvähyvähyvä että tuli. Kun mulla alkaa tommosissa tilanteissa ihan päässä humista, enkä tajuu mitään mitä täti sanoi.

Palailen kahdeltatoista kertoon kuulumisia!

Sopuli
 
sopuli ihanaa että sulla on noin kannustava ja mukanaoleva mies :heart: Mulle kun sellaista ei ole suotu. Juuri sille saarnan pidin kun olen ollut niin yksin tämän raskauden, eikä siltä ole paljoa tukea ja ymmärrystä herunut. Tyttöä kun odotin niin se oli ihanasti mukana alusta loppuun. Ja se vasta vaikea raskaus olikin. Kun selvisi, että tyttö ei ole 3een viikkoon mahassa kasvanut niin mies tuli kättärille mukaan vaatimaan, että lapsi otetaan pihalle heti. Tiesi, että yksin en olisi välttämättä jaksanut taistella, juurikin sen takia että vaikeata oli ollut ja olin totaalisen uupunut koko tilanteeseen ja tietenkin huolissani. =)

Mutta tule kertomaan heti kun tiedät enemmän!
 
moips

täällä oltu kans jo ennen kasia hereillä mut ei oo vaan saanu oikein aikaseks mitään.. toisaalta on ihan mukavia välillä nää "vapaapäivät" siis kun ei tarvii lähtee mihinkää kellonaikaan esim tyttöö viemään kerhoon vaan voidaan vaa oleskella kotona... =)

vaikkakin olin nukkuvinaan viime yönä ihan hyvät unet, 9h (paria pissallakäyntiä lukuunottamatta) niin silti olin taas tossa puol 10 aikaa ihan tööt ja heitin sohvalle pitkäksee ja taisin siinä vähän torkahtaakkin.. tunnin verran kun makoili nii johan taas oli pirteempi olo :D ja oli sillä aikaa tytön toimesta ilmestyny jonkin sortin maja keskelle olohuoneen lattiaa, mut olkoon nyt jonku aikaa, kun nii hienon oli väsänny ;) mitäs äiti jatkuvasti on nukkumassa :whistle:

no äsken sitten reipastuin ja pesin meijän molemmat vessat :D hyvä minä.... johan tuntuki et ne oliki paskaset :LOL:
kovasti on ollu jo pari päivää suunnitelmissa että pitäis vielä uunikin pestä tässä ennen vauvan syntymää, mut saa nähä ilmestyykö se kipinä siihen hommaan jostain vai ei =)

Ipulla aivan ihanan sulonen pieni prinsessa :heart: ihanat hiukset ja kaikki =)

kateus iskee, ku haluis jo oman vauvan syliin ihailtavaks ;)

nyt on lähettävä purkaa tätä ihmeellistä energiaa johonki ennenku ihan lösähtää tähän koneelle, hei vaan :wave:

äiskä ja masuvauva 37+1 :heart:
 
Täälläkin oltu jo seittemästä asti hereillä,esikon vein päiväkotiin ja ite vietän ensimmäistä äippäloma päivää :) Johan mä oon kovasti saanutkin aikaseks,siivosin keittiöst yhen kaapin :LOL: siinä mun tän päivän saavutukset :whistle: pitäs käydä tuol päivähoitotoimistossakin tekemäs uus hakemus,ku neiti nyt välttämättä haluaa päiväkodissa silloin tällöin käydä leikkimässä vaikka mä kotona oonkin,ymmärrettävää kyllä,onhan siel paljon leikkikavereita :)

Oli muuten hyvä ilma yöllä seurata sitä kuun pimennystä :/ aattelin et kurkkaan mille se näyttää ni oli kyl taivas niin pilvessä :|

Sopulille :hug: toivottavasti ei nyt kuitenkaan ois raskausmyrkytyksestä kyse vaan jostain muusta harmittomasta,tuuhan sit heti kertomaan

Piitsi rv 34+5
 
kirjottelen minäkin. Neuvolassa kävin tiistaina. Kaikki ihan ok.
Hemppa 120 (syön rautaa)
pissa puhdas,
ei turvotuksia,
paineet hyvät,
sf-mitta 28cm (ollut 2 ed.kertaa 26cm),
paino oli tippunut 0,5kg ed. viikolta, yht. 12kg
Vaavi on laskeutunut alas ja sen kyllä tuntee! Tuntuu mahdoton paine alakerrassa, kuin joku tippuisi kohta kyydistä...
Neuvola täti ei ollut huolissaan tuosta pienestä sf-mitasta, enkä ole itsekkään. Onpahan helpompi pungertaa esikoinen maailmaan kun ei ole jätti-vaavi =)
Ensi viikolla olis synnytystapa-arvio, luulen että pystyn synnyttämään alakautta, olen ns. normaali kokoinen ja pituinen (172cm).
Tällä viikolla on alkanut tuntumaan selällään nukkuminen pahalle, puduttaa jalkoja.
Ummetuksestakin olen päässyt eroon (onneksi), juna kulkee suht säännöllisesti.
Mulle tuli vasta tänään kelan päätös äitiysrahoista yms. On hidasta touhua! Olen ollut äippä lomilla 12.2 alkaen.
Minäkin olen kyllästynyt tähän jouten oloon ja odotukseen yleensä. Syntyis vaavi niin olis tekemistä. Tympii olla yksin kotona päivät kun mies on töissä. Lenkillekkään en enää kykene kun lonkat kipeytyvät kävelystä tai jos olen pitkään seisaallaan :ashamed: Mälsää!!!!
Olen menossa äitini kanssa tänään uimahalliin, sentään jotain voi vielä harrastaa.
Arvelin ensi viikolla pistää hulinaksi kun 37vk tulee täyteen. Pesen ikkunat ja siivoan ihan kunnolla! Sit saa vaavi tulla jos on tullakseen (ei tietty tule kuiteskaan) :LOL:

Mrs Fox ja Jyvis 36+2
 
Kyllä täälläkin ollaan oltu jo hereillä kasista asti, mutta oltiin lenkillä ja neuvolassa sekä siivouskin tuossa oman aikansa vei. Mulle tää torstai on sellainen siivouspäivä, kun jo työaikana vakiintui lyhyen päivän vuoksi... joten siivottu siis taas on. Siitäpä sainkin gallupin aiheen, koska kaikkihan rakastavat siivousta!!!

Gallup: Kuinka usein siivoat ja miten?
Meillä siivotaan kerran viikossa näin: imurointi, pintojen pyyhintä, vessan pesu ja lattian pyyhkiminen kuivalla Sini-parkettiliinalla tai mikrokuidulla, lisäksi yksi imurointikerta viikon aikana.
Kerran kuussa näin: imurointi, pintojen pyyhintä, listojen ja ovien pyyhintä, vessan pesu ja lattian pesu kostealla liinalla parkettipesuaineen kera.

Neuvolasta tuli tänään tällaisia tuloksia:
- pisu puhdas
- paino - 100 g/vko
- verenpaine 110/70 ja oltiin oltu 45 min lenkillä ennen tätä
- rt ja tosi alhaalla, voi syntyä milloin vain
- lapsivettä normaalisti ja sykkeet reippaat 140+ ja vaihtelevat=hyvä asia kuulemma

Eli nyt sitten todellakin vain odotellaan. Mahakin on laskeutunut neuvolatädin mukaan ja vauva köllöttelee hyvässä asennossa lähtemään tulemaan tänne äidin ja isin iloksi. Mutta ei tuo siivous edes supistellut, joten ei ole enää mitään keinoja, mikä edesauttaisi sen erikoisemmin. Jatkan normaaleja puuhia ja katsotaan, milloin vauveli tahtoo tulla ulos.

Kleopatra: En muista oonko kysynyt, että mihin kuntaan rakennatte, kun ymmärsin, että Uudeltamaalta olette... Laita vaikka yv:nä, jos et haluu kaikille paljastaa. Kiinnostaa vaan, kun itselläkin tuon rakenteminen on varmaan jossain vaiheessa edessä. Tai siis muut saa rakentaa!!

Toivottavasti Sopuli pääsee ilman myrkytystä, niitä on tässä meidän pinossa ollut jo ihan liian monta. Se on vaan jotenkin niin hiipivä tauti, jota jokainen odottaja pelkää varmasti. Siitäpä tulikin mieleeni, että pitää taas vastailla Predo-kyselyyn...

Nyt eilisen Vauva tuli taloon-ohjelman kimppuun, vaikka siinä tosi erikoisia tapauksia onkin ollut. Jotenkin osa on niin avuttomia ja osalla on ihan oudot käsitykset vauva-ajasta ja perhe-elämästä. Riidellä ne ainakin osaavat. Toki me suomalaisetkin riidellään kaikesta...

Misupai ja Helmis 38+5
 
Sopulille kovasti tsemppejä täältäkin! :hug: Äläkä nyt vaan itseäsi soimaa!

Ipun prinsessaa oon koko aamun täällä ihastellut! Aivan älyttömän suloinen pieni :heart: Ja tuuhea tukkakin löytyy, oih! Mä oon ihan heikkona tummatukkaisiin vauvoihin. :D

Misupai oli kysellyt siivouksesta. Mulla jokapäiväisiin askareisiin kuuluu noiden peruspintojen pyyhkiminen ja yleensä järjestelen tavarat paikoilleen heti aamusta. Pyykkiä pyörii yleensä koneellinen päivässä, mä rakastan pyykkäämistä nykyään kun se on musta niin rentouttavaa (siis lähinnä se kuivumaan ripustaminen). :LOL: Nyt ärsyttääkin kun on pyykkikori tyhjä enkä tänään saa laittaa päivittäistä koneellistani, mur! Kerran viikossa sitten imuroidaan ja 1-2krt kuussa lattioiden pesu. Kylpyhuoneen lattiaa kuurataan muutamankin kerran viikossa kun se on meidän pupun juoksupaikka (muualla on piuhoja) ja hän tykkää aina sinne pienet terveiset äidille jättää.

Kleopatralta piti kysyä että näyttikö niitä sittereitä olevan enemmänkin siellä Prismassa alennuksessa vai oliko se vain joku paikkakuntakohtainen juttu? Meillä on kova metsästys päällä, on kuitenkin sen verran tarpeellinen kapistus tuo että saa edes joskus kätensä vapaaksi... Montaa kymmentä euroa ei vaan millään tämän kuun puolella kykenisi siihen budjetoimaan. :kieh:

( . )-osio, mulla energinen olo jatkuu, niinkuin ois elämänsä kunnossa! Kaikki päivät tykkäisin vaan kotonakin kokoajan jotain touhuta, mutta kyllä masu sitten ilmoittaa olemassaolostaan äkäisillä supistuksilla jos äitillä meinaa mennä liian lujaa... Päivät menee kotihommissa ja ruoanlaitossa, iltaisin käydään usein miehen kanssa pienellä kävelyllä. Ihmeen rennosti oon osannut ottaa tän loppuodotuksen, en olisi uskonut itsestäni ennen raskautta, oon kuitenkin ollut aikamoinen hösääjä aina.

Muutamana iltana peräkkäin on ollut taasen jonkinsortin vatsakipua, varmaankin kohdun venymisestä johtuvaa. Eilen just sanoinkin miehelle et ei ois voinu uskoa kuinka montaa erilaista mahakipua pystyy analysoimaan raskauden aikana. Multa on löytynyt kohdun kasvamis-kipua, ummetuskipua, supistuskipua, kestosupistuskipua, ilmaa mahassa-kipua yms yms. Että skaala on kyllä laaja! Närästys on sitävastoin helpottanut, ja oikea jalkakaan ei puudu enää läheskään yhtä pahasti ja nopeasti kävellessä kuin ennen. Eli kyllä kaikesta huolimatta tuntuu siltä että voiton puolella ollaan jo!

:heart:: mama-L & Rakas Onni keskoisuuden rajapyykin ohittaneena tasaviikoin 37+0 (Nyt vaan äkkiä kolmea ässää kehiin!!)

Pakko linkittää tähän vielä kuva ultimasöpöstä toppapiposta jonka löysin vihdoin vauvalle, kokoa 39!! En ole mistään kaupasta löytänyt noin pientä...



:heart: !
 
[/b]Hei vain kaikille! =)

Sainpas nukuttua viime yönä hyvin :) Nukahdin viime yönä jo ennen puolta yötä ja aamulla kävin johonkin aikaan vessassa ja nukuin siinä 9:ään asti ja siitä sitten vielä torkuin tuohon puol 12sta. Ja suomeksi sanottuna en ole saanut tänään juuri mitään vielä aikaseksi. En ole kerennyt. Eihän sitä kun nukkuu noin pitkään. Nyt on kyllä virkeä olo ja vois jotain tehäkin. Tyttökin kyllä nukkui pitkään.
Eilisen päivän supisteli, muttei säännöllisesti vaikka kipeitäkin oli. Eilinen sauna ei onneksi hävittäny suppareita, tähän asti saunassa ku oon tässä raskaudessa käyny niin on heti saunan jälkeen supistukset loppunu, nyt ei onneksi ;)
Välillä taas jomottaa tuota selkää, ei tee hyvää istua tässäkään koneen ääressä kovalla penkillä ja selkä kyyryssä... Vaavin peppuki painaa kylkeen.

Kohta jo pitäs ruveta ruoan laittoonki ja mieski tulee vajaan 3h päästä töistä. Eihän tässä kerkee mitään tehä. Vielä vähemmän ku koneella pyörin. Pitäs neidin kans uloskin keretä...

Joo valivali :p

Tässä nyt tuli vaan tätä omaa kertomusta :ashamed:
Mutta palailen myöhemmin kunhan olen saanut jotain aikaseksikin. :wave:

-iinux & masuasukki 37+6-
 
Neuvolakuulumisia kun vielä muistan...

Painoa oli tullu 650 g/viikko... 13-14 kiloa kokonaisuudessaan :whistle:
Paineet hurjat 90/68
Leukosyytit plussalla ja huomenna pitää viedä näyte labraan
Sf-mitta 33 cm
RT edelleen ja tosi alhaalla, mutta pää liikkuu vielä
Sykkeet 145 ja liikkeet ++

Hemppaa ei ottanu vieläkään mutta en jaksa tingata. Tiedän syödä rautaa kehottamattakin kun mulla ollu anemiaa pariinkin otteeseen ja lupas sentään ottaa ens kerralla...
Seuraava käynti on melkein 3 viikon päästä, että ei tuolla kovin tiheään tarvi rampata mutta eipä tuo mua haittaa. Sen jälkeen alkais käynnit viikon välein, mutta sittenhän onkin jo laskettu aika :eek:

Ipun pieni oli tosiaan niin suloinen että :heart: Jospa tekin pääsisitte kohta kotiin :hug:

Sopulille tsemppiä ja ninnillekin vielä :hug:

Huh, poju haiskahtaa siltä että pitää lähtä pyllyn pesulle :x Vois hoitaa nuo kakkaamiset iltaisin kun isäkin on kotona ku ei meinaa enää onnistua multa tuo pyllynpesu... Poikakin kattoo huolestuneena ku äippä vaan ähkii ja puhkii :whistle:

Pimmi ja pieni 35+1
 
misupai yksityisviestiä laitettu :wave:

mama-l luulen, että tämä malli poistui jumbon valikoimista ja oli siksi halpa, mutta varmaksi en osaa sanoa. Merkki on Emma.

Minä se olen tänään ahkeroinut. Tein ensinnäkin makaroonilaatikkoa ennen päiväunia ja juuri kun herättiin niin iski makeanhimo ja tein omenapiirakan. Tuolla se uunissa nyt kypsyy
:p Miehelle soitin, että tuo vaniljakastiketta tullessaan.
Mulla on sellainen kummallinen tapa, että mitä lähemmäksi laskettuaika on raskauksissa tullut niin sitä enemmän minä leivon. Ja tätä jatkuu ensimmäisen kuukauden ajan aina kun olen vauvan kaa kotiutunut.
Nyt odotan, että oma talo valmistuisi, kun sitten pääsis hyödyntämään leivinuunia =)

siivousgallupiin voisin sen verran kommentoida omalta kohdalta, että tykkään perussiististä kodista, mutta mikään himosiivooja en ole. Tosin sitten kun siivotaan niin siivotaan kunnolla, muuten saattaa mennä useampi viikko ihan vaan imuroinnilla ja vessojen pesulla. Tykkään, että keittiö pitää olla aina siisti. Varmaan tämäkin asia muuttuu kun talo valmistuu ja tilaa on enemmän. Me ollaan pian vuosi auttu evakossa, ensin miehen mummon luona kunnes heinäkuussa muutettiin tähän pieneen vuokrakaksioon niin nyt on sellaista tavaroiden siirtelemistä paikasta toiseen, kun siistiä tästä murjusta ei millään saa. Onhan meitä 4 täällä reilussa 40 neliössä :eek:

Onkos sopuli jo saanut tuloksia?

Nyt meen ottaa piirakkaa pois uunista :wave:

kleopatra
 
Neuvolassa olin tänään ja kaikki oli ok, sf pompannu 3cm viime kerrasta ja oli nyt 35cm! Ilmankos olo on tukala :kieh: Hb oli kans loistavat 149, noussut nyt kerta kerralta vaikka edes rautaa en syö! Eli mamma ja vauva voi kaiketi hyvin, mutta kyllä se vois jo syntyä! Huomenna tulee 37 vkoa täyteen eikä mua pidättele mikään jos ihan mahdottomaksi menee, lähden lenkille naapuritalon rappukäytävään juoksemaan portaita ja saunon vaikka joka ilta :p
 
Ippu: Ihana kuulla kuulumisia!! Aivan ihanan suloinen pikku neiti teillä!! Pian pääsette jo kotiin, voi kuinka ihanaa!! :heart:

Korventyttö: Ihanaa kuulla myös sinusta ja kiva kun tekin pääsette pian kotiin!!

En kerkiä nyt kovin paljon kirjoittaa, kun tyttö satutti kätensä ja nyt sohvalla kattoo piirrettyä ja huutelee äitiä! Täytyy siis lähteä hoivaamaan neitiä!! Huomiseen!!

Muumi82 ja eppu 39+2
 
Nyt vihdoin kolmen tunnin puhelinrumban jälkeen tulos on se, että meen huomenna heti aamulla ä-polille uusiin verikokeisiin, että mihin suuntaan ovat menneet. En oikein saanut selkeää vastausta, kuin että joku arvo on noussut.

Palailen vielä!
 
Hohhoijaa, pitäsiköhän lähteä penkomaan kangasvarastoaan ja ommella jotain. Jotenkin päikkäreitten jälkeen tuli sellainen olo, että nyt tämä rouva tarvii aktiviteetin. Siis muutakin, kuin karkkien syöntiä ja lehden lukua. No, lehdetkin loppui (jotain v 2004 KaksPlusia) joten täytyy illalla käydä kirjastolla. Oispas jotain kangasta, josta saisi jotain kummipojalle. Meillä kun ei täällä kylällä ole kangaskauppaa, niin pitäs Kehä III:lle asti lähteä.

Unohdin aiemmasta tekstistäni sf-mitan. Se oli tänään hurjat 34 cm. Sama kuin viimeksikin. Eikä varmaan nouse enää, jos pikkuinen kerta on niin alhaalla jo. Pituutta multakin löytyy 174cm, joten kasvamaan mahtuisi. Mutta eipä kasvanut.

Kleopatra: Mie voisi kans leipoa ihan loputtomiin. Nyt tosiaa pakastin alkaa olla täynnä, kun siellä marjojakin vielä reilusti. Vierasvaraksi on valmiina: riisipyöröt, juustosarvet, mustikkamuffinsit, solmupullia, korvapuusteja ja mokkapaloja. Tosin kyllä ne kaksistaankin tulee syötyä...

Nyt tonkimaan, niin pääsee hommiin, jos sieltä jotain löytyy. Tekisi niin mieli ommella pieni mekko, jos tää olisikin tyttö... sitähän meille on koko ajan veikattu... ja oma fiilis on myös sellainen.

Misupai ja Helmis 38+5
 
Onko kaikki jo "lomalla"?
Itse käyn heittämässä kerran pari viikossa keikkaa, mutta vain yksittäisiä asiakkaita. Eikä yhtään enempää huvittaiskaan.
Mutta kyllä jotenkin ihmismäisempi olo, kun jossain pyörähtää, ettei pyöri kotona yökkärissä koko päivää.

Muutamana aamuna on ollu oikein hyvä olo ja oon jopa jaksanut mennä aika reipasta vauhtia koiran kanssa.
Tänään kävin kaupungilla hakemassa sen Doomoo Seatin ja oli outoja vihlauksia vatsassa. Huomaa, että meteli yms. stressitekijät aiheuttaa tuntemuksia. Silti oli vihlauksien arvoinen reissu, se sitteri on aivan ihana.
Tilasin näkemättä semmosen alcantaraisen valkea-beigeruskean (hankala selittää sitä väriä, oiskohan oikea sävy kitti) ja olen tosi tyytyväinen. Nätti kun mikä, vain vauva puuttuu.

Jänskättää maanantain äitipoliaika jo nyt. Viime kerralla nappasivat mut samaisella reissulla sisään osastolle, enkä tosiaan halua sinne enää toiste. Ei siis mitään oikeaa syytä pelätä, miksi ottaisivat sisään, mutta ei pitänyt olla viime raskaudessakaan.

Jeps, nyt hetkeks pitkälleen ja sitten hakemaan poitsua tarhasta. t. pikkuvaemo ja ihmepoika 35+6
 
Pikkuvaemo: oon samaa mieltä, että sitteri on tooosi cool! Meillä se peruskangas ja värinä ivory-beige, voin kyllä kuvitella sun värin. Oon aatellut, että siinä sitterissä on pienen ja isommankin hyvä katsella aikuisten puuhia, vaikkapa sitten sitä silittämistä tai dataamista... Eikä luulisi sitterin keikkaavan kovin helposti.

Pengoin kankaat ja olis sieltä 70 cm housuihin riittänyt collaria, mutta kun kummipojalle pitäisi olla 80 cm. Ja pituutta olis ollut, mutta leveydestä ei riittäisi ja ei viitti toiselle mitään pillihousuja tehdä. Omalleen voisi tehdä ilman saumanvarojakin pesemättömästä kankaasta, mut ei niin ei.

Nyt lähden kirjastoon palstaa täyttämästä, pakko se on lukemista hommata, kun ei tää vauveli tahdo ulos. Samalla voisi pienen lenkin kiertää ellei ala sataa, kun pilvetkin roikkuu niin alhaalla... vali vali.

Misupai taas palstan täytteenä
 

Yhteistyössä