.•*¨*•.•*¨*•. Maalismussukat 2011 .•*¨*•.•*¨*•.




Maalismussukat 2011

Mukana:

Kamiliya................7.2.2011...............tyttö

tikrulainen.............28.2.2011.............tyttö

JennyAdelina..........4.3.2011..............tyttö

Tintti83.................11.3.2011.............poika

Littledeath............11.3.2011..............poika

Liro......................13.3.2011.............tyttö

Tiitulipiituli............13.3.2011.............poika

Meep....................15.3.2011.............poika

Kaana...................16.3.2011.............poika

kaarja..................16.3.2011..............tyttö

Mountain..............19.3.2011.............poika

Pinteli..................19.3.2011.............poika

Katjahei...............20.3.2011.............tyttö

Salla07................20.3.2011.............tyttö

Marni80...............23.3.2011.............poika


Linkki vauva-ajan ketjuun:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1937996-maalismussukat-syntyneet/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Liro ketjun perustamisesta :flower:

Kiva aloittaa ketju mukavalla ilmoitusluontoisella asialla, ettei minun vauvalla ollut tänään enää lainkaan kuumetta kun aamulla heräsi! Nyt on siis minun pikku poika taas reipas ja äiti vailla huolta =) Näinpä myös kovasti olemme lähdössä torstaina reissuun. Olin jo asennoitunut reissun jäävän väliin. Onneksi ei kyseessä ollutkaan mikään sairaus vaan uskoakseni reaktio rokotteesta.
 
Kiva päästä tänne taaperopuolelle!=) Toivottavasti tänne saadaan lisää aktiivista porukkaa. Vanhoja on ilmeisesti jäämässä pois, mutta ehkä saadaan uusia tilalle. Mulle tämä on tärkeä ketju. Koen pelkästään positiivisena sen, että täällä on erilaisia ihmisiä ja erilaisia tapoja hoitaa lapsia. Olishan se aika tylsää, jos kaikki olisi "samasta puusta veistettyjä". Vaikka haluaisin itse ajatella, että olen jotenkin "erilainen" kotiäiti, niin ehkä me kaikki ollaan, omalla tavallamme.:heart:

Kaana: kuinka pitkään teillä tuli rokotusoireita? Meillä likka sai maanantaiaamuna pelkän MPR:n. Heti seuraavana yönä nousi jonkinmoinen kuume, pientä lämpöä tiistain. Uskalsin laittaa ulos kuitenkin päikkäreille. Sitten eilen illalla oli tosi kiukkuinen ja yöllä nousi Pronaxenista huolimatta kunnon kuume. Tänä aamuna EI MITÄÄN. Olisko mennyt ohi...? Nyt arvon, uskallanko laittaa ulos päikkäreille, kun yöllä oli melkoinen kekäle.

Esikoinen on ollut perjantaista lähtien kuumeessa. Lauantaina käytiin lääkärissäkin kun yskän yhteyteen nousi kuume. Onneksi ei mitään keuhkokuumetta. Alle 38 ollut, mutta eilenkin vielä illalla 37.7. Eli sisällä kökitään koko porukka. Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että seinät kaatuvat päälle. Jospa sitä huomenna pääsisi ulos...
 
Kiitos Liro uuden pinon aloittamisesta! =)

Meillä oli eilen 1 v neuvola. Poika on nyt 79 cm ja n. 12,3 kg (painaa saman verran kuin mun siskon 3 vee tyttö :LOL: ). Painokäyrä lähtenyt hieman tasoittumaan. Pojalle laitettiin kaikki kolme rokotetta ja tänään hän on ollu vähän poloinen. Äskön mitattiin kuumetta ja 37,9 astetta oli kuumetta. Nyt nukkuu jo toisia päikkäreitä. Toivottavasti menee oireet pian ohi, sillä me muutetaan heti pääsiäisen jälkeen ja kovasti olisi pakkailupuuhia luvassa.

Poitsu otti eilen ensimmäiset askeleet. =) :heart: Ensin otti yhden askeleen ja sitten kolme. Erityisen kiinnostunut ei näytä olevan tätä uutta taitoa treenaamaan. Mieluummin taaperokärryn kanssa kävelee. Kohta siis täytyy ruveta kenkiä ostamaan. Tepsut merkkisiä kenkiä mulle on mm. suositeltu. Tuntuu kyllä hurjalta, kun olen kenkiä kaupoissa katsellut, että usein ensiaskelkengät maksaa jotain 50-60 euroa. Tuntuu kovalta hinnalta niin pienistä kengistä.
 
No johan on, just ku pääsin kehumasta, että kaikki on hyvin, kuume poissa jne. niin nyt on pikkuruista näppyä pojalla! On meillä silti kaikki hyvin ;)

Marni ja Tikrulainen Uskoisin tuollaisen heti ilmenevän lämmön nousun johtuvan jostain muusta kuin juuri MPR-rokotteesta tai siis kai voi olla myös siitä, mutta tälle rokotteelle tyypillistä on kuumeen nousu viikon, jopa reilun, kuluttua rokottomisesta. Meillä pojalle nousi kuume 1,5 viikon kuluttua. Kesti tasan 3 vrk tuo kuume. Ruokahalu oli mitätön, vatsa löysällä. Eilen eka kuumeeton päivä ja tänään tuli aivan yhtäkkiä pientä näppylää vatsaan ja otsaan sekä niskaan, joten nyt en tiedä oliko tämä sittenkin vauvarokko vai rokotteesta aiheutunut reaktio. Siitäkin kun voi tulla pientä näppylää, ikäänkuin olisi lievänä rokko, jota vastaan on rokotettu. Tosi hyvin sopisi oireet, niiden kesto ja kulku vauvarokkoon. Näppyjä ei ollut lainkaan aamulla kun puettiin, mutta eka vaipan vaihdon yhteydessä vatsa oli täynnä näppyjä! Ja parin tunnin kuluttua olivat vähentyneet puoleen. Mikä lie, mutta poika voi hyvin eikä kuumetta ole, joten normaalisti elellään =)

"MPR-tautien kaltaiset oireet

Lieviä tuhkarokkoa tai vihurirokkoa muistuttavia oireita (kuume, tuhkarokko- tai vihurirokkomainen ihottuma) ilmaantuu MPR-rokotuksen jälkeen noin viidelle prosentille rokotetuista. Myös levottomuutta, ärtyisyyttä, päänsärkyä, lieviä niveloireita, kurkkukipua, yskää ja nuhaa sekä imusolmukkeiden suurentumista voi esiintyä.

Edellä kuvautut oireet alkavat tavallisesti 5-12 vrk:n kuluessa rokottamisesta ja kestävät oireesta riippuen muutamasta päivästä viikkoon. Oireita ei yleensä ilmene enää toisen annoksen jälkeen."

Ktl.fi sivustolta tämä tieto lainattu.

Tintille kovasti jaksamista!!!

Marni80 heh sullakaan ei mikään kukkakeppi ole lapsonen :D Meillä aika samat mitat oli 1v. neuvolassa.
 
Lääkärissä käyty ja pienellä korvatulehdus todettu.:'( Lääkäri sanoi myös, että oireet MPR:stä tulevat yleensä n. viikon jälkeen ja rintaan voi tulla tuhkarokkomaista näppylää. Kuullostaa Kaana siltä tuo teidän pienen ihottuma, mitä lääkäri mulle selitti.

Toisaalta hyvä, että syy löytyi. Olihan pieni ennen rokotetta jo pari kolme viikkoa räkiksessä ja jos toinen on saanut vielä veikalta pöpön juuri noihin rokotuksen aikoihin, niin korviin se menee niin todennäköisesti. Josko antibiootit nyt tappaisivat pöpöt ja päästäisiin normiarkeen. Esikoinenkin ulkona tänään ekaa kertaa melkein viikkoon.:heart:

Mä tartten UUUUUUUUUUUNNNNNNNNNNNNTTTTTTTTTTAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
 
Meidän typylle ei ole tullut ikinä rokotteista mitään oireita. Keskimmäiselle nousi AINA 40 asteen kuume jota kesti pari päivää. Oli aika hanurista kun juuri hänen kanssa osallistuttiin rokotetutkimukseenkin ja niitä piikkejä tuli sitten vielä enemmän kuin normaalisti. Nytkin meitä koitettiin johonkin tutkimukseen pyytää mukaan paristikin, mutta ilmoitin että meille riitti tuo yksi kerta, joka oli mun mielestä lapsellekin aika rankkaa. Mutta näin siis vaan meillä.

Unta mitä se on???? Meillä tyttö nukkui parin kuukauden iässä kaksi tai kolme yötä putkeen heräämättä kertaakaan ja nyt viikko sitten nukkui YHDEN yön ilman herätyksiä. Muutoin onkin yöt meillä olleet aikamoista hulinaa. Herätyksiä on minimissään 3 joka yö, yleensä paljon paljon enemmän. Tyttö on vielä rinnallakin mikä varmasti häiritsee noita unia vielä enemmän. Piti imetys lopettaakin jo, mutta kappas vaan kun ei se onnistunutkaan niin helpolla. Tyttö on aika kova vaatimaan ja tämä laiska äiti ei jaksa kuunnella huutoa ja päästää itsensä helpolla! :whistle:

Eli neuvoja unikouluun ja rinnalta vieroitukseen otetaan vastaan! :D

Kengät meillä on superfit ensiaskel kengät ja sitten jotkut tutan talvikengät. Tuossa juuri koitin kaupasta katsoa varrellista välikausikenkää, mutta eipä oikein ollut mitään sopivia... ja kun luulen että tänä vuonna jää tämä välikausiaikakin kovin lyhyeksi.
 
Heippa.
Kirjoittelin aikoinani muutamia kertoja tuonne vauvapuolelle, mutta sitten kirjoittelu jäi. Olen kuitenkin tarkkaan seuraillut juttujanne, siksi onkin hassua, että tunnutte kaikki jotenkin tutuilta. Toivottavasti kirjoittelu täällä jatkuu, täältä kun saa niin kivasti vertaistukea.

Meidän 1-vuotias ottaa muutamia askelia, on vain kovin rauhallinen ja varovainen tapaus. Ihan eri luokkaa kuin isoveljensä oli aikoinaan. Ehkä ihan hyvä näin. Meilläkin kenkinä Superfitit, vähän vaan liian isot...

Meillä esikoisella oli aikoinaan vauvarokko. Kuume kesti pari päivää korkeana ja sitten tulivat näppylät. Poika oli todella kiukkuinen noiden nöppylöiden aikana, ihan kosketusarka. Kummallakaan pojista ei ole tullut rokotteista mitään muuta kuin hyvin nukutut yöt (jotenkin siis väsyttäneet)

Meillä arkeen lisähaastetta tuo uhmaikäinen esikoinen, joka on välillä turhan aggressiivinen. Mielellään otan vinkkejä vastaan, miten lyömiseen pitäisi reagoida. Jäähypenkkiä kokeiltu, mutta poika vaan nauraa juoksee pois.
 
Unikoulusta; meillä aikoinaan esikoinen unikoulutettiin nukkumaan yönsä, tämä meidän maaliskuinen onneksi tajusi alkaa nukkumaan yönsä läpi ihan itsekseen ilman mitään kouluja :D. Mutta siis esikoisen kanssa yksinkertaisesti lopetettiin yösyöminen ja valvoskeltiin pari yötä enemmän ja vähemmän. Käytiin tiettyjen minuuttimäärien jälkeen rauhottelemassa, mutta syliin ei nostettu. Muistan miten ihanaa se oli, kun nukuttiin ensimmäiset yöt ilman syömisiä.
 
Kaana Minäkin luulen, että pojan eilinen kuumeilu ei johtunu MPR-rokotteesta, vaan niistä muista rokotteista. Meillekin terkkari sanoi, että MPR:stä oireet tulevat vasta viikon tai reilun viikon jälkeen. Hän sanoi myös, että mikäli oireita alkaa tulla 12 päivän jälkeen, johtuvat ne jostain muusta kuin MPR-rokotteesta.

Hehe, totta tosiaan, ei ole ollut mikään kukkakeppi tämä meidän hymypoika. =) Ja minusta tuntuu, että on jopa vähän "hoikistunut" nyt liikkumaan lähtemisen jälkeen. =)

Unikoulusta tuolla vauvapuolella tulikin paljon kirjoiteltua aiheesta. Meillä unikoulu ainakin rauhoitti öitä paljon. Ennen unikoulua heräiltiin keskimäärin seitsemän kertaa yössä. Nyt heräillään noin kaksi kertaa. Pienen elämänsä aikana poika on nukkunut 3 yötä illasta aamuun asti. Mutta kun aiemmin tottui siihen, että yöllä heräillään jatkuvasti, niin kaksi herätystä yössä ei tunnu enää missään. Aamuyöstä poika yleensä siirtyy pinniksestä meidän väliin.

Rauhaisaa pääsiäistä kaikille!
 
Kiitos Lirolle ketjun perustamisesta :flower:

Tsemppiä kovasti kaikille sairastaville!! :hug:

Täällä kävely kovassa harjottelussa, pitkiäkin pätkiä pääsee keskittyessään, mutta kiireen tullen aina konttaa, mikä tietenkin on kovin yleistä tässä harjotteluvaiheessa :) Koko ajan sais olla myös kävelyttämässä, tai sit vetää kävelykärryn kanssa ympäri kämppää.

Mekin pidettiin unikoulu. Se pidettiin jo tossa joulun jälkeen. Isä piti, me nukuttiin esikon kanssa toisessa huoneessa ilmapatjalla (oli esikon mielestä siis huippukiva juttu :D ). Parissa yössä alko nukkuun täysiä öitä omassa sängyssä, sitä ennen nukku välissä koko yön tissillä roikkuen. Vaikka muutos oli siis todella suuri, meni meillä ainakin TODELLA helposti. Muutamat muutaman minuutin huudot/kitinät parina ekana yönä ja siinä se. Tosin tällä hetkellä meidän aamut alkaa sitten viideltä!! Mutta kaikkeen sitä näimmä tottuu :)

Meillä rokotteista tuli samana iltana noussut kuume, joka kesti seuraavaan päivään ja viikon kestänyt tajuton huonotuulisuus! Mpr ei aiheuttanut kuumetta, vaikka tosiaan pelkäsin, et kun saatiin kiukkuilua loppuun viikon jälkeen, et vitsi jos nostaa taas kuumeen tähän, mut ei onneks. Meiltä jäi se kolmas rokote saamatta, ja saadaan se kasvukontrollissa 3.5.

Nyt mukavaa pääsiäistä kaikille! Meillä tää menee lähinnä sukuloidessa =)
 
Moikka!

Mulla kesti myös hetken ihmetellä kuka on Liro mutta nyt tiedän ;)

Tintti: Mä olen aina ajatellut et lapsia ei saisi "totuttaa" liialliseen hiljaisuuteen MUTTA kas vaikka tän taaperon kanssa ei niin ole tehty nyt yllättäen tuo herää nykyään jokaiseen pieneenkin ääneen... Jos olen vahingossa laittanut meidän peittoihin semmoset helskutisti kahisevat pussilakanat mietin aina "ounou käänny hiljaa" :LOL: Toisaalta toinen nukkuu vaikka pommi räjähtää vieressä, koirat haukkuu ja vauva huutaa - ihan sama! Tämä taas nykyään tuntuu kuulevan kaikki eikä meteliin totuttamisesta ole ollut pulaa!!!

Meillä on esikolla käytössä parit eri väriset tälläiset: Crocs™ Dawson Boot Kids | Comfortable Kids' Boot | Crocs Joten jos nyt menisin ostamaan taaperolle niin hakisin nuo. Esikko on tykännyt niistä ja ovat pitäneet jalat kuivina ja lämpöisinä. Plussa-asteilla ei ole liian kuumat ja kun on menty miinukselle ei ole ollut varpaat kylmänä!
 
Voisin kanssa liittyä tänne taapero puolelle :) Laitan Lirolle yv:tä.

Meillä päivät on ollu tähän asti aika kiireisiä, mutta nyt alkaa tuntumaan, että tää raskaus alkaa hidastamaan vauhtia. Ehkäpä siis kerkeen joskus tännekkin kirjoitella. :)

Meillä poika kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia. Kävelee ulkonakin jo pitkiä matkoja ja sanoja tulee jo useampi.
Ihana ilopilleri! :heart: Tosin nyt on alkanu ilmestymään 1vee uhmaa ja itku tulee heti jos ei mee niin kuin herra tahtoo. :D

Tiitulipiituli, pikku-ukko 1v 1kk ja rv 33+3:heart:
 
Onko jollain teistä tarvetta uusille Superfit ensiaskel kengille kokoa 19? Laitan tänne kuvan kunhan saan sen verran aikaiseksi, että kamerasta kuvat koneelle. Nyt näyttäis, ettei meidän pojan jalkaan nuo mahdu tai siis ovat niin just, ettei ole järkeä ottaa niitä edes käyttöön. Hintalappu vielä kiinni 32,90€, voisin luopua niistä parilla kympillä.

Kerron myöhemmin kokemuksia lentomatkustamisesta 1-vuotiaan kanssa. Ai että kaikki meni niin kivasti ja jälkeenpäin tuli vähän hölmö olo miksi stressasin niin kovasti :D
 
Meillä on nyt superfitin talvigoret vielä käytössä, maa on jäinen. Nuo ei ole kyllä mitkään kovin paksut kengät.. Koko on 20 :) Mutta ostin kaupungille rattaissa istuskeluun h&mltä kengät, ja hei koko 18/19, 20/21 oli Iso :D Vähän minijalka vielä..
Joutunen kenkäostoksille uudestaan, koska 21 koon ensiaskelkengät ei oo vielä sopivat!
Suosittelen katsomaan esim sokoksen, halosen ja kenkäkauppojen alekorit, niissä on pieniä kokoja usein puoleen hintaan. Näinollen joku 30e uusista hyvistä nahkakengistä ei ole paha :) Just mietin että kenellekään kolmesta lapsesta en ole ikinä ostanut yli 30e kenkiä, koska oon aleja kolunnut aina ohimennen.
 
Kenkinä meilläkin superfit:in ensiaskelkengät. Tytön kummit halusivat ostaa ja nuo maksoivatkin yli 60€. :O
Itse en olisi ihan noin paljon sijoittanut varmaankaan. Nuo on kokoa 20 ja vielä oikein hyvät... Seuraavia kenkiä ajattelin tosin katsella juuri noista alekoreista! ;)
 
Minäkin ilmottauduin mukaan pinoon. Yritän välillä kirjoitella omiakin kuulumisia enkä aina vain lukea teidän muiden juttuja. :)

Meidän pojalla on nyt koon 21 pikkukengät. Merkkiä noissa ei näy. Ovat ostettu Prismasta esikoiselle. Ovat käytössä, kun kyläillään tai liikutaan kärryillä. Lisäksi on Kontio-kumpparit ja Kuomat.

Poika on kävellyt jo pari kuukautta. Sanoja ei tule oikeastaan ollenkaan. Pöö ja mammaa on pojan "sanat". Omalla kielellään selittää juttuja ja osoittelee ja "kyselee" asioiden nimiä. :)

Tyytymättömyyttään osoittaa just heittämällä selälleen ja itkemällä. Pukeminen on usein tuskaa, kun ei malttaisi olla aloillaan vaan kiemurtelee. Kova yritys on ylöspäin. Leikkilaatikon päältä kiipeilee ylemmäs, että pääsee katselemaan ikkunasta. Välillä pyrkii pöydälle asti, joten pitää koko ajan olla tarkkana, missä poika viilettää. Sohvalta yms. osaa tulla nätisti alas, mutta portaita haluaisi kävellä alas.

Unikoulua ei olla pidetty. Välillä tulee kokonaisia öitä, mutta harvoin. Yleensä herää 1-2 kertaa. Ei paha, jos tajuaa itsekin mennä ajoissa nukkumaan. Se kyllä alkaa olla pikkuhiljaa hallinnassa. :D

1-vuotis neuvolassa saatiin kaksi rokotetta. Yksi pistetään vasta sitten 1½-v. neuvolassa. Olisi pistänyt nytkin, jos olisin välttämättä halunnut, mutta eipä tuolla mun mielestä niin kiire ole. Tuhkarokkorokotteesta tuli kauhea paukama pistokohtaan ja ihottumaa vaippa-alueelle ja leukaan. Vähän lämpöä oli, mutta ei kunnon kuumetta.

Nyt tuli pikkuinen kitisemään viereen. Pitää alkaa iltahommiin ja pistää poika nukkumaan.
 
Tässä myynnissä olevat Superfit kengät, uudet koko 19, sisäpohjallisen pituus 12cm. Tarviiko joku?



Tässä masusta kuva näppyineen, jotka tulivat joko vauvarokosta tai MPR-rokotteesta, en tiedä kummasta, enkä saa kai koskaan tietääkään...



Tässä hän on eka kertaa potalla :LOL:



Saatiin pojan 1-vuotis kuvat. Vaikea on valita mikä olisi paras kuva teettää...

 
Uusi koti kullan kallis! =) :heart: Meidän muutto oli tällä viikolla. Nyt on muuttolaatikot tyhjennetty ja tavarat on alkaneet löytää oman paikkansa. Vaikka hetken oli haikea fiilis edellisen kodin hyvästelemisestä, niin päivä päivältä alan pitää tästä kodista enemmän. Yksi parhaimmista asioista uudessa kodissa on lasitettu parveke!!! (tätä ylellisyyttä ei siis edellisessä kodissa ollut). Siellä pikkumies nytkin nukkuu. Aijai! Aivan mahtavaa, kun saa vihdoinkin kolistella ja puuhastella rauhassa pojan nukkuessa päikkäreitä. Ja eilen hän vetikin päikkärienkat piiiiitkään aikaan. Nukkuin yli 2,5 h ja minä olin ihan ihmeissäni, kun ehdin tehdä vaikka mitä tuona aikana. Pitää tietty varoa, ettei ala oma takamus levenemään, kun ei olekaan enää pakko lähteä kärrylenkille. :p

Siinähän nuo päällimmäiset kuulumiset olikin. Kauheasti ei ole muuttohommien ohella ehtinyt muuta puuhastella. Ja ensi viikolla on vielä vanhan kodin puunausoperaatio.

Meidänkään pikkumieheltä ei tule vielä varsinaisia sanoja. Kovasti puhu kuka-kuka-kukka-kakka-lallallaa-mammammaa juttuja. =) Omat lelut ei kiinnosta kovinkaan paljon, vaan isin tietokoneen, johtojen, huonekasvien, cd-levyjen, juomatölkkien ym. kimpussa puuhailu on paljon kivempaa. Seisominen on jo hyvin hallussa ja aina sillon tällön ottaa yhden tai kaksi askelta, mutta hyvin varovasti tuon osalta etenee. Kiipeilyä poika ei ole vielä hoksannut, eikä oikein osaa tulla sängyltä tai sohvalta alas. Tai osaa kyllä, pää edellä. Menee oikein varovasti esim. sängyn reunalle ja siitä alkaa sitten pää edelle pikkuhiljaa hivuttautua alaspäin - kääk! Kovasti yritän aina näyttää, että peppu ja jalat edellä.

MPR-rokotteesta meille ei onneksi tullut mitään oireita. Eikä varmaan tulekaan, kun rokotteen sai jo melkein 2 viikkoa sitten.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille toivottaa

Marni ja hymypoika 1 v 3 vko
 
Ihanaa maanantaita ja alkavaa viikkoa naiset! Mitäs tässä nyt tekis?! Nämä päivät on ihan parhaita kun ei ole mitään sovittua menoa ja voi vaan itsekseen miettiä mikä olisi mukavinta puuhaa! Keskiviikkona alkaakin hullut päivät, joten shoppailun voi jättää sinne. Toivottavasti saisin sieltä uudet sopivat Superfitit kun olivat hyvässä alessa.

Meillä olisi kaikkea pientä ei niin kivaa-puuhaa, kuten valmiin passin hakeminen poliisilaitokselta. Huoh, että sekin voi olla hankalaa. Onhan se kun siitä tekee hankalaa. Menis vaan sinne hyvällä asenteella ja jonottais sen aikaa kun tarttee... Onneksi se on sentään pakko hakea eli ei voi jättää hoitamatta :LOL:

Hui pitää alkaa kohta miettiä mitä kaikkea tarpeellista Kreikan reissuun tarviikaan mukaan. Yleensä en stressaa oikeastaan mistään, mutta nämä matkalle lähdöt on pieni aihe saada pikku jännitystä. Ettei vain mitään jää kotiin. Kun eihän sieltä paikan päältä varmasti saa kaupoista ollenkaan samoja tavaroita ku koto Suomesta heh heh :D

Huomenna tulee aivan ihana kaveri kylään, jota en ole nähnyt aikoihin. Hänellä la ensi kuussa :heart: Ja meidän pojalle annetaan huomenna se kolmas rokote. Toivottavasti ei tule kummempia oireita kun hyvin on vielä muistissa parin viikon takainen kova kuume ja näpyt.

Nyt me kyllä lähdetään johonkin, en tiedä vielä mihin :O
 
On tää kotiäitiys haastavaa, V sammui rattaisiin yhdeksältä kun tultiin viemästä isoja päiväkotiin. Nyt 13:40 se on edelleen niillä päiväunilla ulkona :D
Mahtaa olla kiukkuinen kun herää, otti pullollisen maitoa vaan joskus kasilta ja ei mitään muuta aamupalaa saati lounasta, en osannut ajatella että käy heti nukkumaan..
Mies on tän vuoden ekalla työmatkalla, joten ollaan ihan nelistään tässä pari päivää lasten kanssa.
Mua niin ottaa hattuun kun en IKINÄ pääse varmaan enää hullareille, miksi meidän pitää asua näin kaukana nykyään :p Ei ole yhtään sama asia tunkea sinne la-päivällä esim, eihän siellä sitten enää ole meille oikein mitään.
Oltiin koko viikonloppu lapsivapaalla, oli aika huippua :) Pappa oli lasten kanssa kotona. Yhden yön V nukkui matkasängyssä, ja toisen yön papan kainalossa :D
Nukutaan siis perhepedissä edelleenkin, tosin alkaa olla aihettavarmaan jotain sänkyjuttua miettiä kun ikää on ihan just 1v1kk. Mutta ostaako isojen sänky (=helvetillinen nukutus, ja sängystä karkailu herättämään sisaruksia) vai pinnasänky vielä jostain.. Esim Brion ja Ikean versioista kuitenkin saisi laidan pois, joten se kävisi vähän niinkuin harjoittelusänkynäkin :) Toiveissa on lopulta samanlaiset sängyt tytöille, mutta en usko että 1v1kk pysyy laidattomassa sängyssä.
 
Mäkin ilmottauduin tänne mukaan :)

Täällä poitsu otti eilen yhden askeleen, muttei uskaltanut enempää. Aika harkitsevainen tuntuu olevan..

Itse täytin tiistaina 25v :) Ihan mukavat juhlat oli.

Pojalla oli korvatulehdus kummassakin korvassa, muita oireita ei ollut kuin yhtäkkiä tosi korkea kuume. Äkkiä oire helpottu antibiootilla. Ite olen nyt sairaana ja sairaslomalla, poika on hoidossa, lähden kohta hakemaan. ihana kun on saanut rauhassa levätä tänään, ja vielä huomennakin..

Muuten meille ei kai erikoisia.. Tällasta tasasta arkea, töitä ja hoitoon kuskaamista ja hakemista. Mun vapaapäivinä oleillaan enimmäkseen vaan kotona, nautitaan niistä kotihetkistä :)
 

Yhteistyössä