Maalismussukat - syntyneet

Heippa täältäkin pitkästä aikaa! Tämä mamma on taistellut oikein urakalla univajeen kanssa ja yrittänyt saada omalla ajalla kaikkea pientä mielenpiristystä, että on jäänyt kirjoittelut vähiin. Lukenut kyllä teidän kirjoituksia olen, josko tästä taas itsekin aktivoituisin.

Meillä on 25. päivä 8kk-lääkärineuvola!:O Mihin tää aika on mennyt?! Ihan siivillä. Likka on aikas iso jässikkä, arviolta reippaat kymmenen kiloa ja makkaraa on sitten vaikka millä mitalla. Äitin pikku pulleropallero.:hug: Oikein hymyileväinen ja aurinkoinen neiti on täälläkin. Jos joku erehtyy katsomaan päinkin, niin toinen hymyilee kyllä ihan suu ammollaan.:D Kerran on yhtä ihmistä vierastanut, muuten ei vastaavia merkkejä.

Meillä alkoi sitten ihan kunnon jokeltelut joku aika sitten. Nyt tulee korkealta, kovaa ja sellaisella hassun kimittävällä äänellä "tä-tä-tä-tä". Edelleen liikkuminen on peruuttelua ja kääntyilyä. Nousee käsien varaan ja jalatkin käy pepun alla, mutta vuoronperää. Tuetusti istuu, ajattelin hakea tänään toisen Tripp-trappin, kun on esikoisellekin hyvä. Käyvät sitten myöhemmin kirjoituspöytä-/tietokonetuoleina tms. Ilman tukea ei likka vielä istu, vaikka on alkanutkin jo vähän suojailemaan eteen ja sivuille.

Päivärytmi hakee täälläkin paikkaansa. Pari päivää mentiin kaksilla päikkäreillä, mikä on aikas iso muutos kesän seisemiin nähden! Valveillaolo on pitkittynyt ja toinen jaksaa muutenkin kauemmin seurustella. Helpottaa kyllä, kun päivä ei ole yhtä unille menoa ja takaisin tuloa. Pukea ja riisua kun saa kyllästymiseen asti muutenkin.

Mun painonpudotusyritykset on tuottaneet tulosta. Nyt ollaan jo pari kiloa alle lähtöpainon. Tosin vielä on kolme kiloa esikoisen lähtöpainoon ja siitä vielä reilut 5 kiloa tavoitteeseen. Kyllä tämä tästä. Kerran viikossa olen käynyt jumpalla, muuten tulee kannettua pientä tuolla ulkona ja lenkkeiltyä. Makeaa olen myös jättänyt pois.

Univajetta yritän nyt systemaattisemmin korjata. Yöt vaihtelevat. Välillä nukutaan kaikki imetysvälit, välillä leikitään tuttirallia tai väännetään pieruja.

Yritän kommentoida teidänkin juttuja paremmalla ajalla. Ihanan aurinkoista syyspäivää!
 
Heh, meillä ei ole aikoihin riittänyt se että vauvan nostaa pois kielletyistä tavaroista. Silloin, kun neiti on päättänyt jotain ottaa niin hän menee tavaran luokse aina uudelleen vaikka sata kertaa veisi pois. Ei myöskään kiinnitä huomiotaan mihinkään muuhun kuin siihen minkä haluaa ja karjuu kurkku suorana, kun ei saa :D Neiti jääräpää siis ;)
 
Oletteko maustaneet vauvan ruokia jo? Meillä uppoaa kaikki kasvikset mitä oon tehnyt todella hyvin ja nyt ajattelin jos alkaisin lisätä niihin makua hieman mausteilla. Tuollaista kuivattua yrttisekoitusta ekana testaisin... ja sipulia. Siitä sitten laajentais rauhalliseen tahtiin. En tiedä kuvittelenko, mutta luulen näin kynnyksen alkaa syödä samaa ruokaa meidän kanssa olevan matalampi?! Suolaa käytän ruokiin tosi maltillisesti, mutta muita mausteita kyllä. Toki suolaa en vauvan ruokiin laita lainkaan, tuskin edes 1-vuotiaanakaan vielä.

Poika söi HIPP-valmisruokaa toissapäivänä ja siinä ainoa uusi maku oli sipuli ja kylläpä pieretti :D Ei onneksi tullut itkettäviä vatsanväänteitä kuitenkaan.

Tsemppiä väsyneille tai muuten vaan oman huonon fiiliksen kanssa kamppaileville! :hug:
 
v:n 6kk mitat on 70cm ja 7.8kg< pitkä tyttö! esikoinen on kokoaika ns vuoden edellä ikäisiään pituuden suhteen, ja v on reippaana tyttönä veljeäänkin pidempi kun noita kortteja vertailin. jänskäillään että kuinka iso tyttö meille tulee =)
tänään oli pienten vaatteiden päivä, kolme bodyä perättäin oi pieniä kaapista ja näköjään housukoko on 68cm eikä enää 62-pitkäselkäinen ja lyhytjalkainen on malliltaan.
käytiin tänään ekaa kertaa baby-jumpassa tutustumassa kun oli ilmainen kerta tarjolla. v oli ainoa joka kiljui tai nauroi ihan kokoaika, selkeästi tykkäsi enemmän jumpasta kuin muskarista.. harmi vain että jumppa olisi 14-14:45 ja muskari sitte 15:30, eihän tää niin kauaa jaksa valvoa edes.
päiväunet menee noin 11-14/15, 18-19 tai sitten 3-4kr 1h. v vaatii paljon unta näköjään, ja yöunetkin on luokkaa 12h yhdellä herätyksellä joskus viiden-kuuden kieppeillä.
hampaita ei ole läpi, mutta pari päivää on taas kovasti koetta purra mua kaulasta tai olkapäästä, rintaa ei enää kokeile, on tainnut opikseen ottaa *koputtaa puuta*
 
Koko on edelleen 62 - 68 cm. Tuo isompi on monesti iso eli pieni typy, mutta silti kasvaa hyvin käyrillä.

Muonaa menee vaihdellen, mutta itse siis teen, ja selvästi typy syö vähemmän kiinteää, jos alkaa olemaan ummetusta eli "papana"-kakkanaa. Sitten mennään taas hetki enemmän maidolla. Annan tytön valita itse, mikä sopii.

Imuri ja isoveli saavat molemmat tyttöön vauhtia eli molempien perään pitäisi päästä ja heti, mutta edelleenkään ei typy siis ryömi tai konttaa vaan peruuttaa ja pyörii/hyörii. Sekös vasta raivostuttaa, sillä nopeutta on - vain suunta puuttuu tai on väärä. Jalat menevät jo alle koukkuun ja kädet nousevat hienosti pystyyn, mutta eri aikaan kuten jollain muullakin täällä.

Mausteista sen verran että olen silponut esim. tuoretta persiljaa ihan pieneksi ruoan joukkoon, ja näin ajattelin tehdä jatkossakin eli pieni määrä jotain muutakin "makua" kuin vain noita ruoka-aineita.

Tuttirumpaa on öisin, joten omat unet ovat olleet jo jokusen kuukauden noin neljä-viisi tuntia... Pikkuisen alkaa jo tuntumaan, tänään taas "huimasi" autoillessa. Ärsyttävää.

Näkö ei ole vielä palautunut raskauden jäljiltä, ja nyt alkaa hirvittämään, jos ei palaudukaan... Mutta odotan vielä tämän imetysajan, ja katson sitten, mikä on tilanne!
 
Neuvolan täti pyysi miettimään haluammeko influenssarokotteen 8kk nlakäynnin yhteydessä. Heti ensimmäinen ajatus oli "ei varmasti oteta", toinen ajatus "pitäisikö se ottaa" ja kolmas ajatus "ei tasan oteta" :D Mitä te olette ajatelleet, otatteko vai ette? Itse olen nyt mutu pohjalta sitä mieltä ettei oteta.
 
Influenssarokotusta emme ota. Kenellekään meistä ei ole sitä koskaan pistetty, eikä pahaa influenssaa olla sairastettu. Jos oltaisiin, niin sitten voisi olla toinen mieli. Muutenkin haluan välttää "ylimääräisiä" rokotuksia, esim. vesirokkorokotusta emme aio ottaa. Siitäkin kun ollaan itse selvitty aika vähällä, niin ei tunnu niin pahalta taudilta. :D (Ja tähän väliin koputan puuta. Jospa lapsetkin selviäisi yhtä vähällä kuin vanhempansa.)

Meillä vaatekoko on 70. Joitakin 74 vaatteita on käytössä.

Meidän vauva tykkää imurin letkusta. Sitä pitää aina päästä hypistelemään, kun imuroidaan. :D

Hampaita ei ole vielä tullut, mutta kuolaus on alkanut taas lisääntymään. Tässä välillä oli kuiva kausi, ettei kuolannut. Jos tuo ennustaisi sitten pikku hiljaa ensimmäistä hammasta?

Vauvanruokaa en ole vielä maustanut, kun sitä muutenkin menee vielä vain muutamaa makua. Ehkä sitten alan maustamaan, kun lihatkin astuu kuvioihin?

Meidän vauva vierastaa vain väsyneenä. Muuten hymyillään vieraillekin. :)

Näittekö muuten viime yönä tähdenlentoja? Mä kävin niitä vähän tiirailemassa puoli yhdentoista jälkeen, mutta en nähnyt. :( Meillä päin oli pilviä, joiden välistä kyllä näkyi tähtiä, mutta ne pysyi paikallaan. Äsken näytti mittari -4 astetta, joten nyt alkaa tosissaan tuntua, että talvi alkaa olla lähellä. Äippälomakin alkaa vedellä viimeisiään. :( Ajattelin jäädä muutamaksi kuukaudeksi ensin kotihoidontuelle ja sitten mennä kortistoon. Jos löytäisin sitten vakipaikan jostain hyvästä paikasta. Tai voitan lotossa. Toivossa on hyvä elää. :D
 
Heips...

Pakko jotain kirjottaa välillä tännekin. Tosin varmaan suurin osa jutuista jää kommentoimatta, kun en oo pitkään aikaan ehtiny lukea kunnolla.

Meidän neiti tuli viime viikolla 7kk ja sen kunniaksi lähti sit seuraavana päivänä konttaamaan. Vielä tyyli on vähän hassun näköinen, mutta vauhtia tulee joka päivä lisää. Istuu jo tosi terhakasti ja on itsekin noussut välillä masultaan istumaan. Tosin ei ihan vielä nouse ihan pystyyn, jos ei ketään ole vieressä...

Hampaita on tällä hetkellä yks kunnolla läpi ja kaks lisää tulossa. Ylä- ja alaikenessä näkyy reiät jo, eli kohta ne hampit sieltä näkyy. Ollaankin ihmetelty, miks meillä on yöt ollu tosi levottomia :roll:

Ruoka maistuu hyvin, kaikkea ollaan jo syöty eikä mistään ole tullut minkäänlaisia oireita. Ainoa millä ollaan havaittu olevan vaikutusta, on korvikkeet ja neiti syökin Nutrilon Omneota, kun se rauhoitti masun.

Vaatekoko meillä on 62-68, joitakin 74cm on käytössä jo (enimmäkseen ne on esikoisen, ovat vähän kutistuneet)

Tavaroita ei meillä nostella. Muutenkin särkyvät ja "vaaralliset" tavarat on piilossa ja poissa tasoilta, kun tuo esikoinenkin on vielä niin pieni. Mutta meillä pitää myös oppia, ettei kaikkeen saa koskea, eli ei-sana on kyllä käytössä. Mä haluan opettaa lapsilleni, että aikuisia pitää uskoa ja että kaikkeen ei saa koskea, koska inhoan sitä että kylässä käydessä saa koko ajan varoa. Tai vastaavasti ärsyttää, jos meille tulee joku ja sitten saa olla keräämässä lasten takia tavaroita pois. Yhdellä kaverilla esimerkiksi on sellaiset muksut, jotka ei usko mitään ja saa ihan tosissaan varoa, etteivät riko mitään.

Hyppykiikku on testattu ja ihan huippujutuksi todettu. Meillä vaan ei ole oikein paikkaa missä sitä pitää, joten harvoin neiti siihen pääsee. Ja Flower: meillä tuo kiikku on oven karmien päällä, kun siinä on sellaset "leuat"

escape: Missä joukkueessa sun mies pelaa? Siis missä seurassa? Itsekin kun noissa pesispiireissä liikun, pelaan, teen kirjurointeja ja lisäksi olen nyt 4 vuotta ollu pesäpallojaostossa päättämässä asioista...

Mut nyt täytyy mennä valmistautumaan neidin kummien pojan synttäreille :)

-JennyA-
 
Viimeksi muokattu:
hyppykiikku laitetaan varmaan oviaukkoon, kattopalkkiin.

mausteet kalaruokiin oon heittänyt tilliä, muualle esim basilikaa. tykkää kovasti.

viime yö vauva vetäisi 12 tunnin unet :D nytkin nukahti jo, saas nähdä miten tää yö menee. taivaallista...

nyt tanssii tähtien kanssa :)
 
Ihanan rento viikonloppu takana. Miehen kanssa saatiin asiat selvitettyä ja on ollu mukava kaikenlaista arkista puuhastella yhdessä. Nyt on akut ladattu oikein kunnolla ja näillä voimilla jaksaa varmasti hyvin taas ensi perjantaihin asti. :)

Mä oon kans miettinyt sitä influenssarokotetta ja olikin mielessä, että pitää täältä kysellä, mitä ootte muut suunnitelleet. En todellakaan tiedä, pitäisikö ottaa vauvalle vai ei. Ite en oo varmaan koskaan influenssaa sairastanut (koputtaa puuta) ja kaksi kertaa olen ottanut rokotteen varmuuden vuoksi. Meillä sinne 8 kk neuvolaan on vielä aikaa, joten pitänee pohtia, mitä tehdään.

Ruoka Mä en ole vielä maustanut ruokaa sen kummemmin, mutta tosiaan ainakin basilikaa ja persiljaa vois alkaa pikku hiljaa lisäilemään ruokiin. Niillä sais kivasti vaihteluakin. Toinen mitä oon miettinyt, on pastan ja riisin laittaminen soseisiin. Mä oon tähän asti laittanut kasvis ja lihasoseita pakastimeen jääpalamuotteihin ja sieltä sitten sekoitellut erilaisia yhdistelmiä eri ruuille. Lähiaikoina vois kans kokeilla sitä, että tekis just jotain pastaa tai riisiä sisältävää ruokaa ja säilöis niitä pilttipurkkeihin, niin kuin täällä jotkut jo tekeekin. Ootteko laittanut pilttipurkkiin vaan sen oman korkin/kannen päälle (pakastettaessa), vai mitä?

Ens viikoksi onkin mukavasti ohjelmaa luvassa. Joka päivälle on jonkinlaiset treffit sovittuna. :)

Leppoisaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Huomenta!

Olipas ihana viikonloppu! Tais olla vähän liiankin kiva, kun nyt mulla kurkku kipeänä... taas. Miehelle on taas tullut tavaksi antaa mun nukkua vähän kauemmin lauantaisin ja tuo mulle sitten kahvit ja leivät sänkyyn tarjottimella... olipas laittanut tuikunkin palamaan, se on pimee, ottaa siitä sitten selvää :D

Influenssarokote: en vielä tiedä otetaanko... onkohan tuo rokote kauankin ollut tuossa ohjelmassa... ? En itse ole ottanut ikinä, ei kai mieskään... en ole ainakaan huomannut sairastaneeni, mutta mistä sitä tietää. Oon tosiaan nyt tullut aika rokote epäileväiseksi... jos näin vois sanoa. Kuitenkin siis kaikki rokoteohjelmaan kuuluvat ollaan lapsille tähän asti otettu. Vesirokkoa ei meidän perheessä olekaan vielä ollut... nyt koulun terveydenhoitaja sanoikin, että varmasti nyt kouluaikana sen esikoinen meille tuo... onneksi me vanhemmat ollaan se jo pienenä sairastettu.

Meillä puhutaan kanssa äitiä.. niinkuin äiäiäi. Ja oman nimen tunnistaa jo hyvin.. eilenkin huhuilin vauvaa olkkarista keittiöön syömään iltapalaa.. niin sieltähän se tosiaan kontaten tuli katsomaan :) Meillä ryömiminen jäänyt nyt taka-alalle ja kontataan enempi. Samoin rahia vastaan jo noustaan pelkästään jalkojen varaan, se on aika vaarallisen näköistä touhua, kun ei kuitenkaan tuo kehon hallinta ole ehkä ihan niin varmaa vielä. Yöt on ollut aika levottomia, meillä herätään ihan vaan sen vuoksi, että viereen täytyy päästä! Jos siirrän hetken päästä omaan, niin ei mene kauaa kun taas herää.. ja viereen on päästävä!! Mobilen jos uskallankin laittaa soimaan, niin tulee siis niin hirvee rääkäsy, että oksat pois... vielä jaksaa yöllistä rumbaa kuitenkin, mutta ehkäpä mullakin edessä vauvan uudelleen opettaminen siinä omassa sängyssä nukkumiseen.

Mä oon alkanut ruokia maustamaan vasta lähempenä vuoden ikää. Mutta toi persilja vaikutti tosi hyvältä vinkiltä... joten menempäs käymään hakemaan ihan kokeilun vuoksi. Ja tylsäähän se on syödä ruokaa, joka ei maistu miltään, onneks puuron kanssa jotain marjoja kun on laittanut niin niistä tulee vähän lisämakuja. Nokkamukia ollaan nyt pienissä määrin käytetty, ja siitä onnistuu joten kuten juonti... mun täytyy nyt niitäkin hakea lisää, kun en tiedä mihin olen ne kaikki vanhat laittanut... yhden löysin...

Kaikille tosiaan hauskaa viikkoa!!

Mindi83
 
Meillä juodaan hörpytysmukista. Toinen juo kaksin käsin oikein antaumuksella ryystäen. Esikoinen joi tuttipullon korkin reunasta ja sitten oikeasta mukista. Kun ollaan skipattu tuttipullo, niin ollaan samantein skipattu nokkamukitkin. Toi hörpytysmuki ei kelvannut esikoiselle, mutta nyt siis ihan likan suosikki. Siitä ottaisi ihan mitä vain.:D

Hampaita on edelleen ne kaksi alahammasta ja vastakappaleita en todellakaan mielelläni odota. Likalle kun saa aina muutenkin tissiä tarjoilla, kun nämä kumpainenkaan eivät ole koskaan tissiä varsinaisesti pyytäneet. Se vain pitää äidin jostain tietää, että NYT ja sitten siihen isketäänkin kuin possu limppuun. Jos erehtyy väärään aikaan tarjoilemaan, niin hammasta tai minilakkoa pukkaa. On se tarkkaa hommaa...

Täällä menee edelleen aamu- ja iltapuurot, yksi kasvissoseateria ja yksi hedelmäsoseateria. On hankalaa yrittää saada viidettä ruokailua meidän päivärytmiin. Pitäisiköhän tuo hedelmäsose muuttaa tokaksi kasvisoseateriaksi, kun hedelmää menee kuitenkin puuron kanssa. Vinkkejä?! Jossain kohtaa kun masu sitten kestää, niin voisi lounaaseen ujuttaa hiukan lihaa. Nyt edelleen niin kova vatsa, ettei uskalla. Mausteita en ole lisäillyt. Ollaan keskitytty ihan eri makujen maisteluun, nyt suurin osa kasviksista ja hedelmistä/marjoista käyty läpi. Viljoista mennyt vasta kaura, ajattelin kokeilla aamuun riisipuuroa.

Hyppykiikkua ei ole ollut aiemmin eikä tule nytkään. Likkaa varvistaa välillä, enkä muutenkaan halua sellaista meidän sisustukseen.;) Puistossa vauvakeinuillaan ahkerasti ja se onkin tosi lystiä.

Influenssarokotetta ei oteta kummallekaan. Ehkä mieli olisi toinen, jos olisivat päiväkodissa saamassa heti ihan kaikki pöpöt. Vesirokkorokotteeseen suhtaudun varauksella, kun suojaa niiltä pahimmilta tautityypeiltä, mutta lievänä voi silti sairastaa. Työkaverin poika sai sen lievänä rokotteesta huolimatta. Olisi aika kurja, jos tyttö saisi sen myöhemmin raskausaikana... Mieluummin sairastetaan ja saadaan 100% immuniteetti. Jos ei ennen kouluikää olla sairastettu, niin mietitään sitten uudelleen.

Mies 6. viikkoa sairaana, kaksi lääkekuuria takana. Nyt epäillään mykoplasmaa. Vaatisi vain toisen verikokeen viikon päästä, kun edellinen otettu viikko sitten, jotta voisi varmistua. Saa nähdä, antavatko kuitenkin tuon täsmäantibiootin, kun epäily niin vahva. Olisi jo aika saada isäntä kuntoon... Ihan huoli on, että keuhkokuume iskee tms., kun eihän tuota miestä saikulle saa millään.:(
 
influenssarokotetta en ajatellut ottaa. Lenniä odottaessa viime syksynä otin koska kuulun diabetekseni puolesta riskiryhmää ja silloin kun olin raskaana niin olisi voinut tulla aika kovat jälkitaudit. Meillä on joka vuosi ollut enemmän ja vähemmän näitä tauteja,esikoinen toi sikainfluenssan meille pari vuotta sitten,oli karmea tauti :( esikoisella oli 42 astetta pahimmillaan kuumetta,me muut selvittiin aika vähällä.

mykoplasmaa on nyt kauheasti liikkeellä. Esikoisella oli viime syksynä se ja yhteensä kuukausi oltiin kipeenä. Keuhkokuumeen sai sitten jälkitautina,hyi olkoon.

vesirokkorokotteen otin muutama vuosi sitten esikoiselle ja nyt kyllä kadun sitä. Ei se nyt niin hirveä tauti ole että siihen kuolis ja olisi hyvä sairastaa se niin saisi sitten 100% immuniteetin. Keskimmäistä ja Lenniä ei aio rokottaa.

Tänään oli sitten tuomionpäivä ja otin ensimmäisen pilllerin :( Olo on ollut eilisestä asti aika karmea :( Nyt lääkkeen otosta pari tuntia ja käyn aika ylikierroksilla,jotenkin sellanen hyperaktiivinen olo. Toivottavasti ei tästä enää pahenis,nyt on jotenkin vielä siedettävää tämä :(
 
hei vaan kaikille :)

yöt toissayönä putkeen 12 tuntia ja nyt viime yönä 11. hulppeeta!!! aamu-unille menee noin kaks tuntia oltuaan hereillä. sitten saattaa nukkua 2-3 tuntia. iltapäivällä on sitte pidempi jakso olla hereillä.

hyppykiikku no vielä ei sitä saatu laitettua. mutta meillä ei varvisteta juuri ollenkaan, siitä syystä arvaan laittaa. sisustuksellisesti en tykkää minäkään, mutta uskon laittavani sen kaappiin siksi aikaa aina kun siinä ei hypitä.

vauvan lempitouhut talouspaperin repiminen :D istun vieressä ja vahdin ettei laita suuhun, mutta voi miten intona se sitä tutkailee ja repii pieniksi palasiksi... ja pinsetti-ote harjaantuu entisestään.

autokuume on ja paha ;) tähtäimessä maantielaiva johon mahdutaan hyvin tällä lapsimäärällä. sen hankinnan myötä meillä oisi yksi auto käytössä, mutta en ite jatkossa kuitenkaan autoa tarviis niin aivan sama. järkevämpää pitää yhtä autoa kuin kahta, joista toista ei ees käyttäis.

vauvakuume onkin yllättäen helpannut :) ehkä nyt astuu järki peliin... mikäs kiire tässä on. antaa ajan mennä ja vauvan kasvaa, jos työasiatkin järkkääntyis niin sitten voisi taas pohtia tilannetta uudelleen. Toki jos on tullakseen niin tulkoon, mutta näin mä tätä mietin nyt.
ja en mä sentään ikäloppu ole vaikka siihen menis parikin vuotta ;) sikäli helpompaa siihen saakka antaa mennä, että ei olis sit kahta vaipoissa.... no, menee miten menee :)

siivousta kerrakseen näin sadepäivänä pientä inventaarioo tullu tehtyä, tarpeetonta roinaa heittäny pois yms yms. kauhee inspiraatio järjestellä kaappeja, kunhan likka taas nukkuu ni pääsen taas kunnolla tonkimaan :D

influenssarokote saatanpa ottaakin. viime syksynähän sain sen yhdistelmä-rokotteen itekin.
kurjaa ois jos noin pieni sais kovan taudin. nykypöpöt taitaa olla sitkeetä sorttia..

kipeä mies no kyllä nää suomalaiset miehet on vähän semmosii et sit vasta mennään kun on tosi kyseessä.... ;) mutta kurja ite katsoa vierestä jos toinen on kovin huonossa kunnossa, eikä tee asialle mitään....

mindin mies ojoiiiiii, siellä vallan romanttisissa tunnelmissa ;) ihanaa tollanen :)

vesirokko-rokote no mahtaisko sitä rokotuttaa.... pieni kuitenkin saattaa saada sen ja itekin oon sairastanu 14-vuotiaana. molemmilla lapsilla myös ollut. joku kyllä oli sitä mieltä et vaikka se ois lievänäkin ollu joskus niin ei se uudestaan enää tule... tiedä sitten...

mä jatkan mun siivouspäivääni, koitetaas saada viikko käyntiin :)

ja marni, kiva että asiat paremmin :wave:

Flower again ja typy 7kk :heart:
 
Me on isommille haettu vesirokko ihan tarkoituksella; ja jossei vauva saa sitä ennen kouluikää niin rokotetaan ja ollaan sormet ristissä ettei sitä sitten saa mistään. On sellainen tauti että helpointa sairastaa ihan pienenä..
Vauvalle oon tehnyt kaikki ruokasoseet itse, hedelmistä käytössä on pääryän (luomuna) ja mango ja vadelma. Nirppis vauva ei myöskään suostu syömään päärynäsosetta muutenkuin tuota luomua.. :D Ostin aventin sellaisen paketin missä oli 10x240ml +10x180ml purkkeja kannella, ja kaksi lusikkaa samassa. Maksoi yhteensä 13e, ja on just sopivan kokoisia. Näitä voisi adapterin kanssa käyttää myös maidonpakastukseen, eli käyttöä olisi ollut synnäriltä saakka jos olisi tajunnut! Vielä toisen satsin ajattelin ostella, alle desin annoksia oon pakastellut kun se melkeinpä menee kerrasta. Hyi vieläkun satuin katsomaan tvtä että miten terveellisiä ne valmisruuat oikein onkaan vauvoillekin..
 
Tikrulainen Tein just noin, että hedelmäsoseaterian tilalle kasvis. Toinen ateria on sitten kasvis + kala/liha, puuroa aamulla ja illalla, niihin yhteensä hedelmää/marjaa noin 1 pikku purkki. Joskus annan myös välipalana hedelmäsosetta tai sellaista jogrutti/rahka sosetta.
 
sirkusjumalanpalvelus saiskos hiukan valaisua mitä tää meinaa :D
ellei sitä et lapset on mukana tilaisuudessa ;)

sovitut jutut ja lapset mä en ole antanu sen häiritä jos lapset on elämässä mukana, on vaan antanu omille hermoille tilaa, ja aina kaikki ei vaan onnistu niidne kanssa. lähtemiset vallankin voi kestää vartinkin. kun just oot lähös ni sit se kakkaa, ja kaikki menee uusiks.
jne jne
muutoksena semmonen että ite on vaan ehkä muutettavaa tapaansa suhtautua lähtemisiin ja menoihin. ja mulla ainakin ollu tapana etten myöhästyneenä mene, joten nipistän aikataulusta ja aloitan lähtövalmistelut noin puolta tuntia aiemmin kun ennen vauvaa :D

kiroilu kiroiletteko lasten kuullen yleensä/ikinä??
omaan puhetapaan ei kuulu vahviste-sanat muut kuin vitsi tai hitsi, mutta joskus kun auto temppuili, oon pärrännyt. ja tänään kun auto taas temppuili ja jätti mut kaupan pihalle, pääsi se V-sana ! onneks ei isommat ollu kuulemassa, mä en tykkää kiroilusta, vaikkakin mies kiroilee paljolti. en halua antaa sellasta kuvaa että karski kielenkäyttö ois hyvältä kuulostavaa. eikä naisen suuhun vallankaan. ja pointti on se tässä, että jos mä annan mallin lapselle niin sit kun lapsen hermo menee ni mitä jos se päästelee kiukuspäissään mulle kirosanoja, en tykkäis.
tää varmasti jakaa mielipiteitä jälleen ...antaa siis kaikkien kukkien kukkia..

auto huoh... sinne meni mokoma temppuileva laite... nyt on parempi alla, turvallinen ja varma. vielä kun saatais myytyä tuo toinen auto pois niin sitten ois hyvä. hiukan ollu tiivis päivä ;)

jaaha, jos sit lapset iltapalalle ja vauva unten maille....
huomenna työhaastattelu :D
 
Kiroilu, valitettavasti en oo vielä saanut kitkettyä pois. Pitää ihan oikeasti alkaa skarppaamaan asian kans.. Kiroilen aika paljon. :ashamed:

Huomasin tänään että vauva selvästi tuntee tutut ihmiset. Tai siis on kai se jo aiemminkin, mutta nyt kun kävi kaveri käymässä jota ei oo nähnyt pitkään aikaan, oli todella totisena.

Influenssarokotteesta, en tiedä vielä mitä teen sen kans.

Salla: Suloinen :) Ihanat tummat silmät, tai ainakin näyttää tummilta!
 
Sirkusjumalanpalvelus jäi kans kiinnostamaan? :D

Lapset ja menot menen jos oon päättänyt ja sopinut. Viikonloppuna Assi valvotti 2 yötä kokonaan joten mulla jäi ratsastamiset kokonaan kun en vaan jaksanu. Viime yö mentiin taas yhdellä heräämisellä.

Kiroilu kyllä kiroan jos päähän ottaa, en mitenkään paljon mutta kyllä mun suusta pääsee voimasana kun oikein kimpaannun. Eilen yksi hevonen meinas repiä käden irti niin p*rkeleen kajautin niin kovaa että piha raikui. Pojat ei kyllä onneksi kiroile.

Meille tuli uusi koiralapsi lauantaina, kk mäyräkoira mistä oon kauan haaveillut :heart:

Influenssarokotetta meillä ei oteta.

Tintille voimia mummun vuoksi!! :hug:
 
Littledeath, minä+esikoinen+vauva ollaan ruskeasilmäisiä, ja keskimmäinen+mies sitten omaavat sinivihreät silmät. keskimmäinen on myös saanut vartalonmallinsa isältä, ja me kolme muuta taas ollaan samanmallisia.
kamala sadepäivä ollut, mutta onkin saatu siivottua ja lajiteltua taas vaatteita.
 
Vauvakuumetta ei ole havaittavissa, ei näillä yöheräilyillä.;) Muutenkin ollaan miehen kanssa molemmat sillä linjalla, että meidän perheen lapsiluku on nyt täynnä. 4-henkiseen perheeseen saa olla enemmän kuin onnellinen. Jos itsellä olisi 10 vuotta vähemmän ikää, niin ehkä tilanne olisi toinen. Sunnuntaina kun tulee 35v mittariin, niin jotenkin ajattelee, että ei voimat riitä valvomisiin yms. enää kolmannen kanssa enää näin keski-iän kynnyksellä. Heh. Eikä sitä halua olla ihan ikäloppu siinäkään vaiheessa, kun lapset lentävät pesästä. Voi kyllä olla, että itselle tulee vielä pieni uudelleenarvioinnin aika, kun oikeasti hoksaa, ettei ehkä sitten koskaan olekaan enää raskaana ja tunne niitä ihania pienia potkuja masussaan.

Kiroilua yritän välttää parhaani mukaan. Olen kuitenkin aikas temperamenttinen tyyppi, joten tiukassa tilanteissa elimet saattaa kyllä suusta lennellä.:LOL: Ihan hirveältähän se kuullostaisi, jos ne sanat tulisivat lasten suista. Mä olen aina ollut kovempi kiroamaan kuin isäntä. No, parhaansa voi yrittää tässä ja ah, niin monessa monessa muussakin asiassa. Jos nyt saattaa jokunen kirosana silloin tällöin lipsahtaa, niin en siitä yöuniani menetä.;)

Meillä ei kauheasti krääsää ole lasten ulottuvilla eikä oikeastaan kämpässä muutenkaan. Ollaan tässä elämänvaiheessa kyllä otettu lapset huomioon sen suhteen, että esim. sohvapöydältä ei löydy koriste-esineitä, joita ei halua lasten käsiin/suuhun. Muutenkin aikas turvallinen koti näin lasten näkökulmasta. Pattereissa matalat pintalämpötilat, pistorasiat uusia (pitäisi painaa molempiin reikiin täsmälleen yhtäaikaa, että mitään tapahtuisi), portit jne.

Mä en ole sen ei:n kiljumisen kannalla, kärsii aikas nopeasti inflaation ja vuorovaikutuksesta tulee turhan negatiivissävytteistä. Alle 1-vuotiaan kohdalla enemmänkin ohjailen lasta pois kielletyistä paikoista. Sitten myöhemmin tietysti rajat tulee selväksi ihan kielellisestikin, mutta pikemminkin kehottaen, mitä lapsen toivoisin tekevän kuin kieltäen tekemästä jotakin. Ei- ja älä -sanoja säästelen tietoisesti riski-/vaaratilanteisiin. Tosin niitä lipsahtelee useammin silloin kun itse on väsynyt tai stressaantunut.

Mä lähden taas virkkaamaan. Kummilapsen ristiäiset kahden viikon päästä ja annan itse tekemäni torkkupeiton ja sellaisen ihanan satukirjan lahjaksi. Toivottavasti tykkäävät. Nyt olen alkanut tekemään likalle torkkupeittoa, joka kävisi sitten talvella vaunuihin ja pulkkaan. Jos oikein vielä innostaa, niin saatan tehdä vielä sellaisen aikuistenkin torkkupeiton...
 
Tikrulainen Onko sulla joku hyvä ohje tuon torkkupeiton tekemiseen? Itse kaipailen jotain järkevää harrastetta iltoihin, ettei tulis vaan aivottomana telkkaa toljotettua ja kuulosti niin kivalta tuollaisen torkkupeiton tekeminen vaunuihin.
 
6kk Neuvolakuulumisia eiliseltä (mies käytti yksinään Assin neuvolassa :xmas:):
Pituus 72cm ja paino 8730g py 44,7cm. Miehen mukaan neuvolassa kysellään aika typeriä. :LOL:

Vauvakuumetta on vähän :O, pakko se on myöntää...
Mutta raskausaikaan en ole valmis ollenkaan. Nyt kun Assi kasvaa, niin ehkä sitä yhtä vauvaa voisi vielä jossain vaiheessa harkita.
 

Yhteistyössä