Maalismussukat - syntyneet

Kiitos tervetulotoivotuksista :)

Joillain jo rytmejä? Oon niin kade! Ois ihanaa, jos meilläkin ois joku rytmi!! Vähän tietäis millon mitäkin tapahtuu.. mut josko sit myöhemmin :)

Tupakasta: molempien kans lopetin vasta n.28 viikolla raskausaikana. Nyt oli vakaa aikomus pysyy lopettamispäätöksessä, mut kyl välillä niin paljon tekee mieli, et saas nähdä kuinka käy, kun imettäminen loppuu. Esikoisesta olin yhteensä reilu vuoden ilman, kunnes taas ratkes.

Meillä kans hormoninäppylää. Esikolla oli valtavan kaunis iho koko ajan ja tää on sit keränny siskonsakin näppylät :p Syntymän jälkeisenä aamuna nukkus oikee poski sänkyyn päin ja kun nostin hänet, oli koko oikee puoli ihan kirkuvan punanen. Vein sit tietty sen näytettäväks ihan paniikis, et mikä täl on, ni sanos et ihan vaan hormoninäppylää tulossa. Ja siitä se meiän alamäki alko :D Meillä ainakin nukkumisen jälkeen on yleensä kaikkein eniten, ootteko muut huomannu vastaavaa? Tasottuu se iho siitä sit vähän, ku on jonkun aikaa ollu hereillä.

Sit meillä kerää kaula jotain "töhnää".. Varmaan siis maitoa ja puklua ja se haisee.. Ja nyt, vaikka oon sitä tietenkin puhdistellu, on alkanu se iho sieltä aika pahasti punottaan. Aluks laitoin sit puhdistuksen jälkeen sinne talkkia, mut nyt veti niin pahaks (meni siis ihan rikki iho) et laitoin sinkkivoidetta ku en muutakaan keksiny.. Mut siis oisko vinkkejä mitä sinne vois laittaa? Ku mikään normirasva ei siel tietenkään oikeen pääse kuivuun. Neuvolassa sanoivat et sitä jotain sinee (mitä se nyt oli?) vois laittaa, mut se sit värjää vaatteetkin.

kaarja ja pikkuneiti tasan 7vk
 
Pikainen tervehdys! Meillä oli ristiäiset perjantaina ja ah niin kliseistä, mutta ihanaa meidät vihittiin siinä samalla :heart: erittäin helppo vaihtoehto mennä naimisiin. Se oli kaikille yllätys ja ihan oikeasti varmaan elmäni ensimmäinen yllätys jonka jaksoin pitää sisälläni :D

Eilen oli eka lääkärineuvolakäynti. Hienosti poika kasvanut 5370g ja 59,2cm kun syntymässä oli 3810g ja 54cm. Lääkäri kehui pikkumiestä varhaiskypsäksi kun niin hyvin jo kannattelee päätään ja kiepsauttaa nätisti itsensä mahalleen makuulta selälleen. Seurustelee jo kovasti ja ahhh sitä ihanaa koko naaman hymyilyä. Kyllä te tiedätte miten ihanaa se on ;)

Mukavasti tullut tänne tekstiä, luen heti illemmalla kun on aikaa paremmin. Nolottaa kun en oikein saa aikaiseksi itse kirjoitella.

[/URL][/IMG]
Paavo poika

[/URL][/IMG]
Vielä mahtuu kylpemään altaassa :whistle:
 
Onnea Kaana olipas ihana uutinen :flower:. Ja söpö vauvakin sulla. =)

kaarja noihin poimujen punoituksiin oon mummoni neuvosta käyttäny aina perunajauhoa. Talkissa kun on hajustetta, voi joissain tapauksissa just pahentaa vaan niitä hiertymiä.

Meillä eilen taas kitistiin illalla 1,5 tuntia. Tosin meidän päivä meni miten sattuu kun oli vieraita illlalla.

Mulla ei meinaa tää loppupaino tippua millään... Vaikka kuinka liikun enkä syö herkkuja niin aina vaan samassa lukemassa pysyy... Oli jopa tullut melkein kilo lisää, vaikka olin erittäin liikunnallinen ollut koko viikon. Voikohan se johtua siitä, kun imetän, että keho pitää näistä läskeistä kiinni? Minä kun en varsinaisesti laihduta, syön terveellisesti ja liikun toooosi paljon.
 
Onnittelut Kaana!:flower:

Kiitokset perunajauhovinkistä! Täytyy pistää korvan taakse, tai ainakin punaisiin ihopoimuihin ;)

Mullakin raskauskilot ovat tosi tiukassa. Eivät lähde liikunnasta ja terveellisistä ruokailutavoista oikein mihinkään. Tai ainakaan tarpeeksi nopsaan ;) Muistelisin, kyllä, että edellisillä kerroilla vikat pari kiloa ovat tippuneet vasta kun lopetin imetyksen. Ehkäpä siis hormoneilla on tässäkin asiassa oma vaikutuksensa.

Tänään ois ohjelmassa papin kanssa kastekeskustelu ja leivontaa ristiäisiä varten. Ristiäisten järjestelyissä on taas oma hommansa. Huoh! Leivon kaiken itse ja vieraita tulee yli 30. Saas nähdä pysyykö homma lapasessa!=)

Iloista torstaipäivää!

pikkutalvio
 
hormoninäppyjä on ja paljon... välillä naama kukkii kunnolla ja sit ne taas laantuu. rasvaa koitin laittaa ja hoitoöljyä, mutta ne vaan pahensi ... aamuin illoin pesen vedellä vauvan kasvot ja toivon että menee ohi. on ollu noilla muillakin.

vauvan hymyt on ja leveitä :) aivan ihana!!!! kun annan poskelle tai otsaan monta monta pusua peräkkäin, vauva innostuu oikein ja selkeästi meillä on jo eka yhteinen leikki :heart: aikaisin kehittyy nää tytöt, sen oon huomannu...

kaulaan jäävä lika no on täälläkin, kylvyt kyllä putsaa sen pois, mutta koska kylvetän vain kerran viikossa vauvan kuivan ihon vuoksi, huuhdon aamupesun yhteydessä tuon kaulan poimut tarvittaessa. joka päivä tarkistan , ettei tulis just mitään pahempia.

korvan takuset kannattaa myös joka päivän puhdistaa vedellä, sinne kertyy helposti töhnää myös ...

vauvan rytmi herää aamulla viimeistään puo 8, ottaa pienet aamutorkut joskus yhdeksän maissa, ja päikkärit 11-14 ja toiset unet 16-18, nukahtaa 21-22. monesti illalla nukahtaa omaan sänkyyn mutta joinain iltoina kuten eilenkin, ei osaa sit kuitenkaan rauhoittua. otan sit viereen ja siihen nukahtaa aivan samantien. tosin niin minäkin :D eilenkin mies tuli silittämään mua et pitäisköhän vauva siirtää pois, ettei käy mitään vahinkoa.. ihana mies kun huolehtii :kiss:

ja kuten tiinellillä, meilläkin heti jos ei rytmi jostain syystä mene näin, on päivä aivan solmussa... mutta tänään vauva taas nukkuu hyvin, ja huomaan itse jaksavani miljoona kertaa paremmin, oon ulkoillut monen päivän edestä taas ja omalla pihalla saanut jotain myös aikaiseksi :)

vauvan kehitys meidän neiti yrittää jo kovaa vauhtia istumaan: nostaa yläkroppaa tosi kovasti ja ei viihdy seljällään enää ollenkaan :) aikaisin nuo tytöt liikkelle yrittää..

onnellista on tämä arki muutoin, mies on kultaakin arvokkaampi, ei ole riitoja vaikka väsyneitä ollaan oltu molemmat... ihanaa kokea seesteinen parisuhde vauva-aikana.... rakastan yli kaiken häntä!!!!!

kaana onnittelut avioitumisesta :flower:

floweri ja typynen :)
 
Onko muilla tullut fiilistä että arki vauvan kanssa pikkuhiljaa tästä helpottaa?
Mulle on lähipäivinä tullut se olo, että nyt meillä on jo yhteinen sävel :heart:

Olen muutamana päivänä mennyt vauvan kanssa kauppaan niin, että tyttö on ollut hereillä. Hyvin on istunut turvakaukalossa hereillä, tyytyväisenä pysynyt ja kaupassa kärryssä katsellut.

Nyt tänään illalla kahdeksalta odottelin miestä kotiin, kun oli kavereidensa kanssa jossain, että pääsen tekemään iltatallin ja laittamaan talliin pannuhuoneeseen pesään valkean (meidän talon lämmityssysteemi, puilla lämmitetään), miehellä kesti ja kesti... Niinpä laitoin vauvalle vaatteet ja tytön rintareppuun ja mentiin talliin. Vauva katseli silmät suurena kyydissä kun jaoin heinät ja kaurat. Sitten sytytettiin pannun pesä. Oli jotenkin mukava hetki koko homma =).
Tänään myös tähän saakka vauva ollut kiltisti isänsä sylissä, ei iltaitkuja.

On mukava nauttia vauva-arjesta, varsinkin silloin kun lapsen kanssa kaikki onnistuu.

Oikein mukavaa äitienpäivää teille kaikille jo valmiiksi toivottelen! :hug::heart:

tiinelli ja rakas tyttönen 5 viikkoa ja 2 päivää :heart:
 
meillä kauppareissut menee myös oikein hyvin, oli hereillä tai ei. tykkää seurata kun ostoskärryissä mennään :) muutenkin arki menee hänen ehdoillaan, ja helppoa tämä on jos vaan tulisi itse nukkuneeksi enemmän kuin viisi tuntia yössä.. kahvia alkanut mennä entistä enemmän, eikä se enää virkistä :D
oon paennut tonne raittiiseen ilmaan heti tilaisuuden tullen joko vauvan kanssa tai ilman, riippuen onko mies kotona vai ei.
sain juuri kaikki muksun nukahtamaan ja siemailen taivaallista punaviinia... kyllä tekeekin hyvää hiukan rentoutua... koko viikko ollut aikamoista suhaamista, meillä ollut menoa jos jonkinnäköistä, lasten harrastuksissa yms tarpeellista. aivan ihanaa nauttia tuo lasillinen TÄYSIN kiireettä.... :) lihakset rentoutuu, tuntuu jo aivan varpaissa saakka kuinka veri kiertää..
ja tosiaan, enempää ei sitä edes tee mieli, kumma kyllä. muistelin juuri kuinka ennen eksän kanssa ollessa, oli sen miehen takia jo niin kova stressi että tuli vauva-aikoina kyllä siemailtua ,,, nykyhetkellä ihmettelen oikein itsekin miten ihmeessä jaksoin kaiken yksin, päivästä päivään, vuodesta toiseen, olin kyllä oikea yksinhuoltaja jo silloin.

nyt en ole yh enää ;D mies on kyllä tehnyt sen mitä vaan jaksaa. ainoa mikä piirre nyt on havaittavissa: saattaa olla vauva pitkään miehen sylissä, hän syöttää tms ja sit onkin tullut kakat. niin eipä mene vaihtamaan, tässä illallakin vauva tuli takas mun syliin ja alkoi kitistä- mies totesi vain että joo se tais tehdä kakat.
hmmmmm...oiskohan se kenties voinu ne vaihtaa ihan omalla sylivuorollaan :D no, painanu toooosi rankkoja työpäiviä, joiden päätteeks viel ollu lasten kanssa muuten touhuamassa, joten en sit kilahtanut ollenkaan, kun tiedän kuinka väsynyt hän oli kaiken tämän päivän touhujen jälkeen :heart: jos ei mitään, ei kerrassaan mitään oliskaan tehnyt ja mä oisin vaan vaipanvaihtaja, niin kyllä ois tarvinnu mainita:)

vauvan rytmiselkeä kyllä, mutta jo tänään iltapäivällä meni sekaisin, kun ei uni tullut siihen aikaan kun yleensä. yritin kolmen maissa meidän sänkyynkin viereen ja oli vartin siinä silmät kiinni, mutta ei se uni siihen tullu... eli mäkään en ole päiväunia saanut taas koko viikolla... alkaa muuten tuntua jo, mä koen sen kropassa kun oon väsynyt, tuntuu et joka jäsen painaa ainakin tonnin...
mites te muut? kun on ihan yliväsynyt, miten reagoit: kropalla, itkulla, kiukulla, hiljaisuudella, miten??? mä myös vaivun hiljaiseksi kun oikein väsynyt on. ja jos vaikka pudotan jotain niin pärähdän samantien :D mutta miehelle tai lapsille en kilahda oman väsymyksen takia, no, enpä oikein muutenkaan... paitsi jos noi esi-teinit ei tottele ;)

mustasukkaisuutta sisaruksilla vauvan tulon jälkeen?? ei kyllä ole, vaikka onhan nuo jo isoja... tai ei suoranaista mustasukkaisuutta. lähinnä itkuisuutta tytöllä, saattaa surra kaikkia maailman ikäviä asioita kerralla, ja sitten tokaista että no kyllä sä ton vauvan huomaat... vaikka huomioin aivan todella paljon näitä isompia, teen paljon asioita heidän puolestaan, ja tänään huomasin ettei heidän ole vauvan syntymän jälkeen enää tarvinnut pahemmin osallistua kotitöihinkään... tähän tarvii muutos tehdä... ihan retuperälle menee jos ei lapsil¨la tiettyjä vastuita kotona ole.
toinen lapsista ei ole lainkaan muuttanut käytöstään, on todella hellä vauvaa kohtaan, ja molemmat kyllä hoitaavat innokkaasti ja oikein hienosti. jotain herkistymistä tytön kohdalla selkeästi on kyllä. paljon syliä ja kuuntelua ja mukaan ottamista, niin uskon menevän ohi. onhan vauva iso muutos kaikille. ja vaikka kuinka koittaa antaa aikaansa noillekin, tottahan se on että vauva vie sitä mun aikaa paljon. tosín yllättävän paljon asioita voi tehdä vauva käsivarrellakin :)

nyt tulee nukkumatti, lasi viiniä teki vaikutuksensa, hyvää yötä kaikille :)

väsynyt mutta onnellinen floweri :wave:
 
Musta myös tuntuu että arki on helpottanut. Ja myös jotenkin oma tunne-elämä on tasoittunut. Aluksi elämänmuutos tuntui todella suurelta, mut nyt siihen on tottunut ja minä ja vauva ollaan yks paketti :D Vauvalla itkuisuus on vähentynyt mikä on ihanaa. Kyllä se vieläkin itkee enemmän mitä on tyytyväisenä hereillä, mutta ne tyytyväisyyden hetket antaa voimaa ja iloa :) Yöt ja päivät menee edelleen n. 3 tunnin syöttövälillä, paitsi nyt on alkanut jo muutamana yönä olemaan niin että eka väli on neljä tuntia. Oma väsymys on myös helpottanut ja se jos mikä auttaa jaksamaan arjessa. Saan nukkua yleensä n. 6-8 tuntia yössä ja sehän on tosi hyvin! Yöitkut ovat suurimmaksi osaksi loppuneet. Nuo unethan tulee pätkissä enkä oo aikoihin nukkunut yli 3 tuntia putkeen mut ehkäpä sekin aika vielä koittaa.

Vauvalle on nyt ihan hiljaittain tullut näppyjä ja niiltä kohti iho mennyt ihan kuivaksi ja karheaksi ja karstaakin tullut silmien väliin. Aiemmin ollut niin hyvä iho mut eikös noita näppyjä tule melkein kaikille.

Meillä oli eilen ristiäiset. Oli aivan ihanat juhlat. Ystävät olivat leiponeet, väkeä ei ollut liian paljon ja tunnelma oli vapautunut ja leppoisa. Vauva huusi kuin hyeena koko kastetoimituksen ajan. Sen ajan oli hiljaa kun pää kastettiin, ja kun veisattiin virttä.

Hyvää äitienpäivää :)
 
aivan tosi kiva kuulla et LD arki on helpannut :) sä se vasta arjen sankari oletkin :) kiva myös et ristiäisistä selvisitte kunnialla. kesä edessä ja huolettomat hellepäivät ;)

meillä pimu heräsi yöllä kahdelta ja kuudelta ei sitte enää nukkunut ollenkaan. kun ite menin yhdentoista maissa nukkumaan, on itselle kans pari kolmen tunnin pätkää tullut ja kyllä väsyttää nyt... mut tänään ollu ihan outo päivä: vauva nukkui noin 1,5 tuntia sitten aamulla puoli yhdeksästä eteenpäin. ja sen jälkeen ei sitten ole kunnolla nukkunutkaan.... kilttinä silti ollut, seuraillut ja vaunuissa viihtynyt varpaitaan tutkien ja lelua kattellen :) että päikkärit toooosi onnettomat, me oltukin pihalla melkein koko päivän. no, nyt sit jo kahdeksalta nukahti isänsä syliin, veti ensin noin 150 ml maitoa :D toivon että kaatui jo yö-unilleen ...

ihanaa pukea mekko päälle kauniiseen kesäpäivään :flower: vihdoin lämpimät ilmat saapui....
nyt ilta idolsin finaalia seuraten, ja jos kävis kukkaset kastelemassa vielä ennen yöpukuun siirtymistä :)
 
Isompien lasten käytös vauvan syntymän jälkeen, mustasukkaisuutta ei ole ollenkaan. Päinvastoin, esim. lauantaiaamuna ihailtiin koko perhe yli tunnin ajan vauvaa. Pojat 6 ja 7v. huomioi vauvan hienosti, tulevat sanomaan kun vauva heräilee, käyvät suukottamassa jne.
Ainoa muutos minkä olen huomannut, kun imetän sängyllä, alkaa pojat riehua ja juosta. Huomaavat etten pysty komentamaan niin hyvin kun ennen ja meno menee vallattomaksi.. Sitten komennan pojat pihalle riehumaan.

Miehen osallistuminen, meillä hellyttävän paljon osallistuu mutta onhan tää välillä raskasta kun imetän ja syötöt on aina mun vastuulla. Nyt ei olla taas pulloakaan liiemmin annettu, pitääkin alkaa taas antamaan että vauva tottuis. Kaipaan välillä omaa aikaa, enempääkin kun tallilla käyminen (mikä on omassa pihassa), tallillakin vauva on mukana vaunuissa tai rintarepussa. Mies jo patistaa mua tyttöjen kanssa vaikka ajelemaan, yhdelle tai karaokea laulamaan, mutta en oo vielä halunnut mennä. Kuukauden päästä kyllä lähden johonkin käväisemään :).

Vauva ja alkoholi en ole juonut, imettämisen takia mahdotonta. Muutenkin tahdon että jos juon enemmän kuin yhden annoksen, silloin on joku muu hoitovastuussa.
 
oma aika joo ei se sama ole jos omalla pihalla käy :D mä pääsen kyllä kauppaan esim yksin ja se on huomattavasti rentouttavampaa niin ;) tosin nyt alkoi miehellä monen viikon työputki, oon paljon yksin... no, tilissä sen sitte näkee, ja pakko mennä niin eihän siinä muu auta. juhannuksesta se aloittaakin viiden viikon loman, ihanaa ...
ja jos vaan jaksanut niin on auttanut iltaisin vauvan kanssa. kotona nyt auttelee muutenkin, niin niitä en enää edes rekisteröi ihmeellisiksi :D

alkoholi ja vauva niin se on että vauva ja viinakset ei oo sopiva yhdistelmä.. kun kaikki lapset on nukahtaneet niin voi sitten ottaa parikin jos mieli tekee. mutta täytyy sanoa et lienee toi väsymys vai ikä tehnyt jo sen ettei niin enää tee mieli enempää kuin se yksi lasillinen :) meillä ois suunnitelmissa päästä kesällä yhdeksi yöksi viihteelle, tosin ei kyse ole juomisesta vaan ihan parisuhde-aviopari-rakkaus-teemalla rentoutumaan ;) saas nähdä uskaltaako anoppi ottaa hoitoon...vielä on kovin varovainen, ensimmäinen lapsenlapsi heille kun on :)
no ei mulla kiire ole, mä en oikeestaan oo edes baareissa viihtynyt. porukka änkyröi joka puolella niin ei oo kivaa. ennemmin terassille vaikka yhdelle, tai jos menis vaikka syömään jonnekkin ja se hyvä viini siihen pöytään ruuan kera , ai että :)

meidän vauva tänään jo 2kk!!!

niin se aika vaan menee... nytkin jokeltelee sängyssään... ei sitten illalla nukahtanut yöunille kun vasta kymmenen jälkeen... mutta heräsi viiden maissa, aivan ihanaa oli itellekkin saada kuus tuntia putkeen unta. teinkin miehelle puuron ja leivät mukaan töihin ja sain nautiskella aamukahveet ihanassa omassa rauhassa, katellen kun aurinko alkaa nousta. niitä hetkiä päivässä joita kaipaan sillon kun ne ei syystä tai toisesta oo mahdollisia ...

mitäs suunnitelmia teillä on kesää ajatellen??? pitkiä reissuja? mökkeilyä??

meillä varmaan kotopuolessa käydään, parit huvipuistot tietenkin ja jos vaikka yhden mökkiviikon sais järkättyä. saa nähdä, vauva ei kuiteskaan ole este lähtemään minnekkään, siinä se mukana menee :)

flower again ja typynen 2 kk :heart:
 
väsymyksen merkit mulla hmmm... kai mä valitan turhasta silloin :xmas:, ja huokailen kuuluvasti. Mulla tuppaa olemaan päinvastoin kun muilla se, että mitä enemmän touhuan, sen pirteempi olen. Jos taas en saa aikaiseksi asioita niin väsyn.

kesäsuunnitelmia ei olla puhuttu mitään vielä, ainakin pari huvipuistoreissua tehdään. Powerpark olis tossa ihan lähellä mutta oon ollu siellä hevoskeskuksessa töissä vajaa pari vuotta ja kyllästyny koko paikkaan. Puuhamaa olis kiva noiden isompien lasten kannalta mutta aika kaukana, en tiedä miten vauva jaksais sinne asti matkustaa...
Eilen just puhuttiin että hommataanko joskus oma mökki, mutta tultiin siihen tulokseen että me ei mökillä tehdä juuri mitään, kun asutaan maalla ja järvikin on 300 metrin päässä, siinä on uimarantakin =).

Miten teillä meni äitienpäivä? mä sain kahvit sänkyyn ja ekaluokkalainen oli tehnyt ihanan korun mulle, mies osti uuden aamutakin :heart:. Mies vei myös hevoset ulos mun puolesta. Vauva nukkui aamulla 3 tuntia vaunuissa ja mies antoi mun rauhassa lapioida hevosen paskat :LOL: ja sitten ratsastin. Sen jälkeen mentiin anoppilaan syömään ja kahville. Iltapäivällä kun tultiin kotiin, vauva nukkui toiset 3 tuntia ulkona ja leikittiin isompien lasten kanssa poliisia ja rosvoa ulkona, kivaa oli. Minäkin juoksin hiki päässä. Meillä oli myös mun veli ja sen uusi tyttöystävä. Lapsilla oli hauskaa kun aikuisetkin taantui lasten tasolle leikkimään :D.

Mä en ole saanut vieläkään jälkitarkastusaikaa, pitää nlatädille soittaa tänään. Silloin kun kävi kotona, sanoi että se annetaan mulle kun käymme neuvolassa vauvan kanssa mutta en saanut sitä viimeksi.

Miltä teidän kroppa tuntuu nyt? siis joko alkaa olemaan entisenlainen fiilis? Mulla pikkuhiljaa, toki painoa on vielä pari kiloa mutta mahan taikina on pienentynyt, pystyn juosta ja tehdä kärrynpyöriä ulkona. Seksi on entisenlaista. Rinnat nyt on rasittavan suuret, muta eiköhän ne sitten imetyksen jälkeen taas lörpsähdä ;). ratsastaessa eilen tuntui jo lähes normaalilta, vaikka hevonen hyppi ja pomppi niin ei ollut hutera olo ollenkaan. multa on puuttunut itsevarmuus hevosen selässä kun vartalo ollut erilainen. Vauva tuossa ähisee ja piereskelee, saas nähdä joko se heräilee.

Aurinkoista viikkoa mammat ja vauvat, lämmintä luvattu, mahtavaa kun kesä tulee!
 
Ihanan aurinkoista huomenta :D Josko se kesä sieltä nyt viimein saapuis? :)

äitienpäivä meni ihanasti:heart: Mies ja lapset teki aamupalaa ja tytöt olivat hoidossa askarrelleet kortit ja leiponeet kaurakeksejä:heart: Esikoinen oli myös tehnyt käsikorun helmistä:heart: Mies oli omin pikku kätösin kirjoittanut minulle ´lahjakortin´jossa luki ´tämä lahjakortti oikeuttaa 100 euron ostokseen valitsemassasi liikkeessä´:heart: :D Ja mies lupautui vielä kantoavuksi :D Iltapäivällä äitini ja mummini tulivat syömään,aamupäivällä mies kiersi lasten kanssa omat sukulaisensa. Ihana päivä kokonaisuudessaan:heart:

miehen osallistuminen Mies osallistuu kyllä ihan kiitettävästi. Nyt kun olemme siirtyneet melkein kokonaisuudessaan täysimetykseen niin mies sitten vaihtelee vaipat ja kylvettää yms. Kahtena iltana mies antaa pullosta mun omaa maitoa kun olen koulusssa mutta muuten täysimetyksellä :) Mä olen kyllä aika kärkäs sanomaan jos mies ei ole viitseliäs,en tarkoita sitä että orjapiiskurina täällä kotona toimisin mutta mä olen vauvan kanssa 24/7 joten täytyy munkin välillä saada lomaa siitä,ihan niinkuin mieskin saa töiden jälkeen levätä. Tämä on mielestäni työtä siinä missä muutkin,joskin miellyttävämpää ;)

kesäsuunnitelmia perus mökkeilyä ja auringosta nauttimista. Miehellä alkaa loma heinäkuun puolessa välissä ja kestää 6vkoa. Juhannuksena menemme meidän mökille jonne on 300km matkaa,miehen mökille sitten 450km. Aikamoisia matkoja mennä lasten kanssa mutta on sen arvoista. Meillä esikoinen on vielä matkapahoivoiva niin on yleensä aika lystikästä matkustaa:cool:
Ajattelimme mennä käväsemään minun mökilläni jo parin viikon päästä jos sattuu olemaan hyvä sää.

kroppa tuntuu kamalalta:kieh: Mua niin kuvottaa nää läskit ja se masentaa entisestään:stick: Salikortti maksaa melkein satasen,olen nyt yrittänyt laittaa rahat riviin että mulla olis varaa ottaa se kortti ainakin puoleksi vuodeksi mutta ensi kuussa jään äitiyrahalle kun tähän asti olen sanut täyttä palkkaa niin rahat on aika vähissä :( Oli miten oli,näistä läskeitä on päästävä.

alkoholi en ole erityisemmin suunnitellut milloin lähden kunnolla ulos. Kesällä ajattelin terassille käydä muutaman kerran mutt sinne nyt voi mennä lastenkin kanssa jos juo vaan sen yhden :) Suunnitelmisssa olisi lähteä käymään Kouvolassa,minulla on siellä kaveri kenellä on hevostila joten ratsimaan tekisi mieli.

isompien lasten käytös Aiemmin olen jo purnannut keskimmäisen käytöstä joka siis on todella rasittavaa:stick: Tekee jäynää päivät pitkät minkä kerkeää ja muutamina kertoina olen ollut jo valmis viemään tytön Uffin laatikkoon ja sieltä vaikka keski-afrikkaan:headwall: Esikoisen käytös on ihan normaalia,tykkää veljestä paljon eikä niskuroi mutta tämä keskimmäinen on ihan mahdoton. Olen ottanut kaikin tavoin tyttöä mukaan ja antanut henkilökohtaista huomiota mutta mikää ei tunnu tehoavan. VArsinkin just kun imetän niin tyttö karkaa rappukäytävää tms.idioottimaista. Välillä olen todella hiilenä täällä:kieh: No ajan kanssa sekin helpottaa,menis vaan se aika äkkiä.

väsymys näkyy minussa hiljaisuutena tai sitten raivona:whistle: Olen pyrkinyt välttämään päiviä että olisin kauhean väsynyt, se tuntuu heti mielessä. Olen tosi alakuloinen ja ahdistunut kun väsyttää. Onneksi Lenni antaa nukkua öisin ja päivisin :)

vauvan kehitys Meillä kans pusketaan istumaan ja kovasti yritetään kääntyillä :) Jalat ja kädet vispaa edes takaisin ja yhtä hymyä koko poika:heart: Juttelua myös tulee päivittäin:heart:

Nyt meillä on tytöt flunssassa :/ Lennikin tuntui aamulla aika köhäiseltä,kurjaa :( Just tossa pari päviää sitten mietin etä herranjestas mehän ollaan oltu koko talvi terveenä!!!:O Siis mitä nyt pari pientä flunssa itsellä ollut ja kerran se poskiontelontulehdus mutta lapset on pysyneet terveinä:O Yleensä meillä on kaikenmaailman köhät ja influenssat mutta nyt ei mitään :) Mukavaa :)

Ajattelin ostaa Lennille sateenvarjorattaa nyt kesäksi. Meillä on nyt nuo emmaljungan vaunut ja tuntuu että poika on ihan kuumissaa niissä. Ja ne on muutenkin niin raskaat ja massiiviset että mieli tekisi jotain kevyempää. Olen miettinyt niitä Gracon Trekkoja jotka on kolmipyöräset ja niihin sais nyt aluksi tuon kaukalon kiinni ja sitten vois käyttää ihan perurattaina.KAtsellaa nyt....

Nyt taidan lähteä tyttöjen kanssa ulos flunssasta huolimatta kun sää on niin upea :)

-Naurukohtaus ja Lenni viittä vaille 3kk-
 
Heippa!
Täällä olen käynyt lueskelemassa juttuja,mutta turha edes yrittää jotain kirjotella..
Meillä ristiäiset oli lauantaina kun ikää tuli just samalla se 2kk täyteen.Poika nukkui koko toimituksen ajan ja oli muutenkin ihan puhki koko loppu päivän.Nimeksi tuli Eero Tapani,oma vaarini on Eero..ikää hänellä 87v ja Tapani tulee mieheltäni,hänen toinen nimensä.
Kevätflunssa on koko porukalla takana päin ja Eerolla tuota räkää riitti n.3viikon ajan,joka tarkoittaa todella huonosti nukuttuja öitä.Vieläkin limaa kertyy häiritsevästi nieluun tossa 4 maissa aamuyöllä,ollaankin pidetty pinniksen päätyä ylhäällä ihan suosiolla.
Imetys koki pahaa takapakkia tuon flunssan aikana kun en voinut imettää makuullaan ja istuen sujui jotenkin päivällä,mutta yöllä räkä vaivasi kovasti ja piti kävellen imettää niin että poika oli todella pystyssä.Sitten raivos räkäsyyttään,oli väsynyt eikä jaksanut syödä kunnolla.Tämä johti taas yöraivareihin ja heräilyyn n.2tunnin välein.Itse en saanut kunnolla nukuttua ja oli hirveä hedari tuon unenpuutteen takia,mutta onneksi tuokin on helpottanut jo.
Nyt imetän päivällä ja annan pullosta korviketta sen verran kun syö.Yöimetys on loppunut ja saapi nähdä miten kauan imetys jatkuu.
Itseä harmittaa koko touhu,mutta eipä kaikki mene aina niin kun itse on suunnitellut.

Mulla oli jälkitarkastus ja otin samalla hormonikierukan itselleni.Odotin että laittaminen sattuu,mutta enemmän mua sattui kun rintoihin nousi samaan aikaan maitoa :D
Eerolla oli 2kk neuvola ja hyvin kasvaa pituudessa ja painossa tasaisesti keskikäyrää.

Äitienpäivänä sain aamiaisen sänkyyn ja tyttöjen tekemät lahjat/kortit,ne ovat aina yhtä ihania.Porukalla puistoiltiin ja iltapäivästä käytiin satamassa syömässä kesän ekat pehmikset :)

Päivärytmistä vielä,niin täällä herätään aamulla 6 aikaan.Poika nukahtaa yleensä 8-9 aikoihin pikku torkuille ja uudestaan unet maistuvat siinä 12maissa ja itsekin saan levättyä tyttöjen ottaessa päiväuniaan.Mutta jos ollaan yhtään reissun päällä aamupäivällä ja poika on nukkunut koko tuon ajan,niin hän nukahtaa päivällä vasta klo14 aikoihin kun tytöt vuorostaan heräävät omilta päikkäreiltään.Sitten n.klo 18 aikaan pienet unet tai viimeistään klo 19 aikaan,tai muuten alkaa kiukku kitinät.
Yöunille käy 21-22 aikoihin ja eka pätkä on hyvällä tuurilla 4tunnin pituinen,mutta yleensä herää 3tunnin välein syömään sen 120ml.Aamulla kun herää 6 aikoihin,niin yleensä sillon myös väännetään hirveät tortut ja ne häiritsee pöksyissä pahasti.
Saa nähdä millainen yö on edessä kun poika nukahti syliini jo tossa puol 9 aikoihin.Josko sitten herää syömään kun mulle maistuis yöunet.

Muutenkin ollut ihme nukkuja tänään..nukkui aamupäivällä 4tuntia putkeen kun oltiin pihalla,vielä torkut iltapäivällä ja alkuillasta myöskin.Kaikki nuo tapahtui itsekseen ihan ilman ihmeellisiä operaatioita joihin oon tottunut.

Omaan väsymykseen auttaa kun suuntaan pihalle vaikka kuinka silmä lurppaisi.alussa väsymyksen takia ei ulos meno houkuttanut,mutta sitten huomasin että pihalla piristyi kummasti ja jaksoi paljon paremmin ne iltakitinät yms kätinät.


mamskeli ja Eero 2kk2pvä
 
äitienpäivästä mua jollain tapaa ärsyttää tää... miehet tekee kaiken sen vuoksi vain velvollisuudesta, kerran koko valtakunta sitä niin toitottaa jo etukäteen... mun mielestä miehen tulis muistaa vaimoaan/lastensa äitiä muutoinkin, ja ennen kaikkea muutoin kuin vain jonain tiettynä päivänä. tää sama mielipide oikeestaan koskee niin isänpäivää kuin jouluakin... ihmiset unohtaa arjen keskellä muistaa läheisiään, mutta kun joku nimetty päivä on niin muistetaan sitten...
mä ainakin nautin paljon enemmän saamistani lahjoista joita saan spontaanisti, tai sitten kukkasista joita mies saattaa tuoda silloin tällöin. :) ehkä moni on eri mieltä mutta saa ollakin. mies ei ostanut mulle lahjaa, eikä tuonut äitienpäivänä aamiasta sänkyyn. ois varmasti tuonut jos oisin siitä hössöttänyt. mutta hän on aika samanlainen, ollaan sitä mieltä siis molemmat että on paljon mukavampaa ja AIDOMPAA välittämistä, kun muistetaan toista ihan milloin vain :heart: enkä tällä tarkoita nyt sitä et ne tiettyinä päivinä muistamiset ei olis välittämistä...no, toivottavasti tajusitte pointin.

väsymys ulkoilu on kyllä parasta lääkettä, ja mitä enemmän ulkoilee, sitä enemmän väsymys pysyy poissa :) tänään oli hieno ilma, mutta nappasin silti tunnin päiväunet :D ja tässä lämpimässä ilmassa on sekin kiva puoli että pyykki kuivuu tosi äkkiä ulkona.

aikaa kirjoittaa tänne mä kyllä oikeesti ihmettelen, ettei moni ehdi kirjoittaa lainkaan...??? tai no, ihmiset kokee oman ajan niin eri tavalla... mulle omaa aikaa on myös tämä koneella oleminen. vauvan nukahdettua pakenen faceen ja luen iltalehden ja -sanomat, sekä etsin tietoa millon mistäkin. unohtuu totaalisesti kotiaskareet ja murheet jos niitä on. tottakai jos aivan totaalisen puhki on, niin sänky on se mikä on paras vaihtoehto ;) itse oon sellanen hääräilijä, että tämän miehen myötä vasta oon hiljakseen opetellut myös rentoutumaan eri tavoin. :) tässä justiinsa hetki sitten molemmat on omilla läppäreillään samalla kun televisioo toisella silmällä seurataan :D välistä höpötetään ja sit kumpikin on omissa maailmoissaan :D kun tekee kotiaskareita joka päivä siihen tapaan et pyykkikoppa on nytkin tyhjä, kuten useimmiten, keittiö siisti ja muualla myös, jää aikaa huomattavasti enemmän myös omiin tohinoihin :) mulla onkin sellanen tapa, että pesen pyykit mahollisimman nopeesti pois. koneellinen päivässä niin ei tursua koppa yli :D no ei, yritän muutenkin pitää niin että kotivaatteita ei joka päivä vaihdeta uusiin, alusvaatteet ja sukat kyllä, mutta muuten. säästää vedessä, sähkössä ja vaatteissa :)

kasvimaata suunnitellen meni tämä ilta :) ihanaa olla pieni viljelijä ;)

hyvää yötä kaikille, ja toivottavasti lukijoita on enemmän kuin ketä tänne kirjoittaa :D ois niin kiva kun palsta pysyis vilkkaana...yritän jaksaa kirjoittaa tänne, mutta saattaa olla että lopetan kokonaan tässä pian... on niin vähän juttukavereita täällä...

floweri vaan, jälleen, taas, ja vielä tänään :)
 
Aikaa kirjoittaa tänne, mulla olis useamminkin aikaa mutta en viitsi, taidetaan olla flowerin kanssa aktiivisimmat kirjoittajat täällä :D.
Mulla on päivässä myöskin aika paljon ohjelmanumeroita, ressaamalla mun päivät menee ihan pipariksi. Kotitöitä hoitelen aina kun jotain sotkua/pyykkiä tms. näen. Mulla sellainen systeemi että siivoilen ts. pidän siisteyttä yllä kaiken aikaa, ei pääse räjähtämään sotkut niin käsiin. Toki meillä väkisinkin on välillä sotkuista kun isot lapset ja koira tuo ulkoa tullessaan hiekkaa, heinää yms. sisälle. Mutta hyvin pärjään myös hevosten suhteen, ehdin siivoamaan tallin ja hevoset hoitamaan. Mulle jää siltikin aikaa päivässä liiaksikin olla koneella.
Oon jo monta kertaa miettinyt että lopetan koko palstailun, täällä meillä maaliskuisissa on niin hiljaista. Taitaa jengi kirjoittaa sinne suljetulle puolelle enemmän?

Meillä vauva oli tosi tyytyväinen illan eilen mutta pääsi yliväsyneeksi kun oli illasta hereillä yli 4 tuntia joten nukahtaminen kestikin sitten melkein kaksi tuntia. Söi rintaa ja välillä kiukkuili, turhauttavaa hommaa. Sanoin miehelle että välillä ei jaksais imettää.


Nyt pitää mennä laittamaan esikoinen koulutaksiin ja mennä tekemään vauvan aamupesut :wave:
 
apua! ei saa lopettaa kirjoittelua! ryhdistäydyn!

täällä koneiluaika on välillä vähissä, kun päiväunien aikaan yrtiän huomioida isompaa lasta, joka on ollut hivenen mustis vauvan synnyttyä. ollaan puistoiltu, pelailtu ym. koska siivous ja kodinhoito ovat jostain syystä jääneet mun vastuulle, niin niitäkin yritän päikkäreiden aikaan hoidella; kun on se toinenkin käsi vapaana

pyykkihuolto Mäkin yritän pestä pyykit mahd. pian eikä meillä yleensä olekaan mikään likapyykkivuoria. oikeastaan mä pidän pyykinpesusta ja ripustelusta! Mutta se puhtaan pyykin kaapittaminen on rasittavaa! meillä kaikki kaapit tursuavat vaatetta ja pitäis tehdä joku isompi inventaario. Se taas ei nappais yhtään! :kieh:

väsymystä on. itse en yleensä ehdi päiväunille. Jos joskus tuonne kellahdan vaakatasoon, niin muutun välittömästi korvaamattomaksi :) juuri silloin lapsille tulee mieleen kaikki asiat, jotka on kerrottava tai raportoitava äidille, mur! Onneksi ulkona on niin valoisaa ja keväistä, mikä piristää mieltä! ulkoilu helpottaa väsymykseenkin, liikunta samoin.

äitienpäivä sujui ristiäisten merkeissä. Aikamoinen homma siinäkin oli, kuin leivoin kaikki tarjoilut itse. Onneksi kaikki sujui niin kuin pitikin ja juhlat olivat kaikin puolin onnistuneet. Pappi oli oikein mukava ja leppoisa ja sääkin helli meitä. Vieraillakin näytti olevan mukavaa. :)

puutarhailu on mun ilonaiheeni. piha ei ole suuren suuri, mutta siinäkin riittää puuhailua. viime kesänä sain uuden kukkaistutusaltaan, mikä vielä kaipaa täytettä. pitäis päästä taimitarhalle kuolailemaan. :D mitäs flower ajattelit kasvimaalle laittaa? mua harmittaa, kun rinnepihallemme ei saa kunnon hyötykasvimaata. tasainen osuus on varattu nurmikolle ja lasten leikeille ja tietysti sille joka pihan rumistukselle, trampoliinille!

onko täällä juoksjoita paikalla? mulla jo lenkkivarvasta kutkuttais ja kokeilinkin jo kerran vaunujen kanssa kevyttä kepsuttelua. eilen kysyin jälkitarkastuksessa, joko saa ruveta lenkkeilemään, niin lääkärin kanta oli, että synnytyksen jälkeen olisi syytä odottaa 3-4 kk, ennen kuin juoksun aloittaa. takaisin sauvakävelylinjalle siis!

pikkutalvio
 
Viimeksi muokattu:
Juokseminen mun intohimo, ainakin ollut. Ennen tein pitkiä joksulenkkejä, ja sitten hevostyössä on tullut juostua ratsastajien vierellä aika lailla kun ne on halunneet ravailla. Nyt oon lähipäivinä juossut ensimmäisiä kertoja raskauden jälkeen, ihan omassa pihassa kun oon lasten kanssa leikkinyt. Sunnuntaina ratsastuksen jälkeen laitoin hevosen takaisin tarhaan, enkä huomannut toisen portin jääneen auki, juostiin kilpaa hevosen kanssa sinne ettei ehdi karkaamaan. Matkaa oli ehkä 50 metriä mutta kyllä vaan ehdin eka :D. Miestä nauratti että kyllä mammalla vielä jalka nousee näköjään.

Puutarhailu oon ihan surkea siinä, mun anoppi tulee laittamaan mun kanssa meidän puutarhaa loppuviikosta. Meillä on pihaa 0,7 hehtaaria joten tähän saisi kaikenlaista laitettua. Toki kesäkuussa osa pihasta muuttuu ratsastuskentäksi. Aletaan kaivaminen silloin ja tilataan kentän tarvikkeet.

Mitä olette ajatelleet äitiysloman jälkeen? töihin vai kodinhoidontuelle? Mulla on nyt verojen jälkeen noin tonnin äippäraha joten hirvittää ajatus kodinhoidontuesta :O.
Tarkoitus on joulukuuhun mennessä perustaa toiminimi ja alkaa työt tässä kotosalla. Saa lapset kasvaa kotona eikä tarvitse viedä hoitoon, pojat on ollu hoidossa ihan liikaakin mun yh-aikoina kun tein pirusti töitä. Tykkäisin pitää leirejä lapsille, sillä pääsääntöisesti tehdä leipäni.
 
huomenta, minä täällä taas ;)

joo on tää aika tylsää ite kirjottaa ja mulle tää palsta ainakin on jonkinlaine henkireikä...on muitakin samassa elämäntilanteessa.. ja ei tää yhelläkään kädellä vaikeet ole ;) nytkin vauva syö tossa käsivarrella, ja näpyttelen toisella :) tuskin mä täält pois maltan jäädä mut kattoopa ny..

pyykit hyllyyn niin, siinä onkin se kynnys johon mä aina kompastun ;) mikä siin onki et sitä lykkää.. aina lupaan tehdä parannuksen... :D

koti siistinä sama ku tiinelli taas, mäkin teen sitä mukaa kun nään...joka aamun vakiot on sänkyjen petaukset, tuuletukset, keittiö ja roskat. vessan pesen kerran viikossa.tai tietty useemmin jos on tarvis. imuroin tarvittaessa, ja lapset ja koira tuo hiekkaa ihan kiitettävästi sisään ;) mut lattiat ja pölyt pyyhin yleensä perjantaisin, viikkosiivous on sillon :) liinavaatteet vaihdan parin viikon välein, käsipyyhkeet viikkosiivouksen yhteydessä. kotona on kiva olla :heart:

rintaraivari voiko olla myös pulloraivari???? nääs meidän likka on nykyään sellainen, et nälkä on mutta kun pullon saa suuhun niin alkaa hillitön huuto... tutti suuhun ja menee jonkin aikaa että rauhoittuu. sitten ku on tarpeeks monta kertaa vekslattu tutin ja pullon kanssa niin sitten maito maistuu :) aluks olin ihan hämilläni mitä tää on mutta nyt systeemi on tuttu.. en osaa sanoa mistä moinen johtuisi, kumpikaan aiemmista muksuista ei ole ollu vastaavanlainen.

kasvimaa no salaattia taas laitan, se on kesäaamuina ihanaa kun voi aamupalalle käydä omasta penkistä hakemassa salaattia voileivälle :)
porkkanaa ja hernettä kans ehkä hiukan. mies teki mulle sellaset isot laatikot, niihin on helppo laittaa eikä enää tartte kontata polvia hajalle.. kasvihuoneen se teki mulle vanhoista ikkunoista, se on vielä hiukan kesken, siitä tulee mieleen ihan joku englantilainen maalaistalon kasvihuone, ajattelinkin laittaa punaisia pelargoneja oven molemmin puolin laatikoihin :)
ja kasvihuoneeseen haen tomaatin ja kurkun taimia :) oma hyötytarha on ihana ja se jos mikä tekee hermoille hyvää kun saa niitä hoivailla ja kasvattaa :)

nyt aurinkoiseen aamuun, hiukset laittamaan ja kaupunkiin asioita hoitelemaan :)
 
juokseminen ei sit yhtään oo mun juttu :) kävelen mieluummin tai uin...

tintti varsinainen kotikone sinäkin :D hienoo että me jaksetaan :)

äitiysloman jälkeen töihin. pakko. ja haluankin myös. mut ei kodinhoidontuelle oo mahdollista jäädä, se on niin avuttoman vähän... mulla on kampaamoalan ammatti ja vuosien työkokemus niin sieltä, kuin myös kaupan alaltakin. tarttis löytää sopiva mesta :) kuitenkin sellanen missä saan olla ihmisten kanssa, asiakaspalvelun rautainen osaaja ;)
 
pyykin pesusta,täällä myös kone jyllää joka päivä ja ihana kun saa pyykit parvekkeelle kuivumaan.
imurointia ja muuta siivousta on pakko suorittaa pari kertaa viikossa ihan noiden koirien takia.tuntuu että pölyt näkyy paremmin kun on valoisaa ja ikkunat odottaa pesua,niiden vuoro onkin tällä viikolla.

meillä putkiremontti lähestyy ja nyt on menossa saunatilojen purku.rapussa on turha viipyä pitkään,sielä hajoo korvat.onneksi kesän saa olla vielä kotosalla ja sitten pariksi kuukaudeksi muualle majailemaan..

oma koneella käynti on yleensä todella pikaista tai sitten ehdin kirjottamaan jotain kunnes Eero herää tai pyykit odottaa jo laittajaa,koirat lenkittäjää yms.kai mahdoton ajatus että joskus saisi istua ihan rauhassa vaan ja touhuta omia juttuja koneella.

töihin paluusta,olen menossa heinäkuussa tekemään työvuoroja ja samoin pitkin vuotta.Katsotaan miten vuoden vaihteen jälkeen sitten tehdään..
mies lähtee tosiaan ulkomaille töihin parin viikon päästä ja mulle jää tämä arjen pyöritys.työvuorotkin menee sen mukaan miten saan lapsia hoitoon..tarkoitus olisi keksiä jotain niin että Eero menisi tarhaan vasta mahd. elokuussa 2012,mutta saa nähdä miten sitten hommat sujuu.ainakin hän olisi kotona tuohon kesäkuu 2012 saakka.
tämän viikon sunnuntaina olisi jo töitä tarjolla,mutta vielä mietin asiaa..meinaa väsymys sen verran painaa,että jaksaako sitä 10h vuoroa auton ratissa :p


mamskeli + 3 nukkuvaa lasta
 
tänne kirjoittamisesta Mulla olisi aikaa kyllä mutta myönnän ihan kirkkain silmin että olen liian laiska siihen:ashamed: Joka päivä käyn useempaakin otteeseen lukemassa mutta ehkä n.kolmen päivän välein jaksan itse raapustaa:ashamed: Aikaa mulla kyllä olis vaikka kolme lasta pyöriikin jaloissa mutta ei ne siihen kuole jos en heti vastaa tarpeisiin,tarkoitan että josvauva känisee sitterissä niin jos olen juuri koneella niin hoidan asian ensin loppuun ja sitten keskityn vauvaan. Sama isommillakin että en samantien ole tikkana paikalla ellei nyt ole hengenhätä.

pyykit pyörii meilläkin päivittäin ja harvemmin pääsee kasaantumaan kunnolla,tosin 5 henkisessä perheessä ei tarvi kun yhden päivän olla pesemättä niin sitä on kertynyt aikamoinen kasa. Sain äidiltäni kuivausrummun tossa puolisen vuotta sitten ja on kyllä oikein näpsäkkä vehje. meillä ei ole oikein kuivatustilaa kämpässä niin rumpu hoitaa kyllä hyvin virkaansa.

Aamuisin hoidan just nää perushommat eli tiskit,keittiö ja pyykit. Ja myöhemmin sitten imuroin,keskimäärin joka toinen päivä. Meillä on tumma lattia niin siinä näkyy ihan kaikki:headwall: Lattioita pesen harvemmin ja ikkunat pitäisi nyt pestä,ihan järkyttävässä kunnossa: / Vessat putsaan viikoittain,miehellä tuppaa unohtumaan tuo vessaharjan käyttö aika usein:kieh: Enää en ole hänen jälkiään vessasta siivonnut,on saanut ihan itse omat törkynsä rassata joku raja silläkin:kieh:

töihin paluusta ajatuksena on että jos vaan mitenkään mahdollista niin menisin vasta vuoden päästä töihin kun valmistun. Saisin sitten mennä suoraan kivaan työpaikaan enkä vanhaan missä en viihdy. Mutta katellaan nyt,tuo kotihoidotuki on niin tajuttoman onneton.

juokseminen ei myöskään kuulu mun vahvuuksiin,itseasiassa olen todella surkea siinä:ashamed: Ja se johtuu ainoastaan mun huonosta kunnosta. Nyt kun rupena kunnolla laihduttamaan niin ajattelin pikkuhiljaa alkaa petrata tuota lenkkeilypuolta.

puutarhailu olen kyllä kiinnostunut mutta meillä on vain onneton parveke niin en sen kummempia ole sinne laittanut. Joskus jos saa oman pihan niin sormet pääsee syyhyämään mullassa :)

Nyt menen hetkeksi lepäämään kun lapsetkin nukkuu :)

-Naurukohtaus ja Lenni parin päivän päästä 3kk-
 
tänne kirjoittamisesta ja oma koneella oleminen oon samaa mieltä, et joka kitinästä ei heti tääkään ahteri liikahda, isommatkin lapset saa oppia et äitin tarvii ees joku hetki tehä jotain omaakin. ja jossain oppaassa vauvan saajalle oli, että kun vauva nukkuu, tärkeintä on muistaa itse ensin syödä, sitten levätä, ja vasta sitten tehdä kotitöitä. oon kokeillut toteuttaa tota, ja itse asiassa toimii kyllä. paljon paremmin jaksaa tehdä rivakammin sitten ne pyykinpesut ja laitotkin kun on ensin syönyt ja sitten hetken huilannut.
ja kyllä sitä vauvan kanssa voi tehdä kotitöitäkin, mulla monesti vauva käsivarrella kun imuroin, tai esimerkiks eilenkin kävin kastelukannulla kastelees pihajuttuja, joo, kannu täynnä jopa :D yks tuttu kauhisteli et mite sä oikein pystyt tohon :D et kauheet käsivoimat tarvii olla!!! hhaahhah no, maalla kun on elänyt niin kaipa niis jotain voimaa on ;)
ja musta on kiva pitää vauva mukana myös kotihommissa, oppii ihan noinkin pienenä et kaikkee häärimistä voi tehdä eikä siten vaadi yksistään vain hänen katselemistaan :) kaikkee ehtii kun vaan kokeilee mikä itselle sopii :D
 
Moikka!:)

Toivottavasti ei kirjottelu lopu! Vaikka itsekin aika harvoin ehdin/jaksan kirjottaa, koitan tsempata. Tosin huomasin, kun jostain syystä en muutamaan päivään päässy kaksplussan sivuille ja en siis päässy lukeenkaan, niin koukutus helppas ja nyt ei välttämätää oo ees päivittäin käyny lukemassa, mut siis koitan ryhdistäytyy! :)

Mä en kyllä kauheen väsyny oo ollu nyt päivisin. Ekat viikot olin, mut en oikeestaan enää. Yleensä mul iskee raukeus joskus viiden paikkeil, mut ku ei jää sohval istuun, ni se helppaa. Mut illalla kympin paikkeil oonkin kyl sit niin väsyny, et välil tuntuu et taju lähtee ku sohval imettelen.. Meillä siis mennään noin puolen yön aikaan nukkuun ja kateellisena luen miten joidenkin vauvat menee jo ysiltä tai edes kympiltä! Eikö tosiaan kenenkään muun vauva oo kauhee iltatankkailija? Siis meillä ollaan hereillä vähintään kuudesta sinne melkeen puoleen yöhön, useesti jo aikasemmastakin, neljästä-viiidestä. Ihan pikku torkkuja ottaa siin illalla (vajaata puolta tuntii sylissä).

Painoa mulla on vielä jäljellä sellanen noin kymmenen kiloo (tuli lähes 20kg..:ashamed:). Ja nyt tosiaan huomaa, et sellanen n. kympin verran ois "saanu" tulla, koska se lähti tosi nopeeta, mut nyt nää toiset kymmenen on varmaan aika taistelun kanssa. Vielä en uskalla kauheesti laihduttaa, mut herkkuja oon nyt koittanu vähennellä. En kai siis mikää lihava oo nytkään, 166cm/65kg, mut kun normipaino on siinä 55-57kg niin kyllä tää aika paljolta tuntuu... Eikä omien housujen laittamisesta jalkaan oo viel toivookaan.. Vieläkin kuljen äitiyshousuissa useesti.. :O Ku en millään haluis hirveesti ostaakaan uusia, ku toivottavasti täs viel omat housut josain vaihees jalkaan menis!

Voi, mä kaipaan heppoja!! Ois ihanaa päästä ratsastaan ja varmasti taas harrastusta alottelen, kuhan ei pieni oo enää niin riippuvainen musta.

Ristiäiset meillä nyt sunnuntaina, mut pidetään ne seurakuntatalolla ja itse en leivo tähän hätään, vaan otetaan kakut muualta, niin hirveesti ei niistä stressiä ole :) Ihanaa kun voi vauvaa alkaa kutsuun nimeltä, kun tähän asti onkin vaan ollu vauva. Hirveesti ei oo uskaltanu nimee käyttää, ettei sit lipsahtais vahingossa ku joku on käymässä:D Ollaan siis koitettu pitää salassa.

Nyt ruoan laittoon :O (oon melkeen nyt ruoat tehny, enneku ku vauva herää) ja sit nauttiin ihanasta päivästä! :) Oikeen mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille äipille ja vauvoille!
 

Yhteistyössä