Maalismussukat - syntyneet

heipsatihei
takana ihana viikonloppu hotelli-öineen koko perheen kera :heart: pieni hypähdys kotiympyröistä teki hyvää kaikille...myös lompakolle :D

kaana onnea istuimesta :D

välikausi-haalarit elän kuitenkin helmikuun alkua, en mä todellakaan ala miettiä välikausipukuja :D
mulla on vähän sellainen tapa, että odotan kunnes keli vaatii oikeasti sen toisen puvun, ja sitten käyn koluamassa kirpparit ja jos ei sieltä löydy, ostan kaupasta. Ei turhaa ressiä näin aikaisessa vaiheessa. Toi välikausi-puku on muutenkin niin vaikea mun mielestä valita etukäteen siis kun ei tarkasti tiedä minkä kokonen tyyppi on silloin. ensi talven toppapukuja ei TODELLAKAAN osteta varastoon .... :D

meinasi olla hankalaa saada vauvoja aamu-unille... kun ei näin kovaan pakkaseen voi ulos laittaa. -17 näytti aamulla. noh, minäpä läpsäytin vauvat toppapukuihin hämäykseksi, imuri päälle ja vaunut heilumaan :D nukahtihan ne viimein, ja sitten otin osan puvuista pois, nyt ne on nukkuneet jo tunnin..
pakkasraja on näin pienillä neuvolan ja päiväkodin mukaan -10. Mutta mä olen pitänyt sellasen -12,-15 astetta rajana. Jos tuulee kovasti, niin tuo kymmenen on kyllä raja. se tuuli lisää noin viisi astetta pakkasen purevuutta.
Eli jos on -20 niin ei todellakaan vaunuihin ulos nukkumaan... ainakaan meillä ei.
ja Ehdottomasti pakkasella muutenkin se harso tai pyyhe tai joku kuomun eteen.

rukkaset hihassa vai hihansuusta ulos?? riippuu tietenkin siitä, kuinka tiukka hihansuu on... mut mä huomasin meidän neidillä eilen, että kun vedin sen kämmenosan hihansuusta ulos, niin sormetpa olikin ihan vilpoiset ulkoilun jälkeen.
Oon tähän asti pitäny hihassa koko käden, ja on pysyneet tosi lämpöisinä.
hmm... on sentään reimatecin rukkaset, eikä pitäis olla siitä kiinni etteikö ole laadukas.
mut mietin et ne hihan suut on kyllä aikaste tiukat, et jospa se on se syy...

oottekos muut pulkkailleet vauvojen kanssa :) eilen oltiin taas, ja toinen on NIIIN suloinen siinä :heart:

meillä noustaan nyt suoraan lattialta jaloilleen ja seisomaan, hatarasti meinaa ensimmäistä askeltakin tapailla, mutta vielä ei ole rohkeus riittäny.
Sanoo jo selkeästi ÄITI, sekä hoitolapsen nimen. :)

jaaha sit mua tarvitaan taas...
aurinkoista pakkaspäivää :)
 
HEIPS

Pikaisesti kuulumisia, kun kerrankin hetki aikaa.

Poika kasvaa kovaa vauhtia. Eilen nousi ilman tukea seisomaan. Ilman tukea ei ole vielä pahemmin edes seissyt. Tukea vasten juostaan ja seiniä pitkin liikutaan.
Ruoka maistuu erittäin hyvin. Itse juodaan nokkamukista. Sormiruokailu ei kiinnosta ja pinsetti ote hakusessa.

3 poskihammasta saatiin etuhampaiden lisäksi, joten 11 hammasta jo suussa. Mulle kun sanottiin, et poskihampaita ei vielä tehdä!! kipeesti hampaat tuli ja nyt ilmeisesti tulee sit toiselle puolelle, kun sinne tunkee kaikkea pureskeltavaksi.

Kolmet päiväunet otetaan edelleen 1h 1,5h 30min kestoltaan. ilta unille 19 ja aamulla ylös 5.00. Joskus saattaa nukkua 5.30 asti ja ihan luksusta.

Päiväunet otetaan ulkona. aamulla oli 18,5 pakkasta. päällä body, sukkahousut, collegeasu, villahaalari, toppapuku. käsissä kaksinkertaisesti kudottu villatumppu+ rukkaset ja jaloissa villasukat ja töppöset. kauluri, luukkulakki ja kunnon toppapipo. vaunuissa lämpöpussi,sadesuoja, hyttysverkko ja harsovielä päällä. Ei saa joka ilma-aukkoa tukkia liikaa. lampaantalja vielä pohjalla. Poika nukkui 2 tuntia, kuuma oli, mut vain hieman hieman hikoillut.
Mittari oli lämpöpussin ja pojanvälissä ilmavimmassa kohdassa ja +15 astetta näytti. seuraavalla kerralla laitan vaan kuomu osaan. tuossa -20 aion pitää pakkasrajaa, ja saa nähdä miten saan nukkuun sisälle, kun ei sisällä koskaan nuku päiväunia. niin ja meillä on kädet ja jalat haalarin sisällä, en vedä ulos. saalisä suojaa siitäkin.

Yöunille nukahtaa 5 minuutissa ja nukkuu läpi yön. Tutista yritän vieroittaa, mut ei ole ihan vielä onnistunut. Annan tuttia van yöksi ja tarpeen mukaan. Välillä ei tarvi tuttia vasta kun yöksi. Jos vaan näkeekin tutin niin saatava, mut yleisesti ottaen mennyt hyvin vähentäminen.

Cypex pallas 2-fix istuin otettiin käyttöön toissa viikolla ja nyt on matkustaminen mukavaa pojasta.

Pikkukakkosta tehdään ja ensimmäine hoitokierto menossa. Toivon ettei kauaa mene kun tärppää.

Töissä olin muutaman viikon ja nyt kotona pojan kanssa maaliskuun loppuun ja sit isä jää pojan kanssa kotio elokuuhun asti. SIt harmikseni päiväkoti kutsuu poikaa, ellei yllätyksiä tule. Pieni piipahdus töissä teki kyllä itselle hyvää ja varmasti on hyvä olla töissä hetki ennen kuin taas äititysloma kutsuu (toivon mukaan kutsuu).

Harrastetaan edelleen vauvauintia, muskaria ja äiti-lapsi kerhoa joka loppuu maaliskuussa. Ei ole perhekerha vaan ryhmä jossa kaikilla esikoislapsi ja olimme samassa synnytysvalmennuksessa, kunnan kärjestämä juttu ja kestää sinen kun ryhmän nuorin on 1v.

Apua 1v-juhlat lähestyy.kortti idea on, nyt pitää vaan saada tulostin ja ostaa tarve aineet. Ruokalista suunniteltu ja vieraita tulee vaan suku. sit kun poika isompi, niin enemmän lapsivieraita kutsutaan.

Nyt kassia pakkaan ja muskariin laulamaan.

Aurinkoista kevään alusaikaa. Ihanaa kun kesä koittaa ja murheena, mitä vois pukea vähemmän


sane
 
Välikausipuku on tätä pienempää odottamassa esikoisen jäljiltä. Lassietecin haalari, muistaakseni kokoa 80 ja oletan että sopii ihan hyvin keväällä.

FA: Meillä ainoat rukkaset joissa on pysyny kädet lämpimänä on HansCompanyn karvasisustaiset. Monella nettisivulla on ollu noista Reiman yms. rukkasista, et ne on kylmät pakkasilla. En sit tiedä pitääkö paikkaansa.
Vähemmässä pakkasessa meillä käytetään Lassien rukkasia, kädet ulkoina hihoista, eikä ole ollut kylmät sormet. Kunhan vaan on muuten tarpeeksi päällä.

Pulkkailua meillä harrastetaan paljon :) Välillä saan vetää kahta pulkkaa, kun isompikin haluaa kyytiin eikä missään nimessä kelpaa sama pulkka. Nyt on tosin jo viidettä päivää -20 kieppeissä, et ei oo paljo tullu ulkoiltua.... Eilen mittarissa oli -26 hrrr....
 
FA Reiman rukkasista minäkin olen käyttökokemuksia kuullut, että näpit on pikkuisella aivan jäässä :O Aina ei se laatu/hinta ole kai sitten takuu. Meillä myös nahkaiset karvasisustaiset oikeat kintaat, ilma peukaloa, hyvin on pärjätty. Ovat ulkona hihansuista. Missä olitte hotelloimassa? Ihanaa vaihtelua varmasti. Me ollaan suunniteltu maaliskuussa Katinkultaan 3 vrk kylpylähotellilomaa (oikeasti minä suunnittelen mielessäni viikon aurinkorantalomaa :whistle: )

Jännä miten erilailla voi noista pukujen hankinnasta ajatella. Mulle taas on päivänselvää, että ostan alesta etukäteen ensi talveksi puvun jos vaan osuu mieluisa kohdalle. Nyt osuikin sitten kaksinkappalein ja tuuletan kovasti kun säästin melkoisen summan :wave: Ja päinvastoin, asiasta en ota nyt todellakaan stressiä, mutta jos sitä pukua ei olisi valmiina ennen kevään/talventuloa niin sitten voisin saada pienen stressin, ehkä :D Varmaan kävisi niin, että repisin pelihousut kun joutuisin pulittamaan täyden hinnan haluamastani puvusta tiedostaen, että silloin aiemmin olisin saanut sen -50%. Kun kuitenkin ostaisin sen minkä haluan. Sekin vielä kun ne kirppikset ei oo oikein mun juttu. Eikä aina se rahan säästö ole pääasia, tykkään, että on asioita valmiina. Öö siis outo vertaus, mutta meillä ei esimerkiksi koskaan lopu hammastahna, ketsuppi tai moni muukaan säilyvä tuote. Ostan tarjouksesta tai muuten vaan kaappiin jemmaan. Näkisittepä kosmetiikka/hiustuotevarastoni ;)

Sane kiva kun kirjoittelit kuulimisia! Onnea yritykseen :heart:

Pakkasraja on meillä nyt, ulos ei mennä. Toissa päivänä käytiin bussilla keskustassa, en yksinkertaisesti viitsi autoa alkaa herätteleen ei niin pakollisen menon vuoksi. Ulkoilemaan ei puhettakaan, että mentäis. Meillä ei vauva koskaan nuku ulkona, joten siinä mielessä ilmalle aivan sama, mutta oishan se kiva ulkoilla, kyläillä ja liikkua normaalisti. En silti valita kun pakkaset tulivat vasta nyt jos toinen vaihtoehto olisi, että joulukuusta saakka ois olleet.

Pulkkailtu on niin mäessä kuin kulkupelinä kauppaan yms. Ja ai juu tosiaan nukkuuhan meidän vauva ulkona siis pulkassa :LOL:

Mitähän Tiinellille kuuluu, toivon, että hyvää ja Assikin jo parantunut :wave:

Piti vielä jotain sanoa, mutta taidan alkaa kotihommiin : /
 
vauvan rukkaset siis sain ne tutun lapselta, oli heillä pieniks jääneet. en todellakaan arvannut etteivät olisikaan lämpimät :O mutta heti kun hiha on päällä, siis että koko käsi hihan sisässä, sormet on lämpimänä.
no, enää en siis vedä kättä ulos :)

mindi ja prisman vaate-ale todellakin, siellä oli VAIKKA mitä!! mutta hiukan tarvii vielä käydä haaveilemassa, joskos sit osais jo päättääkkin :D

ite vaan oon aina sellanen etten kyllä itelleni osta kuin viimeisenä.... aina muille ensin....

no, mua kaivataan.....
 
Hyvää kuuluu, kiitos Kaana kysymästä :wave:
Assi on parantunut mutta korvatulehduksen sai jälkitautina. Vauvarokko oli siis kyseessä. Korvatulehduksia nyt ollut jo niin usein että vuoden iän jälkeen mietitään putkittamista.

Pakkasrajoja meillä ei ole, mutta Assi nukkuukin näin kylmillä tallissa missä plussan puolella reilusti n. +10 astetta. Kipeänä nukkui pannuhuoneessa missä lämmintä noin +15. Meillä on pannu siis puilla toimiva eikä pannuhuone haise kuten öljykäyttöisissä taloissa. Ulkonahan mun on työn tehtävä joka päivä kun Assi nukkuu.

Hei sane :wave:
Mukava lukea sinunkin kuulumisia ja onnea yritykseen!

Välikausipuvun täksi kevääksi löysin kirpparilta eilen. Muuten en etukäteen mieti mitään ensi vuoden haalareita, pyrin muutenkin ostamaan kirppareilta kaikki.

Firman perustaminen etenee kovaa kyytiä ja tarkoitus on virallisesti startata huhti-toukokuun aikoihin.

Kevättä odotan kuin kuuta nousevaa, tahdon valoa!! Pakkasista mä en välitä kun oon jo niin karaistunut enkä siis moiti tätä kylmyyttä mutta pimeys ahdistaa. Onneksi päivä on jo pidentynyt paljon.
 
kaana oltiin hämeenlinnassa. Ihan basic hotelli, mutta riittävä meidän sen hetkisiin tarpeisiin. meilläkin on kesälle suunnitteilla viikon reissu, joko tukholmaan, tanskaan tai mitä jos ajaa pamauttaisi tuntureita tiiraamaan :)
Meillä on vähän sellanen rauhallinen katsantokanta aina tulevaa miettien. Ei turhaa hösötystä puolta vuottakaan etukäteen.. katsotaan mitä tulee, ja otetaan vastaan sitten :)
mutta kivaa se on kun koko perhe saa lomapäiviä yhdessä.

varastoon ostaminen ehkäpä mäkin sitten innostun kunnolla hamstraamaan, kun tää talo on valmis lopullisesti... ja saa enemmän säilytystilaa. Nyt on kaikki niin piukassa, kun paljon on sellasta mille ei ole omaa paikkaa.... no joo. Mutta oikeastaan just nuo pesuaineet on ainakin sellasia mitä mullakin on aina kotona. ja KAHVI :D eilenki kävin kaupassa, ostin kerralla kolme pakettia, kun oli vaan 2,99/pkt ja mä en sitte juo mitään euroshopperin tai pirkan kahvia :D
mutta en myöskään sitä kuuden euron presidenttiä ;)
Sitten tässä kävi myös niin, että mä kyllä tykkään että päästään miehen kanssa yhdessä valitsemaan aina vaateostoille. se on niin hyvä sanomaan makutuomarina mielipiteet. monesti lähdetäänkin kaupoille just niin, että toinen on sanomassa miltä näyttää :) ja mikä parasta, sen hermot ei leviä heti viiden minuutin päästä sovituskopin takana :D
Joo, nuo alennukset on kyllä järkeviä, mutta nyt kun eka tili tuli, oli ihan kiva laskukasakin kertynyt... joten mä hoidin ensin tunnollisesti ne.... paljon parempi olla kun ei tartte ressata muistutuslaskujen kanssa...
ja koska rahaa jäikin vielä, en kyllä henno niitä vaatekauppoihin viedä. Vielä. viikonloppuna se voikin olla mieli jo vähemmän järkevä :D

Eilen oli kirpparilla vauvan kokoinen välikausipuku, hintaa 4 e. polvessa oli yksi viiru, näytti mustekynän jäljeltä. lassien puku tai joku. niin kyllähän tollanen kotipihalla menee, sitä paitsi eikös mustetahrankin saa ite poistettua?
no en sitte ostanu sitäkään. oon huomannu et työpäivän päätteeks on niin pää väsyny, ettei joko osaa tehdä ostopäätöstä, tai sit ostaa ihan turhan...
luulenpa että käyn eurassa viikonloppuna, siellä on valtava halli tehty kirpputoriksi, viimeks tein kassillisen ostoja.
mutta siis jos jotain aina vaatetta tarvitaan, niin lähes aina etsin sen ensin kirpputoreilta, siinä säästää loppujen lopuksi eniten. Mutta välikausipuku tarvitaan joka tapauksessa se on selvä.

meillä lumet ei varmaan sula ihan heti.... meri kun on jäässä niin se kylmää tehokkaasti vielä vaikka ilma muutoin ois keväinen. ja sitten kun meren vieressä kerran asuu niin täällä tuulee AINA. nää pakkassäät on siitä kivoja ollu, että luonto on aivan tyyni... harvinaista!
mutta virallisestihan helmikuu on se viimeinen talvikuukausi... ja sen kunniaksi ostinkin keittiöön pari nippua vaaleeenpunasia tulppaaneja :) ja keittiön tekstiilitkin on keväisemmät nyt.
kyllä se sieltä siis tulee ;)

ja tästä sitte aamupuuron keittelyyn...

ainii ja sane tosi kiva kun piristit kertomuksellasi :) ja oikein paljon onnea tulevaan, toivotaan plussatuulta teillekin päin :heart:
 
Huomenta!

Flower: ootkos huomannut sen pieni ALE paikan siellä hyllynpäässä, missä kaikkea, sisustus/ruoanlaitto systeemejä alessa myös :) Mä en tiedä nyt olenko mä oikeen kauhee ihminen nyt, mutta ostin just muutama päivä sitten kuoman lenkkarit esikoiselle 50% alella, kunnes tulin kotiin ja huomasin että se myyjä oli ottanut niistä 70% alennuksen... :whistle: :D

Alet hyödynnän, mutta mitenkään hirveetä vaivaa en sen eteen nää, siis jos huomaan jonkun hyvän sopivan kokoisen alessa, tietty otan sen... mutta en lähde mihinkään kauppoihin vetelemään toisten kädestä mitään tavaraa kauheessa tungoksessa, koska haluan jotain tiettyä :D

Oon vähän kade teille joiden pirpanat nukkuu yöllä kokonaiset unet!! Meillä herätään jossain yhden paikkeilla, ja siinä vieressä sitten koisataan ihan todella tyytyväisenä virne naamalla.

Pulkkaillaan, juu vaikka ollaankin ihan ihmeissään siellä... mäestäkin olen tullut alas pikkuisen kanssa, ei hän kyllä siitäkään oikeen tiedä mitä sanois.. Ollaan menty kaikki, samoin täälllä joskus pulkkia ihan täynnä kädet... ... Näin muuten sen pinkin vauvapulkan... se olikin ihanan värinen!

Kengät ei täälläkään tule menemään tälle vauvalle, sisarusten vanhat siis.. en ainakaan usko, sen verran eri aikaan on syntynyt tämä.

Meillä ollaan koko ajan hirveen valppaana kävelemässä ympäri kämppää, ja nyt on ilmennyt sellanen ikävä juttu että hän nappailee astioita pöydiltä :kieh: On se kiva, kun jos ei muista heti siirtää isompien jäljeltä lautasta pois pöydältä... niin jo kuuluu kolinaa ja lautaset maassa ja toivon vaan ettei olis ollut jäänyt mitään... no onneks on toi koira joka auttaa sitten siivoilussa :D

Meille soitti eilen tarhasta täti, ja keskimmäiselle ois paikka pariksi päiväksi ihan normaaliin päiväkotiin. Nyt on sitten mietintähattu päässä otetaanko paikka vastaan, tämä päiväkoti on vähän kauempana kun aluksi ajattelin, muttei kuitenkaan mikään ihan mahdoton matka... pari viikkoa aikaa miettiä.

Kahvit: mies on meillä semmonen että ostaa, onkos se nyt rainbow kahvia.. eikä muka maista eroa... Mä oon hurahtanut pikakahveihin, siellä on kaikkia ihania versioita.. mm. toblerone ja daim, nojoo noi ei kyllä varmaan mitään ihan terveystuotteita ole.. sokeria taitaa olla aika paljon :/ Herkuista tuli mieleen, että maraboun Black on aika hyvä salmiakin ja suklaan yhdistelmä... vinkiksi vaan :)

Mindi83
 
mindi siis juu, prisman ale-päädyt syynissä lähes joka kerta siellä käydessä :D

mä ottaisin ehkä sinuna sen päikky-paikan. jos on mahdollista sellanen maksaa. paikkoja on TODELLA vähän täällä, ja tekisi teidän elohopealle varmasti hyvääkin :) ja sä saisit kotiin helpotusta vielä. vauvan tohellusten keskelle :D jos ei kuskaamisista tule ongelmaa, niin ota pois vaan.

kahvien erot mä maistan erot heti. mun mies ei kans :D ellei sit ole just jotain euroshopperin karvaan makuista.... hyi jyyyyyyyööökkk....
en kylläkään sitten oo vielä innostunu eri makukahveista... oon sen verran piintynyt tähän mustana vaan-linjaan, maistellut kylläkin olen.
joskus töissä oli vaan pikakahvia, ne tulee jo korvista ulos :D
mutta sellanen vinkki jonka kaveri antoi:
kun lataa keittimeen normimäärän, tuikkasee purujen joukkoon esim teelusikallisen kardemummaa, saa maukasta ja erilaista kahvia :)
sillon maistoin ja olihan se silleen hyvää, mutta ei kyllä tule itelleen tehtyä. niin tiukassa on oma maku :)
Brazil-merkki on mun ehdoton suosikki, mutten raaski sitä aina ostaa. mies kävi viime viikolla kaupassa, ja listaan olin laittanu et myös kahvia... Ja se toi mulle Brazilia :cool: nam! ihan kiva kun kert tietää mistä mä tykkään :)
kulta katriinaa tai juhla mokkaa meil yleensä on.

yöt no meillä ei ainakaan olla viimeseen viikkoon nukuttu kuin yksi kokonainen yö ... viime yönäkin typy istui ja vikisi moneen moneen kertaan ... mies ei ole kuullut kuulema mitään :D mä niin haluisin samat aivot et voisin vaan nukkua ja sulkea muut ympäriltä :D
no, lie tuo liikkeelle lähtemisen raikuva riemu tekee öistä eläväisiä... kahvia vaan lisää niin äiditkin jaksaa hyvin :D

vahigossa käveli ite :D meillä on olohuoneen ja makuuhuoneen oviaukossa verhot molemmin puolin siis kaksi sivuverhoa. eilen sitten vauva nousi seisomaan, otti verhot käsiinsä ja LÄHTI KÄVELEMÄÄN :D
mä tietty säikähdin kuin aavetta, ja huusin et SEHÄN KÄVELEE!!! -joka sain aikaan et vauva säikähti :D
pyllähti pepulleen hämillään ja kaatui lattiaan takaraivo edellä. huuto. parku.
mutta meidän tyttö käveli MELKEEN ite :attn: :)

oispa äiskä pitäny naamansa ummessa, niin tiedä miten pitkän lenkin ois likka huitassu :D

tänään jännityksellä seuraan, tuleeko uusia taidon ilmauksia :)

pakkasta -20 eli ulos ei mitään asiaa. Vauvat nukkuuvat aamu-unia vaunuissa. meidän eteinen on sen verran viileä et siinä nukkuu nähtävästi ihan hyvin vaikkei ulos ihan pääsekään. koira ei ymmärrä miksi ei lähdetäkään aamulenkille... onneks on iso piha et sen saa siihen itekseen jolkottelemaan.

koiranomistajille mielipide-asiaa asutaan siis omakotialueella. eihän ole oikein että eräs noutajan omistaja ulkoiluttaa VAPAANA omaa koiraansa? joka vihaa mun koiraa, aina niin vihainen. on kerran jo saanut meidän portin auki, ja tullut meidän pihalle mun koiran kimppuun.
tullut pyörätiellä vapaana vastaan, omistaja tulee ainakin 10 metriä koiran jälkeen. oon sanonut omistajalle, että pitäisi koiransa kiinni, ettei satu mitään.
mutta ei. se vaan naureskelee, ja eilenkin meni jälleen meidän ohi oma koiransa vapaana. mua vaan pelottaa enää se,että nyt kun on hoitolapsia, mitä sitten jos se vihaisena pölähtää meidän pihaan.
voisinko nyt lähestyä omistajaa tämän turvin, että pitäisi elukkansa kytkettynä, tai kiertäisi toista kautta. ettei lapsille satu mitään. tuon koiran viha on niin suurta, että vaikka matkaa meihin olisi, kuulen selkäni takaa sen murinan ja rähinän, ja omistajan huudot...
oikeesti pelottaa jo.
tollainen välinpitämättömyys on aivan käsittämätöntä. en haluaisi odottaa niinkään kauaa että mun koiralla napsahtaa hermoradat ja se listii sen koiran. koska tottakai mun koira oman reviirinsä puolustaa.
 
Moikka!

Vaatteiden varastoon ostosta niin taidan olla kanssa hamstraaja. Meillä on isommalle jo varastossa 110/116 cm paitoja ja housuja lempimerkeiltä. Jos on kivoja kuoseja saatan just ostaa alesta isompaakin kokoa odottamaan. Lisäksi ostan aina talvivaatteet alesta mutta minäkään en koe stressiä niiden ostosta vaan enemmänkin siitä jos en ole tajunnut ostaa niitä puoleen hintaan jo ajoissa :whistle:. Alennusmyyntilöydöistä niin viimeksi ostin verkosta isommalle ison kasan suosikkimerkin kenkiä/saappaita ja säästin 250e niin en voi kuin olla tyytyväinen. Eri malleja ja kokoja siis eli kenkiä niin kevääseen, kesään, syksyyn kuin talveenkin. Tosin tietty pitää vielä ostaa uutta kumisaapasta jne. mutta muuten aikasta hyvin on kengät koossa koko vuodeksi tämän viimeisenkin oston myötä =) Sitten jos jotain tarvitaan eikä "varastossa" ole sitä ostetaan. Vielä ei ole mikään ostos jäänyt käyttämättä. Niitäkin varmasti tulee ettei menekään päälle/jalkaan oikeaan aikaan mutta jos ei ekalle niin ehkä sitten toiselle!
Kulutus omiin vaatteisiin on ollut kieltämättä aina aikamoista sekin. Siltikin ykkössijalla on kyllä lapset ja heidän hankinnat. Alesta tietty nekin hankinnat on onneksi lähes aina löytyneet! Tunnustan kyllä, että minulla on ihan liikaa vaatteita muttei siltikään ikinä mitään päälle laitettavaa...

Kahvia juon liikaa... Suodatinkahvista suosikkikahvi on Gold Label Black. En kyllä sylje kuppiin muistakaan ja vaihtoehtoisesti kotiin päätyy tummaa paahtoa. Espressoa ostan myös ja värkkään latteja viikonloppuisin toivoen, että saan nauttia kahvini lämpimänä. Sen lämmitys mikrossa ei ole ihan yhtä toimivaa kuin suodatinkahvin joka aika usein käy mikronkin kautta ;) Kyytipojaksi oli kyseessä latte tai suodatinkahvi pitää olla suklaata (jääkaappikylmänä) =)

Mindi: Meillä on kanssa onneksi tuo ilman lataustakin toimiva rikkaimuri eli koira... Todella tehokas ja tarpeen sillä jostain syystä vauva sotkee enemmän ruokaansa lattialle kuin suuhun. Tosin joskus jopa tahallaan... Katsoo, että onko koira lähellä ja sen jälkeen sapuska lentää :LOL:

Uusi Maraboun Black on NIIN hyvää!!! Jääkaapissa on levy odottamassa iltaa. Se nousi ehdottomasti mun suosikiksi heti suklaabilareiden jälkeen. Vanha kunnon Fazerin sininen pitää tiukasti kiinni ykköspaikasta =)
 
Karmeita nämä näin kovat pakkaset, ei ollenkaan mun juttu!: / Mulla ollut "henkisenä pakkasrajana" -15 astetta ja nyt tällä toisella kierroksella ehkä vähän vähemmänkin. Tällä viikolla ei olla päästy ulos kuin maanantaina aamupäivällä, joten seinät on vähällä kaatua päälle.:O Onneksi likalle on toiminut vanha kunnon huijaus nukkua verannalla vaunuissa. Meillä on siellä +15 astetta ja ongelmana on ollut pikemminkin se, että miten vähän siellä kannattaa olla vaatetta päällä, kun laitan vaunupussiin. Kantapään kautta on nyt todettu, että sisävaatteet riittää, muuten on neidillä pää märkänä.

Olen muutenkin ottanut hyödyn irti tästä sisällä kökkimisestä ja keikauttanut pikkuhiljaa päiväunia eteenpäin niin, että ne jäävät päivän ainoiksi. Likka kun ei ole meinannut millään nukahtaa enää tokille päikkäreille, joten ehkä aika sitten on kypsä yksille. Kun muutenkin ollaan sisällä, niin olen pitkittänyt päikkäreille menoa lounaan yli. Sitten kun säät lauhtuvat, niin on valmis rytmi niin, että pieni jaksaa olla hereillä aamupäivän ulkoilujen yli, tullaan sisälle tissille ja lihasoseelle ja sitten ulos pitkille, päivän ainoille päikkäreille. Hyvältä näyttää toistaiseksi, vaikka toinen ei niin pitkään meinaa verannalla nukkuakaan, että on illalla sitten tosi poikki, vaikkakaan ei onneksi yliväsynyt.

Mä tunnustan, että olen kaikkea muuta kuin hamstraaja.:ashamed: En mieti enkä suunnittele hankintoja pitkällä aikajänteellä, vaan ostan sitten kun on tarvis ja ajankohtaista. Joskus kun olen mennyt ostamaan hyvissä ajoin, niin ovat sitten vuodenaikaan nähden vääriä ostoksia tai kokoja ja päädyn ostamaan sitten normihintaista, joten kalliiksi sekin voi tulla. Kirppikset eivät ole ollenkaan mun juttu, joten normihintaista tulee ostettua. Tunnustaudun myös siinä mielessä turhamaiseksi, että nautin tiirailla kauden uusinta ja uutta ja valkkailla sitten hekumoiden niistä.:D Koskee siis lähinnä ulkoiluvarusteita. Ei ole ainakaan vielä taloutta kaatanut tämä tyyli. Sisävaatteita ostelen myös tarpeen mukaan, yleensä kerralla enemmän. Nurkissa en halua pitää mitään ylimääräistä, joten olen kova karsimaan ja hankkiutumaan eroon tavaroista, joita ei tarvita enkä siksikään halua ostaa tavaroita odottelemaan käyttöä, vaikka säilytystilaa onkin. Meitsi on kaikkea muuta kuin käytännön ihminen, joten ihailen teitä tehokkaasti alet hyödyntäjiä!=)

En laske myöskään sen varaan, että ulkovarusteet tulevat jatkossa olemaan veikalta perittyjä, vaikka ovatkin syntyneet peräkkäisinä päivinä. Veikka on tosi pitkä ja isojalkainen, sisko taas tyttönä pienempi enkä usko siihenkään, että monet kengät tulevat sopimaan vuodenaikaan nähden. Sopii silti toivoa.

Nyt kun vauvelikin alkaa olla aamupäivän ulkoilut hereillä, niin aletaan varmasti pulkkailla ahkerammin. Esikoisen kanssa sitä tehdään normisti päivittäin niin, että työntelen vaunuilla siskon uneen matkalla pulkkamäkeen tai milloin minnekin ja vedän veikkaa perässä pulkalla. Jos sisko herää, niin viihtyy hyvin vaunuissa katselemassa menoa ja välillä otan pulkkamäkeen. Ei siitä ainakaan toistaiseksi ole suuremmin riemastunut, kummissaan vain.

Pikkusisko on urakalla harjoitellut tällä viikolla tukea vasten seisomaan nousua. Tasapainoharjoittelua tapahtuu muutenkin taas omintakeisella tyylillä. Aiemmin kun ryömisen yhteydessä tasapainoiteltiin ryömien kylkimakuulla ja siitä keikuttiin selkä hipoen lattiassa, mutta vatsalihaksilla kyljittäin pysyen, niin nyt noustaan polviseisontaan ilman tukea niin, että toinen polvi on lattiassa ja toinen jalka suorana sivulla.:LOL: Hyvä, että tulee jälleen tasapaino otettu haltuun ennen kuin aletaan kunnolla nousta seisoskelemaan. Hurjaa vain, kun seisaaltaan tulee alas suoraan pepulleen eikä polviseisonnan kautta. Tärähtää kurjasti. Varvastaa edelleenkin, joten akillisjännettä tarkastellaan kuukauden päästä 1v-neuvolassa.

Ei muuta kuin lauhempia kelejä odotellessa. Nyt helpottaa kummasti, kun vauvakin pääsee yksien päikkärien rytmiin. Hyvällä säkää nukkuvat esikoisen kanssa yhtäaikaa joskus, nyt kun esikoinenkin on alkanut aina välillä päikkäreille taas, melkein vuoden tauon jälkeen.;)
 
mä olen niin lohduton nyt... itkua piisannut, ja pahaa oloa, ahdistusta...

ei sanat riitä kertomaan tuskaa mitä juuri tunnen... :'(

mun piti tänne jotain kommentoida mutta päässä ei liiku ainuttakaan ajatusta. joo. siis kukaan ei ole kuollut. paitsi henkisesti kohta.

vauva saa iloitsemaan touhuillaan ja hekotuksillaan, mutta tää huoli ja suru on jäätävää....

syvien huokauksien siivittelemänä poistun nyt.
 
FA mitä ihmettä?!? Nyt heti kerrot mitä on tapahtunut, aivan huolestuin siis katoin jo missä mun puhelin on ja heti tietenkin muistin, etten tunne sua sillä tavalla, että soittaa voisin :O Mutta nyt kyllä alkoi mietityttää... kovin vaikuttaa suurelta surulta ja huolelta! :hug:

Joo no siis ei mulla oikeastaan ollutkaan kummempia ku poika tehnyt pari päivää hassusti päällä huojuvaa liikettä ees taas ja tänään tajusin sen oppineen sen minulta kun pyöritän päätä ja sanon ei ei tai nostan sormen pystyyn ja pyöritän päätä. Äsken testiksi tein itse niin ja poika heti alkoi heiluttaa omaa päätään ja nauramaan. Kovin on auktoriteettinen olo äidillä nyt :D
 
se on tää mun eksäni kuinka se kohta sairastuttaa narsismillaan jo lapsetkin... oon niin voimaton tekemään mitään. kauhea viesti-ryöppy tuli illalla niskaan kun olin lapset hänelle vieny.
he lähtee nyt just etelään, tytöllä oli 37,1 jota en pitäny niin edes kuumeena et ois hänelle tarvinnu ilmottaa.
mutta sepä kilahti ja et ei ota sitten tyttöä mukaan matkaan.
yritin rauhottaa taas ja soitin jopa. et kun ei ole muita oireita niin varmaan meneekin ohi.
mutta kuulema jos ei oo ollu koulussa niin ei voi lähteä reissuunkaan. mä niin suren sen lapsen puolesta.... mikä olo sillä onkaan nyt.
mä ehdotin tytölle päivällä et soittais isälleen tai mä voisin ilmottaa et lämpöä on. mutta tyttö kielsi. itki että jos on kuumetta niin isä ja uusi vaimo sanoneet ettei he ota koneeseen. :'(
lapset on aivan sekaisin... ja olivat niin allapäin koko eilisen päivän. ei lainkaan olleet sellasia innostuneita et etelään olisivat lähdössä.
mä tein valtavan työn että sain itkuni pidettyä piilossa. en näyttäny heille. en nää heitä 2,5 viikkoon :'(
tsemppasin itteäni ihan koko päivän, ja tsemppasin lapsiakin. käytiin vielä iltapäivällä saunassa, koitin kuunnella musiikkia ja tehdä hyvää ruokaa. annoin jopa tavoistani poiketen karkkiakin :D

samantien kun ovi oli lämähtänyt kiinni isän luona, alkoi isän viestit mulle. mä vastaan aina asiallisesti, en hauku häntä enkä arvostele. hän laittoi että tuutko hakeen tytön kun se kerran on kipee niin se ei voi lähteä mihinkään matkalle. kun soitin ja koitin selitellä että 37,1 ei nyt kuitenkaan ole KUUME, hän oli sitä mieltä ettei sitten voi lähteä. sanoin että voisitko edes NYT kasvaa aikuiseksi. se löi luurin korvaan. kuten aina.....

ja viestiryöppy jatkui. kuinka mä en ollu huolehtinu kysyy tytön opelta läksyjä. mun oisi siis tarvinnut kysyy läksyt hänen ppuolestaan...
mä kysyinkin mutta ope ei antanut, antoi vaan tämän poissaolleen päivän läksyt. laitoin viestiä isällekin tästä. ja laitoin et eikös ne läksyjen kysymiset ole hänen ittensä vastuulla kun hänhän ne lapset ottaa koulusta poiskin.... mutta ei. minä kuulema vaan hankaloitan tätä tahallani.
kun laitoin viestiä ett no haetaanko me tyttö meille sitten? niin vastasi että et todellakaan!!! että hän vie ennemmin mummolaankin kunhan mä vaan en saa olla niiden kanssa ylimäärästä.

mä en vastannut enää mitään tuohon. vieköön sitten. mutta mikä suru onkaan...kun en voi auttaa lapsia ollenkaan. ja sit aloinkin miettiä että kerran se laittoi etten saa olla niiden kanssa ylimäärästä, ei kai se oikeesti jättäis lapsia pois reissusta, molempia???

mä en kokenut edes tehneeni mitään väärää, koska mä tiedän ettei kovakaan kuume ole sitä miestä estänyt pakottamasta muista lähtemään mihin vaan on sovittu oltu mennä. ja nyt ei ole edes kyse kuumeesta. eikös jännittämisestä ja stressistäkin voi lämpöä nousta tuon verran ??

tää ihminen ei muutu koskaan...ja miksi mä aina parun näitä samoja ... tai no tiedänhän mä....koska lapset kärsii... eikä mulla ole vaihtoehtoja kuin antaa ne tuolle hermokimpulle joka toinen viikko :(

ilta rauhottui mukavasti, meinasin ottaa viskipaukun, ISON, mutta kaapin oven avattuani jälleen tein päätöksen (kuten hyvin usein näissä tilanteissa) etten enää ala tuon miehen sanojen vuoksi juomaan mitään. paitsi vettä . se teki mut jo kerran alkoholistiksi, toista kertaa EI tule.

oma muru tietää tilanteen, ja antaa mun parkua... lohduttaa ja halii. se niin mielellään kuristaisi vaikka koko tyypin. mutta me on yritetty antaa lapsille sellanen kuva, että meihin voi luottaa ja me ei haluta aiheuttaa riitoja. ja meillehän ne uskoutuukin... muru sanoi vielä kun mä lähin nukkuun, että herätä hänet sitten yöllä jos on joku huoli :heart: ja taas mä meinaan alkaa itkeä... sitä on sit tän huolen alla niin kiitollinen moisesta rakkaasta :'( se on auttanut mua nää kohta kolme vuotta, että oon koonnut itteni pienen pienistä palasista edes jollain tapaa kokonaiseksi ihmiseksi.

ja mä odotan sitä päivää, kun lapset täyttää 18 ja isän päätökset ei enää paina tikun vertaa.

kaikkina hetkinä kun lapset kertoo millai isä kohtelee, edelleen painotan kuinka se on heidän isä ja ettei saa halveksia tms nousta vastaan. mutta oma mielipide on sanottava, siihen lapsella on oikeus.

ja ne tietää että meillä on aina ovet auki, ja linjat auki, meille voi soittaakin vaikka keskellä yötä.

ja tämmönen tää tarina oli... helpottipa taas kun saikin sen nyt kirjoitettua. anteeks vaan lukijat ketä ei kiinnosta enää.... mut kaana: "sitähän sä kysyit" ;)

huumori kukkii kyyneltenkin läpi... ei tässä muu auta tai järki lähtee.....
 
Flower: no jopas on kummaa touhua! Kyllä oikeen paha olo tulee sun puolesta.. ettet saisi olla omien lasten kanssa enemmän, vie äidilleen?! Mikä ihmeen kilpailu? Mulla on useinkin "kuumetta" tuon verran, mulla on jotenkin korkeempi lämpö miltein aina... mutta ei tosiaan mitään varsinaista kuumetta! Selvää kiusantekoa voisin sanoa! Mä meinasin lähettää sulle viestiä, mutta aattelin etten häiritse... mutta kerronpa nyt tässä, että aina saa mullekin soittaa ja purkaa! :) Ja tuli mieleen, että onko jotain vertaistukiryhmiä tälläsiin tilanteisiin, uusioperheet/katkerat ex-miehet, vaikeat tilanteet.... jotain missä tapaisi ihmisiä joilla samoja ongelmia... ? Onneksi sulla on kuitenkin tosiaan siellä kotona jo uusi elämä ja ihanat uudet ihmiset, jotka tukee sinua ja sinun lapsiasi!

Kisak: heh, toi kun on joku limited edition, niin meinasin jo että minä pidän varmaan yksin pystyssä uutta erää.. mutta on niitä näköjään muitakin :D Terveisin eilen puolikkaan suklaalevyn yksin mussuttanut mamma ;) Juu ja fazerin sininen on kanssa hyvä!

Tää oli nyt vaan tällänen pikanen viesti!

Mindi83
 
FA: kyllä pistää kans vihaksi tuo sun exän toiminta. Hirvittävää varmasti äitinä olla moisessa kuviossa, kun haluaa omia lapsia suojella kaikelta pahalta ja sairaalta ja kädet on tietyssä mielessä sidotut. Jotenkin tuntuu, että hän käyttää lapsia pelinappuloina jossain kummallisessa pelissään. En siis tiedä, mutta näin ulkopuolisena seuraajana vain heräsi tällainen ajatus. Kipeältä ihmiseltä tuntuu, kun haluaa pistää kapuloita rattaisiin ihan näennäisestä syystä ("kuume") ja sitten vielä haluaa pitää kanssasi "tasapeliä" lasten näkemisen suhteen, ettei vain itse jäisi alakynteen. Onneksi sulla on tukiverkko omassa kodissa ja ei voi muuta kuin rakentaa turvallista, luottavaista suhdetta omiin lapsiin - ja toivoa, että heidän isänsä järjestämän selkkaukset eivät aiheuta heissä mitään peruuttamatonta. Jaksamista!

Mulla on exä aikas samaa kaliiberia (näin oletan) kuin FA:lla. Persoonallisuushäiriöön kun lisää vielä huumeriippuvuutta ja ripauksen väkivaltaisuutta, niin avot mikä hurmaava persoona.:O Silloin olin nuori ja viaton, mutta onneksi tuli tehtyä omat valinnat ja lähdettyä. Hän vainosi minua vuosia eromme jälkeen, mutta viime vuodet olen saanut olla rauhassa (kopkopkop), ilmeisesti on löytänyt uuden uhrin. Monesti olen miettinyt, että minkähänlaisessa kuviossa sitä olisinkaan loppuelämäni, jos meille olisi lapsia siunaantanut. Ei varmasti helppoa olisi.

Muutenkin joskus on miettinyt, että jos ero tulisi (toivon mukaan EI!), niin ei se uusioperhekuvio koskaan ihan ongelmaton varmastikaan ole, kun miehen "mukana" tulevat lapset ja ex-vaimo. Itse olen sellaisessa systeemissä ollut lapsena, enkä haluaisi sellaista omille kullanmuruille. Siis meidän tapauksessa isäpuoli oli jälleen tällainen pers.häiriöinen... Tarkoitus ei ole arvostella eroon päätymistä, ihan yhtä kamalaa lapsille voi olla asua ydinperheessä, jos ilmapiiri on riitaisa. Jotenkin sitä vain toivoo, että voisi tarjota lapsille turvallisen ydinperheen, kun itse sain sellaisen vain ekat 10 vuotta. Koskaan ei tietysti tiedä, että mitä elämä tuo tullessaan, mutta aina sopii toivoa. Lähinnä että oma armas jaksaa meikäläistä.;)
 
mindi ja tikrulainen kiitos teille :heart:

todellakaan ei ole helppoa... mies on narsistinen, ikinä vika ei tietenkään ole hänessä... ja vaikka mä tekisin mitä niin aina teen väärin. edelleen näköjään... lapset on kyllä huomanneet jo paljon asioita, se vaan etten saa heitä pelastettua. En voi myöskään lähteä muuttamaan asumis-järjestelyjä, juttu menisi käräjille ja miehen uhkaus on ollutkin että jos niin teen, niin en tule lapsia sitten saamaan ollenkaan.
en yksinkertaisesti uskalla lähteä tuohon projektiin, se vaikuttaisi VARMASTI lapsiin tuhoisasti.
Mies on taitava manipuloija, ja olen saanut henkisen väkivallan sivalluksista monet monet mustelmat. Sen mä vielä kestäisinkin jos se rajoittuisi vain muhun. Mutta mitä voin tehdä kun se tekee niin lapsille???? :headwall:

nytkin kun taannoin oli joku puhelinlasku-juttu, niin siis mä otin maksaakseni puhelimet ja laskut, kerran he on mulla kirjoilla. niin isä meinasi väkisin maksaa toisen edes. sanoin että haluan toimia laillisesti oikein, ja niin on sitten helpointa että hän ei pääse heittämään piikikkäitä kommenttejaan että "maksaisit edes toisen puhelinlaskun".....
Tähän hän totesi, mulla on se viestikin vielä, että jos annat toisen lapsista kirjoille hänelle, hän tulee maksamaan AIVAN kaiken mitä meidän osoitteeseen lapset tarvii, harrastukset ja vaatteet jne...

Se kiristää aina jollakin. Ja nyt kun poika täyttää 12, totesi tuosta etelän matkasta että elleivät tee sitä nyt, niin hän odottaa siihen saakka et poika on 12v. ja sanoo sitten että lähdetkö heidän mukaan etelään vai menetkö muka äidin luo viikoksi mieluummin...........

tämä tarina ei siis tule päättymään vielä vuosiin :(

molemmilla lapsilla selkeitä oireita, vatsa-ja pää-kipuja, unihäiriöitä, ruokahaluttomuuttakin välillä.

mutta minkäs teet...

vertaistuki-palsta olin pariin otteeseen TAIMI ry:n sivuilla, kerroin vähän näistä. mutta siellä pari aparia käänsi koko jutun niinpäin että se syyllinen olenkin MINÄ.
että mä oon vaan katkera sen uudesta puolisosta, ja että mun tarttis mennä eteenpäin. no hei, yritän koko ajan, mutta vaikee on eteenpäin päästä kun eksä on koko ajan edessä :kieh: joten tonne palstalle en ainakaan enäää mene tukea saamaan :(

mä yritän olla iloinen ja tervehtiä aina kun vien lapsia heille.... koitan kaikkeni että lasten olisi hyvä vaihtaa.
mutta enää ei edes isä avaa ovea ennenkuin lapset on ovella heti. vaimo kyttää keittiön ikkunalla meitä pihalla. oon alkanut sitten heilauttaa kättäni tervehdykseksi, ja hymyillä että tässä nää mun nuppuset taas on... niin lopputulos on se että vaimo istuu tätä nykyä aina pimeässä keittiössä.....
mutta näenhän mä sen silti.... ja heilautan edelleen kättäni keittiöön :)
ja jos vaimo tulee vastaan kaupassa, tai vanhempainillassa, mä sanon MOI. niin se oikeasti vaan tuijottaa mua, ei sano mitään ja kääntää päänsä pois...

ja paras onkin se juttu kun tää vaimo oli verrannut mun ulkonäköä ihmiseen joka on kaukana musta :D sit kun lapset ihmetteli et miks ihmeessä tää uus vaimo näin puhuu musta, niin sanoin vaan et noooooo, jospa se tuntee tään naisen kehen vertasi, että jospa me ollaan yhtä lempeitä luonteita :D no mieluusti oon verrattuna tähän ihmiseen , mitä sydämmellisin tapaus...

omaa jaksamista verottaa se huoli mikä tulee, kun miettii miten lapset jaksaa... tahallani en ole mitään riitoja aiheuttanut., ja ilmeisesti miestä vaan risoo se että mun asiat onkin hyvin, voin elää terveenä ilman hänen sättimisiään... mullahan oli erittäin paha tautimääritys fibromyalgiaan, ja paniikkihäiriöön. ja kuukausi erosta, aloin parantua, nyt tänä päivänä on 2v kun oon viimeiset lääkkeet ottanut :)

vaan eipä mun auta kuin sinnitellä. ja vahvistaa lapsia luottamaan siihen että me tullaan aina auttamaan. ja meihin voi luottaa ja meillä saa olla myös koulukavereiden kanssa.
ja että jos isällä on huono päivä, se ei ole lasten vika....

voi voi...näin surkeaksi tää keksustelu taas meni. mutta mulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin purkaa tää taas tänne.... toki äidin kanssa purettiin jo heti aamulla... mutta se on niin suuri möykky, ja aina aukeaa joku vanha haava ....

päikkärit niin nyt jäi sitten aamun unet kokonaan väliin.... mutta puolisen tuntia nukkuneet vaunuissa eteisen puolella. että ei näää näin kovat pakkaset kivoja ole kun kaikki normaali menee sekasin.
toivotaan ettei ihan montaa viikkoa kestä. tosin sit siinä vaiheessa kai lapset oppiikin sisällä nukkumaan unensa :)

päiväkahvin merkeissä, Floweri :wave:
 
FA voimia tosissaan sulle :hug: Pikaisesti vaan tulin lukemaan josko tää ois selvinny miks olit niin surkuna. Arvelinkin exän olleen asialla. On kyllä käsittämätöntä touhua. Kirjoittelen lisää myöhemmin. Koita jaksaa! Aika paljon mua surettaa sun lastenkin puolesta...

Täällä -27 jihuuuuu! Sitä uhmaten lähden kaverin kanssa ulos syömään.
 
Flower: no huh! Alkoi oikeen minuakin hatuttaan kun luin tuon sun sepustuksen! Aika älytöntä toimintaa :headwall: Harmittaa, kun ei oikein ole tietoa/kokemusta jolla auttaisin... netissä tosiaan helposti voi saada myös paskaa niskaan ja vertaistuki voikin muuttua joksikin ihan muuksi.. vielä kun nikeillä voidaan kirjoitella ihan mitä sattuu nyt päähän pälkähtämään. Hienoa kuitenkin, että tavat joilla reagoit miehen ja puolison käytökseen on siis todellakin sitä AIKUISEN ihmisen käytöstä... eikä kannata alentua samalle tasolle, vaikka uskon että houkutus on suuri |O Ei kai siinä auta tosiaan muu, kuin toivoa että entinenkin saisi jotain muuta tekemistä kuin kiusanhenkenä olemisen... Tuosta ulkonäöstä piti vielä sanoman, että todella kaunis nainen olet, hyvä että tiedät sen jo :)

Lämpimistä hanskoista piti kirjoittaa: että meillä yhdet kaikista lämpimämmät hanskat on ihan jotkut halppishanskat, en ees tiedä mistä ostetut (mamma tuonut), mutta ei merkkiä varmaan kertoo kaiken :D Sisälmys on sellaista ihan pientä valkoista "nukkamaista" peitettä, mutta ei kyllä käy kädet niillä kylmäksi. Mulla itsellä myös todella hyvät hanskat, jotkut thinsulate hanskat, prismasta ostin viime vuonna.. ja yhtään ei oo kädet kylmät niillä! Vaikka palelen helposti... Tänä vuonna on enemmänkin jalat palellut, tilasin nyt netin kautta uudet talvikengät alesta... toivottavasti on hyvät!

Mindi83
 
Flowerille voimia! Mullahan oli lapsena ihan hirveää isän ja sen uuden naisystävän luona. Kunpa joku olis suojellu eikä mun ois pitänyt enää mennä sinne. Kun olin 14, olin kyllin vanha ite sanomaan isälle että mä en tuu enää tänne. Ja vieläkin ne tietyt asiat vaivaa ja kummittelee mielessä.

Täällä vauvalla on korvatulehdus, käytiin maanantaina lääkärissä kun nenä oli vuotanut yli kaks viikkoa ja yskä muuttunut pahaksi. Korvatulehdus tuli sinänsä yllätyksenä, koska lapsi ei oo kitissyt, ei haronut korvia eikä oo ollut kuumetta.

Mä oon tänään ollut töissä ja meen ainakin kolmena seuraavanakin päivänä/iltana/yönä. Ja todennäkösesti jatkoa seuraa. Ihana oli olla duunissa :)
 
FA Iiiiso voimahalaus sinulle!! Ihailen tuota sinun kärsivällisyyttäsi ja kykyä toimia kypsästi! Onneksi, onneksi, onneksi lähdit tuosta suhteesta!!! Niin moni nainen jää kituuttamaan tuollaiseen pas**an ja usein väkivaltaiseenkin suhteeseen. Valitettavasti lasten on paljon vaikeampi "erota" isästään. En sitten tiedä, kumpi olisi heille parempi, olla isän kanssa vai ilman häntä, jos kyseessä on kuvailemasi kaltainen ihminen. Mä en vain tajua tuollaisia ihmisiä. Mitä he saavat olemalla kus**äitä. Joo, vihaksi vetää sinun puolestasi!! Vaikka oma mies ei ole mikään täydellinen, niin tällaisissa tilanteissa tajuaa tehneensä hyvän valinnan. Kodin täytyy olla paikka, jossa ihmisten on hyvä olla! Ja itsekin kun olen aikoinaan seurustellut todella mustasukkaisen miehen kanssa, niin arvostan sitä, että mieheni ei ole koskaan rajoittanut menemisiäni ja olen saanut olla sellainen kuin olen.

Ja arkisempiin ketutuksen aiheisiin... Mua ärsyttää tämä pakkanen!! Eilen meinasin jo hyppiä seinille, kun ei olla useampaan päivään päästy ulos kärryttelemään. Poika nukkuu sisällä ihan kohtalaisen hyvin, mutta itse kaipaan pään tuulettamista. Tänään olin hetken ulkona, niin jo oli naama jäässä. Eilen kun alkoi kaatua seinät päälle, niin lähdettiin lähellä olevaan kauppakeskukseen. Siellä sitten hengailtiin ja istuttiin kahvilassa. Poitsu onneksi nukahti vaunuihin ja nukkui yli tunnin, niin minä sitten istuskelin rauhassa kaffella ja lueskelin lehtiä. Teki hyvää! Sitten jaksoi taas loppuillan oleskella kotona. Tänään meillä kävi vieraita ja itsekin pääsin hetkeksi irtautumaan kotoa, niin fiilis ollut jo parempi. Odotan niiiiin kovasti jo sitä, että pakkaset lauhtuis ja päästäis taas ulos! Maanantaihin taitaa mennä...
 
kiitos tuesta kaikille :hug: mä oon kyllä miljoonat kerrat meinannut heittäytyä samanlaiseksi kuin eksä, siitähän saisi.... mutta ei se mitään auttaisi, tilanne paisuisi järjettömiin ja lapsiin sekin heijastuis välittömästi. Nyt niillä sentään on edes tämä koti missä on turvaa, ja missä uskaltaa ne omat tunteensa näyttää.....
Taistelu on vaikeaa, mutta yritän voittaa sen lempeydellä. Mikä ilmeisesti ärsyttää miestä entistä enemmän...
Nyt olen ollut näistä asioista yhteydessä opettjaan, että tietääpä hänkin ettei ole mikään kulta-poju tuo lasten isä.
Aion myös soittaa turvakotiin ja kysyä neuvoa sieltä, miten voisin auttaa lapsia jaksamaan.
mitään oikeustaistoja en lähde vetämään, ehei....
Lapsista en tiedä vieläkään missä ovat. Kaiketi he matkaan mukaan pääsivät. Mies on tähän asti aina ilmoittanut kun ovat hotelliin päässet perille, että tiedän kaikki olevan ok. Ja aina ilmoittanut mistä numerosta tavoitan. Nyt ei mitään.
Elän siis epätietoisuudessa periaatteessa.
Mutta haluan uskoa että he ovat perillä ja lapset mukana ja kaikilla iloinen loma-fiilis.......
aina se ei tarkoita sitä, että kun on eronnut, -pääsisi eroon........
Muuta en toivo kuin että osaisi antaa lasten olla rauhassa.... kiusaisi mua vaikka loputtomiin mutta nyt se kiusaa oikeasti lapsia...

noniin muihin aiheisiin...

Pakkanen haittaa elämää täälläkin... vauvat nukkui eilen vain sen puoli tuntia... huh hei, hoitolapsi lähti mutta yrityksistä huolimatta meidän likka veti täysillä... hiukan ennen klo 19 sitten sammui melkein suorin jaloin :D ja nyt heräsi aamulla 7:20 :D kerran heräsin tuttia laittamaan....

oho, pakko mennä tuun takas :wave:
 
Huomenta!

Joo'o, pakkanen paukkuu... minulla siivous jatkuu, matot oli jo ulkona... tänään jos laittais petivaatteet ja nuo pehmot... kunnes saan itseeni energiaa joten kuten... onneksi sentään alkaa viikonloppu, ne on mulle aina yhtä lomaa, kun mieskin kotona :)

Flower: tuli sekin mieleen, että talleta kaikki uhkailevat tekstiviestit ainakin ja ehkä nauhoita puhelutkin, luulisi näistä olevan hyötyä, jos joskus tarvitsee todistaa jotain miehen luonteesta... ja tavoista käyttäytyä. Ei taida enää järkipuhekaan auttaa... Hyvä idea soittaa ja kysyä vähän neuvoja, mitä voi tehdä. Toivottavasti lähettää viestiä, että lapset ok ja paikan mistä tavoittaa! Järkyttävää jättää toinen ihmettelemään...

Meillä kiljutaan taas, semmosia lyhyitä ja ytimekkäitä kiljahduksia... tämä on myös tullut tavaksi kun herätään... se on oikeastaan aika hauskaa, kun toineen kiljuu seisoen sängyssä... sitten jaktaa vielä sylissäkin pari kiljahdusta :)

Mä en olekaan täällä purnannut (kaikille muille kyllä) tuosta meidän pinniksestä/tai juniorsänky vai mikälie, brion jäte... mite voi olla, että sänky joka maksaa noin 350e tai maksoi ainakin, on noin huonon laatuista... ihan jää jäljet jos vähänkin joku siihen osuu ja muutenkin... jotenkin huomaa, että huonekaluissa on aina vanhassa vara parempi!!!!

Mindi83
 

Yhteistyössä