Maalismussukat - syntyneet

Vastaan itselleni, kun täällä on niin hiljaista.:LOL: Googlettelin tuota iltamaitoasiaa ja ainakin löytämieni tietojen perusteella ei ole järkeä imetyksen loppumisen jälkeen ottaa erillistä iltamaitoa käyttöön tässä vaiheessa, puhumattakaan opettaa 1-vuotiasta pullolle. Joten iltapuuron yhteydessä maitoa mukista ja that's it.
 
Iltapalan jälkeen saa maitoa pullosta, mutta ei mitään erillistä "iltapulloa" saati sängyssä tai yläkerrassa.

Kauanhan menee ennenkuin hormonit tasaantuu, onkohan siitä nyt 2vkoa kun imetyksen lopetin, ja tää hiki on kamalaa! Ja päätäkin särkenyt melkein jokapäivä, huoh.. Saati että tänään en nähnyt noin vartin aikana oikein vasemmalla silmällä, semmosta sumeaa vaan kulki alhaalta ylös. Ei oikein voinut tarkentaa katsetta. Ehkä nää on niitä migreenijuttuja..

Välillä otetaan aamuyöstä maitoa, välillä ei. Ei jaksa stressata, varsinkin nyt kun ollaan TAAS kipeitä. Viimevloppuna oli 2/5 vatsataudissa ja nyt samat 2/5 yskii keuhkonsa pihalle ja ääntä ei lähde oikein.
 
Heippa :)

Naurukohtaus suloinen poika :)

Täällä "vauva" on aloittanut päiväkodissa toissapäivänä. Hyvin on tähän asti sujunut. Ja mä sain vakituisen työpaikan. Nytkin täällä töissä oon. Äiti on hakenut pojan alkuillasta jo hoidosta. Päiväkoti on vuoropäiväkoti. Mua ei nyt tää kolmivuorotyö niin haittaa koska työvuorolistat on niin ergonomisia. Siis ei oo sitä kauheaa ilta-aamu-vaihtelua. Niin sopii mulle!!
 
Jotain haluaisin tänne kirjoittaa, mutta eipä tässä ole mitään sen kummempaa viime päivinä tapahtunut... Perusarkea elellään... Mies oli tuossa useamman päivän kipeenä. Oli korkeaa kuumetta ja lihassärkyä. Ihan oli pois pelistä, eikä mitään pystynyt tekemään. Onneksi on nyt jo parempi. Pidän peukkuja, ettei me poitsun kanssa sairastuttais. Tai ei itsestäni niin väliä, kunhan vain poika ei sais samaa tautia, sen verraan kipeenä mies oli. Aika paljon on tauteja liikkeellä. Flunssaa, influenssaa, vatsatautia ja tuttavaperheissä on myös urakalla sairasteltu vesirokkoa.

Käytiin pojan kanssa tällä viikolla värikylvyssä. Ihan hauska kokemus oli. Poika sai rauhassa tutustua eri tuntuisiin "materiaaleihin" - soseisiin, kiisseleihin, marjoihin, jauhoihin, ryyneihin jne. - ja sotkea oikein luvan kanssa. Tai eihän se siis sotkua ollut, vaan taidetta. :p Harmi vain, etten siitä vetäjästä kauheesti tykännyt. Oli semmonen hissukka, eikä kauheasti ohjannut toimintaa tai kertonut värikylvyn taustaideologiasta - sellaista olisin kaivannut.

Meidän perheeseen tulee uus vauva! =) Ei siis minulle, vaan mun siskolle. :) Aika ihanaa, kun tajusin, että todennäköisesti ollaan sitten samaa aikaa kotosalla. Hän äippälomalla ja minä hoitovapaalla. Voidaan sitten päivisin treffailla.

Jaaha, viikonloppu edessä, eikä oikein mitään suunnitelmia vielä. Jotain perusarjesta poikkeavaa olis kiva kehitellä... hmmm...

Eipä tällä kertaa kummempia

Iloa arkeen

Marni ja hymypoika tasan 11 kk
 
Heips, jotain kuulumisia minäkin laitan!

Meillä on ollut ihan kiva viikko, vaikkei mitään suurempia lomia olla voitu miehen töissä olon vuoksi viettääkään.

Vauva kasvaa ja nyt on onneksi jo ruokahalukin palannut kuvioihin, varsinkin iltaisin ja aamuisin puuro on maistunut todella hyvin. Pappa ja mamma on tullut myös sanavarastoon, kun on hirveästi ollut siellä kyläilemässä. Leikitään paljon leikkejä, nyt viimeisimpänä paperilennokin lennättäminen, on todella hauskaa puuhaa ja saa isot naurut aikaan. Pulkkaankin kerittiin tottumaan, ja nyt on jo hauskaa kyydissä!

Eksyin yksi päivä kirpputorille, suuren epäluulon saattelemana... olin oikeastaan ihan puulla päähän lyöty kuinka hyväkuntoista vaatetta siellä oli tarjolla. Mukaan jopa tarttui toppatakki keskimmäiselle (joka oli omaansa hankkinut jostain reiän), joka kait menee sitten ehkä vielä ens talven alussa... ainakin. Kotiin tullessa olo oikeastaan aika hyvä, kun oli tehty halvalla löytö :D

Värikylpy: se olikin hauskaa hommaa... täällä päin myös isommille lapsille ryhmiä. Kova hinku vaan noihin ryhmiin ja aika vähän on niissä tilaa! Harmi jos on osunut kohdalle huono ohjaaja, tai en kyllä muista että täälläkään ohjaaja olis hirveästi mitään "ideologiaa" sen takana selittänyt.

Löysin itselleni kaupasta piikkimaton, oon sitä nyt pikkuhiljaa koittanut käyttää, kun luin että olis jotain apua noihin mun kipeisiin, jumiutuviin hartioihin, ehkä! Toivotaan, että auttaa... mulla vaan näköjään kestää vähän tottua niihin piikkeihin, ai hitsit ne on teräviä! :D

Meidän täytyis mennä hankkimaan jotain lahjaa isälleni, joka täyttää vuosia.. vai ostaisinko vaan kukkasia, en keksi mitään. Ja jos vaikka veis ipanat elokuviin viikonloppuna. Muuten ihan perus touhuumista! Hauskaa viikonloppua kaikille! Ja kipeille pikasia parantumisia! :wave:

Mindi83
 
Siinähän se viikonloppu taas hurahti mukavasti sukuloidessa. Lauantaina oltiin koko päivä mun vanhemmilla ja tänään vastaavasti miehen vanhemmilla. Mukavaa oli, eikä anoppiinkaan mennyt kertaakaan hermo. :p Tuli syötyä hyvin ja saunomaankin päästiin kahdestaan miehen kanssa mun vanhemmilla (harvinaista herkkua kun ei ole omaa saunaa). =)

Huomenna mennään katsomaan yhtä asuntoa - jännää!! Jos siihen ihastutaan, niin tässähän joutuu piakkoin muuttohommiin. =) Sinänsä meillä ei ole kauheeta kiirusta muuttaa, mutta kun asuntoja on tullu tässä viime aikoina katseltua aika paljon, niin oon huomannut jotain tämmöistä muutosta elämään kaivanneenikin. Kutkuttaa ajatus siitä, että kevättä odoteltaisiin uudessa kodissa. Peukut pystyyn, että olis meille täydellinen. =)

Poitsun kuulumisia Kun konttaaminen sekä ylös nouseminen ja alas pyllähtäminen on alkaneet sujua, niin poika on alkanut harjoitella kävelemistä tukea vasten. Huoneesta toiseen hän on myös kävellyt kun oon pitänyt käsistä kiinni. Kovin on vielä haparoivaa tuo kävely, mutta hyvä alku kuitenkin. Niin, ja poika on löytänyt oman pippelinsä! :LOL: Aikamoisia äijäpiirteitä siis tullut esiin, kun vaipan vaihdon yhteydessä pojan pitää aina kokeilla, onko se vielä tallella. :LOL: Mitäs muuta... Kolmas ylähammas on puhjennut ja neljäs tulee varmaan aika pian... Puheen tuotosta: poika ei käytä mitään tiettyä sanaa tarkoittaen jotain tiettyä juttua, mutta välillä matkii hyvin jotakin mitä oon just sanonut. Tuntuu kuitenkin, että nuo "sanat" tulee kuin vahingossa ja jos yritän saada hänet sitä juuri sanottua sanaa toistamaan uudestaan, niin se on jo "unohtunut". Mutta omalla kielellä höpöttelee kyllä kovasti. =)
 
Viimeksi muokattu:
lomailtu on niin et koneella en käyny viikkoon melkeen :) ihanaa irrottautua niin totaalisesti!

sukuloimassa käyty, ja ah ihanaa olla kotona, mikä oma rauha ja oma sänky :D

päätin etten talvisin enää lähe pitkään matkaan lapsilauman ja hillittömän toppavaate-varaston kera.

ja tila-auto kiitos!!!!

vauva osoittelee lamppua, kukkia, vähän kaikkia. sanavaraston kartutus on siis alkanut :) otti pari päivää sitten neljä askelta putkeen!! jihhei :D kävelee siis hyvinkin pian.

viime yö meni taas seinille, oon nukkunut noin neljä tuntia... mikä lienee taas sai tytön kitisemään pitkin yötä.

ja työt alkaa tunnin päästä. oon kyllä tsempannut itseni jo, meikattu on ja hiukset saparoilla pörröllään :D mukavaa olla valmis vaikka onkin ihan väsyny. tästä se arki lähtee taas rullaamaan.

kauheasti en oo sit ehtiny ees lukemaan, paitsi toi tikrulaiselle piti sanoo että tsemppii väsymyksen keskelle :wave:

jaaha, puuro kiehunee kohta yli :D
 
piikkimatto siitä piti sanoa, et se on aivan LOISTAVA keksintö!!!! ite jos illalla käyn sen päälle sänkyyn....nukahdan :D
se rentouttaa niin täydellisesti.... mies tulee sitten puolen tunnin päästä herättelemään et joskos otat sen pois, ettei piikit tule tisseistä läpi :LOL: mä en vaan voi pysyy siinä hereillä :D
 
Mahtavaa maanantaita!!! Ihana ilma :wave: (no on oikeesti liian kylmä...)
Sellainen kysymys teille ketkä olette matkustaneet lasten kanssa tai tietysti niillekin ketkä ovat Rodoksella tai Turkissa käyneet, että kumpaan suosittelette lähtemään 1v. kanssa? Rodos vaikuttaisi nyt vahvemmalta vaihtoehdolta, mutta mihin sitten päädymme niin kuka tietää vielä... Siksi nämä vaihtoehdot kun kotikentältä halutaan suora lento ja ajankohta on tietty, joten valinnan varaa ei ole kovin.

Tilasin digikuvista paperiversioita ja innostuin katseleen kuvia. Ihmettelen, onko mulla todella ollut näin pieni joskus... :heart:

Kuvassa hän, joka aamuisin huutaa "eipää" (leipää siis) kun ehdotan mennään syömään puuroa, on 3 kk.

 
Mekin tullaan taaperopuolelle :) Viimenen vauvakuukausi pyörähti käyntiin ja jotenkin vähän haikea fiilis, kohta nää on jo niin isoja :D

Nimi: nannah
Ikä: 28
Paikkakunta: Jkl
Lapsen synt.aika:23.3


Kuulumisia: Meillä poitsu on oppinu seisomaan ilman tukea ja ottaa muutaman askeleenkin. Ja kiipeää joka paikkaan! Telkkaritasolle,sohvalle, lelukoriin ja lipaston laatikoihin :D Virtaa riittää aamusta iltaan.. Muutama sanantapainenkin tulee, esim.mamma, ota, ätti :heart:
Päikkäreitä nukutaan vielä kahdet,ulkona molemmat, 1,5h-2,5h.Yöllä sit onkin hankalampaa, ukkeli heräilee 3-8 kertaa, yleensä sen 8... Ja aamulla herätään jo klo 6-7... Alkaa vähän jo väsyttää! Viikko sitten lopetettiin imetyskin kun kuviteltiin et sen takia pikku-mies heräilee mut se sit vaan pahenti tilannetta :headwall: Eli ihan sama juttu kuin Tikrulaisellakin. Vielä vaikeempi vaan saada ukkeli nukahtamaan uudestaan kun ei voi tissiä antaa.. Alkaa kohta epätoivo iskeä :| Ois jo niin ihana nukkua kokonaisia öitä...
Kaana kyseli matkakohdetta :) Me oltiin Turkissa kun pikku-mies oli 2kk ja voin kyllä suositella :) Meillä oli all-inclusive ja ihan huippu hotelli vesipuistoineen joten lasten kanssa lomailu oli mahdollisimman helppoa (mukana oli yhteensä 6 lasta). Ollaan oltu Turkissa kyllä ihan tavis hotelleissakin ja sillonkin lasten kanssa on ollut tosi onnistuneita reissuja, turkkilaiset on TODELLA lapsiystävällistä kansaa :) Nyt ollaan kuukauden päästä lähdössä Egyptiin. Ihan uus kohde meille joten jos jollain on kokemusta niin kertokaas mitä tykkäsitte??
[/URL][/IMG]
[/URL][/IMG]
 
nannah kiva että säkin pysyt porukassa :) noihin levottomiin öihin meillä oli avuksi se, etten anna vauvan nukkua liikaa päivällä. meillähän vedettiin kans ulkona kahdet unet.
nyt teen niin et kun nukahtaa aamupäivällä, herätän hänet viimeistään puolen tunnin päästä. sitten maistuu ruokakin hyvin, klo 11 ja siinä puoli yksi laitan ulos pitkille unille. nukkuis vaikka ja kuinka, mutta herätän jälleen kolmen aikaan. mennä viipottaa sitten loppuillan. puuro 20 maissa, 20:30 sänkyyn.

illathan oli meillä nekin aivan kammottavia pitkän aikaa tässä. armoton huuto ja aina ylös jos lähdit viereltä. ja ennen klo 22 ei nukahtanut. vaikka sen unikoulun pidinkin jo pari kuukautta kai sitten, tilanne ryöstääntyi aivan mahdottomaksi sirkukseksi...
eilen kokeilin sitten et tuttipullo kokonaan käytöstä pois. juju täytyi olla siinä. nukahti päiväunille ilman sitä, sekä yöunille. sänkyyn laitoin puoli 9 , pidin kättä vatsan päällä. tuttia vaan suuhun jos alkoi kitistä. ei taputteluja, ei heijaamisia, ei vettä vaihtoehdoksi. ajattelin et olenpas mäkin ollut hölmö, vauvastahan tulee entistä levottomamapi mitä enemmän ne rauhoittavat tekijät vaihtuu.... mut niin oon ollu väsyksissä näköjään etten oo pannu enää merkille.

TAKANA ENSIMMÄINEN KOKONAINEN YÖ :heart: eli paluuta pullolle ei ole, ja voi että onkin saavutus!! seuraava etappi on tutin vieroittaminen. mutta se onkin vaikeampaa, kun hoidokilla on tutti KOKO ajan... tarttis se sitten vieroittaa yhtä aikaa.. mut mites mahtaa onistua :D

mutta hyvä näin ja katotaan miten onnistuu seuraava yö :D voimia kuitenkin väsymyksen keskelle :hug:

ai että mä olinkin valtava vuosi sitten tähän aikaan :D
 
Ciao,

pikaisesti matkakohteista: olen ollut sekä Turkissa että Rhodoksella, molemmat loistopaikkoja!

Turkissa oltiin sellaisessa pienessä paikassa kuin Kemer, mahtava paikka.

Rhodoksella oltiin Ixiassa, ei kummoinen paikka, mutta kiva hotelli. Jos uudestaan lähtisin Rhodokselle, suuntaisin ehdottomasti Rhodoksen kaupunkiin. Upea keskusta, ja upeasti säilynyt vanha kaupunki.

Saari on myös pieni ja jos vuokraa auton, ajelisin esim. Lindoksen upeille rannoille päiväksi (toki siellä kaupungissakin on ranta).

Egyptissä en ole käynyt, mutta suuntaatte Nannah varmaankin johonkin lomakeskukseen, ja siellä on varmasti lapset hyvin huomioitu.

Ihania reissuja kaikille!
 
Moikka! :)

Täälläkin väsymys vaivaa, tosin ei pikkuneidin takia, vaan tän raskauden. Oon ihan loppu koko ajan, eikä mikään oikeen huvittas. :/ Eli tsemppiä kaikille univajeen kanssa kamppaileville!

Meillä tultiin sitten kunnolla kipeiksi, molemmilla tytöillä molemmat korvat tulehtuneita. No nyt viikonlopusta lähtien ollu antibiootit ja niiden avulla elämä alkanu taas vähän voittaa =)

Puheesta
: Meillä ei myöskään tuu mitään sanoja mitä tarkotettas, mut ihan samalla tavalla ku Marni teillä, oisin voinu ite kirjottaa täsmälleen samalla lailla. =)

Matkustelusta: Me oltiin just kuukausi sitten Egyptissä. Mihen ootten nannah suuntaamassa? Me oltiin Sharm el sheikissä. Kelit oli ihanat! n.25C päivisin, mut iltasin sai olla pitkää päällä, mikä sekin must ihan kiva, ettei ollu ihan paahtavaa koko ajan. Tosin kuukauden päästä tästä siellä on huomattavasti tietenkin lämpimämpää kuin mitä kuukausi sitten. Mut ihan joo ok tykkäsin. Meil oli tosi loistava tosi monine altaineen ja leikkipuistoineen oleva hotelli, oli ihan valtava alue jo toi hotellialue. Meil oli tosi kiva reissu! Mutta uudestaan en lähtis lasten kanssa, ainakaan tonne. Egyptissä on tosi likasta.. Siel saa olla supertarkka käsihygienian kanssa ja koin sen tosi vaikeeks just tän pienemmän kanssa, ketä laittais kaiken suuhun. Ottakaa käsidesiä mukaan! Me ei tajuttu, mut ostettiin sielt sit apteekista, mut en usko et oli ihan suomaisen verosta. Ei siis mitään saatu, vatsatauteja ym. =) Mut tarkkana kannattaa olla. Lisäks ite en oikeen pidä siitä tinkimiskulttuurista.. Ja perään huutelusta.. Meillä mies hoiti kaikki maksut, mut monesti jäi ostamattakin. Ei paljoa mitään sit tosiaan hommattukaan, ku ei jaksanu lähtee siihen kaupankäyntiin, joka näin suomalaisena tuntus tosi vieraalta ja "raskaalta". Mut siellä ollaan kans TODELLA lapsirakkaita, välil jopa rasitteeks asti, ku joka paikassa ois haluttu ottaa syliin ym.ym. Mut ihanaahan se periaattees kuitenkin oli, et niin tykättiin! :)
Mitäs muuta.. Ei nyt tuu mieleen. Kysy jos jotain tulee mieleen =) Ei nyt ollu tarkotus olla mikään älyttömän negatiivinen, vaan meette ja nautitte! Meilläkin tosiaan kuitenkin kaiken kaikkiaan oli tosi kiva reissu!

Tää kai tällä erää =) Mukavaa viikkoa!
 
Tänään on meidän pikkurinsessan syntymäpäivä.:heart::flower: Omalla porukalla ollaan juhlistettu: heti aamusta kuorolaululla ja paketeilla. Kortteja on alkanut sadella jo kummallekin lapsukaiselle. Naapurin mammaystävä oli tehnyt pienelle aivan ihanan tyynyn, johon hän oli printannut kankaalle valokuvaprintterillään pienen 1v-koevedoksista yhden hämmästyttävän tarkan kuvan ja siihen sommitellut kauniisti beigen ja valkoisen värisiä pellavakankaita ja pitsejä jne. Meitsi oli ihan liikuttunut! Tyyny saa kunniapaikan tytön sängyssä!

Esikoisella onkin synttärit vasta ylihuomenna karkausvuodesta johtuen. Viikonloppuna juhlitaan sitten ankarasti sukulaisten ja kummien kesken!;):LOL:

Aatella, että siitä on tasan vuosi, kun ihmettelin, että onko nää supistuksia vai mitä vielä tähän aikaan. Äitiäni soittelin lastenvahdiksi ihan vain varmuuden vuoksi. Kun lapsivesi meni kymmenen aikaan illalla, niin ajattelin, että josko mentäis näytille. Tyttö meinasi syntyä jo heti vastaanottoon! Kukaan ei ottanut tosissaan, kun olin niin rauhallinen, kunnes kroppa alkoi vain ponnistaa ja tunsin pään jalkojen välissä.:O Sitten alkoi tapahtua ja liikettä tulla vastaanotonkin nuivaan, leipiintyneeseen hoitajaan. Meitsiä kärrättiin kauheaa vauhtia sairaalasängyssä kohti salia miehen juostessa vierellä, kaikkia sairaalavaatteitakaan ei ehditty vaihtaa. Niukin naukin ehdittiin saliin, kätilö joutui pitämään pienen päästä vastaan, ettei "olisi tullut kuin tykin suusta". Eli puoli tuntia saapumisen jälkeen likka oli sylissä. Vasta kun toinen oli rinnalla, niin kysyttiin nimi ja henkilötunnus.:D Ihan kuin elokuvista. Täpärälle meni ja mä kun aattelin, että me mennään ihan turhaan. Olin päättänyt olla kotona niin pitkään kuin mahdollista (esikoinen käynnistettiin osastolla), enkä paljon pidempään olisi voinut kotona ollakaan. Siinä on tytölle tarinaa kerrottavaksi sitten aikanaan.:LOL:

Heh, tuli pieni synnytyskertomus näin nostalgisen päivän kunniaksi. En ollut tässä ketjussa vielä siihen aikaan, joten siksi pieni kurkkaus menneeseen.

nannah: tsemppiä teille ja kaikille muillekin unikoulun/yövierotuksen jo tehneille! Uskoisin, että menee pari kolmekin viikkoa helpostikin ennen kuin tulokset alkavat näkyä.

Meillä likka on alkanut nyt syömään isoja määriä kiinteää ruokaa, samaan aikaan kun imetys on vähentynyt. Imetän edelleen neljästi päivässä, mutta maito on selkeästi vähentynyt. Kuten esikoisenkin kohdalla, tytön vatsa toimii paremmin, yöllisiä ilmavaivoja ei ole ollenkaan ja välillä on hyviäkin öitä. Tyttö oppi nukahtamaan itse omaan sänkyynsä ja välillä öisinkin osaa rauhoittaa itsensä uudelleen uneen. Tänään noustiin 6.30., joten toivoa aikaisten aamujenkin osalta näkyvissä. Kyllä kai se ottaa aikansa, että paitsi tissittömiin öihin sopeutuminen, myös pienen unirytmi korjaantuu, kun toinen on tottunut heräämään syömään useamman kerran yössä. Edistystä siis ollut ihan parina viime päivänä.

Me käytiin tosiaan lauantaina tytön kanssa 1v-kuvauksessa. Alkuihmettelyn jälkeen hän nautti täysillä olostaan. Kuvaajan lisäksi siellä oli erikseen tyyppi, joka toimi naurattajana.:D Loppua kohden tyttö kirkui riemusta, etenkin kun siirryttiin raisumpiin leikkeihin. Ihan mahtavat koevedokset (100kpl) tulivat jo samana päivänä meiliin ja nyt niitä on pähkäilty urakalla. Tilataan ainakin samantyylinen suurempi kuva kuin esikoisesta, kun ne on ainoat, joita pidetään kehystettynä näytillä. Sitten tilataan joitakin kuvia albumiin sekä isovanhemmille ja kummeille omat. Vuoden päästä meinasin, että mentäisiin perhe- ja sisaruskuvaukseen.

Huomenna esikoisen 3v-neuvola ja maanantaina pienen 1v-neuvola. Halusin ottaa erikseen, että voi keskittyä kumpaankin sitten kunnolla. Eipä muuta tällä kertaa!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta täältäkin :) Eilisen lumipyryn jälkeen oli ihanaa kevään tuoksua ilmassa kun kävin tupakalla äsken. Ilma tuntui todella raikkaalta,ihanaa :)

piikkimattoa minäkin suosittelen!! Aivan mahtava rentouttaja. Joku sanoi ettei vielä kestä piikkejä iholla niin aluksi voi laittaa vaikka pyyhkeen väliin. Mä olen ihan suorilta käsin mennyt paljaalla selällä ja vaikka aluksi pisteleekin niin hetken päästä leviää ihana lämmin tunne iholle.

1.v kuvauksia oli tikrulainen käynyt ottamassa. En ole kenestäkään raaskinut otattaa mutta idea on ihana. Mulla on olkkarin seinällä kolme isoa taulua joihin olen tilannut suurennokset kaikista kolmesta lapsista kastemekoissa.

Meillähän Lenni täytti vuoden jo pari viikkoa sitten mutta kyllä minäkin palasin muistelemaan synnytystä ja niitä tunteita mitä vuosi sitten oli :) Haikeudella tietty:heart:

Eilen sain inspiksen ja siirsin Lennin omaan huoneeseen :) Meillähän on 4h+k ja tähän asti tytöt on olleet omissa huoneissaan ja Lenni meillä makkarissa mutta nyt rupes niin paljon korpeemaan tuo herran tavaramäärä että päätin että nyt saa siirtyä leluinensa omaan soppeen :D Lenni sai synttärilahjaksi tuollainen hillittömän ison Angry Birds-pehmolelun joka on vienyt tilaa makkarissa ja millon olkkarissa kun ei sitä voi oikein missään pitää kun se tosiaan on niin valtava. Ja olkkarissa oli kaksi koria missä oli pojan lelut ja ne tursuili aina niin näytti siltä kuin olisi ollut kasa leluja olkkarin nurkassa kun koreista ei näkynyt enää mitään. Nyt tytöt sitten siirtyivät taasen yhteiseen huoneeseen ja Lenni sai omansa. Olin illalla vähän haikeena kun pikku-ukko ei tuhissutkaan sängyn vieressä:heart:

Eka hammaslääkärikin oli tossa maanantaina miehellä ja kaikki hyvin :) Käytiin viime viikolla ottamassa ne 1v rokotteet(3kpl) eikä poitsulla tullut niistä oikeastaan mitään:O Vähän kitinää mutta siinä kaikki.

Asiasta ihan toiseen,mulla on nyt toi uusi Nokian Lumia puhelin. Se on ensimmäinen kosketusnäytöllinen puhelin mitä olen ikinä käyttänyt ja se on tuottanut tässä viime viikkojen aikana hieman ongelmia:headwall: Nyt eilen sitten onnistuin jotenkin laittamaan itselleni lukitun näytön eli että kun puhelinta halutaan käyttää niin pitää antaa salasana ensin. Voin kyllä vastaanottaa puheluita ja viestejä ilman että annan koodin mutta itse en voi tehdä mitään ennenkuin olen syöttänyt salasanan. Voi persus sentään,mä olen koko eilisen illan ja tämän aamun syöttänyt jos jonkunnäköistä koodia siihen ja ei vaan onnistu:headwall: Vien lapset kohta hoitoon ja lähden johonkin kännykkäkauppaan kysymään miten koodin saa purettua:headwall: Ajattelin että ostan itselleni samalla sellaisen vanhuksille tarkoitetun puhelimen missä on isot näppäimet ja muutenkin hyvin yksinkertainen käyttöohje!!!!|O:headwall: ei nää nykynuorison villitykset mulle näköjään sovi vaikken vanha olekkaan :D

Jaaha nyt täytyy valmistautua lähtöön :)

-Naurukohtaus ja Lenni reilu 1v-
 
naurukohtaus ja kännykkä-ropleema muksujen puhelimissa sama juttu oli taannoin, joten siihen tartti sähköposti-osoitteen ja sitä kautta lukko saatiin purkuun :D

kosketusnäyttö-puhelin oon ite tykänny, pari viikkoa kyllä meni opetellessa. muutaman kuukauden itellä ollu, enkä tiedä osaisko sitä tavallista käyttääkään enää. tai no, on mulla työn puolesta tavis-luuri. joka päivä kun käyttää molempia niin hallussa on :D
mutta menkat kun sattui sillon samaan aikaan kun uutta luuria piti opetella käyttään ni voi elämä mä sanon :LOL: ette ois halunnu olla näkemässä/kuulemassa mua sinä päivänä :D hahahahhaha mies lähinnä vaan nauroi mulle kans :D miksköhän ;)

kevät tulee kohisemalla!!! ihanaa kun linnut laulaa sydämensä kyllyydestä, ja voi kuinka toi aurinko lämmittääkään :cool:

vauvalelut säilöön nyt se sitten tapahtui. enää ei kiinnosta pienet pehmo-helistimet, eikä muut "pienten " lelut. eilinen hitti oli kun kävin ostaas isoja muovieläimiä. niitä sitten pistetään lelu-kassiin ja otetaan sieltä pois. oman läppärin taapero sai myös joku aika sitten :) tiedä mikä hänestä vielä tulee, lomittaja vaiko atk-inssi ;)

toinenkin yö ilman pulloa päivällä/illalla sujui mallikkaasti. nukahtaa niiiiiiiiiiiiiiin helposti nyt :heart: onneks mä älysin sen pullon ottaa kerralla veke. tuttia aloin pitää sitten myös niin et vain nukkumaan mennessä. myös hoitolapselle. ei siitä muuten mitään tule.
isojahan nuo jo ovat. tutillekin.


ja sitten riennetään uuteen päivään :)
 
huomenia.

En vielä tiedä kuinka aktiivisesti jatkan taaperopuolelle, kun nytkin kirjoittelu niin vähäistä.

NIMI; Sane
lapsen syntymäaika 10.3

Meillä otetaan edelleen kolmet päiväunet ja nukutaan kokonaiset yöt. Itse en melkein koskaan herätä nukkuvaa lasta, saa nukkua niin paljon kun haluaa. Mitenkään ei ole vaikuttanut yö uniin, vaan rauhallisesti nukkuu läpi yön. SIksi melkein koskaa, koska joskus voi osua vaikka neuvola unien kanssa samaan kohtaan ja sillon pakko herättää. Ja kaikki on yhtäkiukkua koko ajan jos herätetään ennen aikojaan. Meillä taitaa pikkuhiljaa jäädä viimeset unet pois, ja ihan kiva se olisi. Meillä herätään edelleen aamuisin klo 5, eli olen todella kade teille joilla nukutaan edes klo 6 asti. Poika menee iltasin nukkumaan klo 19 edelleen ja myöhentäminen ei ole onnistunut. Vaikka herää viimesiltä päikyiltä klo 18 aikaan, niin silti pyytää nukkuun jo klo 19. Kaikkein ihanin kun lähtee konttaan huoneeseen ja hiplaa unipussiaan.

Kesällä ajattelin opettaa käyttään peittoa ja unipussi saa unohtua. Tutti pullo ei ole enään ollut käytössä moneen kuukauteen ja tutin vieroitus oli hyvin käynnissä kunen pukkasi ensimmäinen korvatulehdus ja sen jälkeen sitä on lussutettu oikein urakalla. No kaikki aikanaan.

Minkä ikäisenä pikkuisenne siirtyy pinnasängystä pois??? Meille kun tuli tieto, et uusi vauva tulossa ja nyt sit pohdin hommataanko uusi pinnasänky vai taaperosänky. Tosin ei tässä vielä kiire ole

Jonkin verran ilman tukea seistään ja houkutuksella ottaa askeleen pari ja heittäytyy syliin. meillä on opittu tekeen aaltoja, heiluttaan päätä ja tekeen kielellä heilutusliikettä, sekä taputtamaan

Egypti, olen käynyt ja kiitos ei ikinä enään. Antiikin kulttuuri on aivan ihanaa ja sahara, siihen se jääkin. Ruoka oli pahaa ja todella epähygienista, etenkin jos söi muualla kuin hotelilla. Kauppiaat roikku koko ajan perässä ja olivat jopa agressiivisia. Naisena en uskoltanut kulkea missään yksi. Kaikesta pitää maksaa, jopa vessapaperista, eli kannattaa varata sitä pikkuhilua reilusti mukaan. Euroista pitävät paljon. Lämpötila oli sopiva. Nähtävyyspaikoilla on turistia niin ettei sekaan mahdu, eli hermoja kannattaa varata mukaan.

Meillä taksi kuski rupesi tivaan olemmeko naimisissa, juu tietenkin. ei tullut mieleen muuta vastata.Ja olimehan me. Sit alko tivaus onko lapsia, miksei ole lapsia. No voi voi kun kaikki vaan ei saa lapsia ja sitä sit jollekin taksikuskille selvittään miksi ei ole. eli mä en tykännyt paikasta. hurghadassa oltiin jossa kun pysy turisialueelle niin kaikki OK.

Syntymäpäivä juhlia täällä kovasti jo aherrellaan. Piti nyt leipoa, mut ei ollutkaan laktoositonta maitoa, joten aikaa olla koneella. Meillä aina kamala pohtiminen kun melkein kaikki laktoosittomia, sit on pähkinä, omena, mansikka, päärynä allergiaa. Yksi on kasvissyöjä ja sit tää mun aviosiippa joka on allerginen kaikelle pahalle, niin aina saa pohtia, mikä sopii kaikille ja millä voisi korvata tuotteen joka ei sovi. Esim nyt olisin halunnut suklaakakun,mut valkosuklaa ei sovi, niin taas pohdit ja hedelmäkakkua tulossa hedelmillä jotka käy miehen makuun, eli ananas. Jos sit äitienpäiväksi saisin sen triplasuklaakakun.

Nyt kokeilen ensikertaa kasvisperäistä liivatetta, et toivotaan et hyytyy hyvin, mä kun pidän juustokakuista.

kännykänkosketusnäyttö hermo meni ja heitin meneen ja kävin ostaan uuden kahden viikon kokeilun jälkeen. Ihan kamala kapistus ja aina jökissä tai väärään valikkoon menee. Mä niin rakastin mun vanhaa puhelinta, mut meidän pikku mies söi siitä näppäimet.

Meillä muuten ainoa sana on äiti, mut välillä tuntuu et yhdistääkö oikeesti minuun, kun koko ajan sitä hokee. Tuossa yksi aamu kuului pojan huoneesta ÄITI, olihan se suloinen herätys.

Mä odotan 1 vuotis kuvausta ja toivon et vaatteet ehtii tuleen ajoissa, kun jouduin palauttaan, kun olivat liian pienet. Sit meillä on samaan aikaan vauvauinnissa kuvaus myös, et tulee ainakin erilainen 1 v kuva ;D

Jahas pikkumies ilmoittelee hereillä olostaan

aurinkoista kevättä

Sane
 
sane suuret onnittelut raskaudesta :heart::heart: ihanaa !!!

ja teillä kenties herätään viiden aikaan aamulla kun nukkuu kuitenkin päivällä niin paljon :) mutta tosi kivalta kuulostaa muuten.

meillä aamulla kävin vaunuilemassa, vauvat nukkui puolen tunnin torkut, sitten oltiin pihalla. möngittiin ja keinuttiin. yhteensä pari tuntia ulkoilua. rekkamiehen annokset meillä kaikilla ruokaa, ja pian pitkille unille :) ihania vaikkakin raskaita päiviä.

ja kun ite on kahdesti päivässä ulkona, voitte uskoo ettei illalla itekään tuutulauluja tartte :) eilen nukahdin sitte jo ennen yhdeksää sohvalle ....krooooh....pyyyyh.....

piimä ja raejuusto oman vauvan ehdoton herkku. ja se banaani :)

tässä nopea kastike-vinkki: sulata pari ruokalusikallista voita kattilassa, perään jauhoja noin 3-4 rkl. lisää maitoa päälle puoli litraa. kiehauta. mausteita maun mukaan. savusuikaleita pussillinen perään.
kinkkukastike on valmis :) valmista helposti , -ja nopeasti ja on vielä hyvääkin :)

ei muuta kuin töitä jatkamaan päiväunille laiton merkeissä :wave:
 
Onnea sane! <3 Koskas sulla on laskettu aika?:)

Joo lapset on kyl todella taitavia saamaan puhelimet sekaisin ;) Niinkuin kaikki muutkin elektroniikkalaitteet! Telkkaristakin löytävät kaukosäätimen avulla toimintoja, joista et ees tienny :D
 
puhelimet ja kaukkarit mulle känny on sen verran arvokas , sen on oltava toimintakuntoinen 24h vuorokaudessa. en siis pidä lasten ulottuvilla. tiskipöydällä, tai keittiön hyllyssä, tai kun ulos meen niin kaulahihnassa pussissa.
ja kaukosäädin joo. se on tän taaperon himotuin vempele. siispä etittiin kätköistä vanha kaukkari, joka ei käy mihinkään tän hetken laitteeseen. patterit pois vaan. ja käytössä olevat pidetään myös kaapin päällä , tai jos telkkua katotaan niin pöydällä. ja tiukka ei.

tai jos ei tehoa niin pois lapsen ulottuvilta.

mut toi et sillä on oma vastaava laite, on tehnyt sen et niin hanakasti ei oo ettimässä meidän kaukkareita :D kokeilkaas mamuskat :)
 
Huomenta :)

Mä taas oon huomannu, et vaik ois kymmenen rikkinäistä (mut "ihan oikeeta") kaukosäädintä/puhelinta saatavilla, ne ei oo ku hetken mielenkiintosii ja taas himoitaan niitä toimivia :) Ja mulla kun toi puhelin on tollanen todella perusmalli,niin oon antanu ihan likan sitä kattoo ja myöskin on saanu kaukosäätimellä pelleillä (välillä myös otetaan patteria pois, ni ei sotke katsomista ;) )
Meillä esikon kanssa toimi ainakin tosi hyvin, menettivät ajan myötä mielenkiintonsa, kun ei ollu mitenkään "tarkkaan varjeltuja".

Ihanaa kun toi likka alkaa taas sairastelujen jäljiltä oleen oma itsensä =)

Nyt kyläreissulle pitäs alkaa pian valmistautuun!

Mukavaa päivää kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Tulin kurkkimaan joko sinne taaperopuolelle ollaan siirrytty =) Ei oo vauvoja meillä enää.

Kaukosäädin meilläkin on upo uusi tarpeeton, jossa ei siis tietty pattereita. Kaaressa lentää, tarpeeton myös pojan mielestä, huomaa heti sen olevan "väärä". Mulla on niin perus kännykkä, Nokia 49€, että aivan sama mulle jos sitä joskus tutkii :D Tota puhelinta ennen mulla oli 499€ Nokia ja ai että oli huono puhelin, aina jotain vikaa.

Käytiin vauvan öö siis pikkuisen pojan kanssa tänään passikuvassa. Mun sydän meinas pakahtua kun ukkeli istui tomerasti tuolissa ja niin perus totinen passikuva ilme kasvoilla ja klik! Sitten poliisilaitokselle passianomus sisään. Oli jotenkin hassua istui lapsi sylissä siinä ja hei hänelle tarvisimme passin. Virkailija kysyi silleen hienovaraisesti, että lapsen toinen huoltaja olisiko tavoitettavissa miten. Mies odotti autossa ja sitten tajusin, että juu tosiaan sitä ei ihan noin vaan passia lapselle saakaan! Teimme sitten vuoronvaihdon ja mies kävi virkailijan luona toteamassa, että huh onneks et myöntänyt ilman häntä :LOL: Onneksi oli huumoria virkailijalla.

Nyt jatkan teidän juttujen lukemista ja sitten paapimaan.
 
Mä oon käynyt Rodoksella Ixiassa, oli kiva paikka :) Ainoa miinus siitä että rannat oli kivisiä.

Mulla "vauva" menee klo 20 yöunille ja nukkuu 1-2 herätyksellä 8-9 asti. Päiväunia nukkuu yleensä kahdet. Toiset on aamupäivällä lyhyet, n. puoli tuntia ja iltapäivällä n. 1-2 tuntia. Tämä siis kun ollaan KOTONA, hoitopäivinä on erilaista.

Jos mulla on aamuvuoro, lähdetään kuuden, puoli seitsemän aikaan liikkeelle, riippuu siitä onko mulla autoa vai ei. Jos iltavuoro, niin lapsi menee hoitoon 13:30. Yövuoroina vien hoitoon klo 21 ja haen seuraavana päivänä puolen päivän jälkeen. Nytkin oon töissä ja olin viime yönkin. Hyvin on sujunut hoidon aloitus, paremmin kuin luulin. Tosin eihän se vielä kauaa siellä oo ollutkaan.

Vuosi tulee täyteen ens viikon sunnuntaina eli 11. päivä. En oo tehnyt enkä suunnitellut mitään enkä kutsunut ketään. Ens viikolla vois alkaa hommaamaan :D On vaan ollut vähän kaikkea tässä.

Terveinä ollaan oltu nyt toistaseksi vaikka n. kuukausi sitten oli molemmilla räkätautia.

Elämä tuntuu nyt hyvältä, vaikka välillä oon manannut tätä yksinhuoltajuuden ja vuorotyön yhdistämistä. Mut joskus vielä kaiholla muistelen näitä aikoja :D
Murhetta tuo se kun äidillä epäillään rintasyöpää. Viikon päästä sillä on OYS:iin aika kuulemaan kokeiden tulokset..
 

Yhteistyössä