Mä luovutan ton pojan kanssa!!!!!!!?=)(/&%¤#"(=

saara
Meillä on aika haastava tapaus tuo 4v poika. Kesä oli yhtä tappelua joka asiasta ja teki ihan mitä sattuu. Komentaminen, jäähyt /muut negatiiviset asiat ei auttanu pätkääkään! Pahensi vain tilannetta. Kunnes eräänä kauniina päivänä tajusin kokeilla päinvastaista. Jos teki vähänkään sellaista, mistä pysty kehumaan ja kiittämään, vaikka vain oli rauhassa sohvalla eikä huutanut ja riehunut, kehuin oikein ylenpalttisesti. Jos teki tyhmyyksiä, niin en reagoinut mitenkään, jos nyt pystyi olemaan reagoimatta. Muutaman viikon päästä tajusin, et hei, tuo poika on ihan erilainen. Toki edelleen on noita tempauksia jonkun verran, mutta meillä on elämä rauhottunu tosi paljon siitä, mitä kesällä oli. Edelleen koitan kehua paljon ja oon huomannu, et poika oikein pinnistelee, et käyttäytyis hyvin.
 
saara
Ja vielä.. Teen lisäksi niin, että jos haluan, et poika on kiltisti esim kaupassa tai missä nyt ollaankaan, niin kehun jo vähän niinkuin etukäteen, et onpa mukava mennä kauppaan, kun oot noin reipas ja osaat kävellä kiltisti vieressä yms.. Ja usein se sitten toteutuukin, et poika on kiltisti. En siis sano, et nyt pitää olla reipas, eikä saa juosta, eikä sitä ja tätä vaan positiivisella tavalla.
 
vieras
en sen kummemmin lukenu muita kommentteja ja tää mun ei sua ap ainakaan lohduta, mut meillä poika jo yli 3-vuotta ja sama homma jatkuu ja jatkuu. välillä parempia kausia ja sitten taas alkaa..:/ Neuvolassa jo valitin, kun ei jaksas enää vaan on kuulema normaaliin kehitykseen kuuluuvaa..AAARRRGGHHH!!!!! sanon minä
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Meillä on aika haastava tapaus tuo 4v poika. Kesä oli yhtä tappelua joka asiasta ja teki ihan mitä sattuu. Komentaminen, jäähyt /muut negatiiviset asiat ei auttanu pätkääkään! Pahensi vain tilannetta. Kunnes eräänä kauniina päivänä tajusin kokeilla päinvastaista. Jos teki vähänkään sellaista, mistä pysty kehumaan ja kiittämään, vaikka vain oli rauhassa sohvalla eikä huutanut ja riehunut, kehuin oikein ylenpalttisesti. Jos teki tyhmyyksiä, niin en reagoinut mitenkään, jos nyt pystyi olemaan reagoimatta. Muutaman viikon päästä tajusin, et hei, tuo poika on ihan erilainen. Toki edelleen on noita tempauksia jonkun verran, mutta meillä on elämä rauhottunu tosi paljon siitä, mitä kesällä oli. Edelleen koitan kehua paljon ja oon huomannu, et poika oikein pinnistelee, et käyttäytyis hyvin.

Kyllähän se onkin niin, et jos kasvattaja on negatiivinen ja ärtyisä, komentelee vain ja tulee pelkkää negatiivista, ei siinä paljo huvita käyttäytä. Ai kelle? Tolle ärtyisälle joka kuitenkin kohta keksii vain jotain valittamista? Siinä katoaa se yhteys, joka on tärkeää lapsen ja aikuisen välillä.

 
aurora80
jauhan viä vähän =) mulle tulis mieleen,noista tosi pitkistä jäähyjutuista..että ne voi ehkä vaan "ruokkia" raivareihin juuttumista..asia erikseen on tietysti ikätasolle/omalle lapselle sopivat jäähyt.vaikka sit se "niin monta minuuttia jäähyä,ku on ikävuosia".muttei ehkä kannata olla montaa tuntia jäähyllä,on vaan kaikilla paha mieli koko ajan.parempi ne pikkujäähyt,vaikka sen sata kertaa päivässä sit.ja käydä raivari läpi juttelemalla ym,ja sit unohdetaan se :flower:
 

Yhteistyössä