Maitoallergisen pääsiäisherkut???

Tässä on vielä jokunen tovi pääsiäiseen, mutta rupesin miettimään, että onko mitään suklaista pääsiäisherkkua joka sopii maitoallergiselle? Ovatko esim. Mignon-suklaamunat maidottomia (pakkauksen mukaan ovat laktoosittomia mutta sehän ei ole sama asia)?
 
hei, loistava viesti! kiitos mignon tiedosta! onkohan niitä muita maidottomia suklaita, esim. sellaisia joissa olisi ylläri sisällä? luulin, että lapselle pitää antaa vain niitä pieniä värillisiä sokerimunia joten tämä mignon oli mukava yllätys :)
 
:attn: Löysin kaupasta Dammenbergin tummasta suklaasta tehtyjä pääsiäisyllätysmunia, jotka ovat maidottomia, kananmunattomia, gluteenittomia ja pähkinättömiä. Ne kyllä sisältävät soijaa. Yllätys oli samasta suklaasta tehty pieni pääsiäispupu, ei siis mikään esine, mutta Mignon-munien lisäksi on siis toinenkin vaihtoehto. Tumma suklaa vaan saattaa sopia paremmin aikuisen kuin lapsen makuun... Itse kyllä tykkäsin kun koemaistoin. :p Harmi muuten että nuo Mignonin konvehdit sisältävät maitoproteiinia - miksei niitä voi tehdä samalla reseptillä kuin perinteisiä Mignon-munia.
 
Prinsessan aarre
Minen osaa suklaasta sanoa mitään, mutta ainakin parina edellisenä pääsiäisenä on ollut myynnissä Mikki Hiiri -munia. Eli muovisen munakuoren sisällä on hedelmäkarkkeja, tarroja ja joku pieni lelu, esim. pelikortit, huilu jne. Meiän poju on tykännyt niistä kovasti.

Ja mun mielestä viime vuonna näin jossain kaupassa Pez-munia. Muovikuoren sisällä siis Pez-karkkeja ja se härveli. Ja oisko siellä ollut jotain muutakin..

Ja lisäksihän hedelmäkarkeista löytyy vaikka mitä herkkuja maitoallergisellekin. Nykyään näkyy saavan marmeladipupujakin :) Meiän pojan herkkuja on ne pienet Pupuneidin hedelmäkarkit.
 
Kiitos kovasti kaikille jotaka ovat jo täällä vinkkejään kertoneet! :flower: Tulin juuri itse täältä samaa asiaa kyselemään ja onpa kyllä kiva kun on edes jotain jota voin meidänkin pienelle maitoallergiselle tarjota kun isoveli saa suklaamunia :)
Huomasin tässä joku aika sitten kaupassa sellaisia keltaisia muovisia Nalle Puh munia. Niissä luki että sisältää karkin, keräilylelun ja tarran, eli ovat varmaan samoja, mutta erimerkkisä, kuin mistä Prinsessan aarre tuolla ylempänä puhui?
Meillä on tuo soija vielä vähän kyseenalasta, joten uskaltaakohan noita Dammenbergin munia kokeilla? Siis kun pieniä määriä soijaa voin lapselle tarjota, niin eihän noissa varmaan kovin paljon sitä ole...? vai mitä olette viisaammat ja kokeneemmat mieltä? :)
 
Prinsessan aarre
Alkuperäinen kirjoittaja Marsu81:
Kiitos kovasti kaikille jotaka ovat jo täällä vinkkejään kertoneet! :flower: Tulin juuri itse täältä samaa asiaa kyselemään ja onpa kyllä kiva kun on edes jotain jota voin meidänkin pienelle maitoallergiselle tarjota kun isoveli saa suklaamunia :)
Huomasin tässä joku aika sitten kaupassa sellaisia keltaisia muovisia Nalle Puh munia. Niissä luki että sisältää karkin, keräilylelun ja tarran, eli ovat varmaan samoja, mutta erimerkkisä, kuin mistä Prinsessan aarre tuolla ylempänä puhui?
Meillä on tuo soija vielä vähän kyseenalasta, joten uskaltaakohan noita Dammenbergin munia kokeilla? Siis kun pieniä määriä soijaa voin lapselle tarjota, niin eihän noissa varmaan kovin paljon sitä ole...? vai mitä olette viisaammat ja kokeneemmat mieltä? :)
Juu, minäkin huomasin, että nyt oli Nalle Puhiltakin tullut muovikuorimunia. Noi Mikki Hiiri -munat on kolme kertaa suurempia kuin Nalle Puh -munat :)

Just eilen poika sai ensimmäisen Mikki Hiiri -munan tälle keväälle. Siellä oli tikkari, marmeladisydämiä, tarroja, Pluto-rintamerkki, pieni "keilapeli" sekä muovipalapeli (sellainen että erilaisista muovinpalasista voi rakennella itse erilaisia kuvioita.. jos kukaan ymmärsi). Että ihan hirveästi kaikenlaista.

Täytyy nuo Nalle Puh -munatkin testata, että minkälaista kivaa niidenkin sisältä löytyy :)
 

Yhteistyössä