Maksatko jotakin työpaikkasi pysäköinnistä?

  • Viestiketjun aloittaja pysäköijä
  • Ensimmäinen viesti
hyvä paikka
Meillä on lämmin +16 asteinen talli, jossa jokaiselle työntekijälle oma paikka. Auton voi myös pestä töissä tallissa, mutta tämä etu vain yövuorolaisille.

Sit etuihin kuuluu myös taksimatkat töistä kotiin ja takaisin töihin jos työ voidaan luokitella raskaaksi. Työnantajan suositus on, että väsyneenä ei saa lähteä liikenteeseen yövuorosta tai iltavuorosta.
 
Tästä näkökulmasta onni on maaseutuduuni. Ei mulla ole kiinteää työpaikkaa, käyn yleensä n. 1-4 asiakkaalla työpäivän mittaan.
Ikinä koskaan en ole törmännyt asiakkaisiin, joilla olisi maksulliset parkkipaikat, ilmaisia ne on tähän asti olleet, ja tilaakin olisi aina, mutta mulla on tapana ajaa kyllä ihan suoraan niin lähelle oven eteen, kuin mahdollista.
 
"viera"
Jep 80€/kk lämminparkkihalli työpaikan alla TAI 45€/kk kylmästä, pimeästä parkkiluolasta, josta saa kävellä vielä tovin duunipaikalle. Hallipaikkoja 40kpl ja luolapaikkoja n. 150kpl kun meitä on himpun vajaa 700 töissä.
Hyvä syy käyttää julkista.
 
"no niin"
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29530415:
En maksa, kun olisi niin kallista.
Pysäköin vilunkipelillä lähistölle. Niiltä jotka parkkikortin ovat ostaneet olen kuullut että aina paikkoja vaan ei ole, eli myyvät lippuja enenmmän kuin paikkoja. Reilu meininki...
Eihän mihinkään sairaalaan mahtuisi potilaiden autoja jos kaikilla työntekijöillä olisi hallipaikka tai ylipäänsä paikka.Joudumme käymään jatkuvasti lastenklinikalla ja emme pysty julkisilla liikkumaan.Joka kerta ei kyitenkaan ole saatu todistusta kelakyytiä varten.Matka sen verran kallis että konkurssiin mentäisi taksikyydeillä.
 
ap.
En maksa. Lämmitystolpasta joutuisi maksamaan jotain nimellistä.

Suoraan sanottuna minua ei tippaakaan houkuttaisi sellainen työnantaja, joka tuolla(kin) tavoin osoittaisi ettei arvosta työntekijöitään.
Entäs kun useimmat työnantajat asettaa työntekijät epätasa-arvoiseen asemaan, kun joillekin annetaa etuus (ilmainen parkkipaikka), kun taas niillä joilla ei ole autoa, ei tule mitään etuuttakaan?

Miksi siis työnantajan pitäisi juuri tukea yksityisautoilua?
 
Ken guru
Entäs kun useimmat työnantajat asettaa työntekijät epätasa-arvoiseen asemaan, kun joillekin annetaa etuus (ilmainen parkkipaikka), kun taas niillä joilla ei ole autoa, ei tule mitään etuuttakaan?

Miksi siis työnantajan pitäisi juuri tukea yksityisautoilua?
Monien on hankala tulla julksilla töihin. Miksi ihmeessä ei saisi tulla omalla autolla? Miksi ihmeessä sitä paikkaa ei saisi antaa? Pitäisikö töihin kävelijälle sitten antaa kengät, pyöräilijöille joku pyöräilytakki? Todella outoa ajatella että jos joku saa parkkeerata autonsa ilmaiseksi työpaikkansa läheisyyteen, pitäisi muidenkin saada jotain. Mut kun toi sai, niin munkin pitää saada..yhyy...
 
ap.
Monien on hankala tulla julksilla töihin. Miksi ihmeessä ei saisi tulla omalla autolla? Miksi ihmeessä sitä paikkaa ei saisi antaa? Pitäisikö töihin kävelijälle sitten antaa kengät, pyöräilijöille joku pyöräilytakki? Todella outoa ajatella että jos joku saa parkkeerata autonsa ilmaiseksi työpaikkansa läheisyyteen, pitäisi muidenkin saada jotain. Mut kun toi sai, niin munkin pitää saada..yhyy...
No täällä PK-seudulla kyllä aika moni firma ei anna enää parkkipaikkaa (koska ne on niin kalliita), vaan ovat alkeneet tukea julkista liikennetttä.
 
"Myyjä"
Entäs kun useimmat työnantajat asettaa työntekijät epätasa-arvoiseen asemaan, kun joillekin annetaa etuus (ilmainen parkkipaikka), kun taas niillä joilla ei ole autoa, ei tule mitään etuuttakaan?

Miksi siis työnantajan pitäisi juuri tukea yksityisautoilua?
Mistä lähtien työpaikka on ollut joku nallekarkkien tasajakopaikka? Mua ei kiinnosta vähääkään tunteeko joku jotain epätasa-arvoa siitä että mulla on firman auto ja lämmin hallipaikka. Teen sen verran hyvää ja tasaista tulosta firmalle, että jos edut ei ole kaikin puolin kohdallaan, niin saa työnantaja etsiä toisen kaverin myymään softaansa. Ja niitä kavereita työnantaja kun ei ole muutenkaan onnistunut löytämään :D
 
[QUOTE="no niin";29530465]Eihän mihinkään sairaalaan mahtuisi potilaiden autoja jos kaikilla työntekijöillä olisi hallipaikka tai ylipäänsä paikka.Joudumme käymään jatkuvasti lastenklinikalla ja emme pysty julkisilla liikkumaan.Joka kerta ei kyitenkaan ole saatu todistusta kelakyytiä varten.Matka sen verran kallis että konkurssiin mentäisi taksikyydeillä.[/QUOTE]
No olishan se kätevää jos henkilökuntakin pääsisi töihin.
Miksi ette ole saaneet todistusta joka kerta? pyydä seuraavalla kerralla , jos joku kerta unohtuu, matkan omavastuuhan on sama, tuli taksilla tai omalla autolla (olettaen että julkista liikennettä ei saa/voi käyttää , kuten meidän hoidettavilla on).
Omalla lapsella "onneksi" invapysköintilupa, joten käynnit ei asiakkaina ole ongelma.
 
Entäs kun useimmat työnantajat asettaa työntekijät epätasa-arvoiseen asemaan, kun joillekin annetaa etuus (ilmainen parkkipaikka), kun taas niillä joilla ei ole autoa, ei tule mitään etuuttakaan?

Miksi siis työnantajan pitäisi juuri tukea yksityisautoilua?
Ehkä vaikkapa siksi, että voisi saada sinne töihin muitakin tyyppejä kuin niitä jotka asuvat dösäreitin varrella?

Vuorotyössä auto on usein melko pakollinen kapine, vaikka julkiset noin muuten kulkisivatkin.

Ja onhan sullakin silti se ilmainen parkkipaikka, vaikkei sulla autoa olisikaan. Meidän töissä on suihkukin, ja itse asiassa tulin just tosi katkeraksi siitä kun mun asunnossa ei ole vesimaksua. En voi siis säästää vesimaksuissa käymällä duunissa suihkussa :kieh:
 
Ken guru
Ehkä vaikkapa siksi, että voisi saada sinne töihin muitakin tyyppejä kuin niitä jotka asuvat dösäreitin varrella?

Vuorotyössä auto on usein melko pakollinen kapine, vaikka julkiset noin muuten kulkisivatkin.

Ja onhan sullakin silti se ilmainen parkkipaikka, vaikkei sulla autoa olisikaan. Meidän töissä on suihkukin, ja itse asiassa tulin just tosi katkeraksi siitä kun mun asunnossa ei ole vesimaksua. En voi siis säästää vesimaksuissa käymällä duunissa suihkussa :kieh:

:D
 
uht
Meillä on työnantajan kustantamia halli- ja tolppapaikkoja. Paikkoja ei ole ihan riittävästi ja usein ovat menneet n. klo 9 mennessä. Minusta pysäköinti pitäisi maksaa edes nimellisen summan, vaikka 20e/kk. Työpaikka on nimittäin Leppävaarassa, eli julkista liikennettä kyllä piisaa. Olen varma, että moni tulee autolla vain siksi, koska se on aavistukseen julkisia mukavampaa ja koska pysäköinti on ilmaista. Pieni kk-maksu paikasta siirtäisi hyvien yhteyksien varrella olevia työntekijöitä julkisiin.
 
Ken guru
Meillä on työnantajan kustantamia halli- ja tolppapaikkoja. Paikkoja ei ole ihan riittävästi ja usein ovat menneet n. klo 9 mennessä. Minusta pysäköinti pitäisi maksaa edes nimellisen summan, vaikka 20e/kk. Työpaikka on nimittäin Leppävaarassa, eli julkista liikennettä kyllä piisaa. Olen varma, että moni tulee autolla vain siksi, koska se on aavistukseen julkisia mukavampaa ja koska pysäköinti on ilmaista. Pieni kk-maksu paikasta siirtäisi hyvien yhteyksien varrella olevia työntekijöitä julkisiin.
Miksi töihin tulo ei saisi olla mukavaa?
 
uht
Miksi töihin tulo ei saisi olla mukavaa?
Laitahan valoja päälle. Minun puolesta töihin saa tulla vaikka limusiinilla 100 metrin päästä. Sillä on vaan syynsä, että business-luokassa lentomatkan hinta on aivan toinen verrattuna turistiluokkaan. Business-luokka on kuitenkin kaikille avoin, mutta homma ei perustu siihen, että kuka ehtii ensimmäisenä lähtöselvitykseen.

Minusta on hieno asia, että työnantaja on järjestänyt pysäköintitilaa. Koska paikkoja ei riitä kaikille, niin pienellä maksulla tilanne helpottuisi.
 
Ken guru
Laitahan valoja päälle. Minun puolesta töihin saa tulla vaikka limusiinilla 100 metrin päästä. Sillä on vaan syynsä, että business-luokassa lentomatkan hinta on aivan toinen verrattuna turistiluokkaan. Business-luokka on kuitenkin kaikille avoin, mutta homma ei perustu siihen, että kuka ehtii ensimmäisenä lähtöselvitykseen.

Minusta on hieno asia, että työnantaja on järjestänyt pysäköintitilaa. Koska paikkoja ei riitä kaikille, niin pienellä maksulla tilanne helpottuisi.
Itse taas uskon että pieni pysäköintimaksu ei juurikaan vaikuttaisi. Omalta kohdaltani voin sanoa, että isoiksi saisi maksut mennä että julkisten flunssayskäyökötystupakanhajuun menisin, ja jos maksut olisi kovin suuret, todennäköisesti vaihtaisin työpaikaa. En pidä sellaista työnantajaa hyvänä ja reiluna joka kiristää työntekijöitään käyttämään julkisia.
 
uht
En pidä sellaista työnantajaa hyvänä ja reiluna joka kiristää työntekijöitään käyttämään julkisia.
Ai jos jotain ei saa ilmaiseksi, niin se on kiristämistä :D. Jep jep. Itse maksaisin silmää räpäyttämättä satasenkin kuukaudessa autopaikasta ja kokisin senkin vielä edullisena. Ainakin tämän työpaikan hallissa seisoo sen verran pieniä Nissaneita, Toyotoja, Opeleita ja Fordeja, että aika varmasti moni jättäisi rassinsa kotiin, mikäli pysäköinti maksaisi.
 
näin phks
Päijät-hämeen keskussairaalassa työntelijät maksavat parkkipaikasta, ilmaisia paikkoja ei ole (sakon uhalla on...). Sama maksu ympäri vuoden, 12 kk. Halvin paikka on 12€/kk, ulkona ei pistoketta. Ulkona pistokepaikka on muistaakseni 20€/kk. Ja "uudessa hienossa kalliissa parkkihallissa" maksut ovat sitten tuota enemmän, en muista paljonko, useita kymppejä. Itsekin maksan vaikka en edes ole ihan joka päivä/viikko tuossa työpisteessä. On se vähä epäreilua keikkalaisia ja niitä kohtaan jotka ovat töissä myös muissa toimipisteissä maakunnissa.

Saako muuten parkkipaikkamaksu vähentää verotuksessa?
 

Yhteistyössä