Maksatko jotakin työpaikkasi pysäköinnistä?

  • Viestiketjun aloittaja pysäköijä
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Itse taas uskon että pieni pysäköintimaksu ei juurikaan vaikuttaisi. Omalta kohdaltani voin sanoa, että isoiksi saisi maksut mennä että julkisten flunssayskäyökötystupakanhajuun menisin, ja jos maksut olisi kovin suuret, todennäköisesti vaihtaisin työpaikaa. En pidä sellaista työnantajaa hyvänä ja reiluna joka kiristää työntekijöitään käyttämään julkisia.
Mun mielestä on 90% laiskuutta käyttää omaa autoa julkisten sijaan. Eri asia toki, jos asuu metsässä. Jokaisen pitäisi ajatella ympäristöä ja myötävaikuttaa siihen, että lastenlapsillakin olisi jonkinlainen ympäristö jäljellä.

Sulla taitaa olla bakteerikammo? Mitenköhän lääkäritkään uskaltaa olla töissä, jos flunnsakin tarttuisi kanssakäymisestä.
 
miepä vaan
Mun mielestä on 90% laiskuutta käyttää omaa autoa julkisten sijaan. Eri asia toki, jos asuu metsässä. Jokaisen pitäisi ajatella ympäristöä ja myötävaikuttaa siihen, että lastenlapsillakin olisi jonkinlainen ympäristö jäljellä.

Sulla taitaa olla bakteerikammo? Mitenköhän lääkäritkään uskaltaa olla töissä, jos flunnsakin tarttuisi kanssakäymisestä.
Ehkä 90% laiskuutta siellä Helsingissä,mutta aloituksessa ihmettelit Joensuun kapinointia - siellä omalla autolla kulkeminen on valtaosalle ainoa keino päästä töihin. Ja siinä vaiheessa kun työnantaja vei vaihtoehdon tuolle maksulliselle parkkitalopysäköinnille (kaikki ulkoparkkipaikat hävitettiin) olikin aihetta kapinalle.
 
Ken guru
Mun mielestä on 90% laiskuutta käyttää omaa autoa julkisten sijaan. Eri asia toki, jos asuu metsässä. Jokaisen pitäisi ajatella ympäristöä ja myötävaikuttaa siihen, että lastenlapsillakin olisi jonkinlainen ympäristö jäljellä.

Sulla taitaa olla bakteerikammo? Mitenköhän lääkäritkään uskaltaa olla töissä, jos flunnsakin tarttuisi kanssakäymisestä.
Mulle on ihan sama mitä sinä tai muut viherpiipittäjät ajattelette. Ajelen edelleen mukavasti autollani töihin aina kun vain mahdollista. Ja onneksi se on mahdollista.

Olen suihkussakin sen aikaa kun huvittaa, käytän lisävettä kaikissa huuthteluissa, astianpesukoneessa, pyykinpesukoneessa. Ärsyttääkö? :D
 
miten sen nyt ottaa
Alkuperäinen kirjoittaja pysäköijä;29529571:
Maksatko jotakin työpaikkasi pysäköinnistä? Paljonko pitää maksaa?

Itse ihmettelen tätä kohua sairaalan pysäköintimaksuista Joensuussa, sillä tuo pysäköintimaksuhan on tosi halpa. Ikävää toki on, että pitää maksaa myös silloin kun paikkaa ei käytä.

Itse olen aina joutunut itse hommaamaan pysäköinnin ja se yleensä tarkoittaa kadulle pysäköintiä Helsingissä. Olen töissä konsulttina ja iso työpaikka (>500 henk) ei tarjoa mitään pysäköintiä.

Mieheni on töissä yrittäjänä toimistohotellissa ja jokainen joutuu maksamaan pysäköinnistä 120e/kk Espoossa.
Minulla on työpaikka Helsingissä ja ihan lämmin autotallipaikka. Eikä tarvitse maksaa pysäköinnistä. Meilläkin on enemmän kuin 500 henkeä töissä ja jokaiselle halukkaalle se tallipaikka löytyy. Kannattaa näköjään harkita tarkkaan minkä työnantajan leirissä töitään tekee...
 
"niinpä"
Työpaikkoja on erilaisia. Miksi joku ison kaunpungin keskustassa toimistoa pitävä firma tarjoaisi parkkipaikkoja toimistotyöläisille? Aikamoinen lisäkulu. Toisaalta sitten jos työn hoitamiseen tarvitaan autoa niin sehän olisi suoranaista vittuilua työnantajalta jos työntekijä joutuisi itse maksaman pysäköinnin.
Työpaikkoja on todellakin erilaisia ja jotkut ihan maksavat siitä, että saavat pitää työntekijän riveissään. Nämä ovat niitä, jotka maksavat myös tarvittaessa lastenhoitajankin kotiin.
 
"joo"
Alkuperäinen kirjoittaja näin phks;29533496:
Päijät-hämeen keskussairaalassa työntelijät maksavat parkkipaikasta, ilmaisia paikkoja ei ole (sakon uhalla on...). Sama maksu ympäri vuoden, 12 kk. Halvin paikka on 12€/kk, ulkona ei pistoketta. Ulkona pistokepaikka on muistaakseni 20€/kk. Ja "uudessa hienossa kalliissa parkkihallissa" maksut ovat sitten tuota enemmän, en muista paljonko, useita kymppejä. Itsekin maksan vaikka en edes ole ihan joka päivä/viikko tuossa työpisteessä. On se vähä epäreilua keikkalaisia ja niitä kohtaan jotka ovat töissä myös muissa toimipisteissä maakunnissa.

Saako muuten parkkipaikkamaksu vähentää verotuksessa?
Tuossa tilanteessa voisi jo äänestää jaloillaan ja hakeutua muualle töihin, jos työnantaja ei halua järjestää henkilökunnalleen parkkitilaa. Paikan sijainnin tuntien tuo tuntuu suoranaiselta rahastukselta. Lähimmät maksulliset parkkipaikat taitavat löytyä Lahden keskustasta muutaman kilometrin päästä eli tuo keskussairaalan alue keskellä ei mitään on nyt keksitty asettaa rahastuslaitokseksi asiakkaille ja työntekijöille. Tuon ymmärtäisi, jos kyse olisi kaupungin keskustasta.
 
samat sanat
Mulle on ihan sama mitä sinä tai muut viherpiipittäjät ajattelette. Ajelen edelleen mukavasti autollani töihin aina kun vain mahdollista. Ja onneksi se on mahdollista.

Olen suihkussakin sen aikaa kun huvittaa, käytän lisävettä kaikissa huuthteluissa, astianpesukoneessa, pyykinpesukoneessa. Ärsyttääkö? :D
Ja minä maksan ihan mielelläni siitä että saan ajaa omalla siistillä kulkuneuvollani. Eivätpä siirry mahdolliset lutikat ym. toisten matkustajien vaatteista ja penkeistä omaan kämppään.
 
Ilmainen parkkipaikka ja sähkötolppa olis kyllä käytettävissä, mutta mä kuljen mieluummin junalla :D Matkakin kestää ihan yhtä kauan meni sitten kummalla tahansa. Mut junassa voi käyttää aikansa vaikka kaksplussan selailuun, eikä tartte välittää muusta liikenteestä tai jäisistä auton laseista, nih :D
 
Mun mielestä on 90% laiskuutta käyttää omaa autoa julkisten sijaan. Eri asia toki, jos asuu metsässä. Jokaisen pitäisi ajatella ympäristöä ja myötävaikuttaa siihen, että lastenlapsillakin olisi jonkinlainen ympäristö jäljellä.
Ei tarvitse asua metsässä havaitakseen, että ilta-aamun väliin jää äärimmäisen vähän nukkumisaikaa vaikka kulkisi autollakin. Tai että sunnuntai-aamun ensimmäinen bussi menee tunti sen jälkeen, kun sinun piti jo olla töissä. Tai että työmatkaasi julkisilla kuluu 2 tuntia/suunta, koska vuoropäiväkoteja nyt ei vaan ole joka nurkalla.

Ja siksi erityisesti hoitoalalla kannattaisi työnantajatahon joskus ihan vähäsen vaivata päätään sillä, kuinka ihmisille voitaisiin luoda edes pikkuisen inhimillisemmät olosuhteet ammatissaan toimimiseen.
 

Yhteistyössä