Marevan-äidit.

Täälläpä toinenkin Marevan Mamma - tosin, nyt hepariini pistokset ainahin vuoden loppuun.
Raskauduin viime jouluna ja Fragminea silloin aloin pistelemään(Marevania ei raskaana olessa saa käytää)..keskeytynyt km. kuitenkin 25.1 2010

Vauvakuume kuitenkin jyllää edelleen ja päätin pistellä tuota Fragminea vuoden loppuun,(siihen asti lääkekatto voimassa)eipähän tarvitse käydä INR kotrolleissa!

Jos tulosta ei synny(en raskaudu)niin siirryn takaisin Marevaniin.
..tosin, siirtyisin siihen synnytyksen jälkeen sitten kuitenkin..

Sairastin keuhkoveritulpan 2001 ja söin Marevania alkuun vain 6kk.
-04 raskautuessa, aloin käyttää Fragminea tulppariskin vuoksi.
Synnytyksen(sektio) jälkeen siirryin Marevaniin ja se jäi sitten pysyväiseksi lopun eloa vahvan tulppariskin vuoksi.

Keljuttaa jo valmihiksi se INR kontrollissa juoksu, välistä jopa kerran viikossa:kieh:

Muuten en lääkkeestä koe olevan mitään haittaa/vaivaa, ainoa tuo kontrollissa käynti, joka joskus nyppii kovasti kun INR ei vaan jostain syystä pysy hoitotasolla 2-3 välillä!!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli kans ohennepistokset joka raskauden aikana. Sain jo 12 vuotiaana ensimmäisen veritulpan jalkaan, seuraava 14v, jne...yhteensä 12 tulppaa!!!!!!!!
Viimeisin oli oik. käsivarressa. Nyt MAREVAN-hoito hautaan asti. Veritesteistä löytyi poikkeama, joku antitrombiitin3 tai antitrombiini3:n joku laskeuma, mikä lie? Lapset testattiin, heillä ei ole tuota geeniä. Otappas selvää onko se sinulla??? SPR tekee näitä testejä. Lääkäriltä pyydät lähetteen.
Ja mikä mua tässä ahistaa eniten, on se. > MENSKAT OVAT AIVAN HIRVEET. Verta tulee ku hanasta. Yöllä pidän vauvanvaippoja ku rajua vuotoa.
Mulla menee Marevan Forte 5 mg 2,5 tbl iltaisin. INR-Arvo siellä 3 kantimissa.
Enot kans syö tuota lääkettä.

Mikäs nyt vointi?
 
Kylläpä miullehin tehtiin se SPR:n hyytymispaketti - ei perinnöllistä rasitetta.
Isäni veli kuoli keuhkoveritulppaan saman ikäisenä kun mie sen sen sairastin.

Hui kauhistus, siulla tuo tulppa onhin ollut jo kauhea monta kertaa!!:O..

Miun vointi ihan Ok Marevania käyttäessäni. Välistä tuleepi helpommin mustelmia ja haavat saattavat vuodella pikkasen pidempään - riippuen aivan INR tasosta.

Juuh..mie huomasin myös, että Marevanin aikana sitä kuukautisvuotoa on enempi!!

Marevan 5mg menee miullahin sitten kun siihen taas siirryn ja n. 6-6 1/2tbl/vko
 
Hei!
Sairastin keuhkoveritulpan v.-95 ja olen nyt rv 12. Olen muutaman viikon pistellyt aamulla Fragmin 0,2ml -pistoksen vatsamakkaroihin, ja ihan ok on mennyt. Kyseessä eka lapsi ja olen 41v. joten päivä kerrallaan mennään. SPR-testissä ei aikanaan löytynyt mitää syytä tulpalle, eli papereissa syynä lukee e-pillereiden käyttö ja pitkä automatka. En siis "normaali oloissa" käytä mitään lääkettä verenohennukseen.
 

Yhteistyössä