marraskuiset 2004

Joo, mites ois pienet yleisluontoiset esittelyt?

Minä siis olen Joensuusta..ikää 22 v, miehellä 25 v, Jonne on tämä marraskuinen ja sitten kuopus nimetön tyttö 1/06. Koira löytyy ja pari kissaa.. Aikalailla eläinihmisiä olen.. jo ammatiltakin.
 
Etelä-suomesta ollaan- tarkemmin sanottuna Päijät-Hämeestä. Ikää 30 ja miehellä 35. Poikamme on esikoinen eikä pikkukakkosta ole tilauksessa- ainakaan toistaiseksi.

TYössäni puuhastelen kouluikäisten lasten kanssa- tosin nyt olen vielä hoitovapaalla ainakin tämän vuoden.
 
Lokamami
Minä olin jo 24 päivä yksityishuoneessa yksin kun mun vauva joutui suoraan teholle synnyttyään ja se ei koskaan tullu sinne 3c:lle vaan oli 7 pvää teholla.Eli mä olin se joka oli yksin ilman vauvaa ja ravasin lypsämässä ja viemässä maitoo sinne teholle.PAljon siellä niitä äippii oli ja oon yrittäny miettii et kellä siellä oli poika vauva ku aika monella oli tyttö.Ite olin 5 päivää osastolla ja vikat päivät perhehuoneessa siin ihan ovella.Miltä sä näytät?
 
mamma 03-04
syntyi 3850kg 48cm Taysissa... Nimekseen sai 6.1.2005 Katariina! synnytin TAYSISSA... meillä lähdettiin kävelemään päivää ennen kun täytti 1v... sanoja tulee äippä ja isi ja pappa... =) asumme Lempäälässä ja Katariinalla iso sisko nimeltään Amanda 2v6kk! syö jo itse mutta pottailua ei olla vielä ahrjoteltu muuta kun mummulla... rauhallinen ja arka tyttö toisin kun Amanda... :LOL: mutta veilä keritään tekemään tuhoja! :wave:
 
10.11 syntyi mein pieni poika 2620 ja 47. Kolmen viikon iässä todettiin mahaportin ahtauma joka leikattiin 4 viikon iässä tyksissä. Tällä hetkellä erittäin vauhdikas nuori mies, melki 12 kilonen vesseli joka juoksentelee päivt läpeensä ja "riehuu" kissojen perässä. Kävelemään rupes 9kk iässä, ja sen jälkeen on riittäny vauhtia ja "vaarallisia" tilanteita.
Pottailtu ollaan jonkun verran, mut vaippa silti ihan täysillä käytössä koko ajan. "Baballe" syntyy sisko tai veli reilun kuukauden päästä, vähän jännittää miten mahtaa kaikki mennä. =)
 
Sankkuli : Meillä marraskuiselle syntyi pikkusisko nyt tammikuussa. On ollut helpompaa kuin odotin, toivottavasti teillä sujuu arki yhtä hyvin sitten aikanaan :)

Pipo pitäs neuloa pojalle vaan ei aivot toimi silmukkamäärän kanssa, kun oon vaan pikkuvauvoille tehnyt \|O \|O

Vaan miut näköjään ajetaan nyt koneelta pois niin poitsun kuulumisia taas myöhemmin..
 
e-n-m harmaana
On olemassa yhteisö marraskuisille taaperoille: msn yhteisö ja marrasmurut2004
http://groups.msn.com/Marrasmurut2004/
tai tollasella osotteella mie menen kun olen jo jäsen. Yrittääkää mukaan vaan kaikki halukkaat! Jos noilla tiedoilla, ette löydä "sisälle" ni yritän pyytää jotakin nerompaa, että tulisi kertomaan kuinka se onnistuu....
 
Moips taas!

Kävin jättämässä marrasmuruihin "hakemuksen", ei ole vielä vastausta kuulunut, mites muut? Pitäskö koittaa aukaista oma yhteisö meille, onko sinne tulijoita vielä? Vai rupatellaanko täällä?

Jonne keksi tänään uuden "leikin" koiran kanssa...rupesi kopsauttelemaan otsia yhteen koiran kanssa.. koira oli vähän sen näköinen että "jutun juoni on missä?". Kyllä nauratti :)
Tänään käytiin rattaillakin oikein kunnon lenkki, kun oli niin ihana keli. Jonne ei suostu ollenkaan olemaan lumella, joten mitään tuon kehittävämpää ulkoilua meillä ei vielä harrasteta.. Kauhea itku tulee jos lumelle hänet lasket.

Hyvää ystävänpäivää muuten kaikille!!!
 
Puttipipari
Hei!
Meillä on 17.11 syntynyt tyttö. En tiedä missä vaiheessa hänestä tuli "pieni-iso" mutta yhtäkkiä havahduin siihen että vauvasta onkin tullut omaa tahtoa omaava pikkuneiti.. :) Puuhia on kaikenlaisia ja tän hetken top5-listalla ovat vessanpytyn kannen nostelu HETI jos joku jättää oven raolleen,jääkaapin oven aukominen, keittiön penkille nouseminen,kissan kiusaaminen hännästä vetämällä ja kaukosäätimien uudelleensijoitus paikasta A paikkaan B.(=hukkaan)Onneksi niitä kivojakin puuhia, siis äidin mielestä, harrastetaan...
Neiti painoi syntyessään 4022g ja pituutta oli 50cm. yksivuotisneuvolassa mitat 11650g ja 78cm. Muuten on ollut terve tyttö mutta flunssakierre on vaivannut koko perhettä. Jokasyksyinen ja keväinen riesa, ja tulee heti koululaisten mukana ensimmäisten sairastapausten myötä. Meillä tyttö on erittäin huonouninen sairaana ja siinä mitataan kestävyys kun unta riivitään kasaan 20-40min kerrallaan ennen seuraavia itkuja. :/ Onneksi juuri nyt olemme terveinä:JIPPII! Flunssatonta eloa muillekin..!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 18:54 whitenight kirjoitti:
Sankkuli : Meillä marraskuiselle syntyi pikkusisko nyt tammikuussa. On ollut helpompaa kuin odotin, toivottavasti teillä sujuu arki yhtä hyvin sitten aikanaan :)
Toi on kiva kuulla =)

Joku tuossa mainitsi vessan pytyn kanssa sohlaamisesta, mein on poika kanssa heti kun silmä vähän välttää ja vessaan pääsee luikahtaa ni päätä myöden pytyssä :whistle:
Välillä saattaa silti olla ihan vessaharjan kanssa mut pääsääntösesti paljain käsin :x :D
Kerran oltiin ulos lähössä ja "Baba" oli täysissä pukeissa ja pääs livahtaa vessaan ja kasteli tietysti kintaansa siellä. Sillon oli kyl mamman hermoissa hiukan koettelemista :LOL:
 
Miedän poitsu lähti tänään itse kävelemään!!!! JEE!
On tapaillut askelia isin ja äidin välissä käpsytellen, mutta tänään nousi itse ilman tukea lattialta alkoi hirveä tepsuttelu ympäri asuntoa :)
On siinä kyllä taas vahtiminenkin ennenkuin tasapaino paranee!
Olipa kiva ylläri tälle päivälle.
 
Moi..meillä 1.11.-04 syntyny tyttö paino oli 2760kg ja 58cm..Lähti kävelemään jo 9,5kk iässä ja nyt jo höpöttää aika paljon ja touhuaa aika paljon yksin ja hänellä nyt uhmaa koko ajan yrittää saada tahtonsa läpi :LOL:
 
Marcon äiti
Puttipipari : meidän poikakin on syntynyt 17.11. ! :flower:

Poitsu otti ensiaskeleet jouluaattona, mallaili juttuja, ja rupesi kävelemäân 7. tammikuuta. 1 v mitat oli 10.5 kg ja 78 cm. painoa ei ole tullut kovin kummoisesti lisââ, kun nyt siis kävelee, ja oli paha vatsaflunssakin. :( Nyt on kyllâ jo ihan terve, eli menoa riittââ.
Poju syö hyvin, puurot on ykkösherkkuja nykyään. Teen hälle omat ruuat vielâ, välillä syöpi kaupan ruokia. Hedelmäsosita puurojen kanssa menee myös. Ja sitten maistelee kaikkea äitin ja isin lautaselta tietty.
Poika leikkii koirien kanssa meillä myös, paras kamu on Viivi, ranskis. Onnexi Viivi on tosi kiltti ja AINA valmis leikkiin ! Tarhailua aloitettiin, huonolla menestyksellâ ja tuli aina kipeeksi. Joten katsotaan kevâämmällä.
äidin kaa touhuaa päivät siis kotona : kokataan, pyykâtäân, siivotaan, leikitään, ulkoillaan, kauppaillaan ... poika on ollut aina oikein hyväntuulinen, naureskelee vaan aamusta iltaan ! Hampaita on ainakin kaksitoista, välillä putoaa laskuista kun ei anna katsoa... Sanoja osaa jo jonkun verran, joitakin sanoo jo molemmilla kielillä ( suomeksi ja ranskaksi). Hyvin ymmärtââ jo asioita kyllä. Tottelee hienosti, harvoin tarvitsee âäntâ korottaa, uskoo kyllä aika helposti. Vâlillâ on tietty näitâân ikâân kuuluvia 'oma tahto'- kohtauksia, menevât ohi parissa minuutissa. Yöllä nukku ihan hyvin, maitoa haluaa viiden maissa, olen antanut kun syö kuitenkin hyvin päivâllâ ( tuntuu ettei se enempâä VOI syödä). Ei ole minua häirinnyt, ja kun tommonen rimpula on kuitenkin ... je en osaa oikein nälâssâ huudattaa :/
näin meillâ täällâ sateisessa Ranskassa! kohtapa tullaankin pulkkailleen sinne Suomelan valkosille hangille ja siitäkös kivaa tuleekin !! Mukavaa jatkoa kaikille ! :flower: =)
 
Täällä siis muitakin, joiden lapsukaisilla pieni ikäero. Meidän tytöstä tulee huhtikuussa isosisko.
Nyt ollaan alettu tekemään poskihampaita, ihan pitkän kaavan kautta! Hirveät patit alhaalla vaan ei hampaita näy. Ylhäällä jo pilkottaa. Välillä hirveetä kiukuttelua ja sormien syöntiä, välillä tuo laantuu. Mites teillä?
Nyt tuli marrasmurujen osoite, kiitos siitä. En kylläkään ole vielä käynyt vilkaisemassa kuinka paljon siellä on porukkaa ja onko se jo "suljettu" poppoo? Kertokaahan täällä, jos katoatte sinne sivuille, sitten pitää tulla perässä ;)
Hyviä vointeja odottajamammoille ja aurinkoa päivään muillekin.
 
Meilläkin on täällä pikku skorpparityttö, syntyi 18.11.04. Painoi syntyessään 3140 g ja 49 cm, 1-vuotiaana oli karvan alle 10 kg ja 78 cm. Sen jälkeen ei olla mitattavana oltukaan.

Typy oppi kävelemään aika tarkalleen 1-vuotiaana. Sen jälkeen on riittänyt menoa (ja riitti kyllä sitä ennenkin), mutta nyt on oppinut juoksemaan, ja karkuun kipittäminen on tietysti kivaa. Tyttö oli innokas kiipeilijä jo ennen kävelemään oppimistaan, mutta nyt se puoli on onneksi tasaantunut vähän. Kyllä tyttöä saa silti monta kertaa päivässä olla komentamassa alas keittiön pöydältä... :headwall:

Potalla on istuskeltu, ja aina välillä pissattukin sinne. Mutta nyt just se potan vieressä oleva suihkukaappi on kivampi pissipaikka... No mikäs siinä tietysti. En ole minäkään mitään paineita ottanut pottaharjoittelusta, kunhan nyt tutustutaan siihen vasta. Ja sama pätee itse syömiseen. Lusikka pitää saada käteen kyllä joka kerta, tai muuten ei tule mistään mitään ja alkaa kiukku... Mutta ruuasta päätyy omalla lusikalla suuhun n. 10 % ja loput menee jonnekin muualle... :D

Sanoja on muutama, tosin osan vaan äiti ja isi ymmärtää. Eka sana ei ollut äiti vaan nenä. =) En muista kaikkia, mutta ainakin täätä (äiti), isi, mummu (mummin ja mummon yhteisnimi), pappa, hyh hyh (kakka, paha ruoka/haju), taulu, tissi, puu, vauva, tyttö, pss pss (pissa), tiu tiu (lintu), ti ta (tik tak eli kello).

Tyttö osaa olla pikku enkeli, halaa, pussaa ja hymyilee paljon... :heart: Mutta tykkää se kyllä harrastaa kaiken maailman käytännön pilojakin, kuten tyhjentää roskiksen lattialle tai laittaa jotain tavaroita vessanpönttöön :headwall: :headwall: Heti kun mun silmä välttää niin painelee vessaan.

Tästä aiheesta riittäis kyllä sattuneesta syystä juttua loputtomiin...
 
Adalmina
Meidän poika syntyi 5.11.2004 rv 35+4 (LA ois ollu 6.12), mitat oli 2450g / 48 cm. Kaikki meni alusta asti loistavasti, päästiin kotiin jo kuuden päivän jälkeen. Nuo "ylimääräiset" kolme päivää oltiin pojan keltaisuuden takia.
Vuoden ikäisenä oli jo hurjan iso poika 12460g / 80,1 cm, kävelemään oppi kun olin laitoksella hakemassa pikkusiskoa kotiin eli 1v 2vko.
Poitsusta tuli siis isoveli pienelle tytölle 16.11 (synt. rv 37 + 2)

Ihana viikari on :D

 
Meille
syntyi poika 21.11. Rauhallinen (kiltti) tapaus on vaikka tuntuu kehittyvän vauhdilla. Kävelemään läksi 9kk:na ja nyt tosiaan juostaan jo. Sanoja tulee muutamia ihan selkeitä ja sitten on aika paljon alku- tai lopputavuisia. On todella hämmästyttävää miten tämän ikäinen voi ymmärtää niinkin paljon. Poika on oiva pikkuapuri, auttelee mm pyykinlaitossa ja vie roskia roskikseen. Myös omaa tahtoa löytyy meiltä, mieltä osoitetaan monasti heittäytymällä lattialle huutamaan.

Ruoka maistuu osin itse syöden, osin auteltuna. Maito menee nokkamukista. Pottailua harrastetaan harvakseltaan, äidin laiskuutta. Yöunet on 11-12h:n mittaiset, nukkuu meidän makkarissa jatkettavassa lastensängyssä. Öisin ei heräile paitsi kipeänä ja joskus kun tekee hampaita. Päikkäreitä on opeteltu nukkumaan sisällä noin kuukauden verran, päiväuni kestää tunnin.

Hampaita on edessä ylhäällä neljä ja edessä alhaalla kaksi. Poskihampaita on ylhäällä kahdet ja alhaalle ollaan par´aikaa tekemässä ekaa.

Ulkona viihtyy tosi hyvin. Monesti pukee itselleen hattua ja hanskoja ja osoittelee ovelle... ulos pitäisi päästä monta kertaa päivässä. Äiti ei vain jaksaisi pukeutumisrumbaa monesti päivään kun masu alkaa pukemishommeleissa ottaa vastaan. Esikoisestamme tulee isoveli huhtikuussa! Jännityksellä odotamme että mitä se kuopus tuo tullessaan esikoisen elämään... Joten jos jollakin on antaa vinkkejä mitä kantsisi huomioida kun toinen lapsi syntyy, niitä otetaan ilolla vastaan! Aika monella näyttää jo olevan kaksi lasta ja muutama on odotuskannalla...

Mukavaa kevään odotusta kaikille! Kiva on lukea mitä samanikäisille kuuluu!

:wave:
 
Mimosa harmailee
Löysinpäs mukavan porukan =) Meillä myös marraskuinen(04) poitsu. Joku tuolla ehdotti oman yhteisön avaamista, täällä ainakin ollaan mukana! Esim. silleen ois kiva, että messengerkeskustelutkin toimis? Mulla jotenkin kone temppus ton yhden linkin kanssa... :(
 

Yhteistyössä