MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Kiitos onnitteluista! Katsotaan saisinko kirjoitettua meidän tarinaamme nyt vähäsen, kun molemmat lapsukaiset nukkuvat :heart:

Kirjoittelin tännekin torstaina kuinka koko päivän oli tullut epäsäännöllisiä supistuksia. Iltaa kohden ne alkoivat saada vähän voimaa ja aloin pohtia että pitääköhän sitä tänään lähteä. Klo 18 maissa ajattelin mennä suihkuun ja katsoa jatkuuko supistukset vielä sen jälkeen (olivat tosi epäsäännölliset). Ne jatkuivat suihkusta huolimatta, limatulppa irtosi kokonaan vähän ennen seitsemää ja klo 19 aloin katsoa kellosta välit ja kestot. Silloin oli väli 10min ja kesto noin 20-25s.

Puoli kahdeksan aikaan soitin lasten isän siskolle, että saako esikoisemme mennä sinne jos joudumme lähteä. Päätimme sitten koko perhe lähteä kahville sinne ennen sairaalaan menoa.
Supistukset jatkuivat ja klo 21 olimme sairaalassa. Minulle laitettiin käyrä hetkeksi ja sitten kätilö tarkasti tilanteen. Olin 6cm auki. Siirryimme synnytyssaliin klo 21.30

Lasten isä lähti tällöin tupakalle ja vessaan ja minä kävelin ympäri synnytyssalia ja olin TYLSISTYNYT :D Supistusten välissä laittelin tukkaa ja lauleskelin, kun oli oikeasti niin rauhaisa olo. En edes kokenut että supistukset olisivat mitenkään kipeitä ja siksi olikin niin uskomatonta ajatella että tässähän ollaan synnyttämässä :D

Klo 22.30 supistuksen yhteydessä minulla meni vedet. Klo 22.40 olin 9cm auki, vähän reunaa jäljellä. Ja se reuna!!! Voi luoja että kesti kauan että se lähti!!! Vesien menon jälkeen aloin olla sitten ihan oikeasti kipeä ja tuntui ettei synnytys lopu koskaan!!! Klo 23.13 sain VIHDOIN JA VIIMEIN alkaa ponnistaa ja tyttäremme näki päivänvalon kaksi minuuttia myöhemmin :) :heart:

Ihana tunne!

Neidin hengitys oli aika raskaan kuuloista ja hänelle laitettiin saturaatio ja pulssi mittari. Saturaatio oli alle 90 ja pulssi huiteli tosi matalalla, välillä jopa 43!!
Lästenlääkäri hälytettiin paikalle ja lapsi vietiin pois :'( Mies meni vauvan mukaan ja yhtäkkiä, noin puoli tuntia synnytyksen jälkeen olin aivan ypöyksin synnytyssalissa! Hyi kamala sitä oloa! Kamala huoli!!
Vauvalta otettiin keuhkoröntgen ja yöllä kaikki näytti olevan kunnossa, pulssi ja happisaturaatio nousivat ja olivat tosi hyvissä lukemissa. Tyttö jäi kuitenkin keskoskaappiin yöksi´tarkkailuun. Seuraavana päivänä sain hänet kuitenkin vierihoitoon ja diagnoosina tässä kaikessa oli se, että tytölle oli jäänyt nestettä keuhkoihin, joka aiheutti hengitysvaikeudet ym.

Nyt kaikki on oikein ihanasti, kotiin päästiin eilen ja tyttö vain syö ja nukkuu :) :heart: Oli varmaan aika sekava tarina, mutta yritän kirjoittaa nopeasti ennenkuin lapsukaiset heräävät :)

Oikein paljon tsemppiä ja jaksamista kaikille raskaana oleville!!! ja onnittelut muillekin vauvautuneille!

söpis ja pikku emäntä 4 päivää.
 
Thor no ei, ei sitte mitää, ne oli varmaa vaa jotai muita kipristelyjä... plaah.. sais alkaa tulemaan oikein kipeitä ja oikein pitkiä suppareita...masokisti... :D

peggybundy hyvä perheauto, itekki siitä haaveilin kun on nuo kaksi tanskandoggia niin olis ainaki ollu tilaa mutta isi-pappa tyrmäs ajatuksen ku syö bemsaa niin hurjasti (ei edes loppupeleissä syö).. ja automaatti on luksusta, usko pois, siihe ku tottuu niin ei vaihtais pois :D

söpis kiitos tarinasta, onneksi loppu hyvin , kaikki hyvin :)

Täällä ei tullu yöllä oikei nukuttua kun liitoskivut/häpäri kivut vaivasi kylkeä kääntäessä, aamusta möngin sitten sohvaan nukkumaan missä saankin aina paremmin unta ja huh, heräsin puoli 3 :LOL: että huomenta vaan :D noh eipähän sillä väliä ole, pääasia että saa voimia kerättyä...

Joululahjoista galluppia mitäs ootte meinannut hankkia esim miehelle ja lapsille?? Ite ajattelin ettei tänä vuonna lahoja saa kun läheisin ystävä, porukat, ja tietty vaapukka ja isukki :) heh musta on liikuttavaa kun oma isä on aina ollu sellainen että ostaa mulle ihan kauheesti lahoja jouluna, siis tyyliin sukkapaketteja missä on 5 sukat ja laittaa jokaisen eri pakettiin :D voi olla että tänä vuonna lahjojen saajan osoite muuttuu ja pikku tirppa hukkuu hemmottelupaketteihin :D

Keksin just hyvän idean olis pitäny ostaa joulu-suklaa kalenteri jo 24 päivää ennen laskettua ja aukoa ja syödä suklaita laskettuun asti :LOL:

Tää lähtee kuivaamaan nuoremman koiran korvaa kun vanhemmalla on niin ihana tapa lutkuttaa ja pureskella se aiiiiiiiiiiiiiiiivan märäksi :LOL: sairasta sakkia koko mökki täynnä :D

mm ja en-tule-koskaan-ulos-täältä-tirppa 38+5
 
Yksi jakautunut taas ilmoittautuu! :wave:

Eli ihana päivänsäteemme, tyttö syntyi tänä aamuna vauhdikkaasti klo 8.11, painoa 3155g ja pituutta 49cm!
Lyhyt kertomus synnytyksestä, eli eilen ei ollut vielä mitään tuntemuksia synnytyksestä, yöllä noin 2 aikaan heräsin selkäkipuihin joista muidostui supistuksia, supistukset tihentyi siihen malliin että neljältä soitin synnärille ja kuuden aikaan sitten oltiin synnärillä. Supparit oli siinä vaiheessa n. 4min välein ja kohdunsuu oli auki n. 3cm. Supistukset tiheni tosi nopeasti ja samoin aukeni kohdunsuu. Kahdeksan aikaan tyttö olikin sitten maailmassa. :D
Synnytys meni sitten lopulta ilokaasun voimalla ja tuli vain pieniä repeämiä! Vointi siis toistaiseksi ainakin hyvä! Ja vauveli on aivan ihana! :D :heart:

Tsemppiä kaikille synnyttämään meneville ja masun kanssa sinnittelijöille!

Päksy + toukka (syntyi rv 41+1)
 
aamukastetta yhtään et vaivaa,hyvä jos voin olla avuksi.itsellä oli sama murhe kun tiesi remontista muttei tiennyt minkälainen systeemi on,mutta ei ollut mielestäni niin paha,tai olin varautunu pahempaan =)
anteeksi jos selitin huonosti,siis vierihoito on suljettu,kaikki äidit, niin synnyttämään menevät kun jo synnyttäneetkin ovat prenan puolella.mutta yhtään remontin ääntä en kuullut ke-la välisenä aikana.ikkunasta näkyi kun uutta rakennusta tehtiin.toivottavasti tämä selvensi ja tsemppiä,toivottavasti pian pääset synnyttämään :hug:
 
Kiitos hirmuisesti :hug: :hug: Mulla tulee todennäk. pitkä sairaalaolo aika keltaisuuden takia niinkuin on ollut sisaruksillaankin..pelkästään se pitkä sairaalassaolo aika on tosi raskasta ja se verikoe-valohoitorumba vauvalla joten siihen vielä kamalat remontoimisen äänet niin |O |O ...mutta siis sinun ansiostasi menen sinne paljon levollisimmin mielin. Kiitos :hug: =)

Onnea sinulle nyytistäsi ja kaikille muillekkin vauvautuneille onnea hirmuisesti :hug: :flower:


Kyllä nämä päivät matelee tässä vaiheessa...huomenna jo 40+5...en olisi IIIIIKINÄ uskonut että näin pitkälle menee.. :/
 
Isot onnentoivotukset uusille vauvautuneille!!!!! :flower: Kyllä täällä on kerrassaan joka päivä paljon tapahtumia ja kestää hetki enne kuin saa kuulumiset luettua :) Synnytyskertomuksia tosiaan mukava lukea, joten toivottavasti mahdollisimman moni jaksaa omansa tänne jossain vaiheessa kirjoitella :)
Ja Onni, osanotto :hug:

Täällä tuhinaa kuunnellessa :heart:

Milliz + toukka 1 vko :heart:

Jaa niin, täällä nimi jo myös päätetty :) Pojasta tulee Taavi
 
Miss Mindymeillä kans kaks koiraa ja sit 4 lasta, kun tämä pikkuinen syntyy niin tilaa tarvitsee. Mikäs auto teillä käytössä? Luultavasti voyageriin mahtuu rattaatkin hyvin kun nykyiseen seat alteaan jos ottaa rattaat, niin ei edes ostokset mahdu, koirista puhumattakaan.

Nimiä joku kyseli, niin tyttösestä taitaa tulla Emmi Anniina, jos vaan on sen näköinen. Meidän 2v rupesi kutsumaan masua jossain vaiheessa Emmiksi ja nyt siihen on jo tottunut:) Poika on itse Eetu Anton, niin sopisi hyvin mun mielestä:)

T: Peggy+Emmi 37+3
 
Onnea Päksy ja kiitos synnytystarinasta, samoin Söpis :heart:

Koskahan sitä pääsee omaa tarinaa kirjaamaan :whistle: toivossa on hyvä elää, maha ainakin ihan kuralla ollut tässä pari viimeistä päivää, oliskohan se enteilyä :saint:

*toivoo todellakin edistystä tapahtuvaksi*
 
:heart: :flower: Päksylle isot vauvaonnittelut! :flower: :heart:

Marbella perustan tuonne hoitopuolelle ketjun tällä viikolla varmaan ja omilla nimillä jatketaan keskustelua myös naamakirjassa suljetussa ryhmässä. :wave:

thor
 
PeggyB Ei oo mitää käytössä kun mondeo sano riks raks poks ja jäi hallin pihaan.. ei kannata korjata kun meni moottori, ja se moottori oli vaihdettu 1500e:llä 4kk aikaisemmiin :headwall: mut siis nyt tän viikon aikana meinasin jonkun käydä ostamassa, voyageri olis vaan niiiiin unelma iso, juuriki noiden rattaiden mahtumisen ja koirien takia.. mutta luultavasti joku isokonttinen farkku tulee ostettua.. esim uudempi mondeo tai volvo tms.. volvosta en sinänsä tykkää mut on kyllä ihan tanskandoggi ihmisen auto kun kontti on tooooooosi iso..

Täällä on ollu supistusten metsästys päivä, siivosin varmaan 3h, kannoin matot ulos, imuroin, luuttusin ja muutenkin könysin tuolla lattianrajassa pesemässä kuolaa seinistä :LOL: on se ihme jos ei mitää ala tapahtuu...

päksylle suuret onnittelut pikkuisesta :heart:

mm = malttamaton mamma
 
Oli hyvä lähteä silloin, kun kävin heiluttelemassa , vaikka saatiinkin tovi vielä ootella paikan päällä =) Nettikatkon takia en ole päässyt aiemmin ilmoittelemaan, mutta kotona ollaan oltu jo tovi ;)

:heart: Tyttö siis syntyi rv40+5 6.11. klo 23.49 :heart: Pikkujätin mitat oli 51cm ja 4205g. Synnytys meni hyvin, hampaan koloon ei jäänyt mitään mainittavaa.

Onnittelut muillekin vauvautuneille ja voimia vielä odottaville :hug:
 
Onnea kaikille vauvautuneille :flower: :heart:

Tupuna on tosiaan tainnut päästä lähtemään kun mitään ei kuulu?! ;)

Odotusaikaiset jorinat on vaihtunut nyt tähän vauva-arkeen joten ei osaa oikein enää kirjoittaa mitään :ashamed:
Yritän vain olla hengessä mukana ;)

).( Poika edelleen aivan ihana!! :heart: Syö 2-3h välein ja valvoskelee siinä sitten 1-2h kerrallansa.
Hirmu tyytyväinen poika, tosin meillä aloitettiin kans jekovit ja hieman on mahamöngerrystä ollut...lisäksi mun antibioottikuuri varmaan kans vaikuttaa!
Ulkoiltu ollaan nyt kahtena päivänä ja hyvää tekee mamman rapistuneelle kunnolle :whistle: ;)
Mässäilystä en oo päässy mihinkään vaan raskausajan jatkuva napostelu on jääny päälle :kieh: Tosin suklaalakon mä aloitin :D
Vaa'alle en enää viitsi mennä itseäni kiusaamaan +5kg jäi ja niistä sitten päästään joskus!!
Hormonit hyrrää edelleen...välillä hikoiluttaa hirmuisesti ja välillä tulee itku ihan ykskaks :whistle: Yleensä imettäessä kun katselen vauvaa...tulee ns. onnen kyyneleet :heart:
Verenpaineet aiheuttaa hirmuisesti huolta, ovat nousseet todella korkeiksi :eek: Pää on outo ja silmissä säkenöi :/
Terkkari käski mittailla nyt loppuviikon ja jos ei asetu niin sitten lääkäriin selvittämään mistä johtuu!!
Edelleen mennään pelkästään tissillä vaikka välistä epäilyttääkin riittääkö maito! Olen kuitenki ajatellut että mennään näin seuraavaan punnitukseen asti (ensi maanantaina ) ja niin kauan kun poika on tyytyväinen ja vaipoissa on tuotoksia niin luotan siihen että maitoa saa ;) Ja onhan tuo muru mielestäni kasvanutkin :heart:

Nimiäkin täällä on jo paljasteltu ja ihania ovat kaikki :heart:
Tällä meni pakka ihan sekaisin kun valmiina ollut nimi ei isännälle kelvannutkaan :kieh: Nyt on sitten mietitty ja välillä hampaita kiristelty koko nimen kanssa :ashamed:
Mutta Oliver löytyy meidänkin nimestä ;) :D Alunperin piti olla kolmas nimi mutta nyt on jopa mietitty sitä etunimeksi!
Mä olisin halunnut pojasta Justuksen mutta sitä hänestä ei nyt sitten tule :/
 
Onnittelut taas vauvansa saanneille :flower: =)

Täällä sitä ollaan ihan kasassa ja kokonaisena. En ole kyllä vielä odottanutkaan mitään tapahtuvan. Tänään vasta pakkailin sairaalakassia valmiiksi :whistle: Vähän jääpi viime tinkaan nämä asiat.
Vauvan vaatteet lajittelin vasta viikonloppuna hyllyyn.

Aamukastetta. Päivittelit tuota ylimenoa. Mullahan on kolme ekaa lasta syntyneet rv 39. Neljäs menikin sitten niin, että syntyi vasta 41+0 ja viides 40+1. Että joskus se menee näinkin päin.

Synnytyssairaalahan on mullakin seks :wave:

Keskiviikkona olisi äitipolilla käynti. Ultraa, sydänkäyrää ja sisätutkimusta. Mua jo hirvittää valmiiksi tuo sydänkäyrä :eek: Miten mä koskaan pääsen ylös ja liikkeelle siitä sängystä??? :headwall: Kun pehmosestakaan sängystä en meinaa päästä pois, ja sitten se liikkeelle lähtö |O Oikeesti se on tuskaa, selkä meinaa pettää ja jalat ei vaan suostu liikkumaan eteenpäin. Sitten kun lopulta pääsee liikkeelle, meno on sellaista ankankeikkumista seuraavat metrit. Tukea pitää ottaa mistä vain saa, ettei lyyhisty.

Vanhasta tiedän, että tuo sydänkäyrän ottaminen ja sen jälkeen liikkeelle lähtö ei ole mieltä ylentävää... Onpa hoitajakin kerran katsonut mua säälivästi ja sanoi, että "voi mammaparka".

Närästystä riittää. Ennen ei ole näin pahaa ollutkaan. Kurkkua polttaa jatkuvasti ja välillä herään siihen, että sappinesteet nousee suuhun :x

Nyt on sitten flunssaa meilläkin :headwall: Kolme on kipeänä, kukin tavallaan. Flunssaoireita, kurkkukipua, pientä lämpöä. Onkohan nyt sitten sikaa vai mitä? :/
Koulussa on lasten luokilta porukkaa pois pilvin pimein :headwall: Tällä meidän rokotuksen saaneella on myös ollut kuumetta, yskää, nuhaa ja kurkkukipua. En tiedä onko jotain muuta vai kuitenkin sikaa. Rokotuksesta kun tuli vajaa viikko, kun oireet alkoi, eli jos sikaa, ehti saada tartunnan heti pian rokotuksen jälkeen :headwall:
Eskarissakin on niin paljon porukkaa sairaana, että otin tytön täksi viikoksi kotiin. Oli mitä tautia oli, en haluaisi tänne mitään ylimääräistä enne h-hetkeä.

Tällästä täällä.

-Fiona ja masu 38+4-
 
kuiskaten :hug: koetahhan jaksaa närästyksen kanssa, miulla auttaa maito lasillinen hitaasti juotuna :) ajattele positiivisesti, sentää jotai merkkejä tulee lähenevästä synnytyksestä :D ei unta täälläkääääääään... :headwall:
 
Jälleen onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Ja meille odottaville hermoja :hug:

Kävin eilen lääkärissä:

Kaikki edelleen hyvin. Laittoivat käyrälle ja säännöllisiä suppareita piirtyi jopa mukavasti. Vauvan sydänäänet hyvät. Kohdunsuu oli edelleen kiinni, mikä ihmetytti lääkäriä, koska kyseessä kuiteskin jo kolmas synnytys. Olen siis varautunut JÄLLEEN pitkään ja tuskaiseen synnytykseen :kieh: On se kuitenkin sen arvoista :heart:

Odotusajan kirjakin kohta lähes täynnä. Liimailin siihen noita vauvan ultrakuvia, joita kertynyt iso pino! Täällä kun ultraillaan koko ajan.

Ihana lukea noita synnytyskertomuksia =) . Ja täällä palstalla kun käy päivittäin, niin aika kuluu kivasti. Täällä kun tapahtuu päivittäin, omassa tilassa ku ei :( . No, onneksi enää maksimissaan mennään ens viikon puoleen väliin.

Täällä ei kyllä possuflunssasta puhuta mitään. Äitinikin oli eilen mukana synnytyshuoneessa kun panivat sinne käyrille! Vauvan kans aion olla kyllä tosi tarkka sairaalassa, onneksi kuitenkin oma huone, jossa saa olla rauhassa =) .

Mä en kyllä ole ajatellut antaa noita D-vitamiineja kun autaan täällä 40-asteen helteessä. Pitänee vielä googletella asiaa...

Indo ja Ebba 39+2
 
Fiona71 No näköjään se voi näinkin mennä :snotty:

Siis mua nyt niin ****ttaaaaaaa |O |O |O :headwall: :headwall: Perhana!! Ei tämä synny oikeesti ikinä :'( .....ei mitään merkkejä syntymisestä...
Tämä on niin rasittavaa kun joka päivä saa olla valmiudes lähtöön ja sit saa vältellä joka paikaa noiden kaikenmaailman flunssien takia..niin tämä ei edes tajua syntyä. Mä tuun hulluksi |O

En jaksa nyt muuta kommentoida. Olo on vaan nyt niin perseestä :kieh:

rv 40+5
 
Huomenta kaikille ja onnea vauvansa jo saaneille!

En edelleenkään paljoa kirjottele tänne mutta monta kertaa päivässä käyn lukemassa...

perjantaista maanantaihin vietin seinäjoella prenalla tarkkailussa kun oli nuo maksa-arvot koholla, hepatoosia siis pukkaa päälle.
Lääkiyts aloitettiin heti ja vauvan käyriä seurattiin aamuin ja illoin.
Eilen siis pääsin kotiin mutta nyt koko ajan on pelko persuuksessa että liikkuuko vauva tarpeeks...
maanantaina 23 pv on uus aika äpolille ja toivottavasti sitten sovitaan aika käynnistykseen ettei menis yli ajalle tuon hepatoosin takia.

Ja täyttähän tuolla prenalla/vierihoidossa oli seinäjoella...mun huoneeseen tuli synnyttänyt huonekaveriksi kun ei muualle mahtunut... onneks pääsin sitten kotia.

tanjamaa ja masukki 38+1
 
Huomenta kaikille ja onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Aamukastetta, kirjoittelit just mun ajatukset tohon ja meillähän oli sama la:kin. Joka ilta aattelen, et jos tänä yönä ja sit aamulla ollaan taas katkerana.
Alkaa olla itku herkässä. :'(
Kun on aikaa niin alkaa päässä käydä läpi vaan kaikki mahdolliset asiat, jotka voi mennä pieleen. Eilen jo miehelle itkinkin, että oon niin huono äiti, ettei se edes vauva halua syntyä, kun joutuu mun hoitoon, no joo.
Olin ajatellu, että jos mitään ei tapahdu, niin pääsen kuitenkin yliaikakontrolliin tällä viikolla, niin sais hieman tietoa vauvan koosta ja voinnista. No eilen tuli kutsu Taysiin ja se on tietysti vasta ens viikolla tasan 42+0. Mä tietenkin ensi synnyttäjänä oon nyt täysin vakuuttunut, että tämä vauva kasvaa sellaiseksi 6 kiloiseksi monsteriksi. :kieh:

Harmittaa sekin, että olin ajatellut, että jos vauva syntyy ajallaan, niin olisin ehtinyt järkätä ristiäiset ennen joulua. Sais sitten vauvan nimen paketeihin ihan virallisesti, kun mies ei halua sitä paljastaa ennen ristiäisiä. No tällä menolla tämä ei ehdi edes syntyä ennen joulua.

No jos yrittäis ryhdistäytyä ja raahautua viimeseen neuvolaan, kuunteleen niitten laimeita kannustuksia.

Turhautunut Liinamaria 40+5
 
Huomenta B)

Siis apua, mulla lähtee järki näitten väärien hälytysten kanssa |O |O |O Eilen alko 12 jälkeen yöllä supistella eka jonku 20 minuutin välein melko tuntuvasti, sitte 15min välein ja kahen aikaan alko tulla jo kipeempiä ja 5 minuutin välein. 4 aikaan tuli pari "laimeampaa" ja ajattelin että pakko koittaa nukkua edes hetki ja heräsinkin sitten vasta 5.40, ja heti tuli taas tuntuva supistus, mutta sitten pitkä tauko ja ehdin nukahtaa. 6.45 heräsin ja siitä asti vain satunnaisia, vaikkakin jotkin tuntuviakin supistuksia.. Esikoisesta alko supistukset heti niin tuntuvina ja tiheeseen että tiesin että on nopeesti lähettävä synnärille mut mitä ihmettä tää on :D

Olipa omaa napaa, nyt vaan väsyttää valvottu yö ja hermot vähän tiukilla :ashamed:

Odotusta ilmeisesti joulukuulle jatkava Saya ja typy(?) 38+4 (tai 39+2)
 
Täällä kans hermot kireellä ja ahdistaa...Eilen illalla olin niin kipeä etten meinannut päästä kunnolla kävelemään. Siis häpyluuta särkee niin kauheesti. Sit vauva jumppasi varmaan kolme tuntia illalla ja joka liike sattuu ihan hirveesti. Poika 2v heräili yöllä ja kissat riehui...välillä sit herätin ukon pojan kanssa kun en enää sängystä ylös päässyt. Ukko kun ei itkuun herää. Otettiin sit taas poika viereen niin kun joka yö...helpommalla pääsee, mut miten me kohta mahdutaan, kun vauva tulee...oon aina pitänyt vauvan vieressä, kun oon niin laiska nostamaan omaan sänkyyn.
Tänään olis pojalla sikarokotus ja varmaan sit valvotaan ens yönäkin. Päikkäreitäkään en ehdi tänään nukkumaan, kun anoppi tulee meille...
Haluun oman kropan jo takaisin!!!!!

T:peggy+ Emmi 38+4
 

Yhteistyössä