MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

ihana poika syntyi 16.11 klo 02.34 painoa 3810g pituutta 51cm :heart: ja siis viikolle 40+1 ehti mennä, aika täsmällinen poitsu siis ;)

oi tätä onnea ja rakkauden määrää :heart:

ainakin söpöjoosepille ja päksylle onnittelut vauvoista :flower: :heart: olikohan vielä joku muu..

pikasesti tarinaa:

lauantaina klo 03 irtoili limatulppaa ja epäsäännölliset supistukset alkoi kans sillon. koko lauantaipäivän limaa tuli ja supisteli välillä, illalla alkoi 5min välein suppaileen ja su aamuna klo 6.30 oltiin kättärillä jossa ne sit loppui ja lähettiin kotiin. päivällä epäsäännöllisiä ja illtaan päin alkoi taas voimistua, olin tosi väsynyt kun valvonut 2 vrk, ja haukotellen mentiin kättärille 21 aikaan sunnuntaina. kohdunkaula hävinnyt ja 2cm olin auki, samalla kun kätilö kokeili tilanteen niin lapsivedet meni. supistukset loppui ja menin kuumaan suihkuun kun arvelin niiden alkavan kivuliaina kohta ja näin kävikin suihkun jälkeen. Ainiin sain 4 aqua rakkulaa selkään vesien menon jälkeen, sattui helv***sti niiden laitto mut sit sain selkään lämpimän ja rentoutuneen olon =)

suihkun jälkeen supistukset tuli parin min välein ja olin todella kipeä, ilokaasua vetelin ja se auttoi paljon. olin kai 4cm auki kun huusin epiduraalia, kivut oli hirveät!! kellonaikaa en muista.. se vei kivut ensin vain toiselta puolen ja sain lisää. kivut hävisi, ihana tunne :)

muistaakseni 02 aikaan alkoi olla ponnistamisen tarvetta, olin 9,5cm auki ja jos en väärin muista 02.15 aloin ponnistamaan tosissaan. ponnistin niin paljon kun pystyin mutta sit elkoi vauvan sydän'äänet laskea ja hätäännyin kun kätilö hälyytti toisen kätilön paikalle ja hän rupesi soittamaan lääkärille joka olikin sektiota hoitamassa ja sit tuli joku muu auttamaan. väliliha leikattiin ripeästi ja imukupilla autettiin vauva maailmaan, sain kyllä ponnistaa viimeiseen asti ja karjuminen kuului varmaan keskustaan asti :D ei pojalla mitään hätää ollu, pisteitä sai 7 mutta 5min ikäisenä oli jo kympin poika =) sain hänet heti syliin ja tissillä viihtyi heti 30min. "jouduttiin" haikaranpesään ku tavis osastolla ruuhkaa, täällä ollaan huomiseen asti ja sit kotiin, ihanaa. Vauva on ku huumetta mulle, en voi olla hetkeäkään erossa hänestä tai olla ees kattelematta häntä. tänä aamuna tuli niin "ikävä" häntä vaikka hänen sänky mun sängyn vieressä, et jouduin nostaa hänet kainalooni nukkumaan :heart:

nyt suurensuuret tsemppihalit :hug: :hug: kaikille jotka vielä odottelee omaansa saapuvaksi, se aika on tuskaisa mut lähtö voi tulla yks kaks! ladatkaahan kameroiden akut, meillä mies sai kuvia synnytyksestä mut heti ku poika ulkona nii akku loppu :/

kirjottelen huomenna lisää nyt toi huutaa toi ihanuus :heart: :heart:

tupuna ja pokken reilu 1 vrk :heart:
 
Ihanaa tupuna että sinun kärvistelysi palkittiin lopulta =) Oikein paljon onnea nyytistä :heart: Kättärin haikaranpesään on meilläkin matka, KUNHAN se nyt koittaisi...

Täällä on nähtävästi muutkin kukkuneet yöllä.. Mä en tajua, kun en nykyään saa unta enää kun vasta 01.30 jälkeen. Aamulla yritän herätä viimeistään yhdeksältä ja jättää torkut väliin, mut silti ei vaan väsytä kun yrittää mennä nukkumaan aikaisemmin. Viime yönä näin myös sarjan kummallisia unia, mm. sellaisen, että vauva syntyi ja heti kun se oli ulkona niin kätilöt nostivat sen ikkunalaudalle, vaikka toisella oli napanuora vielä kiinni. Kätilöt sanoivat, että heillä on kiire ja palaavat leikkaamaan napanuoran myöhemmin :x Unessa vauva oli kyllä tosi herttanen paksukainen, jolla oli punainen tukka ;)

:hug: Aamukastetta ja Liinamaria ens viikolla mäkin avaudun täällä samoissa tunnelmissa... Omassa (.) ei vieläkään mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä, vaikka kaikkia vihlaisuja kuvittelen jo supistuksiksi.

PlanBaBy ja poitsu 39+2
 
onnea tupunalle ja muilleki joita en ole muistanu onnitella :flower:

meille iski flunssa :snotty: ei ole kivaa ei... kunhan tuo pienin pysyis terveenä :/
vatsanväänteet johtui ilmeisesti tipoista, koska viime yön nukkui kuin unelma taas (kun eilen ei tippoja saanu) :)

tt ja "kille-katariina" 3vkoa 2pvää
 
tupunalle onnittelut nyytistä! :heart:

Täällä ei mitään merkkejä mistään :/ Uusin loppuajan vaiva on sitten niin tuskallinen, että ihan pelottaa taas ilta :'( Kahtena iltana siis juuri ennen nukkumaan menoa vauva alkaa liikkumaan vimmatusti, punkee päätään alaspäin niin että tuntuu kuin vasen jalka ratkeaisi liitoksistaan. Kipu on aivan järjetön ja eteenpäin ei pääse. Eikä edes sohvalle, tuolille saatikka sänkyyn :headwall: Kun yrittää johonkin itsensä saada niin tuntuu että kohdun suulla ratkeaa ja vedet menee :eek: Ja sattuu siis niin maan per*eleesti! :'( :ashamed: Eilen tätä kesti jonkun 15 min ja mies piti pystyssä. Ei edes auta jos nojaa painollaan vaan oikeaan jalkaan :'( Ei edes auta vaappuminen ankkamaisesti jalat harallaan. Tätä on ollut muissakin raskauksissa mutta ei IKINÄ näin kovana kipuna. Menee sitten ohi, jos vaan jossain välissä pääsen pitkälleni. Kauheaa jos tämä baby menee vielä yliajalle..

Chira ja pikku pötkylä rv 39+1
 
aamukastetta :hug: :hug: moni yhtyy oloosi, jospa pikku raivarit auttas asiaa :D

tupunalle onnea tätäkin kautta :heart: :)

chira toivottavasti ei montaa päivää tarvi enää kivuista kärsiä :hug:

Täällä ei mtn taaskaan... palailen myöhemmin..

mm ja tirppa 38+6
 
Onnea Tupuna, Päksy ja muille vauvan saaneille.

Minulle myös synnärillä oli liian suuri ero vauvasta, jos vauva olisi omassa sängyssään. Niinpä esikoisen alkuhetkiä lukuunottamatta kaikki kolme ovat köllineet heti sairaalassa kainalossani. Siksi aikaa olen vauvan malttanut jättää, kun olen käynyt vessassa, suihkussa tai ruokaa hakemassa :) Minua muuten jotenkin hirvitti, kun osalla oli ne vauvan sängyt mukana ruokaakin hakemassa. Ajatuskin siitä, että jonkun kahvi tai tee kaatuisi vauvan päälle, kun yhdellä kädellä kantaa tarjotinta ja toisella työntää vauvaa... No ehkei kovin todennäköistä, mutta minä nyt olenkin ihan ylisuojeleva. Kotona vauvan sänky on kiinni meidän sängyssä, ensimmäisellä syötöllä otan viereen. Ja vielä kun sänkyyn hiippailee pari lasta lisää niin meitä on sängyssä aamulla parhaimmillaan viisi! Mies tosin usein siirtyy siinä vaiheessa tytön sänkyyn. Vauva on minun ja laidan välissä, joten ei ole vaaraa, että isommat häntä runnoisi. Ja onneksi tulevat nykyään vasta usein ihan aamulla.

Meidän vauva tuolta taitaa juuri nyt sanoa "äää", kun suunnittelin kirjoittavani. Tyytyväinen vauva kyllä on. Valvoo tunnin tai kaksi ja nukkuu sitten 2-4tuntia, paitsi öisin ei ainakaan vielä ole tarvinnut valvoskella. D-vitamiinista tuli vähän masuvaivaa, mutta otin heti käyttöön kaikki keinot ja jätettyäni apteekkiin aika monta kymppiä ollaan ainakin nyt masuvaivoista päästy. Toivottavasti ei palaa. Vaihdoin siis d-vitamiinin minisuniin ja otin käyttöön sekä relan että cuplatonin. Myös rintakumin sain jätettyä pois, joten sekin voi vaikuttaa.

Mitähän piti kommentoida... Ai niin limatulppaan, täällä ei siis tälläkään kertaa mitään tulppia näkynyt. Tuosta tuli mieleen jälkivuoto. Miten hitsin kauan se voi kestää?? Luulin jo, että vihdoin olisi loppunut ja päästy vähän s:ää kokeilemaan, mutta taas vähän tiputtelee. Rasittavaa.

No nyt pikkutyttö haluaa ruokaa... Isommat onkin mummolassa eli vietetään rentoa päivää kahdestaan.

Emmama + tyttö 3vk1pv
 
Kuulumiset luettu, onnea uusille vauvautuneille taas jälleen :heart:

Täällä käyty neuvolassa, ja glukoosia ei nyt näkynyt, mutta bakteeria sensijaan löytyi, eli labrareisua pukkas vielä loppuhetkille, mikäli sinne asti ehdin :whistle:
PAINO oli laskenut, kiitos osittaisen dieetin sekä hullunlaisen kävelyn :saint: , SF-mitta oli pienentynyt 36cm:stä 35 cm, ja mikä parasta: pää oli viimeinkin kiinnittynyt lähtökuoppaansa :D
Kävely on tuntunut ihmeen helpolta, pystyy ihan reipasta vauhtia menemään, eikä tunnu missään... aikaisemmin on tullut heti harjoitussuppareita, kun vähänkin on koettanut vauhdittaa kävelyvauhtia.

Täällä tuntus olevan yksi ja toinenkin kypsynyt odotukseensa... ja ihan samoilla tunteilla mennään täälläkin, olisin jo niin valmis punnertamaan tämän vaavin maailmaan, ja elättelen toiveita, että alkais jo tapahtua, ja saisin nyytin syliin jo viikonlopuksi :saint: *vaikka sitten toiveajattelua*

Kuiskaten 39+3
 
Tupunalle onnittelut vauvelista :heart: =)

taaperotx4 tsemppiä huomiselle =)

Täällä koko päivän tullu epäsäännöllisesti suppareita ja nyt pari mitkä tuntunu jo melko makeesti :snotty: Mutta miks ei ne voi nyt tiheentyy?? |O Montakohan päivää/viikkoa tässä saa kärvistellä vielä..

Hermostunut Saya ja typy(?) 38+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamaria:
Aamukastetta, kirjoittelit just mun ajatukset tohon ja meillähän oli sama la:kin. Joka ilta aattelen, et jos tänä yönä ja sit aamulla ollaan taas katkerana.
Alkaa olla itku herkässä. :'(
Kun on aikaa niin alkaa päässä käydä läpi vaan kaikki mahdolliset asiat, jotka voi mennä pieleen. Eilen jo miehelle itkinkin, että oon niin huono äiti, ettei se edes vauva halua syntyä, kun joutuu mun hoitoon, no joo.
Olin ajatellu, että jos mitään ei tapahdu, niin pääsen kuitenkin yliaikakontrolliin tällä viikolla, niin sais hieman tietoa vauvan koosta ja voinnista. No eilen tuli kutsu Taysiin ja se on tietysti vasta ens viikolla tasan 42+0. Mä tietenkin ensi synnyttäjänä oon nyt täysin vakuuttunut, että tämä vauva kasvaa sellaiseksi 6 kiloiseksi monsteriksi. :kieh:

Harmittaa sekin, että olin ajatellut, että jos vauva syntyy ajallaan, niin olisin ehtinyt järkätä ristiäiset ennen joulua. Sais sitten vauvan nimen paketeihin ihan virallisesti, kun mies ei halua sitä paljastaa ennen ristiäisiä. No tällä menolla tämä ei ehdi edes syntyä ennen joulua.

No jos yrittäis ryhdistäytyä ja raahautua viimeseen neuvolaan, kuunteleen niitten laimeita kannustuksia.

Turhautunut Liinamaria 40+5
Liinamaria Kirjoitit aika lailla mun ajatukset tuohon. Ilmeisesti la.12.11. on jotenkin kirottu, täälläkään ei nimittäin tapahdu yhtään mitään. Suurimmat juhlan aiheet oli eilen kun tuli hippunen koostumukseltaan sitkeää limaa, millaista ei aiemmin ole näkynyt. No, siihen se jäi, nyt ei tule limaakaan, saati sitten supistuksia. Alkaa tosissaan masentaa tämä turhaan toivominen ja tekisi mieli itkeä...

Oon yrittänyt lohduttautua tähän saakka sillä, että alkuperäinen ja varmaan oikea la on vasta tänään, mutta eipä taida vauveli tästäkään la:sta perustaa.

Neuvolassa kävin tänään, laittoivat lähetteen yliaikakontrolliin äitipolille. Aika sinne olisi sitten viikon päästä... Pelkään myös sitä jättiläismonsterivauvaa, mun kohdallahan oli aikanaan neuvolassa epäilyä siitä ahtaasta lantiostakin. Lisäksi mua on alkanut hieman huolestuttaa vauvan sydänäänet, ne kun oli aiemmin aina 140 tasoa neuvolakortissa, mutta nyt viimeisen kuukauden aikana 130 ja tänään 126. Sitäpaitsi musta tuntuu, että ne siellä neuvolassa merkkaa aina korttiin jonkun hetkittäisen korkeamman lukeman, eikä mitään keskiarvoa tms, en kyllä oo varma tästä. Sitten ne neuvolassa sanoo vaan, että vauva nukkuu, mutta ei kai se koko viimeistä kuukautta ole aina neuvolassa vaan nukkunut, jos muka aiemmin oli aina hereillä? Vauva myös liikkuu mun mielestä vähemmän, mutta oon silti saanut sen 10 liikettä tunnissa kasaan aina kun oon alkanut laskentaan ja tökkinyt vauvaa ja juonut jotain makeaa. Äitipolilla sanoivat tänään puhelimessa ettei sitten pitäisi olla aihetta huoleen ja että kyllä ne neuvolasta lähettäisi jos sydänäänissä olisi jotain vikaa. Mä en kyllä usko, että meidän neuvolasta lähetetään mihinkään, eihän ne lähettänyt silloin sen ahtaan lantionkaan takia, vaan yksityiselle sai mennä. Miten teillä muilla, onko vauvan sydänäänet laskeneet raskauden viimeisillä viikoilla?

Niin, joo, onnittelut nyt kuitenkin vauvautuneille tämän vuodatuksen päätteeksi! :flower:

Väsynyt ja huolestunut Lispu ja tiukasti asemissaan pysyttelevä Nti Poikanen 40+5 (alkuperäisesti 40+0)
 
Täällä neuvolassa käyty 8toivottavasti vikaa kertaa..) paino noussut ja sf-mitta 39 :eek: :p JÄRKYTTÄVÄÄ!!! Onneks sunnuntaina oli se ultra ja siinä arvioitiin et poitsu olis n:3,5kg...Muuten olisin jo todella huolissani..Lisäks hyppäs peura auton eteen kun ajelin neuvolaan,onneks kerkisin jarruttamaan mutta säikähin kunnolla.Eipä tuokaan supistuksen supistusta saanut silti aikaseksi..
Ai niin ja lisäks vauva ei oo viel kiinnittyny mitenkään saatikka kauheesti laskeutunut edes alaspäin
:ashamed: No, oon asennoitunut silleen et jos ennen itsenäisyyspäivää syntyy niin oon positiivisesti yllättynyt...

hannanmamma 39+3 :heart: :heart:
 
Lispu kyseli vauvan sydänäänistä, täällä huomattu samaa, eli syke on laskenut aina mitä pidemmälle ollaan menty, eli jos otetaan viis viimeisintä käyntiä, sykkeet on olleet:
153
140
130
132
128

mutta vauva kuitenkin liikkunut hyvin, ja monottanut sykettä kuunnellessa :D

hannanmamma Onneksi oli onni matkassa, pelottava tilanne.

Täällä riesana taas vaihteeksi närästys :kieh: , sais jo jättää rauhaan viimesillä hetkillä, mutta ei...

Kuiskaten 39+3
 
taaperox4 vihdoinki sun odotus päättyy :hug: onnea ja tsemppiä huomiselle!!!

hannanmamma :eek: hui, onneksi ei käyny mitään.... ja HUI tuota siun sf mittaa :D mulla ku se oli korkeimmillaan 32 ja nyt enää 30.. ja ei tod mikää pieni maha... +25kg lähtöpainoon :ashamed:

Galluppia kun ei muutakaa keksi, kuinka monella on tatuointeja ja minkälaisia? tuli mieleen tuosta itsenäisyyspäivästä, olis aika hauska lähtee sillo synnyttää kun mulla on suomileijona vasemmassa olkapäässä :D sitten täältä löytyy myös oikeesta nilkasta neljä pientä koiran tassua, yks jokaista koissua kohden :heart: siis edesmenneet ja nykyiset.. ei ihan viittiny todenmukaisen kokoisia ottaa kun muutamasta tassusta olis jo koko kroppa tatuoitu :LOL:

oo, soitin isännälle että :LOL: tuo mulle kiinalaisesta sellasen ihanan sweet china annoksen, riisiä, kanaa sweet kastikkeessa jossa myös ananasta ym ja sit friteerattuja kanapaloja :p namiiiiiiii.. tylsä yksinäinen ilta tiedossa kun ukkoki menee kotiinsa että selviää kokeisiin huomenna... sais jo muuttaa tänne...

jälkivuoto kai se on aika yksilöllistä, yksi kaveri sano vuotaneensa 6 vkoa ja ei mitää häikkää kuitenkaan, toinen 1 viikon ja iha loppu ku seinään...
mua ahdistaa tää seksittömyys :ashamed: ei olla kertaakaan sekstailtu sen jälkeen kun alettiin nyt tätä yhteistä tulevaisuutta perheenä uudestaan suunnittelemaan... ei se vaan halua :snotty: ilmeisesti se nyt on tää mun tuhti olomuoto mikä vieroksuttaa ja osakseen varmaa vauvaki, mutku ei oo mitää muutakaa seksuaalista kosketusta.. no kai se siitä, ahdistaa vaan kovin, edellisestä kerrasta kun on varmaa 4-5kk ja mie oon niiiiiiiiiiiin viriili normaalisti :LOL: ompa kiva sit vauvan synnyttyä, sellanen romanttinen "uus eka kerta" ku tissit suihkuaa maitoa ja paikat on rutikuivat ja hyssytellä pittää ettei beebi herää, uuu, tosi romanttista :kieh:

onko kukaa linjoilla tarviiiiii juorukaveria :D
 
Hurjasti onnea taas kaikille vauvan saaneille!

Täällä käyty neuvolassa tänään mut eipä sielä mitään ihmeempiä..ens viikolla taas, mut toivon et tää olis ollu viimeinen kerta!

MM mulla kans vasemmassa olkapäässä tatuointi (lohikäärme), vatsaan tai no tavallaan kylkeen pitäis tulla sit kun ollaan taas normaalissa kehossa :D
Possurokotekkin jouduttiin laittaa tatuoinnin takia oikeaan käteen vaik mun mielest sen olis kyl saanut jotenki johki välii pistettyä mut miten vaan..

Mä tahdon kans niin jo synnyttämään..argh..
Ja eniten tuskaa taitaa olla tää epätietoisuus; milloin ja miten se käynnistyy. Varsinkin ku ensimmäistä odottaa niin kaikki on niin uutta.

Taaperolle tsemppiä huomiseen!

KUVAAMISESTA tietääkö joku miten se tuolla synnytys salissa menee, tai kun olen menossa yksin synnyttämään mutta haluaisin pikkuisesta kuvan mahd. pian. Voikohan jotain kätilöä tms pyytää ottamaan, suostuuko? Itse tuskin pystyy..
Ja toinen kysymys voiko
SAIRAALAAN TURVAKAUKALOn ottaa mukaan jo synnyttämään mennessä? Kun mietin jos olisin siihen pakannut minulle ja vauvalle kaiken välttämättömän mukaan.. Käsittääkseni yleensä miehet tuo kotiintulo tavarat ja säilytystilaa on muutenkin vähän.. Taksilla kun olisi tarkoitus kotiintua niin mietin et miten sit kotoa kaukalon saisi tai kenelle avaimen antaisi ja pyytäisi sitä hakemaan ja tuomaan sairaalalle.. Äh kovin tyhmiä kysymyksiä ja monimutkaisesti esitetty mut toivottavasti joku tajus :D
 
Heippa!

Tulin omaa napaa kertoilemaan tai siis vauvan napaa lähinnä ;)
Meillä kävi tänään neuvolan täti tekemässä ekan neuvolakäynnin kotona ja neiti voi vallan mainiosti. Painoa oli tullut yhteensä 3830g eli yli syntymäpainon (3760g) ja sairaalasta lähtöpaino oli 3625g, joten on tissi maistunut :)
Juteltiin siinä sitten munkin voinnista ja aloin sioinä vaiheessa itkemään, jotenkin liikutuin, kun joku kysyikin mun vointia :'( =) Kait sitä on menny vaan tukka putkella eikä ole ajatellut omia tuntemuksia ollenkaan. Huomasin siinä jutellessa, että kyllä ne hormoonit jyllää itellä... Mutta kati se, että neiti on antanut nukkua hyvin yöunia, on auttanut siihen, että ei ole niitä tunneryöppyjä päässyt tulemaan :heart:

Mutta nyt hetkeks köllöttään, kun vauvakin nukkuu ja muu perhe kylillä :)

Marbella ja neiti1vko+1pvä
 
ninni varmasti ottaa kätilö kuvan kun kameran vaan hälle lykkäät, ja eihän mikää estä sitä turvakaukaloa ottamasta, samallalailla se voi olla sun "sairaalakassi" niinku mikätahansa muuki :) rohkee kyllä oot kun yksin menet synnyttää :heart:

marbella kivasti saanu vaavi painoa :)

Mitähän sitä puuhailis!?!?!? alkaa olla tää netti koluttu jo läpikotaisin...
 
Kuulumiset luettu. Tsempit kärsvistelijöille ja onnentoivotukset vauvautuneille :)

Vauantuoksuinen arki pyörii meillä hyvin. Poika on kyllä niin syötävän sulonen :heart: Tänään kävi neuvolantäti kotikäynnillä. Kaikki muuten hyvin mutta paino ei ollu noussu sitten sairaalsta lähdön :'( Pientä huolta teetti, en ymmärrä missä vika. Maitoo tulee hyvin, vauva on tyytyväinen, imee hyvin rintaa, pissaa ja kakkaa. Kai se sit vaan vaatii tältä poitsulta enemmän aikaa että paino lähtee nouseen.

Ensi viikolla alotetaan d-vitamiini tipat, toivottavasti ei aiheuta masuvaivoja.

Mielialat itellä tuppaa heittelehtimään tosi paljon. Saatan ruveta yhtäkkiä itkeen ilman syytä, välillä masentaa, väillä oon superonnellinen ja kaikkee siltä väliltä. Kaippa tää on sitä normaalia hormonitoiminnan muutoksesta johtuvaa.

Nyt taidan alkaa silittämään jouluverhoja kun poika nukkuu...

 
Moikka! Onnea uusille vauvautuineille :)

Tänään oli sit se ylimääräinen neuvolalääkäri ja nyt sf-mitta olikin ihan normaali eli 31, perjantaina neuvolatäti mittas 29... Vauvan pää ihan alhaalla ja lääkäri pysty tuntemaan sen sormilla! Ultranki lääkäri teki, ja painoarvio nyt n. 3,2 kg.

Mäkin haluun jo synnyttämään! Kävin tänää kuntosalilla ja tein oikeen kunnon lämmittelynkin supistusten toivossa, no ei mitään vaikutusta. Pää vaan painaa vielä enemmän ja kävely on hankalaa. Ja ei tän selän kaa kauaa pysty koneella istua, oon laittanu tyynyn selän taa, mut ei sekään auta hirveesti.

Kuinkahan nopeesti ensisynnyttäjä voi kotiutua? Ajattelin vaan jos mies ei pääse mukaan osastolle sikainfluenssa takia niin haluun kotiin mahdollisimman pian!
 
Suurenmoiset onnittelut Tupunalle tälläkin puolella! :heart:

Kärvistelijöitä minäkin yritän tsempata, vaikka myönnänkin, ettei ole mitään käsitystä, miltä teistä tuntuu. Uskon kuitenkin, että odottavan aika voi olla pitkä ja olo kurja. :hug: :hug: :hug:


(.) Me käytiin tänään ensimmäistä kertaa ulkomaailmassa koko jengin voimin, tosin sairaalassa taas silmälääkärillä. Mutta voi jestas, että ihmisiä kiinnostaa pienet vauvat, varsinkin kun niitä on kaksin kappalein.
Teki mieli jo jossain vaiheessa hätistellä innokkaimpia pois turvakaukaloilta kurkkimasta. Oon (lääkärin määräyksestä ) puolineuroottinen ja yritän kaikin voimin vältellä kaikkia infektioita, jotka todennäköisesti ensimmäisenä talvena veisivät meidän pienemmän pojan sairaalaseurantaan. Ehkä sen takia tuntuu tuo ventovieraiden lähentely vielä inhottavammalta...



Mä suunnittelen täällä vesi kielellä tarjottavia kastejuhlaan, joita vietetään melko pian. Oon löytänyt aivan ihania täytekakkuohjeita ja sellaisen vääntöön pitäisi kai ryhtyä. Olen joskus onnistunutkin moisen teossa, mutta en ole vuosiin tehnyt. Siispä täytynee tehdä ainakin yksi harjoitusversio. :p Nimiä ei tiedä vielä kukaan, mutta ne tullee julkisiksi sitten aikanaan ainakin fb:n puolella kavereille. :) Sen verran voinen paljastaa, että vanhakantaiset suomalaiset nimet tulee ja toiset nimet miehen isältä ja mun isoisältä.


Valkolilja ja jätkänpätkät 11 viikkoa ja 5 päivää
 

Yhteistyössä