MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Onnea taas uusille vauvansa saaneille! :flower:
Ja tsemppiä vielä omaansa odottaville!

Meillä pidetään ristiäiset kun tyttö on päivää vaille kk:n eli Itsenäisyyspäivänä. Halutaan pois alta ennen joulua ja poikien synttäreitä jotka 15 ja 18pvä joulukuuta. Meillä kaikki kastettu viimestään 6vkon iässä, tuo nelonen ei ollut kuin 3vkoa kastepäivänä. Meillä on nimi valmiina ollut jo pitkään ja kummitkin saatiin valittua:)

Meijän tytöllä on ollut päivä ja yörytmit alusta asti hyvin selvillä, josta olen kyllä tosi onnellinen! Kaikki meijän lapset olleet samanlaisia. Tyttö laittaa nukkumaan 21-22 välillä yöunille ja nukkuu ensin n.5h ja syö jonka jälkeen nukahtaa heti uudelleen, sitten nukkuu 3-4h ja syö ja unet jatkuu. Syö yleensä 2kertaa yössä. Aamu alkaa 7-8 välillä. Mun jaksamisenkin takia on tärkiä etä vauvalla sama rytmi kuin muilla lapsilla koska meillä päikkärit on mahottomuus 5n lapsen kera :D
Päivisin tyttö jaksaa valvoa 1½h-2h kerrallaan ja syö yleensä 3h välein. Pelkällä rinnalla mennään kuten muidenkin kanssa menty.

Onni ja "Martta" 2vkoa ja 4pvää
 
meillä on ristiäiset tänä sunnuntaina.. oli pakko saada jaloista pois ennen joulua ja oli ainoa mahdollinen sunnuntai... no onnrksi nimet ja kummit ja kaikki on jo valmiina :D ja herrallahan on ikää sunnuntaina 5 viikkoa...

tuun myöhemmin kommentoimaan lisää, jollain on nälkä :D

tt ja "kille-katariina" 1kk :heart:
 
Onnea uusille vauvautuneille :heart:

ja tsemppiä matkaan magda, tais olla menoa nyt!
Jokohan kuiskaten on lähtenyt??

Ristiäiset on meillä 5.12. ikää sillon herralla tasan 1kk. Halutaan kans ne ennen joulua ja se on ainut vkl mikä käy ennen sitä.

 
heipparallaa! mulla ei jostain kumman syystä oo nykyään enää aikaa kirjoitella tänne, muutamaan otteeseen oon käyny lukemassa pikaiseen muitten jutut... :whistle:

vauva nukkuu kyllä yleensä tosi hyvin päivällä mutta silloin pitää tehdä kotihommia ja viettää aikaa esikoisen kanssa joka on ollut vähän mustasukkainen. yöt menee tankatessa tissiä ja kakatessa (siis tämä vauva tuntuu säästelevän kakkahommat yöksi!), päivällä syö 1-4h välein. minkäänlaista rytmiä ei ole... ulkoilemassa ollaan käyty muutamaan otteeseen 15-30min kun on plussan puolella. kylvyssä ollaan käyty 2xvkossa josta neiti nauttii kovasti :)

alussa oli ongelmia vatsan kanssa, aloitin relatipat ja nykyään ei enää mahaa valittele, suosittelen! =)

hirveän rauhallinen tapaus, ei turhia kitise, jaksaa olla vain pieniä jaksoja hereillä kerrallaan ja silloin ihmettelee silmät pyöreinä maailmaa. sylissä viihtyy mutta viihtyy myös sitterissä jos vaikka laitan ruokaa.

mutta nyt on parempi mennä pötköttämään kun vauva nukkuu että jaksaa taas ensi yön valvoskella... päivällä en osaa varsinaisesti nukkua mutta torkun vähäsen.. pitää nyt hyödyntää tämä aika kun mies on isyyslomalla vielä..

väsynyt mutta onnellinen Nunneliini ja Jenna 1vko & 3 vrk.
 
sonja täällähän minä, yhtenä kappaleena edelleen :headwall: , se ultran mukainenkin eräpäivä sitten oli ja meni :whistle: ... *asennoituu yhä edelleen, että on täällä vielä joulukuussakin*

vauva on tosi vilkas liikkeissään, eli ei ainakaan huolta sensuhteen, eikä liikelaskentaa ole tarvittu, päinvastoin, mieletön myllerrys ja mönkiminen massussa, ja kantapäät puskee ihosta läpi :xmas: hän ei vaan taida haluta vielä turvallisesta yksiöstään poistua.

Onnea uusille vauvautuneille ja tsemppiä meille muille, jotka vielä odottaa vuoroaan, alkaa tosin tuntua, ett oon täällä kohta yksinäni tän massun kanssa.

Kuiskaten 40+4
 
saya toivotaan että pikkusella vaan joku ohimenevä juttu, ja luultavasti niin kyllä onkin, oishan teidät muuten neuvottu lekuriin terveysneuvonnasta. ymmärrän silti että huoli hänestä on kova :hug:

kaikille mahaansa vielä kantaville iso tsemppirutistus :hug:
 
Meille syntyi tyttö 22.11.2009
Painoa neidillä oli 3900 g ja pituutta 51 cm ja viikot siis 41+3

Just päästiin kotiin, vauva voi hyvin. Itse olen aikas kipiä, pahasti revennyt ja verensiirtoa saanut. Kirjottelen tarkemmin iltasella, kun tilanne rahoittuu, jos rauhoittuu... =)

Liinamaria ja Nitro 3 vrk
 
Liinamarialle onnittelut tytöstä! :flower:

Sayalle jaksu :hug:

Kuiskaten, eiköhän se teidänkin pikkuinen piakkoin halua tulla yksiöstään ulos. Taitaa olla vaan liian hyvät oltavat siellä... :)

Esikko ja Möhkis 3 vko 1 pv
 
Onpa taas tullut paljon tekstiä, taaskaan ei oikein kerkiä lueskelemaan.. Meillä on tämäkin päivä ollut melkoista tissittelyä, tunnin välein pikkuinen haluaa olla tissillä, taitaa pitää minua välillä vain huvituttinaan. Välillä ei oikein rintakaan kelpaa vaan raivoaa vain tissillä. Toivottavasti olisi vain ohimenevä vaihe.

Onko teillä vauvoilla tutit käytössä? Minkä ikäisenä olette antaneet tutin? Onko auttanut? Vai onko kenties vaikuttanut negatiivisesti esim. imuotteeseen. Itse pähkin kokeilisinko tuttia jos helpottaisi tuohon kovaan imemisen tarpeeseen..?

Santtu ja tyttö 2 vko 5 pvä
 
onnea liinamaria tytöstä :flower: :heart:

tuttia en aatellu aluks ollenkaan antaa vauvalle ku ei ollu tarvetta, eilisestä lähtien on kyllä sitä imuttanut, loppui ne turhat ähinät =) siis ei muuten ime sitä paitsi sillon kun meinaa herätä ns. kesken unien niin annan sen tutin, saattaa nukkua 2 tuntia lisää ihan sen ansiosta.. =)

neuvolatäti kävi kotikäynnillä tänään, vaavi painaa 3870g (syntymäpaino 3810g ja kotiinlähtiessä 3510g) eli potra poika. ja kaikki näytti olevan hyvin :) sanoi että vauva vaikuttaa reilusti yliaikaselta :eek: ei sitä muuten perustellu kuin että iho näyttää siltä.. mut ei kättärillä kyllä mitään sanottu... :whistle:

tää kitinä-kalle rauhottuu ihmeen hyvin keinuvassa sitterissä (on siis asennettu makuuasentoon) siinä hän nukku päivälläkin tänään. kun muuten siis vaan sylissä nukkuis..

relatipat milloin niitä saa alkaa käyttämään? vois täälläkin kokeilla jos auttais noihin masuvaivoihin jotka erityisesti iltasin vaavia ärsyttää :(

ja vaunuilla saadaan kuulema jo 30min per päivä koska poika niin hyvin kasvanut, ja ens ma kun on 2 vkoa täynnä saadaan ulkoilla niin paljon kun halutaan =)

tupuna ja pokken 9vrk :heart:
 
Tuttiasiaa.... Meillä poika ei suostu kyllä millään syömään tuttia, vaikka ahkerasti olen yrittänyt tarjota. Kovasti viihtyisi rinnalla ja usein vaan huvin vuoksi lupsuttelisi. Tähän ajattelin tutuin auttavan, mutta eipä auta kun ei kerran sitä suostu suussaan pitämään :D Unet max. 2 tuntia kerrallaan, joten silmänaluset mustina täällä elellään =) |O

Milliz + toukka 2 vko 3 pv
 
Relatipoista Me alettiin käyttään relattippoja heti kun kotiuduttiin sairaalasta ja parin päivän päästä loppuivat vatsavaivat, joten taisivat auttaa. Kannattaa kokeilla, ei niistä ainakaan haittaa ole. Myös äiti voi niitä ottaa vauvan lisäksi jos haluaa.

Kiitoksia tuttivastauksista, taidan kokeilla josko auttaisi, toivotaan että tyttö tutin huolisi.

Santtu ja tyttö 2 vko 5 pvä
 
Oho,ompas täällä hiljaista! meille tulee tänään neuvolan täti kotikäynnille,jänskättää paljonko toi meidän suursyömäri(vai juomari :D ) on kasvanut! Voi kun sais jo mennä ulos,alkaa vähän seinät kaatumaan päälle..

Meidän miekkonen sai jo sairaalassa syödä tuttia kun oli niin kauhea imemistarve koko ajan..Nukahtaessa välillä tarvii tutin mutta yleensä se tipahtaa pois kun on nukahtanut.

Illalla huimas kauheesti,varmaan niskat ihan jumissa ton puntin kantamisesta ja imetyksestä,pitäis vähän enempi kiinnittää huomiota asentoihin näköjään..

Kukahan kyseli siitä meidän kuopuksen kehitysvammasta?! Niin on älyllisesti kehitysvammainen,lääkärit eivät tuntuneet siitä olevan huolissaan tän raskauden aikana enkä missään seulonnoissa tai tarkemmissa tutkimuksissa käynyt.Koskaan mitään syytä tuolle vammalle ei ole löytynyt,oli periaatteessa vaan "huonoa tuuria" mukana.Mutta ihana ja rakas on tyttö silti meille ihan omana itsenään :heart: vaikka eilen tuntuikin huomaavan että kun imetän vauvaa niin en ehdi vahtimaan hänen peräänsä ja piti vähän koetella äidin hermoja :p

hannanmamma ja TissiTakiainen 6pv
 
Huh! Kuulumiset luettu pitkän ajan jälkeen, ja niitähän tosissaan oli paljon kasaantunut! Omaan napaan ei ihmeempiä, paikat parantunu tosi nopeesti eikä enää paljon tiputtelekkaan..

Poitsun terveystarkastus oli tiistaina ja poika painaa "huimat" 3600g (2 viikkoa sitten painoi 3160g) eli reippaasti ollu tissillä :LOL: Pituutta oli syntymästä kertynyt 4cm :)
Meillä vähän tuon rytmin kanssa taistellaan, kaveri kun haluaisi hirveästi rupatella keskellä yötä ja äiti ja isi haluis sillon nukkua :D
Joskus kelpaa tissi, joskus ei.. sillon harvoin turvaudun korvikkeeseen :ashamed:
Mutta myöhemmin lisää, heräämisen merkkejä kuuluu jo!

*muoks* Synnyttäneille onnittelut!

pikkuihra ja poitsu 24pvä
 
Onpa tosiaan hiljentynyt keskustelu! :eek: Jokos sitä oltaisi synnyttämässä marraskuun viimeisten päivien kunniaksi? :saint:

Täällä ainakin on käynyt niin, että lukemassa ehtii käydä, mutta kirjoittaminen sitten jää... :ashamed: Etenkin kun olen aktiivi muillakin foorumeilla ja ahmii vain nyt muiden kokemuksia. :whistle:

santtu- kiva kuulla teidänkin kuulumisia! Meillä ei tyttö huoli tuttia kun tosi harvoin ja lyhyeksi aikaa. Mielellään siihen kuitenkin opettaisi, kun toimii esikolla ainakin hyvänä rauhoittimena.

Milliz jaksamista sinne heräämisten kanssa! :hug:

Nyt alkaa tyttö hermostumaan sylissä, joten täytyy pitää lyhyenä juttu,

odottajille vielä valtavasti voimia ja hyvää mieltä viimeisiin päiviin!

thor ja Ida
 
mä en voi uskoa tätä meidän tuuria enää millää :headwall: eilen illalla tuli lupaavia supistuksia, joita sitten möyhensimme vielä lisää käymällä kävelemässä 4 kilsan lenkin, jonka aikana tuli kyllä erittäin kipeitäkin tuntemuksia, osa toisaalta oli puhdasta nivuskipua! lenkin jälkee kuumaan saunaan ja supistuksia tuli yömyöhään alle 10 min välein, mutta kun mun mielestä ei siltikään tarpeeksi kovia että olisin mihinkää lähteny! uni sitten yllätti mopoilijan ja heräsin yöllä tunnin välein kipeisiin supistuksiin, en vain jaksanu enää nousta kävelemään ja niitä oikein seuraamaan. aamu 8 tuli sitten viimeisin kova supistus ja nyt taas ollu pitkä tauko, siis mikä ihme tätä raskautta riivaa? :kieh: luulis jo noilla lähtevän käyntiin kunnolla synnytys mutta kun ei. olo oli jo todella toiveikas että supistukset olis siitä menny kipeemmiksi, mut ei niin ei. turhauttavaa vielä ootella täällä omaa nyyttiänsä, kun mennää jo yliaikaa... miten voi tulla näin paljon supistuksia mitään kuitenkaa tapahtumatta? sit varmaan ku tosipaikka tulee niin mä en tajua ees lähtiä mihinkää ku on jo niin tottunu vääriin hälytyksiin :whistle:

tuli taas omaa napaa :ashamed: tää on vain niin ärsyttävää ku tahto olis jo kova päästä synnyttää |O

avokki ja rusina 40+2 :heart:
 
:attn: Eli samaisella nimellä löytyy vauvapuolelta meille keskustelu, ajattelin nyt perustaa kun täällä näkyy väki vähentyneen... :attn:

Listalla ovat tällä hetkellä kaikki tämän puolen synnyttäneet, muokataan sitä sitten myöhemmin aktiivien mukaan. :wave:
 
onnea uudet nyytin saaneet

avokki88 onpas turhauttavaa, noh täällä ei oo vielä tullu yhtää kipeetä supparia että onneks sulla jo sentää valmistuu paikat... alkaa usko loppua.. noh, torstai toivoa täynnä, yritetään tänään lähteä :D

mm 40+1

 
Oikein paljon supistussäteitä kaikille vielä odottaville!! Muistan kun oli raskaina päivinä niin toivoton olo kun lueskeli jo vauvautuneiden juttuja :| Eikä varmaankaan paljon lohduta se kun ihmiset sanoo että kyllä sieltä kohta tulee. Se loppuraskauden olotila kun ei ole mitenkään ihana :D

Kiitos vauvapinon perustamisesta thor! Taidankin sitten siirtyä sinne. Käyn kyllä innokkaana lueskelemassa täälläkin puolella raskaana olevien kuulumisia :)

söpis ja neiti 2vkoa tänään :heart:
 
Miss Mindy no olishan se toisaalta kiva jos ei supistelisi näin jatkuvasti ku ei sitä lähtöä oo saanu aikaiseksi tähänkää mennes, olis vain niin helppo että sitte ku alkaa supistaa niin tietää että tää on sit menoa, eikä meininkiä niinku täällä on ollu jo toista viikkoa :kieh:

toisaalta sitä sit jännittää että sanooko mun vaisto mitään siinä vaihees ku oikeasti on synnytys käynnistyny että pitää lähtiä, vai oonko ihan öönä ku on niin tottunu näihin varaslähtöihin :D onkohan muilla synnyttäneillä tullu tälläistä intuitiota lähdön hetkellä vai onko ollu epävarmaa lähdön kans? :/

nyt taas supistellu muutaman tunnin verran epäsäännöllisesti, saas nähä... :whistle:

avokki+rusina 40+2
 

Yhteistyössä