MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Tulin tännekin puolelle ilmoittamaan että kuiskaten on saanut pienen poikansa :heart: Eipäs mennytkään joulukuun puolelle... :)

Ja meille syntyi tyttö 20.11.Aivan ihanaa on ollut :heart:

Ja voimia loppukuun odottajille :hug: Tiedän tunteen.Meillä synnytys käynnistettiin 41+3(ultran mukaan41+6)Mutta kyllä se aika nyt juoksee niin että hirvittää :|
 
avokki taisit matkaan päästä :) onnea!!!

malla kyllä hikoiluttaa, varsinki just öisin on välillä ihan ärkä hiestä vaikka aivan paikallaan nukkuis :eek: mie oonki loppuraskauden ajan hövänny dödöä kainaloiden lisäks tissiväliin ja tissien alle :LOL: :LOL: :LOL: ... sairaalanmäki?!? missä synnytät?

fiona mie ainaki oon seurana täällä :wave:

ninnille suuret onnittelut pikku prinsessasta :heart: :heart: :heart:

kattiina huijui, synnärillä sit varmaan nähdään :D onko sulle annettu jo yliaikais kontrolli aika? Terkka yritti mulle sitä nyt loppuviikosta varailla mut äippäpoli kiinni muuton vuoksi, joten en saanu.. mut ma 7.12 olis sen 2vko yli ja pitäs vissii alkaa käynnistelemään.... minen taho :D tsemppiä sulle, tää on niiiiiiiiiiiiiiin turhauttavaa :D tuu sit repimää hihasta jos aavistat mun olevan samaan aikaan siellä, tyttö pitäs kainalossa olla :D

(.) ei mitään, ei edelleenkään yhtää supistusta.. turvotus huimaa, paineet kohillaa, vauvan syke laskenu )sanoko joku että ennen synnytystä voi laskea?(... joku peruutti meijä uuden auton kylkee parkkipaikalla eile, kerkestä tuo pari päivää ehjänä olla :headwall:

Kukahan lähtee suraavaks??? avokki tais jo mennä.. Kuiskaten on myös ollu hiljaa, jokohan hääki lähti.. taidetaa mallan ja fionan kanssa keskenää täällä tallustaa... :D

mm + tirppa 40+3
 
Miss Mindy Mulla on aika ensi viikon tiistaina johtuen siitä, että seuraavat masukin kasvua. Painoarviossa yksi mitta huiteli yläkäyrän yläpuolella, niin olen jo kertaalleen käynyt painoarviokontrollissa ja silloinkin oli sama mitta käyrien yläpuolella, niin piti varata sitten uusi kontrolli aika, joka on nyt tiistaina (rv40+5). Saa nähdä, mitä tehdään. Painoarvio huitelee kuitenkin jo neljän kilon yläpuolella.
 
Malla29
MISS MINDY, Seinäjoellahan minä. Taisi täällä olla muitakin? Varmaan nyppii, kun auto on rutussa!:eek:
Eipä mitään uutta kuulu tännekään, paitsi hermo kireenä, ennakoiko se?? :LOL:

Painoarviossa kävin pari viikkoa sitten, 3,7kg, eli nyt n. nelikiloinen. Yhden nelikiloisen olen ulos pökännyt, joten mitään jatkokontrollia en saanut, ihan normisti neuvolan kautta sitten yliaikaiskontrolliin. Ennen ei ole niin pitkälle mennyt, joten terkkarin mielestä mun kroppa osaa synnyttää eikä käynnistystä tarvittaisi tälläkään kerralla. Toivottavasti niin onkin, mut minkäs teet kun turhauttaa niin perhanasti! Olin kasannut paineita tälle viikonlopulle, hoitsuja ois saatavilla isommille lapsille, kaikki valmiina ja alkuviikonkin mies ehtis olla kotona apuna. :/

Malla 40+2
 
heips.
Kotikone sanoi poks ja siksi en ole päässyt lukemaan kuulumisia ja kertomaan omiani, nyt pikaisesti ehdin laittaa, elikkäs 23.11 meille syntyi parin päivän puurtamisen jälkeen maailman ihanin tyttö<3 paino 3500g ja pituus 50cm pipo 34cm ja viikkojahan oli 41+3
Lauantai-iltana alkoi supistelemaan ja siitä alkoi raskas matka, vasta ma iltana klo 17.40 pikkunen rääkäisi itsensä maailmaan! Kotiin saavuttiin torstaina, ihanaa olla kotona vauvan kanssa, on tää vaan niin ihmeellistä ja ihanaa<3 Koirat seuraa perässä ja ihmettelee joka ääntä ja joka toimenpiteessä ovat mukana, eiköhän nekin muutamien päivien päästä vähä rauhoitu :)
Onnea kaikille muillekkin, nautitaan nyt!
 
Fiona ilmoittautuu :wave: Täällä edelleen :kieh:

1.12 olis ultraan aika ja lääkärin tarkastus samalla. Taidetaan mennä sinne ;) Mies jo sanoikin, että hänellä olis tiistaina asiaa Seinäjoelle, että jos mennään samaa matkaa´.

Niin, ja totesinkin just, että jos vauva syntyy joulukuun puolella, niin joulukuulta menetetään 182e lapsilisät, että kai se kiusallaankin menee tuonne :whistle:

Mutta eipä nyt muuta. Limatulppakaan ei ole irronnut, tosin viimeksikin irtosi niin, että poika syntyi parin tunnin päästä.

-Fiona ja poju 40+2-
 
tulin vaan ilmoitteleen että täällä ei oo päästy synnyttään sittenkään!! synnärillä meinattiin jo käydä, mutta kun soittelin sinne etukätee pe yöllä, niin tuli vain sellainen olo että niiden mielestä oon turhaan menos sinne ku kivut on vielä siedettävät ja supistukset epäsäännöllisten säännöllisiä. :headwall: ajattelin että synnytetää sitte perkele kotona ku ei sinne kerran huolita :kieh: on tää seinäjoen touhu niin kasvotonta, ja kotiahan ne olis laittanu, supistukset loppu hetkeks tänä aamulla, ja nyt taas uuteen nousuun. en tiiä voiko tää ees olla normaalia |O olis niin tahtonu ees käyrälle ja tutkimuksiin että onko avautumista ollut, mutta ei sitte kehdattu lähteä, niin yrmeä oli vastaanotto puhelimes.

mutta onnea hurjasti vauvautuneille! pidetään me häntäpään odottelijat vielä pinoa pystyssä, joulukuulle tässä näytetää menevän niin että paukkuu..

mutta edelleen pallo avokki+rusina 40+4.
 
Paino 2950 g, pituus 48 ja pää 34 cm. Synnytystarinaa voin laittaa myöhemmin, päästiin juuri kotiin sairaalasta. Synnytys oli pitkä, melkein 20 tuntia, mutta ongelmia ei tullut ja kokemus oli hyvä :)

Onnea muillekin nyyttinsä saaneille ja jaksamista vielä odottaville!
 
fiona, malla ja avokki kaikkiko työ seinäjoelta ootte :D, harmi avokki kun noin yrmeä vastaanotto ollu puhelimitse, olisit vaa ärähtäny et minä tuun nyt ja synnytän :LOL:

peggy tiedän tunteen :hug: mutta joo, yritetään pitää ketju pystyssä viimeiseen mattimyöhäseen asti :)

Mullon niiiiiiiiiiin ähky :D turhautuneena tulee näköjää syötyä hirveesti :D kerkee ielä 10 extra kiloa saada tässä loppupäivinä :headwall:

Onnea onnea onnea taasen jakautuneille :heart:
 
Onpas täällä hiljaista. Ärsyttävää kun kaikki tutut koko ajan kyselee, et joko??? Kenellekkään ei edes viitsi soitella, kun ensimmäiseks kysytään et, ai eiks vieläkään???
No kyl viimeistään parin viikon päästä...ei vaan millään jaksais enää...

T: Peggy+Emmi 40+2


 
Vihdoinkin!!!
Kerroinkin, miten kävimme synnärillä pyörähtämässä to-pe yönä ja tulimme kotiin, kun supistukset laantuivat. No lauantaiaamuna klo 06 tuli yksi ainoa supistus ja pop! kaikki lapsivedet tulivat sänkyyn.

Tulimme sairaalaan ja aukesin neljään senttiin iloisesti ilokaasulla, kunnes ykskaks kivut muuttuivat sietämättömiksi kipukohtauksiksi, jotka kestivät pari minuuttia kerrallaan ja niiden välillä oli noin minuutti. Ponnistutti aivan järjettömästi, mutten tietenkään saanut vielä ponnistaa. Emil oli tulossa kasvot edellä ja se sattui minuun ja vauvaan niin paljon, että Emilin sykkeet menivät 40-50 alimmillaan ja välillä hävisivät kokonaan. Minun huusin kuin peijooni, yhtäkkiä rauhallisesta synnytyksestä tulikin yhtä kaaosta, eikä anestesialääkäriä mailla halmeilla. Sitten seuraava muistikuva onkin, kun lääkäri sanoi että nyt lähdetään vauhdilla leikkuriin ja Emil syntyi siis sektiolla 12.31 lauantai aamupaivällä.

Olen vieläkin ihan paniikissa että jotain voi sattua minulle ja vauvalle, viime yönä nukuin kolme tuntia ja niistä jokaisen näin painajaisia synnytyksestä.

Mutta Emil on ihana, paljon ihanmpi kuin olisin voinut kuvitellakaan. Ihana pikkuinen poika joka painoi 3510g ja syntyi siis viikoilla 40+6.

Palaillaan kertomaan lisää myöhemmin jahka kotiudutaan!!

M. ja Emil 1pv
 
onnea marihoolle!

jee täällä ollaan ihan tärinöissä! tänään käytiin synnärillä koittaas onnea, ku viime yö supisteli alle 10 min välein ja kipeästi. no, käyrällä käytii ja lääkärillä. limatulppa tohinassa irtosi, ja nyt tultiin kotiin kypsyttelemään. jos ei nimittäin tänä yönä lähe itestää käyntiin niin huomenna koittaa käynnistys klo 8 aamulla!! :D vihdoinkin saamme vauvan syliin :p nyt on kämppä siivottu ja valmiina kaikkeen, nyt rentoutuun vielä viimeisen kerran ukon kainaloon kahdestaan ja nauttimaan hiljaisuudesta :)

avokki ja rusina 40+5 :heart:
 
Malla29
Onnittelut tosiaan vauvan saaneille!

Avokki on siis lähtökuopissa, mun täytyy tehdä treffit sun kanssa sairaalaan niin pääsisin itekin. :wave:
Edellisen raskauden aikaan sovittiin yhen tutun kanssa että mennään yhdessä synnärille, pettymys oli suuri kun kaveri lähti, mut itellä ei aavistustakaan. Kuinka ollakaan vuorokautta myöhemmin sain laittaa viestin että vedet tuli, perässä tullaan! Ja niimpä sitten päästiin kuin päästiinkin yhtä aikaa laitokselle, kotiuduttiin samana päivänä. :LOL:

Nyt se alkaa lähtö lähestyä mullakin, EHKÄ. Monta päiväähän on ollut kova paine alapäässä, aamupäivänkin niin kipeä että hyvä kun kävelemään pääsi. Vatsaa alkoi kiristellä nyt iltapäivällä lupaavasti, oksettaa, närästää, silmissä sumenee. Mutta kiristelyt tulee vain jos liikkuu, joten saattaapi vielä lopahtaa. En aio jatkuvasti lenkkeillä supistuksia kerjäämässä vaan parempi mennä lepäämään, muksut ensin nukkumaan.

Malla 40+3
 

Yhteistyössä