MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Marihoolle kiitos synnytystarinasta :) onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin :heart:

malla eiiii, mienen enää taho oottaa.. mut eikös se oo jo jonku sortin riski jos menee yli kakski viikkoa yli??

Paljon onnea AVOKKI prinssistä :heart:

Omaan napaan eimitää, pesin yhen maton ja siivosin koko päivän ja ei sitte yhen yhtä supistusta.. alan kohta epäilee etti mulle supistuksia edes tule, pulahtaa vaa ulos :D

mm
 
Malla29
MISS MINDY, jos ei koon puolesta riskit kasva niin kyllähän se istukka alkaa vähitellen jo rappeutua jos raskaus oikein pitkäksi menee.
Mut jos ei tosiaan yhtään suu kypsene itellään, niin ennen käynnistämistä sitä voidaan kyllä yrittää kypsytellä, esim. niillä cytotec-tabuilla. Ja viimenen vaihtoehtohan on leikkaus, jos ei sit millään lähde käyntiin.
Mut saattaa se synnytys yllättää, mistä näistä tietää. Ekahan mulla oli suunniteltu sectio, joten ei millään tavalla kypsytellyt tai venytellyt paikkoja alapäässä. Toinen sitten tavallaan korkkas mun alapään :LOL: Tuosta odotusvihosta kun luen niin näköjään vk 39 lääkäri oli kaivellut niin että limatulppa tuli pois, paikat kuitenkin ihan kiinni. Kunnes 40+3 supisteli koko päivän, yöllä lähdettiin sairaalaan muka synnyttämään niin sormelle olin vasta auki ja kanavaakin jäljellä. :kieh: Siitä meni tosiaan vielä parisen vuorokautta sairaalassa supistellen neljään senttiin, kunnes lopulta vauhditettiin oksitosiinilla ja muksu tuli ulos viikon lasketun jälkeen.

Mä vedin sitten liukkaalla suojatiellä lähes spagaatin ja polvilleni maahan. Sinällään huvittavaa, että tein saman piruetin kolmannen synnytystä edeltävänä päivänä, kolatessani pihaa. Ja siis seuraavana yönä meni lapsivedet. Mietinkin, josko mun synnytyksen alkuun kuuluukin tuollaiset kuviot, sittenhän ens yönä pitäis tapahtua jotain. :D

AVOKILLE onnittelut! :flower:

Malla kohta 41+0
 
malla kiitos kun sanoit tuon maagisen lauseen "saattaahan se synnytys yllättää"

Tää taitaa lähtee nyt :wave: :p :eek: :$ :ashamed: :heart: :D huiiii... vettä alko iha yhtä-äkkiä holahtelee kun makasin sohvalla kattomassa csi:tä, sit tuliki tulppa ja pikkuhiljaa alkaa supistella... paniikkki...

huh... nyt malla ja peggy käsikynkkään, lähetää yhessä :D huiiii, mie ilmoittelen...

:D
 
huomenet ja onnittelut vauvautuneille!

Meille syntyi tyttö lauantaina rv 39+5 28.11 3940g 50cm perjantaina jo käynnisteltiin tabuillla mutta ei lähtenyt vielä sillon ja la aamuna jatkettiin tablettien antoa aamulla kuudelta ja kymmeneltä, enempää ei sitten tarvinnutkaan kun alko tapahtua vauhdilla...
12.30 pyysin saada jotain kivun lievitystä ja jonkun piikin sain mutta siitä ei ollut mitään hyötyä ja 13 kuului napsahdus kun vedet mein ja olo tuli tosi tukalaksi 13.45 soitin kätilöä paikalle kun ei enää pystynyt kuin puuskuttaa ja supisti 2-3min välein ja olin 3 cm auki kätilö lähti valmistelemaan mulle salia valmiiksi ja soitin miestä kotoa paikalle (matkaa 90km) saliin pääsin joskus vähän yli 14 matkalla kätilö varoitti etten ehdi välttämättä saada spinaalia tai muuta puudutusta...olin aivan paniikissa. salissa olin jo 5cm auki ja ilokaasua vedin minkä kerkesin. en nyt muista kauanko ponnistusvaihe kesti luultasvast alle 5min mutta tuntui ikuisuudelta kun en siinä vaiheessa enää saanut ottaa ilokaasuakaan. huusin varmaan ku joku lehmä!!! ei tullut repeämiä eikä muutakaan paitsi kamalan kipeät pukamat...
mutta kaiken kestin ja kivut unohtui heti! ihana tyttö on pistänyt isin ja kolmen isoveljen päät aivan sekaisin!!! ja myös äiti on aikalailla onnensa kukkuloilla....
muoks. ja isi ei sitten ehtinyt mukaan synnytykseen. vauva syntyi siin 14.45 isukki myöhästyi 15min

tanjamaa ja pimu 5vrk
 
Malla29
Onnittelut, TANJAMAA, sinähän synnytit Sjoella? Tuo antaa mulle vähän toiveita, jos kerran sullakin perjantaina käynnistelivät. Kun sain huomiseksi ajan kokoarvioon mutta ite jo päättelin että eivät kuitenkaan viikonloppua vasten käynnistele. Eli en kovin isoin toivein huomenna sinne menisi mut näköjään sitä ei voi tietää. Vaikka siis paljon mieluummin sais käynnistyä itse.

MISS MINDYN puolesta olen tosi onnellinen, hyvää matkaa! :wave:

Malla 41+0
 
:flower: :heart: tanjamaalle isot vauvaonnittelut prinsessasta ja Avokki88:lle prinssistä! :heart: :flower:

Miss Mindy, jee! Sullahan on varmaan vauva jo sylissä... =)

Malla29 mikäs on tänään vointi? Onneksi et loukannut kaatuessasi... Tulehan kertomaan sitten kun olet siellä kokoarviossa käynyt mitä sanoivat. :wave:

thor ja Ida
 
Suurenmoiset onnittelut täältäkin
:heart: tanjamaalle tytöstä :heart: ja
:heart: Avokille pojasta :heart:

Peggy on ilmeisesti päässyt tositoimiin ja Miss Mindyäkin onnitellaan sitten kohta ja jos Mallasta ei huomenna mitään kuulu, tiedetään mitä on käynyt. ;)
b :) d


VL & jätkänpätkät
 
Malla29
Heh, mä taisin jäädä tänne yksin, viimeiseksi?? Jos oisin tiennyt, oisin jäänyt lopunkin ajan vain taustailemaan B) Ei vaan, ukko ainakin säästyy hieman kun valitan tänne, enkä sille. :D
En kyllä tosiaankaan ois uskonut että näin pitkälle menee, neljäs raskaus eikä edellisestäkään ole kuin 1v9kk. Ja kun edelliset lapsukaiset ovat syntyneet 39+, paitsi keskimmäinen meni viikon yli mikä tarkoittaa, että tänä iltana pitäis juosta laitokselle että samaan ehtis. Eipä taida onnistua.

Että täällä vain ollaan, älkää täysin unohtako... Malla.
 
Malla29
Kiitos Kattiina kutsusta, mut mä taidan pysytellä tässä ketjussa loppuun asti ja toivon, ettei sitä kestäisi kauaa. Ties vaikka tänään? Ainakin nyt vaikuttaa hyvältä, supistelee ja jomottelee, illalla alkoi ja nyt on aamukuudesta jatkunut. Ei tosin vielä suurta kipua, mukavaa kipristelyä kuitenkin.

Tänään tosiaan yliaikaiskäynti, menen nyt sinne kuitenkin, jos vaikka sais sieltä vauhtia ja onnistuis tälle päivälle synnytys, huomenna kun on keskimmäisen synttärit niin sais poika pitää oman päivänsä. :attn:

Ja PEGGY näyttää myös olevan vauhdissa, ehkäpä tämä marraskuisten ketju päättyy tämän viikon aikana!

Malla 41+1
 
:flower: Valtavasti onnea kaikille vauvan syliin saaneille :flower:
Olen ollut muutamia päiviä poissa...niin kova kiirus etten meinaa perässä pysyä.
Kohta tämä lauma siirtyy odottajista jonnekin ihan muualle. :)
Meillä poika saapi huomenna nimen. :heart:
Jänskättää koko tilaisuus...saa taas herkistyä oikein kunnolla. :heart:
Hyviä viikonloppuja kaikille ja tsemiä vielä nyyttiään odottaville...kohta odotus palkitaan.
Tää kiiruhtaa taas. :D
Marihoi ja Junior
 
jei jei jei odottajat vähenee ja vauvaluku kasvaa :D kohta on viimosetki karhunpennut maailmassa =) minä ainakin jännään täälläkin viimeseen pentuun asti :D :heart:

onnea niille keitä en ole vielä onnitellut!! :flower:

tupuna ja puhinaukko 2vkoa 4päivää :heart:
 
Meidän pikkumies syntyi viimein vko:lla 41, 28.11.09 klo 1.12. (hätänumerolle olisikin ollut käyttöä siinä hässäkässä) mitoin: 50cm, 3205g, pipo 35cm.
Aika on suorastaan lentänyt ja pikkuinen täyttääkin huomisen puolella VIIKON :heart:

Koitan ehtiä jossain välissä paremmin lukemaan kuulumisia ja laittelemaan jonkinmoista synnytystarinaakin...

Kuiskaten ja pikkumies 6 pvää
 

Yhteistyössä