¤¤¤Marraskuun 2009 karhunpennut helmi ja maaliskuussa¤¤¤

minä täällä:D Jotenkin aina vaan unohtuu kirjottelu.
Meillä on nyt paljon helpompaa verrattuna alkuun! Unirytmi on muuttunut itsekseen, nyt mennään nukkumaan n. 21-22 aikaan ja nukutaan aamuun asti. Tosin yöllä imetän monta kertaa mutta ei haittaa=D
Soseet olen aloittanut ja niitä vauveli syö kaikkia makuja, mitään ei oo sylkeny pois. Tosin ummetusta tulee joten pitäis vähän rajoittaa.
Niin nopeasti vauvat kasvaa, en kestä:( Meillä ei oo suunnitelmissa toista vauvaa ainakaan viiteen vuoteen. Aion nimittäin ensin käydä mun koulun. Toisaalta on niin ihana odottaa vauvaa ja olla raskaana, toisaalta, kun ajattelen sitä kaikkea niin en halua kokea sitä ihan heti uudestaan:) En jaksaisi kahden pienen lapsen kanssa ja haluankin jo mennä kouluun. Ja sitten taas TOISAALTA en halua, kun vauvan kanssa kotonakin on useimmiten niin ihanaa.

Sitten kun olis aika toiselle lapselle, voi olla että kaikki on elämässä jo muuttunut ihan kokonaan. Olen ollut paljon yksin vauvan kanssa kun mies ulkomailla töissä, joten haluan olla varma etten joudu yh:ksi kahdelle pienelle, se olis liian raskasta.

Vauva on aika hymyileväinen, mutta joskus huonoja päiviä...ja itkee aina, jos häviän muutamaksi minuutiksi näköpiiristä. Se on vähän hermostuttavaa kun olen yksin.

Joko teidän vauvat vierastaa? Tai onkohan siitä jo puhuttu aiemmin, en ehtiny lukea kaikkia tekstejä. Mä en oo huomannut vielä omani vierastavan kuin joissakin tilanteissa, mutta mun peräänhän se melko lailla siltikin on.

Oikeastaan ihanaa tämä vauva-aika, mutta samalla tosi vaikeetakin. Silti ihanaa nähdä oman lapsen kasvavan:)
 
muutama päivä pois täältä, ja paljon on tekstiä ehtinyt tulla, kuulumiset siis kahlattu ja samalla merkkailen luetuksi.

Tänne ei mitään uutta... galluppiin piti vastata, että tarkoitus olis olla Lennin kanssa kotona siihen asti, kun täyttää sen 3v.

 
Heipsun! :)

G: Ajattelin että olisin Ellan kanssa kotona siihen saakka ainaskin kun tuo on 1,5v, jos vaan rahat riittää.. iso velka asunnosta :ashamed: :whistle:

Mies on varastolla työnjohtajana, on ajatellut hakea logistiikka-alan opisopimuskoulutukseen.

Ite en tiedä vielä ees mihin töihin äippäloman jälkeen vaiko kouluun.. pohjalla vaan sihteerin ammattitutkinto ja työkokemusta kaupan alalta. Sen näkee sitten, vielä en jaksa ressata, nyt nautin lasten kanssa kotona olemisesta ihan erilailla kun esikoisen kanssa =) Johtuisko sitten ehkä siitä että ainakaan ihan heti ei ole meille lisää lapsia tulossa kun tuo mies ei ajatukselle oikein lämpene :ashamed:

Ääh, mulle on nyt tullu "asunto-kuume" ihan hirmusti tekis mieli muuttaa isompaan, että sais lapsille omat huoneet. Ois niiiiin kiva laittaa erikseen tytön ja pojan huone :p Vaan ei taida olla varaa ennen ko palaan töihin.

Saya ja Ella 3kk 3vko :heart:
 
Ne ketkä on laittanu tässä näitä mittoja tänne tekstin sekaan ja kun en ole jaksanut oikeen nyt keskittyä lukemaan näitä juttuja niin voisitteko laittaa ne mitat mulle yv:nä kiitos :attn:

Huh kun osaa väsyttää vieläkin kun ei siel sairaalassa nukuttua saa vaikka kuinka yrittäis,ei tuo Juliuskaa suostunu siel nukkumaan kuin mun sylissä tai omissa vaunuissaan.

Meillä mennään tämmösillä eväillä tällä hetkellä että syödään tissiä,korviketta sekä soseita hyvällä ruokahalulla :D

 
:wave: Hei ystäväiset!

Täällä käväisin taas lukemassa kuulumisia ja viestejä, ylläpidän yhä FB ryhmää ja laitan tarvittaessa kutsuja niille jotka haluavat. :saint: Kutsumista varten teidän pitää ottaa mut kaveriksi, mutta en tietenkään pahastu ollenkaan jos haluatte minut jossain vaiheessa heivata kaverilistoiltanne, ryhmässä olette silti mukana. ;)

Täällä kasvavat karhunpennut vauhdilla, ihan nostalgista tosiaan tuo uusi marraskuun ryhmä. =)

Galuppiin, itse olen aloittanut osittaiset työt jo nyt ja kokopäiväisesti aloitan kesäkuun alussa. Tämä ratkaisu ihan itseni vuoksi, olen kuitenkin ollut nyt jo puolitoistavuotta pääasiassa kotosalla perättäisissä raskauksissa ja alkaa pää hajota näihin neljään seinään. :ashamed: Työ ja ura on minulle älyttömän tärkeitä ja nyt sitten alkaa se sovittaminen perheen ja uran kanssa. :whistle: Meille on palkattu yksityinen hoitaja kotiin hoitamaan meidän pikkuisia, hän on jo nyt meillä kerran viikossa tutustumassa lapsiin ja antamassa meille miehen kanssa kahden keskistä aikaa. Arvostan koko sydämestäni teitä, jotka jäätte kotiin lapsienne kanssa pidemmäksi aikaa :heart: itse en ikävä kyllä siihen pysty. Toisaalta olen huomannut olevani niin paljon onnellisempi jo nyt osittain töissä käydessäni, että lapset saavat varmasti paremman äidin tällä ratkaisulla.

Ida kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia, kooltaan huitelee tuolla isompien poikien kanssa samoissa mitoissa. :ashamed: Kääntyy sujuvasti masulta selälleen, pyörii oman akselinsa ympäri, kannattelee itseään hyvin ja ottaa jalkoja jo usein pepun alle konttausasentoon. :whistle: Oikein iloinen ja tyytyväinen tyttö, kunhan joku seurustelee hänen kanssaan aina välillä.

Meillä nukutaan hyvin, mutta syödään yöllä 4-5 tunnin välein. Ilta alkaa kuitenkin jo klo 19, joten sitä omaa aikaa jää kivasti. Päikkäreitä nukutaan sisällä kolmet, joista yhdet pidemmät. Kiinteitä ollaan jo tovi syöty, ehdottomasti ei meillä lemppareita noi peruna-kaali-porkkana maut, hedelmät vaan menisivät. :/ Aika haastavaa, mutta pikku hiljaa maistellaan.

Olen naamakirjan kautta monen teistä kuulumisia lukenut ja kommentoinutkin, mutta nyt en osaa oikein tarttua täällä mihinkään yksittäiseen kirjoitukseen. Toivottelen vaan kovasti kaikille hyvin nukuttuja öitä, sujuvia kiinteiden aloituksia, onnistuneitä kääntymisiä ja kevättalveniloa äideille!:flower:

thor ja Ida
 
Thor: oot aika rohkea kun uskallat kertoa täällä et meinaat töihin mennä ;) Ei vaan..Mulla lomaa vielä tän kuun loppuun ja sit kait se olis navetalle mentävä..saas nähdä mitä siitäkin tulee :p Meillä siis maatalo,isäntä lisäks vieraalla töissä 8 tuntia päivässä..Oon koittanu puhua et lopettais työt kun tulee olemaan muuten todella hankalaa noitten lehmien hoito mulla. Vanhempaa lasta kun ei voi vahtimatta jättää hetkekskään..

Meillä ollaan masullaan jo vähän pidempiä aikoja mutta kääntymiset on nyt "unohtunu" kovasti kyllä höpöttää ja naureskelee ukkeli. :heart:
 
Kiva kuulla Thorin ajatuksia, sillä ne ovat hyvin samankaltaisia omieni kanssa, alkoi jo vähä ahdistaa ku kaikki muut aikoo olla kotona pitkään. Itse en kanssa pystyis olee montaa vuotta pois työelämästä. Nytkin tulee jo vuoden tauko vaikka syksyllä menisinkin ja sekin on aika pitkä aika.Mä meen ihan mielellään syksyllä jo töihin, tykkään työstäni ja sitä varten olen kouluni käynyt. Ja sekin on kivaa ku työaika on vain n. 30 h viikossa ja lomaa vuodessa on kuitenkin ruhtinaalliset 14 viikkoa, joista kesällä10.
 
:wave: :wave: :wave: Tervehdys piiiitkästä aikaa tännekin :wave: :wave: :wave:
Tuolla naamakirjassa osan kanssa tuleekin jotain juteltua ja kuulumisia luettua, mut kiva lukea muidenkin kuulumisia!

G:t Mies on keittiömestari :p.
Kotonaoleminen/töihin paluu... Mähän jäin äippälomalle määräaikaisesta työstä eli ei oo paikkaa johon palata :/ . Tuossa olis ollut ehkä mahdollinen unelmaduuni (patologiaa...), jota meinasin hakea. Se olis alkanut jo nyt eli isäntä oli jäämässä kotiin vanhempainvapaalle ja jatkanut hoitovapaalla. Mä kuitenkin päätin jäädä kotiin, koska luultavimmin (!) Oliver on viimoinen mukelo tässä perheessä. Vauva- ja taaperoaika kestää niin vähän aikaa ja sitä aikaa ei takaisin saa, joten... Ja nostan kyllä myös hattua Thorille, joka niin rohkeasti yhdistää uran ja perheen. Mutta mun mietteet erilaiset, vaikka en mikään kotiäidin peri/esikuva olekkaan :ashamed: . Töitä sitten katselen varmaankin ensimmäisen kerran kesällä ja jos ei jotain ihan mahtavaa eteen tule, töihinpaluun varmin aika olis tammikuussa 2011.

Ja tiedättekö mikä omituista? Minä, joka aikoinaan vannonut vain yhden lapsen nimeen, olen jonkinmoisessa vauvakuumeessa :eek: TAAS! Mulla tullut tunne, että se neljäs ois ihanaa saada, mut raskaana en kyl halua enää olla.. eli pienoinen ristiriita tässä mun haaveilussa ;). Viime raskausaika oli diabeteksineen, kipuineen, kiloineen niin kettumaista et ei enää!

Voi ei... tästä tulee megastoori... pahoitteluni!

Meillä Oliverilla juuri yksi tarkastus nerologian polilla takana (kysta päässä, jos muistatte). Kaikki ok. Toisin sanoen kysta ennallaan, ei kasvua. Seuraava tarkastus, joka siis sisältää pään ultrauksen ja neurolekurin tarkastuksen ja tutkimuksen, on kesäkuun puolivälissä. Tää lekuri laittoi tietoa myös neurokirurgille, jotta hän (varmuuden vuoksi) tietää tilanteen. Voi olla, että myös tämän kirurgin vastaanotolle mennään. Katsotaan nyt, mitä mieltä tohtori on :). Eli kirurgi siksi, että jos kysta kasvaa ja oireita alkaa tulla, on se poistettava/punktoitava.

Yöt täällä nukutaan hyvin. Kuukauden iästä alkoi nukkumaan yöt heräämättä. Me siis mennään unille puoli 9 - 9 ja aamusta heräillään siinä seiskan aikoihin. Joskus vähän aiemin, joskus myöhemmin. Ja nukkuminen tapahtuu vatsallaan, muuten heräilee vähän väliä. Velliä meillä syödään aamuin illoin se 200 ml ja on herkkuva :p . Pe-po- ja maissivelli menee kummatkin. Lisäksi 11-12 aikaan päivällä sosetta. Alkaa olla jo hyvä kokoelma pakkasessa. Pakastan aina soseittain jääpalamuotteihin, josta jäädyttyä siirrän pakastepusseihin. Pitäis ostaa joku kunnollinen sauvasekoitin. Nyt vedän soseeksi blenderillä. Hedelmäsoseet sitten suoraan kaupan purkista...

Kääntyilyä ei meillä vielä osata, mutta harjoitusta siihenkin vähitellen. Meillä ei kovin paljoa olla vielä lattialla vietetty aikaa. Täällä nimittäin sukatkin pyörii jaloissa, maatasossa kun asutaan :snotty:.

Mitäs vielä? Johan tässä olikin :D . Joskos nyt sais aikaseks tännekin kirjoitella useemminkin.

EDTA ja Oliver 4 kk ja jottain piälle
 
Heippa mammat :)


Galluppeja täällä on ollut eli vastaan nyt ensiks niihin. Toinen oli vissiin että mitä hommia mies tekee, täällä mies on elintarviketyöntekijä, palkka ihan kohtuu hyvä. Mä olen ollut hoitajana päiväkodissa neljä vuotta määräaikasena ja työsuhde siis loppu kun äippäloma alko :( Joten ei oo nyt harmainta hajuakaan töistä. Enkä tosiaan tiedä halauanko vielä palata työelämään, toisaalta, toisaalta en. Pojan kanssa kotona on varsin lepposaa, mutta hieman kaipailen kyllä sitä sosiaalistakin elämää, jota työnteko mukanaan tuo. Toisaalta sitten en haluaisi laittaa niin pienenä lasta mihinkään hoitoon. Noh, aika näyttää kuinka käy.

Virestamisesta joku kyseli. Täällä ei oo vielä sellasta havaittavissa, en oo ainakaan huomannu.

Jee, me alotetaan huomenna vauvauinti :) Oon odottanu sitä innolla, toivottavasti Oliver tykkää :)

Meillä sujuu arki mitä mukavammin. Poika on ihan superhelppo vauva. On tyytyväinen ja iloinen vauva, täydellinen pakkaus :heart:

Mulla on ollu viimeaikoina outoja alamaha nippailuja ja nyt jopa sellasta kipua kahtena päivänä. Mitäköhän vois olla? Olin papakokeessa viime viikon tiistaina, en tie liittyyks siihen jotenkin. Tuntuu vaan oudota et kestää näin pitkään. Ja raskaana en ole, joten ei siitä voi johtua. Suunnitelmissa poitsulle pikkusisarus 2-3 vuoden ikäerolla. Nyt haluan täysillä keskittyä tähän pieneen nyyttiin ja koen että hän ansaitsee olla meidän perheen pieneimmäinen vielä pitkään :heart:

Löysin netistä tällaisen taulukon johon voi piirtää oman lapsen kasvukäyrän (sama käyrä jota neuvolat käyttävät) siitä voi seurata oman lapsen kasvua :)
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

Aurinkoista viikonloppua kaikille! B)
 
Onpas juttuja, suurin osa taas unohtuu kiitos tämän äitiysdementian :LOL:

G: Ainakin kotona olemiseen piti kommentoida, että haluaisin pitää nuorimman kotona sinne 3 vuotiaaksi asti. Samalla olisi tietty vanhempikin siinä leikkiseurana, jotain kerhoa lukuunottamatta. Esikoinen oli hoidossa jo aika pienestä, mutta käytännössä jouduin olemaan töistä paljon poissa, koska sairasteluita oli alkuun paljon. Yöt oli muutenkin tosi levottomia, joten työnteosta ei meinannut tulla mitään. Nyt siis on ainakin tarkoitus pitää vähän pidempi tauko töistä. Syitä on mm: pikkulapsi-aika menee liian nopeasti (ainakin jälkeenpäin katsottuna ;) ) , kahdet hoitomaksut vs. kotihoidontuki+kuntalisä jne. on melkein se ja sama. Oikeasti töissä käyminen on kalliimpaa, kotioloissa pystyy pihistelemään vaikka mistä, mutta ainakin mulla töihin paluu söi aikamoisen loven tuloista :eek: Mutta mun mielestä nää on semmoisia asioita, että jokainen tekee niin kuin parhaakseen näkee. Harmittavaa tässä asiassa on se, jos ei saa itse sitä päättää vaan esim. rahan takia joutuu tekemään toisin. No onneksi vanhempainvapaatakin meillä vielä on, nautitaan siitä :heart:

Vierastamista en ole vielä huomannut tytöllä, edelleen naureskelee ihan jokaiselle, joka häneen päin katselee :heart: Maissivelliä ja korviketta menee, perunaa vähän maisteltiin, mutta ihan hiljalleen aloitellaan. Ikää on nyt 4kk 1vko =)
 
galluppia: olen kotona toistaiseksi, minulla ei oo työpaikkaa ja sitte mennään tilanteen mukaan ainakaan ens kesänä en vielä edes yritä hakee töitä. käytännössähän kyllä oon joka päivä ollu navettahommissa ja hoidan osittain iltahommat navetalla. Essi nukkuu sillon ja esikoinen joko nukkuu tai on isänsä kans. tytsy oli 1vk ikänen kun palasin navettahommiin vähitelleen. että ymmärrän täysin jos kotona oloon alkaa pää leviimään, minusta on niin virkistävää saada tehä muitaki hommia kuin lastenhoitoa ja samalla pysyn ajan tasalla missä elukoitten kans mennään. raskastahan tämä on mutta tämä on yks elämänvaihe, ja toivottavasti se jossain vaiheessa helpottaa.

kolmas ei oo vielä ihan suunnitelmissa (ainakaan niin kauan ko imetän) mutta periaatteessa tehdään varmaan lapset aika putkeen ja sitte keskitytään kasvattamiseen. jos niitä siunavuis ehkä 1-2 vielä ainaki heh
 
wou Anssku onnea! :flower: Pitäisköhän meidän jatkaakin tätä ketjua marraskuun odottajat 2010 :LOL: Tuli ihan mieleen viime odotuksen täyteinen kevät, oih sitä aikaa! Mulla on kyllä vähän raskauskuume :heart: Hyvä ystäväni on raskaana ja olen ihan innoissani odotuksessa mukana. Tahtoisin lähteä tutustumaan hänen kanssa kevään vaunumalleihin, mutta ystävä yrittää vielä jarrutella innostusta.

Täällä oli puhetta töihinpaluusuunnitelmista. Olin ajatellut, että mies olisi voinut olla syksyn, mutta nyt olen alkanut kovasti haluta olla vielä syksyn kotona ja palata sitten 2011 tammikuussa töihin. Hassua, koska olin vielä ennen vauvan syntymää varma, että minä urasuuntautunut sata rautaa tulessa ihminen tylsistyisin kotona jo parissa kuukaudessa. Näin se ihminen muuttuu! Nautin kovasti pikkuisen kanssa touhuamisesta ja kokoajan on mielessä, että nämä on ainutlaatuisia hetkiä mitä ei saa kokea elämässä niin monta kertaa.
Olen siis ihmeissäni tästä, koska en ole ikinä elänyt niin tässä hetkessä kuin nyt!

Laittakaahan ajoissa sitten tänne tietoa myös tuosta pk-seudun tapaamisesta, jos sitä ens kerralla ehtisi vaikka mukaan :wave:

PlanBaBy ja poika 3kk ja 3 viikkoa
 
Sunnuntaita kaikille mammoille!!!

Mikähän täällä mahtaa olla pojalla.. :eek: Muutamina öinä nyt heräillyt monia kertoja, ei kylläkään nälkäänsä.. Itkeä tihruttaa, ei siis varsinaisesti itke, mutta pientä kitinää pitää. Joskus nukahtaa itsekseen ja joskus tarvitsee vähän silittelyä ennen kuin uni tulee... Voisikohan liittyä jotenkin tohon vierastamisjuttuun..? Siis että varmisteleeyöllä, että äiti on lähellä..? Toivottavasti menee pian ohi ja alkaa nukkua yönsä taas paremmin, alkaa äiti olla taas pikkasen väsy :/

Milliz + Taavi 4kk 1 vk
 

Yhteistyössä