Marraskuun 2009 karhunpennut huhti- ja toukokuussa

Moi taas pitkästä aikaa, ei vaan saa kirjoitettua tänne, sorry!
Meidän poika oli viime yönä ihan hassu. Kuulin, että heräsi siinä yhden aikaan ja ajattelin, että kyllä se ilmoittaa kun on nälkä. Nukuin sellaista koiranunta ja kuulin, että poika oli hereillä ja lussutti peukkua kovaäänisesti ja höpötteli jotain. Sitten kahden aikaan laiton yövalon kun ajattelin katsoa, että onko poika nukahtanut, niin se näytti säihähtyneeltä ja sitten naamalle levisi leveä hymy kun huomasi äidin sängyn päässä :D Ei kyllä ennen ole tuolla tavalla yöllä kukkunut ja vielä ihan rauhallisesti!

Onkohan tällaista galluppia jo ollut... mutta mitkä asiat saa teillä vauvat hekottamaan?
Meillä on ehdoton ykkönen kun käsivarsilla nostellan ylös alas ja pöristetään masua ja kaulaa. Musta tuntuu, että mitä rajummat riehumisleikit niin sitä parempi ;)
Meidän koira rassu tuntuu olevan vähän mustis kun leikin vauvan kanssa. Aina aamuisin kun koira kuulee, että olemme pojan kanssa heränneet ja kikatetaan niin se istuu omassa kopassaan ja itkee :(

PlanBaBy ja poika 4 kk 3 viikkoa (jeee, viikko puuroon! :LOL: jos vaikka yöt siitä paranis...)
 
Huomenia :)

Kiva kuulla muidenkin vauvakuumeesta ja kokemuksista :). Zera Saattaa olla että täälläkin tosta ikärajasta vähän höllätään ;)

Vauvan hekotusgallup Meillä myös sitä enemmän hekotellaan, mitä rajumpaa on. Tosin usein saa kamalan hekotuksen päälle jo se, että äiti nauraa. Ja isoveikat :heart: . Ensimmäisen mielettömän naurukäkätyskikatuskohtauksen vauvalle sai aikaan keskimmäinen, nelivuotias veli. Oli kyllä niin hauskaa kuunnella! Myös jos mä puhun puhelimessa ja nauran, saattaa Oliver alkaa samaan aikaan käkätellä. Kyllä se on aina niin liikkistä :heart: :heart: :heart:

Mä vielä tuosta vauvakuumeesta... tai oikeastaan sisarusten pienestä ikäerosta haluisin kysellä tietäviltä!!!! Eli kuinka onnistuu esim. ulkoilu kahden pienen kanssa? Tai muuten liikkuminen? Toki onnistuu, mutta silti vähän mietityttää. Eli jos ikäeroa vaikka sellainen puolitoista vuotta tms. taaperotx5 Kuinka esimerkiksi teillä onnistuu ulkoilu? Sulla kuitenkin niin monta ja pienillä ikäeroilla. Mä pelkään, että meist tulis mökkihöperöitä, kun en jaksais lähtee ulos. Siis jos ihan mahdotonta olis pukeminen sun muu. Me tosin asutaan rivarissa eli uloslähtö sinällään helppoa :)

Joo, eli täällä tosissaan mietitään neljättä... tai ainakin mä mietin. Mies ei vieläkään oo ihan pehmennyt. Jotenkin haluisin nyt tähän perään sen neljännen tai sit ei ehkä ollenkaan. En haluis palata töihin, josta taas jäisin sit pois. Vaan ois kiva saada nyt kerralla nää työpoissaolot hoidettua ja sit panostaa työelämään! Mulla tosiaan ei oo työtä edes mihin palata. Mut kunnon harkinnassa tää neljäs nyt on... palautuksiakin tuli sen verta reippaasti et ois hyvinkin rahaa ostaa kaksostenrattaat :LOL: :LOL: :LOL:. Meneeköhän tää jo ihan mahdottomaks :ashamed:
 
mere79: Meillä useimmiten mies nousi hyssyttelemään ja paijailemaan. En tiedä oliko vaikutusta sillä, ettei tuoksunut maito, mutta monet tosiaan ovat sitä mieltä, että isä saattaisi tästä syystä olla parempi rauhoittelija juuri kun yösyötöistä pyritään eroon...

Hekotusgallupiin: Täällä myös mitä rajummat hyppyytykset ym. niin sitä paremmin irtoaa nauru :D Oma nauru yleensä saa pojankin nauramaan ja muutenkin oikein tuntuu metsästävän äidin ja isän hymyä :D Myös leualla rintakehän kutittelu naurattaa:)

Milliz + Taavi 5kk 1vk

 
Täällä ollut useampi korvatulehduspotilas...miten teillä oireillut?! :attn:
Mä epäilen nyt Oliverilla korvatulehdusta ja mennään iltapäivällä lääkäriin!!
Josko nää tissiongelmatkin sitten johtuis siitä...tai sitten ei! Joku ihme herumattomuusongelma nyt totaalisesti päällä! :ashamed:
 
Jennyli Meillä siis just perjantaina todettiin korvatulehdus...Ja pikkunen oli siis extra levoton...heräsi päiväuniltakin vähän väliä, vaikka yleensä nukkuu sikeesti...Sit syödessä, söi aina vähän ja rupes huutamaan...söi taas vähän ja huutoa...ja muutenkin söi tavallista vähemmän/huonommin. Lisäks meillä oli pään heiluttelua ja korvien hipelöintiä, mikä kyllä toisaalta saattaa johtua myös tosta meidän ihottuman aiheuttamasta kutinasta. Mutta tämmösiä :)

Tänään käyty lääkärissä kontrollissa tuon maitoallergiahässäkän takia, ja lääkäri nyt näin totesi, että iho huomattavasti parempi (omasta mielestä ei kyllä huomattavasti, mutta jonkin verran) ja kirjotti tuon maitoallergialausunnon. Nyt ainakin säästää hiukan noissa kustannuksissa kun saa sitten kela-korvauksen...Mutta eikai se iho nyt kokonaan paranekkaan vai? Mites muilla maitoallergisilla...paraniko iho täysin? :attn:
Nyt päästäänkin sitten kokeilemaan uusia ruokia :)
 
mere79, itsellänikin on ollut omaa aikaa vain vähän. Maksimissaan 3 tuntia kerrallaan olen ollut poissa kotoa ja tyttö ollut isän kanssa. Mä taidan olla vauvariippuvainen. Oli nimittäin miehen kanssa puhetta pikkuisesta reissusta kesälle ja tyttö jäisi isovanhemmille hoitoon. Hetken asiaa mietittyäni totesin, että en pystyisi olemaan paria päivää erossa tytöstä, kun ollaan kohta se 6 kk oltu yötäpäivää yhdessä. Reissu jää siis tekemättä. :(

Hekotusgallup: Meilläkin tulee parhaat naurut vauhdikkaista leikeistä ja välillä on äitinkin nauru alkanut naurattamaan.

Esikko ja Vieno 5,5 kk
 
Heipä hei!

Täällä ovat alkaneet yöt rauhoittua entisestään. Emilia on koko pienen ikänsä herännyt noin 2 kertaa yössä, mutta kolme viimeistä yötä on herännyt vain kerran. Olen tosi iloinen, koska kaikki uni minkä saan on todella tarpeen kun olen yksin näiden kahden kanssa (isoveli siis 1v11kk). Uskon että osasyy tuohon että Emppu on alkanut nukkua pidempiä pätkiä on se, että olen suosiolla alkanut antaa enemmän korviketta. Olen viimeiseen asti yrittänyt imettää, mutta kun ei oikeasti aika riitä kun pitää hoitaa myös sitä pientä isoveljeä. :( Minulla onkin kamala kriisi nyt päällä.. :( Esikoista imetin vuoden ikään asti ja olin alunperin miettinyt että kunhan saisin imetettyä Emiliaa noin puolivuotiaaksi niin olen tyytyväinen. Mutta silti ahdistaa se ajatus imetyksen lopettamisesta, vaikka tyttö nyt siis 5kk 1vko. Miten muiden imetys sujuu?

Hekotusgallup Emilia on ihan hulluna isoveljeensä :D Nauraa kaikelle mitä hän tekee, tänään naureskeli kun isoveli itki :D Vahingonilo paras ilo ;) Tykkää myös siitä kun jäyhään hänen leukaansa ja on tosi herkkä kutiamaan :) Kaikin puolin kyllä iloinen likka :heart:

söpis ja Emppu 5kk 1vko
 
Aurinkoista huomenta!

hekotus gallup- Täällä kanssa nauretaan mitä hurjempi meno on. Nykyään kyllä nauraa lähes kaikelle jos sille päälle sattuu. Kylkien kutittelu on ihan ykkösjuttu :D

Annsku- Meillä ei maitoallergiaan liittynyt huomattavaa ihottumaa mutta jalkojen iho oli atooppisen kuiva ja parani noin viikossa kokonaan.

Misiwi- Meillä tyttö on noin 5 kk herännyt maailmaan ja pelästyy aiempaa enemmän uusia juttuja. Saattaa pelästyä vieraita ihmisiä tai paikkoja ja on kovin varautunut ja jos esim. laskee uudessa paikassa lattialle missä on myös outoja ihmisiä jäykistyy ja alkaa nyyhkyttämään ja haluaa syöiin. Kylsääs oli myös kovaa huutoa kun oli olkkarei täynnä vieraita ihmisiä. Aiemmin tyttö ei ole pelännyt oikeastan mitään, tottunut koviin ääniin yms.

Täällä kanssa yksi vauva riippuvainen äiti. Pisimmillään olen ollut poissa reilu kaksi tuntia kampaajalla ja sieltäkin oli kova kiire kotiin :whistle: Nyt oli tosiaan tarkoitus lähteä vloppuna illaksi pois kaverin polttareihin mutta en saa lypsettyä lainkaan maitoa ja tyttö ei vielä suostu juomaan uutta korviketta.

Täällä on ollut useampi kitinä päivä. En tiedä onko tytöllä vatsa kipeä vai mitä? Aikaisemmin muovailuvaha kakkaa tullut pari kertaa päivässä mutta nyt viime päivinä vatsa ei ole toiminut lainkaan tai on tullut "selkä kakat".. Katson nyt vielä tämän päivän ja jos kitinä jatkuu niin käydään varmuuden vuoksi tarkastuttamassa korvat.

Santtu

 
Tulipa luettua yks parhaimpia kirjoja aikoihin Eve Hietamiehen Yösyöttö Suosittelen todella lämpimästi =) Ei meinannut millään malttaa lopettaa lukemista ennen nukkumaan menoa vaikka kello oli jo vaikka mitä....

Meillä poika nyt pari päivää ollut jotenkin tosi äkänen..josko ne hampaat nyt ihan oikeasti puhkeis kohta..

Mä olin pari viikkoa sitten kaverin synttäreillä(ihan omalla autolla) ja lupasin miehelle tulla 22.00 jälkeen kotiin,olikin niin hauskaa että tulin sitten vasta puolen yön kieppeillä,hyvin olivat pärjänneet ilman muakin :D
 
Onpas aurinkoinen päivä, oikein huutaa ulos. Väsyttää vaan kovin - oltiin reissussa pari päivää ja kotiuduttiin eilen, nyt tekisi vain mieli istua sohvalla tyttö sylissä ja tuijottaa töllöä...

Kiitos kommenteista säikähdykseen liittyen, ilmeisesti meillä oli vaan herkkä hetki. Oltiin sunnuntaina tapaamassa mun mammautuneita kollegoita ja siellä ei tytöllä ollut mitään ongelmia kuunnella esim. muiden vauvojen itkua. Hiukan kyllä jännitti etukäteen, että toistuuko lauantai, mutta onneksi ei tällä kertaa. Kai tosiaan sillä ulkomaailman lisääntyneellä havainnoinnilla on ne kääntöpuolensakin.

Hekotusgalluppiin: Meillä tyttö tykkää kanssa lennättämisestä ja siitä, että annetaan tytön nousta seisomaan, irrotetaan ja kopataan kiinni, kun alkaa kaatua. Nauraa myös, jos äiti nauraa ja höpöttää tyhmiä juttuja :D Vaippaa vaihtaessa alkaa hekottaa, jos äiti pussaa/puhaltaa masulle. Koiraakin tuossa joku päivä nauroi...

Santtu: meillä on soseiden aloittamisen jälkeen kakkaaminen ollut kanssa kovin vaihtelevaista. Muutamat muovailuvahakakat (kiitos termistä, onpa osuva!) on nähty, mutta nyt on muutama päivä puserrettu mämmiä selkään saakka "koko" päivän. Ja välillä on melkein kakattomia päiviä.

Nyt täällä tuli nälkä. Ehkä sitä uloskin vielä sitten...
 
:attn: Ihan ekana merelle uudet mitat 5kk 7655g, 64,5cm, py41,8
Eilen siis oli 5kk nla ja piikki saatiin eikä vielä ainakaan mitään oiretta. Rotan kolmas annos piti myös saada, mun nepä oli loppuneet joten parin viikon päästä uusi hakureissu.

Uusille tervetuloa, kyllähän joukkoon mahtuu mukaan =)

Hekotus nykyään naureskelee melki asialle kuin asialle, mut suurimmat hekotukset saa aikaan, pusuttelemalla masulle tai kaulaan :LOL: Myös hyppyytykset ja erilaiset ilveilyt on kova juttu.

Soseista oon jotenkin ihan hukassa tän kiinteiden syönti hommelin kanssa :eek:
Minkä verran teillä uppoo kerralla ja mitä makuja. Ja montako ateriaa päivässä?
Meillä edelleen aika takkuista ajoittain soseiden syönti, no ehkä se siittä pikkuhiljaa, kun vaan jaksaa harjoitella. Parhaiten uppoo bataatti ja luumua syö jonkin verran. Ton bataatin tein ite. Sit kaupan tuotteista kokeiltu porkkanaa ja kukkakaalia, ne ei oikein tehny kauppansa. Mangoa koklattiin myös, mut siittä tuli huutoa joten jätettiin se pois.

Thor jo tossa hullijen päivien aikaan laitteli juttua / suositusta turvaistuimesta Sellaisen hankintahan olis jossain vaiheessa edessä. Meillä vielä kyllä mahdutaan ihan hyvin kaukaloon, mut harkinta-asteelle oon jo ton asian ottanu ja vähän vertaillu vaihtoehtoja. Mut onko kokemuksia tai hyviä suosituksia joistain istuimista? Tai mitä olette itse suunnitelleet hankkivanne? Mä oon siis ajatellu et selkä menosuuntaan ja mahdollisesti isofix, mut tarvis jossain vaiheessa varmaan mennä liikkeisiin vähän katseleen ja vertaileen tuotteita.

Santtu meillä kans kakkaaminen muuttunut soseiden myötä. Ennen siis olis tavarat housussa 1krt/pvä, nyt joka toine päivä ja kahdesta :whistle: Nykyään huomatttavasti kiinteämpää tavara ja sitä on paaaljon. Yleensä menee koko vaatekerta vaihtoon.

Pukemisesta olitte keskustelleet. Ja täälläkin se koettu melko haasteelliseksi. Päällä pääasiassa vanuhaalari ja ohkanen pipo sekä tumput ja villasukat. +6 on ollu rajana millon en oo enää laittanut äp:n makuupussia vaunujen pehmeeseen koppaan ja hyvin on tarjennu. Tuntuu että silloinkin välillä hiessä. :ashamed:

Yö unet meillä ollut nyt hetken todella hakusessa.. Välillä menee koko yö, ettei syö ja sit taas välillä on syöny 2krt. Oon ekaks yrittäny rauhotella ilman pulloo, mut hilluminen vaan yltyy ja sit helpoin vaihtoehto nukuttaa maidon avulla. Välillä siis nukutaan 22-8.30 syöden kerran ja välillä taas 22-05 ja silloin ei syödä lain... Nyt pimennettiin sit makuuhuone kun oon epäilly et toi heräily liittyy aamusin siihen valosuuteen, joten josko tästä apua. En tiedä oliko pimennyksen ansioo vai ei, mut viime yö nukuttiin 21.30-8.30 yhdellä syönnillä. Voi kumpa ens yö olis saman moinen :whistle:

Olikohan vielä muuta mitä piti kommentoida?? No seuraavalla kerralla sit taas lissää =)

Milli ja Wilma :heart:
 
Hekotusgalluppiin Täällä kanssa tyttö tykkää lennättämisestä ja erilaisista ilveilyistä. Oma peilikuva jaksaa myös naurattaa. Viime päivinä ruvennut nauraan älyttömästi kun koira ilmestyy näköpiiriin :)

Milli82 Täällä toinen joka on hukassa kiinteiden syönnin kanssa :wave: :LOL: Täällä maisteltu nyt reilu 2vko soseita. Viikon annan yhtä makua. Aloitettiin bataatilla, seuraavaksi oli porkkana ja nyt ollaan maisteltu maissia. Nyt olen antanut myös luumua jotta vatsa toimisi. Annoskoko oli ensimmäisen viikon ajan n.½ ruokalusikallista. Nyt saanut reilun ruokalusikallisen kasvista ja teelusikallisen hedelmää. Kerran päivässä annan, ensin kasvista ja jälkiruuaksi hedelmää :) Tyttö syö onneksi mielellään. Päänvaivaa tuottaa annoskoko ja kuinka usein päivässä antaa sosetta. Koska pitäisi ruveta syömään useammin kuin kerran päivässä? Te keillä vauvat syövät jo soseita niin imetättekö ennen vai jälkeen soseiden syönnin? Kyllä on pää ihan pyörällä :ashamed:

Nennii ja Pinja
 
Eiköhän sitä sosetta voi antaa niin paljon kun lapsi haluaa syödä. Jotenkin nyt kun on toinen lapsi niin paljon enemmän toimii omien tuntemusten mukaan kun kuuntelee neuvolan ohjeita..kiinteät aloteltiin kun oli alle 4kk ,eka maisteltiin perunaa,porkkanaa ja bataattia yksin aj yhdessä ja siitä sitten laajennettiin makuvalikoimaa ja liha otettiin mukaan alle 5kk vanhana ja puuroakin on menny jo monta viikkoa.Mutta eipä sitä aina neuvolassa kannata kaikkea mainostaa.

hannanmamma ja ottonen 5kk :heart:
 
Kiitti milliz selkeästä unikoulukertomuksesta! Pitää itsekin jotain kokeilla kunhan neidillä räkätauti hellittää. Yöt nyt IHAN kamalia kun herää tukkoiseen nenään vähän väliä, pitänyt ottaa viereen nukkumaan että sais itse edes vähän nukuttua.

Neuvolassa käyty, uudet mitat oli 66cm ja 7500g. Rokotteista (varmaan siitä rota) tuli hirveä huutokohtaus ja mahaa kipristeli päivällä. Onneksi nyt jo oma hyväntuulinen itsensä. =)

Soseista meillä syödään soseita nyt 3x päivässä, aamupäivällä lounasaikaan kasvissosetta, iltapäivällä päivällisaikaan kasvissosetta ja illalla n klo19 hedelmäsosetta. Hedelmäsosetta annan myös joskus jälkkäriksi. Määrät on 1-2dl kerralla.

Joo mut kutsu käy! :wave:
 
Moikka! Sellaista kysyisin että nukkuuko teillä vauva peiton alla vai peiton sisällä kapaloituna. Mulla ollu alusta asti kietaistuna vauvan ympäri kapalona ja eilen yritin laittaa peiton normaalisti vaan vauvan päälle. Eipä menny yö niin hyvin ku heräs monta kertaa jalat kohti kattoa ja peittoa ei mailla halmeilla eli edelleen kapaloituna täytyy pitää.

Soseista. Mä vaihdoin just eka kasvissoseaterian puuroon ja meillä syödään joka toinen ateria tissiä ja joka toinen sosetta. Aamulla tissi, sit puuro n. 10 aikaan, taas tissiä n. klo 13 ja lihakasvisosetta 15-16 väliin ja taas tissiä klo 18-19 ja hedelmäsosetta 20.30-21.00 ja siihen vielä tissiä päälle. Ruoan yhteydessä annan vettä paitsi jos jää nälkä niin tissiä. Illalla annan tissiä soseen jälkeen ja sit unten maille. yöllä syödään kerran.

Kakkaa tulee muuten sit 2-4 kertaa päivä eli vatsa toimii ;)
 
Jospas sitä välillä jotain kirjottaiskin, lueskelemassa käyn kyllä joka päivä :)

Hekotusgalluppiin meillä Oliver on kikatellu jo reilun kolmenkuukauden ikäsestä :D Paras on oma peilikuva sekä erilaiset hassut leikit äitin/isin kanssa :)

Soseista Meillä syödään päivässä neljä kiinteetä ateriaa: aamupuuro, välipalana hedelmäsosetta, iltapäivällä peruna/kasvis/liharuoka ja illalla ennen nukkumaan menoo iltapuuro. Syö kerralla noin puoli pilttipurkillista tai sen verran kun nyt yleensä syö ja päälle saa tietty maitoo joka aterialla.

Imetyksestä meillä ollaan siirrytty lähes kokonaan korveikkeseen, tissi kelpaa ainoastaan päiväunien jälkeen ja yöllä mikäli yöllä herää syömään. Mut ihan hyvä näin, saa mies osallistua myös enemmän noihin ruokahommiin ja imetin melkein puolivuotiaaks niin oon ihan tyytyväinen :)

Eipä muuta tällä erää, nyt pojan kans leikkimään :wave:
 
EDTA Meillä ulkoilu sujuu ihan hyvin vaikka yksinki näiden viiden kanssa vaikka välillä se lähtö on yhtä hulinaa muttei aina :D Ensin mä puen Juhon ja laitan rattaisiin jonka jälkeen puen Juliuksen ja laitan rattaisiin ja sit puen itteni ja eikun menoksi.Tytöt osaa jo ite pukea.

hekotusgallub täällä poikaa naurattaa milloin mikäkin mut ehdoton ykkönen on se kun masua pärisyttää niin se laittaa hekottamaan tosi paljon.
 
Taaperotx5 Kuulostaa kyllä helpolta vaikka tosiaan taatusti hulinaa riittää :).

Mä nyt koitan tätä kuumeilua saada kuriin. Ei taida täällä isäntä lämmetä...

PEITTOGALLUP Meillä Oliver nukkuu peiton alla ihan normaalisti. Joskus aamulla ihmettelen kamalaa ähinää ja siellä se on kokonaan peiton alla :) .

Rytmi alkaa näemmä taas muuttua. Johan se jo hetken oli selkeä. Nyt poitsu on alkanut nukkua tosi pitkiä päikkäreitä. Heräilee siinä yhden tai tänään vasta kahden aikaan. Sitten ei meinais toisille unille malttaa ollenkaan. Sattaa ottaa ihan miniunet, mut sit illalla on ihan yliväsynyt. Toisaalta tässä kotosalla kun aina ollaan, niin ei noilla rytmeillä niin väliä. Nukkuu kun nukkuu. Säännöllisyys ois kyl kuitenkin helpointa. Nyt oon nukuttanut ulkona kummatkin unet. Kesän tullessa ei taida enää onnistua. Kuumuus + leikkivien lasten melu tulee varmaankin häiritsemään. Mutta, aika näyttää!

Nyt iltapalalle (ansaitulle sellaiselle). Täällä kituutellaan edelleen laihiksella. Viimoiset rutistukset ois menossa
:kieh: ... ruokaa..... :p
 
Schnappy, meilläkin vatsa toimii hyvin. Olin tässä jo vähän kummissani, kun kiinteiden aloituksen myötä kakkaa alkoi tulemaan useamman kerran päivässä (aiemman yhden kerran sijasta). Luumua ei olla tarjoiltu. Mukava siis kuulla, että ei olla ainoita. :)

Tyttö nukkuu peiton alla normaalisti. Tosin välillä onnistuu potkimaan itsensä pois peiton alta, mutta ei se tunnu häntä häiritsevän.

Kasvissoseita meillä syödään nyt kahdesti päivässä (lounas ja päivällinen) ja joskus annana jälkkäriksi marja- tai hedelmäsosetta. Nyt olisi tarkoitus ottaa myös aamu- tai iltapuuro tuohon lisäksi. Kolme ekaa viikkoa maisteltiin soseita vain kerran päivässä. Kerralla menee n. puoli pilttipurkillista. Soseen syönnin jälkeen imetän ja sitten vielä siihen päälle korviketta. Sitkeesti yritän antaa viimeisetkin maitopisarani tytölle, mutta vähiin se on jo käynyt.

Esikko ja Vieno 5,5 kk
 
Tässä imetyksen lomassa kuulumiset luettu.

Hekotuksesta : täällä nauretaan, kun isosiskot ilveilee ja naurattaa veikkaa, samoin kun kutittaa kainaloista, ja ilmapallon karkaaminen kattoon saa aikaan valtaisat hekotuskohtaukset :D , lentokone-asennossa lentäminen ja hyppyyttely kikatuttaa myös kovasti.

taaperotx5
ihana nallehaalari, mistäs löysit? meillä nippanappa vieläkin mahtuu henkkamaukan karhupukuun, mutta kai se on pakko jo vähitellen siitä luopua, kun karhunpentu on siitä jo ulos kasvamassa...

Kuiskaten ja Lenni
 
Oli ihanaa lukea taas kuulumisia ja kiitos tervetulotoivotuksista!

5kk neuvolassa käyty ja Mere Pepin mitat olivat 6020g ja 64,5cm. Sai rotan viime pe ja siitä ei tullut mitään. Tiistaina käytiin ottaa kolmoisrokote ja omakustantanteena pneumokokki. Nyt sitten kuumetta 38. Eilen illalla oli 39. Ei päästy tänään näkemään sitten ystävän vauvaa, jota oon kovasti odottanut. Toivottavasti pian laskis kuume!

Maanantaina meillä oli allergialääkäri. Prick-testit otettiin ja ne ei näyttänyt mitään, kuten arvasinkin. Yleensä vuoden iän jälkeen ovat vasta luotettavia eli joudutaan maitoaltistuksiin, Plaah :kieh:

Meillä ei vielä kiinteitä ole aloitettu, kun eka pitää löytää sopiva maito. Bataattia maistettiin pari viikkoa sitten teelusikallinen ja tuli kovasti oiretta.

Peittogallub: meillä nukkuu fleecekapalossa päikkärit ja yöunet, muuten on koko ajan varpaat suussa sängyssä ja muuta jumppaa harrastetaan kanssa. Oonkin miettinyt, että minne asti voi pitää kapalossa. Onkohan siinä jotain takarajaa? Kai niin kauan kuin pysyy.

Hekotuksesta: kaulaan pusuttelut, ylös nostaminen, mahan päristäminen ja vaunujen kanssa juokseminen hekotuttaa :LOL:

Vaihdoin muuten eilen vaunut rattaisiin, kun ne saa myös ihan makuuasentoon. Ei alkanut vielä protestoida vaunuissa, mutta kovasti maisemat kiinnostaa nyt rattaissa. Oli hyvä aika vaihtaa.

Leppäkerttu ja Peppi 5kk 1vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
Tässä imetyksen lomassa kuulumiset luettu.

Hekotuksesta : täällä nauretaan, kun isosiskot ilveilee ja naurattaa veikkaa, samoin kun kutittaa kainaloista, ja ilmapallon karkaaminen kattoon saa aikaan valtaisat hekotuskohtaukset :D , lentokone-asennossa lentäminen ja hyppyyttely kikatuttaa myös kovasti.

taaperotx5
ihana nallehaalari, mistäs löysit? meillä nippanappa vieläkin mahtuu henkkamaukan karhupukuun, mutta kai se on pakko jo vähitellen siitä luopua, kun karhunpentu on siitä jo ulos kasvamassa...

Kuiskaten ja Lenni
ellokselta löysin.

 
Heipsun! B)

Tänään oli Ellan 5kk neuvola, ja uudet mitat on: 65cm ja 8850g, elikkäs vieläkin on pullea tyttö :D Saatiin 3 annos rotaa ja yhdistelmärokote. Rotarokote ei oikeen meinannut upota mutta rokotus ei edes saanut itkemään. Täti sanokin että äitiä tais sattua enemmän kun tyttöä =) Seuraava rokote oliskin sitten kuulemma 1v neuvolassa vasta. Jollei haluta sikainfluenssa rokotetta, joka ehdittäis just saada. Ootteko muut ottamassa vauvoille sikainfluenssarokotetta?

Me taidetaan alkaa maistelemaan soseita ens viikolla.. nyt ei viiti kun ei sitten tiiä jos oireita tulee että onko ruoasta vai rokotteista. Perunaporkkanalla ajattelin alottaa, samoin kun esikoisella ja sitten maissia. Korvikettakin meinaa lähiaikoina uskaltaa taas kokeilla pienen määrän ensin että tuleeko oireita, kun sillon pienempänä korvikkeen jälkeen tuli verta Ellan kakan seassa. Sen jälkeenkin on tullut välillä ja viimeksi eilen oli ihan vähän :( Neuvolassa oon siitä aina sanonu mutta ei pidä mitenkään vakavana, vaan kuulemma joskus tulee pelkällä äidinmaidolla olevilta verta kakassa. (En kyllä oo ite kuullu aikasemmin ja siks huolettaa :/ )

Eipäs muuta tällä erää :)

Saya ja Ella 5kk 4pvä :heart:
 

Yhteistyössä