Marraskuun 2009 karhunpennut huhti- ja toukokuussa

Nukahti taas seiskan pintaan tuo vauveli jo kolmatta iltaa peräkkäin - yleensä on nukahtanut klo 20-22 välissä, eli en siis valita. On nukkunut tasan klo 7 asti yhdellä välitankkauksella, joten en valita, vaikka tulisi vakiintuneempikin tapa tästä 12 tunnin yöunesta. Mites muilla, kuinka pitkiä öitä teillä nukutaan?

Peittogallup: Tyttö nukkuu välillä sen verran levottomasti, että potkii peiton pois. Kapalosta ei ole koskaan tykännyt, alkoi armottoman huudon kun muutaman kerran kokeilin joten en ole sillä sitten liikkuvaista neitokaista kiusannut. Pyrin katsomaan, että yövaatteena on jotain sen verran lämpimämpää, että pärjää pätkiä peitottakin - en kuitenkaan koko yötä valvo peittoa päälle nostamassa :)

Soseista: Täällä syödään sosetta yleensä kolmesti päivässä. Aamupäivällä ja illalla marja- tai hedelmäsosetta ja päivällä vihannessosetta. Marja/hedelmäsoseet olen ostanut kaupasta, vihannessoseet tehnyt itse Semperin porkkanasosetta lukuunottamatta - on ainoa, joka ei minusta maistu ihan hirvittävältä :D Bataattia, perunaa ja porkkanaa mennyt eri yhdistelmissä, marjoista ja hedelmistä luumu, mango, persikka, päärynä, omena, ananas, ruusunmarja, mustikka, vadelma, erilaisina yhdistelminä ja jotkut yksinkin. Meitä vaivasi ummetus, joten aloitimme luumun jo parin kk iässä, muut lähempänä 4 kk. Maha ei ole vaivannut, mutta muutama maku ei oikein ole uponnut.

Sit tosi tyhmä kysymys: miten käytte vauvan kanssa ruokakaupassa yksin, jos teillä on paljon ostettavaa? Muutimme maalle vuosi sitten (keskeltä Helsinkiä, siitä tämä uusavuttomuus :LOL: ) ja nyt meillä on matkaa lähikauppaan 9km, joten aina täytyy mennä autolla, joten tyttö on turvakaukalossa. Ollaan toistaiseksi onnistuttu vuorottelemaan miehen kanssa kauppavuoroja, niin että toinen on tytön kanssa kotona, tai sitten menty molemmat, mutta eihän niinkään voi aina onnistua. Miten, voiko tämän ikäisen vauvan laittaa niihin kaupan kärryihin, siihen aukeavaan osaan? Jos laitan tytön matkarattaisiin, en saa kerätyksi ostoksia kuin koriin. Meidän turvakaukalomme on niin iso, että täyttää koko kärryt, jolloin ei siihenkään mahdu ostoksia. Meidän "lähi"kaupassamme ei ole sellaisia kärryjä, joissa on sellainen vauvakaukalo, joita olen jossain nähnyt. Yks vaihtoehto on tietty Manduca, mutta tuntuu aikamoiselta äheltämiseltä ottaa tyttö autosta kaukalosta ja pukea Manducaan pelkkää ruokakauppaa varten. Äh, tyhmä ongelma.

Joo-o. Fiksumpi menis nyt nukkumaan.
 
misiwi Kauppareissuista...Meilläpäin on ainakin sellasia ostoskärryjä, missä on kaukalo siinä kärryssä...eli vauva siihen :) Luulis, että muissakin paikoissa on..varsinkin isoissa kaupoissa?
On ihan kätevä ratkasu mun mielestä. Välillä tosin ei siinä kauaa viihdy, joten sitten tehdään ostokset vauva kainalossa :p
Kai siihen kärryn istuinosaan voi laittaa sitten, kun vauva oppii istumaan?
Jos sellasta kärryä ei ole ollut saatavilla, niin laitan vauvan omassa kaukalossa ostoskärryyn, ja kasaan tavaravuoren siihen vauvan päälle :D
 
Tyttö meni juuri päiväunille ja mamma saa hetken omaa aikaa. Aikaisemmin tyttö jaksanut touhuta aamuisin vain tunnin ennen ekoja päikkäreitä, mutta nykyään pidentänyt aikaa kahteen tuntiin.

Peittogallup- Meillä kanssa tyttö potki peiton aina pois ja sitten oli kylmät kädet ja muutenkin uni levotonta niin ostettiin unipussi ja se on ollut meille aivan loistava ratkaisu!

Soseista: meillä pyritään syömään 5 krt päivässä kiinteitä (lääkärin ohje kun on niin hoikka tyttö), mutta usein jää siihen neljään kertaan. Tuntuu kyllä et melkein koko ajan saa olla tekemässä soseita tai syöttämässä kun tyttö syö noin kolmen tunnin välien. Tosin tällä viikolla olen huomannut että tytön ruokahalut ovat kasvaneet ja syö melkein aina noin purkillisen kerralla. Itse teen vihannes ja marja soseet mutta hedelmät olen ostanut kaupasta. Puurot teen myös itse. Pitäisi alkaa testailemaan lihoja myös pikkuhiljaa.

Joku kyseli possurokotteesta- Mä olen päättänyt että otetaan se tytölle. Harkitsin pitkään otanko sen raskausaikana ja onneksi otin koska mies sai sikainfluenssan kun tyttö oli vasta kaksi viikkoinen ja rokote pelasti ainakin minut etten saanut tautia/tartuttanut sitä tyttöön. Silloin moneen kertaan päivittelin mitä olisi tapahtunut jos en olisi rokotetta ottanut..!! Mies ei ole ollut ikinä niin kipeä, viikon verran oli kuumetta yli 39 astetta.

Kävin apteekissa ja sanoivat että vetävät minisun d-vit pois markkinoilta! Niissä ei sinänsä ole mitään vikaa mutta pullossa oleva säilyvyys päivämäärä ei koske avattuja pulloja eli avattu pullo ei säily niin kauaa kuin purkissa lukee!! Säilyy avattuna jääkaapissa noin 4 vko! Eli jos joku käyttää näitä tippoja niin kannattaa tarkistaa ettei ole ollut avattuna yli 4 vko.

Santtu
 
misiwi meillä menään nukkumaan yhdeksältä ja nukahtaa kymmenessä minuttissa,syö kerran viideltä ja jatkaa uniaan n.2-3 tuntia.

peittogallup meillä vauvalla peitto ,joka pysyy kyllä hyvin päällä..välillä koko poika on peiton alla..nukkuu vaan paita tai lyhythihainen body päällä.

soseista poika on lakkoillut muutaman päivän täysin soseiden ja puuron suhteen,maito ja velli vaan kelpaa pullosta..oisko hampaita tulossa,kun ei oo tehnyt noin aiemmin ja kuitenkin soseita ollaa nsyöty reilu kuukausi...

misiwi kauppareissusta vielä sen verran,että aiemmin nostin autosta kaukalon ostoskärryihin ja sinne sitten lippasin tavarat :) Nykyään poika ei enää viihdy kaukalossa niin sitten menen rattaiden kanssa kauppaan ja ostan vaan vähemmän,sitten miehen kanssa mennään yhdessä isommille ostoksille =)
 
Mä laitan kauppareissuilla välillä turvakaukalon sinne kärryihin ja meillä joissakin kaupoissa on sellaiset kärryt, että siinä edessä on semmoinen avattava teline ilmeisesti pullokoria varten niin laitan siihen ostoskorin johon lappaan ostokset. Ja osa ostoksista mahtuu kaukalon viereen ja taakse. Ja jos Eetu(2,5v) on mukana niin se työntää pikkukärryjä.

Soseet oon kaikki ostanut kaupasta(paitsi pelkkä peruna), mutta puuron keitän itse. Oon kokki ammatiltani, mut en silti jaksa keitellä muun ruuanlaiton lisäksi soseita. Jostain täytyy tinkiä et jaksaa...
Meillä on nyt semmoinen vaihe, et Emmi ei viihdy oikein missään itsekseen. Kokoajan sais sylissä pitää. :headwall:
Ja kutsu käy taas...
:wave:

T: Peggy+Emmi 4,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saya:
Heipsun! B)

Tänään oli Ellan 5kk neuvola, ja uudet mitat on: 65cm ja 8850g, elikkäs vieläkin on pullea tyttö :D Saatiin 3 annos rotaa ja yhdistelmärokote. Rotarokote ei oikeen meinannut upota mutta rokotus ei edes saanut itkemään. Täti sanokin että äitiä tais sattua enemmän kun tyttöä =) Seuraava rokote oliskin sitten kuulemma 1v neuvolassa vasta. Jollei haluta sikainfluenssa rokotetta, joka ehdittäis just saada. Ootteko muut ottamassa vauvoille sikainfluenssarokotetta?

Me taidetaan alkaa maistelemaan soseita ens viikolla.. nyt ei viiti kun ei sitten tiiä jos oireita tulee että onko ruoasta vai rokotteista. Perunaporkkanalla ajattelin alottaa, samoin kun esikoisella ja sitten maissia. Korvikettakin meinaa lähiaikoina uskaltaa taas kokeilla pienen määrän ensin että tuleeko oireita, kun sillon pienempänä korvikkeen jälkeen tuli verta Ellan kakan seassa. Sen jälkeenkin on tullut välillä ja viimeksi eilen oli ihan vähän :( Neuvolassa oon siitä aina sanonu mutta ei pidä mitenkään vakavana, vaan kuulemma joskus tulee pelkällä äidinmaidolla olevilta verta kakassa. (En kyllä oo ite kuullu aikasemmin ja siks huolettaa :/ )

Eipäs muuta tällä erää :)

Saya ja Ella 5kk 4pvä :heart:
soitapa tuonne ja kysäse vielä toinen mielipide tohon verikakkajuttuun, kuulostaa tosi oudolta enkä oo kyllä itekään koskaan kuullut että olis normaalia..

http://www.0910023.fi/
 
Meidän tuoreet mitat painoa 8325 ja pituutta 68,7 eli meillä painon nousu nyt vähän hitaampaa,varmaan voi tosta sairastelustakin johtua ja liikkuu jo toki enemmän.

Peitto gallup Täällä vedetään peitto jatkuvasti naaman päälle,saattaa ihan rauhassa nukkua peitto naaman päällä :/ Öisin nukkuu tosi rauhallisesti ja pysyy paikallaan peittokin.

Huh,näin viime yönä unta että otto oli tippumaisillaan jostain pöydältä ja yritin tarrata jalasta kiinni ja unen pöpperössä sinkosin istumaan sängyssä ja tarrasin miehen käteen kiinni,hiukanko toinen säikähti! Kivoja unia..
 
soseista:

Mitä mieltä olette seuraavasta imetystukilistan tekstistä? Sen mukaan ainakin turha murehtiminen soseiden aloituksen suhteen tuntuu turhalta. Itse aloitin vähän liiankin innokkaasti liian monella maulla saman viikon aikana, mutta ainakin tämän jutun perusteella taisin murehtia turhaan.

Miten kiinteät pitäisi aloittaa?
Vauvan aloittaessa kiinteät 5-6-kuisena ei ole niin väliä, millä hän aloittaa ja missä järjestyksessä uusia ruokia tarjotaan. On järkevää ensi alkuun välttää voimakkaasti maustettuja ruokia ja yleisimpiä allergeeneja (esim. kananmunan valkuainen, mansikka), mutta jos vauva tavoittelee perunaa lautaselta, kannattaa vain varmistaa, ettei ruoka ole liian kuumaa ja antaa vauvan ottaa haluamansa. Ei ole tarpeen edetä tietyssä järjestyksessä eikä tarvitse antaa vauvan maistella vain yhtä tiettyä ruokaa tietyn ajan.
Jotkut täysimetetyt vauvat eivät pidä vellistä, kun sitä aletaan tarjota 5-6-kuiselle. Ei kannata huolestua eikä velliä tarvitse tarjota, jollei vauva sitä kelpuuta. Vellissä ei ole mitään erikoista eikä se ole vauvalle lainkaan välttämätöntä.
Tarjoa vauvalle sellaisia ruokia, joista hän on kiinnostunut. Anna hänen nauttia ruuasta, äläkä huolehdi tarkoista määristä, paljonko vauva aluksi syö. Iso osa ruuasta päätyy joka tapauksessa vauvan tukkaan tai lattialle. Ruokia ei myöskään ole tarpeen soseuttaa, jos vauva on jo 5-6-kuinen tai vanhempi. Riittää, kun ruokaa soseuttaa haarukalla. Ei myöskään tarvitse rajoittaa sitä, miten paljon vauva syö kerrallaan. Miksi jättää yhteen lusikalliseen, jos kerran vauva haluaa enemmän?
Teollisiin vauvanruokiin ei kannata tuhlata rahojaan.
Kannattaa ottaa rennosti ja syöttää vauvaa omien aterioiden yhteydessä. Sitä mukaan kun hän edistyy kiinteiden syömisen taidossa, voi laajentaa tarjottavaa valikoimaa.
5-6-kuisen vauvan riittävä raudansaanti varmistuu helpoiten tarjoamalla hänelle lihaa. Vauvanvellissä on rautaa, mutta se imeytyy huonosti ja voi aiheuttaa vauvalle ummetusta.
Hedelmien antamista ei tarvitse rajoittaa siinä pelossa, etteivät vihannekset sitten enää maistuisi. Äidinmaito on hedelmiä makeampaa, joten ei ole perusteita uskoa vauvan kelpuuttavan vihannekset paremmin, kun hän ei ole vielä saanut maistaa hedelmiä.
On syytä kunnioittaa vauvan makumieltymyksiä. Välttämättömiä ruokia ei olekaan (äidinmaitoa lukuunottamatta). Jollei vauva pidä jostain tietystä ruuasta, häntä ei pidä painostaa syömään sitä. Jos juuri se ruoka on sinusta vauvalle tärkeää, odota jokunen viikko ja tarjoa sitten uudelleen.
Suunnilleen kahdeksankuisena vauvat haluavat ilmaista yksilöllisyyttään hyvinkin määrätietoisesti. Vauva ei ehkä halua, että ruoka lusikoidaan hänen suuhunsa. Hyvin todennäköisesti hän ottaa lusikan omaan käteensä ja pistää sen itse suuhunsa, usein ylösalaisin, jolloin ruoka valuu syliin. Kunnioita vauvan pyrkimyksiä omatoimisuuteen ja rohkaise hänen oppimistaan.
 
misiwi Meillä vauva menee nukkumaan iltaisin klo.20. Aamulla herää klo. 7-8 aikaan. Yön aikana syö 1-2 kertaa.

Peittogallup Usein vauva potkii peiton päältään pois. Vaikka yöpaidassa on pitkät hiat/lahkeet niin silti vauvalla on kylmät kädet ja aivastelee aamuisin kun herää.
 
merkkailen ja samalla vastaan peittogalluppiin, että meillä nukahtaa peiteltynä peittoon, mutta aina se jossain vaiheessa on potkittu pois :D , meillä tosin niin lämmin sisälämpötila, joten ei haittaa, vaikka pelkässä bodyssa nukkuukin.
 
Kuolaaminen Mä en oikeen ymmärrä :eek:. Meillä kuoaaminen loppu kun seinään! Ja hampaita siis EI ole tullut. Jo ajat sitten suussa näkyi joku ihmeellinen valkoinen pilkku, mutta se puhkesikin ja oli jotain möhnää sisällä. Näitä on ollut jo useampia. Ehdin jo silloin ensimmäistä kertaa luulla, että hampaat pilkottaa. Jääneekö hampaattomaksi tuo pallero :| . Esikoisella tuli nelikuisena ensimmäinen hammas ja keskimmäisellä tais tulla siinä puolen vuoden kieppeillä.

Kovin on sateinen ja harmaa päivä. Täällä kyl saadaan taatusti aikaa kulumaan siivoillessa ja järkkäillessä. Meillä on isompien poikien yhteiset synttärijuhlat sukulaisille lauantaina. Pitäs kaivaa kuppia ja kippoa ja tehdä vaik mitä. Mut onpahan tiedossa pari päivää herkuttelua :p .

Minipillerit mä lopetin nyt reilun kahden levyllisen jälkeen. Enkä kyl enää I-k-i-n-ä niitä suostu syömään! Kamala masis ja surullinen sekä itkuinen olo niistä tuli vähitellen. Ja toi vuotokin jatkuu jo kohta kolmatta viikkoa! Prkl... Tosin nyt voikin hakea ihan normipillerit, jotka mulle aina sopineet hyvin. Jouduin nytnoita minejä ottamaan sen vuoksi, että mulla epäiltiin jotain häikkää hyytymistekijöissä (tutkittiin pojan kystan takia). Hyyttärit kuitenkin ok, eli tarttee sit vissiin pyytää ne yhdistelmäpillerit. Ne kyl aika kivat, kun vois syödä sen pari laattaa putkeen ja vasta sitten ottaa sen väliviikon. Eli n. puolet menkoista per vuos vähentyis :) .

Mutta, nyt touhuilun pariin!
 
Kiitos peittogallupin vastauksista! Meillä näköjään nukkuu paremmin vauva peittoon käärittynä, nykyään mennään jo lähes koko yö ilman syöntiä eli vasta 5-7 väliin syö ja sit vielä nukutaan kahdeksaan asti. Kauheeta ku mun pitää ruveta yhtäkkiä jo hoitopaikkaa hakemaan. Mies pääsi syksyks kouluun ja sen piti aloittaa iltaryhmässä, mutta sitä ryhmää ei tullu vaan alkaakin vain päiväryhmä ja itse meen töihin jo elokuussa ja pakko on ku toinen menee kouluun niin toisen on ansaittava elanto. Nyt pitää sit jo ilmeisesti syyskuussa viedä poika hoitoon, alun perin oli marraskuussa joten ei nyt niin kauhean isosta erosta ole kyse. Tosin 2 kk on pienellä lapsella paljon. No, elämä on valintoja täynnä ja näin meillä..
 
Schnappy mä kans kauhistuin kun tajusin että jos mä ens syksynä lähden töihin (tai alkutalvesta) niin se pitäisi jo hoitopaikkaa kysellä. :eek: tuntuu niin äkkiä menevän tämä aika.

Mies ois sitä mieltä että töihin heti äippäloman loputtua eli syyskuussa mut mä haluaisin olla kotona ainakin siihen marraskuun loppuun et kerkeis Jenna täyttää sen vuoden ennen hoitoon menoa. Mut katsotaan nyt miten noilla kelan etuuksilla elää sit sen pari kuukautta, jos näyttää että pärjätään niin voisin olla pidempään kotona.
 
EDTA

Joo, eli täällä tosissaan mietitään neljättä... tai ainakin mä mietin. Mies ei vieläkään oo ihan pehmennyt. Jotenkin haluisin nyt tähän perään sen neljännen tai sit ei ehkä ollenkaan. En haluis palata töihin, josta taas jäisin sit pois. Vaan ois kiva saada nyt kerralla nää työpoissaolot hoidettua ja sit panostaa työelämään! Mulla tosiaan ei oo työtä edes mihin palata. Mut kunnon harkinnassa tää neljäs nyt on... palautuksiakin tuli sen verta reippaasti et ois hyvinkin rahaa ostaa kaksostenrattaat :LOL: :LOL: :LOL:. Meneeköhän tää jo ihan mahdottomaks :ashamed:
Täälä sama mietintä menossa..mulla kans vaan pienellä ikäerolla noi lapset. Sit mietityttää raha-asiat.. paljonko vaatii rahaa 4n lapsen kasvatus..mä oon nuori, täytän 28v mutta en oo ehtiny paljo eläkettä kartuttaa kun olen hoitanu 2006 vuodesta näitä lapsia kotona..eli painaa mieltä pitäiskö mennä jo töihin? En haluu välil mennä töihin ja takuta hoitoasioiden kans ja taas jäädä uudestaa pois. Eli se on nyt tai never. Toki ei kyl vielä..toivoisin semmosta 2,5-3v ikäeroa.
Välillä olen aivan varma, että tottakai yritetään nelosta koska se on meidän unelma ja jos joku tässä elämässä tekee onnelliseksi, niin se on lapset..mutta välillä taas sitten ajattelen mitä muut sanoo :ashamed: ja sitä että riittääkö meidän rahat jne. mieskin kun on aivan keskituloinen ja mulla on huono palkka töihin mennessä..hohhoi..vaikeaa. Mut nyt nautin vielä tästä ihanasta pikkasesta :heart: :heart: ehkä se asia varmistuu sitten kun tämä pieninkin kasvaa. :)
 
Minne Suomessa voi viedä jo alle vuoden vanhoja lapsia hoitoon? Kysyn vain mielenkiinnosta,kun itse en asu Suomessa ja täällä meillä on ainakin rajana yks vuosi,että pääsee päväkotiin.
No meillä menee sitten ens vuoden alussa lapsi hoitoon,olen myös laittanut jo hakemuksen menemään päiväkotiin..pitkä on jonot täälläkin :/
 
elli1984 monissa päiväkodeissa on sellaisia ryhmiä missä on 9kk---> siitä eteenpäin lapsia. mut perhepäivähoitaja on (mun mielestä) paras vaihtoehto ihan pienelle JOS löytyy hyvä hoitaja. esikoinen meni yksityiselle pph:lle 11kk iässä et sen takia liputan perhepäivähoidon puolesta. =) missäs päin maailmaa sä asut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Alkuperäinen kirjoittaja Saya:
Heipsun! B)

Tänään oli Ellan 5kk neuvola, ja uudet mitat on: 65cm ja 8850g, elikkäs vieläkin on pullea tyttö :D Saatiin 3 annos rotaa ja yhdistelmärokote. Rotarokote ei oikeen meinannut upota mutta rokotus ei edes saanut itkemään. Täti sanokin että äitiä tais sattua enemmän kun tyttöä =) Seuraava rokote oliskin sitten kuulemma 1v neuvolassa vasta. Jollei haluta sikainfluenssa rokotetta, joka ehdittäis just saada. Ootteko muut ottamassa vauvoille sikainfluenssarokotetta?

Me taidetaan alkaa maistelemaan soseita ens viikolla.. nyt ei viiti kun ei sitten tiiä jos oireita tulee että onko ruoasta vai rokotteista. Perunaporkkanalla ajattelin alottaa, samoin kun esikoisella ja sitten maissia. Korvikettakin meinaa lähiaikoina uskaltaa taas kokeilla pienen määrän ensin että tuleeko oireita, kun sillon pienempänä korvikkeen jälkeen tuli verta Ellan kakan seassa. Sen jälkeenkin on tullut välillä ja viimeksi eilen oli ihan vähän :( Neuvolassa oon siitä aina sanonu mutta ei pidä mitenkään vakavana, vaan kuulemma joskus tulee pelkällä äidinmaidolla olevilta verta kakassa. (En kyllä oo ite kuullu aikasemmin ja siks huolettaa :/ )

Eipäs muuta tällä erää :)

Saya ja Ella 5kk 4pvä :heart:
soitapa tuonne ja kysäse vielä toinen mielipide tohon verikakkajuttuun, kuulostaa tosi oudolta enkä oo kyllä itekään koskaan kuullut että olis normaalia..

http://www.0910023.fi/

Kiitos viestistä, soitinkin tuonne tänään kun oli taas tippa verta vaipassa. Kerroin koko tarinan alusta loppuun, ja nyt on hyvä mieli ku sairaanhoitaja vakuutti ettei ole hirveän epätavallista ja ettei ainakaan vaarallista =)

Kävin muuten lapsimessuilla noitten lapsukaisten kanssa, aika hulinaa oli ja nyt kyllä väsyttää! Oon niin kuitti, nukahdin jo kesken imetyksen tohon sängylle, ja niin nukahti Ellakin :)

Ella on oppinut kierimään... täällä menee pitkin lattioita ja kolauttelee tota pientä päätään jatkuvasti :( :whistle: Ei ole vielä niin sulavia nuo takaisin selälleen käännökset :D

Saya ja Ella :heart:
 
moikkamoi ja anteeksi, on päässy koko pino unohtumaan ku on vaan niin paljon hommaa koko ajan.. :ashamed:

on tää rankkaa ku on äitiyslomalla, joka päivälle tulee sovittua menoja ja sit saa tukka putkella painaa pitkin kaupunkia, nyt ei jaksa enää!!! haluan ihan vaan rentoutua kotona ja alkaa jonkinlaista rytmiä saamaan meidän päivään, nyt kun on jo soseitakin alotettu ja päiväuniakin meillä nykyään nukutaan, jeee =)

:attn: suositelkaas jotain hyviä rattaita :attn: vaatimukset:
- suht edulliset, en maksa 700e rattaista..
- heittoaisa/käännettävä istuinosa
-max 60cm leveät
-sellaset et voi kulkea säällä ku säällä

onko tämmösiä olemassakaan? oon niin kyllästyny tähän et on yhet vaunut tänne lähimaastoon, toiset kauppareissuja varten, yhet partsille jne jne.. yhet hyvät ois emmaljungan scooter 2.0 259? eli ei pahan hintaset, niistähän saa takas ku myy eteenpäin.. ja on jokakelin rattaat mut ei oo heittoaisaa/käännettävää istuinosaa.. ku poika ei viihdy jollei näe mua.. (oon niin suosittu jee B) ) kattelin noit emmaljungan nitro city ja ozone city rattaita mut on niin kalliit eikä ainakaan vielä käytettynä saa ku on niin uudet..

ihosta ja ihottumasta ollu puhetta, täällä kans etenki posket ja sääret/pohkeet kuivat, posket pahimmat ja välillä menee koko naama ihan punaseksi ruokailun jälkeen (millon mistäkin ruuasta...?) ja neuvolasta sanoi vaan et kuiva iho laita kortisoonivoidetta.. onkohan allergiaa vai mitä kummaa..

nyt vielä lettuja paistamaan koko porukalle, mitäs menin lupaamaan.. palailen taas :wave:
 
Äh, nyt vituttaa. Facebookkin on kaatuneena, joten tulinpa jupisemaan tänne.

Meidän piti mennä tänään koko porukalla Ikeaan ja Kodin Anttilaan ostamaan pitkään rästissä olleita asioita, sekä katsomaan matkailuautoa, joka aiotaan kesällä vuokrata. Nyt sitten kuitenkin mies lojuu krapulassa toimintakyvyttömänä sängyn pohjalla, joten joko emme lähde ollenkaan, tai sitten raahaan mukanani äkäistä, hyödytöntä ja kalpeaa miestä.

Vielä kun mieheni ei yleensä juo, niin harmittaa, kun sitten juuri kun on jotain pitkään suunniteltu, iskee krapula. No, kai tästä pitää iloita - eipä voi miestä ainakaan liiasta harjoittelusta syyttää, kun muutamasta kotona tissutellusta oluesta käy noin. On se toisaalta aika raasu tuolla punkassakin - olossa näyttää olevan riittävästi kestämistä ilman vaimon turhautumisvalituksiakin. Siksipä purankin turhautumat teille ja vien potilaalle buranaa :saint: Noin, nyt kuulutaan oksentavan...

Kun asumme sen verran etäällä, pitää nämä lähdöt aina suunnitella tytön päikkäreittenkin mukaan: jos on juuri herännyt, ei viihdy autossa valveilla pitkiä aikoja, joten koitan yleensä päästä lähtemään niin, että tyttö nukkuu sen pisimmän ajomatkan. No, nyt se nukahti pitkille päikkäreilleen tähän miehen toipumista odotellessa, joten jos tästä lähdetään tänään vielä liikkeelle, saattaa ajomatkasta tulla yhtä itkua, jos huonosti käy. Äh. Kaukana ovat ne ajat, kun lauantaina pääsi kaupoille vain suihkun kautta...

No, enpä silti tätä eloani citysinkun päiviini vaihtaisi. Ehkä tämän ketutuksen voisi purkaa siivoamiseen ja kerätä vielä lisää marttyyripisteitä, joilla toipunutta miestä voi sitten kiusata... "Muistatko, kun silloinkin vaan krapulassa makasit ja minä siivosin, nyt voit kyllä pestä lattiat/tiskata/haravoida pihan/luututa kylppärin..." Ah, tämähän avaa vaikka mitä mahdollisuuksia :kieh:

Tai sitten käperryn sohvannurkkaan syömään suklaata ja mököttämään.
 
Kaikkien kuulumiset luettu!!

Meillä Julius on päättänyt nyt sitte ruveta heräilemään joka yö jo klo 5.00-6.00 harjoittelemaan ryömimistä yms..kiva yrittää siinä sitte nukkuu kun vähän väliä tulee jalkaa tai kättä omaan suuhun tai johki muualle :LOL:

Meille ei sit tulekkaa joulutonttua kun meni kesken..kyllähän se surettaa mut ehkä parempi niin kun en tiiä oisko sitä taas jaksanu ruveta pienen vauvan kaa siihen ruljanssiin mitä alku yleensä on..myöhemmin saa vauva tulla jos on tullakseen mutta vielä ei ole uuden vauvan aika.
 

Yhteistyössä