Marraskuun 2009 karhunpennut huhti- ja toukokuussa

mere, jatketaan vaan tällä samalla ketjulla tämänkin kuukausi.

Meillä on jo useamman viikon näkynyt pikkaisen valkoista ikenessä, joten empä tiedä sitten onko hammas vai mitä... Luultavasti ensi viikolla neuvolassa saadaan vastaus arveluihin.

misiwi, täälläkin ollaan osittaisimetyksellä. Tosin viikon ajan olen jättänyt imettämisen pois soseiden syönnin yhteydessä eli imetän vain aamu- ja iltapalalla ennen pullon antoa. Vähiinhän tuo maito on käymässä, kun tyttö on jo jonkin aikaa ollut huono imemään. Pullosta taitaa saada vaan niin paljon helpommalla maitoa. Paras keino saada kiinostumaan imetyksestä taitaa olla imettäminen ennen muiden ruokien antoa.

Esikko ja Vieno
 
Täällä pikku hiljaa rupee elämä taas voittaa vaikka tietty vielki se km kummittelee mielessä ja meil ois tullu kaksoset jos kaikki ois menny hyvin,mut pikkuset ei sit jaksaneetkaan kuin viikoille 8+0 olla mukana matkassa :'(

huomenna pitäs jaksaa lähtee verho ostoksille,mut jotenki ei vaa huvittais koko homma
 
taaperotx5 lohtu :hug:

Minkä ikäisenä niitä ensimmäisiä sanoja yleensä sanotaan? Tytöltä tulee jo niin paljon oikeata jutustelua, että kohta varmaan sanoo ekan sanansa.

Syöttötuoli pitäisi käydä ostamassa. Alkaa tuo sylissä soseiden syöttäminen käymään hankalaksi. Meillä kun ei sitä babysitteriä ole hommattuna.

Esikko ja Vieno 6 kk :heart:
 
tupuna Joo, kyllä mentiin suosiolla yksityiselle, lasten joku erikoisallergialääkäri tai jotain...:)
Hän siis oli varma jo meidän tytön naaman nähdessään, että sen aiheuttaa se mitä tyttö syö..jakun ei mitään muuta oltu vielä syöty, niin maitoa hän arveli aiheuttajaksi. Antoi reseptin tuohon apteekista saatavaan maitoon (Almiron pepti) jota kokeiltiin 2 viikkoa. Ihottuma parani huomattavasti, joskin ei kokonaan hävinnyt. Sitten kun menimme kontrollikäynnille, niin kirjoitti meille lausunnon jolla tuota maitoa saa huomattavasti edullisemmin nyt kelakorvauksen jälkeen. Sanoi, että suurimmalla osalla maitoallergia häviää kahteen ikävuoteen mennessä.
Nyt maistellaan sitten uusia ruokia extra varovaisesti aina viikko yhtä laatua, ettei sitten käy niin, että jos oiretta pukkaa, niin ei ole sit hajuakaan mistä johtuu :)
 
Nonni, 5kk neuvola takana ja iso, ponteva ja aurinkoinen tyttöhän meillä on. Mere79, tässä mittoja:

1kk 57,5cm 4,7kg
2kk 61cm 6,1kg
3kk 63,5cm 6,9kg
4kk 66,5cm 7,8kg
5kk 69,3cm 9,0kg

On tyttö ollut soseidensyöntiaikaan kotona :LOL: Neuvolan täti vaan kommentoi, että hyvä että painoa on nyt tullut vähän varastoonkin - painokäyrä kuulemma tipahtaa, kun liikkuminen alkaa toden teolla. Kova on eittämättä ähellys tuossa lattialla, kun tyttö liikkeelle räpiköidä yrittää, eli aika pian meillä varmaan jo ihan oikeaa liikettäkin syntyy. Nyt mennään vaan kellonviisarina ympyrää ja tehdään kovasti mahallaan uintiliikkeitä - on kyllä hupa näky :D

Tuntuu siltä, että tuo hampaan tulo pelasti meillä imetyksen: ennen sitä alkoi olla tosi työlästä saada tyttöä tissille, kuten taisinkin valitella. Ilmeisesti nyt hammasta vasten pullo tuntuu sitten sen verran epämukavalta, että tissi yhtäkkiä kiinnostaakin ihan eri tavalla - viikko ollaan tissitelty ihan kuin muutama kk sitten parhaimmillaan. On sen verran ahkerasti maitoa tilaillut, että sitä tuntuu hiukan jo ruoaksikin riittävän, ei siis ihan pelkkää lohtulussutustakaan tämä ole. Jee!

Taaperotx5, osanottoni.

Nyt tuo äheltäjä on saanut itsensä solmuun puuhamatosta roikkuvien lelujen kanssa ja kohta alkaa turhauttaa - menenpä väliin ennen kuin täällä koetaan muodonmuutos, päivänsäteestä menninkäiseksi ;)
 
W09
Hei Kaikille taas pitkästä aikaa!

Olen välillä käynyt lukemassa täällä muiden kirjoituksia, mutta en vain ole saanut itsestäni irti kirjoittaa mitään. Mutta siis kirjoittelin täällä raskausaikana ja nyt kun arki alkaa olla pikku neidin kanssa jo helppoa/rutiinia niin jää sitä omaa aikaa enemmän milloin kirjoitella taas.

Meidän neiti syntyi siis pe 13.11. ja nimeksi tuli Mea. Tyttö on ollut koko ajan todella kiltti eikä ole huutanut juuri ollenkaan. Omassa huomeessaan on nukkunut kokonaisia öitä n. 2kk iästä lähtien eikä muutenkaan mitään ihmeellistä ole ollut tässä. Kuulon kanssa on ollut pieniä "epäselvyyksiä", tai tällä hetkellä odotellaan kutsua korvaklinikalle missä tarkistettaisiin että neidin kuulo on ihan normaali.

mutta nyt pitää hakea neiti pihalta kun näköjään on jo hereillä. Olisi kiva osallistua näihin vauva treffeihin pääkaupunkiseudulla, jos vielä mukaan mahtuu... nyt kun tekisi jo niin paljon mieli ulos kotoa ja ihmisiä tapaamaan ;)

W09 ja Mea
 
Alkuperäinen kirjoittaja W09:
Hei Kaikille taas pitkästä aikaa!

Olen välillä käynyt lukemassa täällä muiden kirjoituksia, mutta en vain ole saanut itsestäni irti kirjoittaa mitään. Mutta siis kirjoittelin täällä raskausaikana ja nyt kun arki alkaa olla pikku neidin kanssa jo helppoa/rutiinia niin jää sitä omaa aikaa enemmän milloin kirjoitella taas.

Meidän neiti syntyi siis pe 13.11. ja nimeksi tuli Mea. Tyttö on ollut koko ajan todella kiltti eikä ole huutanut juuri ollenkaan. Omassa huomeessaan on nukkunut kokonaisia öitä n. 2kk iästä lähtien eikä muutenkaan mitään ihmeellistä ole ollut tässä. Kuulon kanssa on ollut pieniä "epäselvyyksiä", tai tällä hetkellä odotellaan kutsua korvaklinikalle missä tarkistettaisiin että neidin kuulo on ihan normaali.

mutta nyt pitää hakea neiti pihalta kun näköjään on jo hereillä. Olisi kiva osallistua näihin vauva treffeihin pääkaupunkiseudulla, jos vielä mukaan mahtuu... nyt kun tekisi jo niin paljon mieli ulos kotoa ja ihmisiä tapaamaan ;)

W09 ja Mea
Meillä melkein saman ikäset tytöt, Ella synty 17.11. :) Just tänään oli pk-seudun tapaaminen, kolme meitä kylläkin vain oli, mutta mukavaa nähdä muita vauvoja ja äitejä, joten ens kerralla mukaan vaan! :)

Saya ja Ella n.5,5kk
 
Meillä melkein saman ikäset tytöt, Ella synty 17.11. Just tänään oli pk-seudun tapaaminen, kolme meitä kylläkin vain oli, mutta mukavaa nähdä muita vauvoja ja äitejä, joten ens kerralla mukaan vaan!

Saya ja Ella n.5,5kk


Meillä onkin sitten samanikäiset lapsukaiset..meillä poika, joka syntynyt 17/11 kl00:05 :D
 
Tuli tässä imeleen, että kyselenpä millaisia turvaistuimia olette ajatelleet hankkia seuraavaksi tuon turvakaukalon jälkeen ja millaisia jo kenties on? Meillä kaukalo alkaa olla jo liian pieni ja edessä siis istuimen osto. MIetin vain, että millainen sitä olisi hyvä..? Tällä hetkellä olemme kallistumassa Cybex Pallakseen...
 
Treffataan mukavissa kesäfiiliksissä pienten karhunpentujemme kera kesäkuun sunnuntaina, paikan ja ajan saatte minulta yksityisviestinä!


Meille on varattu rauhallinen nurkkaus isosta ravintolasta, johon mahtuvat kärryt ja lattialle pienet huoville köllöttelemään.

Tarjolla on buffet juomineen ja jälkiruokineen edullisella 15 euron hinnalla ja pelkkä kahvittelukin onnistuu!

Koko perhe on tervetullut osallistumaan, eli paremmat puoliskot ja isosiskot/veljet mukaan myös jos halutaan.

Tässä on mainio tilaisuus yhdistää pieni pääkaupunkivisiitti huvitteluineen vauvatapaamiseen, joten osallistukaahan mahdollisimman monilukuisina!

Keksitään jotain kivaa pientä esittelyä/ohjelmaa, muuta hauskaa myös kunhan osallistujamäärä on selvillä.

Ruokailujen ja tilavarauksen takia osallistumiset tarvitaan etukäteen, viimeistään viikkoa ennen, joten ethän jätä viime tinkaan ;)

Tällä hetkellä vahvistuneita osallistujia Facebookin kautta on 9, mahdollisesti tulevia 17 ja vielä miettiviä 7.



thor ja Ida
 
W09, kiva kuulla kuulumisiasi! Olinkin miettinyt, mitä sinulle mahtoi kuulua, kun ei sinusta ollut kuulunut odotuksen loppuaikojen jälkeen. Samoin olen miettinyt, minne on Näkymätön Ninni kadonnut. Olisi kiva kuulla hänenkin kuulumisia. Ja onhan niitä muitakin kadonnut matkan varrella. Ehkä moni käy lueskelemassa, mutta ei jaksa aina kirjautua. Nyt tulee useammin itse kirjauduttua, että näen, onko tullut yksityisviestejä.

Tänne ei kummempia. Poika edelleen kipeähkö, jatkunut jo 2,5 vkoa. Limaa rohisee kurkussa, mutta muuten on oma itsensä. Syö ja nukkuu hyvin. Ja meillä se hyvin nukkuminen siis meinaa sitä, että nukkuu noin kolmen tunnin pätkissä =)

 
Tänään 5kk neuvola. Mitat oli nyt 68.5cm ja 7250g. Painoa ei taaskaan ollut tullut hyvin, mutta jälleen kerran meidän painoa sekoittaa flunssa :headwall: |O Just kun päästiin taas hyvään vauhtiin syömisien suhteen, nenä on räkäinen ja tukossa.

Rokotukset annettiin kuitenkin ja kiukkuinen huuto oli nyt illalla, että laitin supon. En tiedä, onko syy rokotteissa, nuhassa vai sekä että.

Muuten oli poika pontevaa neuvolassa, teki kaikki mitä pitikin. Mitattuakin saatiin, kun malttoi hetkeksi luopua varpaistaan. Niitä kun nyt syödään niin innolla, että ovat ihan kurtussa koko ajan :kieh:

-Fiona ja poju 5kk 1pvä-
 
Meillä myös eilen 5kk neuvola. Paino 6860g ja 64,5cm. Emmi sai kaks rokotetta ja nyt on sit kuumetta vähän. Nukkui yölläkin 21-5.00. Ja ei aamulla jaksanut kauaa olla hereillä. Pistoskohdat punottaa jonkun verran.
Olettekos maissinaksuja jo antaneet pikkuisille? Mä annoin eilen ekankerran mmut ei Emmi oikein tajunnut mitä sillä pitäis tehdä :). Neuvolassa sanoi, että vois alkaa syöttämään jo liharuokiakin. Meillä syödään nyt siis aamulla tissiä, n.klo 11 kasvissosetta, tissiä ja n.klo16 hedelmäsosetta, illalla n.klo19 iltapuuroa ja tissiä. Eli varmaankin aikaistan hedelmäsoseen antoa ja sit iltapäivällä lihasosetta. Mut nyt menee vielä näin ihan hyvin niin taidetaan vielä näillä eväillä pärjätä. Tuntuu että muuten jää tissittelyt kovin vähäiseksi.
Nyt Emmi heräsikin...Moikka!

T: Peggy+Emmi 5kk
 
Hei vaan kaikki :)

Täällä on myös annettu maissinaksuja ja välillä on syönytkin pari naksua mutta suurimmaksi osaksi leikkimistä :D

Hammasgallup meille tuli sitten vappuna kaksi hammasta ,ensiksi vappuaattona puhkesi yksi ja vappupäivänä toinen viereen..Mutta onhan tämä poika ollutkin niin itkuinen,ja soseet ei maistunut pariin viikkoon. Ihanan näköistä,kunkaksi piikkiä törättää ikenistä ja mammaa on jo purtukin sormeen,kun yritin ronkkia omalla sormella pojan suuhun :D Mitenkäs muilla karhunpennuilla,onko hampaita jo tullut?

Ryömiminen täällä ryömitään ja pyöritään paikoillaan..yksi aamu oli äitin ja isän välissä nukkumassa ja kissa oli toisessa päässä sänkyä..poika veti itsensä sängyn toiseen päähän kissan luo ja tietysti iski kissaan kiinni :/ siitäkös kissa suuttui ja löi tassulla takaisin ja sitten itkettiin :)
 
Heissuli vei...

Tänään käytiin puolivuotisneuvolassa ja mukavasti kasvua tullut. Kasvu tosin tasoittunut, mutta varaa onkin tuolla pallerolla ;)

Hampaita ei vieläkään näkyvissä. Eikä kyllä juuri kuolaakaan. No, kai ne sieltä joskus tulla tupsahtaa.

Syöttötuoli käytiin eilen hakemassa ja siinä jo kokeiltu muutamaa ateriaa. Hieman on hankalaa kun ei toinen osaa oikein vielä istua. Etukumaraan/linkkuun on kovasti menossa, joten hitusen haasteellista ja SOTKUISTA vielä syöminen :p . Maissinaksuja maisteltu muutamia kertoja. Herkkua tuntuu olevan! Meillä tosiaan kaikki pitää saada edelleen suuhun, oli sitten kyseessä äidin nenä tai maton hapsut :eek:

Nyt en oo varma "puhuinko" täällä työpaikasta, johon mulla ois ollut mahdollisuus, mut sit sen kuitenkin skippasin? Noh, tää sama tarjous tuli TAAS vastaan. Nyt sitten menin haastatteluun asti ja paikan sainkin!!! Elokuun puolivälissä alkaa sitten duuni. On aikasen unelmapaikka mulle kyllä :heart: : päivätyö ja just unelma-ala/suuntaus. Vielä vähän mietinnässä Oliverin hoito. Tarkoitus olisi, että isäntä jää kotiin, mut rahat menee kyl äärimmäisen tiukille, joten katsotaan nyt. Päiväkotiin en kyl haluis 9 kuukautista laittaa vielä ellei IHAN pakko ole. Mut tätä nyt hehkuteltu urakalla :D

Nyt siis viimeistään jäihin se neljännen vaavelin haaveilu :/ . Surullista toisaalta, mut EHKÄ sit mahdollisesti kuitenkin viel joskus.... :heart:
 
Meillä tyttö on nukkunut nyt kolme yötä yhtä soittoa illasta aamuun, jee! Päikkärirytmit puolestaan ovat kokonaan hävinneet - ei suostu nukkumaan päivällä muualla kuin sylissä. Paraikaakin uinuu tuossa ja yhdellä kädellä tätä naputtelen. On kohta nukkunut pari tuntia tässä, jos siirrän, herää - niin meni eilinen ja toissapäivä. On tämä kyllä niin lutunenkin tässä, eikä varmaan enää kauaa äidin sylissä nukkumisesta nauti...

Turvaistuimesta, me ollaan kans sitä pohdittu ja täällä kanssa se Cybex Pallas kiinnostais. Jos aikoo ajaa suoraan seinää päin on tietty hiukan huonompi kuin hyvät selkämenosuuntaan-istuimet, mutta muissa kolarimuodoissa parempikin kuin moni. Lisäksi minua kiinnostaa se eteenpäin katsominen ihan siksikin, että tyttö ei herkästi autossa nuku - turhautuu kun ei ole auton takapenkkiä kummempaa tuijoteltavaa, leluja läpsii hetken ja sitten alkaa tylsistysitku. Varsinkin jos on yksin liikkeellä on tosi rassaavaa kun pieni itkee ja sattuu esim olemaan motarilla tai muuten niin ettei voi pysähtyä.

Soseista, meillä pitäisi myös aloittaa lihojen syönti. Se tosin ei ole ihan ongelmatonta, olen itse nimittäin ollut kasvissyöjä 20 vuotta ja siis ihan kädetön lihan laittamisen suhteen. Vauvalle aion tietty lihaa ravitsemuksellisista syistä syöttää - saa sitten itse vanhempana päättää mitä haluaa syödä. Mutta siis kysymys, ovatko nuo kaupan valmiit lihasosevauvanruuat mistään kotoisin vai pitäisikö minun tehdä vaavelille itse mieluummin? Jos, niin miten olette lihaa tämän kokoiselle tarjonneet? Olin jo ajatellut, että olisin yhdessä vauvan kanssa opetellut lihansyöjäksi, mutta en kertakaikkiaan pysty - ei vaan uppoa. Mutta ei siis mikään periaate tämä kasviuteni. Kalaa syön joskus, mutten sitäkään osaa kokata.

Kohta sais kyllä neito alkaa heräillä, äiteen rakkoa painaa nimittäin kuin masussa ikään... On muuten asia, jota en raskaudesta kaipaa (vaikka kova vauvakuume onkin), tuo vessahätä nimittäin :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja misiwi:
... Mutta siis kysymys, ovatko nuo kaupan valmiit lihasosevauvanruuat mistään kotoisin vai pitäisikö minun tehdä vaavelille itse mieluummin?

misiwi Musta kaupan sosevalikoima on aivan ihanteellinen! Tosin meillä niitä muutamia ostettu vaan varalle, muuten kyllä olen tehnyt soseet itse. Eli pakastan edelleen jääpalamuotteihin ja pussitan kasviksittain... porkkanapalat omaan pussiin, kukkakaalit omaan jne. Lihaa olen keittänyt ja ne pakastanut myös. Pakastuneena olen sitten paloitellut annospaloiksi. Aika pieniä paloja on. Ehkä osa puoli teelusikallista ja osa teelusikallista. Nyt otan pari palaa kerralla ja sitten tarpeeksi monta kasvissosepalaa. Välillä pelkkää yhtä kasvista + lihaa ja välillä kasvismixiä + lihaa. Eli paljon vaihtelua. Meillä ongelmana on ollut kaupan soseissa se, ettei ne uppoa! Niissä on aina sellainen jännä teollinen maku ja haju. Mitään vikaa siis ei ole, mutta meillä poitsu tottunut itsetehtyihin ja teolliset eivät uppoa juuri ollenkaan :/ . Ehkäpä niitä pitäis harjoitella useammin? Olis sit liikkuminen ruoka-aikaan helpompaa :)


elli1984 Kiitos onnitteluista =)
 
Heipsis! B)

Täällä on muistaakseni aika monellakin vauvelilla jonkin asteista maitoallergiaa. Meillä on nyt tollasta mystistä "lehahtelua" ollu kolmena päivänä.. Elikkäs, toissa päivänä Ella alkoi hieroa kasvojaan päikkäreiltä herättyään ja sai kasvoihin tuli punaisia läiskiä, varsinkin oikean silmän ympärille. Silloin ei oltu vielä maitoa tytölle edes maistateltu, ihan tissimaidolla menty. En myöskään ite oo syöny mitään poikkeavaa. Eilen sitten maistatettiin n.20milliä Nannia, kun punaisia läiskiä ei ollut enää ilmestynyt ja olin suunnitellut aloittavani korvikkeen. Maidon jälkeen n.5sekuntia lehahti taas naamaan läiskät... menivät siitä pian pois eikä mitään oireita taas, kunnes tänään annoin maistaa maitoa, joka ei tosin edes kelvannut, vaan päristeli pitkin naamaansa kaiken maidon. Ne alueet joihin maitoa valui, punottivat taas heti, muta punoitus hävisi nopeasti. Sen lisäksi Ellan kakka taas vihreämpää kuin yleensä.. Mun äiti joka on sh sanoo että noi punotukset johtuu vaan kuivasta ihosta joka ärsyyntyy hangatessa tai maidosta, sillä perusteella että ekaa kertaa kun punotti niin ei oltu vielä edes kokeiltu korviketta. Nyt en sitten yhtään tiedä onko toi allergiaa vai ei :ashamed:

Täällähän on moni vauva syntynyt 17.11. Ollut suosittu päivä =)

Saya ja Ella :heart:
 
W09
Tuosta korvikkeesta (NAN), piti sanoa että meillä se ei sopinut tytölle ollenkaan. Kaikki tuli melkein heti pois ja vauhdilla, mutta meillä on auttanut merkin vaihto eli tällä hetkellä juodaan Tuttelia mikä on sopinut hyvin neidille. Tiedän myös muita joille NAN ei ole sopinut syystä tai toisesta. kannattaa siis kokeilla eri merkkejä.

joku kyseli hampaista, meillä tuli kaksi ensimmäistä samana päivänä kun neiti täytti 4kk, ja nyt näyttäisi tulevan seuraavat... ainakin kitinä ja lämmön nousu viittaisivat siihen ja tietenkin se armoton lelujen jyystäminen ;)

nyt täytyy viihdyttää rakkauspakkausta taas...
 
Edtalle onnittelut työpaikasta!

Alahampaat on nyt sitten puhjenneet tytön ikenistä läpi, mutta vielä odotellaan niiden kasvua. Sopivasti sai ekat hampaat 6 kk lahjakseen. :)

Turvaistuimeksi me hommataan luultavamminkin joku Britaxin malli, kun on tuo Isofix-jalusta olemassa. Onneksi ei ihan vielä ole jäämässä kaukalo pieneksi, en ole nimittäin yhtään katsonut turvaistuinmalleja.

Onko muilla karhunpennuilla ollut vaikeuksia yöunille mennessä saada unenpäästä kiinni? Meillä on nyt muutamana iltana ollut entistä vaikeampaa nukkumaan meno (meillä siis normaalisti on tyttö nukahtanut itsekseen melkein heti sänkyyn päästyään). Tyttö killittää silmät auki, vaikka ihan selvästi olisi jo nukkumaanmeno aika. Lopulta on sitten nukahtanut onneksi itsekseen, mutta muutamia kertoja on saanut käydä tuttia suuhun laittamassa. Tosin tyttö osaa tutin jo halutessaan myös itse suuhunsa laittaa.

Käytiin tänään neuvolassa, joten palailen huomenna mittatietojen kera. Nyt leffaa katsomaan...

Esikko ja Vieno 6 kk+
 

Yhteistyössä