Marraskuun 2009 karhunpennut kesä ja heinäkuussa

Heips kaikille.. :)

Jos hiukan päivittäis meidän tietoja.. :D
Kasvu 8kk nvla: 9,175kg (3,510kg) ja 70cm (50cm)

Ruoka aamulla ja illalla puuro, aamupäivällä lihasose, iltapäivällä hedelmäsose tai kaks..Ja aina välissä maitoa.. Nyt helteillä hiukan huonommin syöny ku normisti.. Ruoka nyt karkeemmat soseet ja hyvin on niitäkin nyt syöny..Hiukan alkuun mietti et mitä tää nyt on mut loppujen lopuks uppoo hyvin..

Hampaat alhaalla löytyy 4 kpl, ylhäällä 2, mut nro 3&4 tulossa sinnekin.. eli..Eka ja toka hammas puhkes 4,5kk iässä, seuraavat neljä puolen vuoden ikäisenä ja nyt 8kk kaks lisää...

Nukkuminen yleensä mennää nukkumaan siin 21 ja herätään siin puol 9, kerran herätään vielä syömään siin 4-6 aikaa.. mut nyt Pyörii ja hyörii hirveästi, opettelee uusia taitoja myös nukkuessaan ja sen takia heräilee useaan otteseen eikä rauhoitumuualle ku viereen rinnalle..
Päikkäreitä nukkuu kahdet, siin puolen päivän aikaa noin tunnin ja sit 17-19 välissä..

Taitoja alettiin ryömimään siin puolen vuoden hujakoilla, nopeasti löysi konttaus-asennon ja alkoikin viikossa konttamaan.. Nyt sit kontataan huimaa vauhtia ja noustaan seisomaan tukea vasten..Hetken pysyy pystyssä ilman tukea.. :)

Siinä nyt jotai pientä.. :) Niin ja pikkukakkonen on saanut luvan tulla kun on tullakseen.. ;)


 
Moikka kaikille täältä helteen keskeltä :wave:

Jonkin aikaa taas vierähti, etten saanut aikaiseksi kirjoitella.. Lukemassa oon kyllä kaikki kuulumiset käynyt!

Täällä ei vieläkään liikuta muuten kuin kellon viisarina oman navan ympäri :/
Ja sekös aiheuttaa kitinää ja turhautumista, kun kaikki kiinnostaisi mutta eteenpäin ei pääse. Hermot meinaa mennä lattialla heti, hankalapa siinä on liikkumista sitten edes treenata! Rattaissa ulkona kyllä viihtyisi, kun vaan kokoajan ollaan liikkeellä. Pysähtyä ei saa :)

Yöt on muuttuneet kamaliksi, ainakin näin äidin kannalta. Tai tarkemmin aamut.. Ylös noustaan klo 5-6 |O
Ei nukahda uudestaan enää millään, vaikka olen kokeillut vaihtaa vaipat ja antaa maitoa. Ekat päikkärit onkin sitten jo ennen yhdeksää! Alkaa olla aika väsynyt tämä äippä.

Syömislakkoilua on ollut meilläkin. Ei edes kokonaista pientä purkillista saa menemään ruokaa kerralla. Suu pysyy tiukasti kiinni ja huuto alkaa jos äiti yrittää lusikkaa työntää suuhun. Myös melkoinen sihtikurkku tyttö näyttää olevan, kokeilin 8 kk ruokaa tarjota, vaikka haarukalla hienonsin isommat palat niin ei kelvannut. Ei suostunut edes nielemään ja kakoi oikein, vihaisena sitten katsoi minua että mitä ihmettä se yrittää hänelle syöttää :)

Mites te olette saaneet karkeampaa ruokaa menemään?

Kamalaa hellettä taas tälle päivää luvassa, mitähän keksittäisiin tekemistä!

takhisis + pikkuneiti (6 päivää vaille 8 kk)

Ai niin, Suuren suuret onnittelut plussanneille :heart: :flower:
 
Tässä 8kk neuvolan mitat:
7860 g ja 66,1 cm ja pää 43,3. Lyhyt tyttö on mutta kasvaa hyvin omalla käyrällään =) Nyt on tyttö oppinut kävelemään vähän tukea vasten ja seisoo myös pinnasängyssä kesken päiväunien :kieh:
 
takhisis Ihan hyvin ollaan saatu karkeampaa ruokaa menemään. Ensin sekoitin suhteella puolet ja puolet silempää sosetta ja karkeampaa sekaisin. Sit lisäilin sitä karkempaa aina enemmän ja nyt uppoo hyvin. Hiukan yökkäili et mitäs tämä nyt on, mut hyvin kuitenni syö. Mitä nyt nää helteet ja hampaiden tulo hiukan verottaa ruokahalua.

mustelmista parantuva TB ja tytteli 8,5kk :)
 
UUDET MITAT YV:NÄ KIITOS :attn:

Täällä kotiuduttiin joitain tunteja sitten reissusta ja oli aivan mahtava ns pikkuloma :)

syöminen on täällä nykyään aika hankalaa kun Julius tykkää vaan päristellä syödessä tai sitte hän laittaa tuon ruokalapun suun eteen heti kun on lusikka tulossa lähelle.

seurustelusta Julius tykkää kovasti.Ensin hän ääntelee jotain ja sitten kun vastaa hänelle niin sit hän vastaa sulle taas takasin.

liikkumisesta poika ei ole ihan vielä uskaltanu oikeen kunnolla lähtee ilman tukee tepastelemaan,mut eiköhän se siitä ajan kanssa sitten.

nukkuminen meillä poika on aina oikeastaa ollu hyvä nukkuja..nyt helteilläkin hän on saanu nukuttuu ihan hyvin..sänkynsä hän kyllä myllää aina ihan kokonaan kun aamusella lakana on ihan sikin sokin sängyssä ja poika tepastelee ympäri sänkyä tai sit leikkii siel herättyään.Mutta yleensä hän rupee mun peittoa repimään kun on ite heränny että mamma hei eikös ois sunkin jo aika nousta kun mäkin oon jo hereillä ja vaadin ruokaa :LOL:
 
8kk lääkärineuvola viimein takana. Kaikki oli hyvin. Mitat olivat: pituus 69.5cm ja paino 7640g.

takhisis Meillä tyttö alussa yökki noita karkeampia ruokia kovastikkin. Pikkuhiljaa kuitenkin tottui ja nyt syö jo pelkkää karkeaa ruokaa =)

Mites teillä muilla sujuu vauvan hampaiden pesu? Meillä se on melkoista tappelua. Joka aamu ja ilta kuitenkin yritän vähän saada harjattua, että tyttö tottuisi siihen. En tiedä onko tytön kaksoishammas niin kipeä ettei siedä harjausta, siitä kun rupeaa aina vuotamaan verta kun vähän harja osuu.
 
Onnea kaikille plussanneille :flower: ootte te naiset hulluja :LOL: mulla meinaa väsy painaa muutenki työn ja lasten ohella, niin tulisin hulluksi jos täs vielä raskaana olis :D

Kerronpa nyt jotain kuulumisia täältä päästä Suomen maata. Eli Tuukkahan on nyt 9kk ja takan vaivaset 6 korvatulehdusta :| Putkitusaika saatiin 30.8. et josko se sit helpottais.
Ryömimään opittiin aika tasan 8kk:n iässä, kuten isosisaruksetkin. Ruoka-aineallergiat vaivaa. Tällä hetkellä pannassa on peruna, ruis ja ohra. Josko tääkin helpottais joskus.
Töitä oon tehny tammikuusta asti lähinnä viikonloppusin, mut 17. päivä ens kuuta alkaa sit virallisesti työt, joten Tuukka menee päiväkotiin (ja mun isoin vauva menee eskariin).
Tuossa kai ne tärkeimmät kuulumiset. taaperot varmaan päivittelee ne mitat joskus tuonne alotusviestiin
 

Yhteistyössä