Marraskuun 2009 karhunpennut kesä ja heinäkuussa

takhisis, Firesun, Schnappy ja muut: Älkää huoliko, ei meilläkään edelleenkään kumpikaan liiku. Ja meillä on sentään ikää jo yli 10 kuukautta. ;) Toinen pojista ei vielä pysy istumassakaan kunnolla vaan lysähtää aina kasaan, ei myöskään varaa kunnolla jaloilleen siinä missä toinen kaveri istuu itsekseen ja seisoo tukea vasten. Tämän kuun lopussa on kehityskontrolli fysioterapeutilla ja lääkärillä, saa nähdä tuleeko noottia. :whistle:

Ihania kesähelteitä kaikille mammoille!



Valkolilja & jätkänpätkät 10,5 kk (korjattua kohta 8 kk)
 
Tuosta liikkumisesta...kyllä mun täytyy myöntää, että olisin sittenkin iloisempi, jollei tuo neiti niin hirveästi vielä liikkuisi! Täällä siis opittiin istumaan tuetta tasan 7kk päivänä..siitä viikon päästä lähti konttaamaan, ja nyt on ruvennut nousemaan seisomaan tukea vasten! Vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää! Ei enää leppoisia aamupäiviä olohuoneen lattialla makoillen, vaan kokoajan saa seurata minne neiti seuraavaksi keksii mennä! :LOL:
Huh...toivottavasti menee edes hetki ennenkuin lähtee kävelemään!
Turvaistuimista oli jossain kohtaa juttua...muttaen tietenkään enää muista mitään...Eli jos joku viittisi kertoa millaista istuinta on ajatellut kaukalon jälkeen? Tuntuu, että vaihtoehtoja on aivan liikaa, ja niistä pitäisi osata päättää minkä hommaa...
Hiukan ollaan ajateltu BeSafen IziCombia...jonka saa siis sekä selkä että kasvot menosuuntaan...ja vieläpä isofixillä selkä menosuuntaan...siinä vaan tuo painoraja on 0-18 kiloa, joten tuleekohan tuo 18 kiloa jo liian pian vastaan, kun monissa istuimissa on 25 tai jopa 36 kiloon asti...
Vielä oli yksi kysymys taasen...kuinka pitkiä yöunia muilla nukutaan?
 
Tupuna22 Täällä kans ongelma hiuksen lähdön kanssa, ja mulla on aina ollu niin paksu ja hyväkuntoset hiukset, niin nyt tuntuu ihan toiselta! Hiukset tukkii lattiakaivon tyyliin joka viikko ja Nikokin on ihan äipän irtohiuksissa :D

Meillä lopetettiin imetys totaalisesta juhannusviikolla ja samalla vierotettiin vanhempien välistä omaan sänkyyn, joka on mennyt yllättävän hyvin. Ainut ongelma on tuo nukkumaanmeno, kun on aina tottunut tissin kanssa menemään nukkumaan :D 2 kertaa heräillään yöllä kuitenkin maitoa juomaan.

Täällä liikutaan edelleen pyörimällä, ei ryömitä vielä =) hampaitakaan ei näy, mutta kaikki aikanaan.. Tänään käytiin 8kk neuvolassa ja hienosti on ukko kasvanut <3 yli 10kg jo lasissa ;D ja pituuttakin 71cm ja risat =) Hirmusesti juttelee ja on tosi mukana jutuissa ;D ja oon ihan varma et hokee jo äitiä tai sitten se vaan äipän korvaan kuulostaa siltä.

Viikko sitten loppu antibioottikuuri korvatulehdusta vastaan ja hyvin auttoi! kuukauden mittanen lenssukin katos samalla..

Mutta kuulumisiin, arki odottaa :D

ps. Niko lähetti terkut ; "täätä"

 
Tulimpa vähän päivittelemään meidän kuulumisia. Ensiks Annsku kyserli yöunista eli meillä yöunet on vakiitnunut siihen 11 tuntiin ja sitten otetaan yhet pitemmät päikkärit sekä 1-2 pikkutorkut päivässä...

Oliver oppi reilu viikko sitten ryömimään ja nyt saa äiti juosta perässä ja vahtia poikaa kokoajan |O nauttikaa nyt te joiden vauvat ei vielä liiku siitä ajasta sillä oli se niin helppoo tähän verrattuna ;) Oliver myöskin nyt on löytäny konttausasennon ja peppu heiluu mutta ei oo viel hokannu miten itse konttaus tapahtuu :D

Eka hammas tuli sitten pari päivää sitten ilman oireita tai oikeastaan kuolaaminen on vähentyny ja poika on ollu vielä ilosempi kuin ennen eli meillä hampaiden puhkeaminen tais tehdä päinvastaset oireet kun yleisimmin :LOL:

Poika parka on näillä keleillä aivan hiestä märkä aamusta iltaan ja ei voida oikein missään käydä ainakaan siis autolla kun siinä ei oo ilmastointia ja poika on kun uitettu koira kun sen nostaa kaukalosta pois. No, ei auta nyt valittaa, on nää hellekelit kumminkin suomessa niin harvassa B)

perjantaina mennään hammashoitolaan sitten ekaa kertaa...ja parin viikon päästä 8kk neuvola, niitä odotellessa :)
 
Meillä poika oppi tasan 7 kk täytettyään konttaamaan. Nyt täällä meno aivan vallatonta ja koirat myös sen huomanneet:) Istuu myös yhden käden varassa, mutta ei vielä ihan pystyssä, vaan puolella pyllyllä:) Omat lelut on jäänyt rauhaan, kun kaikki muut tavarat on paljon kiinnostavampia. Äiti ei muuta enää kerkeä tekemään kun perässä menemään:D
Ne joilla ei lapset vielä liiku, niin nauttikaa, kyllä sitä kerkee sitten perässä mennä, kunhan lähtevät liikkeelle:)
 
Huh hellettä!

Oltiin kaksi viikkoa mökillä saaressa ja luulin että siellä oli kuuma mutta en ollutkaan vielä nähnyt mitään.. Ei tosin saisi valittaa lämpimistä ilmoista vaan yrittää nauttia vaan!!

Meillä tyttö ryömii kovaa vauhtia ja keikkuu konttaus asennossa mutta vielä ei ole tajunnut kuinka pääsee konttien eteenpäin. KOva touhu on koko ajan, äidillä kuluu kaloreita pelkästään katselemalla tytön touhuja :D

tupuna- Ei meille sitten sopinut se soija maito vaan tyttö allergisoitui sillekin. Nyt on kokeilussa Pepti junior ja ensi viikolla uusi altistus jotta saataisiin sitä neocatea jos tämäkään maito ei toimi.

Meillä myös juhannuksena tyttö vieroitti itse itsensä rinnasta, eikä ole sen koommin rintaa huolinut. Kovasti mietin syytä ja taisi selvitäkin, olen RASKAANA ja tyttö varmaan maidon muuttuneen maun vuoksi kieltäytyi orttamasta tissiä!! Tuli aivan täysin yllätyksenä koko juttu!! Olemmehan miehen kanssa puhuneet että toinen lapsi saa tulla sitten kun tulee mutta kun Vilmaa tehdessä meni reilu kaksi vuotta ja tarvittiin hieman apujakin siihen niin en ikinä uskonut että voisin tulla luomuna raskaaksi ja vielä imettäessä. Raskaus on aivan aluillaan, luultavasti jotain 6+ mutta täällä uskallan sen jo kertoakin. Täytyy vain toivoa että kaikki menisi nyt hyvin! =)

Santtu ja Vilma
 
santtu onnea plussasta :hug: :heart:

meillä huomenna 8kk lääkärineuvola,sitten kuulumisia enemmän,eemeli ei edelleenkään ryömi ja niin monet kun tääläki on kertonut seisomisesta tukea vasten ja jopa kävelystä..mutta taitaa meidän poju olla yhtä hidas liikkeelle lähdössä kun siskonsa,eli ei kiirettä,eikä tuo paikallaan pysy peruuttaa ja sivuille menee =)

olen niin iloinen ja onnellinen 2,5v pojan hengissä löytymisestä ristiinassa :heart: itsellä samanikäinen tyttö niin jotenkin sitä kokoajan ajatteli että hirveämpää ei voi olla,mutta onneksi lopulta kävikin hyvin =)

mutta huomenna lisää :wave:
 
Onnea kaikille plussanneille! :heart:

Ja tosissaan, olkaa onnellisia joiden vauvat ei vielä liiku. Täällä kontataan (välillä ryömitään) kovaa kyytiä ja nyt noustaan tukea vasten joko polvilleen tai seisomaan, jatkuvasti saa olla kyttäämässä mitä tapahtuu! Muutaman kerran on muksahdettu selälleen seisoma-asennosta kun ei ole äiti ehtinyt hätiin ja on kyllä Jennalla pää ihan pikku mustelmilla :(
Aivan mahoton meininki! :LOL:

Hampaatkin on tulleet hirveän kitinän ja yöhulinoinnin jälkeen, kaksi terävää hammasta alas! (tekkee kippeetä ku oikein purasee) :whistle:

Imetyksen lopetin juhannuksen jälkeen ja nyt on sit jatkuvana päänvaivana maidon menekki, saan ehkä sen 200-300ml menemään yleensä, joskus menee se vaadittava 500ml/vrk. Vettä oon tuputtanu näillä helteillä vähän väliä mut ei oikein sekään maistu joten huoli on kova välillä saako neiti tarpeeksi nestettä... mut kuhan noita märkiä vaippoja tulee niin kaikki ok.

Korvatulehduskin taas päällä, pitää hakea tänään kuuri apteekista, yöt on olleet taas aivan kamalia... mut en ole sortunut antamaan maitoa enää yöllä, aamulla klo05 annan pullon ja hyvällä tuurilla nukahtaa vielä hetkeksi... no, jospa meillä joskus nukutaa yöt :D

Sori omanapaisuus, pitää taas palailla paremmalla aikaa, menee rantsula nää päivät =)

Nunneliini ja Jenna 7kk 3vkoa
 
Huh hellettä! Nyt on sitten saatu muuttokin alta että pääsee mammakin pikkusen netissä pyörähtää. Ostettiin tosiaan oma rivitalonpätkä... oma koti ja iso velka! :LOL: :heart: Mutta sen verran opin tuostakin kokemuksesta että en enää koskaan pakkaa yksin koko huushollia pienen vauvan kanssa, oli hermot koetuksella useaan otteeseen. Siitäkin selvittiin ja olihan se kumminkin tämän arvosta. :)

Ronjan 7kk tarkistus oli maanantaina, tosin 2 viikkoa myöhässä. Pituutta neidillä 65cm ja painoa 7,5 kiloa. Hampaita meillä on jo 10 kpl, koko etukalusto jo koossa! :D

Liikkumisessa on tapahtunut pientä edistystä, vaikkei vielä ryömitäkkään. Neiti rullaa ittensä sinne minne haluaa, ja nyt näyttäisi siltä että koko ryömiminen jää välistä. Sen verran ahkeraan hakee konttausasentoa nyt että kohta varmaan jo mennään! Hui!

Syöminen sujuu ilman ongelmia, 3 ateriaa plus maitoa 3 kertaa omana ateriana tuntuu toimivan meidän neidille. Vesikin onneksi maittaa, ainakin näin helteellä.

Nukkuminen on vaikeutunut aikalailla, tai enemminkin se nukahtaminen. Taitaa olla jonkin sortin eroahdistusta ilmassa kun enää ei nukahdetakkaan itse omaan sänkyyn, sen sijaan alkaa aivan karmea huuto joka taatusti kuuluu perimmäiselle naapurillekkin asti. Rauhottumaan saa vaan sylissä, jos silloinkaan. :(

Tässä meidän kuulumisia! Onnea kaikille plussanneille! :hug:

Kanga85 ja Ronja 7,5kk
 
kanga onnea omaan kotiin :flower:

Eemelin 8kk neuvola oli tänään,tuoreet mitat ovat: 8390g 69cm ja py 46,7cm

kuulo testattiin eikä millään poju innostunut päätään kääntämään äänen suuntaan,lääkäri meinasi jo laitteen olevan rikki..kirjoitti jo neuvolakorttiin kuulo -/- että korvat puhdistetaan ja viikon päästä tarkistus käynnille,mutta toisella vekottimella vielä kokeili ja eemeli vähän päätä käänteli..joka suuntaan..ja se oli tälle lääkärille riittävä,harmistuttamaan jäi tuo vaikka tiedänkin että kyllä eemeli kuulee kun välillä kovinkin herkästi kaikkiin ääniin reagoi.mutta onko teidän kaikkien lapset reagoinut heti äänen kuulemiseen päätään kääntämällä ääntä kohti? murehduttaa..ehkä turhaan,mutta silti!!
 
Millasta on hikinäppylä? Eilen aamulla ei ollut Nikolla mitään, käytiin autoajelulla ja kotiin tultaessa, huomasin että vasen pakara on täynnä tiheetä punasta näppyä ja tänä aamuna huomasin että samaa näppyä on tullut myös selkään sekä niskaan. :eek: :eek: :eek:

Onkohan hikinäppyä vai millasta on allergianäppy? Yritin napata kuvaa, mutta ei kameralla saanu niin hyvää miltä oikeesti näyttää. Rupes kauhistuttaa, että toiv. ei oo mitään allergianäppyä, sillä meille tuli eilen uusi perheenjäsen <3 Pikkuinen Remu kisu =)
 
santulle iiiiisot onnittelut :flower:

Auttakaa joku jos jollain joku kikka tohon nukahtamiseen, täällä suorastaan jo ihan mahdoton ja helvetillinen tilanne, mä olen aivan poikki enkä iltaisin enää jaksa ku itkeä.

poika ei vaan nukahda, vien sänkyyn n 20-21 ja nukutan/kuuntelen huutoa 2-3,5 tuntia. mä sekoan kohta, kun ei mikään auta. sillon on hiljaa, jos minä istun vieressä, mutta nukahtaminen vie monta tuntia. en mä voi siellä istua puoleen yöhön kun on muutakin hoidettavaa mitä ei päivisin voi tehdä. kaikki pyykinpesut,viikkaamiset, astioiden pesu, siivoominen ja kaikki muu ylimääränen mun pitää sit tehdä keskellä yötä kun poika on nukahtanut. ja sillon olen itekki jo niin väsynyt, et haluaisin vaan nukkumaan. monena yönä olen valvonu nyt 03 asti et saanu hommat hoidettua, ja sit olen jo niin ylipirteä etten nukahda helpolla. ja 06.30-07.00 poika jo herää, joka aamu!! :ashamed:

mitä tässä voi tehdä? ja poika siis alkaa hysteerisen huudon heti kun poistun huoneesta. tuntuu et menee kaikki voimat tohon yöunille menon kanssa. ja ei riipu kellonajasta, vaikka veisin vasta 23 nukkumaan tai en "anna" nukkua päiväunia, se nukahtaminen vie silti vähintään pari tuntia.

sori negatiivinen vuodatus mut olen niin väsynyt tähän, toivottavasti jollakin ois kokemusta ja neuvoja antaa..
 
Santulle isot onnittelut plussasta.. :) :hug:

tupuna :hug: jaksamisia.. en oikee osaa neuvoa antaa mikä auttais.. :/


Ku näyttää aika monella olevan ongelmia nukahtamisen/nukkumisen kanssa.. niin...
Vinkkeja/neuvoja?!?
meillä ei nukahtaminen ole ongelma, vaan unessa pysyminen.. neiti kun tahtoo harjoitella uusia taitoja myös unessa.. siihen sitten herää itkien eikä tahdo itsekseen nukahtaa, vaan syliin rauhoittuu... tätä on ollu täs jonkin aikaa pitkin yötä...
 
Meillä nyt yöunet mennyt sekaisin. Poika nukahtaa siis vain syliin ja siitä siirrän sitten sänkyyn. Meillä ennen meni nukkumaan jo 20-21 välillä ja heräsi aamusella 06-08 välillä. Nyt rytmi mennyt sekaisin ja nukahtaa illalla 23-24 välillä ja herää sitten 9-10 välillä aamusella. Tietysti heräilee yöllä usein syömään, mutta onneksi sentään yöllä ei tarvitse syliin nukuttaa vaan nukahtaa heti sänkyyn kun siirtää. Itse epäilen, että syynä olisi toi mahdoton liike pitkin päivää ja hampaiden tulo.
Tupuna22 jaksamisia sinulle. Mieleen tulisi vain, että nukahtaisiko poikasi esim. syliisi? Itse istuksin usein poika sylissä, pojalla uniriepu kädessä ja siinä sit odotan tvtä katsellen milloin nukahtaa ja vien sit sänkyyn. Olen yrittänyt suoraan sänkyyn nukuttaa, mutta ei tule mitään kun naureksii vaan ja konttailee pitkin sänkyä:)
 
riikkunen kiitos vinkistä, pitää taas yrittää sitäkin, vaikka aiemmin se ei ole toiminut. kun olen pitänyt sylissä, jätkä vaan höpöttää ja hekottaa ja repii mun nenää irti :D yritin sohvalla juuri tv:n ääressä nii poika halus kans kattoa töllöä ja suuttu kun piti sylissä olla ku ois halunnu istua ja lähteä liikkeelle, hänen huoneessa kun yritän tota syliin nukuttamista niin aika sama homma ja juttua piisaa eikä väsytä yhtään...

ja jos oppii syliin nukahtamaan niin sit pitää siitäki päästä eroon jossain vaiheessa..

olen yrittänyt musiikilla joka aluksi toimikin vaan ei enää, olen antanut iltamaidon sängyssä ja muutaki kokeillut niin ei..

meillä on vastavalmistunut hieno terassi jossa ollaan monena päivänä grillailtu ja siellä vietetty aikaa myöhään iltaan asti, sillon poika on nukahtanut liikkuviin rattaisiin mutta herännyt kunnolla kun olen vienyt sänkyyn.... voi elämä, kai se tästä vielä helpottuu, nyt vaan ahdistaa toi ilta jo heti aamusta kun tietää m,ikä homma siinä taas tulee olemaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja riikkunen:
Meillä nyt yöunet mennyt sekaisin. Poika nukahtaa siis vain syliin ja siitä siirrän sitten sänkyyn. Meillä ennen meni nukkumaan jo 20-21 välillä ja heräsi aamusella 06-08 välillä. Nyt rytmi mennyt sekaisin ja nukahtaa illalla 23-24 välillä ja herää sitten 9-10 välillä aamusella. Tietysti heräilee yöllä usein syömään, mutta onneksi sentään yöllä ei tarvitse syliin nukuttaa vaan nukahtaa heti sänkyyn kun siirtää. Itse epäilen, että syynä olisi toi mahdoton liike pitkin päivää ja hampaiden tulo.
Tupuna22 jaksamisia sinulle. Mieleen tulisi vain, että nukahtaisiko poikasi esim. syliisi? Itse istuksin usein poika sylissä, pojalla uniriepu kädessä ja siinä sit odotan tvtä katsellen milloin nukahtaa ja vien sit sänkyyn. Olen yrittänyt suoraan sänkyyn nukuttaa, mutta ei tule mitään kun naureksii vaan ja konttailee pitkin sänkyä:)

Siis tää teksti oli ihan kuin omasta suusta! ainut että meillä ei nukuta 8.00 pidempään! Meilläkin poika nukahtaa lähes poikkeuksetta syliin, joskus sitteriin.. Eilenkin sain "nukutettua" jo hieman ennen 21.00, ajattelin et jee.. mut joo Niko heräskin 22.10 eikä maidonkaan kanssa enää mennyt nukkumaan.. tätä tää on lähes joka ilta, tai sitten valvotaan suoraan vikoista päikkäreistä 23.00-23.30 asti.. vikoilta päikkäreiltä yleensä herää 17 aikoihin..
 
Huh huh tätä kuumuutta! On kiva, että on lämmintä mutta liika on liikaa...

tupuna, meillä on tempperamentiltaan "vaativa" vauva ja nukahtaminen on aivan pienestä pitäen ollut haasteellista. Olemme 7 kuukautta yrittäneet opettaa nukahtamaan itsekseen, kokeillen todellakin kaikenlaisia keinoja mm. musiikkia, tassuttelua ja syliä mutta kaikki saivat aikaan hirveän raivokohtauksen. Mikään muu ei auttanut, paitsi tissin antaminen (tutti ei ole käytössä)!
Olimme ennen juhannusta mökillä ja tilan puutteen vuoksi nukuimme perhepedissä, joka toimi! Poika nukahtaa viereen ja yölläkin jos heräilee on helppo tassuttaa takaisin uneen. Otan pojan lähelle selkä itseeni päin ja annan pyöriä jos tahtoo. Jos meno käy liian vauhdikkaaksi niin rajoitan pyörimisaluetta kädenmitan päähän, jolloin rauhottuu melko nopeasti. En myöskään juttele pojalle hyvänyön toivotusten jälkeen tai ota katsekontaktia - yleensä pidän itse silmiä kiinni. Tottakai, jos huutaa niin juttelen ja rauhoittelen.
Tämä siis toimii meillä, mutta lapset on niin erilaisia! Voimia nukutuksiin! :hug:

Meillä lopetettiin yösyötöt ja nyt nukkuminen on hieman rauhoittunut, ei ole jatkuvia yöheräilyjä!

Onnea plussaneille :heart: Täällä pikkuisen kateellinen äippä, toinen lapsi ois tervetullut, mutta omat kuukautisetkaan ei ole vielä alkanu...no nyt on imetys vähentynyt, joten jos ne sieltä! ;)

Mustikka84 ja Axel 7kk11vrk
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Olen kyllä käynyt lukemassa kuulumisia mutta nyt vasta ehdin itse kirjoitella.

Meillä 6kk mitat olivat 9940g, 71,5 cm ja pään ymp. 47 cm. Hyvin on kasvanut.
:whistle:

Vielä ei meilläkään ryömitä, mutta konttausasentoa harjoitellaan ahkerasti. Omassa sängyssä pyöritään ja monesti nukahtaakin joko vatsalleen tai sitten jalat roikkuu pinnojen välistä. :D Pää on yleensä jalkopäässä.
Yösyömiset loppui Kreikan matkalla kuin seinään ja tää mamma olikin muutamana aamuna aikas purjeissa rintojensa kanssa. :ashamed: Pakko oli hakea paikallisesta kaupasta 9 euron rintapumppu jolla helpottaa oloa. Öitä on myös helpottanut se, että neitokainen oppi laittaan itse tutin suuhun ja tutteja onkin sängyssä 11 kpl. Minä posotan korvatulpat korvissa koko yön putkeen. Toistaiseksi neiti nukahtaa sänkyynsä ihan itekseen.
Hampaita meillä ei ole vielä ainoatakaan eikä merkkejäkään vielä että olisi tulossakaan. 7kk neuvola meillä jää välistä neuvolan sulkujen takia joten 8 kk mitat sitten seuraavaksi.

Tässä meidän kuulumisia!


Santulle paljon onnea plussasta!

Jopatu & neitokainen 7 kk
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa, kahlasin kaikkien kuulumiset läpi...

Meillä opittiin ryömimään ja lujaa mennäänkin, varsinkin jos on jotain erityiskiinnostavaa houkutinta, konttausasentoon noustaan, mutta vielä ei kontata.

Edelleen tissutellaan, ja ruoan päälle juomana vesi nokkiksesta, vettä näillä helteillä onkin mennyt vähän väliä. Korviketta ei olla edes kokeiltu, kun ei tarvetta ole ollut, joten jatketaan edelleen näin.

Yöt näillä helteillä koetuksella vähän jokaisella, joten onhan se ollut levottomampaa myös pikkuisella, muuten kyllä viileässä nukkuu sen 10-12h, ilman yösyöttöjä.

Palautumisgalluppia oli, kaikista kiloista on päästy eroon, ja ylimääräistä on lähtenyt 5-6kg.

Hampaita ei vielä ole ilmestynyt, mikä onkin toisaalta ihan hyvä imetyksen kannalta :saint:
 
Onnea plussanneille!

Kangalle onnea omaan kotiin!

Loveangel, meidän tyttö on reagoinut ääneen kääntämällä katseensa. Tietenkin joskus voi olla jotain todella kiinnostavaa katsottavaa, jolloin ei ole "kuullut" ääntä, kun keskittyy vaan siihen juttuunsa. Olemmehan me aikuisetkin välillä omissa ajatuksissamme, emmekä kuule välttämättä mitään.

Pikkuihra, meidänkin tytöllä on pientä punaista näppylää, jotka olen tulkinnut hikinäppylöiksi. Kylvyn jälkeen näitä näppyjä kun ei enää ole.

Tupuna, yöunille meno on myös meillä muuttunut vaikeaksi. Tyttö kyllä nukahtaa itsekseen sänkyyn, mutta välillä pyörii pitkän tovin siellä ennen nukahtamista. Unirievusta tai unilelusta voisi olla apua. Kannattaa yrittää vähentää niitä päiväunia ja varsinkin myöhäisiä sellaisia, mutta jos päivällä väsyttää, niin kai sitä on vaan annettava nukkua. Jaksu:hug:

Jaaha, tyttö vaatii huomiota, kun heräsi päikkäreiltään. Oli muuten pitkästä aikaa 1,5 tuntiset unet (normisti nukutaan 30-45 minsaa).

Esikko ja Vieno kohta 8,5 kk
 
Esikko77 Meillä on edelleen nuita näppyjä :ashamed: Tänään aamupuurolla huomasin, että kaksi hammasta on tuloillaan alas, molemmat näkyy jo =)

Niko heräs muutama tunti sit päikkäreiltä ja oli tuskasen kuuma, noh 38,3 astetta sieltä löyty kuumetta :/ voiko liittyä hampaisiin? Mahtaa tulla kiintoisa ens yö, yhet päikkärit nukkunu tänään..
 

Yhteistyössä