MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *huhtikuussa*

Jaksuhalit kaikille surun kokeneille ja myötäeläjille! Itse oon onneks päässy vaiheeseen,että toki harmittaa muiden puolesta,mutta ei auta surra tulevaa etukäteen.. Koskaan ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan. Sehän voi olla enemmän positiivista kuin koskaan,vaikka ei varmastikaan siltä heti tunnu!

Onko kellään tietoa julkistetaanko uusi äitiyspakkaus taas lapsimessujen aikaan? Siis eihän sitä jaeta vielä hetkeen,mutta että tuleeko ne kuvat lapsimessujen aikaan nettiin`?? Innolla odottaen. Josko saisin sen hienon laatikon. Meinaan siis sen ottaa,vaikka esikko vasta onkin 8kk ja sillä tallessa kaikki tavarat sieltä :)

Tänään kävin taas neuvolassa,kun tuo neukkutäti on aikasta ihana ja huolehtii niin paljon.. Siis kun ekan kerran kun kävin,niin ei löytäny vatsan päältä katsottuna mitään,niin tahto sit tarkistaa uudemman kerran. Nyt on siis kolme kertaa havaittu sydänäänet. Että aikasta varma olo on tämän kanssa,vaikka mikäänhän ei ole niin varma kuin epävarma ;)

taiska ja muru 8+6
 
Kultakimpale2 :hug::'(

Taiska87 kävin tuossa eilen selailemassa kelan sivuja niin siellä oli mielestäni jo 2012 äippäpaketin kuvat, vaikka vielä jaetaankin sitä 2011 pakettia. Aika väritön oli mun makuun :/

Täällä odotellaan jo innoissaan huomista np-ultraa, Täytyy varmaan vielä illalla ottaa doppler kauniiseen käteen ja kuunnella sitä ihanaa jumpsutusta :heart: Mies ei aikonut tulla tälläkertaa matkaan mutta äiti oli innoissaan kun pääsee tilalle :)

Rusina ja Ykä 12+0 POKS :cool:
 
Tässä meidän pieni:


Sydän hakkasi mutta viikot eivät riittäneet kuulemma niskaturvotuksen mittaamiseen.. Vastasi kuulemma viikkoja 10+1 MUTTA, tuohon kun lisätään vielä että neuvolassa olivatkin merkinneet mun LA:ksi 10.11 (eli että olisin nyt rv. 10+4) niin mä oon kyllä ihan sekasin.. Että mikähän se mun LA nyt sit on? Eikä tuota 10.11 muutettu edes tän ultran mukaan... Äääääh.. En siis taas tiiä että mikä se LA oikein on.. No, mutta jos pysyn vaan siinä edellisessä 12.11.

Sen mukaan siis nyt olis sitten, mikä? Rv. 10+2?

Miten tää laskeminen onkaan nyt niin vaikeeta.. Ei se oo ikinä ollut :LOL: Aina oon tienny tarkalleen missä vaiheessa mennään.. Hitto..
 
HK3
Keskiviikkoa pinoon!

Tänään rv10+4 oli eka neuvola. Mukava sama tuttu neukkutäti kuin kolmella aiemmallakin. Juttua riitti vaikka kuinka, lappusia tuli ja lopuksi kokeiltiin, josko sydänäänet kuuluisivat ja kyllähän ne kuului. Vahvat sykkeet :heart:

Kultakimpaleelle isot halit :hug:

HK3 ja pieni rakas 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveMamma
Ompas paljon hyviä ultra kuulumisia noiden ikävämpien uutisten vastapainoksi.

Täällä elämä jatkuu omissa rauhallisissa uomissa, töissä kaikki menee paremmin kun hyvin saatan päästä jo kesällä vaihtamaan työtoimenkuvaa jos kaikki menee hyvin muuten siirtyy sitten äitiysloman jälkeiseen aikaan se mikäli sinne asti nyt päästään edes.
Raskausoirehtiminen on muuttunut kausittaiseksi nyt taas mahakivuiksi tuntuu että kohtu on lähtenyt suuntaamaan ylöspäin tuntuu välillä semmosta vetävää kipua kohdun/emättimen seutuvilla ja tietyt venyttelyliikkeet tuntuvat erittäin epämiellyttäviltä.
Ikuinen nälkä alkaa väistyä ja olen päässyt jo ihan järkeviin ruokailu aikoihin n. 3-4h välein kun syö niin pärjää hyvin edellyttäen että on syönyt terveellisesti.Himoni ruisleipään ja suolakurkkuihin jatkuu se onkin hyvä välipala tai aamupala :) porkkanoita, leipää ja salaatteja syön yövuoroissa. Päivävuorossa sitten käyn syömässä lämpimän ruuan joko ruokalassa tai evästän edellisen päivän jämät ja sitten siinä 17.00 kieppeillä syön välipalaa eli leipää, salaattia tai hedelmää mitä nyt mukana on. Tällä rytmillä on hyvä olla ja painon nousukin on lakannut onneksi ja samoissa lukemissa olen kun ekassa neuvolassa eli 2kg on paino noussut toivottavasti ei nouse nyt ennen juhannusta hirveesti.

Ihanaa kun tulee kevät kohta pitäis alkaa repimään keittiötä ja olohuonetta auki aloitamme keittiörempan ja samalla menee olohuone uusiksi. Vanhassa talossa kun pitää laittaa sähköt uusiksi ja samalla vähän lisäeristää, kunnostaa lattiat jne. työtä on muutamaksi vuodeksi mutta jos nyt sais alakerran valmiiksi niin on mukava olla pikkuisen kanssa ja keittiöstäkin saadaan toimivampi kun ei oikein tuo 60-luvun keittiö täytä vaatimuksia.

Positiivisin mielin vaan eteenpäin kohta ollaan kaikki jo seuraavalla kolmanneksella ;)

iia 9+6 (huomenna taas poksutaan)
 
Eka neuvola takana =) Kätilöstä ei mitään negatiivista, mukana oli opiskelija, jota raukkaa jännitti ihan hirveesti ja sekoili sanoissaankin. Sain ultralähetteen ja iiiison kasan ravitsemusoppilappusia, otettiin verikokeet ja lopuks kuunneltiin ihanaa pienen sydämen vahvaa sykettä! :heart: Hienosti kuului. Huomenna varaan nt-ultran, koitan saada vielä tälle kuulle ja sitten alkaakin KERTOMINEN, jota oon oottanu ihan hirveesti! :) Jos saan miehen suostumaan, niin omille lapsille (8v ja 10v) kerrotaan jo tänään... :heart: :heart: Molemmat on toivoneet pikkusisarusta jo pitkään, tosin nyt on ollut muutama kuukausi hiljaista sillä suunnalla. Ihanan jännää!
Paha olo velloo, oksennan edelleen joka päivä, mutta nyt ei tartte enää pelkästään maata. Äsken meni 18 kpl kalapuikkoja sitruunamehulla... Eli ruoka kyllä maistuu, mutta kovin yksipuolisesti :LOL:
Hyviä vointeja mukana pysyneille, voimia muille pahan olon kanssa taisteleville ja ihanaa loppuviikkoa meille kaikille!!! :flower:
Kasvimaa 9+5 (pari päivää niin alkio muuttuu *hokkuspokkus* sikiöksi!)
 
Heips kaikille mammoille! :)

Olen käynyt päivittäin lukemassa teijän kuulumisia, mutta ite olen laiska kirjottelemaan :/.
Mukava lukea teidän kuulumisia ja ennenkaikkea niitä ultrakuulumisia :heart:

Pahoittelut myös menetyksen kohdanneille ja voimia :hug:

Täällä eka neuvola takana, ja eipä mitään uutta ja ihmeellistä tullut. Ainut, että meillä vähennetty yksi ultra, jotenkan kaksi ultraa on enää.

Mulla oli tänään itelläni nt-ultra. Kaikki oli hyvin ja sydän sykki vimmatusti. Ainut vaan oli se, että sikiö vastasi pari viikkoa pienempää, joten laskettu aika muuttuu. Uusi la ois 13.11. Jotain hyvää tästäkin; pääsenpähän uuteen ultraan, koska mittoja ei niskasta saatu tietenkään otettua. Oih, oon silti niiin onnellinen, että kaikki oli niinku pitikin.


Täällä edelleenkin kuvottavaa oloa on, mutta ei ole onneksi tarvinnut oksentaa. Aamut on pahimmat. Himotuksia ei liiemmin oo muuta ku noi sitrus-hedelmät, nami! :)

Mutta, tän mamman täytyy mennä.... Ainiin, mulla on muuten hyvin vahvasti TYTTÖOLO....edellisissä raskauksissa mulla oli vahvat poikaolot, ja pojathan sieltä sit tulikin :heart: Saa nähä, käykö nytkin mun veikkaus toteen....


SaNi-81 ja vaavi 10+1
 
Ihania ultrakuulumisia monella, onnea kovasti! :heart:

Täällä ei mitään uutta. Ens tiistaina meillä ultra ja yllättäen se tuntuukin alkavan jännittää enemmän kun luulin. Kaikenlaisia hämäriä ajatuksia tulee mieleen, mutta koetan silti pysyä rauhallisena ja miettiä, että elämä kyllä kantaa. Helpommin sanottu kun tehty, mutta näillä mennään.

Pahoinvointi on alkanu helpottaa ihan selvästi, joskin semmonen pieni outo etova olo kulkee mukana pitkin päivää ja voimistuu heti jos syömiset meinaa unohtua. Yökkimistä ei kuitenkaan enää ole ja ruokakin menee alas vähän paremmin.

Painoa en oo nyt hetkeen kattonu, mutta viikko sitten olin vielä samoissa lukemissa kun alussa ja neuvolassa. Ruokahalun paraneminen on tosin saattanu vähän vaikuttaa asiaan.

Ummetus vaivaa, mutta toivottavasti tänään kaupasta kannettu luumunektariini alkais toimia ja tukala olo helpottais. Vatsa toimii ilman houkutteluja max viiden päivän välein ja loppuajasta alkaa kyllä olla jo hankala olo. Kirjaimellisesti tuntuu, että sitä itteensä on jo ruokatorvessa saakka.

Muita oireita on rintojen vihlominen ja turpoaminen ja mieletön väsymys. Yötyöskentelijöitä ei todellakaan käy kateeksi, itelle kun ei tunnu riittävän normaalin päivärytmin unetkaan :).

Äitiyspakkauksesta Minäkin kyllä saan näkymään vaan 2011 sisältökuvat, vaikka tuo laatikko toki on siellä kyllä tälle vuodellekin jo julkaistu. Olisko nuo voinu rusina2010 mennä sulla jotenkin sekasin vai linkitteletkö vaikka sen uuden sisällön, jos sen siis ihan oikeesti oot löytäny. Vesi kielellän odottelen uusia kuvia, jos sen sittenkin vaikka päättäis ottaa ihan omaksi ilokseen edes :).

Näihin tunnelmiin,

Haavemamma 11+4 (nimetön, vieläkin...)
 
kerpele ihana kuva :heart: ja tuskin sitä laskettua aikaa siirretäänkään sulla jos on alle neljän päivän heitto. eli laske vaan siitä mikä alkuperäinen on.

yleisesti ottaen on kyllä ihailtavaa että lääkärit osaa hommansa, jos pystyy oikeasti sanomaan noin tarkkaan vauvan iän :) suomessa on onni olla, meillä kaikki tällaiset "ylellisyydet" kuten terveydenhuolto ja äitiyslomat.... vaikka niistä purnaamistakin riittää, mutta mennäpä ulkomaille niin peli on aivan toinen.

haavemamma " elämä kantaa" ... se on just kuin mun suustani :) Ja se on juurikin noin!!

Kun ei sitä tiedä etukäteen muutenkaan mitä seuraava päivä, ja hetki tuo eteen. autolla voi ajaa kolarin, tai jos ite et aja niin joku päästään seonnut ajaa sun yli tai kännissä...yläkerrasta tulee alakertaan, niin vahingossa voi jalka lipsahtaa ja tulet nurin portaat ja seuraukset voi olla kamalat. Raskaana ollessa mieli tottakai on herkkä, ja kun niin kovasti haluaisi sen pienen jo syliinsä. Mutta mä uskon niin, että koko odotusaika on ei vain vauvan kasvua varten, vaan myös äidin henkistä kasvua varten, jos yhtä paljon panikoi vauvan synnyttyä kuin täällä alkuraskaudessa, niin voi kamala sentään.... kun siinä käy juuri toisinpäin :) kun on sen 9kk venannut ja valmistautunut kaikkine pelkoineen, itkuineen ja naurukohtauksineen, ja saa vauvan syliin, niin kaikki hössötys loppuu :) Sitä sitten vaan on , ja osaakin hoitaa sen pienen kääryläisen itse. kuin ois joka päivä niitä käsitellyt. Ajattelemisen arvoinen asia :heart: LUONTO HOITAA :) myös tällä tavalla :)

hammashuolto jos ei neuvolassa sitten ole hammaslääkäriin menosta sanottu, ni minäpä sanon nyt, ainakin teille ensimmäistä odottajille. Koska jonot on valtavan pitkät niin kannattaa aikaa varailla jo. viimeisen kahden kuukauden aikana siinä tuolissa on TODELLA epämukavaa maata, ja jos pitkään joutuu olemaan, niin maha painaa selän isoja verisuonia, mikä voi tehdä huonon olon. Siitä syystä on kivempi mennä aiempina kuukausina.
Tosin nyt kun pahoinvointia on, niin moni saattaa yökätä jo siitä kun se imuri laitetaan suuhun. Mutta raskaushan muuttaa tätäkin ihmisessä, hampaat reikiintyy helpommin. En tiedä onko paikkakunta-kohtainen juttu mutta jossain saako odottajat ilmaisen huollon, tai edes ilmaisen tarkastuksen? meillä ei saa.
ite olin vuoden jonossa tarkastukseen... :O ja nyt oon käynyt kolme kertaa, vielä on pari paikkausta edessä. onneks saa hampaiston kuntoon eikä sitten tartte kuin tarkastukseen varata aika synnytyksen jälkeen kai.
ja tärkeä muistutus tuli eiliseltä käynniltä, että aina kun jotain tässä pahoinvoinnin keskellä suuhunsa laittaa, juotavaa tai syötävää, niin heti purkka perään.... suositteli myös et jos vain suinkin pärjää ilman sen kummempaa syötävää, niin ottaisi aina vaikka purkan. niin, no , joka kerta se ei kyllä onnistu, mutta purkkaa on meillä muutenkin aina iso pussi kaapissa, ja sitä saa napsia kuinka paljon vain :)

jopas tuli stooria kerrakseen :) nyt sitten uuteen työpäivään taasen ........

fourth gift ja pikkupalleroinen POKS POKS 8+0 :heart: jeah, kriittisin 9. viikko alkuun :) jos seuraavat pari viikkoa jaksaisi niin sit vois pahoinvoinnille sanoo morjens ja älä koskaan enää tuu takas :LOL:
 
Terveisiä massusta! Eilen oli sitten meilläkin se eka neuvola ja täti oli aivan sekaisin noista laskutoimenpiteistä, varotteli että ei sydänäänet kyllä varmaan kuulu, että 9-10 viikoilla mennään vasta, mutta doppleriin kajahti vahvat äänet heti kun paikoilleen painautti :D päätti sitten että kyllä me yli 10 viikoilla mennään selkeästi jo.

Miehellä oli ihan näkemisen arvonen ilme, alko hikoilla neuvolan aulassa jo kun siellä oli autiota, mutta paljon vauvatavaraa :LOL: tavallaan toinen oli aika hellyttävä hermoiluissaan.

Saatiin paljon materiaalia mukaan, kaikki saman toistoa, jotenki on etsiny ja perehtyny niin paljon että tuntuu ettei noissa prosyyreissä ole mitään uutta. Neuvolatäti oli vähän rasittavan oloinen, mutta ihan ok.
Tuli lähinnä semmonen tunne että "me täällä suomen valtiossa haluamme sinulle terveen lapsen keinolla millä hyvänsä" kun tuntui yllättyvän kun suostuin kaikkiin eri juttuihin heti :kieh: tai tuntui että jotenkin oletti että en halua mihinkään ravintoterapiaan ja sokerirasitukseen yms.... teki mieli sanoa että niin kyllä mä ihan itsekin haluan terveen lapsen jos se ei ole kiinni muusta kun syömisestä :LOL:

Pääsin sitten ravitsemusterapeutille näitten allergioitten kanssa ja sokerirasitukseenkin joudun suvun 2. tyypin diapetestaustan takia, vaikka en kyllä ole grammaakaan ylipainoinen ja ikää vasta 23, nytkin oli tullut vain 1,5 kg lisää painoa :stick:

Tässä pikainen päivitys ennen töihin lähtöä, kovin itsekeskeistä. Ultraan varaan ajan tänään, menee kahden viikon päähän varmaankin :) sydänäänten myötä olo varmentui roimasti :heart:

Olipa ihana käydä lukemassa muiltakin positiivisia ultra ja neuvola uutisia täällä, onnea kaikille ;)

- Lumineiti ja Uubo ~10
 
  • Tykkää
Reactions: Kerpele ja Inari-11
Huomenta vaan kaikille!

Mahtavaa lukea kaikkien hienoja hyviä uutisia vastapainoksi joidenkin ikäville uutisille.

Eilen oli siis ultra ja kaikki oli masussa oikein hienosti. Pieni vastasi viikkoja 11+1, eli pari päivää mentiin eteenpäin aiemmasta. Olihan se hieno ja vaikuttava kokemus nähdä kun toisen sydän löi hienosti ja kovasti jumppasi siellä koko ultrauksen ajan. Alkuun oli hieman vaikeuksia saada pikkukaveria ruutuun kun meni vain karkuun koko ajan. Varmaan 5 minuuttia etsittiin sellaista kuvakulmaa, että saadaan mitattua, kun toinen suihki menemään kamalaa vauhtia. :D

Eilen myös ultran jälkeen käytiin kertomassa lähisukulaisille vauvauutiset, ja oli ehkä parasta viihdettä ikinä katsoa kuinka ihmisten naamat venähti kun tajusivat mitä juuri kuulivat. :D

Mitenkäs teillä muilla, onko oireet alkaneet jo hellittää, vai vieläkö jatkuu? Itsellä jatkuu edelleen samanlaisena kuin tähänkin asti. Pahoinvointia päivittäin, tosin onneksi ei oksentamiseen asti.

Acacia ja toukka 11+2, eli uusi la 6.11 :heart:
 
IHANIA ultra kuvia täällä :D

Suuret paihoittelut TAAS menetetyile aluille :'(

Täällä on oireet melkein kadonnu mutta ei niitä miusta viime viikollakaan enää kauheasti ollut ja silti neuvolassa sydän äänet löydettiin. silti pelottaa tuleva ultra. itellä ollut että jos alkuraskaus ultrassa kaikki ok. ni ei ole osannut pelätä että np- ultrassa ei enää pikkuinen eläisikään mutta pieni pelk silti heräilee. MUTTA mlle minä en mitään mahda niin ei se auta etukäteen surra. "Ota vastaan mitä tarjoo elämä"

Rontti1 9+1
 
Ikävä kuulla taas huonoja uutisia, paljon voimia kaikille menetyksen kohdanneille ja toivotaan että seuraava tärppi tulee nopeasti. :flower:

Meillä on tänään np-ultra. Jännittää kyllä että onko kaikki kunnossa. Eihän muiden huono onni tarkoita, että itselle käy niin, mutta kyllähän se pistää miettimään. Ei tämä mikään itsestäänselvyys ole.

Ihana kuva Micaela :) Mulla on myös iskiaskipuja ollut, välillä ei tiedä miten päin olisi kun kaikissa asennoissa sattuu. Neuvolalääkäri sanoi viime viikolla, että tuskin se tästä ainakaan helpottaa :x Mitä enemmän vauva kasvaa niin sitä enemmän se puristaa hermoa. Mulla ei ainakaan liikunta ole auttanut, ajattelin kokeilla venyttelyä. Mutta pieni "hintahan" tämä on siitä että saa sen pienen ihmisen syliin. :heart:

PikkuA ja poitsu (poikafiilistä alkanut pukata, saa nähä muuttuko kun näkee pikkuisen :) ) 12+1
 
Ihania ultra kuvia ja kuulumisia :)

Täällä kans yksi iskiaskipuja ja selkäsärkyjä kärsivä. Viime raskaudessa en pystynyt liikkumaan juuri ollenkaan toisen kolmanneksen aikana, joten painoa alkoi kertymään kuten myös nesteitä. Pakko yrittää liikkua pienistä kolotuksista huolimati, sillä tiedän olevani muutaman kuukauden päästä paljon huonommassa kunnossa, jos en nyt jo tee asialle jotain.

Inari & Juri Kakara 9+6 (jei, huomenna poksuu :))
 
iskias muistakaa että makaamaan ei saa jäädä..... se on pahinta mitä sille voi tehdä. kylmähoitoa ja rauhallista kävelyä kivun rajoissa. venyttelyä. näin on fysioterapeutti antanut ohjeilta. eli kylmäkalle tms n. 10min kerrallaan kolmesti päivässä kipeimpään kohtaan. ei siis suoraan iholle, vaan joku vaikka paidan helma väliin. yks mikä taatusti tuota pahentaa, on koneella istuminen pöydän äärellä....
 
Voimia kaikille, joita menetys on kohdannut. Niinkuin monet täällä ovat sanoneet on mentävä eteenpäin. Itse soittelin np- ultra aikaa ja sain sen vasta 18.5 oli kuulemma ainut vapaa aika. Tuolloin mulla on sitten viikkoja 12+5

Etova olo täällä jatkuu edelleen. Ja kamala väsymys on aina työpäivän jälkeen. Meinaa ihan nukahtaa kun kotiin ajelee. Mulla työmatka on 60km. No sitten on soiteltava miehelle niin pysyy taas hereillä.

Mä kauhulla odottelen alkaako mullakin jossain vaiheessa tuo iskias vaivaamaan kun esikoista odottaessa vaivasi todella pahasti. Sain silloin jotai jumppaohjeita työfyssarilta, tarttis varmaan ne kaivaa esille jo varmuudeksi. Mulla on viime raskauden jälkeen todettu myös palleatyrä ja neukkatäti meinasi että saattaa olla että se alkaa jossain vaiheessa vaivaamaan. No ite en ole asiaan tarkemmin tutustunut. joku lääkäri on joskus myös sanonut napatyrästä, mutta sitä ei muistaakseni ole diagnosoitu kunnolla.
 
Moi taas :) Np-ultra takana ja kaikki hyvin. :heart: Helpottunut olo, vaikka en varsinaisesti huolestunut ollutkaan, tietysti normaalia jännitystä oli. Niskaturvotusta ei kätilö meinannut saada millään mitattua, vauveli joko pyöri ja pomppi tai jökötti niin kiinni kohdunseinässä ettei meinannut tulla mitään. Lopulta sai mitaksi 1,5. Sanoi kyllä ettei nähnyt mitään epänormaalia niskassa, joten kaikki kuulemma "niin hyvin kuin mahdollista tässä vaiheessa raskautta". Sikiöseulan tulos negatiivinen myös. Nyt sitten pitäs alkaa kertomaan vauvauutista. No ehkä en vielä ihan facebookissa ala kuuluttaa, mutta kavereille ja vanhemmille. Hui.. Ja tietysti lapsille. :)
Mulla oli sellanen tunne sairaalaan mentäessä, että varmaan joku tuttu paukkaa vastaan, kun sinne mennään. Ja kun päästiin äippäpolin odotushuoneeseen, niin eikös siellä ollut miehen kaverin viimesillään raskaana oleva vaimo. Huudahti, että "mä arvasin tän!" :p No ei se mitään, eiköhän tästä aleta nyt pikkuhiljaa kertoa muutenkin.

PikkuA ja poitsu? 12+2 (taas päivällä eteenpäin)

Lasketuksi ajaksi voisi korjata 30.10.2012 :) Se vähän heittelee päivällä jompaan kumpaan suuntaan, mutta lokakuun loppuun se joka tapauksessa nyt näyttää menevän.
 
Viimeksi muokattu:
Helou mamit!

Kävin vielä kattoon kelan sivuilla niin, hups olen ilmeisesti elänyt jossakin omassa maailmassa :kieh:

nt-ultra takana, ja siellä oli kaikki hyvin :heart: Laskettua aikaa vaan siirrettiin viikolla eteenpäin niinkuin vähän arvelinkin myöhäisen plussaamisen takia, pieni vastasi viikkoja 11+1. Kätilö siinä vitsaili että saatpas sitten olla viikon enemmän raskaana, nice sehän onkin niin herkkua loppuajasta :LOL: Eli LA 7.11

Sokerirasituksesta sen verran että mulla se on ens viikon tiistaina kun ois neuvolan mukaan ollu 12+6 mutta nyt onkin 11+6 ja neuvola täti sano että käydä rv 12-14 niin kuinkahan suuri merkitys tuolla yhdellä päivällä on? kun en millään viittis mennä perumaan sitä aikaa ja varaamaan uutta hamaan tulevaisuuteen :/

Rusina ja ykä 11+1 (saanpas sitten ens viikolla uudestaan poksua tasan 12+0 :D)
 
  • Tykkää
Reactions: Tunafish-78
Onnittelut kaikille ultrassa kävijöille hyvistä uutisista. Ja ihania kuvia olette laittaneet.

Minulle posti toi kutsun np-ultraan ja se on jo viikon päästä torstaina. Sokerirasitus on sitten perjantaina.

rusina2010 Minullakin on tuo sokerirasitus rv 11+6, ja ihan tietoisesti on th laittanut lähetteen, että 23.4. (rv11+2) eteenpäin voin siinä käydä. Käypähoitosivuilla sanotaan, että ensimmäinen rasitus tehdään raskausviikolla 12-16, eli tuo 11+6 on siis 12. raskausviikko.

Omaan oloon ei muuta kuin haikeutta. Tasan viisi vuotta sitten olin synnyttämässä kohtuun kuollutta Väinö-poikaa. Voin sanoa, että olen suruni päällä, mutten sen yli.

Scala rv 10+5
 
Kultakimpale: osanotto ja voimia:hug:

Onnea kaikille ihania ultrauutisia saaneille!:heart:

Itse jouduin hakemaan lisää sairaslomaa pahoinvoinnin takia. Yhteensä olen sitten ollut 2vko tämän olotilan vuoksi saikulla. Mutta ei nyt auta. Mulla on pahoinvointi pahinta illalla ja aika paljon iltavuoroja listalla. Toivottavasti pian alkaisi helpottamaan. Johan tässä alkavat työkaveritkin ihmettelemään, mikä mulla on kun heille en ole vielä kertonut. Nyt odottelen pahoinvoinnin helpottamisen lisäksi ensi viikon ensimmäistä neuvolaa. Toivottavasti pääsisi kuuntelemaan sydänääniäkin:heart:

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

-Melanie 8+1
 

Yhteistyössä