MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *huhtikuussa*

Nelli-n, joo, mulla muutettiin la:a isänpäiväks, mut en mä oikein usko siihen ku tiedän ihan tarkkaan (ainakin luulen tietäväni) millon hedelmöitys on aikaisimmillaan voinu olla... Mut kaioa sen vois vaihtaa, kun kuitenkin tän uuden ajan mukaan lasken viikot. Punaista en osaa laittaa, mutta mulle vois päivittää uuden la:n 11.11.12

Fourth gift, hih, olit kirjoittanut, että toivottavasti kasvimaa alkaa tuottaa satoa...Arvaa pistikö silmään? ;)

Kasvimaa 12+2
 
kasvimaa katos vaan, enpäs hoksannutkaan :D no, joka tapauksessa tuottakoon satoa, sun kohdalla ei mitään syötävää ;) heheheh

tätä päivää oon odottanut sillä on ekan neuvolan aika :heart: tämän aamun puntari kertoi kilon tulleen aloituspainosta. eli juuri ennen plussausta. mun mielestä aika hyvä saldo.

onneksi on vielä vapaapäivä tämäkin, saan hoidettua kaiken maailman asioita...

ihan kuin ois maanantai, mutta mukavaa keskiviikko-päivää nyt kuitenkin kaikille :flower:
itse päätin täyttää elämääni pienillä kivoilla asioilla, kuten tuo kasvimaa, olkoon se mun henkireikä mihin arkiset huoleni hukutan :)

fourth gift ja pikkupalleroinen 9+6 tai 10+1 (ota tästä nyt selkoa :D )
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta nyt olen omanapainen. toissa vkn.lopulla tuhruttelin sitä rusehtavaa puol päivää ni eilen sitten vuoteli vaaleanpunaista ihan verta.. siteen laitoin mutta sinne asti ei tullut, vain joka kerta ku kävi vessassa ni paperiin jäin punertavaa, loppu illasta sitten loppui kokonaan vuotelu. tänään soitan neuvolaan pääsiskö kuuntelemaan sydänääniä sinne, viimex 8+ kuului äänet neuvolassa. Ultraki olis seuraavan viikon ke. ni tyhmää ultraan olisi mennä jos saatas äänet kuulumaan.

rontti1 11+0 (11+4)
 
Ainiin, mulla on muuten etinen istukka. Melkein täydellisesti. Mut ultraaja-kätilö arveli että nousee viel jopa kokonaan pois edestä.
rontti1, toivottavasti pääset kuuntelulle, eikä tosiaan pieni vuotelu pitäis vaarallista olla. Tietty se itteä kalvaa, mutta toivottavasti turhaan!
Taidan lähteä pihalle penkomaan kukkapenkkejä, illaks sitten töihin...
Nauttikaa keväästä! :flower:
12+3
 
Mahaa ei oo täällä viä tullut..tai en oikein osaa ainakaan ite hahmottaa.. lihonu oon kyllä, et kai se on peittyny sinne laardin sekaan sit.. :LOL:

Mulla alavatsassa kuplii hassusti välillä..voiko muka tuntua jo tolla tavalla pikkusen liikettä? vai onko jotain ihan muuta "touhua" alavatsassa? :D

nellielli ja pötkö 13+3
 
kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Mukava tulla mukaan aktiiviseen porukkaan. Täällä kaksplussalla tuli notkuttua esikoisen aikoihinkin. :)

Tänään oli veriseula ja ensiviikolla sitten lääkärineuvola ja NT-ultra. Muutenpa tänne ei mitään uutta kuulukaan.
 
Heissan

Vappu oli ja meni täällä kotosalla miehen kanssa oltiin ja nautittiin kauniista kelistä istuteltiin uusia marjapensaita ja hedelmäpuita.
Meillä on 5 viinimarjapuskaa jo ennestään samoin 4 omenapuuta ne on jotain 100-vuotta vanhoja käppyröitä ja parivuotta sitten tempasin viinimarjat raivaussahalla nurin ja kiskoin ylös ja vaihdoin parempaan paikkaan ottivat vähän nokkiinsa, mutta kyllä mustat on nyt jo toista vuotta alottanut tekeen lehtiä, että kyllä ne siitä lähtee. Punainen näyttää olevan heikossa hapessa talven jäljiltä että voi olla että joudun sen korvaamaan uudella. No nyt pihaan tuli sitten 2 karviaispuskaa, 2 karhunvatukkaa (piikitön lajike) ja 2 puutarhavadelmaa lisäksi 2 luumupuuta ja 1 kirsikka. Hankin vielä yhden kirsikan kunhan vaan löydän haluamaani lajiketta. Suklaakirsikka on hakusessa viime vuonna niitä oli joka paikassa myynnissä ja tänä vuonna ei tunnu löytyvän mistään mutta kyllä mä vielä taimeni löydän kun viittin kiertää taimistoja.
Kasvimaan ajattelin perustaa myös, mutta se jää kyllä ensi vuoteen nyt ei millään kerkeä alkaa laittamaan kun kohta alotellaan alakerran remppahulinat.

tulihan sitä vappuna avattua grillikausikin joten kai se on kesä nyt :)

omalta osalta koko raskaus alkaa olla siinä pisteessä että en tiedä onko koko kaveria olemassa :) ei oireita, ei kipuja, ei enää vessarallia, paino on pysynyt siinä samassa mitä oli ekassa neuvolassa väsymyskin alkaa olla ohitettu eli voin sanoa olevani elämän kunnossa :) Olen nyt 2 päivää rehkinyt ja siivoillut kaappeja, siivonnut koko talon, pessyt monta koneellista pyykkiä (mukaan luettuna peitot, patjanpääliset, talvivaatetta) tiskannut ja aina vain virtaa löytyy. Kohta tiskaan pois tämän päivän tiskit ja hyökkään oman vaatekaapin kimppuun sieltä saa lähdön kaikki pitämätömät vaatereuhkat ihan raakalla kädellä harvennan vaikka parit motivaatio farkut jätän sinne raskauden jälkeiseen painonpudotus urakkaan saa lähteä raskauskilot ja samaan syssyyn näitä muitakin kerättyjä kiloja. :D se on nyt luvattu.

sisko soitteli myös vappuna ja kyseli että otanko vastaan heiltä ylimääräisiä harsoja ja lakanoita ja kyllähän mä ne lupasin ottaa tuumas että heillä on niin älyttömästi ylimääräisiä että antaa osan mulle vaikka heillä itsellä pinnasänky nukkuja onkin. Eli nyt sitten kaverilta ostan pinnasängyn ja kaukalon. Siskolta integroituu meille lakanoita ja harsoja miehen siskolta tulee vaatteita mikäli on tyttö tulossa...hauskaa kun kaikki muuta hössöttää tästä raskaudesta enemmän kun minä ite :D

Eiköhän tässä taas ollut tälle päivälle tarinaa nyt jatkamaan siivoiluja tiskauksen muodossa.

iia ja kaveri 12+4 (olikohan se nyt noin)
 
Fourth gift Ihanaa että sieltä suunnalta saatiin kuulla hyviä uutisia!

Tervetuloa Juuri!

Neitipippuri Mullakin tuli heti ensimmäisenä mieleen issias, tuosta sinun kuvailemasta kivusta. Minunkin puolesta tervetuloa issiaskerhoon :(

Tänään mulla onneksi vapaapäivä, viidenpäivän työputken jälkeen. Vappu meni töissä ollessa ja vappuaattona kun pääsin iltavuorosta ja ajelin kotiinpäin oli olo sen mukainen että kaikkensa on antanut. Vatsaa kovetti ja selkää särki. Nyt poitsu on vatsataudissa, joten huomisenkin saan sitten olla vielä kotosalla.
Edelleen väsymystä on ilmassa, mutta onneksi ulkona paistava aurinko hiukan piristää mieltä. Ekaan ultraan on vielä aikaa joten sitä tässä odotellessa. Vatsa on pyöreä kuin pallo eikä sitä pysty mitenkään peittelemään. Mies meinaa että kaksoset on vatsan koon puolesta tulossa, mutta ei meillä oo sellasia geenejä =)
Kesäloman alkuun olisi mulla aikaa kuukausi, ihanaa!

Niipa 10+3
 
Moi!

Omanapaisesti vain ilmoittelen, että oon täysin kypsä tähän olotilaan: pahoinvointi ja oksentelu ei ota hellittääkseen:( Huomenna pääsen kuuntelemaan niitä sydänääniä kun pelkään ettei kaikki ole kunnossa, kun tää olotila on oikeesti niin järkyttävä. Ja tätä on kestänyt nyt neljä viikkoa! Ei jaksa kirjoitella enempää, tuntuu, että pian alkaa debistä pukata eikä raskaudesta nauttimisesta ole tietoakaan...

Niin ja hei kiitos kaikille niistä seulonta kommenteista! Itse en ole vielä(kään) päättänyt mitä teen....

-Melanie 10+0
 
Täällä taas omanapailua, nt-ultrassa käyty.
Vatsanpeitteiden läpi ei oikeen saatu kunnon kuvaa, mulla siis kohtu taaksepäin kallistunut. Sisäkautta siis ultrattiin.

Siellä se oli, sydän sykkivänä, kuultin ensimmäisen kerran sydän äänetkin. :heart: Oli aika vaimeat, turha edes vielä yrittää tolla kotidopplerilla, en siis sillä ole itse edelleenkään saanut sydänääniä kuuluviin.
Aluksi kaveri oli vähän nukuksissa mutta heräili siinä sitten, ihana oli katella niitä pikkusia jalkoja jotka potkivat niin kovasti. :) :heart:
Niskaturvotus 0,7mm joten kaikki hyvin täällä.

Oli kiva kun mieskin oli tällä kertaa mukana. Tokasin jo miehellekkin että nyt uskallan jo ostaa ensimmäisen vauvan vaatteenkin. :heart:
Ultrauksen perusteella kundi olisi 11+1, eli päivän nuorempi mitä edellisen ultran perusteella. Ar-ultran perusteella taas olisi juuri se 11+1.
Mutta ei tietenkään lähdetty sitä 19.11 laskettua aikaa muuttamaan, mennään 11+2 siis.

Mulle voisi siis päivitellä LA:ksi 19.11, listalla näkyy olevan vielä toi 20.11. Mutta mennään nyt 19.11, eli mikä on papereiden mukaan. :)

Lily_ + kundi 11+2
 
Moikka soitin tänään neuvolaan ja sieltä täti olisi lähettänyt ultraan mutta viimeksi kuului sydänäänet neuvolassa niin päätettiin että eka kokastaan niitä ja jos ei kuulu ni sit ultraan.
Neuvolan täti on AIVAN ihana,, se kuunteli ja kuunteli, sitten loi lohduttavan katseen ja sano ei täällä kyllä valitettavasti sykettä kuulu. kuulin kyllä itsekkin että ei kuulunut mitään ylimääräistä. ja itkuhan siinä tuli :'(. Neuvlan täti sitten että yritetään vielä, ei luovuteta. jos nyt ei mitään ni sitten ultraan,mutta kokeillaan vielä ennen ku huolestutaan ja sitten yhtä äkkiä alkaa kuulua jumpse.. voi sitä iloa ja itkua mitä sitten tuli. neuvolan tätikin ilohti ja nauro että kuunnellaan nyt pitempi hetki johan tässä säikähdettiinki että taasko on keskeytynyt raskaus. AIVAN ihana ja huojentunut tunne,,ei voi uskoa että tää vielä hyväksi kääntyy :heart:

rontti1 11+0 (11+3) aijemmin aamulla oon laittanu väärin :ashamed:
 
Melanie75 Voimia pahaan oloon! :hug: Itellä oli kans ihan järkyttävän huono olo (en onneks oksennellu kuitenkaan ku muutaman kerran) tossa muutaman viikon, mut nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaan.. Jospa se sullakin pian helpottais!
 
Onnea hyvistä np-ultrauutisista Lilylle :heart:

Ja ihanaa että rontillakin oli hyviä kuulumisia sieltä neuvolasta :heart: Mulla ihan samanlaista ruskeaa ja vaaleanpunaista vuotoa ollut. On tosi kurjaa ja säikäyttävää mutta ilmeisesti melko harmitonta.

Täältä terveiset np-ultrasta! Olipa aivan ihana kokemus :heart: Meillä täällä äippäpolilla on käytössä 4D-ultra joten aivan ihania kuvia saatiin. Pieni oli ottanut pituuskasvua kiinni ja vastasi nyt viikkoja 11+5. Pituutta oli 49mm. LA säilyi neuvolan määrittelemänä eli 19.11. Kaikki rakenteet ja elimet löytyivät paikoiltaan. Niskaturvotusta oli vaivaiset 0,7mm. Pienen pieni nappula näkyi kaverin jalkovälissä, joten lieköhän meille poika tulossa? :O Kätilö sanoi että nyt tekisi mieli onnitella pienestä pojasta mutta eipä vielä kuulemma uskalla. Kovasti kaveri olisi halunnut vaan torkkua naama kohti istukkaa ja kädet tiukasti kasvojen molemmin puolin. Ei siis kasvoja päästy kurkkaamaan. Vähän asentoa pikkuinen vaihteli välillä ja mylläsi. Istukka oli kuulemma siirtynyt kohdun etuseinämään (oli aikaisemmissa ultrissa takaseinässä). Oikein hyvältä kaikki siis näytti! Kävin kyllä vielä veriseulassakin jonka vastaukset pitäisi tulla viikon kuluessa kotiin postilla. Tuon niskaturvotuksen mukaan ei mitään hätää pitäisi olla.
Mulle voisi siis myös vaihtaa LA:ksi 19.11.

Tuna ja sintti 11+2
 
ah vihdoinkin netti toimii!!

rontti ihania kuulumisia:heart: onneksi selvisit vain säikähdyksellä!

pahasta olosta kärsiville hirmuusesti voimia!! itse jouduin olemaan viime viikon sairaslomalla, kun oli niin hirveä olo koko ajan. aamupala oli ainoa päivän ruoka minkä sai 'rauhassa' syödä ja siitä eteenpäin päivä olikin aina yhtä tuskaa. nyt tuntuu, että pahin on ehkä, ja totisesti toivon niin, voitettu. ja huomenna töihin.

maha on valtava. ensimmäisestä ei todellakaan tässä vaiheessa ollut tällaista! jokunen päivä sitten aivan pullahti vaan esiin. siinä se nyt on eikä paljoa saa peiteltyä. mamma housuihinkin olen joutunut suosiolla jo siirtymään. paino kuitenkaan ei ole noussut ensimmäisestä neuvola painosta. mites muilla, onko toisessa (tai useammassa) raskaudessa maha pullahtanut paljonkin aikaisemmin kuin ensimmäisessä raskaudessa?

lääkäri neuvolassa olin juurikin. kaikki kunnossa. otti vaan ton papa näytteenkin ja tuntu ihan todella inhottavalta. en todellakaan ymmärrä miksi se pitää juuri raskaana ottaa.. perjantai aamuna sitten np-ultraan. hui, kun jännittää! ja jos kaikki on hyvin, niin pääsee nauttimaan kaikin rinnoin raskaudesta:) jännittää sekin, kun sen jälkeen aiotaan sitten kertoa pojallekin pikkusisaruksesta:)

annis ja bebe 11+6 (huomenna poksuu tuo ihana rajapyykki:D)
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Itsellä olisi aamulla np-ultra, mutta sekavin ja pelkäävin mielin sinne mennään... Aamulla jostain syystä päätin, että pakko päästä neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet ennen huomista ultraa ja sainkin luvan mennä heti. Menin lasten kanssa paikalle ja kerroin, että kuunnellaan vauvan sydäntä. Puoli tuntia neuvolantäti niitä yritti etsiä, mutta ei niitä löytynyt. Koko päivä on mennyt itkiessä ja mitään ei osaa tehdä, kun ajatukset vaan mahassa... Isäntä onneksi tuli heti kotiin töistä tueksi, ja nyt yhdessä odotetaan aamun ultraa. Pelko on aivan käsittämätön.

Neuvolantäti sanoi, että on ihan mahdollista kaiken olevan kunnossa jos vaikka kohtu onkin taaksepäin kallellaan... Mutta on ne äänet kahdesti ennenkin saatu kuuluviin... Ja tosiaan se puoli tuntia niitä etsittiin. :'( Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Että äänet on ensin kuuluneet ja välillä ei kuulukaan. Itse en kyllä tähän usko...

Huomiseen tässä nyt joutuu pelossa elämään ja katotaan mitä sitten tapahtuu.

turbiini84 (& elli-elmerin piti olla tänään 13+0)
 

Yhteistyössä