MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *kesäkuussa*

Huomena Ladyt!

Dopplerista Mai kyseli, meidän kokemus on ehdottoman positiivinen! Ajattelin asian niin että todennäköisesti (=toivottavasti) olen toistekin raskaana ja tutuille voi sitten tätä kapinetta lainata kun mulla ei kaverit ole vielä jakautuneet, niin kannatti hankkia.
Maksoin omastani 35€ ja olen hieman katunut etten ostanut sitä kalliimpaa versiota, tämä mun versio on sellainen yhtenäinen johon saa kuulokkeet kiinni. Olisi maksanu 58€ sellanen missä on näyttö josta näkee sykkeen ja se "asema" ja johdon päässä oleva "tikku" on erikseen (totesin että tämä olis helpottanut "luotausta") kun taas tuo mun oma on näytötön molikka mitä on vähän hankala käyttää.
Sain pikkusen sykkeen kuuluviin vasta rv 14-15 mutta silti tuo on oikea lifesaver. Mä ainakin lietson omaa paniikkiani niin pitkälle että olen ihan hermoraunio, niin tämä on stopannut koko lumipallopaniikin heti siihen kun katastrofiajatus on päähän ilmestynyt kun varmistuksen saa samantien. En tunne vieläkään liikkeitä, ja uskon että siihen voi mennä vielä monta viikkoa, kun tyyppi lymyilee istukan takana, niin tuosta kapineesta on varmasti vielä pitkäksi aikaa iloa :) ja mies ei tunne liikkeitä vielä piitkään aikaan, niin nauttii kovasti kun saa jumpsutusta kuunnella :heart: samoin mummot ja kummit ja kaverit on innoissaan halunnu kuunnella kanssa :D

Äitiyspakkaus 2012 hei tämmösen linkin löysin kun aloin kyttäämään netistä että nuo kuoret on ainakin jo paljastuneet:

Äitiyspakkaukseen personoitava kuvitus - Artikkelit - Vauva.fi

Mutta minkähänlaiset mahikset tuo uusi pakkaus on saada, Kelan sivuilla lukee:

"Äitiyspakkaus on näyttelyssä Helsingin kaupungintalolla Virka Galleriassa 29.6.-2.9.2012. Näyttelyssä esitellään äitiyspakkauksen tarinaa 1930-luvulta nykypäivään. Näyttelyssä on esillä myös uusi design-laatikko, mutta ei vielä uutta pakkausta. Uusi pakkaus julkaistaan syksyllä 2012 ja se tulee jakoon, kun edellinen on jaettu loppuun."

Mistä näitä hyttysiä oikeen tulee???? On niin pirusti, luulis että lapinplikkana jotenki tämä eteläsuomen hyttysmyrsky ei tuntuis missään, mutta on tämä jotenki tänä vuonna ollu aivan mahotonta meininkiä........ Koirien kanssa on ulkona niin saa leikkiä sätkynukkea kun sekä omasta nahasta että koirien nahoista pitää hätistellä että toiset saa rauhassa kakkia, ei oo karvattomilla kamuillakaan helppoa :kieh:

Lumineiti ja Uubo 17+5
 
Onpas tullut tekstiä, että mihin kaikkeen sitä pitikään vastata!
MUTTA ensin rakenneultrakuulumiset toki!
Kaikki oli hyvin. Möntti oli ihan kippuralla, että melkein heitti kuperkeikan. Kätilön oli vähän vaikea saada aortasta hyvää kuvaa sen takia, mutta näki kuitenkin että sekin oli ok. Istukka tosiaan oli niin edessä, että se on estänyt liikkeiden tuntemiset.
Kätilö sanoi sitten, että te ette halua tietää sukupuolta? Mies vastasi heti kärsimättömästi, että hän haluaa kyllä tietää! Mää sitten sanoin vähän rauhallisemmin, että jos se vaan näkyy, niin ei haittaa. JA pikkuprinsessahan siellä näkyi! :heart: Ehkä oli kippuralla just sen takia, että varmasti näkyy :D Mies nyt oli vähän pettyneen oloinen, mutta yritti kyllä sitte tsempata itseään, että eihän sillä oo väliä kumpi tulee... Tytöistäki voi tulla automekaanikkoja ;) Mulla on kyllä ollu ihan alusta asti jokin aavistus tai tunne siitä, että tyttö tulis, mutta en tiiä onko se ollu vaan oma toive. Tosin mun äitikin heitti samaisen ennustuksen, kun kerroin raskaudesta.

Ensi keskiviikkona on neuvola, jos silloin sais vaikka tietää sen sokerirasitusajan, kun mullekin se pitäisi tehdä, kun on vähän sukuvikaa siinä asiassa.

Oishan se tosi kivaa saada tuo uusi äitiyspakkaus, että jännäksi menee. Kumminkaan ei viiti hakemusta kauheasti viivästyttää sen takia, että sais sen.

Nyt viikonloppuna käydään varmaan katsomassa vaunuja, jotka on isän vaimokkeen lämpimässä varastossa olleet. Ovat hänen vanhimman tyttären mummolarattaat, joita ei oo kuitenkaan kauheasti käytetty. Mutta ei oo mitään hajua minkälaiset ne on. Mutta jos ne ois hyvät, niin sitte tarvis hommata myöhemmin pelkät rattaat.

On kyllä jotenki vapautuneempi mieli kaikkien hankintojen suhteen nyt, kun tietää tuon sukupuolen. Kun mietin vauvakirjankin hankintaa tuossa yks päivä ja jotenki tuntu, että ois se kiva tietää kumpi on, että millasen kirjan ottaisin. Mietin Koiramäen ja Muumi-kirjan välillä, mutta taitaa se olla silti yhtä vaikeeta päättää! :O

OK, mutta nyt koiraa lenkittään ja sitte pitäis hoitaa vähän asioita täälläkin!
Niijoo, ja hyttysiä täälläkin aivan kauheena! Ois just niin kiva mennä koiran kanssa tuonne metsempään, mutta sieltä hyökkää vaikka minkänäköstä itikkaa kimppuun heti...

mnica ja möntti 20+1 (ultrassa ois vasta tänään poksunu mut mennään neuvolan laskuilla)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli aamusta rakenneultra ja poika sieltä on tulossa:heart::flower: Rakenteet, syke ja liikkeet olivat hyvät, heti ku kuvaan pääsi niin peukku heilui ja alkoi semmonen jumppatuokio että nauratti kaikkia :p ainoa vaan että istukka oli vähän semmoisessa paikassa että pitää vielä rv 32-34 käydä ultrassa, jos on niin ettei istukka ole tuohon aikaan mennessä siirtynyt/noussut, niin synnytyksessä on suuremman verenvuodon vaara. Tuotapa en jaksa nyt ajatella ennen kuin on aihetta, on nyt niin hyvä mieli, poikaolo on ollu jo pitkän aikaa ja nyt vihdoin varmistu.. antoi kyllä piilotella pitkän aikaa jalkoväliä ennen kuin lopulta sai kurkattua :D Nyt voikin hyvillä mielin lähteä viikonlopuksi reissuun sukulaisiin kun tietää mitä väriä valita jos sukaiset on antamassa tavaroita tai vaatteita :)
 
Huomenta vaan :)

Rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin. Pitää vaan alkaa keksimään nyt uutta nimeä :D Oltiin molemmat niillä ajatuksilla, että meille olis tulossa tyttö, mutta vallan vakuuttavastihan poika sielä olikin :D Kätilö otti oikean "kuvakulman" ja kysyi että näettehän.. Ei siinä äiti saanu ollenkaan sanaa suustaan kun katseli sitä poikaa.. :D Voi hyvänen aika, ihan hämillää tässä on vieläkin, tyhmä hymy vaa naamalla koko ajan. Nyt meidän varmaa täytyy muuttaa sit sinne Helsinkiin, kun tuo mies on aika kova HIFK-fani ja mitää TPS:ää meillä ei kuulemma kannateta ollenkaan :D :rolleyes: :whistle:
Hauska muuten tuo mies, oli aikasemmin jo monta kertaa puhetta, että mitä niin erikoista niissä ultrissa ja sydänäänissä muka on... Nyt annoin ymmärtää, että kiva olis jos tulis mukaan, kun kerta Suomessakin oli (matkatyöläinen). Ja niin vaan se sielä hymyili ja naureskeli niille liikkeille ja äänille <3

doplerista ite en alkuraskaudenaikana kokenut sitä mitenkään tärkeänä.. ajatuksella kävi miten kävi, ite siihen ei pysty vaikuttaa kun toinen on niin pieni.. Mutta nyt kun "elinkelpoiset" viikot alkavat lähenee, nii ajatus hiipii mieleen, että olispa joku korvanappi/kuuloke, millä vois kuunnella sydänääniä ympäri vuorokauden ja huomata heti jos jotain sattuis.. että ehtis sit vielä sairaalaan ja vois vielä olla jotain toivoa toisen puolesta.. varmasti ehtisi kun olen sairaalssa töissäkin : / tiedän tyhmää.. mutta kun.. : /

okei omanapaisuus kuitattu tältä erää..
Ruuan laittoon että ehtii töihinkin
 
  • Tykkää
Reactions: Lumineiti ja ipna
Tervetuloa uusille! :wave: Tuntuu, että tulee koko ajan kauheesti lisää porukkaa..ei meinaa perässä pysyä! :)

Ja tänne on taas tullu niin paljon tekstiä, ettei tiedä mihin kommentois ja mitä tässä ite kirjoittais.. :D

Inari-11 Kyselen asiaa liitosta ja itseasiassa palkanlaskijakin sanoi selvittävänsä asian. :)

Onnea kaikille poika- ja/tai tyttölupauksista! Mä niin odotan ensi viikon omaa rakenneultraa, että saa tietää (toivottavasti) kumpi olis tuloillaan! :)

Eilen illalla hyvä ystävä synnytti pojan! :heart: Mä näin ke-to yönä unta, että sain ite pojan ja muistan siinä unessa vielä miettineeni, että se syntyi just liian aikaisin ja ihmettelin, et miten sain sen heti kuitenkin mukanani kotiin. Ja unessa mietin vaan, et olipa helppo ja nopee synnytys, että voishan tässä toisenkin tehdä! :D ja sit aamulla heti kaveri laitto viestiä, että on alkanut supistukset, eikä ne loppunukaan aamulla niin ku yleensä. Ja kaverin lapsi tosiaan synty 3 viikkoa ennen laskettua aikaa.. :) Sanoin kaverille eilen aamulla sit, että taitaa olla niin, että näinkin unta siitä, et se lähtee synnyttään ja niille syntyy poika.. :) kaveri ei siis tienny sukupuolta..halusivat, että on yllätys! Ja poikahan sieltä tuli! ;)

Niin ja eilen saatiin (tai siis ostettiin :D ) uus auto.. Ihanaa! :) Vanha oli siis jo ihan viimeisiään vetävä rakkine, vaikkakin aika rakas ajoneuvo.. :) kyl sitä autoo vähän ikävä tulee, vaikka uus on ihan omaa luokkaansa..ihanaa nyt, kun on farmari ja oikeesti sellanen kunnollinen auto.. vaikka muistan, et joskus sanoin, etten koskaan farmaria halua.. :D mut nyt sekin on sit tehty.. ;)

Nellielli ja pötkö 19+5
 
Viimeksi muokattu:
iloisia neuvola-kuulumisia :wave: ensimmäistä kertaa kuunneltiin sydänäänet ja hienosti jumputti päälle 140 syke :heart: kaikki oli hyvin, mulla on painoa tullut ihanteellisesti, vaan 700g 1,5 kk:n aikana :) jes!!! terkkari kehui, että aivan loistavaa!!!
Syynä oletan olevan tän ruokavalion. Eli sama jatkuu, hiilarit pois tai ainakin minimiin, ja täysjyvää, sekä herkut karsittu.
ja on siis kannattanutkin..

nyt on hyvä mieli.

dobbleri en koe itelleni edelleenkään tarpeelliseksi. mulla se lietsoisi turhaa paniikkia aivan liikaa. ennemmin yritän keskittyä tähän mitä nyt on, ja eletään neuvolasta neuvolaan. aina sitä pääsee terkkarille kuunteluttamaan jos oikein oikein kovasti huolettaa.

kiiru syömään , hei :)
 
Onnea tyttö-/poikalupauksista :)

mai83 oletko sä jossain nähnyt jo sen uuden äitiyspakkauksen? Sain tuosta kirjoituksestasi sellaisen kuvan että olet. Kerro heti missä siihen voi tutustua! :D Jostain luin, että se 2012 pakkaus julkistettaisiin vasta elokuussa..
Äitiyspakkaus 2012 hei tämmösen linkin löysin kun aloin kyttäämään netistä että nuo kuoret on ainakin jo paljastuneet:

Äitiyspakkaukseen personoitava kuvitus - Artikkelit - Vauva.fi

Mutta minkähänlaiset mahikset tuo uusi pakkaus on saada, Kelan sivuilla lukee:

"Äitiyspakkaus on näyttelyssä Helsingin kaupungintalolla Virka Galleriassa 29.6.-2.9.2012. Näyttelyssä esitellään äitiyspakkauksen tarinaa 1930-luvulta nykypäivään. Näyttelyssä on esillä myös uusi design-laatikko, mutta ei vielä uutta pakkausta. Uusi pakkaus julkaistaan syksyllä 2012 ja se tulee jakoon, kun edellinen on jaettu loppuun."
Itsekin siis toki olen vasta nähnyt tuon uuden pakkauksen ulkonäöltä, sisustaa elikkä pakkausta itsessään ei siis ole julkaistu. olen vain jo nyt jotenkin niin innoissani äitiyspakkauksesta ylipäänsä, että pelkkä ulkokuorikin innostaa :D Toivon en-niin-salaa että pääsisi tuohon joukkoon, joka saisi juuri tuon tulevan äitiyspakkauksen, ja oli Pikku-Motti nyt sitten tyttö tai poika, niin että nuo tulevan pakkauksen tekstiilien värit olisivat samantyyliset kuin ulkokuorenkin :)

Hei kiitokset kaikille kolasta ja dopplerista kommentoineille! Olen näitä pohtinut jo hetken aikaa ja vaikkakin rv on 17, niin voisin silti harkita ostavani dopplerin.. Mies kun ei ole vielä kuullut sydänääniä ollenkaan, niin voisi olla kummallekin ihan mukava juttu :) Silloin tällöin iltaisin ennen nukkumaan menoa kuunnella pikku sydäntä <3

Ja huhhuh tuon kolan kanssa, pelkäsin jo ihan aiheuttaneeni pikkukaverille jotain tuolla kolan juomisella :D Ei sitä sentään niin paljoa mene, mutta hyvä tietää ettei sitä kannata kuitenkaan ihan päivittäin juoda :p

Mai83 ja Pikku-Motti 17+0
 
Moi!

Ihan mahtavia ultrakuulumisia monilla, onnea!:heart:

Tervetuloa uudet!:wave:

Meillä on vasta piitkän ajan kuluttua rakenneultra. Liikkeitä olen tuntevinani harvakseltaan ja pahoinvointiakin on vain lievästi iltaisin. Onko kenelläkään kestänyt näin kauan pahoinvointi? Jotebkin epäuskoinen tunne raskaudesta vaikka masu on kyllä kasvanut kiitettävästi. Tulee ihan tuohon eteen palloksi, niinkuin aikaisemminkin. Olisikohan jälleen poika tulossa?

Hyvää viikonloppua kaikille!

-Melanie 16+2
 
Tämähän on tosi aktiivinen ketju! Mutta sehän on vaan kivaa :) Ei vaan aina muista mistä meinasi kirjoittaa ja kenelle sen suunnata :) Mutta ehkä sillä ei ole niin väliä.

Acacia, tosiaan ne mammakalsarit on IHANAT jalassa. Äsken käveleskelin kaupungilla ja se oli huomattavasti mukavampaa kuin aiemmin. Ne nimittäin tukevatkin massua. Aiemmin mulla on tuntunut vähän ikävältä varsinkin reipas kävely.. tuntuu että kohtu nyrjähtää sitä heilumisesta! Sitten kun on vielä niitä kasvu- ja liitoskipuja. Ja mä yritin eilen järkyttää miestäni heiluttelemalla niitä jättikalsareita hänen nenänsä edessä.. Höh, ei mitään tehoa! Totesi vain asiallisesti, että sehän on hyvä että oot hankkinu tuommoiset (kun oon valittanu tavallisten alkkarien ahistavuudesta). Hukkaan meni sekin järkytysyritys :D
On mulla kyllä oikea aarre miehenä. Hän oli aamulla käynyt napsimassa pihasireenistä oksia maljakkoon (lapin kulta -lasi). Arvokkaampia nuo ovat minulle kuin kimpullinen kukkakaupan ruusuja :heart: Alan taas liikuttumaan... hormonit...

Kolajuomista oli keskustelua. Mulla oli ennen raskautta käynyt niin, että oli pahassa koukussa Pepsi maxiin :D Etsin tietoa jo etukäteen, kuinka paljon sitä saa juoda raskaana ollessa, ettei vaan joudu siitä luopumaan. Mutta kuin ollakaan, vauva tais päättää toisin: ajatuskin siitä alkoi oksettaa ja nyt maistuu parhaiten vesi, maito ja appelsiinimehu (ja tietty vaan kallein joka kaupasta löytyy :mad: ) Mutta siis mun "tutkimukseni" osoitti, että kyllä niitä voi kohtuudella juoda, eli jos ei nyt viittä litraa päivittäin juo niin ollaan selvillä vesillä.

Mai83, ollaan ihan samoissa viikoissa+päivissä :)

Anukkio ja Poika 17+0
 
  • Tykkää
Reactions: Lumineiti
Piti vielä tulla kommentoimaan Melanielle, että mulla kesti myös pahoinvointi viikolle 16+ asti. Nyt on jo helpottanut, mutta edelleen varsinkin iltaisin tulee joskus järkyttävä olo. Olen huomannut lasin appelsiinimehua siihen auttaneen. Kyllä se siitä, tsemppiä!
 
Melanie Mulla kesti se koko päiväinen pahoinvointi sinne viikoille 15-16 ja sen jälkeen ollut satunnaista etomista ja oksentamista. Nyt oon vihdoin tainnut päästä pahoinvoinnista kokonaan eroon :) Ei haittaa vaikka välillä nälässä olisikin. Ja nyt siis on 19+2.
 
Mai83, ollaan ihan samoissa viikoissa+päivissä :)

Anukkio ja Poika 17+0
No kappas, LA-kaimoja ;) Mä toivon, että oon pysynyt kärryillä noista viikoista+päivistä, etten ihan pahasti ole vikaan laskenut.. :D

Ja Melanie, mullakin pahoinvointia kesti tuohon 16rv:n lopulle, nyt enää tosiaan semmoista satunnaista etomista ja jos tosiaan näen ja haistan (joo, nyt se haju on tullut kuvioihin..) jotain iljettävää, niin yököttää ja yökkörefleksi toimii mielestäni vähän liiankin hyvin :p Koputan puuta, kun sanon että onneksi ei ole tarvinnut nyt vajaaseen viikkoon oksennella ;)
 
Ne hajut, tosiaan... Mun tekis mieli mennä vetämään aina meidän naapuria turpaan kun se tulee vetämään röökiä tuohon takapihalleen (asumme rivitalossa). Kuumina päivinä kun on pakko pitää ikkunaa auki, niin se kuvottava käry yllättää aina :mad:
Mutta tosiasiahan on se, että viime kesänä tupruttelin omalla takapihallani myös itse! Olen siis "hieman" tekopyhä :) Mutta kun sitä suojelee omaa vauvaansa jo nyt kuin leijonaemo, niin en kyllä pian vastaa seurauksista!
 
Ihanaa perjantaita kaikille!

Tervetuloa uusille ja Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Itsellä rakenneultra ensi tiistaina, joten innokasta odotusta täällä :) Mulla on ensi viikko lomaa, joten muutenkin on hyvät fiilikset ja pääsee heti ultran jälkeen lähtemään mökille lomailemaan, mikä tulee todella tarpeeseen.

Harjoitussupistuksista jotkut puhuivat, näin ensikertalaisena kiinnostaa, millaisia ne ovat/ miltä tuntuvat?

Liikkeet ovat alkaneet tuntua päivittäin, ja esim. tänään on tuntunut työpäivän aikana jo useampaan kertaan "sarjapotkuja"! En tiedä mitään ihanampaa! :heart:

Rautakuurille jouduin, ja ne on pistänyt vatsantoimintaa kyllä sekaisin. Onneksi ei tarvitse ottaa vielä ku joka toinen päivä, mutta kuitenkin vaikuttaa vatsan toimintaan. Neuvolasta suositeltiin Obsidania, joten niitä sitten ostin.

Mullakin on nenä ja hajuaisti terästäytyneet, todella monet hajut tuntuvat liian voimakkailta ja ärsyttäviltä. Muutaman kerran ihan tehnyt pahaa, juuri tupakka ja esim. koiranruoka varsinkin. Ja hauskinta on, et aiemmin en kärsinyt pahoinvoinnista ollenkaan! :D Mutta ehkä tähän vaikuttaa myös se, et olen entinen tupakoitsija, ja lopettamisen jälkeen, haju- ja makuaisti ovat varmaan vaan parantuneet.

Nyt jos tekisi viimeiset työt ennen lomalle lähtöä ;)

Suzyy ja pikkuinen 19+2
 
Ihanan kaunista ja lämmintä päivää!

Supistelee ilkeästi, ei mitään harjoitusta vaan kyllä ihan sitä ihteään. Tämä on nyt toinen kerta tässä raskaudessa. Vähän on outo olo.

sokerirasituksesta Mulle on siis tehty rv 13 ekan kerran ja nyt sitten tehdään vielä toisen kerran rv 26-28. Se tehdään jo alkuraskaudessa, jos on suuren riskin äiti. Mulla on ollut aikaisemmassa raskaudessa rd, joten siksi kaksi kertaa. Ekasta rasituksesta selvisin puhtain tuloksin.

Ja siitä tulikin mieleeni, että Anukkio, sulle tuli tuo rd-tuomio. Silloin appelsiinimehu on vähän sellainen ei-ei -juttu. Siinä on niin paljon hedelmäsokeria, että kuuluu välteltäviin aineisiin.

kotidoppleri Löytyy meiltä ja on ollut käytössä. Nyt kun liikkeet jo tuntuu, niin harvemmin. Kai nyt jokainen tajuaa, että sitä ei ole tarkoitettu mihinkään kotidiagnoosien tekemiseen vaan lähinnä oman olon rauhoitteluun. Eikä sillä varmasti pysty pienen menetystä ehkäisemään, mutta jotkut nyt vain on sellaisia, että tieto rauhoittaa (kuten minä). Napanuoravirtaukset ja muut voidaan nähdä vain ultralla. Neuvolakäyntejä on niin harvassa, että mielellään sitä varmistaa vauvan elossaolon niiden välilläkin. Kertaakaan ei mulla ole jäänyt kuulematta, eli ei mitään vääriä paniikkihälytyksiä ole tullut.

äitiyspakkaus Suunnittelin jo meneväni sitä katsomaan tuonne kaupungintalolle, mutta enpä taidakaan, jos siellä on nähtävänä vain tuo laatikko. On varmaan siinä ja siinä, ehtiikö marraskuiset tuota uutta laatikkoa saada. Äitiysavustushakemus pitää jättää viim. 2kk ennen la:ta.

Scala ja Eikka poks rv19
 
Moikka!

Minutkin voisi lisätä tähän ketjuun uutena, eli 25.11. Nynaeve/ensimmäinen/Tays

Oma elo on jatkunut koko toivotun raskausajan normaalisti, kuulun ilokseni siihen ilmeisen pieneen porukkaan, jolle suunnilleen kuukautisten poisjäänti on ollu ainoa raskausoire. Nyt viimeisen parin viikon aikana iltaturvotukset ovat alkaneet vaivata pömppiksen muodossa. Muuten mahaa ei muut huomaa, itse oman käden alle lihakset pömpöttävät alavatsalla hieman. Hieman aina välillä on epäuskoa ilmassa, että onko siellä mitään, mutta kai siellä on, kun neuvolassa syke tuntuu vahvasti ja ultrissa on jo pari kertaa käyty kurkkimassa tulokasta. Kaiken pitäisi olla kunnossa.

Meille ei ole tehty vielä mitään hankintoja, kun on muuten elämämässä ollut kaikenlaista ohjelmaa, joka täyttää vapaa-ajan kokonaan. Raskaus on muutenkin aika pienen piirin tiedossa, esim. tulevat isovanhemmat eivät tiedä asiasta, enkä ihan heti ole kertomassakaan. Halutaan pitää yksityisenä asiana niin pitkään kuin voidaan, kuten monessa muussakin asiassa. Eikä tuo oma äitini vielä ainakaan eilen huomannut mitään, vaikka muutama tunti yhdessä vietettiin :)

Ovatko muuten muut Taysin alueen marraskuiset kuulleet Taysin kovista synnytysruuhkista, joita aiheuttaa synnytysten ennätyksellinen määrä ja nykyisten tilojen ahtaus? Aamulehden mukaan elokuuksi odotetaan ruuhkahuippua ja nykyäänkin kuulemma käytävillä pötkötellään. Mietin, että onkohan sinne valmistumassa lisää tilaa jossain vaiheessa, että ollaanko meidät marraskuisetkin sijoittamassa suoraan käytävälle :/

Nynaeve + Pp 16+5
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave: - Ihanaa, kun meitä on näin paljon!

Ja onnea tyttö-/ poikalupauksista :heart: Itse säilytämme jännityksen sukupuolesta loppuun asti. Iiiik, kuinkakohan sitä malttaa... ?!

Ja onnea tietenkin myös hyvistä neuvola- ja rakenneultra-kuulumisista :)

Hyviä neuvolauutisia: olimme neuvolakäynnillä omalla neuvolatädillä ja heti alkuun avauduin siitä huonosta palvelusta viime neuvolakerralla. Neuvolatätini oli ihmeissään ja harmitteli asiaa minulle. Ja tietenkin ihanana ammattilaisena totesi, että kuunnellaan sydänäänet --> ja hyvin löytyi äänet heti ja kovaa se pieni sydän siellä jyskytti, 155 lyöntiä minuutissa :cool:! Hyvin kuului myös kuinka kovasti siellä potkittiin ja vaihdettiin asentoa. Painoa tullut n. 300-400 grammaa viikossa ja pissänäyte puhdas sekä muutkin arvot kohdillaan.

Pahointvointi Minulla vieläkin satunnaisesti ja melkein aina ruokailun jälkeen iskee huonovointisuus :| Toivottavasti laantuisi pikkuhiljaa ja pääsisi nautiimaan raskaudesta.

Liikkeet Olen tuntenut sellaisia pieniä sisäisiä kutittavia liikkeitä, - ihania. Ukson, että kyytiläinen siellä kolkuttelee :stick: Oikeiden liikeiden tuntemista odotan innolla :)

Anukkio Olen myöskin seurannut sinun tilannettasi tuolla toisessa ketjussa ja oli erittäin ihanaa saada sinut mukaan tähän ketjuun! Onnea hyvistä uutisista.

Aurinkoista perjantaita ja masunkasvattelua ;)

Mamma2012 ja kyytiläinen 16+2
 
Ovatko muuten muut Taysin alueen marraskuiset kuulleet Taysin kovista synnytysruuhkista, joita aiheuttaa synnytysten ennätyksellinen määrä ja nykyisten tilojen ahtaus? Aamulehden mukaan elokuuksi odotetaan ruuhkahuippua ja nykyäänkin kuulemma käytävillä pötkötellään. Mietin, että onkohan sinne valmistumassa lisää tilaa jossain vaiheessa, että ollaanko meidät marraskuisetkin sijoittamassa suoraan käytävälle :/

Nynaeve + Pp 16+5
(kauhea, jo kolmas postaus tälle päivää! Mutta eihän näitä lasketa, eihän? ;) )

Tervetuloa! ja ei, en ole kuullut noista ruuhkista :O Tosin, olen vasta vuoden asunut Tampereella, joten en varmaan ole vain ihan täysin perillä asioista :) Sattuisiko sinulta löytymään linkkiä ko. artikkeliin? Ihan mielenkiinnosta voisin lukaista. Olisipas se nyt, jos ei synnärillä ehtis mihinkään hieman yksityisempään paikkaan, vaan tulokas tulla tupsahtais sairaalan käytävällä maailmaan :D

Ja ihan näin sivuhuomiona, tykkään hirveästi nimimerkistäsi ^^ Hetken piti pohtia, että mitenkäs tämä nyt kuulostaa niin tutulta ;)
 
Ovatko muuten muut Taysin alueen marraskuiset kuulleet Taysin kovista synnytysruuhkista, joita aiheuttaa synnytysten ennätyksellinen määrä ja nykyisten tilojen ahtaus? Aamulehden mukaan elokuuksi odotetaan ruuhkahuippua ja nykyäänkin kuulemma käytävillä pötkötellään. Mietin, että onkohan sinne valmistumassa lisää tilaa jossain vaiheessa, että ollaanko meidät marraskuisetkin sijoittamassa suoraan käytävälle :/
Nynaeve + Pp 16+5
Apua, mie en ole kyllä kuullu tämmösestä mittään, vaikka muka seuraan kaikkea netistä, ei meille tosin aamulehteä tule ettei sen puoleen. Muakin kiinnostais lukea tosta :( mua pelottaa vähän muutenki synnyttäminen niin kauhee jos ei siihen saa yhtään omaa tilaa niin apua!
 
Sokerirasitus on minullakin edessä, joskus rv 26 paikkeilla. Täällä Jyväskylässä rasitukseen joutuu myös jos on yli 26v ensisynnyttäjä, kuten minä. Siinä siis ainoa syy rasituskokeelle minun osaltani.

Mammavaatteita kävin tänään ostamassa, ja löytyikin yllättävän hyvällä hinnalla. Eli Jyväskylän Baby Stylessa oli Mamaliciousin vaatteita alessa, ja löysinkin sieltä yhdet farkkucaprit ja toiset kankaiset caprit yhteensä 35€, ja molemmat siis Mamaliciousin. Myöhemmin pyörähdin vielä keskustan H&M:llä ja sieltä tarttui mukaan äitiysosastolta trikoinen polvimittainen hame, huikeaan 7€:n hintaan. Ei siis tullut konkurssi tällä kertaa. :D

Acacia ja pieni 19+3
 
Hei kaikille!

On kyllä hävettävän pitkä aika mennyt siitä, kun olen viimeksi kirjoitellut. Viimeisin viestini löytyy tuolta toukokuun ketjun puolelta. Mutta kai se on niin, että kun ei ole mitään valiteltavaa niin ei ole tullut kirjoitettuakaan. :)

Tuota äitiyspakkausasiaa piti tulla kommentoimaan. Me ei sinänsä pakkausta tarvittaisi, kun on esikoisen jäljiltä tallessa kaikki ja silloinkin pakkauksen (tylsän värisiä) vaatteita tuli käytettyä todella vähän. Eniten taisi toppapuku olla käytössä, mutta mites tosiaan nyt tämän mukelon kanssa, kun syntyy marraskuussa, taitaa olla ensin liian suuri ja sitten käydä jo pieneksi. Ääh, pakkaukset voisi laatia jotenkin sen mukaan, mihin vuodenaikaan lapsi syntyy. Mutta siis tuon hienon laatikon takia haluaisin pakkauksen ottaa!! Mutta miten ihmeessä siis se määräytyy, saako uuden vain vanhan lootan, kun mä olen koko ajan kuvitellut, että kun marraskuussa syntyy niin kyllä se siihen mennessä jo ehtii vaihtua.. mutta onko siis mitään merkitystä sillä, milloin hakemukset on Kelalle jätetty?? Muistelen että esikoisesta pakkaus tuli todella myöhään (ainakin se tuntui siltä :-D). Neuvolantäti nimittäin sanoi, että seuraavassa neuvolassa täytellään niitä kelan lappuja (heinäkuun puolessa välissä).

Vointi on ollut todella hyvä. Ei paljon tunnu, että raksaana edes ollaan. Nyt kun alun pahoinvoinnista ja väsymyksestä on päästy niin elämä taas voittaa. Selkä pikkasen kiusaa ja jotain iskias-ongelmaa taitaa olla tulossa, mutta ei vielä ainakaan kovin pahasti.

Maanantaina lähdetään reissulle Ranskaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
Kiitos pahoinvointikommenteista! Hyvä tietää, ettei ole ainoa, ketä se näillä viikoilla vielä kiusaa. Joudun edelleen menemään nukkumaan klo 21 maissa joka ilta, kun huono olo valtaa samoihin aikoihin aina. Aikamoisen rasittavaa ja odotan kyllä, että tämä pian loppuisi...Onneksi oksennukseen asti ei ole tarvinnut ainakaan viikkoon mennä..Ehkä tämä tästä.

-Melanie
 
Lumineiti löysikin jo tässä välissä sen mainitsemani artikkelin. Eipä lehdessä tainnut sen enempää asiasta olla mainintaa. Pitää kysellä sitten syksymmällä, mikä on tilanne. Jotenkin pääsin kuitenkin käsitykseen, että kesän jälkeen tilaa olisi tulossa lisää. Hämeenlinna olisi ilmeisesti se vaihtoehto, mihin käännytetään, jos Tays on täynnä.

Kiitos Mai83 nimimerkkibongauksesta :)

Ideaparkin Hevisauruksen keikalla oli kivaa veljen muksujen kanssa. Eikä tuleva mummo vieläkään huomannut mitään, eli ilmeisesti olen vain hieman pyöristyneen näköinen ja kohteliaisuus estää mainitsemasta asiaa. Jälkikasvu pysyy siis salaisuutena sinne suuntaan vielä ainakin kuukauden, koska silloin nähdään (sopivasti rakenneultran jälkeen) seuraavan kerran.

Nyt hevipitsaa!

Nynaeve + Pp 16+5
 
Jestas sentään kun oli taas tullut tekstiä! =)

Tervetuloa kaikille uusille, ei ihme että alkaa oleen synnärit piukeena, kun tääkin ketju paisuu koko ajan. =) Mutta eikös tämä vuosi ole ennätys vauvavuosi? :)

Sillon kun esikoista odotin, peloteltiin Tampereen alueella samanlaisilla uutisilla: Ei sinne Tayssiin mahdu, pitää synnyttää siivouskomerossa, nukkua 5 muun kanssa.... Totuus oli toinen ja hienosti mahduttiin. Eiköhän ne kaikille paikan löydä. Ainakin hope so! =)

Harakanhattu ja pieni 18+2 <3
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift

Yhteistyössä