MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

Voi pesco, aivan älyttömän suuret pahoittelut :( :hug:

ipna minulla on myös ollu kunnon turvotusta, joka onneks tais toissapäivänä vähän hellittää, en tosin tiedä miks. Voisko olla jotain hormonien hurjasta noususta johtuvaa?

Mulla on myös jo hitusen tullu tuota etomista, mutta onneks vielä menny pois jollain syömisellä. Toivon kovin että jatkuiskin noin, koska esikoisesta makasin kirjamisellisesti sängyn pohjalla kuus viikkoa ja oksetus oli vuorokaudenympäristä. Mulla ei oo jostain syystä oksennusrefleksiä, eli vaikka tungin sormia kurkkuun (ällöä...), niin mitään ei tullu, mutta koko ajan oli se tunne, mikä on normaalisti just ennen kun oksennus tulee. Yök.

Haavemamma 6+0
 
Uskallankohan mukaan... :) Mulla La näillä näkymin 16.11 ja toinen tulossa
Lapsille ikäeroa tulee aika tarkalleen 2-vuotta. 11/2010 syntynyt ensimmäinen :)
Neuvolaan en ole vielä edes soittanut, ei kai tässä kiire vielä ole.

mibetsy ja "salaisuus" 4+1
 
HK3
Iltoja!

Päikkärit..aah mä en muistanutkaan kuinka ihanaa ne on nukkua :p niin luksusta. Ruoan jälkeen alko niin ramaseen ja ei menny ku varmaa muutama hassu minuutti, kun mä jo kuorsasin kuola poskella höyhensaarilla :)

Tervetuloa mukaan mibetsy!

kultakimpale, muakin pelottaa välillä, et mitäs jos vuoto alkaa. Melkein joka veski käynnillä pakko tarkastaa, et onko mitää. Ei vaan pääse vielä näillä viikoilla irti siitä pelosta, et menee kesken, varsinkin kun välillä jomottelee vatsaa menkkamaisesti. Sitten ehkä alkaa helpottaan, kun näkee elämää kuvaruudulla :)

*röyh*, kylmää jaffaa, hirrrveen hirrveen hyvää, mutta pötsi saa uudet mittakaavat, turvottaa :D

HK3 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: HJ
kultakimpale2 Mua myös pelottaa ihan älyttömästi. Vessaan mennessä pelkään, että on verta housuissa jne. Meillä ei ole yhtään onnistunutta raskautta, vain kaksi keskenmenoa takana, niin huoli tämän raskauden etenemisestä on suuri. Ja onhan km varmasti kaikilla mielessä, vaikkei sitä olisikaan kokenut. Päivä kerrallaan vaan pitää edetä ja yrittää luottaa, että nyt tällä kertaa vaavi tulee kotiin asti. Mutta tiedän kyllä tuon sun tunteen eikä sitä pelkoa pysty mitenkään tosta vaan hävittämään, vaikka kuinka haluaisi ja yrittäisi olla stressaamatta :(

idylli 5+6
 
Jokohan sitä uskaltas tuolta kuumeilusta siirtyä tänne...

Eilen tein positiivisen raskaustestin ja menkoista laskettuna nyt olisi 5+3. Se voi kyllä heittää jonkin verran, koska edellinen kierto oli normaalia pidempi, en tiedä sotkeeko se miten paljon.
Neuvolaan en ole vielä soitellut, pitää katsella jos ensi viikolla yrittäisi.

Oireita on mm. mahakivut, pahoinvointi, väsymys, turvonneet tissit ...

Esikoinen meillä on 1/11 syntynyt poika, joten ikäeroksi tulee jotain 1v10kk.

Elikkäs LA 7.11. / kiukuttelija / toinen / PKKS
 
Uskaltaisko jo tälle puolelle kurkistaa... LA 16.11./Inari-11/toinen/LPKS
Esikoinen on syntynyt aika tarkalleen vuosi sitten, joten ikäeroa kertyis 1v8kk. Ensi viikolla aattelin rohkeasti kysellä aikaa äitiysneuvolan puolelle, meillä ultrat varataan itse, joten periaatteessa ei mittään kiirettä ole.

Jännittää, tekisi mieleni kailottaa kaikille, mutta järki sanoo "hys, hys, nautitaan salaisuudesta vielä hetkonen".

Ennen esikoistani olen saanut keskenmenon rv 20+2, joten pelko oli läsnä koko edellisen odotuksen ajan. Tästä raskaudesta haluan nauttia, enkä aijo antaa pelolle sijaa, vaikkei varmasti käytännössä ihan kovin helposti käy. Tänäänkin piti vielä tehdä varmistuksen varmistus raskaustestillä, juu edelleen olin paksuna :)
 
Tervetuloa uusille odottajille! :wave:

Kultakimpale Vastasin jo toisessa ketjussa sulle kans..mut mulla on siis tosiaan ollu aikamoisiakin menkkakipuja välillä jo viikon verran, mut vuoto ei oo alkanu..ja se kai voi olla joillain ihan normaaliakin..kyl mäkin ensin pelkäsin koko ajan kun tuli kipua, et menkat alkaa..mut nyt tähän on jo tottunu..tai tottunu ja tottunu..ei tää kivaa oo, mut ei sentään niin paljon panikoi..vaikka ny aina sen paperin tarkistaakin vessassa käydessään..
 
Heippa!

Liitynpäs minäkin tänne odottelijoihin, kun positiivinen testi tuli tehtyä eilen. Ekan haamun sain kyllä jo maanantaina. Unohdin hakea testin kaupasta ja venähti lauantaille. :)
Kyseessä on esikoisen odottelu ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä tosin ei mulla hirveämmin mitään raskausoireita ole kun turvotusta ja mahan kipuilua sekä tissit oli kipeet ennen ekan haamutestin tekoa, mutta nyt ei mitään.
tuon näiden sivujen laskurin mukaan LA olis 14.11 kai se sitten menkoista sen laskee. Ens viikolla varmaan soittelen neuvolan suuntaan ja varailen aikaa nyt vaan toivotaan, että pysyy pikkuinen kyydissä loppuun asti.

listalle vois laittaa LA 14.11./iia84/esikoinen/PS
 
Onnea uusille plussanneille :heart:

Pahoittelut kaikille joita suru kohdannut :hug:

Teillä on täällä hurjan kova kirjoittelu tahti, pariin päivään en oo ehtinyt käymään koneella ja monta sivua tullut tekstiä :)

Monia kovasti pelottaa että menisi kesken, niin muakin aina välillä. Varsinkin kun ei mitään kunnollista pahoinvointia ole tullut. Pientä etovaa oloa silloin tällöin mutta ei mitään sen suurempaa. Aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointi on ollut todella voimakasta joten sen takia tää on tosi outoa : /
Kumma juttu kun aikaisemmin olen kironnut pahoinvointia ja oksentelua ja nyt kun sitä ei ole niin toivoisin että olisi :headwall:

PePa & Junnu 6+3

Tässä vielä uudestaan nämä mun tiedot jotka voi lisätä listaan: 1.11 / PePa / kolmas / KOS
 
Viimeksi muokattu:
Lisätty ;)

Täällä etova olo jatkuu ja mutta löysin hyvän tavan välttää aamuinen pahoinvointi ja se on ollut vauvan bonat ja piltit. Heti kun herään niin meen jääkaapille ja vetäsen makean piltin masuuni ja huono-olo helpottuu hetkessä :) Eli toimii!! :cool:

Micaela + pompula 6+2
 
Moi kaikille!

Kun nyt tällaisen osuvan ketjun löysin, niin taidan liittyä mukaan :) Eli asiaankuuluvat tietoni ovat:
LA 7.11. / Kehrä / toinen / NKL
Hedelmöityspäivä on hyvinkin tiedossa, koska tämä pikkuhöntykkä on ICSI-hoidolla aikaansaatu. Ja jos raskauslaskuria onnistuin ränkyttämään oikein, niin LA olisi tuo 7.11. Mulla on 15-vuotias poika, miehellä ei lapsia ennestään... Ja koska esikoiseni on jo noin vanha, olen käytännössä unohtanut lähes kaiken raskauteen liittyvän, niin että melkein kuin ekaa olisin taas odottamassa :p Tällä hetkellä mietityttää oireettomuus: aamulla ylös noustessa rintoja kiristää ja satunnaisesti illalla voi väsyttää tuhottomasti, mutta muuten olo on aivan normaali... jotenkin kaipaisi vielä jotain konkreettisempaa oireilua :confused: Muistan kyllä jotain oireita sieltä 16 vuoden takaa, mutta sitä en enää muista, milloin niitä tarkalleen alkoi ilmetä...

t. Kehrä 5+4
 
Hei kaikille! :)

Täällä aika epätoivoinen olo hetkittäin.. Viime viikolla oli ihan selkeitä ja edellisestä raskaudesta tuttuja oireita: palelua, oksettavaa oloa, nälkää, turvotusta, järkyttävää rintojen aristusta, mahan vihlontaa. Mutta nyt kahteen päivään ei ole ollut MITÄÄN. Ei edes turvota eikä rinnatkaan ole enää kipeät. Tämä nyt oli aika luomuyllätysplussa, meillä kun eka lapsi on hoidoilla saatu v.2007 ja ilman ehkäisyä on oltu vuodesta 2003.. Pikkukakkosta on nyt toivottu 3 vuotta ja hoidoissakin on välillä käyty ja nyt oli seuraavaan kiertoon tarkoitus aloittaa 3. IVF mutta ei sitten kuukautisia tullutkaan. Taustasta johtuen varhaisultra on varattu reilun viikon päähän ja jännittää pirusti, päästäänkö sinne saakka ja löytyykö syke. Jotenkin itsellä on sellainen olo että tuulimuna olis kyseessä kun nuo oireetkin hävisi. Huomenna aamulla teen raskaustestin, josko se mieltä rauhoittaisi.

Edellisessä raskaudessa mulla oli rv 5+ - 7+ vuotoja, ihan kunnolla tuli vertakin ja se oli kyllä todella pelottavaa. Myöhemmin sitten selvisi että kyseessä oli eteisistukka ja sitäkin jännitän, onko nytkin. Se kun mutkistaa raskautta ja synnytystä..

La olis menkkojn perusteella 3.11., synnytyssairaalaksi valitsen NKL, jos sen vielä nykyään saa valita ja toista siis toivon mukaan odotan.

Esikoisen tarhajärjestelyjä, miehen isyyslomaa jne. ei ole edes tullut vielä mieleen miettiä, taidan olla melkoinen pessimisti.

HilmaVilma 6+1
 
marrasmasu voih.. :hug: pahoittelut!

Micaela Oi, noi piltit kuulostaa hyvältä..mulla on siis ihan kauhee pahoinvointi..oksennus ei tuu, mut koko ajan kaikki ruoat vaan etoo..ei oikein tee mitään mieli..noi piltit ei ajatuksena okseta! Jos kokeilis tota kans! :) Kiitti kun kerroit! :)

Tervetuloa uusille! :wave:

nellielli 6+0
 
Täältä ilmoittautuisi uusi marrasmasu mukaan. Vähän varovaisesti vielä iloitsen, kun 12/11 keskeytettiin tuulimunaraskaus. Tosin silloin olin oireeton ja siksi epäilytti jatkuvasti koko raskaus. Nyt lupaavasti kuvottaa ja tissejä särkee. :) En olisi uskonut olevani näin iloinen tästä kuvotuksesta. :) Clomeilla tämä pieni sai alkunsa, niin kuin tuulimuna ja esikoinen.

Rivi olisi seuraava, en saa sitä puhelimella punaiseksi.

LA 17.11./ Kuume 82/ toinen/ Tays

Suuret pahoitteluni menetyksen kokeneille ja kovasti tsemppiä, että me loput saataisiin pienet syliin saakka.
 

Yhteistyössä