MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

Painonnousu n. parisen kiloa.
Tyttö vai poika veikkaus: Vahva fiilis että on poika.
Raskaus tuntuu erilaiselta kuin esikoistani odottaessani, tyttöä siis.:)
Ei ole pahoinvointia ainakaan vielä ja olo on tosi hyvä lukuunottamatta väsymystä ja muita perusoireita(tissit edelleen kipeät,pissalla saa ravata kokoajan, menkkamaista tuntua,turvotusta mahassa jne.)
Opiskelunkin aloitin tänään ja olo on tosi hyvä.
Iltaa myöten väsymys on jäätävä :D
Ensimmäiseen neuvolaan enää 4 päivää.
Jännittää tosi paljon ja rukoilen ja toivon ja uson että kaikki on hyvin.:)

rv.6+5 (28 kierron mukaan)
 
Hei pitäiskös tuon fb-ryhmän kuitenkin olla ihan semmonen, ettei kukaan ulkopuolinen voi nähdä sitä ollenkaan? Aattelin vaan, että nythän mun kaverit pystyy näkemään, jos esim. tuohon ryhmään liittyminen näkyy timelinella, että meille on tulossa perheenlisäystä? Ihan vielä kun ei olis tarkotus kertoo... :/

Haavemamma 6+2, joka painuu ihan just nukkumaan. Voi tätä väsymyksen määrää!
 
Ohhoh,onpas tänne tullut paljon tekstiä :)
Tervetuloa uusille!!:flower:

Voimia huonoja uutisia saaneille..: /

Oireista mulla ällöttävä olo jatkuu. Oksentaa ei ole tarvinut vieläkään, mutta välillä se on niin lähellä että melkein toivoo että oksennus tulisi,jos se helpottaisi. :$ Kahvista mäkin olen ennen pitänyt tosi paljon, ja sitä on tullut juotuakin päivänmittaan useita kuppeja, mutta nyt en ole voinut maistaakaan vaan vaihdoin suoraan teehen. En tiedä, ovatko töissä pistäneet tuota silmälle...Toivottavasti eivät :D
Painosta mun bmi on 20, joten ei se kovasti haittaa, jos painoa tulee reippaamminkin. Vaikka eihän sekään tietenkään terveellistä ole hoikkanakaan jos liiallisesti raskauskiloja kertyy. Esikoisesta mulle ehti tulla 12kg, mutta hän syntyi 2kk etuajassa.
Ultrista meillä kyllä mies varmasti lähtee mukaan ultrauksiin, jos vaan suinki pääsee. Oli ainakin eka raskaudessa aina mukana ja on kovin innokas nytkin.

Onko teillä ilmaantunut mitään mielihaluja , tiettyjä ruokia/juomia, mitä tekee mieli kovasti? Mulla sellaisia on nyt porkkanat, greippimehu (ihanaa!!) ja viinimarjat pakkasesta. :)

pikkupampula ja papunen pian 7+
 
Kävin laittaa kaveripyynnön mibetsylle vaikka ihan varma olo ei ole, mutta mikä tässä elämässä varmaa on.
Tyttö poika olo ei vielä ainakaan ole.
Seuloihin ajattelin osallistua.
Ultriin ja neuvolaan mies tulee mukaan mihin pystyy viimeksi oli kaikissa neuvoloissa ja ultrissa mukana.
Oma napa huono olo vaan voimistuu mutta oksentamassa ei ole tarvinut käydä. Vaipan vaihto rupeaa olemaan suoritus. Syömisestä viikko sitten tuntui että ähky tulee saman tien nyt tuntuu että voisi syödä hevosen ja on nälkä. Painon noususta en aio ressata tulee mitä tulee viimeksi 10kg.
Dopleri löytyy edellisen raskauden puolesta. Just eilen mehen kanssa puhuttiin jos huomenna ultrassa näkymä on se mikä pitää niin ensi viikolla sydän jo lyö nin voisi kokeilla löytyisikö.
Maarian kanssa samat ajatukset en vieläkään usko tätä luomuplussaa.
 
mibetsy lisäsin äsken sinut kaveriksi :) Mulla ainakin linkki toimi!

Täällä öklö olo jatkuu, eilen illalla ei uponnut mikään muu kuin appelsiinit ja nukahdinkin sitten seiskalta poikaystävän syliin ja heräsin ennen ysiä. Siitä ryömin sitten suoraan nukkumaan :D :D

Mä oon jo ihan vähäsen kurkkinut vaunuja ja muita juttuja, ihan vähäsen siis ;) Ootan jo niin seuraavaa ultraa joka on 2 viikon päästä.

Seulonnasta en tiiä, oon kuullut vaan et se tekee tosi pahaa mut tarvitsee nyt vielä miettiä jos sinne asti päästään.

Micaela + pompula 6+4
 
kultakimpale2 oot varmaan ihan oikeessa tuossa, että täällä hiljenee varmaan kirjottelu tuonne fb:n puolelle siirtymisen jälkeen. Yritetäänkö nyt yhteisvastuullisesti pitää huoli, että kaikki loppukuun plussaajatkin käydään noukkimassa täältä mukaan?.

Kiva kyllä silti kirjotella teidän kanssa tuolla fb:nkin puolella, tulee nimimerkille kasvot ja oikea nimi ja luonne muuttuu ihan erilaiseksi :).

Haavemamma 6+3 toistaiseksi tämän aamun ilman yökkäilyä :)
 
FB ryhmä mä ainakin nyt tääläkin vielä kirjoittelen just sen takia että myös myöhemmin ryhmään mukaan tulevat pääsevät mukaan. Tuonne etusivulle varmaan kannattaa laittaa ohjeet että miten FB ryhmään pääsee mukaan.

Kultakimpele mulla on vähän vaihdellen sellainen olo että oonko vai enkö ole raskaana. Tällä hetkellä ei tunnu siltä noiden oireiden puuttumisen vuoksi, mutta huomenna voi olla taas eri fiilis...

).( Mulla on tänään vähemmän oireita... toivotaan että kaikki menee loppuun asti kuitenkin hyvin. Mulla on vielä digitesti kaapissa odottamassa että uskallan testata että näyttää 3+ viikkoja (ehkä viikonloppuna).

Seulonnasta sen verran että varmaan ihan normi seulonnat mennään eli ultrat + verikoe.. Sitten tilanteen mukaan jos niissä jotain ilmenee.
 
Tyttö vai poikaolo en oikeastaan tiedä ehkä sekin fiilis myöhemmin tulee. Meillä on sukujen puolelta syntynyt nyt vaan tyttöjä viimeiset 5vuotta joten suku tietenkin toivois poikaa (siksi ei raskaudesta vielä kerrota koska en vaan jaksa kuunnella sitä suvun poikaodotusta). Mies toivoo tyttöä minulle on oikeastaan aivan sama kumpi tulee. Kunhan nyt pysyy matkassa mukana niin se riittää.

Ultrat ja seulonnat
en ole vielä miettinyt seulontoihin osallistumista ultrat käydään ja mies tulee niihin mukaan. Neuvolat taidan kuitenkin käydä yksikseni tai miten nyt mies sitten itse päättää haluaako mukaan.

ei ole oikein iskostunut tää koko raskaushomma vielä kunnolla. Tietää että testi oli positiivinen ja nyt pitää alkaa valmistautumaan, mutta jotenkin on semmoinen hassu olo kun ei osaa, ei tiedä miten pitäis reagoida asioihin ja niin. No ehkä se tästä kun alkaa neuvoloissa juokseminen ja sen ekan ultran jälkeen iskostuu kunnolla missä mennään. :ashamed: vielä ei salamatkustajakaan ole saanut työnimeä :D

iia 4+6
 
Ilmottaudun mukaan marraskuunmenoihin..
Minulla on ennestään kohta 16 vuotias tyttö, kohta 10- vuotias poika ja nyt on sitten tulossa iltatähti. Itse olen kuitenkin 'vasta' 34, eli nuorena aloitin jo :D Kieltämättä tuntuu oudolta ja ihanalta tämää raskaana-oleminen näin 10 vuoden jälkeen :)

Testin tein viime maanantaina, vuosi ollaan iltatähteä suunniteltu josontullakseen-meiningillä ja nyt sitten tärppäsi kun oltiin jo vähän luovuttu toivosta..
Nyt vaan toivotaan että pysyy mukana loppuun asti :)

Oireina on ollut älytön tissikipu, nälkä, väsymys, ja Se- tunne mahassa

10.11./Miukuliini77/kolma/Kys

Miukuliini 5+3 (minuakin voisi kiinnostaa tuo facebook-ryhmä)
 
FB-ryhmä mä varmaan liityn tohon ryhmään vasta sit kun oon vähä turvallisemmilla vesillä..jotenkin ei viä uskalla liittyä, kun pelkää, ettei kestä..vaikka nyt hyvä fiilis onkin, niin silti ei voi koskaan tietää..

Ultrat ja seulonnat Me kyl aateltiin nää normiseulonnat käydä läpi ja jos jotain poikkeavaa löytyy, niin sit sen mukaan mennään..

Tänään käyty hakeen sairaslomaa, koska tää pahoinvointi on ihan jatkuvaa..sain sairaslomaa viikon eteenpäin neuvola-aikaan saakka. Ja lääkäri sano, et jos olo on edelleen kauhee, niin sillon sit voidaan neuvolassa kirjoittaa lisää sairaslomaa kyllä..jos tää nyt tästä..toivottavasti pahoinvointia ei oo sinne viikolle 12 saakka vaan loppuis jo aiemmin, kiitos! :)

nellielli ja pötkö 6+2
 
Painonnoususta, viimeksi tuli 12kg, jotka imetys vei täysin pois. Valitettavasti imetyksen (ja imetysdieetin) loppumisen jälkeen innostuin syömään ja nyt minulla on paino suunnilleen samassa kuin ensimmäisen raskauden loppupuolella, ylipainoa on siis n. 10kg. Tavoitteena olisi pienempi painonnousu kuin viimeksi.

Tyttö vai poikaolo? Mulla on ihan poikaolo, koska meidän suvun viimeisin tyttö täyttää tänä vuonna 18v. :) Joten kai hyvin alkanut poikaputki jatkuu. Poikia on tuon tytön jälkeen syntynyt serkuille, mulle ja sisaruksille yhteensä 8.
Tosin esikoiseni 3v on avuliaasti alkanut jutella, että hänelle syntyy sisko. Hauskinta tässä on, että ei olla hänen kuulteen puhuttu asiasta mitään. Katsoi joku päivä vauvoista kertovaa juttua pikkukakkosesta ja siitä iski kova "siskokuume". On esimerkiksi päiväkodissa puhunut saavansa siskon, samoin miehen äidille, joka ei vielä odotuksesta tiedä. Kiva nyt kieltää kaikki ja seuraavassa hetkessä (toivottavasti) paljastaa, että sittenkin olisi sisarus matkalla.

Meillä siis tietää mun parhaat kaverit ja mun vanhemmat ja sisarukset. Mies ei ole vielä halunnut kertoa kellekään. Minä kerroin heti plussan saatuani, koska tuulimunaraskaudesta opin, että tukijoukot ympärillä ovat hirmuisen tärkeät, jos kaikki ei sujukaan hyvin.

ON; kuvotus on aika järkyttävää. Se iskee noin kaksi tuntia edellisestä ruokailusta, ei rajoitu todellakaan aamuun. Paljon aiemmin ja pahempana iski kuin esikoisesta, josta alkoi viikolla 6 ja ainoastaan muutaman kerran oksensin, jos ruokailu venyi pitkäksi.
Eilen soittelin meidän lapsettomuuslääkärille ja varailin ultra-ajan. 3.3. asti täytyy jaksaa odottaa. Ultra on vielä suoraan yövuoron jälkeen, saas nähdä saako sen jälkeen enää nukuttua. Samalla soitti myös klexane reseptin ja eilisestä alkoi piikittely. :/ Edellisessä raskaudessa tuli tulppa ja sen vuoksi pitää koko raskaus ja lapsivuodeaika pistellä itseään. Älyttömän hintaista tuo lääke, kk:n annos maksaa 100€. Onkos täällä muita pistelijöitä? Onko teillä ylimääräisiä kontolleja tai oletteko äitipolin asiakkaita tuon seurauksena? Kun viimeksi kävin äitipolilla, kun klexane meni hoitoannoksella, mutta tuleeko ylläpitoannokseen seurantaa? Mielelläni siis kävisin masuun kurkkimassa, jos yhteiskunta sen tarjoaa. :)

Mutta nyt takaisin työn tekoon, vaikka motovaatio onkin nolla. Jaksan sentään olla potilaille kiva, vaikka muutoin ei työ huvitakaan.

Kuume ja Nyyti 4+3
 
HK3 ar-ultra on minulla 21.3 :) Niiiiiiiin piinaavaa.......

Onko tuo Fb-ryhmä nyt varmasti täysin salainen? Eli ei siis näy mun omilla sivuilla, et liityn marraskuun mammoihin :) koska en halua siellä hehkuttaa tilaani...?? Ja liittyminenkö onnistuu klikkaamalla tuota Mibetsyn linkkiä?? Mä oon niin huono tällasissa...:ashamed:
 
Täällä melkein samoilla kalkkiviivoilla kuin Kuume82 (mulla siis 4+1). Mä kans pistelen Klexanea mutta aloitin pistelyt jo lapsettomuushoidoissa ja jatkan niitä nyt koko raskausajan. Mulla oli e-pillereistä veritulppa tossa n.6 vuotta sitten ja sain tässä hoitojen aikana pinnallisen tulpan noista hormonilääkkeistä johtuen. Aloitettiin sen jälkeen pistoshoito. Kallistahan tämä on. Mulla tosin kahden inssikierron jälkeen lääkekatto jo täynnä tältä vuodelta... Oon ihan kade sun pahoinvoinnista! Mulla viikonloppuna oli vähän pahoinvointia ja jäi pari ateriaakin syömättä ihan yökötyksen takia. Ja kerran tuli rynnättyä jo vessaankin pöntön lähistölle. Eilen ja tänään ei kuiteskaan enää yökötä. Heti oon huolissani! Alaselkää kyllä särkee ja juilii menkkamaisesti niin että aamulla piti nousta ylös jo tuntia ennen herätystä.

Onko muuten muita metformiinin käyttäjiä? Mitäs teille on sanottu metuista raskauden aikana?

Entäpä löytyykö astmaatikkoja ja allergikkoja näin keväiseen siitepölyaikaan? Mites teidän lääkitysasiat?

Sain työterkalta lähetteet hcg-määritykseen ja kävin tänään aamulla otattamassa ekan arvon ja torstaina sitten toisen. Vastaukset kestää aina pari päivää joten ens viikolla vasta tiedän uskallanko jo neuvolaan soitella. On tää vaan niin raastavaa...

Mulla ei vielä toistaiseksi ole kiinnostusta tuohon FB-ryhmään liittyä, mutta jospa tänne joku muukin jäisi höpisemään ;) Ehkä sitten myöhemmin kun tämän asian on sisäistänyt ja ollaan vähän varmemmalla pohjalla.

Ja tyttö- tai poikaoloista en osaa kyllä sanoa mitään. Oon niin alussa ja esikoinen toiveissa joten johtuu varmaan siitäkin. Ehkä sitä sitten ar-ultran jälkeen uskaltaa alkaa oloja tunnustelemaan.

Painosta sen verran että mulla paino pudonnut nyt viikon aikana melkein 5kg. Siis täh? No ei kai se ihme ole jos kokoajan saa ravata vessassa ykkösellä tai kakkosella. Painon kanssa samaa suuntaa saa kyllä pitää jatkossakin. Tavotteena ettei yhtään painoa tulisi lisää ja päinvastoin jopa saisi pudota tässä odotusaikana. Sen verran reippaasti on tota painoa että pikkusen se neuvolakäynti jo jännittää etukäteen.

Tunafish ja sintti 4+1
 
No nyt oon mäkin fb-ryhmässä! :D Tuntuu vaan vieläkin vähän epävarmalta, et ei varmasti näy muille nuo kirjotukset vaikka mun omilla sivuilla näkyy... Kuuluuko tekstin näkyä myös omalla sivulla, ettei vaan pelkästään siellä marraskuun mammoissa???
 
Maaria-80 siellä aktivity lokissa näkyy mutta siellä näkyy myös se merkki että vain ryhmän jäsenet näkevät kommentin. Ei ainakaan aikaisemmassa ryhmässä ole ollut ongelmia. Mitä sun omilla sivuilla näkyy sitten ja missä?
 
Noni, kyllä mä nyt uskon, et fb-sivut on salaiset! :kieh: Jostain syystä vaan joku keskustelu näkyi mun omilla sivuilla, mut enää se ei näy. Joten en enää höyryä tästä! :LOL:
Kauhee hikikohtaus päällä ja tooosi huono olo. Jotain pientä on siis mentävä taas syömään...
 

Yhteistyössä