Marraskuun masuasukit 2013 *elokuussa*

Kuulumisia lääkärineuvolasta.. mulla siis vaihtui neukku nyt ja ihan huima ero edelliseen verrattuna. Nyt jäi kyllä niin liukuhihna olo koko touhusta :( kaikenlisäks sf mitta pieni ja kohdunkaula 2cm, kiinteä kiinni. Nyt sitten odotellaan aikaa ultraan. Lepoa lepoa.. saikkuillu oon jo 4vko.. jotenki niin huono fiilis jäi. Hyvä että tutkivat, toiv vauveli kasvaa ja ultra ois pian! Jotain hyvääkin, sokru arvot =) mulla oli kans aivan kaamee olo rasitukses istua, mutta hyvä tietää että arvot ok.
 
Heippa taas piiiiiiitkästä aikaa!

Täällä on oltu niin lomalla viimeiset 3vko, ettei ole paljon tännekkään ehtinyt kirjoitella. Loma oli ihana! Käytiin Pärnussa rentoutumassa 1,5vko ja oli kyllä ihana paikka. Suosittelen lämpöisesti varsinkin lapsiperheille. Esikolla alkoi starttiluokka viime tiistaina joten viimeviikko meni jo arkeen totutelleessa tänään sitten alkoi kuopuksen päiväkoti pitkän (5vko) loman jälkeen ja äippäkin palasi töihin.

Ennen töitä kävin kuitenkin vielä ekassa lääkärineuvolassa ja kaikki oli edelleen vauvalla ja mulla hyvin :)

paino oli tullut hieman alaspäin viime käynnistä 79,4->79,1
RR 115/69
pissa puhdas
Sf-mitta 23
syke 149
kohdunsuulla tilanne myös hyvä, kiinteä/kiinni ja kanavaa 3cm

Ainoa, mistä olen huolissani on se, että tämä kaveri istuu vieläkin tukevasti perätilassa! Tiedän, että aikaa kääntyä on vaikka kuinka, mutta tämä kun ei potki muualle, kun alas. Aiemmissa raskauksissa muksut on näilläviikoilla heittänyt vielä kuperkeikkaa paljonkin ja potkutkin on tuntunut vähän jokapuolella mahaa. tästä lapsoseesta tuntuu potkuja VAIN alhalla ja tosiaan Ru:ssa oli myös pyllyllään. Tuleva synnytystapa siis mietityttää, koska leikkuriin en tahtoisi, mutta toisaalta kahden imukuppisynnytyksen jälkeen ajatus perätilasynnytyksestä pelottaa ehkä vielä leikkuria enemmän. Noh onneksi tässä on vielä aikaa ja toivon todella, että pieni päättäisi seuraavan 10vkon aikana heittää itsensä pää alaspäin, vaikka ei sitä olekkaan nyt tehnyt.

Tervetuloa uusille mukaan:wave: kiva saada lisää porukkaa tänne ja varsinkin muita Jorvissa synnyttäviä:)

murrin kuulumisia kytätään täälläkin. Toivottavasti kaikki sielä hyvin ja vauva pysyy tukevasti masussa vielä monta viikkoa:hug:

-Nelly ja murunen 25+5
 
nelly meillä kans tää likka tuntuu viihtyvän jos nyt ei perätilassa niin viistossa ja pää mun kylkiluiden vieressä.. Esikoinen oli näillä viikoilla enimmäkseen pää alaspäin jo, ja tääkin sais mun puolesta alkaa jo kääntymään.. Neuvolalääkäri kyllä sanoi ettei tarvi vielä miettiä sitä että mahtuu vielä kääntyileen, mutta vähän mietityttää. Lisäksi potkut alaspäin tuntuu kurjilta.
Mulla kans esikoinen syntyi imukupilla ja oli aika haastava synnytys, olen tästä toisesta toivonut sellaista terapiaa ekan synnytyksen jättämään traumaan. En just kyllä kaipaisi perätilan kaltaista haastetta..

Galluppia liittyen tohon perätila juttuun. Eli kuinka moni lähtis yrittään alatiesynnytystä jos vauva olisi perätilassa? Vai haluaisitko sektion?
Itse pidän sektiota sen verran isona leikkauksena että varmaan yrittäisin alakautta. Haluaisin kyllä käydä vaikka synnärillä kätilön kanssa keskustelemassa perätilasynnytyksestä että saisin kaiken mahdollisen tiedon ennen urakkaa.

Susmieli ja pikkusisko 26+5
 
Pikaiseen kuulumisia..

täällä pääsääntöisesti kaikki hyvin. Eilen olin sokerirasituksessa, joka ei ollut läheskään niin kamalaa mitä olen kuvitellut. Litkuhan maistui lähestulkoon happamalta (ei siis ällömakeaa), eikä tehnyt pahaa juoda sitä. Pötköttelin sohvalla jossain varastossa, otin jopa torkut kun yö meni hiukan valvoessa! :D Tulokset taidan soitella jo ennen neuvolaa.

Välillä supistaa kivuliaasti, tämä on mulle tosiaan uutta kun esikoisesta ei koskaan supistanut. Supistus tulee pääsääntöisesti yöaikaan, ei siis liity rasitukseen aina.

Yhtenä päivänä vauva painoi todella ikävästi tuonne alas, oli vaikea olla. Vatsanahka arka, sohvalta nouseminen hankalaa. Tämä kesti vain sen yhden päivä, eilen ja tänään on taas melko normaali olo?! Omituista, miten nää olotilat vaihtelee.

Vauva ollut koko ajan raivotarjonnassa. En tiedä, lähtisinkö koittamaan synnytystä perätilassa. Toivottavasti ei tarvitse sitä miettiäkään.

Me kesälomaillaan, eli tehdään remonttia :p Hitto kun osais olla "suorittamatta" koko aikaa ja antais itsensä relata. Kohta taas töihin, jossa täys kaaos päällä, siellä saa stressata sitten taas. No, onneksi ei ole kuin 7 vkoa töitä ennen ä-lomaa.

KELAsta ei ole muuten kuulunut mitään, hain pakkaustakin jo kolme viikkoa sitten?? Pitääpä tutkailla.

Jaahas, jos lähtisi rautakauppaan. Vointeja kaikille! :flower:

-Pippari rv 26+3
 
Heippa!
Voisin liittynä uutena teihin marraskuun odottajiin.
Laskettuaika on 7.11. SeKs ja meille on annettu tyttölupaus. Neljättä odotellaan. Neljättä tyttöä :D .

Tällä hetkellä olen sairaslomalla lähihoitajan työstäni. Verenpaineet on korkealla ja supistuksia tulee säännöllisin väliajoin. En pysty tekemään mitään raskaampaa. Olen ollut sairaslomalla jo heinäkuun puolesta välistä ja sairasloma jatkuu tällä tietoa äitiysloman alkuun, eli lokakuun alkuun asti.

Pinnasänky on vielä kokoamatta ja iso osa vauvan tavaroista ja vaatteista hankkimatta, mutta äitiyspakkauksen vaatteet on jo järjestelty kaappiin ja kovasti yritän Huuto.netin kautta metsästää kivoja vastasyntyneen vaatteita. En millään malttaisi odottaa, että vauva syntyy, vaikka toisaalta pitäisi nyt vielä yrittää nauttia elämästä ilman yöherätyksiä ja muuta vastaavaa.

Vauva oli ylläri, vaikkakaan ei mikään vastenmielinen ylläri. Paljon tuo neljän lapsi kuitenkin muuttaa elämää. Oli vaihdettava auto ja jäätävä samantien pois työelämästä, vaikka juuri olin saanut vakkaripaikan lähihoitajana.
 
tillinäiti saitteko sakin kokoon ja katottua pakkauksen sisällön? :)

carmel onneks ne sekametelisopat yleensä tasottuu ja rytmi tulee kaikille :)

anskuli saitko soitettua suppareista?

nelly täälläkin tunnutaan nyt istuvan, tai ainakin oletan niin! Potkuja ei tunnu, tuntuu ylhäällä vaan pientä mukeltamista ja selkee pallo pyörii kun väkkärä (pää?) ja uskon että potkii istukkaan kun en tunne mitään.

Galluppiin vastailen että haluisin koittaa synnyttää vaikka 10kg istualteen :D Jos vaan mahollista niin (yrittäisin) synnyttäisin perätilassa olevan, sektiota en edes suostu vielä edes harkitsemaan.

Pippari sähän voit kahtoo niit kelan juttuja netissä kelan sivuilla :) Siellähän ne näkyy ekana.

Fidelma tervetuloa joukkoon :wave:

Meijän poika pääsee kerhoon :) Ei oo ennen ollu hoidossa, sillon tällän mummolassa ja tekee varmasti hyvää sille, oppii oleen ikäistensä seurassa :) Nyt vaan kauhistuttaa ajatus marraskuussa saada kaks lasta klo.8 pihalle ja kävellen viedä poika kerhoon ja kauhukuvissa vauvalla ois just tissiaika ja ja ja.. Onneks ajattelen kaiken aina helpoimmalla tavalla ;)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Tervetuloa uusille minunkin puolesta!!! Kiva saada lisää odottajia turisemaan ;)

te kenellä useampi raskaus takana: onko raskaudet olleet kuin yö ja päivä?

Mä olen aivan hämmästynyt kuinka huonossa kunnossa olen tässä toisessa odotuksessa!! Ei tahdo kävelemään päästä, selkä prakaa, lonkat ja häpyliitos tulessa ja tämä jalkojen särky ja turvotus on jotain aivan järjetöntä :eek: ei mitään tällaista ollut kun esikoista odotin!!! Silloin ennakoivat supistukset ajoi sairaslomalle, mutta tein hoitoapulaisen hommia kehitysvammaisten hoitolaitoksessa ja meillä kaikki oli sängyssä, oli paljon nostoja ja kääntöjä! Ei tämä raksalla olokaan toki helpompaa ole :D

Mutta kun en ihan vielä haluaisi jäädä kokonaan pois, kun se vaikuttaa sitten äippärahoihin ja kaikkeen, kun ne tulee sen edellisen 6kk mukaan.. :( ähhh..

Anteeksi tilitys.. Talventähti ja pienimies 25+6 <3
 
Talventähti mulle on ainakin tää toinen raskaus ollu rankempi kuin ensimmäinen, tai sit on vaan aika kullannu muistot ja luulen vaan et pääsin viimeks helpommalla :D Viimeks pystyin olla töissä rv30 asti ennenku selkäkivut ja lantion juiliminen meni liian pahaks, mut nyt oon ollu jo monta viikkoa ihan hajalla vaikka en ookaan töissä. Nyt tosin on se arkikin ihan erilaista kun pitää pysyä koko ajan vilkkaan kohta kaksvee esikoisen perässä ja täytyy täyttää päivät kaikenlaisilla aktiviteeteilla ettei raukka pitkästy ja raivoo vaan... Perjantaina onneks on lääkärineuvola, pitää kysellä jos sais jotain sellasta lääkettä joka oikeesti auttais näihin kipuihin, tässä kun on kuitenkin ihan hyvän matkaa vielä laskettuun aikaan.


Oliks täällä paljon äitejä Espoosta? :) olis kiva vaikka joskus kahvitella jos sattuis tästä lähistöltä löytymään ryhmäläisiä. Me asutaan nyt Saunalahdessa. Esikoisen odotusryhmästä löytyi paljon ihania ystäviä joiden kanssa vieläkin yritetään ahkerasti treffailla, tosin nyt on jo aika moni palannut työelämään niin aikataulujen yhteensovittaminen on välillä vähän haastavaa... Mä oon tosiaan itse vielä hoitovapaalla, eli aikaa on vaikka mihin treffailuihin ;D

Tinttti ja Nuijis 25+3 :)
 
Talventähti mulla on vähän samat olot kun sulla! Tokaa odotan itsekkin ja esikoisesta olin elämäni kunnossa loppuun asti (mitä nyt vika viikot turvotti vähän..) mutta nyt, selkä ollut alusta asti kipeä vähän kausiluontoisesti, alussa oli enemmän. Nyt on lonkat kankeat ja häpyliitos juilii ja kipu säteilee reisiin ja nivusiin. Koko lantio tuntuu oudolta, kankealta ja kipeältä.. Huh huh! Oisin jo aika saikku kamaa muttei oo varaa jäädä saikulle kun oon yksityinen pph ja jos hoitolapset joutuu varahoitoon niin sen maksan minä palkastani.. Hammasta purren siis mennään..

Tänään oli vähän parempi päivä liitoskipujen kanssa, aika ihanaa! :)
Pitäisiköhän sitä vähän sen kunniaksi vikitellä tota miestä, vähän hiljaista ollut sillä saralla tässä viime viikot kun mulla on noi liitoskivut ollut sitä luokkaa etten oo meinannut iltaisin saada edes housuja riisuttua jalasta kun ei kärsi jalkaa nostaa..

Pesin taas tänään pari koneellista vauvan vaatetta, vaihdoin naapurin kans kaksi meidän esikoispojan toppahaalaria kasaan tytön 80-86 senttisiä vaatteita, heillä esikoinen on tyttö ja saavat lokakuussa pojan, ollaan kätevästi vaihdeltu päikseen vaatteita nyt kun meille tulee pojan jälkeen tyttö :)

Pesänrakennusvietti ois kova mutta toistaiseksi sitä on saanut kanavoitua vain tavaroiden läpikäymiseen ja turhasta tavarasta eroon hankkiutumiseen sekä uuden asunnon sisustuksen suunnitteluun.. Ens kuussa pääsee kunnolla häärään kun pitää alkaa pakkaan ja sit loppukuusta siivoon ja ihan tosissaan muuttaan. Mä toivon kovasti että pystyn liitoskivuiltani siivoamaan uudella kämpällä ja laitteleen tavaroita paikoilleen siellä! Sit sais vihdoin vauvan tavaratkin lopullisille paikoilleen ja vaatteet vielä kertaalleen pestyä. Nyt oon pessyt kerran kun ovat kaikki käytettyinä saatu/ostettu.

Huh huh, esikoinen on viittä vaille nukahtamassa, sit suihkuun ja hetki omaa rauhallista aikaa ennen nukkumaan menoa.. Vauvakin on mukavan aktiivinen iltaa kohden, myllää niin että kipeää ottaa :D

Susimieli ja Pikkusisko 26+6
 
Gallup Enpä osannut aiemmin edes miettiä, että niin mitä jos vauva on perätilassa ja rupesin sitten lukemaan asiasta ja itse tulin kyllä siihen tulokseen, että kyllä yrittäisin alateitse synnyttää.

Eilen tuli minullekin postissa vihdoin ja viimein päätökset äitiysrahasta Jee! Nyt ei tarvitse enää murehtia sitäkään, että mikä siellä kestää.. :)

Niin ja Fidelma tervetuloa! :)

susupala & masukki<3 29 *poks*
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!

Mulla on tosiaan neljäs raskaus (tai no seitsemäs, mutta en laske tähän raskauksia, jotka päättyi keskenmenoon) ja jokainen raskaus on ollut edellistä vaikeampi. Ekasta raskaudesta ei oo oikein mitään huonoja muistoja. Normaalit loppuraskauden liitoskivut ja muut toki. Tokassa raskaudessa alkoi verenpaineet nousta lopussa, kolmannessa raskaudessa jouduin jäädä verenpaineiden ja ennenaikaisten supistusten takia sairaslomalle jo aika aikaisessa vaiheessa ja tämä raskaus on ollut vaikea alusta saakka. Verenpaineen nousua, supistuksia, järkyttävä pahoinvointi, huimaus, liitoskivut, hengenahdistus, unettomuus, paniikkikohtaukset jne. Oon taas jäänyt sairaslomalle jo rv 22.

Tällä hetkellä uskon, että tämä tulee olemaan mun viimeinen raskaus. En uskalla edes ajatella millainen seuraava raskaus olisi :O.
 
Täällä myös vauva perätilassa vielä. Toivottavasti tajuaisi kääntyä pää alaspäin, koska itseä pelottaa ajatus sektiosta. Siinä missä jotkut toivovat leikkausta alatiesynnytyksen sijaan, mä varmaan yhtä paljon pelkään etten pääse synnyttämään alakautta. Lueskelin ulkokäännöksestäkin tuossa yksi päivä ja sanottiin, että jos on etuseinäistukka, niin sitä ei todennäköisesti voida tehdä. Ja ajatus käännösyrityksestä tuntuu kyllä aika vastenmieliselle, kun olen ymmärtänyt että se voi olla aika epämiellyttävää. Sen olen kuitenkin päättänyt, että jos vauva päättää jäädä perätilaan, niin sitten se leikataan -yrittää lääkäri sanoa sitten mitä tahansa. Olen kuullut liian monta tarinaa (kauhukertomusta) perätilasynnytyksistä. No, onneksi tässä on vielä aikaa vauvalla kääntyä, ei pitäisi vielä murehtia. Mutta suuri pettymys se on, jos vauva siellä loppuun asti pää ylöspäin keikkuu...

Mitä mieltä olette, mulla on esikoisen vauvavaatteet laatikoissa vaatehuoneessa. Ne on pesty silloin pari vuotta sitten kun jäivät pieneksi ja pakkasin laatikoihin. Pesisittekö te ne nyt uudelleen ennen käyttöönottoa vai laittasitteko suoraan vaatekaappiin odottamaan uutta tulokasta?

Carmel ja vauva 28+0
 
NL kuulumisia kaikki oli hyvin :) vauva kasvaa käyrillä hienosti eikä omatkaan lukemat olleet muuttuneet radikaalisti. mulla sf mitta 31 cm jo kun on soikeanlainen kohtu ja se tulee todella ylös. hemppakin oli vieläkin 120! :) pissa ollut puhdas. mun paineet olleet alusta asti hiukan korkeat mutta niihinkään ei ole tullut muutosta. enää olis 5 ja puol viikkoa töitä! kyllä aika rientää! uus N aika olis 11.9 :) Jenna ja mini
 
  • Tykkää
Reactions: KyyneltenHymy
Lueskelin ulkokäännöksestäkin tuossa yksi päivä ja sanottiin, että jos on etuseinäistukka, niin sitä ei todennäköisesti voida tehdä.
Tämäkin vielä. Mulla siis istukka etusenämässä. Voi kökkö!!!:( Mä luulen kanssa, että vaikka itselläkin on pelko leikkausta (ja ehkä vielä enemmän siitä toipumista) kohtaan, niin on nuo kaksi viimeistä synnytystä mennyt sen verran persiileen ponnistamisen suhteen, että päädyn minäkn leikkuriin, jos vauva ei käänny.
Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin äitiä ei perätilasynnytyksessä voida auttaa ponnistusvaiheessa ennen kun lapsen lapaluut ovat ulkona. Jaiks!

Täällä muuten kanssa yksi mamma Espoosta:wave: Niipperissä asustan=)

-Nelly ja tukevasti istuskeleva murunen 26+0- POKS!!!
 
Heipsis vaan pitkästä aikaa!
Täällä on käyty vähän synnytys muistoja vetreyttämässä kysillä. Piti mennä näytille kun tuli kovat mahakivut, ja kuume nousi. Eivät ne siellä mitään löytäneet, vaikka tulehdusarvot olivat kyllä koholla. Yön yli pitivät tarkailussa. Ilmeisesti raskauteen mahakipu ei liittynyt, vaan epäilivät umpisuolen tulehdusta. Itsekseen maha kuitenkin lopulta rauhottui, ja kuume laski. Lopullista selvyyttä ei mahakivulle kuitenkaan löytynyt. Kyllähän se kuitenkin säikäytti! Täytyy toivoa että kivut pysyvät poissa!

shantaram ja vaavi 28+2 :heart:
 
Terkkuja istukkaseurannasta!
Mullahan siis rakenneultrassa huomattiin, että istukka on tosi lähellä kohdunsuuta, eli oli marginaalinen istukka. Välillä yksi tympeä lääkäri sen jo ultrasi uudelleen ja hänen mielestään istukka oli kaukana kohdunsuusta eikä mitään ongelmaa missään. Kävin sitten kuitenkin tänään istukkaseurannassa ja selvisi, että ihan selkeä etinen istukka ja edessä siis luultavasti sektio.

Mä pelkään sektiota ihan samalla tavalla kuin täällä monet muutkin. Tai lähinnä sitä toipumispuolta. Lisäksi mulla on takana kolme niin ihanaa alatiesynnytystä, että oon oikein odottanut että pääsen synnyttämään. Nyt en sitten pääsekkään.. Tuskin enää tässä vaiheessa sellainenkaan ihme tapahtuu, että istukka ehtiikin nousta pois kohdunsuun edestä. Viikkoja on kuitenkin jo 29.

Lisäksi kävi ilmi, että vauvan vartalo oli päähän ja reisiluuhun verrattuna liian pieni eikä vauva kokonaisuudessakaan vastaa aivan viikkoja. Kuulemma saattoi olla mittausvirhe, kun vauva liikkui niin kovasti koko ajan. Ultraaja ei suostunut kertomaan mitä se sitten vois tarkoittaa jos ei olekaan mittausvirhe.

11.9. on sitten taas lääkäri ja istukkaseuranta ja samalla vauvaa mittaillaan lisää. Rakenteet oli kuitenkin kunnossa ja vauva liikkuu niin valtavasti ettei sillä pitäisi olla mitään hätää kuitenkaan.
 
fidelma harmi, että istukka on kohdunsuulla :( Mä ymmärrän hyvin harmistuksen siitä, ettei pääse synnyttämään alateitse. Mulla oli kanssa eka synnytys tosi ihana ja toivon, että saan kokea sen uudelleen. Sektiossa mietityttää juurikin se toipuminen, nyt kun on vielä se esikoinenkin pyörimässä jaloissa -vaikka mies ekat viikot onkin kotona apuna.
Mulla oli esikoisen kanssa vastaava juttu, että vartalon mitta ei vastannut viikkoja vaan laahasi perässä. Mulla tosin todettiin samalla että lapsivettä on aika vähän. Välillä jopa tosi vähän. Jouduin osastolle seurantaan ja synnytys lopulta käynnistettiinkin kun oli huoli, että onko vauvalla kaikki hyvin ja saako riittävästi ravintoa. Mulle sanoi äitipolin lääkäri, että vartalon ympärysmitan laahaaminen VOI tarkoittaa sitä, että sikiö ei saa riittävästi ravintoa. Mulla kuitenkin esim. oli napanuoran virtaukset aina ihan hyvät ja istukkakin ihan kunnossa. En tiedä sitten mikä lopulta oli se lopullinen syy veden vähyyteen ja vartalon liian pieneen kasvuun, vauva oli kuitenkin syntyessään ihan kunnossa ja ei yhtään liian pieni. Eli niitä syitä voi olla vaikea tietää. Onneksi sullakin fidelma on kuitenkin kontrolli, varmasti tarkkailevat että napanuora ja istukka toimii ja vauva kuitenkin kasvaa. Ja vauvan reipas liikkuminen on aina hyvä merkki. Meillä ne liikkeetkin nimittäin väheni.
 
Kiitos carmel, kun kerroit kokemuksestasi.

Meillä tosiaan vauva on ollut alusta asti tosi kova liikkumaan. Paljon kovempi, kuin nuo meidän edelliset tytöt. Ultraaja sanoikin, että hyvä että liikkuu, koska muuten olis todella huolissaan. Istukka näytti myös olevan kunnossa ja kaikki virtaukset ja kaikki oli normaaleja. Lapsivettäkin on ihan normaali määrä ollut alusta asti.

Mulla itelläni ei oo painokaan tässä raskaudessa noussut paljon yhtään, vaikka mielestäni syön tosi paljon koko ajan. Aiemmissa raskauksissa oon lihonut aina jotain 14 kiloa, mutta nyt on kiloja tullut vain n. kuus kiloa enkä oikein edes tiedä mihin ne kilot on tulleet, kun oon edelleen niin hoikka. Oon siis aina ollut alipainonen itse.

Pitikin muuten mennä googlettamaan eteisistukasta ja sektiosta. Kamalia kauhukuvia kaikki maalailivat seinille ja mä en varmaan saa ens yönä nukutuksi ollenkaan, mun murhedin, että alkaako mulla verenvuoto ja joudutaanko sektiossa kohtu poistamaan kokonaan ja kaikkea. Ei ikinä pitäis googlettaa yhtään mitään tuollaisia.
 
fidelma Minä kanssa vähän pelkään, että jos minullakin kuitenkin on istukka kohdunsuun edessä, kun joka ultrassa ovat lääkärit sanoneet, että istukka on lähellä kohdunsuuta. No ei auta kuin luottaa, että istukka on todellakin vain lähellä, eikä edessä! Mutta todella kurja juttu, että et voikkaan synnyttää alakautta, jos sitä olisit kuitenkin toivonut. Mutta onneksi kuitenkin lääkärit huomasivat, että istukka on edessä, eikä asia tullut ilmi vasta silloin kun oltaisiin jo synnyttämässä. Ja voin vielä lohduttaa, että ei sektio välttämättä tarkoita pitkää ja kipeää toipumisaikaa. Itse olen ainakin kuullut monta juttua hyvinkin nopeasta toipumisesta sektion jälkeen.

Kuka osaa sanoa, että missä myytäisiin ohuita puuvilla tumppuja vastasyntyneen käsiin? h&m:llä en ainakaan nähnyt, eikä lindeksissäkään tainnut olla. Muuten alkaa tulokkaalle vaatepuoli olla jo kunnossa. :)
 
Kuka osaa sanoa, että missä myytäisiin ohuita puuvilla tumppuja vastasyntyneen käsiin? h&m:llä en ainakaan nähnyt, eikä lindeksissäkään tainnut olla. Muuten alkaa tulokkaalle vaatepuoli olla jo kunnossa. :)
Minä oon ostanut aikoinaan H&M:ltä, mutta nyt en tosiaan ainakaan verkkokaupasta löytänyt. Googlettamalla löytyi nettikauppoja, joissa näytti olevan tumppuja jos minkälaisia, mutta jos et halua tilata netin kautta, niin sitten en kyllä osaa auttaa. Voiskohan ihan jossain marketeissa olla? Anttilassa, Cittarissa, Prismassa? Kirppareiltakin varmaan löytyy, jos käytetty kelpaa.
 

Yhteistyössä