Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Ehkä mä nyt sitten uskallan tänne jo tulla tein toisen testin äsken ja siihenkin piirtyi viiva.. Tässä aamuinen testi Aijaa.com - :) Mä en oikein tiedä mikä on mulla la, kun muon kierrot on ollut siinä 38-40 päivää ja viime kierto oli 72 päivää.. Mutta tuo laskuri nyt sanois 40 päivän mittasella kierrolla 2.11. 4+5. Ja kaippa mä oon niin uhkarohkea että tuun tuonne listaan kanssa leijutaan nyt kun sille on aihetta jos tuolta listasta sitten tippuu niin sille ei voi mitään mutta jos nyt yritän olla onnellinen ja mennä päivä kerrallaan eteenpäin.. :) 2.11.2013 / 23 / 1 lapsi / SeKS
 
susupala jaa, se olis alustava la sinullakin samana päivänä! Johan on suosittu päivä. :) Mukava, että porukkaa tulee lisää! Ultra näyttäköön, mihin lopulta sijoittuu. Mulla ovis tarkalleen tiedossa ja jo viikko ja pari päivää ekasta plussasta, eilen oli jo tasavahvat. Vielä yksi testi on jäljellä, kun tilasin niitä tässä kierrossa ihan "varastoon" :D :D
Täällä käynyt mielessä tuo tuplapotin mahdollisuus, kun clomeilla on siihen taipumusta (useampi follikin näky ultrassa, tosin yksi selkeästi oli muita isompi) ja mulla lähisuvussa kolmet kaksoset. Uskon, että yksi, mutta kaksi ei olis ihan mahottomuus, mutta shokki kylläkin :D
 
Heippa, täällä ilmoittautuu kans yks marraskuinen.
Toista lasta odotellaan, esikoispoikamme on reilu 4v. Raskausoireina ainoastaan rintojen aristus ja pientä nippailua alamahassa, mutta eiköhän niitä ehdi vielä lisääkin tulemaan :D
2.11.2013 / 25 / 2.lapsi / TYKS
 
Heippa! :wave:

Enköhän mäkin nyt sitten jo uskaltaudu tänne. Luikitaan sitten häntä koipien välissä takaisin kuumeilemaan, jos niikseen tulee. Hyvin hyvin alussa vasta siis ollaan, tänään dpo 13. Dpo 9 illalla sain ensimmäisen hyvin hailakan haamun testiin, ja onhan tuo siitä jonkinverran vahvistunut. Ihan en osaa vielä varma tästä olla, ehkä riemuitsen enemmän sitten ensi vkolla jos vkonlopun yli päästään :)

Mun tiedot siis 7.11.2013 / 31 / 2.lapsi / TAYS

Esikoinen on parin vkon päästä 2 vuotta täyttävä tyttö, jonka tekemiseen hujahti neljä vuotta.. Tämä toinen on ollut tervetullut oikeastaan kokoajan esikoisen syntymän jälkeen.

Sekavat on kyllä fiilikset.. tein testin niin kauhean aikaisin, että ehkä sen takia en uskalla jotenkin vielä iloita. Ja toisaalta sitten taas päässä risteilee miljoona ajatusta, mitä kaikkea pitää hankkia, millaista tulee olemaan kahden kanssa ymym.
Raskausaika pelottaa paljon, ensimmäinen ei ollut mukavimmasta päästä. Synnytys samoin oli todella hankala ja aikamoiset traumat siitä jäi. Aionkin pyytää päästä pelkopolille juttelemaan, toivottavasti onnistuu. Likan neuvola on 12. päivä, ajattelin siellä sitten samalla ilmoitella raskaudesta.

Oireita on jo kamala läjä. Sama homma oli ekan kanssa, mä kai oirehdin sitten superhelposti kun alkavat samantien. Väsyttää PALJON, pissalla saa ravata koko ajan. Pahoinvointia löytyy jo, onneksi ei vielä kauhean pahaa. Tissit on superpainavat ja nännit arat. Nenä on kummalla tavalla tukkoinen, kaipa sekin ehkä jotain oireilua on. Vatsa on ihan turvoksissa. Hajut etoo. Ja itkuherkkä olen näköjään myös. Tänään on ollut koko päivän superseesteinen olo. Voi että kun jatkuiskin koko raskauden tuo oire, luulen että mies arvostaisi :D

Mä tahtoisin myös alkuraskauden ultraan, mutta eipä siihen mitään syitä tällä kertaa ole, joten yksityiselle joutuisi, eikä taida rahatilanne antaa periksi sitä. Joten ei kai auta kun odotella. Testejä on kaapissa vielä pino, kaipa mä niitä muutaman aamun vielä katselen ainakin ennen kun uskon mitään :)

Muoks. Tänään siis 4+1 ja oviksesta lasken.
 
Viimeksi muokattu:
Miramei No voihan sen vaihtaa tuohon ensimmäiseen päivään :D Eipä ole niin paljon ruuhkaa 2.11 :LOL:

Tänään sitten vihdoin soitettiin takaisin neuvolasta ja ajan sain 20.3 :) Veikkaan, että varataan kuitenkin se varhaisultra yksityiseltä. Pitääkin soitella sinne huomenna ja kysyä koska suosittelevat, että kannattaa tulla tekemään :)

Tervetuloa sona,susupala ja amidala:wave: Näin se pinkka vaan kasvaa kovaa vauhtia!

Tissejä särkee täälläkin ja nännit on koko ajan "pitkät päällä" :D

Mylvinen 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Miekii ilmoittaudun mukaan (kerkesin ensin jo yhden pinon laittaa pystyyn :D)
niiskunenä 27v. 2.lapsi La 7.11

Testin tein tiistaina iltapäivällä kun en malttanut odottaa seuraavaan aamuun. ;) Tein kyllä myös ke aamuna testin. *hih* Oli sellainen olo että oon raskaana. Nyt oksettaa ja kuvottaa ja väsyttää ja... Esikko on vuoden vanha ja pitää miut kiireisenä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mylvinen
Ihanaa kun ootte ryhmää jaksaneet pistää pystyyn! On sitten joku paikka missä iloita ja pelätä ja kysellä nyt alussa heti, kun ei vielä kovin monelle viitsi asiasta puhua :)

Ja myöhemminkin ihana saada vertaistukea :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Miramei me saadaankin sit yhessä jännätä :)

Hellurei uusille ja onnea! :wave: :flower: Mukavasti alkaa sakki kasvaan!

Ekaa kertaa sai mennä vessaan miettiin tuleeko laatta vai ei! Kiitos pahan tupakan! Maanantaina poltin vikan ja pakko oli saada polttaa lisää tänään, hyi mikä olo tuli! Poikaa oottaessa lopetin 7-8viikolla kun se hais niin pahalle, mies joutu lopettaan ku olin 10viikolla, uhkailin jo sohva majotuksella :LOL: Jos tämä tästä loppuis! :) Ja loppuuhan se kun vaan päätän niin!

Tietääkö kukaan teidän raskaudesta? Ite oon kertonu äitille ja siskolle, tiedän saavani niistä tukiverkon jos huonosti käy!

Jahas, sohva odottaa! Johan tuo jo väsyttää :) Kahet päikkärit oon ehtiny jo tänään vetästä :D
 
Kyyneltenhymy me ei olla kerrottu kenellekkään. Vuosi sitten ois tossiaan ollut päivälleen sama la, mut keskeytynyt keskenmeno tuli ja huhtikuun lopun makasin sairaala ja kotihoidossa. Tuolloin koko suku tiesi jo viikon 7 tienoilla ja jatkuvasti joutu selitteleen ja oli tosi rankkaa senkin vuoksi, vaikka tietysti hyvää tarkoittivat. Nyt odotellaan 12. viikkoa täyteen tai kerrotaan max parille ihmiselle niin on sitten tukiverkostoa hieman.. Tosin nyt paremmat toiveet, kun clomeilla kierto saatiin säännöllistymään, kun vuosi sitten raskautuessani ovis oli vasta kp30!!! Nyt sain plussan jo kp29. Onnea tarvitaan silti nyttenkin <3
 
Heips! Ihanaa, että marraskuisia löytyy jo näin paljon :) Ilmoittaudun myös mukaan. Mun tiedot 1.11.2013 / 30 / 1.lapsi / OYS. Lapsi on ollut toiveissa jo reilun vuoden, joten erittäin mieluisa yllätys oli testiin piirtynyt toinen viiva.

Mulla taitaa olla Mylvisen kanssa tarkalleen sama aika, kierto oli tällä kertaa 28 tai 29 ja laskurit antaa LA:ksi 1.11. tai 2.11., nyt menossa rv 4+6 :)

Ihana YTHS:n lääkäri lupasi meille varhaisultran 19.3. pitkästä yritysajasta johtuen, sitä odotellessa. Neuvolaan olen myös yrittänyt soittaa pitkin viikkoa, tänään vihdoin sain jonkun kiinni ja huomenna minulle pitäisi soittaa oma neuvolatäti. Oireita on ollut jo reilusti, rinnat kipeyty lähes heti oviksen jälkeen, pahoinvointia, väsymystä ja nälkä useammin kun ennen. Niin ja ei olla kerrottu vielä kenellekään, tosin ajattelin kertoa muutamalle ystävälle pian, joiden kanssa aloitettiin yrittäminen samoihin aikoin (he tosin ovat jo paljon pidemmällä / synnyttäneet).
 
Meillä tietää mun kaksi hyvää ystävää, jotka tiesivät yrittämisestäkin ja ovat siinä mukana eläneet ja lohduttaneet. Muuten en ole vielä miettinyt, että kenelle kertoa ja koska. Mun sisaruksille tekee kokoajan mieli soittaa, tiedän heidän niin ilahtuvan :) Mutta toisaalta sitten tekis mieli hetken pitää tää salaisuutenakin.. en tiedä. Tosin, jos mulle tulee maha yhtä nopeasti kun ekan kanssa ja pahoinvointi on samaa luokkaa, niin tätä on hyvin hankala pitää kauaa salassa :)
 
hrms Samoissa päivissä tosiaan mennään, tervetuloa mukaan! :) Mahtavaa kun porukka kasvaa kohisten. Tässä sitä toivon mukaan kaikki 9kk yhdessä jännäillään :)

Kertomisesta Mä olen kertonut jo vähän turhan monelle ystävälle. Kolmelle ystävälle kerroin melkein välittömästi ja he tiesivätkin, että olimme yrittäneet. Kenellekään en ole vielä kertonut, kuka ei tietäisi meidän yrittäneen.
En tunne olevani vielä valmis kohtaamaan minkäänlaisia epämukavia reaktioita ihmisiltä.
Vanhemmille kerrotaan vasta sitten kun ultrassa nähdään, että kaikki on ok.
Mies kertoi yhdelle lähimmistä ystävistään ja tuntui, että hän huojentui selvästi kun pääsi jonkun kanssa asiasta puhumaan.
 
Mä voisin kans ilmoittautua mukaan,eilen piirtyi kaupan liuskatestiin haalea viiva ja juuri äsken sain apteekin omaan jo paljon selvemmän viivan :) täällä siis toista odotellaan,esikoinen on 1v3kk. Ja tämä pieni on ylläri meille molemmille,tai noh,ylläri ja ylläri kun ollaan melkoista rulwttia pelattu ja ehkäisyä käytetty vähän silloin kuin jaksaa. Mutta aivan ihana ylläri<3
Oireita mulla ei vielä pahemmin ole,hieman nipistelee alamasuu menkkamaisesti ja nännit kosketusarat. Esikoisesta ei aikoinaan ollut muita oireita kun selkä,joka pikkuhiljaa meni rv17jälkeen tdella huonoksi ja viikon 26 jälkeen en enää töihin päässyt :/ nyt olen yrittänyt ja yritän ehkäistä sitä uimalla & käymällä salilla muutaman kerran viikossa :)

Mun tiedot siis wave... 24v...2lapsi..koks.. Unohtukohan jotain? En saaväriä mutettua puhelimell

muoks* eli siis nyt ois rv 4+1 ja la ois 7.11 :)
 
Viimeksi muokattu:
Ohops, tännehän on eilen tullut paljon lisää odottajia! :) Onnea ja tervetuloa kaikille tasapuolisesti! Jännää kun nyt tulee kokoajan lisää porukkaa. Luvataan pitää tämä ketju aktiivisena, ja stempataan täällä toisia :)

Ite en kyllä ole vielä oikeen sisäistänyt tätä raskautta, kun ei ole vielä mitään oireita ole ollut. Tokihan tämä on vielä aivan alussa, ja tiedän kyllä senkin, että näin aikaisilla viikoilla on keskenmenonkin riski vielä suuri, mutta eihän sitä malttanut odotella, vaan oli heti pakko liityä tähän ketjuun. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Huomenta täältä aamukahvin ääreltä :)

Täällä kiroan ku on satanu semmonen 10cm lunta, märkää lunta ja pitäs lähtee lumitöihin! Samalla pelkään et katolta tippuu lumet ja poika jää alle : / Harkitsen siis lumitöiden jättämistä isännälle joka osaa ne ottaa lingolla (en osaa käynnistää lumilinkoa) :D
Ja mua kyl pikkasen hymyilyttää, viikkopunnituksessa -500g vaikka en oo tarkkaan syönnyt kiloklubin ohjeitten mukaan! Täällä siis kirjottelee semmonen xxl mamma! :D

Onnea wavee :flower:

KyyneltenHymy 4+5 ?!

Ainii, kuinka innoissaan olinkaan eilen ekasta repäsykivusta kun nousin sohvalta :)
 
Kertomisesta Mulla lipsahti eilen kahdelle kaverille raskaudesta, mutta sanoin kyllä että aivan alussa tässä vielä ollaan. Vanhemille kerrotaan kyllä joskus myöhemmin, ja töissä aijon kertoa, vasta kun maha alkaa jo erottua vaatteiden läpi. Viime raskaudessa se tapahtui vasta kun raskaus oli edennyt yli puolen välin. Vähän jänskättää, kun töissä olen vasta ollut muutaman kuukauden äitiysloman jälkeen, ni sitten kertoa uudesta raskaudesta..
 
täällä myös yksi plussannut!

eilen aamulla ajattelin hetken mielijohteesta testata liuskalla, mutta kas, plussahan sieltä tulikin! :) tänä aamuna tein toisen samanlaisen testin ja tuli tummempi viiva. töiden jälkeen kipaisin apteekista hakemaan vielä clearblue -digital:n ja tuossa n.tunti sitten tuli: raskaana 2-3 viikkoa <3

yritys aloitettiin viime kesän lopulla, enkä olisi uskonut että tästä kuusta se olisi tärpännyt. aikamoista... poskia kuumottaa :D

oireita ollut tosi vähän, tissit on kipeet, niinkuin aina ovulaation ja menkkoen välillä. myös muutamana päivänä ollut menkkamaista juilimista. tuntuu että oli enemmän "oireita" kun vain toivoi olevansa raskaana :D

kenellekään ei olla vielä kerrottu, siis kun vasta saatiin selville, ja tuskin ollaan heti kertomassakaan... muutama kaveri tosin tietää että yritys on käynnisä. katsotaan koska lipsautan, tää kaikki on niin uutta ja jännää! :)

laskettu aika on vaikea arvioida epäsäännöllisen ja pitkittyneen kierron takia, mutta tän saitin laskurin mukaan se olisi 3.11.

eli;

hampula / 24 / 1.lapsi / TAYS
 
Viimeksi muokattu:
Jospa sitä uskaltaisi liittyä mukaan... Viikko sitten jo tein ekan haalean plussan, mutta pessimistinä olen odotellut viivojen tummumista. Eilen sitten sain tasavahvat viivat testiin, joten kai se on uskottava, että raskaana ollaan =)

Tämä itunen on minulle kolmas, mutta meidän uusiosuurperheen kuudes lapsi, minun ja mieheni ensimmäinen (ja ainoa :LOL:) yhteinen, rakkauslapsi :heart:

Kertomisesta Olen vasta parhaalle ystävälleni kertonut raskaudesta, hän tiesi jo yrityksestäkin. Puoli vuotta saatiin tätä tehdä ennen plussaa. Nyt vaan odotellaan viikkojen matelua eteenpäin. Huoh.

2.11.2013/Tiukunen1982/30v/3.(6.)lapsi/K-SKS

Tiukunen rv 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Heips

Onnea kaikille plussista. Toivotaan paljon marrasvauvoja.

Minäkin voisin ilmoittautua.

Eli kolmas on toiveissa ja näyttäisi, että laskettuaika olisi 5.11 (kierto 28 ja laskurin mukaan tänään 4+3). Ennestään meillä on 6 ja 5 vuotiaat pojat, joskohan se olisi tyttösen vuoro :) Tärppi tuli ekasta yrityksestä :whistle: Helposti on nuo edellisetkin alkaneet. Mulla oli kierukka 2008 kesästä jouluun 2012 saakka ja pari kierto tässä annettiin välissä olla rauhassa.

Oireina on paineen tunne koko ajan alavatsassa. Ihan koko ajan ja se pahenee jos liikkuu paljon. Vähän tässä pelottaa, että mitähän tämä on, kun aiemmissa ei tällaistä ole ollut. Vielä ei mitään muuta oiretta ole. Katsotaan kestääkö raskaus.

Ja minun olisi helpompi luetella ne ketkä eivät tiedä :LOL: Töissäkin konttorin 2 kerros taitaa tietää ja omat pomot myös!

5.11/Harriet 81/32/ 3.lapsi/HYS
 
Tervetuloa ja onnea kaikille uusille plussanneille :)

Mulla nousee kuume ja jokapaikkaa särkee kauheasti :( Reilu vko sitten keskiviikkona nousi aamupäivästä kuume joka oli illalla jo kolmenyhdeksän. Seuraavana päivänä oli tiessään. Olin ihan superkipeä sen päivän, ei meinannut edes kävely onnistua. Vatsa oli hieman sekaisin myös, en tiedä liittyikö sitten toisiinsa. Ja nyt sitten taas nousussa, 38 näytti nyt kun juuri mittasin. Ja taas tuntuu vatsakin kipuilevan. En tiedä mitä tää on :/

Olikos siinä jotain rajaa raskauden aikana, että koska sitä kuumetta täytyisi lääkkeillä laskea?
 
Moi ja onnea uusille tulokkaille :flower:

Sona82 Toivotaan et helpottas! Oiskos jossain tulehus jylläämässä? En osaa kyl auttaa lääkkeitten oton kanssa, mut ite ottaisin jo oman mukavuuden takia.

Tänään on oireet nostanu päätä, kamalaa pahoinvointia ollu mutta mitään ei oo tullu! Ja tää väsymys! Mun silmät ei pysy auki..

Kirppiksellä käytiin tänään ja monessa hyllyssä oli mamma vaatteita myynnissä, mutta en uskaltanu sen enempää edes kahtella :D Sitten kun sen aika tulee, käyn ostaan liikkeestä, tai siis tilautan niittenkautta housut jos vielä sais :)

Mut nyt sohvalle ja pianhan tuota saa mennä yöunille!:popcorn:
 

Yhteistyössä