Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Kuumeilusta meillä kuumeiltu 6/11 lähtien eli 1vuosi 9kk. Väliin mahtuu yksi tasan vuosi sitten alkanut keskeytynyt keskenmeno, joka tapahtui viikolla 11. Tämä raskaus sai alkunsa 2. clomifen kierrosta eli siis pienellä avustuksella. Ovis oli tässä plussakierrossa kp19, kun taas vuosi sitten olleessa plussakierrossa vasta kp31-33!! Kiitos clomien. Toivottavasti nyt pääsee loppuun asti. Plussan sain jo dpo 9 eli melkein kaksi viikkoa sitten!!

Tupakoinnista koskaan en ole maistanut, onneksi!

Sukupuolitoiveista kumpi vaan käy! Mulla on tyttöolo jo nyt ja vuosi sitten oli poikaolo :D varmaan johtuu oireiden erilaisuudesta. Rinnat on täälläkin kasvaneet,välillä nippailee ja repii, mutta aika helppoa ainakin vielä. Hajut tunkee nenään ja välillä huonokin olo.

Kertomisesta vieläkään ei kelleen muulle ko neuvolantädille olla kerrottu :D Ja sitä yritetäänkin siirtää mahdolllisimman myöhäseen.

ROsuliina jos tahdot listalle, niin lisäile muutkin tiedot, kiitos! :)

Tervetuloa ja onnea uusille! :flower:

Miramei 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Saapiko liittyä jonon jatkoksi? Plussasin eilen ja tänään. Digiin sain "raskaana 2-3". :) Meille tulossa kolmas lapsi, ennestään kaksi tyttöä. 11/08, 09/11 syntyneet. Molemmat on saaneet alkunsa helposti ilman yrittämisiä ja testailuja. Tämä kaveri antoikin odotuttaa itseään reilu puoli vuotta.

Meillä vauva kamppeita kuopukselta tallessa, kaukalo kylläkin täytyy ostaa. Toivotaan ettei vaunu kuume iske mulle.. Oon ihan hupsu vaihtamaan aina uudempiin vaunuihin. :D

Sukupuoli toiveena olisi poika, tosin tytölle olis kaikki jo valmiina. :) Mutta olishan se pikkumies ihana. :) Miehellä ruppee olemaan jo välillä tukalaa täällä kun akkavalta jyllää! :D

Raskausoireista sen verran että välillä on menkkamaista jomottelua ja alaselkää särkee. Muuten oon saanut vielä olla rauhassa. Kuopuksen aikaan oli pahoin vointia useampi viikko. Jospa nyt ei tulis.

Niin, mulle vois laitella tonne ViiruP,25v, 3.lapsi, LA 9.11 ja KYS

Kyselempä teiltä synnytysajoista ja matkoista, onko synnytykset miten lyhentyneet? Millainen matka on synnyttämään? Meillä esikoisen synnytys oli vajo 15h, käynnistyi itekseen ja kuopus käynnistettiin, kesto n5h. Molemmat syntyneet 1, 5h sisään siitä kun vedet menneet. Meiltä KYS:lle hyvällä kelillä ilman ruuhkaa ajaa n.1, 5-2h. Oon miettiny että kuinkas me keretään synnyttämään? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
mä oon kans ihan koukussa 2+, olin jo esikoisesta ja nyt sama jatkuu :D oon hoitovapaalla ja paljon vaan kotona pojan kanssa niin tulee koneella istuttua :D

Hankinnoista, mä möin aika paljon Pojan vaatteita pois aina kun jäi pieniksi, vain ihanimmat säästin, sitterin, leikkimaton, travelsystemin (kaukalo+rattaat) möin kans. Nyt noi kaikki pitäis siis hankkia. Ostan ehdottomasti sitterin jossa on tärinä toiminto, se oli meillä ihan pelastus! tuplarattaat pakko hankkia myös, haluan sellaiset johon saan vauvan pehmeässä kantokopassa + kaupassa saan laitettua niihin kaukalon. Olenkin katsellut easywalkereita, siinä olisi meille kaikki ominaisuudet. Meille jää kuitenkin noi OraTaiga 2011 vaunut parvekevaunuiksi + sillee et jos vain yhden kanssa lähden liikenteeseen :) Toivoisin myös että tämä tulokas olisi tyttö, haluan kaksi lasta, tytön ja pojan, ja jos taas tulee poika niin on tehtävä vielä kolmas ;)

Rosuliina mulla oli kans esikoisen raskausaika oireeton pitkään. Menkkanippailua ja väsymystä oli alusta asti mutta pahoinvointia ei koskaan. Selkään särki alussa vähän kunnes 17 viikon jälkeen meni kokoaika pahemmin ja pahemmin :) päänsäryt alkoivat myös myöhemmin yms.. eli ei ole mitenkään tavatonta että olet oireeton :)
 
Aurinkoisia Ajatuksia Hienoa saada toinenkin suurperheellinen mukaan =) Mielenkiinnolla odotan, miten nämä viisi vanhempaa lasta vastaanottavat aikanaan uutisen tulevasta vauvasta ja miten se käytännössä muuttaa meidän arkea. Nyt kuitenkin pieninkin on jo eskarilainen ja vanhimmainen on seiskaluokkalainen. On siinä pienellä ainakin isosiskoja ja -veljiä =)

Synnytyksen kestot ja matka sairaalaan Esikoisen synnytys kesti 32h ja päätyi imukuppisynnytykseen. Kakkonen syntyi PALJON nopeammin, synnytys kesti 1h45min. Sairaalassa ehdittiin olla 35min, ennen kuin poika syntyi :p Ekojen synnytysten aikaan sairaalaan ajoi vartissa, nykyään matkaan menee tunti. Se on varmaan tajuttava lähteä aikalailla heti matkaan, kun tajuaa synnytyksen alkaneen. Ei ois häävi pykätä mukulaa jossain nelostien varressa :LOL:

Täällä kärsitään aikamoisesta väsymyksestä ja aaltoilevasta pahoinvoinnista. Kahdesta aiemmasta raskaudesta selvisin ilman sen kummempaa pahoinvointia ja molemmista synnytin pojan. Voisikohan tämä kuvotus kertoa vihdoin siitä tytöstä????

Tiukunen 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Joo itse ehtii myös vähän liiankin hyvin istuskella tässä koneella ja pyöriä täällä.. :ashamed: Eli hyvä, etten ole ainoa :D

Tervetuloa ja paljon onnea taas uusille! :wave:
Rosuliina ymmärrän hyvin, että huolettaa, mutta monilla on raskaus suht oireeton, varsinkin alussa. Ei siis varmasti syytä huoleen! :)

Mulla olisi tytölle tosi paljon vaatetta. Ihan pikkuvauvan vaatetta olen ehtinyt aika paljon myydä eteenpäin, mutta nyt ajattelin vetää kaikki vaatteet pois myynnistä ja odotella siihen saakka jos sukupuoli sitten rakenneultrassa selviäisi ja katsella sitten uudelleen. Kaukalo täytyy hankkia, kaukalopussin ja kunnon makuupussin tahdon myös. Esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä ja saa nukkuakin vielä hetken, kunnes päästään muuttamaan isompaan asuntoon. Pinnis tosin ei enää superhyvässä kunnossa ole, että täytyy nyt katsoa pitääkö hankkia uusi. Tahtoisin tällä kertaa ehkä jonkun pienemmän vauvansängyn aluksi.
Sitterit ja leikkimatot on myös myyty, onneksi kaverilla on paljon tavaraa joka joutaa lainaksi, ei tarvitse kaikkea siis ostaa omaksi :)

Tuplarattaista olen nyt jo saanut harmaita hiuksia, että löydänköhän sopivat.. Hieman ehkä aikaista murehtia, mutta hyvähän niitä vaihtoehtoja on jo tutkailla :) Vinkkejä saa siis antaa! Vierekkäin istuttavat, neljä isoa pyörää, etupyörät kääntyvät ja lukittavat. Erilliset selkänojat ja mielellään erilliset jalkatuetkin ja kuomut. Jos istumissuunnan saisi vaihdettua niin olisi hyvä. Mutta vähintään vauvan koppa on saatava työntäjään päin. Esikoinen on siinä vaiheessa jo 2v8kk, joten täytyy olla myös suht tilavat, jotta mahtuu hyvin. Lisäongelmia kaikkien vaunujen ja rattaiden kanssa mulla tuo se, että olen todella pitkä. Eli useimmissa tulee vastaan se, etten pysty niitä työntämään ilman että joudun sipsutella. Tahdon, että pystyy kävellä reipasta vauhtia. Vaatimuksia on siis paljon, toivottavasti löydän sopivat :) Googletin noita Easywalkereita mistä wavee puhuit, ne näyttää melko hyviltä, mutta tuo painoraja on melko pieni. Meillä likka painaa nyt varmaan jotain n. 13kg, ja tuossa painoraja on vain 15kg. Kuinkahan tarkkoja nuo rajat ovat?

Nyt meillä on Baby Jogger Elite City rattaat, vaihdettiin yhdistelmät ja matkarattaat noihin, ovat ihan huiput kyllä, ne täytyy ehdottomasti säästää. Pitää kai jotkut vielä hankkia parvekevaunuiksi, kunhan saadaan se piha tai parveke ensin :)

Mä sain Miramei ensimmäisen hailakan plussan myös jo dpo9, ja sitten en osannutkaan oikein olla varma tästä, kun niin aikaisin tuli. Mutta onneksi on viiva vahvistunut :) Pari testiä tosin on vielä kaapissa, ja kaipa mä sen digitaalisen teen vielä jossain kohtaa ensi vkolla ennen kun suostun uskomaan oikeesti.. :)

ViiruP kyseli tuosta synnytyksestä. Meillä tällä hetkellä ei ole sairaalaan matkaa kun ihan muutama kilometri, jos ei ole ruuhkaa niin varmaan alle kymmenessä minuutissa ajelee. Koitetaan kyllä kämppä saada pian myyntiin ja isompaa sitten tilalle, toivottavasti ennen kun toinen syntyy. Mutta varmasti silti tässä n. 15-20km säteellä maksimissa pysytään.
Mulla esikoisen synnytys oli todella vaikea ja kesti yli vuorokauden. Toivon totisesti tämän toisen tulevan nopeammin ja helpommin. Pelkopolille ainakin tahdon heti kun mahdollista, täytyy heti ensimmäisessä neuvolassa ottaa asia puheeksi. Huomenna ajattelin soitella neuvolaan, että oisko mahdollista mun omaa ekaa käyntiä saada esikoisen 2-vee neuvolan yhteyteen reilun vkon päähän, vai varaillaanko erillinen aika.

Mulla muuten se toissapäivänä noussut kuume kesti sitten lopulta ehkä viitisen tuntia ja oli taas siinä. Ihan kummallista touhua.. toivottavasti on nyt ohi, mitä sitten olikin.

Mä kirjoitan näköjään aina kauheita romaaneja tänne, en osaa kirjoittaa lyhyesti :D
 
Viimeksi muokattu:
Synnyttämään taitaa olla matkaa n. 20km, viimekerralla oli 2km :D Pojan synnytys tais kestää 17tuntia, loppupeleissä poika synty imukuppin avulla :) Jos toinen ois sukkelampi!

Sona82 kaukalopussi? Eikös se oo semmonen mistä saa vyöt tavallaan läpi? Jos se on semmonen niiku joskus oon jollain nähny, mäki haluan semmosen! Varmaan tosi hyvä pitkillä matkoilla.

Ne rattaat mihin saa sen kaukalon napattua kii, ois mahtavat! Mietittiin jo pojan aikaan niitä mutta ei sit hölmöt ostettu, oishan ne nyt isompanakin menny. Katottiin sillon gracon rattaita.

Meijän iskä osti sitten kuplan :D Idea hyvä, toteutus huono! Tänään kokeiltiin pojan penkkiä takapenkille, eihän se sinne sopinu, tai sopi mutta kukaan ei enään mahtunu etupenkille. Naureskelin isännälle positiivisena et parin vuoden päästä siel on penkki JA kaukalo, kummatki vie saman tilan :D Onneks oon niin positiivinen :LOL:

Tänään tuli taas kirppiksiä kierreltyä, olin vainukoira joka ei ois halunu haistaa kaikkea! Ekassa kirppiksessä kokoajan hielle haiseva nainen käveli edessä, toisella kirppiksellä löyhkättiin valkosipulille ja viimisellä haistiin sitten vanhalle viinalle.. Kamalaa olla tollasessa paikkaa kun kaikki haistaa extra vahvasti ja se alkaa viel yököttään!

Jahas, mutta nyt kahvin keittoon ja ulos :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei! Nyt minäkin haluan tollasen kaukalopussin! :LOL: Kaks lasta oon villapukuihin ja toppahaalaeihin aina sullonu niin toihan olis ihan luxusta! Me kuitenkin aika paljon liikutaan autolla.

Eilen käytiin ostoksilla, kattelin kun kahviossa äiti imetti ihan pientä vauvaa. Se oli niin vaivattoman näköstä, kaikki kriittiset paikat pysy piilossa. Melkeen ihan kateudesta vihreenä sitä vilkuilin. Mulla imettäminen ei oo onnistunut ollenkaan. Mulla tulee yksin kertasesti niin paljon maitoo että ei oo tosikaan. Toinen arinta lakaa herumaan heti, ja siltä tulee 0,5-1dl maitoo. Siis pelkästään herumalla.
Nyt oon päättäny ottaa asioista selvee ihan ennen synnytystä ja ettiä olisko täällä päin jotain imetystuki ryhmee mistä vois käydä kysymässä neuvoo. Oon myös tosi herkkä rintatulehduksille. Siitä oravanpyörä on valmis. :/

Mä jo ootan että masu alkais kasvamaan.. Pääsis pallomahailemaan. :) Eniten ehkä odotan sitä että tuo mahamakkara tuosta häviää sinne jonnekkin. :D Sittepä sitä taas on synnytyksen jälkeen. :/

Tuplarattaista sen verran että toinen kun meille tuli, ostin tuplat. Ja ihan turhaan, esikoinen oli sillon 2v 10kk. Eipä paljo vaunuissa viihtyny, ajo pyörällä tai käveli. Seisomalaudan hommasin sitten vaunuihin ja sillä ollaan pärjätty tosi hyvin. :) Nyt tosin tuplat pitää laittaa uudestaan hankintaan kun kuopus on 2v2kk sitten kun tämän pikkuisen on määrä syntyä.

Auto meillä menossa myös uusiksi että saadaan kolme istuin kyytiin, kaukalo, turvaistuin ja esikoisen turvavyöistuin/koroke. Asunto meillä myös jää pieneksi, mahdollisesti jos kesällä päästäisiin muuttamaan omakotitaloon. :)

Että tälläsiä pikku muutoksi vaan meillä edessä.. :)

Hei, onko kellään kiinostusta FB-ryhmää? Sellaseen salaseen missä kukaan kavereista ei nää että kuulut siihen tai mitä sinne kommentoi?
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Hauskaa kun täällä on paljon "kokeneempiakin" odottajia :D Silmät pyöreänä lueskelen teidän juttuja kaukalopusseista, tuplarattaista ja yöheräämisistä :LOL:

Kyyneltenhymy Lipittelin sitä samaa lasia koko illan kun sattui äiti istumaan juuri vastapäätä. Täytyy kyllä sanoa, että hyvästelin alkoholin ihan ilomielin eilen. Tuli siitä puolikkaasta viinilasista aivan kaamea ellotus.

Mä taas tänään kerroin yhdelle kaverille. Ei tää nyt taida pysyä salassa ollenkaan :ashamed: Huoh sitä suuremmalla syyllä toivon, että kaikki menee niinkuin Strömsössä.

Meiltä on synnärille about 20minuutin ajomatka :) Mutta tosiaan esikoista odotan, joten tuskinpa liian myöhään tulee matkaan lähdettyä :LOL:

Tänään on ollut jotenkin ihan tyhmä ja negatiivinen päivä. Onneksi ystävä (1 lapsen äiti) ymmärtäää myös tätä odotuksen nurjaa puolta. Kun kaikki fiilikset ei olekaan 100% onnellisia vaikka toivottu lapsi onkin :)

Facebook-ryhmä ois jees :)

Mylvinen ja Kerttu 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Sona82 joo just tollasen haluan! Pidätkö siel kuitenkin toppahaalaria lyhyillä matkoilla alla? Me matkustellaan paljon semmosta 500km matkaa, aina on ongelma miten pukea pojallekkin päälle! Tuohan on helppo vaan avata, ei tarvi tehä riisumisoperaatioita. Ainiin, suloinen pieni nyytti näkyy :)

ViiruP aika monessa paikkaa taidetaan antaa imetystukea, kannattaahan sitä sitten varmasti hakia :) Ite en poikaa pystyny mitenkään piilossa imettää jos en sitten harsoa heittäny yli asti :D Muutenkin imetys oli hankalaa ja lopetin 3kk jälkeen. Toivon että petraan toisen kanssa sitä puolta :)

Mua jo jännittää pikkasen synnytyksen jälkeinen masennus :( Poika oli 2kk, sitten aloin mennä ylikierroksilla ja pelätä kaikkea. Poika oli jotain 8kk ennenkun pelot alko väistyä! Ehkä nyt olen viisas ja haen heti jutteluapua kun alkaa pää seota.

Mylvinen mun oli pakko kertoo tänään yhelle kaverille, en pystyny enään valehteleen :D Se on viikon ajan kysyny joka toinen päivä salille ja en millään jaksa, haluisin vaan nukkua! Oon sitten päästänyt aina valkosen valheen ja sanonu olevani nuhassa :LOL: Tänään sitten kerroin, että oon pikkasen huijannu, kertonu sieviä valheita ja innollahan tuo onnitteli, ties kuitenkin et pitkä yrittäminen takana :) Nyt maltan oottaa ultraan asti ennenkun huutelen lisää! :D
 
Varovaisesti tervehdin tätä ketjua :wave:

Testejä olen tehnyt melkein 10 ja lisäksi käynyt verikokeessakin, mutta on jotenkin tosi pelokas olo vielä tämän raskauden suhteen...Eilen tein vielä digin :D

Tuttavapiirissä ollut keskenmenoja, joten siitä tämä "neuroottisuus".

Kertomisesta: Kolme läheistä ystävää tietää. Laajemmin aion kertoa, kunhan on 12 viikkoa täynnä. Sukulaisille kerrotaan myös vasta myöhemmin. Mies halusi kertoa kahdelle ystävälle, koska he tiesivät yrityksestä.

Meillä ehtii esikoinen täyttää 4v, joten tuplavaunuja ei tarvita. Esikoisen rattaat on huonossa kunnossa ahkeran käytön vuoksi, joten jotkut vaunut/rattaat haluan.

Oletteko muut harkinneet varhaisultraa?

Joko "kärsitte" raskausoireista?

Mukavaa viikkoa kaikille :)
 
Huomenta! Mä en ymmärrä miten toi poika jaksaa nousta näin aikasin ylös.. Ois kyllä äitiä väsyttäny just nyt! Isinki pitäs saada nukuttua että jaksaa tehä tän viikon pitkiä iltavuoroja.

TauTau onnea :flower:

Varhaisultra täällä tosiaan odottaa 14päivä :) Pääsin neuvolan kautta sinne, edellinen raskaus oli ulkonen, nyt pitää varmistaa että on oikeassa paikkaa.

Oireita on ehkä pien kuvotus välillä, kamala väsy, mahan nippailut/viillot aina välillä ja tissejä nipistelee ihan ku maitoa ois nousemassa. Ei mulla muuta taida olla :D

Ainiin, Sona82 lueskelinkin tuosta kaukalopussista ja ymmärsin ettei sinne alle tarvi kun hanskat ja pipon. Tietenkin sään mukaan huomioiden pukeutuminen!

Miramei aika hyviä vinkkejä tossa linkissä :LOL: Onneks ei oo mitään juhlia tulossa, ei tarvi testata mitään ;) Pääsiäisenä oon kyl jounnu ruuan kanssa viiniä, onneks on vaan oma suku paikalla ja veljelle aijoin just pääsiäisenä kertoa!

KyyneltenHymy 5+1
 
Sona82 vastaan nyt eka noista easywalkereista, että tiedoissa sanotaan maks 2x15 kg niin kyl mä jotenkin luotan että ne kestää esim 17kg esikoisen ja alle 10kg kuopuksen? :D meillä siis esikoinen painaa nyt sellaisen 12kg, on todella pitkä ja hoikka. Mitä olen muitakin tuplia katsonut, niin niissä on aina toi painoraja n.15kg ellei pienempikin jos on peräkkäinkulkevat sisarisuimella :) meillä tulee peräkkäinistuttavissa myös se kuomu vastaan, kun tosiaan toi esikoinen on sen verta pitkä tapaus ettei ainakaan mahtuisi sinne sisarisuimeen :) noista vaunuista luin myös senverran, että ne ovat erittäin mukavat työntää vaikka on erikokoiset lapset kyydissä, monet tuplat kulkevat kuulema erittäin epätasaisesti kun toisellapuolella on 13 ja toisella 5kg painoa :))

Meillä oli kans kaukalopussi esikoisen kanssa, mie en sit kokenut silleen kovin tarpeelliseksi, kun tuli niin älyttömästi hamstrattua sille vaatetta että aina halusin pukea eri toppavaatteet yms kun lähdettiin liikenteeseen. SIlloin oli myös pitkään ihan nollakeliä ja me käytiin lähinnä kaupassa :) mut ekan kk se kyllä oli kovasti käytössä kun toi meidän lapsi oli niin ruippo että hukkui kaikkiin vaatteisiin ja sit kasvoikin niin hurjaa kyytiä että jo 5kk siirrettiin isojen lasten istuimeen (toki siis 0+kg)

Niin ja se FB minust se olis ainakin ihan tosi kiva juttu, esikoisesta se perustettiin vasta lasten syntymän jälkeen ja silloin oli jo kauhean vaikea tietää kuka on kuka yms, myös facebookissa se kommentoiminen on aina helpompaa kun voi kommentoida suoraan siihen alas :p toki on kiva että molemmissa ryhmissä säilyisi keskustelu aktiivisena myö heidän takia jotka eivät halua liittyä facebookkiin :p

Synnärille meillä on matkaa n.2km. mutta jos samoin mennään kun tosta jätkästä niin ei ole kyllä mitään kiirettä minneen. Eli siis vedet meni 35+5 ja poika syntyi vasta 36+0. Sairaalassa olin koko sen ajan kun otettiin jatkuvasti verikokeita + meni tippa ettei tullut tulehdusta kohtuun. Supisteli ton kokoajan, yöt käpöttelin yksinään osastolla ja päivät puhisin vierustoverin kanssa :D vihdoinkun pääsin saliin alkokin tapahtua, epin sain aamu 6 aikaan ja 9 olinkin kokonaan auki, 10 ponnistamaan ja 10.48 syntyi pieni ihme<3 pieni se tosiaan oli, 2750 ja 48cm. oih ja voih, ei olis kun 8kk kun saadaan kokea tämä kaikki uudestaan :)

KyyneltenHymy mul oli kans toi esikoisen ensimmäinen vuosi ihan painajainen ja meidän perheessä tapahtui ihan liikaa kaikkea. Olo ollut edelleen ajoittain todella kurja, mutta nyt raskauden myötä nämä "vanhat" oireet ovat alkaneet poistua. Pelkään kuitenkin mitä käy toisen lapsen syntymän jälkeen, palaako oireet vai mitä tapahtuu. Noh turhaa sitä on miettiä liikaa nyt, yrittää vain ennaltaehkäistä parhaansa mukaan. Luin muuten just paljon artikkeleita E-Epa tuotteesta ja sitä on nyt paljon suositeltu raskaana olevalle naiselle, se ehkäisee kuulema masennnusta erittäin hyvin, jopa paremmin kuin lääkkeet :) meinasin kyllä kokeilla..

Kauhee kun tulee aina kirjoiteltua pitkiä sepostuksia :D Mutta tosiaan vähän omaan napaankin, meillä olisi muutto viikonpäästä viikonloppuna. Vähän kyllä huolestuttaa asunnon koko, meillä siis ei ollut suunnitelmissa toinen lapsi vielä hetkeen :D saimme aika uudesta talosta 65neliöisen todella hyväkuntoisen kaksion, jossa iso olohuone että sinne saamme oman huoneemme ja pojalle oman makkarin, nyt joudumme vauvankin sijoittamaan aluksi olohuoneeseen :D onneksi siinä on kuitenkin seinä välissä. Mutta siis Aluksi oli tarkoitus että viemme esikoisen heti aamusta mummulaan hoitoon ja muuton jälkeen hieman otamme alkoholia muuttoporukan kanssa, mutta nyt se ei taidakkaan onnistua :D mutta kun en tahdo kertoa tästä raskaudesta vielä, niin täytynee vähän huijata kavereita että poika ei voikkaan jäädä yökylään että en voi mitään ottaa :p Äitini muuten sai eilen tietää raskaudesta, he kävivät puhumaan ensi talven ulkomaanmatkasta että kohta sen varaavat että kai olen sitten taas töissä heidän yrityksessään. Noh eipä siin auta valehdelle, pakkohan se oli sanoa että ei oikei ensitalvena taida parin viikon töissä olo onnistua :)

Joo jätetään vähän tilaaa muillekin ;)

Wavee 4+4
 
Rosuliina tervetuloa mukaan sitten kun se tuntuu oikealta :)

TauTau onnea ja tervetuloa! Mulla taitaa kans lähennellä tota kymmentä testiä ainakin jo tehdyt :D Ja digitaaliseen ajattelin silti vielä tuhlata.. :)

Mylvinen niitä tyhmiä ja negatiivisia päiviä mahtuu kyllä mukaan, eikä sillä tosiaan välttämättä ole mitään tekemistä sen kanssa, etteikö lapsi olisi toivottu. Itsellä niitä ainakin oli paljon esikoista odottaessa ja varmasti tulee olemaan tässäkin raskaudessa. Ne täytyy vaan luovia läpi, niitä parempia päiviä on kuitenkin enemmän :heart:

Kaukalopussi on kyllä tosiaan tosi kätevä. Ja siis ei ainakaan tuon pussin kanssa tarvinnut kun sisävaatteet, päähän ja hartioille ehkä vähän enemmän lämmikettä. On ihan superkätevä, kun voi pidemmillä matkoilla tai kaupassa vaan avata pussin, vauva ei häiriinny riisumiseen tai paahdu toppapuvussa. Ehdottomasti hankintalistalla siis taas :)

Mä odottelen myös kovasti mahan kasvua ja toivon että se samalla sulattaa makkarat näkymättömiin :D Mulla tosin nyt jo vatsa turvoksissa ja housut puristaa, joten ei välttämättä kauaa tarvitse odotella :)

FB-ryhmälle peukut täältäkin, mielelläni tulen mukaan :)

Mä kerroin eilen yhdelle veljelleni. Tarkoitus olisi kertoa perheelle kahden vkon päästä kun tulevat likan synttäreille, ja veli soitti eilen että eivät pääse, niin kerroin sitten samantien :)

Mukavaa alkanutta vkoa kaikille, me lähdetään nyt aamupalalle ja sitten uhmaamaan tuota kauheaa pakkasta ja ystävän luo kyläilemään!
 
Voi tosiaan olla wavee, että tulee muissakin tuo painoraja vastaan, en ollut edes ajatellut asiaa. No, kaipa se pikkuisen yli sen 15 tosiaan kestää. Täytyy katsoa jos noita Easywalkereita myytäisiin jossain lähellä, niin pääsisi hipelöimään ja kokeilemaan, että onnistuuko mun pituisella työntäminen. Ei oo kyllä mitään mahista ostaa vielä tähän kämppään, on niin olemattomat säilytystilat. Mutta voihan niitä silti valmiiksi vähän käydä ihastelemassa :)
 
Huomenta, huomenta. :)

FB ryhmästä itse ainakin alkuun haluan vain kirjoitella täällä, mutta pitää katsoa josko jossain vaiheessa kiinnostuisi siitä fb ryhmästäkin. Pitää vain toivoa, että täällä ei täysin hiljene, jos monet siirtyvät favebookkiiin.

Kaukalopussi on kyllä ihan eri kätevä, varsinkin kun on talvivauva tulossa. Esikoisella oli käytössä, ja varmasti tulee käytettyä myös paljon tulevalla vauvalla. Suosittelen kyllä hankkimaan.

Täällä myös on tuplarattaiden hankinta edessä. Vielä en tiedä minkälaiset hankkisi, mutta kriteereinä on ketterät ja kevyet, ja mieluiten peräkkäin olevat istuimet. Phil&Teds merkkisiä tuplarattaita olen harkinnut. Suosituksia otetaan vastaan. :)

Synnärille matkaa on reilu 10 kilometriä. En usko että kiire tulee, koska esikoista synnytin yli 20 tuntia.

Tervetuloa vielä uusille:flower:
 
Huomenta. Meillä heräiltiin seiskan maissa. Ja taas väsyttää. Tuntuu, että yhtä väsymystä koko elämä. Onneksi tuo 5-vuotias osaa leikkiä itsekseen, niin voisin ehkä minäkin hiukan sulkea silmiä kun pikkuneiti kohta menee ekoille unilleen.

Synnytysten kestot on olleet suhteellisen lyhyet. Esikoisen synnytys kesti 7,5h, kakkosen 6h, kolmannen 5,5h ja kuopuksen nelisen tuntia. Kun viime toukokuussa mentiin sairaalaan, niin olin jo 8cm auki. Mies käy 100km päässä töissä, joten jos olisi ollut töissä silloin, niin ei olisi ehtinyt synnytykseen mukaan. Onneksi sattui olemaan helatorstai ja vapaapäivä :) Hiukan nyt jo pelottaa tuleva synnytys, jos tämäkin edelleen tästä nopeutuu. Meillä on onneksi matkaa sairaalaan vain n. 10km. Kuopuksesta oli jo kolme viikkoa ennen h-hetkeä tosi voimakkaita ja säännöllisiäkin ennakoivia supistuksia, että sairaalaan tuli lähdettyä silloin syntymäpäivänä ihan viime tipassa.

Tuplarattaat meilläkin on sitten ajankohtaiset. Ennen ei olla niitä tarvittukaan, kun on kuitenkin isommat ikäerot näillä edellisillä, kuin nyt. Täytyypi miettiä niitäkin sitten vasta syksymmällä.

Jotenkin tasottuu se "vauvahösötys", kun on jo viides tulossa. Silloin kun esikoisesta plussasin, niin heti piti päästä katselemaan vaunuja ja ne hankittiinkin jo toukokuussa, vaikka poika syntyi marraskuussa ;) No, olivatpa ainakin valmiina :D Nyt vaan totesin miehelle, että tuplarattaat tarvitaan, mutta katsotaan niitä sitten syksyllä !!! Mutta yksi asia ei muutu. Jokaisen raskauden aikana olen tasantarkkaan tiennyt monesko viikko+päivät on menossa ja minkä kokoinen pikkuinen on juuri sillä hetkellä.

Käyttekö töissä, opiskeletteko vai oletteko kotona? Itse olen olen ollut kotona viime huhtikuusta, kun jäin edellisen kerran äitiyslomalle. Tämä on eka raskaus kokonaan kotona. Ihanaa! Vakkari työpaikka lastentarhanopettajana odottaa, kun sitten joskus palaan töihin. Rankkaa sekin alle 3-vuotiaiden ryhmässä varsinkin loppuraskaudesta. Kyllä osaan nyt tällä kertaa arvostaa sitä, että saan olla kotona.

Pikkuneiti näköjään haluaa aamu-unille...
 
Wavee pitääpäs lukea tuosta tuotteesta :)

Fb-ryhmä on ihan hyvä idis, kuhan pietään tätäkin sitten pystyssä, kaikki ei siellä välttämättä ole tai ei halua sinne liittyä.

Aurinkoisia ajatuksia täällä kans ehin ottaa jo ekat torkut kun muumi tuli tv:stä ja poika kerrankin maltto kahtoa sitä! :)

Täällä ollaan kotiäitinä siihen toukokuuhun asti, sitten pitäs mennä töitä ehtiin. Kauheesti ei työelämään innosta mennä, oon lähihoitaja ja se tietää vuorotyötä, mies tekee aina viikon iltaa, viikon aamua ja siihen sovittaa sit hoidot. Mutta nyt onneks tarvii vaan puolisen vuotta olla munkin töissä, pystyy vaikka täti siinä vaiheessa tulla hätiin ilta ja yövuorojen aikaan, muuten ois päivät hoidossa. Huomaa että 3vuotias alkaa tarviin muutakin kun äitin seuraa ja puhe on ollutki että jahka kotia jään vauvan kanssa, poika alottas ainakin kerhossa joka on pari kertaa viikkoon n. 4tuntia kestää :) Nii ja mikä hyvänä kans töihin menossa, saan nostettua äippärahoja pikkasen taikka ei silläkään väliä, nytkin hyvin vaikka oonkin hurjalla kodinhoidontuella :D

Tääl potkin ukot pihalle, pitäs jaksaa alkaa siivoon ja laittaan ruokaa, mutta haluisin vaan lukea vauva juttuja :D Mutta ei tää huusholli ajatuksen voimallakaan siisteydy, yritetty on ;)
 
Hui kun tänne on tullut hirveästi asiaa ja rattaista ja pussukoista tekstiä ja itse ei tiedä noista vielä mitään.. :D
Enkä oikein vielä uskalla etukäteen mitään suunnitella kun niin alussa vasta ollaan..

Fb ryhmään en ainakaan vielä halua, juurikin siitä syystä kun on vielä niin alussa raskaus..

Tupakoinnista Mä oon tupakoinut, hetkeksi lopetin yritysaikana mutta sitten se tuli taas, nyt oon ollut torstaista asti ilman tupakkaa ihan jees on mennyt.. :)

Oireita välillä on ollut vähän etovaa oloa, sitten rinnat on arat ja alaselkä on kipeä..

Synnärille on matkaa n. 50km

Olikohan siinä kaikki mitä on kysytty? :D Neuvolan varaan tänään ja varhaisultrankin aion tilata..
 
Hellou täältä aivastusten ja nuhan keskeltä :)

Töistä:Mulla on vakituinen työpaikka kaupan alalla ja olen ollut aikamoinen työnarkomaanikin, mutta nyt ilolla odotan että saisin jäädä kotiin ja olla enemmän myös esikoisen kanssa. Hän tosin jo vauvan syntymän aikoihin 9-vee vesseli että ei ihan hirveesti äidin helmoissa kiehnaaminen kiinnosta.. Olen jo aloittanut "hölläilyn" vaikka ihan alussa vasta ollaan, en vaan jaksa enää stressata työjuttuja.

Kuumeilusta sen verran että toisesta kierrosta onnisti, samoin kuin esikoinenkin. Voin vain arvailla niiden surua ja pettymystä jotka joutuvat odottamaan pitkänkin aikaa ennen raskautta. Koen olevani onnekas. Ajatus tuli ilmoille joulun tienoilla, ja mies tämän iltatähden otti puheeksi. Hulluna pidin, ja ajatusta ihan mahdottomana. Ja tässä nyt ollaan :D

Varhaisultrasta sen verran että tekis mieli mennä mutta hintoja en oikein löytänyt mistään. Ja onko sillä sitten mitään merkitystä mihinkään suuntaan. Esikoisesta kävin ne normaalit ja kerran TYKSissä päivystyksessä verenvuodon takia viikolla 11. Ekassa raskaudessa olin jotenkin niin sinisilmäinen ettei tullut mielenkään että jotain voisi mennä pieleen tai pitäisi ultrata/tutkia enemmän, nyt kun on tätä ikää ja elämänkokemusta niin mielikuvitus laukkaa ja haluan kaikki mahdolliset seulonnat ja tutkimukset jos vaan on tarvis. Hullua.

Meiltä on synnytyssairaalaan matkaa alle 20km joten mikään kiire ei varmasti tule. Eka synnytys kesti 22h ja päättyi kuitenkin kiireelliseen sektioon. Ei jäänyt kovin hyvä fiilis siitä, varsinkin kun yksi kätilöistä oli tosi tyly eikä puhunut kovin hyvää suomea. Poika vain oli vinossa tarjonnassa ja kiilautui synnytyskanavaan, oksitosiini vei sydäänäänet ja epiduraali lopetti supistukset ynnä muuta mukavaa.. Terve ipana kuitenkin ja 6pv sairaalassa olon jälkeen päästiin kotiin. Olin tosi heikossa kunnossa, 3 päivään en päässyt sängystä ylös, tuuperruin lattialle kun yrittivät vessaan taluttaa :/ Pelkopolia olen miettinyt, mutta kun mua ei varsinaisesti pelota, mä vaan pohdin että elänkö villisti ja menen vaan fiiliksellä alatiesynnytykseen vai alanko ponnekkaasti puhumaan toisen sektion puolesta. Meidän suvussa kaikki on syntynyt sektiolla, mistä lie johtuu.

Mäkin haluan kaukalopussin. Ja sellaiset rattaat mihin saa kaukalon kiinni napsauttamalla. Ja bola-korun. Ja jotkut ihanat vaunut. Haluan tehdä meidän makuuhuoneesta isolle pojalle huoneen (tarvii muutenkin isomman että mahtuu kaikki legot) ja pojan huoneesta valoisa pieni vauvansoppi. Me kyllä joudutaan muuttamaan toimistoon mutta.. Hössötys on ihanaa, mutta en halua vielä aloittaa hankkimaan mitään vauvatavaroita, ihailla toki voi. Ja niinhän mä oon jo tehnyt, suunnitellut, haaveillut. Voi pöhköä!

Kirjoitin sitten oikein romaanin, ja vieläpä omasta napasesta koko stoori :/ Kiva että on näin paljon jo porukkaa, nyt kun olen saikulla niin tulee tässä koneella roikuttua, kiva tsekkailla mitä on kirjoitettu. FB-ryhmälle peukutus täältäkin!
 
Niinku aikasemmin mainitsinki, ar-ultra on naistenpolilla 15.3, kun olen ollut siellä seurannassa clomihoidon vuoksi niin siksi pääsen sinne :) Neuvola vasta 8.4, jolloin viikkoja pitäs olla peräti 10+2!

Miramei 5+2
 
Ei kai Neuvolaan tarvita vanhaa nla-korttia? En nimittäin etsinnöistä huolimatta ole sitä löytänyt, olisi ollut kiva vaan seurata miten nyt ja miten silloin vuosia sitten meni :) Mä ajattelin vielä tehdä digin tai edes normaalin testin ennenkuin alan edes neuvolaan soittelemaan, sen verran olen epävarma vaikka toisaalta ihan täysillä tässä jo raskaana ollaan!

Oireista Nyt on hävinnyt ne loputkin oireet mitä oli, rinnat ei ole enää kipeät eikä oikeastaan aratkaan, lupaavasti alkanut öklötys ja huimaus on tiessään, vatsaa nippailee enää vain satunnaisesti pikkuisen. Pahaoloa ei kyllä tule yhtään ikävä, mitä pidempään on poissa, sen parempi :D Toivon että kaikki on silti kunnossa vaikka onkin niin oireeton olo!

Koska olette ajatelleet kertoa vanhemmille sisaruksille? Meillä kun tuo esikoinen on saanut olla niin pitkään itsekseen ja on noin iso jo.. Että kerrotaanko vasta np-ultran jälkeen vai jo ennemmin.. Hmm.. Ei olla tästä miehen kanssa vielä juteltu, kaikenlaista mietittävää..
 
Täällä tänään pientä vaalean punaista vuotoa. Eeiihh, en halua että tämäkin menee kesken. Tammikuussa mulla taka keskenmeno. Apteekkiin heti hyökkäsin ja testejä hakemaan. Vahvempi viiva siihen piirtyi mitä viimeksi. Tk:ssa oli joku elämäänsä kyllästynyt lehmä puhelinneuvonnassa. Kyllä mua niin ärsytti. "Jos se menee kesken sitten se menee, ei tämmösen takia laiteta lääkäriin tai labraan. Ootat nyt vaan siellä kotona rauhassa sitä vuoto, tulee jos tulee. Töissä voit käydä ihan normaalisti, et sinä sitä keskenmenoo estä kotona makkoomalla." Että tämmöstä asiakaspalvelua itku kurkussa soittavalle äitille.. :(
 

Yhteistyössä